Góry i dziury przy torowiskach w ulicach

Urzędnicy deklarują, że dziury i garby na skrzyżowaniach torowisk i jezdni są systematycznie usuwane.

W najlepszym razie znacząco obniżają komfort jazdy, w najgorszym - mogą doprowadzić do utraty kontroli nad pojazdem czy uszkodzenia nadwozia. Kierowcy narzekają na garby i dziury w asfalcie w miejscach, gdzie torowiska tramwajowe przecinają jezdnię. Urzędnicy przyznają, że problem znają. W tym roku na utrzymanie i naprawę infrastruktury tramwajowej zamierzają przeznaczyć ponad 18 mln zł.



Jak oceniasz stan dróg w swoim sąsiedztwie?

jest dobrze, nie ma dziur, a gdy coś się psuje, natychmiast są remonty 8%
jest średnio, mimo dość częstych remontów 28%
jest kiepsko - drogi są dziurawe i nikt tego nie łata mimo zgłoszeń 64%
zakończona Łącznie głosów: 839
Kierowcy z Gdańska znają je dobrze, niektórzy nawet zdążyli się już przyzwyczaić i "z pamięci" zdejmują nogę z gazu, by uniknąć efektu skaczącego auta.

Mowa o garbach i dziurach w asfalcie w miejscach, gdzie jezdnię przecinają torowiska lub gdzie tory znajdują się w ciągu ulicy.

- Gorzej, gdy na takiego fałszywego "śpiącego policjanta" trafi ktoś przyjezdny, kto nie spodziewa się, że nagle auto wybije do góry. Łatwo wówczas stracić kontrolę nad pojazdem. Inna sprawa, że w takich warunkach to lepiej jeździ się samochodem terenowym niż osobówką - denerwuje się pan Krzysztof.
Z problemu zdają sobie sprawę miejscy urzędnicy. Anna DobrowolskaGdańskich Autobusów i Tramwajów zapewnia, że i tory, i nawierzchnie w pasie torów są naprawiane cały czas.

Tu torowiska już naprawiono



- Prace przeprowadzone zostały już m.in.: na węźle 3 Maja - Nowe OgrodyMapka, węźle OperaMapka, węźle PiastowskimMapka, węźle Strzyża, węźle Hallera - KlinicznaMapka, a także w przejazdach: PohulankaMapka, Żołnierzy WyklętychMapka, KaprówMapka, AbrahamaMapka, Opata RybińskiegoMapka, Grunwaldzka - PomorskaMapka, KołobrzeskaMapka, Bora-KomorowskiegoMapka, Marynarki Polskiej - WyzwoleniaMapka, w przejściach wzdłuż torów na ul. MickiewiczaMapka oraz na skrzyżowaniu Wały Jagiellońskie - HuciskoMapka - wylicza rzeczniczka GAiT.
Przeprowadzona została także kompleksowa naprawa nawierzchni drogowej w pasie torów na skrzyżowaniu al. Płażyńskiego - al. Hallera - ul. Czarny DwórMapka.

Naprawy torowisk i nawierzchni prowadzone są według bieżących potrzeb, ale są też m.in. integralną częścią prac związanych z wymianą szyn w torowiskach - nawierzchnia naprawiana jest zawsze w miejscach wymiany szyn.

Sęk w tym, że w niektórych miejscach naprawiona nawierzchnia szybko zaczyna niszczeć, o czym informowali nas czytelnicy w Raporcie z Trójmiasta.


Poszukiwany wykonawca napraw torowisk



- Prace naprawcze wspomnianego w materiale przejazdu Kościuszki - Legionów przeprowadzone zostaną w lipcu. Naprawę przejdzie także m.in., w ramach kompleksowych napraw przejazdów torowo-drogowych, ujęty w materiale przejazd Wały Jagiellońskie - Wały PiastowskieMapka w kier. Oliwy. Podobnie jak przejazdy torowo-drogowe: ul. Grunwaldzka - Żołnierzy WyklętychMapka w obu kierunkach; Grunwaldzka - MiszewskiegoMapka; Chłopska - KołobrzeskaMapka kier. Oliwa; Marynarki Polskiej - SwojskaMapka; Gdańska - PCKMapka; Gdańska - Emilii PlaterMapka; Opata Jacka RybińskiegoMapka w torze w kier. Jelitkowa oraz Wita Stwosza - DerdowskiegoMapka. Przygotowywany jest przetarg na wykonawcę tych prac - zapewnia Anna Dobrowolska.

18 mln zł na remonty i utrzymanie



Urzędnicy podkreślają, że utrzymanie właściwego stanu torowisk oraz nawierzchni drogowych w pasie torów tramwajowych wymaga stałego monitoringu oraz bieżących prac utrzymaniowych i napraw. Wynika to z codziennej eksploatacji infrastruktury tramwajowej przy dużym obciążeniu ruchem kołowym.

Warsztaty samochodowe w Trójmieście. Gdzie naprawić auto?



- Jest to proces ciągły. W tym roku koszty planowanych prac utrzymaniowych, napraw bieżących infrastruktury tramwajowej, w tym napraw nawierzchni drogowych w pasie torów tramwajowych, wynoszą ponad 18 mln zł - podsumowuje rzeczniczka GAiT.

Opinie wybrane


wszystkie opinie (121)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najnowsze

więcej artykułów »

Najnowsze