- 1 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (393 opinie)
- 2 "Ławka wstydu" zniknęła i nie ma wstydu (47 opinii)
- 3 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (271 opinii)
- 4 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (124 opinie)
- 5 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (110 opinii)
- 6 KO chce w Gdyni dwóch wiceprezydentów (323 opinie)
Nietypowe objazdy na obwodnicy w Wielkim Kacku
Już od poniedziałku na węźle Wielki Kack, który rozbudowywany jest w związku z budową Trasy Kaszubskiej, czekają kierowców spore zmiany. Ruch na obwodnicy przełożony będzie na jezdnie równoległe, a kierowcy jadący od strony Gdańska do centrum Gdyni będą zjeżdżali nietypowo - z lewego pasa ruchu.
Już w tym miesiącu drogowcy chcą bowiem rozpocząć rozbiórkę wiaduktów nad ul. Chwaszczyńską i budowę nowych, szerszych obiektów, które pomieszczą po trzy pasy w każdym kierunku z pasami awaryjnymi.
Zmiana organizacji ruchu wprowadzona zostanie w poniedziałek 09.08.2021 r. ok. godz. 6. Od tego czasu kierowcy będą poruszać się po równoległych jezdniach, ale w dalszym ciągu do dyspozycji będą mieli po dwa pasy ruchu na obwodnicy Trójmiasta. Obowiązywać będzie jednak ograniczenie do 50 km/h.
- Dla większej czytelności na węźle będą nie tylko znaki pionowe, ale także poziome z piktogramami i numerami dróg. Apelujemy do kierowców o dostosowanie jazdy do ograniczeń prędkości i warunków ruchu - mówi Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg i Autostrad w Gdańsku.
Inne zmiany na węźle Wielki Kack:
- kierowcy jadący od strony Gdańska, kierujący się do centrum Gdyni, będą zjeżdżali na pas wyłączenia - nietypowo - z lewego pasa ruchu
- na jezdni głównej w kierunku Gdyni Chyloni pojazdy z Chwaszczyna włączą się ze strony lewej
- na ul. Chwaszczyńskiej od strony Chwaszczyna zostanie zlokalizowane tymczasowe rondo
- zostanie zlikwidowana sygnalizacja świetlna przy obwodnicy Trójmiasta
- przejazd z Chyloni do centrum/Karwin będzie możliwy poprzez rondo
- kierowcy jadący z Chyloni w kierunku Chwaszczyna będą mogli ominąć rondo specjalnym bypassem
- jadący z Chyloni w kierunku Dąbrowy i Wiczlina zjadą z obwodnicy na węźle Nowowiczlińska
Ostatni wykonawca wybrany
Pod koniec lipca podpisana została umowa z wykonawcą ostatniego fragmentu Trasy Kaszubskiej. Najkorzystniejszą ofertę złożyło wprawdzie konsorcjum, któremu lideruje NDI - 577 mln zł, ale wybrana została oferta firmy Budimex, która opiewała na kwotę 718,6 mln zł. Oferta NDI została odrzucona.
Zgodnie z zapisami przetargowymi prace projektowe i budowlane potrwają 38 miesięcy od dnia podpisania umowy, z zastrzeżeniem, że do czasu realizacji robót nie wlicza się okresów zimowych - od 16 grudnia do 15 marca. Budowa ostatniego odcinka Trasy Kaszubskiej powinna więc zakończyć się w 2025 roku.
Ostatni fragment Trasy Kaszubskiej to 22-kilometrowy odcinek dwujezdniowej drogi ekspresowej po dwa pasy ruchu w każdym kierunku wraz z pasem awaryjnego postoju. Na trasie przewidziano budowę węzłów Lębork Południe, Lębork Wschód, Łęczyce oraz rozbudowę węzła Bożepole Wielkie. W sumie powstanie ponad 25 nowych obiektów inżynierskich, w tym dwie estakady.
Trasa Kaszubska: co powstaje
Postęp prac na Trasie Kaszubskiej na koniec lipca br.
- trzy węzły: mniejszy w Koleczkowie i dwa duże w Chwaszczynie oraz Gdyni-Wielkim Kacku,
- dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
- na odcinku Chwaszczyno - Gdynia-Wielki Kack oraz na odcinku Obwodnicy Trójmiasta w obrębie węzła Gdynia-Wielki Kack - będą po trzy pasy na długości ok. 2,9 km.
Powstanie 37 obiektów inżynierskich, w tym mosty, estakady, 22 wiadukty, dwa przejścia podziemne i kładki dla pieszych. Oprócz drogi ekspresowej zbudowanych zostanie ok. 12,2 km dróg lokalnych i ok. 15,3 km dróg zapewniających dojazd do nieruchomości, pozbawionych dostępu do drogi publicznej przez budowę drogi ekspresowej. Do tego ok. 1,3 km dróg służących obsłudze trasy. Podróżujący będą mogli skorzystać z dwóch miejsc obsługi podróżnych zlokalizowanych w pobliżu miejscowości Kamień.
Odcinek Szemud - Luzino - 10,3 km:
- dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
- węzeł Szemud na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 224.
Powstaną 22 obiekty inżynierskie, w tym dwa mosty i dwie estakady. Oprócz trasy głównej zostaną przebudowane drogi o długości ok. 5 km i wybudowane nowe, zapewniające dojazd do nieruchomości oraz służące obsłudze trasy o długości ok. 10 km.
Odcinek Luzino - Bożepole - 10,4 km:
- dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
- trzy węzły drogowe: Bożepole Wielkie, Strzebielino, Luzino,
- obwód utrzymania drogi ekspresowej przy węźle Luzino,
- miejsce obsługi podróżnych.
Trudności w związku z budową węzła Wielki Kack (30 opinii)
Pieszo nie dam rady przebywać tej trasy codziennie, w różnych warunkach klimatycznych. Brak słów... Tak. Zatory tam były zawsze. Ale możliwe do pokonania w tolerowanym czasie. Teraz jest tragedia.
Jak wygląda wyjazd z jakiejkolwiek bocznej ulicy wzdłuż Wielkopolskiej w kierunku obwodnicy? Nijak. Światła się zmieniają, a samochody, jak stoją, tak stoją, bo cała Wielkopolska zatkana włącznie ze skrzyżowaniami (genialnie blokowanymi przez autobusy i trolejbusy).
I tak sobie od 20 minut stoimy na Brzechwy, próbując wyjechać, praktycznie w miejscu. Zobacz więcej
Pieszo nie dam rady przebywać tej trasy codziennie, w różnych warunkach klimatycznych. Brak słów... Tak. Zatory tam były zawsze. Ale możliwe do pokonania w tolerowanym czasie. Teraz jest tragedia.
Jak wygląda wyjazd z jakiejkolwiek bocznej ulicy wzdłuż Wielkopolskiej w kierunku obwodnicy? Nijak. Światła się zmieniają, a samochody, jak stoją, tak stoją, bo cała Wielkopolska zatkana włącznie ze skrzyżowaniami (genialnie blokowanymi przez autobusy i trolejbusy).
I tak sobie od 20 minut stoimy na Brzechwy, próbując wyjechać, praktycznie w miejscu. Zobacz więcej
Miejsca
Opinie wybrane
-
2021-08-06 07:59
Ciekawe (2)
Czy to rondo wytrzyma ten napór aut. Rozwiązanie to również zachęca do nawracania np. na ul. Anyżowej.
- 21 3
-
2021-08-06 08:49
Kto raz spróbuje, juz nigdy tego nie powtórzy (1)
Wyjazd z Anyżowej w lewo w dużym ruchu to sport ekstremalny
- 23 0
-
2021-08-06 13:09
Anyżową mogą zamknąć w poniedziałek
- 2 0
-
2021-08-09 11:06
fatalne oznakowanie (2)
tablice są za małe, jest ich zbyt mało i są ustawione za blisko miejsca ze zmienioną organizacją ruchu
- 23 0
-
2021-08-09 11:42
(1)
Wystarczy zwolnić do prędkości dozwolonej i wszystko pięknie widać.
Przy 120km/h faktycznie mogą się okazać za małe i za późno.- 0 4
-
2021-08-09 11:47
Nieprawda, oznaczenia pojawiają się w momencie, w którym linie ciągłe uniemożliwiają zmianę pasa ruchu. Czcionki na tablicach informacyjnych są zbyt małe.
- 7 0
-
2021-08-07 18:39
Sorki (6)
Ale nie mam iQ że 150 ale jechałem sobie spokojnie serio czekając na pas zjazdowy i cóż jest dziura serio jak by skręt w prawo z tym że pewnie przy 30 h A gdzie te znaki przed że zmiana oznakowania ale żeby tylko jeden znak na tak duże miasto Gdynia no nie
- 10 36
-
2021-08-09 11:08
Ty nawet iQ 50 nie masz.
- 2 0
-
2021-08-09 09:42
Napisz jeszcze raz... (1)
...jak wytrzeźwiejesz. Ciężko zrozumieć sęk wypowiedzi :/
- 3 2
-
2021-08-20 10:37
Sedno albo sens, a nie sęk...
- 1 0
-
2021-08-07 20:49
poprosimy jaśniej
- 16 0
-
2021-08-07 20:23
Po tym co tu napisałeś, nie masz nawet 100IQ. (1)
Ani ładu, ani składu, że o sensie nie wspomnę. Ortografia to już przy tym za duże wymaganie.
- 37 2
-
2021-08-07 22:11
Bez kitu, opis niezrozumiały, gdyby nie fakt że domyślam się o czym piszę to niewiele bym zrozumiał. Ale fakt, zjazd z węzła w kierunku Karwin od strony Gdańska jest dramatyczny. Nagle pojawią się "dziura" zjazdowa i nie wiesz czy to już czy nie.
- 13 5
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.