Fakty i opinie

Nietypowe objazdy na obwodnicy w Wielkim Kacku

Najnowszy artukuł na ten temat Przejechaliśmy powstającą Trasą Kaszubską
Tak pojedziemy przez węzeł Wielki Kack od poniedziałku.
Tak pojedziemy przez węzeł Wielki Kack od poniedziałku. graf. Trojmiasto.pl

Już od poniedziałku na węźle Wielki KackMapka, który rozbudowywany jest w związku z budową Trasy Kaszubskiej, czekają kierowców spore zmiany. Ruch na obwodnicy przełożony będzie na jezdnie równoległe, a kierowcy jadący od strony Gdańska do centrum Gdyni będą zjeżdżali nietypowo - z lewego pasa ruchu.



Dostosowujesz się do ograniczeń prędkości na remontowanych odcinkach?

tak, zawsze 28%
zazwyczaj, ale niezbyt ortodoksyjnie 47%
tylko na początku, potem już wiem jak i ile można jechać 12%
nie, jeżdżę szybko, ale bezpiecznie 13%
zakończona Łącznie głosów: 1600
Zmiany to efekt kolejnego etapu budowy Trasy Kaszubskiej, która zaczynać się będzie na węźle Wielki Kack.

Już w tym miesiącu drogowcy chcą bowiem rozpocząć rozbiórkę wiaduktów nad ul. Chwaszczyńską i budowę nowych, szerszych obiektów, które pomieszczą po trzy pasy w każdym kierunku z pasami awaryjnymi.

Zmiana organizacji ruchu wprowadzona zostanie w poniedziałek 09.08.2021 r. ok. godz. 6. Od tego czasu kierowcy będą poruszać się po równoległych jezdniach, ale w dalszym ciągu do dyspozycji będą mieli po dwa pasy ruchu na obwodnicy Trójmiasta. Obowiązywać będzie jednak ograniczenie do 50 km/h.

- Dla większej czytelności na węźle będą nie tylko znaki pionowe, ale także poziome z piktogramami i numerami dróg. Apelujemy do kierowców o dostosowanie jazdy do ograniczeń prędkości i warunków ruchu - mówi Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg i Autostrad w Gdańsku.
Trasa Kaszubska może być przejezdna jeszcze w tym roku.
Trasa Kaszubska może być przejezdna jeszcze w tym roku. graf. Trojmiasto.pl

Inne zmiany na węźle Wielki Kack:

  • kierowcy jadący od strony Gdańska, kierujący się do centrum Gdyni, będą zjeżdżali na pas wyłączenia - nietypowo - z lewego pasa ruchu
  • na jezdni głównej w kierunku Gdyni Chyloni pojazdy z Chwaszczyna włączą się ze strony lewej
  • na ul. Chwaszczyńskiej od strony Chwaszczyna zostanie zlokalizowane tymczasowe rondo
  • zostanie zlikwidowana sygnalizacja świetlna przy obwodnicy Trójmiasta
  • przejazd z Chyloni do centrum/Karwin będzie możliwy poprzez rondo
  • kierowcy jadący z Chyloni w kierunku Chwaszczyna będą mogli ominąć rondo specjalnym bypassem
  • jadący z Chyloni w kierunku Dąbrowy i Wiczlina zjadą z obwodnicy na węźle Nowowiczlińska


Ostatni wykonawca wybrany



Pod koniec lipca podpisana została umowa z wykonawcą ostatniego fragmentu Trasy Kaszubskiej. Najkorzystniejszą ofertę złożyło wprawdzie konsorcjum, któremu lideruje NDI - 577 mln zł, ale wybrana została oferta firmy Budimex, która opiewała na kwotę 718,6 mln zł. Oferta NDI została odrzucona.

Zgodnie z zapisami przetargowymi prace projektowe i budowlane potrwają 38 miesięcy od dnia podpisania umowy, z zastrzeżeniem, że do czasu realizacji robót nie wlicza się okresów zimowych - od 16 grudnia do 15 marca. Budowa ostatniego odcinka Trasy Kaszubskiej powinna więc zakończyć się w 2025 roku.

Ostatni fragment Trasy Kaszubskiej to 22-kilometrowy odcinek dwujezdniowej drogi ekspresowej po dwa pasy ruchu w każdym kierunku wraz z pasem awaryjnego postoju. Na trasie przewidziano budowę węzłów Lębork Południe, Lębork Wschód, Łęczyce oraz rozbudowę węzła Bożepole Wielkie. W sumie powstanie ponad 25 nowych obiektów inżynierskich, w tym dwie estakady.

Trasa Kaszubska: co powstaje


Postęp prac na Trasie Kaszubskiej na koniec lipca br.

Odcinek Gdynia-Szemud - 22 km:

  • trzy węzły: mniejszy w Koleczkowie i dwa duże w Chwaszczynie oraz Gdyni-Wielkim Kacku,
  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • na odcinku Chwaszczyno - Gdynia-Wielki Kack oraz na odcinku Obwodnicy Trójmiasta w obrębie węzła Gdynia-Wielki Kack - będą po trzy pasy na długości ok. 2,9 km.

Powstanie 37 obiektów inżynierskich, w tym mosty, estakady, 22 wiadukty, dwa przejścia podziemne i kładki dla pieszych. Oprócz drogi ekspresowej zbudowanych zostanie ok. 12,2 km dróg lokalnych i ok. 15,3 km dróg zapewniających dojazd do nieruchomości, pozbawionych dostępu do drogi publicznej przez budowę drogi ekspresowej. Do tego ok. 1,3 km dróg służących obsłudze trasy. Podróżujący będą mogli skorzystać z dwóch miejsc obsługi podróżnych zlokalizowanych w pobliżu miejscowości Kamień.

Odcinek Szemud - Luzino - 10,3 km:

  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • węzeł Szemud na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 224.

Powstaną 22 obiekty inżynierskie, w tym dwa mosty i dwie estakady. Oprócz trasy głównej zostaną przebudowane drogi o długości ok. 5 km i wybudowane nowe, zapewniające dojazd do nieruchomości oraz służące obsłudze trasy o długości ok. 10 km.

Odcinek Luzino - Bożepole - 10,4 km:

  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • trzy węzły drogowe: Bożepole Wielkie, Strzebielino, Luzino,
  • obwód utrzymania drogi ekspresowej przy węźle Luzino,
  • miejsce obsługi podróżnych.

Quiz Moto Trójmiasto Średni wynik 54%

Moto Trójmiasto

Rozpocznij quiz

Opinie wybrane


wszystkie opinie (163)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najnowsze

więcej artykułów »