- 1 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (215 opinii)
- 2 Pod prąd uciekał przed policją (254 opinie)
- 3 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (766 opinii)
- 4 35 mln zł na remont gmachu Straży Granicznej (74 opinie)
- 5 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (108 opinii)
- 6 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (161 opinii)
Nowa Politechniczna: w tym roku przetarg na budowę
Kończy się projektowanie trasy tramwajowej Gdańsk Południe-Wrzeszcz nazywanej Nową Politechniczną. Do czerwca miasto złoży wniosek o dofinansowanie unijne tej inwestycji. A pod koniec roku ma zostać ogłoszony przetarg na budowę.
Zacznie się na skrzyżowaniu ul. Rakoczego i Jaśkowej Doliny, a włączy się w al. Grunwaldzką przez ul. Bohaterów Getta Warszawskiego.
Prace nad tym projektem ruszyły już w 2015 roku, więc łatwo jest policzyć, że trwają 9 lat. Po drodze nie obyło się bez komplikacji.
Nowa Politechnika: 9 lat projektowania
- Umowa z pierwszym projektantem firmą Mosty Katowice została zerwana.
- Gdy z analiz wyszło, że najlepiej poprowadzić linię przez ul. Bohaterów Getta Warszawskiego, jej mieszkańcy rozpoczęli protest.
- Potem wybrany został drugi wykonawca projektu - konsorcjum firm Ingeo i BPBK, z których ta druga upadła.
- Zastrzeżenia dotyczące przebiegu trasy sprawiły, że GP-W czekała trzy lata na wydanie decyzji środowiskowej.
- Po ostatecznej decyzji, że to przez Getta Warszawskiego Nowa Politechniczna włączy się w Grunwaldzką, mieszkańcy zaskarżyli to rozwiązanie do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Skarga została jednak oddalona.
- Drugie podejście do zaprojektowania linii, które miało się zakończyć pod koniec 2022 roku, przeciągało się. Kolejny termin został wyznaczony na połowie 2023 roku, a potem na marzec 2024.
- Jesteśmy już na końcowym etapie prac. Obecnie trwają prace związane z pozyskiwaniem uzgodnień dla dokumentacji projektowej - zapewnia Aneta Niezgoda z DRMG.
Nowa Politechniczna: Budowa ruszy 10 lat po rozpoczęciu projektowania?
Urzędnicy muszą się spieszyć i poganiać wykonawcę, bowiem w styczniu ogłoszony został konkurs w ramach "Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat i Środowisko FENX.03.01. Transport Miejski", z którego można otrzymać dotację.
- Do końca czerwca planujemy złożyć wniosek o dofinansowanie budowy linii tramwajowej GP-W. Dążymy do tego, by do końca roku ogłosić przetarg na roboty budowlane - dodaje Niezgoda.
Gdyby tak się stało, prace mogłyby ruszyć w 2025 roku, czyli 10 lat po rozpoczęciu projektowania.
Przebieg Nowe Politechnicznej. Film z 2016 roku
Nowa Politechniczna obejmie:
- budowę dwutorowej linii tramwajowej,
- budowę i przebudowę istniejących torowisk tramwajowych,
- przebudowę istniejących ulic,
- budowę i przebudowę istniejących torowisk tramwajowych,
- przebudowę Kanału Królewskiego: kanał zamknięty ok. 800 m i kanał otwarty ok. 45 m,
- budowę dwóch tuneli podziemnych: tunel tramwajowy o długości ok. 350 m w ciągu ul. Wileńskiej, w rejonie ul. Migowskiej i ul. Morenowej i przejście podziemnie dla pieszych o długości ok. 55 m w rejonie zbiornika retencyjnego przy ul. Wileńskiej,
- budowę przystanków tramwajowych i autobusowych,
- budowę infrastruktury drogowej, rowerowej i pieszej (ścieżki i chodniki),
- przebudowę i budowę oświetlenia drogowego.
Zakres przebudowy istniejących dróg i torowisk:
- ul. Jaśkowa Dolina - rozbudowa - ok. 600 m - droga dwujezdniowa z czterema pasami ruchu po dwa na każdej jezdni z budową dwutorowej linii tramwajowej w pasie dzielącym jezdnie,
- ul. Wileńska - rozbudowa - ok. 1000 m - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu z budową dwutorowej linii tramwajowej po południowej stronie ulicy,
- ul. Morenowa - rozbudowa - ok. 150 m - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu,
- ul. Nowa Politechniczna (łącznik pomiędzy ul. Wileńską a ul. Sobieskiego),
- budowa - ok. 400 m - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu,
- ul. Traugutta - przebudowa - ok. 150 m,
- ul. Traugutta - rozbudowa - ok. 200 m - droga dwujezdniowa dwupasmowa,
- ul. Piecewska - przebudowa - 150 m - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu,
- al. Grunwaldzka - rozbudowa - ok. 500 m - droga dwujezdniowa z trzema pasami ruchu na każdej jezdni.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2024-03-24 18:06
Na Dobrowolskiego musi mieszkać ktoś z urzędu (35)
autobus 127 bez sensu tam zajeżdża. Teraz będą też mieli przystanek tramwajowy. Przystanek Morenowa zupełnie pośrodku niczego. Powinien być bliżej szpitala Swissmedu, a nie przy stawie, gdzie wędkują 2 osoby tygodniowo.
- 236 38
-
2024-03-25 09:18
Serio myslisz, że oni jeżdżą autobusem i tramwajem, jak jacyś biedacy?
- 7 0
-
2024-03-25 09:13
ty chyba nie wiesz gdzie jest Dobrowolskiego
- 6 0
-
2024-03-25 05:49
Już ty się nie martw, kto ma mieszkać ten mieszka
I żaden mądraliński nie będzie doradzał urzędnikom.
- 4 12
-
2024-03-24 20:01
A moze Morenowa też chce korzystać? (5)
Pomyśl, mieszkańcy tak dużego osiedla domków jednorodzinnych, wszystko w okolicy ul. Morenowej nie mają NIC, żadnej opcji transportu publicznego. Muszą chodzić na górę na morenę, albo na dół na schuberta, wileńską.
Jakby nie patrzeć ok 10-15 min piechotą do najbliższego jakiegokolwiek przystanku.
Ja jako mieszkaniec tej dzielnicy jestem bardzo ZA!- 29 14
-
2024-03-25 08:11
Zawsze
Chodzilem na Szuberta albo wyzej i zyje.
- 2 3
-
2024-03-25 02:07
Kazdy ma tam samochod....wiec to nie dla nich... (2)
- 5 18
-
2024-03-25 08:04
To już nie można mając samochód jeździć tramwajem? (1)
Jakiś obowiązek stania w korkach jest?
- 9 3
-
2024-03-25 09:08
no przeciez to im uwłacza
tam dzieci od 12 roku juz maja auto w boksie
- 2 4
-
2024-03-24 21:46
10-15 minut
to dla zdrowia...
- 10 8
-
2024-03-24 18:41
(9)
Chyba ci chodziło o zajazd kieszonkowy na przystanek Wileńska :)
- 17 2
-
2024-03-24 19:00
Faktycznie (8)
Po kiego tam zajeżdża 127 i 184? Wydłuża tylko podróż ludziom co wsiadają z głównych przystanków.
Co się tyczy tramwaju, bez sensu będą budować kolejną zajezdnię na skrzyżowaniu Jaśkowej D. z Rakoczego. Lepiej jakby ten tramwaj jechał z przystanku Migowo.- 15 11
-
2024-03-25 13:37
Bo jest grupka emerytów
którzy trują tyłek radzie dzielnicy (pozdrowienia) i "nie da się" z tego zrezygnować. Jeszcze 127 ujdzie bo zajeżdża w jedną stronę ale prześledźcie trasę 184 - to jest dopiero strata wozokilometrów :)
A wystarczyłoby żeby zajeżdżał tam tylko autobus szczytowy typu 262 - kto potrzebuje to nim dojedzie.- 1 0
-
2024-03-25 11:52
Bo mieszka tam bardzo dużo osób, w większości starszych? Zawsze tam zajeżdżał autobus do Wrzeszcza, tylko był to 149.
- 1 1
-
2024-03-24 22:11
Zajezdnia??? (1)
Pewnie chodziło Ci o pętlę, nie zajezdnię? Nie będzie pętli tam gdzie piszesz - tramwaje będą jeździły z Ujeściska, Lawendowego, a może nawet z Kowal, jeśli przedłużą tam trasę z Lawendowego (ale to pewnie dopiero w przyszłości, o ile w ogóle).
- 5 2
-
2024-03-25 10:59
Nie będzie pętli
A przydałaby się w tym miejscu. Nie wszystkie kursy tramwaju muszą przejeżdżać przez cały Gdańsk, taka pętla obsługiwałaby górny taras
- 1 0
-
2024-03-24 20:26
Przestań nas odcinać komunikacyjnie,dyskryminacja.Ludzie z A,G i morenowej,nobla a może nawet z Diabełkowa nie chca być wykluczeni transportowo,to,że Ty mieszkasz na myśliwskiej na której 10 lat temu nic nie było,lub piekarnicznej dla której zmienili nocny autobus to nie znaczy,że możesz od tak dyskryminować bo 3 minuty robią różnice.
- 17 7
-
2024-03-24 19:14
Raczej to po prostu dla starszych ludzi, których na Morenie jest sporo. Dla tych co mieszkają np. na Czubińskiego itp. to też duże ułatwienie. A
- 16 4
-
2024-03-24 19:10
I jeszcze
Rozklad 184 nie dostosowsny do tego zajazdu
- 4 3
-
2024-03-24 19:07
Jaka znowu zajezdnia na skrzyżowaniu Jaśkowej Doliny i Rakoczego? Zajezdnia powstanie przy pętli Ujeścisko (są tam nawet pozostawione w tym celu ślepe tory.
- 19 0
-
2024-03-24 18:34
Tak samo Nowa Politechniczna miała iśc pod Rakoczego, a jednak jakieś dziwne lobby zmieniło ten plany... (12)
- 29 10
-
2024-03-25 10:52
Przebieg pod Rakoczego był dobrze wymyslony (1)
Obsługa całego rejonu Myśliwskiej na dole, Slonecznej Moreny...
Może kiedyś jeszcze zbudują...- 7 0
-
2024-03-25 11:23
nie zbudują
Uwolnią rezerwy pod pretekstem tego łamańca u góry i teren pójdzie pod beton.
Przecież właśnie o to chodzi w tym naporze.- 3 0
-
2024-03-25 09:26
i dobrze. Byłyby 2 linie tramwajowe, obie wykorzystywane w 20%
I ktoś mieszkając pośrodku musiałby sprawdzać, czy iść na tą pod Rakoczego, czy na Bullońskiej. Na obu miałby tramwaj co 15 minut, więc spóźnienie się byłoby bolesne.
A tak idzie zawsze na ten sam przystanek i ma tramwaj co 7 minut. Sama korzyść. TRansport liczy się drzwi-drzwi, a nie optymalny czas dojazdu, jak się wszystko idealnie ułoży (wtedy tramwaj pod Rakoczego byłby szybszy o ok 2-3 minuty).- 3 2
-
2024-03-24 19:48
A dokąd miała niby iść? W krzaki? teraz pójdzie w najgęściej zaludniony teren (8)
trafiając na górze na Jaśkową i potem skręcając na Migowo tramwaj pojedzie tam gdzie jest najwięcej bloków i możliwości przesiadek.
- 13 17
-
2024-03-25 01:38
Pod Rakoczego obsługiwałaby południe
Już teraz tramwaje do myśliwskiej dojeżdżają pełne. A przy projektowaniu tego cuda ktoś sobie założył, że pojawiają się puste na Bulonskiej i trzeba je "zapełnić".
- 8 2
-
2024-03-24 21:45
50 metrów wyżej i przez zakorkowaną i zabetonowaną dzielnicę (5)
bardzo mądrze...
I jak kosztownie... Z tramwajowym tunelem na ukos podmokłego zbocza bagiennej doliny.
Betoniarze zacierają łapki...- 9 9
-
2024-03-25 07:39
Tak, po to właśnie jest tramwaj, żeby dawać alternatywę dla stania w korkach w zakorkowanej dzielnicy. (4)
- 8 2
-
2024-03-25 11:29
nie samochodzy zakorkowały dzielnicę a nieodpowiedzialni urzednicy dogęszczający miasto... (3)
I likwidujący połączenia autobusowe aby wytworzyć gardłująca pod ich interesy tłuszczę.
Oraz kryjący również swoje błędy i zaniechania, jak wykastrowanie "słowaka" z linii tramwajowej... Z tramwajową estakada donikąd. Ale kasa poszła w beton.
Tramwaj był tam (pod Rakoczego) planowany, potem Sobieskiego w dół, jeden z wariantów przez Smoluchowskiego.
Cóż lepszego można chcieć?
Dzielnica skomunikowana, szpital skomunikowany.
Chyba o to chodzi w mieście?!- 4 2
-
2024-03-25 11:44
Dzielnica skomunikowana z czym? (2)
Ze szpitalem i pustą przestrzenią w Aniołkach?
- 0 3
-
2024-03-25 14:49
Dalej ze Smoluchowskiego
Tramwaj miał iść do węzła Kliniczna
- 0 0
-
2024-03-25 13:53
z Grunwaldzką
A jakbyś poszukał w archiwach, to byś się dowiedział, że mogła być połączona z Marynarki Polskiej.
Ale tereny "się sprzedały"...- 4 0
-
2024-03-24 21:30
Tracąc mnóstwo czasu na skrzyżowaniach
I kasy na budowę tunelu
- 9 7
-
2024-03-24 18:22
To samo z linią 210 (2)
Najpierw przekierowanie trasy by autobus nie jechał koło Placu Zebrań Ludowych, tylko przez Nowe Ogrody. W kolejnym etapie dodanie przystanku pod samym urzędem miejskim. Przypadek?
- 15 7
-
2024-03-24 20:13
"nie sondzem"
- 7 3
-
2024-03-24 19:15
Bo na pewno ważni urzędnicy korzystają ze komunikacji miejskiej xd chciałabym.
- 17 3
-
2024-03-25 07:25
Inwestycja z wadami (8)
Może i inwestycja ma zdecydowane wady, ale i tak uważam, że powstanie linii tramwajowej w tym miejscu pozytywnie przyczyni się do rozwoju komunikacji publicznej w Gdańsku.
- 62 50
-
2024-03-26 07:43
Najgorszy wariant to puszczenie tramwaju przez Boh.Getta. Czy wyburzenie dwóch kamienic przy Studzienki to jest aż taki problem. Magistrat sam sobie robi pod górkę.
- 1 0
-
2024-03-25 09:30
A ja uważam że nie
Problem Gdańska polega na tym, że wtopił już miliardy w tramwaje i teraz trudno mu się z nich wycofać. Miasto jest coraz większe, coraz więcej ludzi mieszka w Gdańsku i żeby mieli gdzie zamieszkać, muszą budować się coraz dalej od centrum i od miejsca pracy. Jednocześnie maksymalny akceptowalny czas dojazdu do pracy to niewiele ponad godzinę, z
Problem Gdańska polega na tym, że wtopił już miliardy w tramwaje i teraz trudno mu się z nich wycofać. Miasto jest coraz większe, coraz więcej ludzi mieszka w Gdańsku i żeby mieli gdzie zamieszkać, muszą budować się coraz dalej od centrum i od miejsca pracy. Jednocześnie maksymalny akceptowalny czas dojazdu do pracy to niewiele ponad godzinę, z dojściem i czekaniem na transport. Dalszy rozwój sieci tramwajowej jest bez sensu, bo nawet z priorytetem tramwaju on nie pojedzie szybciej niż 17km/h, ponieważ co 300 metrów zatrzymuje się na światłach.
Dlatego jedyną przyszłościową komunikacją miejską jest SKM i PKM (i metro, którego nie mamy). Zamiast przebijać się torami tramwajowymi między Moreną a Wrzeszczem wystarczyłoby zwiększyć liczbę PKMek, żeby jeździły co kilka minut i dojeżdżały do Śródmieścia. Dzięki znacznie większej prędkości (40km/h) nawet PKM jeżdżąca przez Strzyżę byłaby szybsza niż ten tramwaj przez Nową Politechniczną i więcej mieszkańców zyskałoby na niej. Tylko nie zyskałby na niej Urząd Miasta Gdańska, bo PKM należy do Województwa Pomorskiego a nie do Miasta Gdańska, i dlatego urzędnicy dalej brną w te tramwaje, na czym tracimy my, mieszkańcy.- 12 5
-
2024-03-25 07:33
Tramwaj powinien biec potokowa i dalej slowackiego do grunwaldzkiej! (5)
- 9 2
-
2024-03-25 08:21
A jakbyś go włączył w Grunwaldzką na Słowaka bez budowy estakady? (4)
Jak dla mnie jedyny słaby punkt to fakt, że władze PG nie zgodziły się, żeby linia szła przez ul. Siedlicką.
- 11 4
-
2024-03-25 13:54
Normalnie-od tego sa rozjazdy,skoro kokej takie cos potrafi to tym bardziej w tramwajach by sie udalo
- 1 0
-
2024-03-25 11:19
takie połączenie jest zbędne (2)
Istotą metra są przesiadki.
Czasem kilometry pod ziemią trzeba przejść.
Turystyczne linie komunikacji publicznej, objeżdżające wszystkie zakamarki to pomyłka i ślepa uliczka.
Ale do tego trzeba elastycznej i sprawnej... organizacji i taryfy. Kluczem jest "jeden bilet", pozwalający na przesiadanie się między środkamiIstotą metra są przesiadki.
Czasem kilometry pod ziemią trzeba przejść.
Turystyczne linie komunikacji publicznej, objeżdżające wszystkie zakamarki to pomyłka i ślepa uliczka.
Ale do tego trzeba elastycznej i sprawnej... organizacji i taryfy. Kluczem jest "jeden bilet", pozwalający na przesiadanie się między środkami transportu. I nie jest tym kluczem "Fala". To jest jądro ciemności, bo miejskie spółki i samorząd usiłują żyć z pasażerów, obdzierając ich ze skóry i zniechęcając do użytkowania. Z drugiej strony rozszerza się grono beneficjentów "darmowości"...
Przystanek na estakadzie, działające (!!! ;) ) windy.
Tak powinno być przy "bandyckiej" i tak powinno być na estakadzie Rakoczego.- 5 1
-
2024-03-25 11:46
Jak powiedzieć "jeżdżę wszędzie samochodem", nie mówiąc "jeżdżę wszędzie samochodem". (1)
Bilet metropolitalny mamy od dawna.
- 2 4
-
2024-03-25 13:00
jak szukać dziury w całym?
Jak zaspokoić własną obsesję w każdej dyskusji?
Skoro (umówmy się) istnieje bilet metropolitalny, to dlaczego jest tak źle?
Co mi po bilecie metropolitalnym, jak nie ma przesiadek (vide wspomniane estakady) tam gdzie trzeba?!!
I dlaczego na przesiadkach traci się po 20-30 minut?!
Jak ci "straszni mieszczanie" uJak zaspokoić własną obsesję w każdej dyskusji?
Skoro (umówmy się) istnieje bilet metropolitalny, to dlaczego jest tak źle?
Co mi po bilecie metropolitalnym, jak nie ma przesiadek (vide wspomniane estakady) tam gdzie trzeba?!!
I dlaczego na przesiadkach traci się po 20-30 minut?!
Jak ci "straszni mieszczanie" u Tuwima, widzisz wszytko osobno i nie łączysz kropek??!
Powiem więcej, mam bilet metropolitalny i to w najbardziej wypasionej wersji. Przeżyję, że jest blisko 3x droższy niż w Warszawie. Stać mnie. Ale niech komunikacja będzie tak organizowana, aby jego wykorzystanie było efektywne.- 1 0
-
2024-03-24 20:27
Ten tramwaj powinien przechodzić przez Politechnikę (31)
Miasto dało ciała ustępując PG. Ogromnym beneficjentem tej inwestycji będą studenci, którzy wysiadali by w centrum uczelni, a tak będą musieli nadkładać drogi. Kompletny absurd.
Poza tym przebeig przez Do Studzienki to dużo wyburzeń, których można by uniknąć.- 226 70
-
2024-03-25 13:58
Miasto nie miało co ustępować czy nie PG, bo to teren kampusu. Władze PG od początku mówiły, że ta opcja nie wchodzi w grę, ze względu na potrzebę ograniczenia ruchu w ramach kampusu już wiele lat temu zamknięto dla ruchu Siedlicką, uczelnia nie będzie narażać na drgania swoich laboratoriów czy komfortu swoich pracowników, bo miasto coś wymyśliło. Teren PG to teren PG nie miasta.
- 14 2
-
2024-03-25 09:36
Teju lini nie powinno byc wcale tylko buspasy i nic wiecej!
- 5 14
-
2024-03-25 06:20
Dokładnie! (6)
Na dodatek mieszkańcy protestowali aby linia nie szła przez Boh. Getta W=wskiego tylko alternatywną trasą a oni nadal forsują PO swojemu ten niedorzeczny POmysł.
- 18 20
-
2024-03-25 10:40
po to sa konsultacje spoleczne,zeby sobie pogadac.Co ty myslales,ze to moze miec wplyw na przebieg trasy? Oni juz dawno ustalili przebieg,znaja wykonawcow i beneficjentow tego rozwiazania.
- 3 2
-
2024-03-25 08:22
Zapewne sPiSek.
- 3 4
-
2024-03-25 07:31
Zapewniam cię że... (3)
Przez jakąkolwiek ulicę ten tramwaj pójdzie, to mieszkańcy będą protestować
- 34 3
-
2024-03-25 11:50
Będa protestować (1)
A potem będa zadowoleni, że mają tramwaj pod nosem.
Jedynie powinni się wykonawcy skupić na jak najlepszym wyciszeniu.- 6 2
-
2024-03-25 12:52
"powinni się wykonawcy skupić na jak najlepszym wyciszeniu"
Zapłacisz?
Dopilnujesz?
Zapraszam na Przeróbkę albo na Doki...
Głupiego "wiedeńskiego" przystanku nie są w stanie zrobić a co dopiero utrzymać tory w sprawności przez dziesiątki lat... A ludziom szklanki dzwonią w szafach...- 4 0
-
2024-03-25 11:30
i słusznie
Bo jest zbędny i szkodliwy.
- 0 4
-
2024-03-24 23:05
. Ogromnym beneficjentem tej inwestycji będą studenci, którzy wysiadali by w centrum uczelni, a tak będą musieli nadkładać (2)
Te zdanie to kompletny absurd.
- 23 15
-
2024-03-25 11:48
Lepiej byloby przez Traugutta - obsluga GUMed
- 5 2
-
2024-03-25 11:32
studentom to trochę ruchu nie zaszkodzi.
dotlenia mózgownicę i miażdżyca później ich zeżre...
- 3 1
-
2024-03-24 21:11
(18)
Nie przechodzi między innymi dlatego, że drgania zaburzałyby pracę niektórych laboratoriów i to jest sensowny argument przeciw. Chyba nawet był o tym artykuł na portalu.
- 61 11
-
2024-03-24 22:40
Pytanie tylko jakich dokładnie laboratoriów i czy można je przenieść (9)
Tego w tym artykule zdaje się nie było.
PGjrst oporna na wiele i wątpię aby ktoś ich zdanie prześwietlił.- 15 10
-
2024-03-25 10:55
Pytanie tylko jakich dokładnie laboratoriów i czy można je przenieść (5) Tego w tym artykule zdaje się nie było. PGjrst oporna (3)
laboratoria w budynku Nano A przy Siedickiej (brak możliwości przeniesienia.....
- 2 1
-
2024-04-10 15:59
Na Siedlickiej jest akurat Nano B, ale to drobiazg...
- 0 0
-
2024-03-25 11:46
No ale teraz tram bedzie przebiegał też niedaleko NANO (1)
I co, juz bedzie ok?
- 1 0
-
2024-03-25 14:47
widocznie wystarczająco daleko
- 1 0
-
2024-03-24 23:17
(4)
Tramwaj miałby przejeżdżać dosłownie za ścianą nowiutkiego gmachu nanotechnologii.
- 15 4
-
2024-03-25 07:16
Czyli kłamali (1)
Gmach nanotechnologii nawet nie był w planie, kiedy była dyskusja o przebiegu tramwaju.
- 8 11
-
2024-03-25 09:38
Był już zbudowany, kiedy wybierano jeden z trzech wariantów.
Jednym z nich był właśnie ten przez politechnikę.
- 12 0
-
2024-03-24 23:20
(1)
to rozsądnie było je tam stawiać ?
- 6 15
-
2024-03-24 23:32
W chwili planowania inwestycji było to miejsce najbardziej oddalone od intensywnego ruchu
- 21 2
-
2024-03-24 21:17
(7)
Ta, drgania zaburzałyby pracę niektórych laboratoriiów. Kto chce ten niechaj wierzy.
- 7 38
-
2024-03-24 21:22
Wiesz w ogóle co to jest politechniczne laboratorium wiejski kołku?! (6)
To nie jest sklep monopolowy.
- 35 9
-
2024-03-25 02:30
Jakie drgania gamoniu? (5)
Puknij sie w to co masz miedzy uszami ...CO za de-bill.Jak jest ktos z polibudy niech baranowi powie ,ze mozna zrobic torowisko bez drgan...ale trasa na dol zamiast przy Polibudzie to przyznaje porazka i po prostu glupi pomysl.No coz ale takie kolki gluche na argumenty mamy w Biurze Rozwoju Miasta.
- 5 17
-
2024-03-25 10:46
(1)
to oczywiscie najgorszy mozliwy przebieg trasy.Widac bezmozgie istoty sa w tym planowaniu.Najlepszy przebieg to przez Smoluchowskiego i wbicie do glownej trasy u wylotu Traugutta.Przede wszystkim tysiace chorych ludzi mialoby dojazd do mnostwa poradni i przychodni na terenie UCK-a tak maja dralowac kilometr pod gore piechota.Tam z reszta nawet nie
to oczywiscie najgorszy mozliwy przebieg trasy.Widac bezmozgie istoty sa w tym planowaniu.Najlepszy przebieg to przez Smoluchowskiego i wbicie do glownej trasy u wylotu Traugutta.Przede wszystkim tysiace chorych ludzi mialoby dojazd do mnostwa poradni i przychodni na terenie UCK-a tak maja dralowac kilometr pod gore piechota.Tam z reszta nawet nie ma gdzie zaparkowac.Masakra! Miasto odwrocone plecami od tych najbardziej potrzebujacych.Za to wpierniczyli tramwaj tam gdzie go ludzie bardzo nie chcieli ,czyli na Boh. Getta.
- 5 3
-
2024-03-25 14:01
Njagorsża bzdurą to ten tunel
skoro jest rezerwa terenowa aż pod estakadę, dalej koło sądu
- 1 1
-
2024-03-25 10:28
Można zrobić torowisko z drganiami nieodczuwalnymi dla ludzi
Ale aparatura do derywatografii masowej czy mikroskopii sił atomowych jest wrażliwa na kichnięcie za ścianą
- 9 0
-
2024-03-25 09:18
Nie masz pojęcia o czym piszesz i jeszcze wyzywasz i obrażasz mądrzejszych od siebie. Żałosne, ale i typowe dla skrajnego ignoranctwa.
- 6 1
-
2024-03-25 05:28
Jestem z polibudy
Nie mozna
- 19 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.