• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe przedszkole bez przejścia dla pieszych

Maciej Naskręt
10 września 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
  • Rodzice dzieci z pobliskiego przedszkola dziwią się, że w drodze do placówki nie ma wymalowanych pasów na jezdni.
  • Rodzice dzieci z pobliskiego przedszkola dziwią się, że w drodze do placówki nie ma wymalowanych pasów na jezdni.
  • Rodzice dzieci z pobliskiego przedszkola dziwią się, że w drodze do placówki nie ma wymalowanych pasów na jezdni.
  • Przedszkole znajduje, jak i droga do niego znajduje się w strefie TEMPO 30.

Rodzice domagają się przejścia dla pieszych przez ul. Unruga. zobacz na mapie Gdańska prowadzącego do przedszkola. Ich zdaniem odprowadzane tamtędy dzieci narażone są na niebezpieczeństwo. Jednak ulica leży w strefie Tempo 30, gdzie z zasady nie maluje się pasów, bo auta poruszają się z ograniczoną prędkością.



Czy należy poprawić bezpieczeństwo pieszych na ul. Unruga?

1 września przy ul. Dąbka zobacz na mapie Gdańska otwarte zostało Przedszkole nr 83 dla ok. 175 dzieci. Inwestycja kosztowała miasto 11 mln zł. Rodzice, których pociechy tam chodzą, zwrócili nam uwagę na oznakowanie.

- Brakuje przejścia dla pieszych na skrzyżowaniu ulicy Józefa Unruga z ulicą Stanisława Dąbka. Nie ma tu też znaków, które uprzedzałyby kierowców samochodów o tym, że przechodzą tędy dzieci. Brakuje także progów zwalniających. Wygląda to tak, jakby zupełnie zapomniano o bezpieczeństwie - mówi jeden z rodziców.
Okazuje się, że brak wymalowanych i oznakowanych przejść nie jest przypadkowy. Na ulicach: Unruga i Dąbka obowiązuje strefa Tempo 30. Tak więc brak przejścia dla pieszych jest w tej lokalizacji świadomym działaniem drogowców wynikającym zarówno z przepisów, a te nakazują ograniczanie przejść wyłącznie do ulic podstawowego układu komunikacyjnego, jak i doświadczeń.

Niedawno otwarte przedszkole przy ul. Dąbka. Niedawno otwarte przedszkole przy ul. Dąbka.
- Polityka kształtująca bezpieczną infrastrukturę pieszą oraz racjonalne podejście do wyznaczania przejść spowodowały w Gdańsku ograniczenie liczby wypadków z udziałem pieszych o ok. 25 proc., a liczby zabitych i ciężko rannych pieszych o ponad 50 proc. - podkreśla Tomasz Wawrzonek z Wydziału Gospodarki Komunalnej Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Inżynierowie ruchu podkreślają, że w strefach Tempo 30 pieszy powinien móc przekraczać jezdnię w każdym miejscu. Nadmierne wytyczanie przejść dla pieszych skutkuje brakiem należytego zachowania się kierowców w tych lokalizacjach. To sprawia, że przejścia dla pieszych są paradoksalnie najbardziej niebezpiecznymi miejscami dla pieszego. To właśnie na nich jest najwięcej wypadków i ofiar.

- W strefach Tempo 30 ułatwiamy pieszym przekraczania jezdni na przykład przez obniżanie krawężników co ma miejsce na ul. Unruga i ul. Dąbka - mówi Wawrzonek.
Urzędnicy zapewniają, że niezależnie od przedstawionych argumentów przeanalizują zasadność zastosowania w tej lokalizacji rozwiązań spowalniających ruch, co jest głównym elementem strategii poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego w mieście.

- Przeprowadzimy tam badanie ruchu pod kątem liczby i prędkości z jaką poruszają się tam pojazdy - deklaruje Wawrzonek.

Miejsca

Opinie (142) 8 zablokowanych

  • (6)

    Kiedy Sienkiewicza na Kamiennej Gorze bedzie przejezdna. Czy nie da sie?

    • 25 4

    • Nigdy, tam będzie deptak

      Dreptak

      • 3 0

    • (1)

      daj na to kasę

      • 1 8

      • zbieraja na sylwestra, potem moze w nowym roku zrobia jak sie cos zostanie

        • 6 0

    • szczur powiedział, że się nie da! nie wierzysz mu:))??

      • 9 0

    • Zapytaj PiSowska holote z Urzedu Wojewodzkiego.

      • 3 8

    • Możesz zawsze pogodzić biegłych i specjalistów z urzędu wojewódzkiego

      • 1 8

  • Przydałoby się kilka kontroli policji w takich miejscach. Przepisy przepisami a jak jest wiadomo, kierowcy jeżdżą jak jak im wygodnie, bezpieczeństwo pieszych to sprawa drugorzędna

    • 5 5

  • Dzieci do przedszkola raczej same nie chodzą.

    A pod opieką rodziców nie powinno być problemu...

    • 15 3

  • Odpowiedzi

    1 pytanie z ankiety. Czy oby o to chodziło. Należy poprawić bezpieczeństwo bo tam jest dostatecznie bezpiecznie.

    • 6 0

  • Jacy jesteśmy ?

    Miejsce szczególne i warunki komunikacji powinny być jak należy.A nie są.Na Dąbrowie w Gdyni zlokalizowano wejście/dojazd do żłobka i przedszkola w wąskiej ślepej uliczce.Po sąsiedzku jest też szkoła.I jest przez kilka kwadransów dziennie masakra.I kogo to obchodzi ?

    • 3 0

  • myślałem że to droga gdzieś na Ukrainie a to nowoczesna Gdynia:)))) (4)

    • 12 3

    • To nie Gdynia tylko Gdańsk

      • 0 1

    • W Gdyni nowe przedszkole ? ha ! dobre sobie, w takie rzeczy bym nigdy nie uwierzyl

      • 2 0

    • Gdańsk. Pudło.

      • 3 1

    • To tez przedmieścia Gdańska ale w okolicy kowal a nie Gdyni

      • 6 1

  • Przepisy swoje rzeczywistość weryfikuje ...

    To prawda że na tym obszarze istnieje ograniczenie prędkości do 30km/h jednakże samochody jadą tak szybko, że niejednokrotnie nie da się przejść przez jezdnię (szczególne na łuku gdzie łączą się drogi St. Dąbka i Unruga).

    • 8 4

  • (1)

    A gdyby tu było nagle przedszkole w przyszłości i wasz synek mały przechodził w przyszłości, którego jeszcze nie macie? Więc nie mówcie mi, że siedzi z tyłu!

    • 10 3

    • ale o co ci biega?

      • 0 5

  • Bardzo dobrze. Jak jest przejście, to zaraz pojawia się policja i mierzy czy nadkladasz 99x2 czy już 101x2 metrów, by pokonać jezdnię o szerokości 7 metrów.

    • 2 1

  • Ludzie mają już tak sprane mózgi (1)

    tymi przejściami dla pieszych, tyle im wmawiano, że tylko po przejściu mogą przechodzić i tylko na nim są bezpieczni, że teraz, gdy nagle likwidują te niczym nieuzasadnione przejścia, to ludzie wariują, bo nie wiedzą co mają robić.

    • 13 2

    • Bo ludzie to LEMINGI

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane