• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport
Skopiowano

Nowe 50 km ekspresówki na trasie do Warszawy

ms
22 grudnia 2021, godz. 21:00 
Opinie (159)
Najnowszy artykuł na ten temat Kolejne kilometry ekspresówki do Warszawy gotowe
  • Jeszcze przed Wigilią kierowcy pojadą nowym, 50-kilometrowym odcinkiem drogi S7 na Mazowszu.
  • Jeszcze przed Wigilią kierowcy pojadą nowym, 50-kilometrowym odcinkiem drogi S7 na Mazowszu.
  • Jeszcze przed Wigilią kierowcy pojadą nowym, 50-kilometrowym odcinkiem drogi S7 na Mazowszu.
  • Jeszcze przed Wigilią kierowcy pojadą nowym, 50-kilometrowym odcinkiem drogi S7 na Mazowszu.

Kierowcy jadący trasą S7 z Trójmiasta do Warszawy zyskają przed świętami 50 km nowej, dwujezdniowej jezdni z betonu, między Napierkami i Płońskiem na Mazowszu. Dziś, 22 grudnia, oddano do użytku drogę z okolic Strzegowa do Pawłowa przed Płońskiem. Od jutra gotowy będzie odcinek od Mławy do Strzegowa. Zakończenie wszystkich prac nastąpi przed wakacjami w przyszłym roku.



Zmiany na S7 przed świętami



Od dziś kierowcy mają do dyspozycji dwie jezdnie od węzła Strzegowo Północ do okolic miejscowości Pawłowo. Jadąc dalej w kierunku Warszawy, od Pawłowa do Cieciórek, na odcinku ok. 7 km skorzystamy z dróg zbiorczych. Dalej do Płońska dojedziemy nową jezdnią drogi ekspresowej.

Z kolei od jutra, 23 grudnia, między Napierkami a Mławą ruch będzie odbywał się częściowo po jednej i częściowo po dwóch jezdniach. Dalej, od Mławy do Strzegowa, pojedziemy dwujezdniową drogą ekspresową.

Szczegółowy opis oddawanych do użytku odcinków drogi S7 na Mazowszu. Szczegółowy opis oddawanych do użytku odcinków drogi S7 na Mazowszu.
W rezultacie kierowcy będą mieć do dyspozycji około 50 km nowej drogi w układzie dwujezdniowym, 14 km z ruchem po jednej jezdni oraz wspomniane ok. 7 km drogami zbiorczymi.

Dodajmy, że nawierzchnia drogi S7 na Mazowszu powstaje z betonu cementowego.

Tymczasowa organizacja ruchu na nowych odcinkach



Podróżując do Warszawy, najczęściej wybierasz:

Udostępnienie tych odcinków drogi S7 nie oznacza zakończenia prac na mazowieckim odcinku tej drogi łączącej Trójmiasto z Warszawą. Terminy zakończenia prac i oddania drogi do użytku w pełnym zakresie przewidziane są na II kwartał 2022 r.

Na udostępnionych obecnie odcinkach ruch odbywać się będzie według tymczasowej organizacji. Obowiązywać będzie ograniczenie prędkości do 80 km/h na odcinkach dwujezdniowych oraz 60 km/h na jednojezdniowych.

Zakres budowy S7 na Mazowszu



Inwestycję obejmującą budowę 71 km drogi ekspresowej S7 na Mazowszu podzielono na cztery odcinki:

  • Napierki - Mława (ok. 14 km),
  • Mława - Strzegowo (ok. 21,5 km),
  • Strzegowo - Pieńki (ok. 22 km),
  • Pieńki - Płońsk (ok. 13,7 km).


Prace na trzech odcinkach od Mławy do Płońska rozpoczęły się jesienią 2019 r., natomiast na odcinku Napierki - Mława wiosną 2020 r.

Na tych odcinkach S7 powstaje m.in. 70 obiektów inżynierskich oraz 10 węzłów - Mława Północ, Mława Wschód, Mława Południe, Żurominek, Strzegowo Północ, Strzegowo Południe, Glinojeck, Pieńki Rzewińskie oraz Dłużniewo.

Na potrzeby podróżnych powstają cztery miejsca obsługi podróżnych (MOP): Pepłowo I, Pepłowo II, Ćwiklinek i Dłużniewo.

Brakujące 57 km na trasie do Warszawy



Po oddaniu do użytku odcinków między Napierkami i Płońskiem na całej trasie z Trójmiasta do Warszawy brakowało będzie jeszcze 57 km.

Chodzi o odcinek Płońsk - Nowy Dwór Mazowiecki (na razie podpisano umowę, odcinek ma być gotowy w 2025 r.) oraz ostatnie 30 km przed Warszawą (na razie jest tylko decyzja środowiskowa).

Budowa warta 1,6 mld zł, ponad 1 mld z UE



Łączny koszt budowy S7 z Napierek do Płońska wynosi 1,6 mld zł. Wykonawcą trzech odcinków jest firma Strabag, która buduje odcinek Strzegowo - Pieńki za kwotę 516,2 mln zł, odcinek Pieńki - Płońsk za 311,7 mln zł, a odcinek Napierki - Mława za kwotę 294,7 mln zł. Wykonawcą odcinka Mława - Strzegowo jest firma Porr, która otrzyma za to 446,1 mln zł.

Unia Europejska dołożyła do tej inwestycji 1 mld 43 mln zł.
ms

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (159)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najnowsze

Najczęściej czytane