- 1 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (73 opinie)
- 2 Neptun jak nowy. Zobacz, jak go myto (27 opinii)
- 3 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (294 opinie)
- 4 Tak organizowano Rajd Monte Carlo w Gdańsku (3 opinie)
- 5 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (187 opinii)
- 6 Z bastionu Żubr zniknęły lunety (47 opinii)
Piloci nie mieli uprawnień do lądowania z systemem ILS w Gdańsku
Brak uprawnień pilotów do lądowania w trudnych warunkach pogodowych przy użyciu systemu ILS był powodem, dla którego aż sześć maszyn nie wylądowało w Rębiechowie w nocy z niedzieli na poniedziałek.
I faktycznie, w nocy aż sześć samolotów planujących lądowanie w Gdańsku zostało przekierowanych na inne lotniska.
Czytelnicy Trojmiasto.pl informowali o tym na bieżąco w Raporcie z Trójmiasta.
Przekierowania lotów z Gothenburg,oraz z Naples do Modlina (22 opinie)
- Od niedzieli, godz. 22:30, do poniedziałku do godz. 2 w nocy na gdańskim lotnisku nie wylądowało sześć samolotów - poinformowała rzecznik gdańskiego lotniska Agnieszka Michajłow w rozmowie z Polską Agencją Prasową.
Dotyczyło to lotów Ryanaira z Neapolu, Sztokholmu i Goeteborga, maszyny linii KLM lecącej z Amsterdamu, samolotu czarterowej linii Enter Air z Marsa Alam w Egipcie oraz samolotu transportowego.
Jak informuje rzeczniczka gdańskiego lotniska, trzy samoloty zostały przekierowane na warszawskie Okęcie, dwa do Modlina, a samolot transportowy lądował w Kopenhadze.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2023-12-11 17:10
(16)
Tytuł trochę myli, bo piloci najpewniej mieli uprawnienia a samoloty były certyfikowane na ils i, ii oraz IIIA i pewnie nawet na IIIB, ale najprawdopodobniej to linia lotnicza nie miała certyfikacji na IIIB, bo to kosztuje. Głównie odleciały Ryanairy. Wizzairy lądowały.
- 270 6
-
2023-12-11 23:16
Piszesz nieprawdę
Certyfikacja dotyczy pilotów, nie linii lotniczych. Nawet jak samolot jest wyposażony w instrumenty do lądowania ILS, konkretny pilot za sterami może mieć albo nie mieć takiego treningu i certyfikatu. Ci, co nie mogli lądować w takich warunkach w niedzielę w Gdańsku nie mieli takich certyfikatów.
- 11 0
-
2023-12-11 22:40
(1)
To tylko pokazuje jakim paździerzem jest Ryanair. Za dopłatą z ich strony bym nie chciał lecieć tymi liniami.
- 5 1
-
2023-12-12 06:29
To są tanie linie
Więc wszystko robią po taniości, dlatego za bilety płacisz znacznie mniej niż w lepszych liniach. To przecież oczywiste.
- 11 0
-
2023-12-11 21:09
A któż to taki znawca
Któż to?
- 2 1
-
2023-12-11 20:04
Piloci (1)
Bo limitacja jest pilot z mniejszymi uprawnieniami a że za kasę leci kapitan a FO jest uczącym się asystentem to takie są efekty
- 0 7
-
2023-12-11 23:41
Really?
Jeżeli za kasę leci kapitan, to przecueż może wylądować bez względu na kwalifikacje FO?
- 2 0
-
2023-12-11 18:50
Na czym polega certyfikacja samolotu na daną kategorię? (3)
Chodzi o montaż odp. urządzeń czy o coś innego?
- 6 2
-
2023-12-11 23:33
Nie ma "certyfikacji samolotu" na lądowanie ILS. Samoloty są albo nie są wyposażone w instrumentarium ILS. Pilot ma albo nie ma uprawnień na lądowanie ILS (różne uprawnienia na różne stopnie zaawansowania ILS). W tych 6 samolotach albo piloci nie mieli uprawnień do lądowania w systemie ILScat.IIIb, albo samoloty nie miały danego wyposażenia. Oba warunki muszą być spełnione: i samolot musi być odpowiednio wyposażony i pilot musi mieć uprawnienia.
- 18 0
-
2023-12-11 19:09
(1)
W skrócie - dokładnie tak jak piszesz.
- 7 0
-
2023-12-12 06:23
Dzięki za odpowiedź. Domyślam się, że musi to być w uj drogie, skoro linię lotnicze się nie palą się do tej certyfikacji..
- 0 0
-
2023-12-11 17:45
A KLM? (3)
- 21 1
-
2023-12-11 21:54
KLM to już zbankrutowal (1)
Więc oszczędzają na czym się da
- 3 4
-
2023-12-11 23:17
Kłamiesz
- 0 3
-
2023-12-11 18:28
Na lotniska zapasowe odleciały maszyny KLM, Enter Air, Ryanair (3 sztuki) oraz Compass Air Cargo.
- 8 0
-
2023-12-11 17:37
(1)
Trza mu polać
- 45 1
-
2023-12-11 18:06
Ciekawe czy jakiś pasażer kazał lądować i wyzywał pajlota od tchórzy.
- 31 12
-
2023-12-11 17:37
Brak praktycznego doświadczenia, nic innego. (8)
To są efekty masowego szkolenia pilotów na symulatorach, tak więc dobrze nie jest.
- 28 107
-
2023-12-12 09:52
Więc proponujesz nie korzystać z symulatorów, tylko wszystkie sytuacje awaryjne trenować na żywo...
- 2 0
-
2023-12-11 23:34
He he
Widać, że nie siedziałeś nigdy w symulatorze. Zdziwiłbyś się...
- 4 0
-
2023-12-11 20:12
Kazdy
Pilot ma obowiązkowe symulatory. Ci co już nie latają, też mieli. Na które wylatuje się z PL. Gdyby w koszta licencji wchodziło paliwo lotnicze, latali by tylko milionerzy. A co do problemu, użytkownik wyżej pięknie to opisał. Z większą ilością wiedzy, i z zerową ilością jadu. Pozdrowki
- 8 0
-
2023-12-11 19:19
Nie zabieraj
głosu jak się nie znasz
- 2 0
-
2023-12-11 18:26
(3)
Za wypisywanie takich bredni powinno się ludzi wsadzać do aresztu na czas potrzebny do zwiększenia ilorazu inteligencji.
- 50 6
-
2023-12-12 02:41
To ten co ma w swojej nazwie "banda kulawego i coś dalej" wyznawca po
- 2 3
-
2023-12-11 18:42
daj spokój, to populista (1)
gorsze, że to opinia "wybrana" niby przez sztuczną inteligencję... a tak naprawdę przez naturalną głupotę
- 14 3
-
2023-12-11 19:06
Masz minusa za populistę
Można tak nazwać każdego
- 2 7
-
2023-12-11 20:35
W Gdyni mogłoby być awaryjne lotnisko. (14)
Sprawa była już zaawansowana. Niestety władze lotniska w Gdańsku zrobiły wszystko co mogły aby pomysł utrącić.
- 65 64
-
2023-12-24 20:43
Panie Wojtku - czas się obudzić z megalomańskiego snu
- 0 0
-
2023-12-12 07:21
To była megalomania.
Po co w Gdyni skoro jest w Modlinie.
- 7 0
-
2023-12-11 23:24
Nie
Zapasowe lotnisko nie może być za blisko danego lotniska. Nie tylko ze względu na pogodę, ale też nagłe wydarzenia: zamieszki, katastrofę dużych rozmiarów itp. Dlatego Kosakowo nigdy nie mogłoby być standardowym zapasowym lotniskiem dla Gdańska. Zapasowe lotniska są z góry określone i piloci lecąc do Gdańska mają na pokładzie mapy tych lotnisk. Zapasowymi lotniskami dla Gdańska są Bydgoszcz i Warszawa.
- 8 4
-
2023-12-11 22:28
A w Kosakowie wczoraj mgły nie bylo?
- 8 1
-
2023-12-11 22:02
(3)
nawet gdyby działało tam lotnisko żaden z samolotów by tam nie wyladował, bo wymienione linie nie maja tam swoich przedstawicieli (nie operują tam). Dlatego tez np samoloty te nie lądowały w Bydgoszczy
- 10 4
-
2023-12-11 23:39
Pieprzysz (1)
Samolot może lądować tam, gdzie... może albo musi lądować. "Przedstawiciele" nie mają nic do tego, nawet "obcy" samolot może być obsłużony przez tych, co na danym lotnisku obsługują swoich. Np. lotniskiem zapasowym dla Gdańska jest Bydgoszcz i Warszawa. W Bydgoszczy KLM nie ma swoich "przedstawicieli", bo tam nie lata.
- 3 3
-
2023-12-12 08:08
Nie ma lotniska zapasowego dla Gdańska
Wbijcie to sobie raz a dobrze a nie powielajcie tych bredni. Lotnisko zapasowe wyznacza LINIA dla każdego swojego lotu. SAS ma gdzieś Bydgoszczy, Warszawy i inne cuda bo w planie lotu ma powrót do Kopenhagi.
Posiadanie umowy na obsługę jest kluczowe, bo nikt nie będzie trzymał samolotu na płycie aż się nie zorganizuje obsługi ad-hoc i nie porobi opłat. Wizzair poleci do Krakowa a w Bydgoszczy nie wyląduje- 4 0
-
2023-12-11 22:30
przeciez ryanair operuje w Bydgoszczy.
- 4 1
-
2023-12-11 20:58
Co mianowicie? Widac jestes w temacie wiec pisz o konkretach.
- 7 0
-
2023-12-11 20:55
W Gdyni nie ma lotniska. Jest w Kosakowie. (4)
- 12 19
-
2023-12-11 23:26
Nie (2)
W Kosakowie nie ma lotniska, chyba że liczysz wojskowe, nieprzydatne do lądowania większych samolotów pasażerskich.
- 5 8
-
2023-12-11 23:49
(1)
to nie jest prawda, regularnie tu ląduje rządowy boing 767
- 8 5
-
2023-12-12 01:13
Nie ma takiego samolotu, boing.
- 5 6
-
2023-12-11 21:18
No rzeczywiście, w tej dyskusji to najważniejsza sprawa.
- 19 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.