• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pół miliona więcej pasażerów w SKM-kach. Trzeci przewoźnik w kraju

Maciej Naskręt
22 stycznia 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Pod względem liczby przewiezionych pasażerów Szybka Kolej Miejska w Trójmieście jest trzecim przewoźnikiem w Polsce. Pod względem liczby przewiezionych pasażerów Szybka Kolej Miejska w Trójmieście jest trzecim przewoźnikiem w Polsce.

Mamy najnowsze dane przewozów pasażerów przez SKM Trójmiasto w 2014 r. Było ich o 1,5 proc. więcej niż w 2013 r. Ten wynik plasuje trójmiejskiego przewoźnika na trzecim miejscu w kraju, po Przewozach Regionalnych i Kolejach Mazowieckich. SKM-ka wyprzedziła PKP Intercity.



Jak często korzystasz z SKM-ki?

Według najnowszych danych spółki PKP SKM Trójmiasto: - W roku 2014 przewieźliśmy o 1,5 proc. więcej pasażerów niż w roku 2013. W liczbach bezwzględnych to ponad 530 tys. osób, które dodatkowo skorzystały z naszych usług. Tak dobry wynik pozwolił zamknąć przewozy na koniec 2014 roku ilością przewiezionych pasażerów na poziomie prawie 35 mln 730 tys. - mówi Marcin Głuszek, dyrektor SKM ds. marketingu i sprzedaży.

Wraz ze wzrostem liczby przewiezionych pasażerów zwiększyła się również wielkość przychodów przewozowych, które są wyższe o około 3,3 mln zł netto za rok 2014 w stosunku do roku 2013.

- Te środki mogliśmy spożytkować na finansowanie inwestycji, zarówno w infrastrukturę, jak i w tabor - podkreśla Głuszek.

W 2014 r. SKM wybudowała przystanek SKM Śródmieście.



Hitem "bilet miejski" w Gdyni i w Gdańsku

Dużą popularność w minionym roku zyskał bilet jednorazowy strefowy obowiązujący w granicach jednego miasta: Gdańska lub Gdyni. To tak zwany "bilet miejski" w cenie 3 zł. W 2014 roku SKM-ka sprzedała ich około 387 tys. sztuk.

Ku uciesze mieszkańców miejscowości położonych na południe od Trójmiasta, SKM zmniejszyło w 2014 roku ceny biletów na odcinki do Pruszcza Gdańskiego. Dzięki temu osoby dojeżdżające stamtąd do Gdańska Głównego mają o złotówkę tańsze bilety.

Z kolei od 1 marca do końca roku 2014 SKM sprzedała 80 tys. sztuk biletu dobowego. To bilet uprawniający do nieograniczonej liczby przejazdów w określonej strefie ważności przez 24 godziny od momentu zakupu i skasowania.

W 2014 r. pojawiła się też oferta dla posiadaczy samochodów. Osobom dotychczas jeżdżącym autami zaproponowano bilet uprawniający grupę składającą się z maksymalnie pięciu osób do nieograniczonej liczby przejazdów w określonej strefie ważności przez 24 godziny od momentu zakupu/kasowania. Ważny na obszarze jednego miasta - Gdańska, Gdyni lub Sopotu - w cenie 20 zł, na odcinku Pruszcz Gdański - Wejherowo w cenie 34 zł, a na całość trasy SKM w cenie 79 zł.

- Na takie rozwiązanie zdecydowało się ponad 3 tys. cztero-pięcioosobowych grup - informuje Marcin Głuszek.

Jednak w 2015 r. pasażerowie będą musieli głębiej sięgnąć do portfeli przy kasach SKM, bowiem od lutego zapłacimy za bilety nawet o 7 proc. więcej. .

W 2014 r. do Trójmiasta przyjechały też zmodernizowane składy serii EN57.


Inwestycje za ponad 180 mln zł

W roku 2014 SKM zakończyła dwa duże zadania z projektu "Rozwój szybkiej kolei miejskiej w Trójmieście". Pierwsza to modernizacja 21 elektrycznych jednostek trakcyjnych (EZT). Inwestycję wykonała firma Pesa, która zainkasowała za zadanie prawie 124 mln zł.

W ramach modernizacji zmienił się wystrój wnętrza wagonu, w tym siedzenia i laminaty, drzwi, instalacje w toaletach. W kabinie maszynisty pojawił się nowy pulpit i system napędowy. Zmodernizowana jednostka jest przystosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach inwalidzkich.

Przypomnijmy, że cały zmodernizowany tabor miał być gotowy dla podróżnych 10 lipca 2013 r. Pierwszy odnowiony skład miał wyruszyć na trójmiejskie tory w styczniu w 2013 r.

Zmodernizowany skład na torach do Tczewa. Zmodernizowany skład na torach do Tczewa.
Druga inwestycja to budowa przystanku Gdańsk Śródmieście. Choć wykonawca miał zakończyć budowę wartą ok. 66 mln zł w grudniu minionego roku, to jednak pierwsze pociągi w barwach SKM przy nowym przystanku podróżni zobaczą dopiero w marcu 2015 r. Powód? Otwarcie przedłużenia naszej linii wymaga zmian w rozkładzie jazdy.

Kolejowa inwestycja w Gdańsku dzieli się na trzy części. Pierwsza to przebudowa istniejącej stacji Gdańsk Główny. Kolejna część przedsięwzięcia to budowa ok. kilometrowej, dwutorowej linii kolejowej do planowanego przystanku Gdańsk Śródmieście. Ostatnim elementem jest właśnie stacja Gdańsk Śródmieście.

Wykres prezentujący udział w rynku poszczególnych przewoźników od stycznia do listopada 2014 r. SKM w Trójmieście ma 13,32 proc. udziału w rynku. Wykres prezentujący udział w rynku poszczególnych przewoźników od stycznia do listopada 2014 r. SKM w Trójmieście ma 13,32 proc. udziału w rynku.
SKM na trzecim miejscu wśród krajowych przewoźników

Według danych dostępnych na stronach Urzędu Transportu Kolejowego od stycznia do listopada 2014 r. z kolei skorzystało prawie 250 mln pasażerów. Dobre wyniki plasują trójmiejskiego przewoźnika na trzecim miejscu w skali kraju zaraz po spółkach Przewozy Regionalne i Koleje Mazowieckie. SKM-ka wyprzedziła nawet PKP Intercity.

Te wyniki wyglądają jeszcze lepiej w zestawieniu z wykonaną pracą przewozową (tzw. pasażerokilometry), która wynosi średnio 1,4 mln km miesięcznie dla wszystkich przewoźników w Polsce. Zaledwie ok. 5 proc. z tej sumy kilometrów musi przejechać SKM-ka, by przewieźć 35 mln pasażerów. Dla porównania PKP Intercity, które przewiozło według danych UTK ok. 27 mln pasażerów, musiało przejechać 560 tys. km, czyli 40 proc. z podanej liczby 1,4 mln pasażerokilometrów..

W ramach okresowego przeglądu składów w 2015 r. będą prowadzone dalsze modernizacje składów SKM.

Pociąg EN71 052: doposażenie monitoringu
Pociąg EN71 039: rampa dla inwalidów x 2, SIP, monitoring, siedziska z odzysku.
Pociąg EN71 042: rampa dla inwalidów x 2, SIP.
Pociąg EN57 1828: okna pakietowe, rampa dla inwalidów, SIP, monitoring.
Pociąg EN57 1826: okna pakietowe, SIP.
Pociąg EN57 973: okna pakietowe, rampa dla inwalidów, SIP.
Pociąg EN57 1827: okna pakietowe, rampa dla inwalidów, SIP.
Pociąg EN71 044: SIP.
Pociąg EN57 1102: okna pakietowe, siedziska, rampa dla inwalidów, SIP.

Miejsca

Opinie (244) 2 zablokowane

  • Zapomnieli dodać, że w kraju jest tylko trzech takich przewoźników... To daje ostatnie miejsce. (29)

    Poprostu dołączyli tczewianie. I kaszubowozy. A składy nadal bez klimy...

    • 164 58

    • spójrz na wykres ilości przewoźników i nie zaklinaj rzeczywistości...... (6)

      • 31 10

      • kij że bez Klimy, to stare 40 letnie rupiecie z nowym makijażem! Zamiast kupić mniej, ale nowe, to złomowiska odmalowali! (5)

        • 4 9

        • Widzę, że sławni ekonomiści i biznesmeni się tu wypowiadają (1)

          Do pierwszego ledwie starcza ale wiedza na tematy gospodarcze przeogromna.

          • 11 1

          • Nie bez powodu wydział ekononii

            To Gry i Zabawy ;)

            • 0 0

        • (1)

          Noe porusza się Arką

          • 7 1

          • jakież merytoryczne argumenty ze strony działu PR SKM

            • 0 0

        • trwa

          Trwa przetarg na dostawę dwóch nowych składów dla SKM.

          • 1 0

    • w tyle za wkd i kolejami slaskimi

      • 5 10

    • (10)

      Jak juz artykuł o komunikacji to tak przy okazji - dlaczego trojmiasto nic nie pisze o kolejnym przerabianym trolejbusie który spłonął wczoraj w Gdyni?

      • 18 4

      • i o podwyzce cen biletow SKM (2)

        ktore nie idzie w parze z podwyzka jakosci uslug?

        • 20 10

        • no o podwyżce to akurat pisali....

          • 15 2

        • Wyromontowy peron we Wrzeszczu, wyremontowany peron na Zabiance

          wybudowana nowa stacja Gdansk Srodmiescie.
          Bilet miejski.
          Jakby nie patrzec kilka odnowionych skladow.

          Jakosc sie podniosla. Czy o 7%? Nie wiem. Czy nalezalo podnosic zaraz cene? Nie sadze. Jednak twierdzenie, ze jakosc sie nie zmienila swiadczy o zlej woli lub braku umiejetnosci realnej oceny sytuacji (czesto zlosliwie zwane glupota).

          • 23 2

      • (1)

        bo gdyńscy urzędoklakierzy od razu piszą że takie pisanie to spisek

        • 10 2

        • czyżby Gdynia miała na tym portalu jakieś specjalne względy?

          • 4 5

      • Nie spłonął (4)

        Nadpaliły się odbieraki prądu przy podstawie. Nie siej zamętu betonku.

        • 3 10

        • Na filmie jednego z pasażerów zamieszczonym na tvn24 pl wygląda to dosyć poważnie (2)

          • 5 0

          • (1)

            Prawda, nawet 0:30 słychać strzały.

            • 12 5

            • widzę młodzieżówka PZPR... o przepraszam młodzieżówka PO zawsze czówa

              • 0 0

        • nie odbieraki

          Tylko skrzynia z oporami rozruchowymi. A co do specjalnych względów, to o spalonym Volvo 31 grudnia napisali.

          • 0 0

    • Tczewianie podróżują PR-ami a nie SKM (1)

      SKM jeździ do Tczewa 7 razy dziennie z punktu widzenia grodu Sambora SKM to transport dla hipsterów.

      • 30 1

      • dokładnie tak jest jak mówisz ; )

        • 5 0

    • (7)

      Więcej pasażerów trzeba od lutego podnieść ceny :-) w Rzymie bilet kosztuje 1,5 euro na 100 minut podróży różnymi środkami transportu, metro, autobus itp. a dzieci do gardła10-ciu lat jeżdżą za darmo... taki przykład jak dbać o mieszkańców i turystów...

      • 23 2

      • (6)

        Gdzie Rzym,a gdzie Krym... Jest różnica między biletami w mieście na kilka milionów turystów rocznie (tani bilet zachęca, żeby pojechać w wiele miejsc i wydać wiele, wiele euro, z których gmina Rzym ma podatki. Opłaca się taki bilet sprzedawać,nawet sporo dokładając. A w Gdańsku najwyraźniej transport SKM "musi na siebie zarabiać",bo dotacje za małe, a efektywność niska...

        • 13 8

        • leming to kazdą głupote usprawiedliwi jak podnoszą ceny i podatki to klaszcze i prosi o jeszcze (1)

          • 10 11

          • Nie usprawiedliwiam,tylko wyjaśniam przyczyny tego stanu rzeczy, ptasi móżdżku!

            • 5 1

        • Krym jest tetraz w FR.

          • 4 2

        • w swoim komentarzu powiedziałeś mniej więcej tyle: "jestem kretynem" (1)

          • 1 2

          • Nie ma to,jak merytoryczna polemika...

            • 4 1

        • W Gdańsku 5 mln turystów / rok, to mało?

          • 0 0

  • Faktycznie jest się czym chwalić... (18)

    Propaganda robi swoje kacyki typu Głuszek i inni, składy pasujące do II WŚ i powód do dumy, masakra...

    • 111 20

    • jeżdżę bo muszę (3)

      Prawko zabrali mi za alkohol. Transport dla bydla

      • 10 15

      • To prawda,tylko bydło jeździ autem po alkoholu.

        • 28 6

      • To akurat doskonale pasujesz do tego transportu

        ...

        • 13 2

      • SKM jeździ wyłącznie bydło...

        • 4 7

    • Kraj się "bogaci", to i przejazdów skladami muzealnymi jest więcej. (10)

      Mnie to nie obchodzi, mam swój wóz.

      • 11 16

      • a w bagażniku cebulę? (7)

        wracaj na więś do Kętrzyna!

        • 16 7

        • żal ci ściska kuciapkę, że są ludzie ambitni, zdolni (4)

          i podróżujący za lepszą praca po kraju? nie udało ci się z życie?

          • 10 6

          • ja mam swój en57 (1)

            i codziennie jezde nim do pracy

            • 4 2

            • Ja jeżdżę mercedesem za 200,000 EUR

              • 2 2

          • a można być ambitnym, zdolnym i jednocześnie nie być burakiem?Czy raczej nie da rady? (1)

            • 5 0

            • skoro pytasz, to znaczy, że tobie ta sztuka jest niestety cały czas obca...

              • 0 0

        • aga - no cebule to chyba ty masz, ale w głowie. Co? Zazdrość du..e ściska, że ktoś ma lepiej?

          • 2 3

        • Kętrzyn to chociaż miasto

          nie to co Banino

          • 5 0

      • a stodołę dla wozu masz?

        • 2 1

      • A konia który Ci ten wóz ciągnie dobrze traktujesz?

        • 1 1

    • (1)

      Jako dyżurny lekarz psycholog tego portalu, zastanawiam się jak ty żyjesz z takimi problemami? jak sobie radzisz na co dzień?

      • 6 2

      • Albo Lekarska albo psycholog

        Różne studia trzeba ukończyć. No chyba że 2 fakultety ukończyłeś i właśnie zaczynasz pracować i zdobywać doświadczenie w wieku 50 lat.

        • 6 0

    • Pół miliona więcej NIEZADOWOLONYCH pasażerów w SKM-kach

      • 4 0

  • (10)

    Skoro mamy tak dobre miejsce, to wypadało by też mieć nowe składy, aby przejazdy były bardziej komfortowe.

    • 87 9

    • (5)

      no proszę, a jednak można
      zapewne przełoży się to na obniżkę cen biletów
      (teoretycznie powinno, ale mieszkamy w pl hahahaha, a tu ceny znają jeden kierunek)

      • 11 2

      • ceny biletów SKM w górę.. (4)

        ..a paliwa w dół, wyczuwam odpływ pasażerów. mi bardziej opłaca się jeździć autem na lpg niż skm...

        • 13 0

        • cena paliwa tymczasowo poszla w dol (3)

          dodatkowo sa takie trasy, ktorych nie pokonasz samochodem w czasie SKM. Mowie o godzinach szczytu. Twierdzenie, ze mozna przejechac w 5minut (noca) mija sie z celem. Oceniajmy realne potrzeby.

          Jak mieszkalem we Wrzeszczu i pracowalem w Gdyni SKM byla najszybsza opcja. Niezaleznie od godziny.

          Liczysz swoj czas w korku? Czy moze dom - praca masz bez korkow?

          • 7 2

          • nawet w godzinach szczytu szybciej przyjadę samochodem niż zatrzymującą się co 3 minuty SKM... (1)

            • 4 4

            • Taaa,jasne...A nad Sopotem tryb helikopterowy?

              • 4 0

          • Jak wyjade okolo 7:20 to nie stoje w korku. Dojedzam w okolo12 do 15min, czas skm z dojsciem podbnie, ale drozej.

            • 2 0

    • Cicho, bo bilety znowu zdrożeją! (1)

      I znowu będzie, że niby na składy (których jakoś zbyt często nie widać)

      • 9 1

      • masz na myśli te stare złomy pokryte pudrem???

        • 4 0

    • podwyżki cen w transporcie dla bydła, a benzyna w dół... czy te łapsy zarządzające SKM już kompletnie odjechali?!? (1)

      być może nowe składy, a nie wyremontowanie starych 40 letnich ruskich złomów, a także obniżka cen, może zatrzymały by radykalny spadek liczby przejazdów jaki czeka SKM w tym roku. No ale ciężko oczekiwać od zarządu SKM decyzji które wiążą się z użyciem mózgu...

      • 4 3

      • "wyremontowane stare ruskie złomy" będą jeździć jeszcze 20 lat

        ale obniżki cen nie oczekuj. Nowe oraz wyremontowane pociągi pobierają więcej energii i trzeba pokryć jej koszty.

        • 2 2

  • Opinia (17)

    SKM to dno.
    Jeżdżą tam tylko uczniowie, starcy i biedota.
    Jest brudno, smrodliwie i pełno gadających jednokomórkowców.
    Wagony są przepełnione i nagminnie psują się.
    Takie są fakty.

    • 117 100

    • to prawda

      gadają i gadają komórkowcy-brak ogłady

      • 34 4

    • ... (5)

      A co ma SKM do tego, że pełno tam jednokomórkowców???

      • 17 13

      • (1)

        powinni chodzić sokiści i wyrzucać mordodrzejców za okna w biegu. oto co ma.

        • 22 11

        • super by było gdyby ciebie wyrzucili

          • 3 1

      • czym się różni rozmowa przez telefon od rozmowy ze współpasażerem???? (2)

        • 3 5

        • (1)

          Darciem koparki do wujowego mikrofonu.

          • 10 1

          • czyli przeszkadza tobie głośność rozmowy, a nie fakt odbywania jej przez telefon?

            • 2 2

    • a najlepsze przedziały bydlęce.... pijani narkomani i wieczne beer party z walkami na tulipany. a wszyscy udają że nic się nie dzieje.

      • 35 5

    • Ze ci sie chce tak glupio trolowac (1)

      • 10 10

      • że CI się chce

        • 4 2

    • (1)

      dorabiasz ideologie bo cie nie stac na doladowanie za 5pln. codziennie stajesz przed dylematem: dwie paczki fajek bez filtra z przemytu, czy doladowanie.

      • 6 4

      • buhahaha na prawdę są ludzie których nie stać nawet na transport bydlęcy(SKM)??!?!?!

        • 2 1

    • Biedota?

      No nie wiem czasami lepiej podjechać ta skm 20 min i przejsc 5 min piesz do pracy niż jechać prawie godzine w korkach.

      • 31 5

    • i jezdze ja (1)

      - juz nie chodzie do szkoly
      - jeszcze nie jestem stary
      - nie uznalbym siebie za biednego (srednia krajowa nie skusila by mnie do zmiany pracy)

      Czy psuja sie nagminnie? Nie wiem, przez 8 lat w Gdansku mialem chyba 2 lub 3 przypadki, kiedy pociag nie przyjechal z powodu awarii. Ale moze mialem szczescie.

      Sadze, ze przez 8 lat mialbym co najmniej tyle samo problemow z samochodem.

      Uzywanie komunikacji miejskiej jest czesto kwestia wyboru stylu zycia. Inna sprawa, ze nalezy cale zycie ukladac tak, aby bylo to mozliwe (jesli mieszkasz w Baninie, czy na poludniu, to rzeczywiscie komunikacja miejska nie jest najrozsadniejsza).

      PS. Samochod takze mam. Piekny klasyk. Szkoda go na miasto.

      • 23 2

      • dokładnie

        samochód nie służy do jazdy po mieście

        • 11 3

    • tobie naprawde wydaje sie że samochód to synonim bogactwa??? (1)

      u mnie w bloku co drugi bezrobotny dres ma jakiegoś szrota

      • 10 4

      • a ci najbiedniejsi jeżdżą SKM

        • 1 1

  • (8)

    To zaraz będą podwyżki biletów i będzie mniej pociągów.
    By żyło się lepiej.

    • 83 10

    • wlasnie skm wprowadza podwyzki biletów, jest deflacja ale skm musi podniśc ceny (2)

      Gorzej niż za komuny

      • 35 2

      • (1)

        gdzie jest deflacja? wymien kraje w ktorych jest deflacja i podaj zrodlo. mozesz to zrobic na dlugiej przerwie. czekamy - nauczyciele z twojego gimnazjum.

        • 4 8

        • z gimnazjum to ty jesteś na 100%... tyle tylko że nie nauczycielem

          • 2 1

    • w skm śmierdzi cebulą (3)

      • 6 10

      • Następnym razem zwiąż mocno siatki przed wejściem do wagonu.

        • 11 2

      • I czesciej zmieniaj podpaski damulko

        • 9 2

      • i smarem z warsztatów...

        • 0 0

    • tak i zamiast nowych składów, jak w kolejach mazowieckich, mamy stare ruskie rupiecie, tylko z nowym makijażem

      • 2 0

  • I będzie jeszcze więcej! (9)

    Podróżuje się coraz przyjemniej od kiedy kanarzy przymykają oko. Pozdrowienia dla chłopaków z Rewizora! :D

    • 26 15

    • (8)

      Podpisz się "renoma".

      śmierdzielu

      • 4 8

      • Widziałem taką sytuację na własne oczy. (6)

        Podczas kontroli normalnie wyglądający koleś powiedział że nie ma biletu i dokumentów i jest bezdomny.
        Kontroler kazał mu wysiąść na najbliższej stacji, koleś wstał podszedł do drzwi, gdy kontrola poszła dalej spokojnie usiadł i jechał dalej.

        Za działania renomy nie do pomyślenia.

        • 17 1

        • ja za to widzialem kontorlera chodzacego po pociagu i sprzedajacego bilety (3)

          Za renomy nie do pomyslenia.

          Sobotnia noc na trasie Sopot - Gdansk Wrzeszcz. Wszyscy maja bilety. WOW, co nie.

          Za renomy nie do pomyslenia (a potem jeden pociag na 2h, bo "nikt nie jezdzi"). Ta firma ma dbac o to, aby pasazerom wygodnie sie podrozowalo, a nie aby wlepiac mandaty, czy gnebic ludzi.

          • 7 2

          • O, jednak Rewizor się odzywa

            Bo kto miałby mieć wiedzę o kontrolach? Renoma miała 21 lat doświadczenia, którego wy niezdążycie sobie wyrobić :)

            • 2 4

          • sr*ty taty (1)

            oni nie mają uprawnień do sprzedawania biletów,
            może sobie na drukarce wydrukował i sprzedawał ?
            Jak ktoś nie ma biletu to ma obowiazek wsiadać pierwszymi drzwiami i udać się do konduktora po bilet, a nie rozsiadać się i czekać aż ktoś mu przyniesie bilet.
            Tak więc nie opowiadaj bajek.

            • 4 0

            • byc moze zatem chodzil ktos z obslugi SKM

              mial dokladnie takie samo urzadzenie jak konduktor, bilet identyczny, jak ten wydany "przy pierwszych drzwiach".

              Nie moge uwierzyc, jak ludzie nie potrafia pojac, ze swiat moze w latwy sposob sie zmienic na lepsze...

              • 1 0

        • bo renoma to byli ludzie pokroju bandytów (1)

          • 5 1

          • psy nie lepsze

            nie dają palić i pić w pociągach

            • 3 1

      • Pudło

        Jestem tylko wielbicielem kolei, panie prezesie Rewizora :P

        • 2 1

  • Jak kartofle w wagonach. (2)

    Ile się jeszcze zmieści...

    • 59 8

    • o wypraszam sobie kartofle!

      Ziemniaki jeżeli już!

      • 6 5

    • 120 w jednym wagonie bydlecym

      • 6 2

  • SKM (16)

    Syf, kiła i mogiła!

    Dlaczego tak sądzę? Hmm... Regularny ścisk, puszczanie składów składających się z 3 wagonów woła o pomstę do nieba. Brak odpowiedniej ilości miejsc dla osób starszych. Bardzo drogie bilety!!!! Brak systemów ulg dla osób korzystających z syfu, kiły i mogiły. Przerośnięta administracja i zarząd oderwany od rzeczywistości i stosowanie praktyk monopolistycznych.

    Nie polecam, choć czasem alternatywy brak!!!

    • 135 19

    • (4)

      A ja jeszcze dorzucę brak klimatyzacji i albo bardzo stary tabor albo podle zmodernizowany, który po dwóch latach wygląda na stary! Nie dajmy sobie wmówić, że mamy słaby tabor z uwagi na niskie ceny, bo to nie jest prawda!

      • 14 3

      • * niskie ceny biletów

        • 2 2

      • a z jakiego powodu? (2)

        • 1 1

        • nieudolny zarząd, korupcja, niegospodarność, brak kompetencji, brak wiedzy, po prostu SKM to taka wyspa komuny w dzisiejszej (1)

          Polsce... krótko mówiąc - to tak jak byś zapytał dlaczego Korea Północna jest biedna... jak się WSZYSTKO robi źle, to takie są rezultaty...

          • 5 2

          • Rozumiem, ze masz podobnej wielkosci firme przewozowa i stad wiesz, ze wszystko robia zle?

            Czy moze zarzadzasz lopata przy kopaniu rowow, ale grales kiedys w symulator bydowy sieci kolejowej?

            Pytam z ciekawosci. Moze warto zdolnego wilczka zatrudnic w firmie, jak taki spec od zarzadzania.

            Nie wiem, jakie komunikacje kolejowe (miejskie/podmiejskie) widziales. Z tych, ktorych ja korzystalem, SKM wypada calkiem niezle. Na pewno nie jest najgorsza i duzo jej brakuje.

            Nie znaczy to, ze nie moglaby byc lepsza :)

            • 0 1

    • buraczku widzę, że nie korzystasz z skm.nasłuchałeś się słoju głupot i powtarzasz (4)

      siedź sobie sobie byczku opasły w tej służbowej fabi i gnaj przed siebie po wioskach akwizytorze

      • 15 14

      • Hej aga ile płacą z PR w skm za wpis? czy macie to w zakresie obowiązków? (1)

        • 13 6

        • chyba jej nic nie płacą... bo nikt na tym forum tak nie szkodzi wizerunkowi SKM jak cebulowa aga ;D

          • 1 2

      • Ago a ty jeszcze nie w szkole? (1)

        • 4 5

        • nie! ja pracuje w zarządzie SKM

          • 4 2

    • nieprawda (3)

      wiele się zmieniło na plus w ostatnich latach. Nie jeżdżą też te rozklekotane, malowane wałkiem składy. Jest naprawdę przyzwoicie. Tyle, że Gdańsk-Gdynia powinny jechać 25, a nie 35 minut.

      • 8 5

      • prawda

        choc 35 minut jest i tak nieosiagalne innym srodkiem transaportu w godzinach szczytu.

        • 3 2

      • jeżdżą DOKŁADNIE takie składy o których mówisz.... rozklekotane, stare ruskie złomy... tyle tylko po tzw. "renowacji" (1)

        która kompletnie nic nie zmienia...

        • 5 0

        • nadal sa rozklekotane?

          Ruskie?

          pl . wikipedia . org/wiki/EN57 - polsko brzmi raczej.

          Jesli nie chcesz - nie uzywaj. Tyle, ze nie wymagaj, aby wyburzano reszte miasta, bo hrabia chce dojechac z okolic obwodnicy do centrum

          • 0 0

    • Dawno nie jechałem SKM-ką .Miałem trudności z zakupem biletu w automacie dla siebie i dla wnuczka. Ulgi dla kombatantów -której wojny- a dla typowego emeryta czy rencisty, kupiłem dzięki pomocy postronnej osoby ,nie będąc pewnym czy jest on właściwy Jechaliśmy tylko dwa przystanki ale zdążyłem zauważyć kontrolerów ,którzy polowali na takich ciemniaków jak ja. Ale wcześniej powiało zgrozą gdy chcieliśmy wsiąść do pociągu.. W dobie tramwajów i autobusów niskopodłogowych ,mogę tylko współczuć matkom z wózkami .Te składy nadają się na wiochę tam gdzie nie ma peronów a tylko barany oczekują na pasażerów. SKM nie dla nas.

      • 9 2

    • a ja polecam! siedzę sobie, czytam ksiazeczke, nie muszę kierować i trąbic w korkach na znerwicowanych

      przedstawicieli handlowych jedzących obiad na czerwonym świetle

      • 3 1

  • Szkoda, że tygodniowego już nie ma. (5)

    Chciałem jeździć tydzień autem, tydzień SKM ale oczywiście bilet zlikwidowali. Więc jeżdżę wyłącznie autem.

    • 90 6

    • jezdzisz autem, bo lubisz jezdzic autem (4)

      To nic zlego. Natomiast nie probuj tlumaczyc sie wszystkim, co mozliwe.

      Lubisz po prostu siasc za kierownica i miec konkrole nad tym, co sie dzieje.

      • 7 5

      • a3 istnieje w trójmieście taki człowiek który jeździ SKM dlatego że lubi, a nie dlatego że go nie stać na samochód?!? (2)

        to coś dziwnego że on lubi jeździć w komforcie, miłym zapachu, przy takiej muzyce jaka mu odpowiada i nie zatrzymując się co dwie minuty na przystanku?

        • 6 2

        • ja (1)

          Podobnie jak rower, czy trening dowolnego sportu.

          Czy jest ktokolwiek na swiecie, kto jest aktywny fizycznie mimo, ze mu za to nie placa?

          Nie kazdy, kogo stac, spedza caly dzien przed telewizorem.

          Boze, myslenie, rodem z glebokiej komuny, kiedy samochod cokolwiek oznaczal... KAZDY moze dzisiaj miec samochod. Co to za status spol;eczny zatem?

          • 3 1

          • ale ty nie masz, za to pewnie masz rowerek i obowiązkowo homoseksualne obcisłe spodenki :D

            • 1 3

      • Nie do konca

        Jeżdze autem na jakie mnie stac a nie jakie bym chciał więc jest to średnia przyjemność. W sezonie dodatkowo jeździłem tydzień rowerem i taka zmiana co tydzień rower/skm/auto

        • 2 0

  • Czy zarząd... (3)

    Czy zarząd SKM jeździ zmodernizowanymi samochodami z lat 70-tych skoro pasażerowie muszą tłuc się starymi składami po modernizacji?

    • 76 14

    • Ja jezdze swietnie utrzymanym samochodem z '89 r. (1)

      i sobie niezwykle chwale. Piekny youngtimer.

      SKM to nie oldtimer czy youngtimer. To po prostu narzedzie. Ma sprawic, abys mogl sie przemiescic z punktu A do B. Nawet te stare "kible" moga spokojnie jeszcze posluzyc. W wielu miejscach na swiecie jezdza pociagi nie pierwszej swiezosci i sobie dobrze radza.

      Narzekac dla narzekania.

      • 6 2

      • niektórzy myślą, że w innych krajach to same nówki i sam "haj spid"

        ale np. we Francji nie każdy pociąg to TGV albo pięcioletni skład metra. Dość dużo pociągów jest z lat 1960-1980, zarówno na liniach krajowych, jak i metropolitalnych. Japońskie Shinkanseny jeżdżą od 50 lat. Owszem, jest to inna półka niż "kibel" ale założony czas eksploatacji jest identyczny. Tak bardzo podziwiane ostatnio 14WE też są "kiblami" - tylko ze zmienionym czołem oraz ścianami bocznymi. W ten sposób powstał "nowy" pociąg na "starej" homologacji. SKM remontując te składy zapewniła sobie sprawny tabor na 20 lat. W międzyczasie jednak kupi nowe pociągi. Zakup siedmiu nowych zamiast remontu 21 byłby finansowym samobójstwem spółki - 14 składów mniej odstraszyłoby skutecznie pasażerów.

        • 4 2

    • a nie nie zarząd sobie za swój brak kompetencji wypłaca zapewne sowite pensyje...

      • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane