- 1 Utonięcie 28-latka w jez. Otomińskim (192 opinie)
- 2 Pociągi Polregio na kolizyjnym kursie (205 opinii)
- 3 Podziękowania za pomoc na drodze (125 opinii)
- 4 Od 111 lat łączy brzegi Martwej Wisły (50 opinii)
- 5 Dziś Boże Ciało i Katolicy na ulicy (838 opinii)
- 6 Rozbił auto przez pijanego na pasach (199 opinii)
Przebudowa sopockiego dworca opóźniona. Nowy termin zakończenia prac: 23 września
Chociaż na oficjalnej stronie inwestycji wciąż znajduje się informacja, że prace zakończyć mają się... w pierwszym kwartale tego roku, to wiadomo już, że przebudowa dworca i terenów wokół niego nie zakończy się nawet w drugim kwartale. Ze względu na odkryte podczas prac "niezidentyfikowane sieci" roboty przedłużyły się, a termin ich zakończenia przesunięto na 23 września.

- Ze względu na odkrycie podczas wykonywania prac m.in. niezidentyfikowanych sieci będących w kolizji z budową, a co za tym idzie konieczność uzyskania przez inwestora dodatkowych uzgodnień z ich gestorami prace mogą ulec wydłużeniu - tłumaczy Anna Dyksińska z biura prezydenta w sopockim magistracie.
Zaznacza jednak przy tym, że oficjalnie nie można mówić o opóźnieniu. - Termin zakończenia inwestycji zgodnie z obecnie obowiązującą umową o Partnerstwie Publiczno-Prywatnym to 23 września 2015 roku. Mamy nadzieję, że prace zakończą się wcześniej. Prace prowadzone są zgodnie z uaktualnionym harmonogramem i zakładamy, że wraz ze stosownymi odbiorami skończą się latem - twierdzi.
Wykonawca twierdzi, że prace wykonane są obecnie w 90 proc. W budynkach, które wchodzą w ramy inwestycji trwają aktualnie prace wykończeniowe, zaawansowane są również prace drogowe.
Na początku czerwca ma zostać przywrócona przejezdność ulic Chopina i Kościuszki. W przypadku ulicy Podjazd ruch będzie odbywał się w jednym kierunku - do Alei Niepodległości. Do połowy czerwca możliwe będą jednak jedno- i dwudniowe wyłączenia z ruchu związane z asfaltowaniem rond i odcinków między nimi.
Czytaj więcej o przebudowie sopockiego dworca
Dworzec i jego otoczenie przebudowywane są w formule PPP. Koszt inwestycji zamknąć ma się w kwocie ok. 100 mln zł. Pieniądze wykłada Bałtycka Grupa Inwestycyjna. Poza wkładem własnym, posiłkuje się ona kredytami - m.in. 42 mln zł z unijnego funduszu Jessica. To pierwszy tego typu kredyt przyznany w całej Unii - jest on bardzo korzystnie oprocentowany (ok. 2 proc. w skali roku). Firma spłacać go będzie przez 15 lat.
W przyszłości do obowiązków BGI - w ramach umowy podpisanej z miastem - będzie również należało utrzymanie i zarządzanie całym kompleksem przez czas określony w umowie. Wyjątek - rzecz jasna poza samym budynkiem dworca, który użytkować będzie kolej - stanowić będzie miejska mediateka, która znajdzie się na piętrze jednego z budynków usługowych.
Opinie (95) 1 zablokowana
-
2015-05-25 07:06
"Niezidentyfikowane sieci" roboty. (4)
A te roboty to jakieś poza ziemskie czy może ukrywały się skrzętnie? Jak to roboty :d to chyba jakaś nowa moda. Tu roboty, na drogach też roboty drogowe... Tylko wszystko jakoś wolne idzie. Niezidentyfikowane sieci - powiązań... ;)
- 49 16
-
2015-05-25 07:15
roboty hahaha
- 9 0
-
2015-05-25 10:36
Niezidentyfikowane sieci nazywaja sie wybory parlamentarne podobnie jak tunel w Gdańsku (1)
otwarcie przed wyborami
- 14 1
-
2015-05-25 23:20
czlowieku, pomysl
jakies wybory sa praktycznie co roku:
- parlamentarne (co 4 lata)
- prezydenckie (co 5 lat)
- lokalne (co 4 lata)
- europarlamentarne (co 4 lata)
Raz na jakis czas zdarza sie zatem, ze nie bedzie zadnych wyborow w danym roku. Stad twoj argument nie ma sensu.- 2 1
-
2015-05-26 09:38
POpaprańcy
Czy w Trójmieście można zakończyć jakąś inwestycję przed sezonem? Kolej metropolitarna,tunel pod Martwą Wisłą,tramwaj na Morenę,tramwaj na Stogi-NIE.Tak to jest jak "przetargi" wygrywają najtańsi wykonawcy.A może przyczyna leży w czyjeś kieszeni?
- 1 2
-
2015-05-25 07:14
"Gratuluję" Sopotowi zmian. (3)
Najpierw wybetonowanie całego centrum i placu Sopotu, teraz to monstrum pasujące do pięknej, zwiewnej architektury Sopotu jak pięść do oka..
- 287 35
-
2015-05-25 09:00
(1)
chyba jakiś PRL-owski archtekt się do projektów dorwał
- 37 7
-
2015-05-25 09:12
Za rządów PO nikt nie miał szans żeby się "dorwać", wystarczyło, że miał poparcie wiodącego kiedyś ugrupowania.
- 23 11
-
2015-05-26 08:11
powiem tak
otwarcie już lada moment, ale rdzawy nalot już od dawna wykwita smugami.
tak trudno było się domyślić że z błyszczącej miedzianej blachy zara zrobi się rdza?
czy ktoś jeszcze myśli w tym kur**widołku?- 6 0
-
2015-05-25 07:17
Chyba odbudowa... (1)
Jak można nazwać przebudową coś, co polegało na wyburzeniu poprzedniego budynku do gołej ziemi (a nawet wygrzebaniu w ziemi sporego wykopu pod nim).
- 127 1
-
2015-05-25 07:30
to jest
wybudowa
- 18 0
-
2015-05-25 07:22
Oj to w lato "Warszafka" nie będzie miała gdzie robić zakupów :(
Ale za rok, będzie można się "szwendać między plażą a imprezą".
- 82 7
-
2015-05-25 07:23
Jacuś boi się, że turysty zadepczą nowa posadzkę ;)
- 33 5
-
2015-05-25 07:29
Nowy prezydent jest to i robota pójdzie lepiej zgodnie z obietnicami.
Za starego Bronka na pewno tak by szybko nie poszło, mówię wam.
- 39 17
-
2015-05-25 07:29
(3)
Dworzec masakra, totalnie niepasujący do Sopotu.
- 191 16
-
2015-05-25 07:54
Zardzewiały bunkier wśród kamieniczek ... "pięknie" :( (1)
- 50 3
-
2015-05-25 10:34
Pewnie zostało trochę blachu z ESCu i trzeba było ja spożytkować :P
- 36 4
-
2015-05-26 08:15
może jeszcze
Pani Anna Dyksińska niech wytłumaczy dlaczego miedziana ściana co lśniła w artykule zaledwie z 10 lutego 2015 pt. "Miedziana ściana lśni przy stacji w Sopocie", już nie lśni?
- 8 0
-
2015-05-25 07:35
Cóż za wymówka - tak ja laik to odbieram. (3)
"Niezidentyfikowane sieci" to można było odkryć podczas robienia wykopu a nie podczas klajstrowania tego monstrum. Zgaduję, że jak zawsze po prostu nie ma tam żadnej organizacji pracy - tysiąc podwykonawców - ja i moja szlifierka to firma - jeden kładzie tynk, drugi kuje ten tynk pod kable, trzeci mu nad głową zgrzewa rury, czwarty je tnie by położyć kontakt, a piąty pod nogami leje wylewkę. Czy się mylę?
Swoją drogą dopięto celu - Sopot definitywnie utracił swoje drobnomieszczańskie i kurortowe piękne oblicze. Szkoda gadać...
Ps. Nie wiedziałem, że wyburzenie iluś tam budynków i postawienie nowego to "przebudowa".- 99 7
-
2015-05-25 09:14
Podwykonawcy wiedzą dobrze (2)
dlaczego termin nie zostanie dotrzymany...
- 16 0
-
2015-05-25 09:38
(1)
Podwykonawcy gdyby mieli trochę oleju w głowie to by nie podpisali umów z hochsztaplerami.
Ten twór BGI to firma w teczce więc proszę się nie dziwić , jak na końcu wydyma frajerów zwanych podwykonawcami.- 13 0
-
2015-05-25 10:25
i ma pan rację i nie
bo podwykonawcy chcą po prostu żyć znaczy pracować
oni żyją z pracy rąk własnych nie z przekładania papierów w urzędzie
a do "firm w teczce" i ewentualnych oszustw to pytanie co robią dzielni prokuratorzy i policjanci...
ps żaden pracujący uczciwie człowiek nigdy nie jest frajerem, dla mnie frajerem zawsze jest oszust- 15 0
-
2015-05-25 07:57
To ja to tylko tu zostawię. (4)
"Kto nie widział choć raz takiego dworca w Sopocie, ten życia nie zaznał"
https://pbs.twimg.com/media/CClWJRCUgAAzA5Y.jpg:large
Dziękuję Panu Maciejowi Naskręt za udostępnienie tego zdjęcia na TT ;-)- 25 3
-
2015-05-25 09:30
(1)
Dokładnie. Poprzedni dworzec to był barak dla meneli i ćpunów. Skąd taki sentyment?
- 12 7
-
2015-05-25 09:45
Nowy pewnie nie będzie?
Weź mnie nie osłabiaj,będzie większy burdel- 12 4
-
2015-05-25 11:33
ehhh, aż łezka w oku się kręci, dziesiątki kebabów zjedzonych na tym dworcu, obserwowanie żuli którym tylko nogi wystają z szafek oraz wieczna awantura z tym ciągiem taksówek - " 60 zł? oszalałeś pan?!" ide do kolejnej. A i jeszcze bym zapomniał o najlepszej toalecie vis a vis budynku między drzewkami, czy po długiej podróży z wejherowa mogłoby być coś lepszego? :)
- 16 1
-
2015-05-25 13:13
zdjęcie palce lizać
z przeproszeniem....
- 8 0
-
2015-05-25 08:03
Świetny projekt.
Widać to już w przestrzeni Sopotu.
- 13 46
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.