• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ranking najbardziej medialnych kandydatów na prezydenta Gdańska

Ewelina Oleksy
29 marca 2024, godz. 07:00 
Opinie (329)
Pierwsza trójka rankingu. Pierwsza trójka rankingu.

Obecna prezydent, kandydat PiS oraz kandydat Konfederacji są na podium rankingu wyceny medialnej kandydatów na prezydenta Gdańska. Zestawienie, na podstawie publikacji w portalach internetowych w okresie od stycznia do 21 marca, przygotowała organizacja pozarządowa z Krakowa. Ile warte są poszczególne nazwiska? Podano konkretne kwoty.



Wszystko o wyborach samorządowych: listy kandydatów, programy - sprawdź w naszym serwisie



Wierzysz w przedwyborcze rankingi i sondaże?

Instytut Przywództwa, czyli krakowska fundacja, przygotował zestawienie wartości medialnej kandydatów na prezydenta Gdańska na podstawie wartości ekwiwalentu reklamowego publikacji w portalach internetowych.

Ekwiwalent reklamowy to kwota, jaką należałoby zapłacić za te publikacje, gdyby były one reklamą. Jego wartość zależy między innymi od objętości materiału, rodzaju medium oraz zasięgu.

Ekwiwalent reklamowy często jest też stosowany jako indeks oceny efektywności działań PR-owych.



Najcenniejsi medialnie kandydaci - wartość pierwszej trójki



Na czele rankingu najcenniejszych medialnie kandydatów na prezydenta Gdańska znalazła się obecna prezydent Aleksandra Dulkiewicz.

Wartość publikacji na jej temat od 1 stycznia do 21 marca wyniosła 16,4 mln złotych. Na drugim miejscu jest kandydat PiS Tomasz Rakowski z publikacjami o wartości 4 mln zł oraz kandydat Konfederacji Michał Urbaniak z publikacjami wartymi 2,9 mln zł.

Wszyscy kandydaci na prezydenta Gdańska. Sprawdź, kto startuje w wyborach Wszyscy kandydaci na prezydenta Gdańska. Sprawdź, kto startuje w wyborach

Na dalszych miejscach są:

  • Andrzej Pecka, kandydat Wspólnej Gdańskiej Drogi 2050 - 2,3 mln zł
  • Mariusz Andrzejczak, kandydat komitetu Dla Gdańska - 1,7 mln zł
  • Adam Szczepański, kandydat Społecznego Gdańska - 1,2 mln zł
  • Artur Szostak, kandydat Kocham Gdańsk - 0,9 mln zł

Ranking wyceny medialnej kandydatów na prezydenta Gdańska. Ranking wyceny medialnej kandydatów na prezydenta Gdańska.

Dominacja kandydatów związanych z dużymi partiami



Autorzy zestawienia podkreślają, że naturalnym jest, że to kandydaci, którzy reprezentują większe ugrupowania polityczne, zajmują czołowe pozycje pod względem wartości medialnej.

partie polityczne w Trójmieście - gdzie i jakie są? sprawdź



- Aleksandra Dulkiewicz i Tomasz Rakowski osiągnęli znacząco wyższe wartości medialne niż inni kandydaci, co może wynikać z silnego wsparcia partii oraz lepszego dostępu do mediów. W przypadku Dulkiewicz w grę wchodzi też duża rozpoznawalność, którą zbudowała pełniąc dotychczas rolę prezydenta miasta. Warto zauważyć, że osiągnięcia i działania podejmowane przez urzędującego prezydenta są naturalnie poddawane szerokiemu zainteresowaniu mediów, co przekłada się na ich wysoką wartość medialną - wskazuje Piotr Gąsiorowski, prezes Instytutu Przywództwa.
Zobacz też:

Pierwszy sondaż wyborczy dla Gdańska. Kto w nim wygrywa? Pierwszy sondaż wyborczy dla Gdańska. Kto w nim wygrywa?
Bukmacherzy: będzie II tura wyborów Bukmacherzy: będzie II tura wyborów

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (329)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane