• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tak zmieni się kładka na Zaspie

Michał Brancewicz
18 sierpnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Przesuń aby
porównać

Cała obecnie istniejąca kładka na skrzyżowaniu al. Jana Pawła II i RzeczypospolitejMapka zostanie rozebrana, a w jej miejsce powstaną cztery mniejsze pieszo-rowerowe oraz dwa przejścia naziemne przez jezdnię i torowisko tramwajowe. Właśnie wybrano wykonawcę projektu, który na jego opracowanie będzie miał rok. Rozbiórka i przebudowa zostaną podzielona na cztery etapy.



Będzie ci szkoda kładki na Zaspie?

Dwa lata temu urzędnicy podjęli decyzję, że potężna konstrukcja z lat 80. XX wieku zostanie rozebrana w całości. Wcześniej rozważane było także częściowe wyburzenie obiektu i pozostawienie niektórych elementów kładki.

Teraz rozstrzygnięty został przetarg na opracowanie projektu budowlanego. Wykona go, za 583 tys. zł, firma Pont-Projekt z Gdańska - ta sama, która przygotowała kilka wariantów przebudowy tego miejsca.

Na wykonanie zadania będzie miała 12 miesięcy od dnia podpisania umowy.

Projekt przebudowy kładki musi uwzględnić:

  • rozbiórkę istniejącej kładki dla pieszych na skrzyżowaniu al. Jana Pawła II i al. Rzeczypospolitej wraz z sześcioma windami,
  • budowę czterech kładek pieszo-rowerowych nad łącznicami skrzyżowania dla pieszych z uwzględnieniem w zakresie koncepcji kładki pieszo-rowerowej w ciągu al. Rzeczypospolitej od strony północnej,
  • budowę przejść z sygnalizacją przez jezdnię al. Rzeczypospolitej i torowisko tramwajowe,
  • remont wiaduktu w ciągu al. Rzeczypospolitej.


Cztery etapy prac przy kładce na Zaspie



Inwestycja została podzielona na cztery etapy. W pierwszej kolejności ma zostać rozebrana część obecnej kładki, następnie w jej miejscu mają powstać dwie nowe kładki pieszo-rowerowe i przejścia dla pieszych z sygnalizacją, później powstaną dwie kolejne kładki i przejście, a na koniec zostanie rozebrana pozostała część starej kładki.

Na razie miasto nie wie, jaki będzie koszt rozbiórki istniejącej konstrukcji i budowy nowych przejść oraz harmonogram inwestycji.

Opinie (439) ponad 20 zablokowanych

  • Nie (42)

    Kładka powinna zostać!
    Po co remontowaliśmy schody w zeszłym roku i dostawaliśmy windy?

    • 601 100

    • Bo to są schody na miarę naszych możliwości. (2)

      My tymi schodami otwieramy oczy niedowiarkom. A potem się zrobi protokół zniszczenia . Polewaj : stać mnie !

      • 75 14

      • Jakby ten złom się zawalil, i ktos zginął, pierwszy byś pisał o naszych mozliwościach.

        Czaisz?

        • 26 32

      • Pani pyta czy ja palę ? Ja palę cały czas, na okrągło !

        • 6 1

    • przy kladce powstanie kolejny budynek mieszkalny (10)

      developer sobie zażyczył żeby to rozebrać bo ludzie będą chodzić na wysokości okien. A jak developer chce to developer ma :P

      • 97 30

      • (4)

        Zostań deweloperem i sam decyduj jak ma wyglądać miasto, nic nie stoi na przeszkodzie

        • 30 49

        • (1)

          I tu jest problem. To nie developer powinien decydować o wyglądzie miasta.

          • 68 9

          • I nie decyduje w tym miejscu.

            • 23 33

        • Sugestywna opinia (1)

          Ten Pan został deweloperem i mieszkał na zmianę w Bojanie, Baninie, Wejherowie i Kartuzach.
          W życiu zaczął spijać śmietankę i do tego wybudował sobie całkiem fajne ranczo na Mazurach.
          Gdańsk dalej jest zabudowywany wg woli i zachciewajek zainteresowanego lobby.

          Jak się Pani/Pan czuje?
          Czego Pani/Pan nie rozumie?

          • 6 3

          • Deweloprzy daja prace

            i trzeba ich szanowac!

            • 1 3

      • znowu bełkot o jakimś deweloperze (4)

        spójrz na ankietę i zobacz czego chcą mieszkańcy

        • 27 29

        • mieszkańcom plują w twarz (2)

          a oni mówią że deszcz pada

          • 29 14

          • No właśnie napluli im w twarz tą kładką...

            A potem zdziwko, że ktoś do warzywniaka wyciąga samochód z garażu...

            • 14 9

          • Kasperek, czy co?

            • 4 8

        • nie ma zgody mieszkancow

          No właśnie mieszkańcy z okolicy są w 100% przeciwni bo miasto działa na Ich szkodę?

          • 8 2

    • Remont schodów był zupełnie zbędny (9)

      A samą kładkę trzeba wyburzyć i zrobić normalne pdp na jezdni. To jest paranoja, jedna z bardziej ludnych dzielnic Gdańska podzielona takim bohomazem na pół.

      • 27 45

      • (2)

        Niestety remont był konieczny, bo już można było wpaść w dziury w tych schodach. Póki tego nie rozbiorą, to musi jakoś bezpiecznie funcjonować.

        • 26 3

        • A ten stan obiektu to tak się objawił znienacka czy na skutek wieloletnich zaniedbań? (1)

          • 22 6

          • Zaniedbania byłego wlodarza.

            • 7 5

      • A tak na serio (5)

        to ruch pieszy między tymi dwoma częściami jest mały. Po prostu jest daleko. Te przejścia to pomogą jeżdżącym tramwajem, natomiast na znaczny wzrost ruchu pieszego pomiędzy Młyńcem, a Rozstajami to bym nie liczył.

        • 11 10

        • Ruch jest mały (4)

          Bo było ciężko przejść. To działa tak samo jak z samochodami, jak zwiększasz komfort przejazdu, to będzie więcej samochodów. Tutaj wystąpi podobny efekt.
          Natomiast udogodnienie dla tramwaju jest bezdyskusyjne i jak najbardziej warto umożliwić mieszkańcom cywilizowane dojście na perony.

          A że daleko - no daleko, w stylu megalomanii modernistów. Tu będzie ciężko coś zmienić, chyba tylko dogęszczając zabudowę.

          • 19 8

          • Zabudowa tam będzie dogęszczona

            Zabuduje się pas startowy, z budynkami wzdłuż ulicy JPII, jeszcze budynki powstaną od strony parku. Wtedy będzie duży ruch do tramwaju i będą pierzeje ze sklepami na parterach

            • 11 0

          • To w końcu jaka masz konkluzję? (2)

            Piszesz ze bedzie lepiej bo było ciężko, a potem piszesz że jednak będzie daleko i ciężko tu coś zmienić? No i jeszcze ciągi wzdłuż RP. Tu się pogorszy. No i będą światła dla tramwaju?

            • 1 3

            • W normalnym świecie (1)

              Tramwaj ma priorytet na światłach i nie czeka ani sekundy na światło zielone.
              Ale to w normalnym świecie. Może kiedyś Gdańsk wniesie o dostęp do tych zdobyczy cywilizacji.

              • 8 4

              • W normalnym świecie to nie ma tramwajów

                Jest metro i szybka kolej a tramwaje co najwyżej wożą turystów.

                • 8 9

    • A kto był taki hojny,

      że nam dał?

      • 4 4

    • No bo lowery nie przejadą, a lowery są najważniejsze.

      • 18 10

    • Bo ludzie musieli po nich chodzić.

      • 8 1

    • To byla naprawa utrzyma Iowa - bo by nie dało się przejść przez te sowieckie ustrojstwo

      • 2 10

    • haha, tak (1)

      schody podziurawione jak ser szwajcarski ale po co je remontowaliśmy, przecież za 3 lata je zburzymy!

      • 5 6

      • Ukrywamy tak nasze bogactwo

        • 4 3

    • leśne dziadki z zdiz nie potrafiły skończyć remontu

      najpierw windy potem nawierzchnia - remont nigdy nie dokończnony, teraz zabawa za pieniądze podatników

      • 10 4

    • hmm (2)

      Tak pomyśl. Ponieważ kłatka musi spełniać pełne wytyczne. Przede wszystkim bezpieczeństwa. Wymagała remontu, żeby utrzymać ruch pieszy. Gdyby remontu nie było, to do czasu rozbiórki musiałaby być nieczynna.

      • 5 2

      • Kłatka?? (1)

        • 6 3

        • To nowy typ

          Tak jak madka jest innym typem matki, tak kłatka jest innym typem kładki. No co się dziwisz? ;-P

          • 10 1

    • A to dlatego ze wiadomo było ze realizacja niestety potrwa przez wiele lat

      • 8 1

    • jeżeli coś działa to po co to zmieniać- jak nie wiedzą co robić z kasą to chętnie przyjmę. (1)

      W gdańsku są dziesiątki miejsc bez kładek i tuneli- rozbieranie już istniejącej kładki to marnotrawstwo.

      • 7 3

      • Tak działa, że wszyscy na to narzekają.

        Po co było budować obwodnicę, skoro w wielu miejscach dróg nie ma?

        • 3 2

    • Bo wujka szfagier ma firmę co windami handluje a zięć to schody montuje, ale teraz to roboty ni ma to firmę rozbiórkową zakładamy, się wyburzy to kuzyn w budowlanej firmie pracuje.

      • 5 1

    • Zakład że te 4 kładki powstaną za conajmniej 3 lata, będzie conajmniej 5 afer dwelepopersko budowlano ideologiczno socjologiczno ekonomiczno politycznych, będą kosztować 2 razy więcej, bo ten no i dwa lata później będzie konieczny remont, bo inaczej się nie da?

      • 9 2

    • Ano widzisz

      Wiadomo kto rządzi w Gd. Mistrzowie wałków i wyłudzeń dotacji na własny interes

      • 6 1

    • Głupota

      Wydymać nas na jase chcą najpierw remon w zeszłym roku było wyburzyć jakieś urzedasy znowu hajs przytulić chcą

      • 1 1

    • Kto skasował prowizję?

      To taki Polnische Wirtschaft

      • 0 0

  • Najważniejsze że budowa nowej kładki nie odwlekała się w czasie (10)

    Czas najwyższy aby to co obecnie stoi jak najszybciej zostało zburzone.

    • 73 221

    • ciebie powinni zburzyć czyli twoją lepiankę

      • 13 7

    • (7)

      To co jeszcze stoi powodowało ruch bezkolizyjny, natomiast i**otyczna polityka, która panuje od jakiegoś czasu zmienia wszystko na przejścia naziemne. ..dramat

      • 27 7

      • Zaraz jakiś aktywista pojedzie Ci "blachosmrodem"...

        • 12 3

      • Ta, szczególnie na skrzyżowaniu na najniższym poziomie. (2)

        A przejść naziemnych powinno być jak najwięcej, czemu wszyscy mają schodzić z drogi kierowcom?

        Gdyby ktoś postawił kładkę dla samochodów nad przejściem, bezkolizyjną, z wjazdem na górę windą, mówiłbyś, że czysty d**ilizm, prawda?

        • 4 17

        • Ilu ludzi zginelo na kladce? Zero. Ilu ludzi ginie na przejsciach dla pieszych, ktorych powinno byc jak najwiecej?

          • 2 0

        • A może...

          ...jadąca do ciebie pomoc utknie w korku gwarantowanym przez super Tristar... Chodniki też będą zwężane do 0.6m, reszta na ,,Mieszkanie+,, i do dewelopera...

          • 0 0

      • nie ma bezkolizyjnych skrzyżowań (2)

        bywają skrzyżowania pseudobezkolizyjne, na których zderzają się samochody

        • 3 10

        • kocham minusujących odklejonych od rzeczywistości (1)

          • 1 6

          • Sam jestes, blaznie, odklejony od znaczenia slow w jezyku polskim.

            • 0 0

    • Pfff a niech sobie buduja

      Dla mnie juz koniec jezdzenia do biurowcow. Praca z domu juz na stale. Po co teraz mialbym tam jezdzic ? Dla tego syfu nad zatoka ? Gdansk jako miejsce zamieszkania ma tylko sens z dwoch powodow: pracy/nauki albo kompleksow (wczesniej mieszkalem na wsi a teraz mieszkam w wielkim miescie i jestem gosc)

      • 0 1

  • (2)

    U nas w juesej takie rozwiązania były 60 lat temu....

    • 27 68

    • ,

      U nas

      • 1 2

    • to za 60 lat czeka nas Trump

      rip

      • 5 1

  • No, a przejście z jednej na drugą? (6)

    • 163 6

    • a kto by tam chodzil

      • 10 6

    • Na zdjęciu je widać. (1)

      Musisz iść do lekarza od oczu.

      • 4 17

      • gdybyś nie wiedział do jakiego to podpowiadam

        proktolog - lekarz od oka

        • 3 0

    • Pińcet metrów dokoła,

      dwa razy po schodach w górę i dwa razy w dół

      • 16 1

    • właśnie nie wiem dlaczego zlikwidowali, akurat to a pozostałe zostawili.

      • 0 0

    • po torach tramwajowych

      • 1 0

  • A potem zdziwienie (27)

    Korki?
    Skad tam korki.

    Dzialacie destrukcyjnie

    • 342 73

    • (20)

      Ach tak, klasyk z arsenału zakrzywionej rzeczywistości nadmiernie zmotoryzowanych - "przez was pieszych robią się korki!". Zaiste fascynujące.

      • 36 37

      • Ale ma rację (16)

        Jako głównie pieszy i rowerzysta (czasem poruszający się po Gdańsku samochodem) uważam, że Gdańsk prowadzi obecnie i**otyczną politykę w kwestii ruchu samochodowego. Wstawia na siłę przejścia naziemne, zwęża drogi, nie chce przywrócić przycisków na przejściach, a w wielu miejscach są one przydatne i dla pieszych i dla kierowców, w niezrozumiały sposób zmienia kierunek poruszania się na drogach (patrz Piramowicza), bardzo zwalniając ruch samochodowy i utrudniając poruszanie się po mieście samochodem, nie dając przy tym w zamian żadnej alternatywy. Komunikacja działa tak, jak parę lat temu, ani autobusy, ani tramwaje nie jeżdżą częściej, a siatka połączeń niewiele się w praktyce zmieniła. SKM (a miasto może mieć wpływ na funkcjonowanie SKM) jeździ ze zbyt małą częstotliwością, wszystkie inwestycje mogące usprawnić poruszanie się po mieście mają opóźnienia, czasem ogromne (patrz wiadukt Biskupia Górka) i tak można dalej wyliczać. Najpierw się tworzy alternatyw,ę dla samochodu, a potem się ogranicza ruch samochodowy, a nie na odwrót. Tylko wtedy ma to sens. Teraz def facto miasto stara się zmusić ludzi do tracenia czasu i elastyczności w poruszaniu się, w imię nie wiadomo czego ...

        • 65 20

        • do pracy rowerem jadę 20 min (spokojnym tempem) (15)

          ten sam dystans autem przemierzam 40 min, bo drogi zawalone. Szybkość i elastyczność tej motoryzacji jak cholera. Już teraz na większe zakupy muszę chodzić po 19-tej, bo wcześniej dojazd autem do sklepu to udręka.
          To nie auto jest lepsze, to umysł w ramach teorii wyparcia wmawia nam wszystkim, że nasze wybory są najlepsze. Wmawiamy sobie, że w autobusach śmierdzi, bo rok temu wsiadł żul i śmierdziało, że autem jest lepiej, że szybciej, bo miesiąc temu w nocy nie stałem w korku, a wszystko tylko dlatego, że się nie chce tyłka ruszyć na autobus, tramwaj czy rower. A potem stres, frustracja, agresja i rzucanie mięsem za kierownicą..

          • 25 39

          • (3)

            "to umysł w ramach teorii wyparcia wmawia nam wszystkim, że nasze wybory są najlepsze". No dokłądnie tak działa lobby rowerowe, które uważa, że ich wybory są najlepsze. Daj wybrać każdemu, jak mu się podoba.

            • 36 8

            • Wybierz, jak Ci się podoba

              Ale dlaczego wszyscy inni uczestnicy ruchu mają się dostosowywać do Twoich wyborów?

              • 8 13

            • Samochodziarze wmawiają wszystkim ze sa najważniejsi (1)

              Wszystko zabetonować do biedry chce wjechać swoim passatem.
              Litości...

              • 7 16

              • jak sie komuś nie podoba "beton"

                to nie mieszka w miescie

                • 2 1

          • Ile dzieci odbierasz z przedszkola wracajac z pracy? (4)

            • 20 7

            • Kurdę, jak ja żyłem te 30 lat temu (1)

              Jak do przedszkola mama prowadzała mnie na piechotę...

              • 14 4

              • Masz może dziecko dziś ?

                Wiem, 30 lat temu przedszkole obsługiwało wszystkie dzieci w promieniu 3km. Dziś przedszkole obsługuje dzieci w promieniu 200m bo jest małe i jest ich za mało !

                • 7 0

            • 2

              • 3 0

            • a co to ma do rzeczy?

              potrzeba wożenia dzieci do przedszkola jest częstą wymówką mającą świadczyć, że tylko samochodem można je dowodzić do przedszkola, a później do szkoły. Praktyka pokazuje, że są jednak sposoby alternatywne: takie jak rowery cargo, siodełka lub foteliki rowerowe dla dwojga dzieci, które szybko rosną i można poważnie rozważać towarzyszenie im rowerem lub rozwiązywać problem logistyki rodzinnej w inny sposób.

              • 5 15

          • To pokaż cwaniaczku rowerowy jaką trasą jedziesz? (1)

            Bo poza ekstremalnymi sytuacjami nie ma w praktyce odcinków pasujących do twojej bajki.

            • 15 5

            • "ekstremalnymi sytuacjami" czyli 15-17 codziennie...

              Jak jadę samochodem, rowerzyści wyprzedzają mnie pod górę Łostowickiej...

              • 5 2

          • A ja na odwrót. Rowerem ponad godzinę. (1)

            Autem 20 minut max.
            Jeżdżę więc czasem tak, a czasem tak. Zależy od pogody i planów jakie mamy na popołudnie.

            • 17 0

            • Zostaje jeszcze pytanie, czy mieszkasz w Gdańsku :)

              • 2 3

          • To wyobraź sobie, że wchodzi ustawa o zakazie ruchu samochodowego w autach.

            Ci wszyscy zmotoryzowani wskakują na rowery, hulajnogi i inne twory a efekt to korki rowerowe !

            • 5 0

          • Stary, mozesz nawet w stroju Borata sie do swojej pracy czolgac, zwisa mi to.

            • 0 1

      • w ktorym miejscu to wyczytales? ;D

        won do szkoły bo mature oblejesz!

        • 3 10

      • Ma rację, na autostradach nie ma korków

        a jak już są to na 20 kilometrów i 3 godziny stania :)

        • 12 1

      • inny klasyk (chociaż trzeba oddać, że urzędnik spoza Trójmiasta) stwierdził: "nie można zrobić przejścia dla pieszych, bo tam jest za duży ruch pieszych"

        • 8 2

    • Powodem korków są samochody (4)

      A nie piesi.

      • 22 18

      • (3)

        Równie dobrze możesz powiedzieć że powodem wypadków na torach kolejowych są pociagi a nie piesi.

        • 16 8

        • Tylko tobie wydaje się, że powiedziałeś coś sensownego.

          • 9 10

        • (1)

          powodem wypadków na torach są kierowcy aut wjeżdżający na tory jak rogatki opadają.

          • 2 2

          • powodem utonięć nie jest alkohol tylko woda

            • 0 0

    • Na rowerek zatem.

      • 2 3

  • Zaspa bez kładki to jak ... (22)

    Czekam na propozycje:

    • 71 24

    • ... powiew normalności.

      • 30 46

    • Zaspa bez kładki to jak Nowy Port bez falowca.

      • 38 4

    • (1)

      Sven bez komentarza....

      • 53 0

      • Jak dziecko bez matki !

        • 0 1

    • jak Magdalena A. (2)

      bez zatajonego mieszkania.

      • 51 23

      • dobre :D

        • 10 7

      • Hehe :)

        • 7 3

    • Blok bez zsypu.

      • 24 5

    • Zaspa bez kładki to jak Żabianka bez deptaka :)

      • 27 1

    • Ruda bez

      Rydwanu

      • 12 7

    • Ola bez fejsbuczka (1)

      • 13 2

      • To jak sasin z wykonanym pozytywnie zadaniem.

        • 13 2

    • ...Brama Wyżynna bez LOTu

      • 6 4

    • Mieciu bez flaszki

      • 7 0

    • Ospa bez wysypki !

      • 2 1

    • Ziobro bez rozumu... a nie, czekaj...

      • 4 2

    • Gdynia bez białej farby

      • 4 0

    • korek od butelki

      • 1 0

    • Lipski bez Siary.

      • 4 0

    • zaspa bez kładki to jak

      Buty bez wkładki

      • 2 0

    • Covid

      Bez objawów

      • 1 0

    • Adamowicz bez 36 kont bankowych

      • 2 1

  • Droga (44)

    Możemy zapomnieć o 70km/h.
    To może niech ją wyrównają. Dziury i podniesiona prędkość się dogadywały a jak obniżą prędkość a dziury zostaną to będzie smutno.

    Jeśli prędkość zostanie tak jak jest, to pewnie miesiąc do pierwszego wypadku śmiertelnego.

    • 134 33

    • (36)

      A po co w mieście 70?
      Żeby był większy hałas?

      • 32 49

      • Po to, żeby np. nie było korków przez co jest też mniej spalin. Trudne nie? (5)

        • 31 28

        • Wystarczy przestać rejestrować stare strucle i nie będzie spalin. (1)

          • 26 21

          • Samochody przestać rejestrować od pierwszej rejestracji w Polsce od 2007 r., gdyż mój Passat 2.0 diesel, może być np. źródłem tlenu dla respiratorów , co to maja dopiero przyjść.
            Zaznaczam , iż ów samochód nie jest do sprzedania.

            • 3 5

        • Tak tak, korki są przez jeżdżenie 50 zamiast 70.

          • 26 2

        • mniej spalin?

          A rozpędzenie się do 70 po to, by wyhamować za 30 sek, to nie zużywa bezsensownie paliwa, prawda?

          • 18 9

        • limit prędkości 30 km/h

          przyczynia się do wzrostu przepustowości pasa drogowego dla pojazdów. Paradoksalne, ale prawdziwe.

          • 6 6

      • Przy jeździe 50 km/h korki są mniejsze niż przy 70 km/h (29)

        Prędkość dla której przepustowość jest największa to około 30 km/h. Szybciej kierowcy jeżdżą daleko od siebie i przez to zmieści się ich mniej na jezdni w tym samym czasie.

        • 20 21

        • nie wytłumaczysz (28)

          że jednostajna jazda nawet 20 km/h jest w mieście szybsza niż rozpędzanie do 70 km/h i potem stanie na światłach. 90% osób i tak będzie myślało, że oni jadą 70 km/h do pracy, zapamiętując tylko ten najszybszy fragment podróży...

          • 24 9

          • (12)

            Co to za porównanie?
            Nie można przejechać przez miasto że stałą prędkością 20km/h. Jedyny sposób to latać.
            Do tego chyba liczyć nie umiesz.

            Do Pruszcza na dworzec Gdańsk główny jest jakieś 10km, czyli z podaną przez ciebie prędkością pokonasz ten fragment w ciągu 30 minut.
            Jadąc przepisowo pokonasz ten fragment teraz w 20 minut, pomimo ruchu oraz sygnalizacji.

            Czyli ty pokonasz ten fragment w czasie o 50% dłuższym.

            Jeśli próbujesz coś powiedzieć to chociaż mów prawdę.

            • 13 6

            • Średnia prędkość samochodem przez centrum to 24 km/h (11)

              Poza centrum 40 km/h. To co napisał przedmówca o myśleniu, że jeździsz 70 km/h od świateł do świateł to święta prawda.

              • 10 8

              • (8)

                Nie masz danych na potwierdzenie tej teorii, co kto myśli podczas jazdy.
                A sam potwierdzasz, że lecąc że stałą prędkością 20km/h nie będzie się szybszym, więc dziękuję.
                Wziąłem Pruszcz bo tak też jest 70km/h.
                Jeśli jedziesz z parku Przymorze na dworzec, droga również wynosi 10km a pokonasz to w 20 minut.
                Także nadal w mieście jest szybciej.

                Miłego dnia.

                • 4 3

              • (1)

                Używanie wyszukiwarki Googla nie boli. Danych potwierdzających jest mnóstwo i bez problemu je znajdziesz.
                Wybierasz Pruszcz, bo to centrum Gdańska? W sumie od zawsze to podejrzewałem.

                • 7 7

              • Nie chcesz czytać, to nie odpowiadaj bo piszesz głupoty.
                Dworzec Gdańsk Główny to jest centrum Gdańska, a co mam brać jazdę w kółko po najbardziej zatłoczonych ulicach bo to będzie bardziej pasować?
                Wybrałem Pruszcz po godzinie 8 bo każdy wie, że wtedy ruchu jest ogromny. Jako drugi przykład dałem Park Przymorze by przejechać przez wspomniany odcinek drogi. Wyniki były te same.

                Są dane na temat tego co myślą kierowcy podczas jazdy? Chyba w Cosmopolitan.

                Spodziewałem się rozmowy na poziomie ale nie da rady z wami.

                • 2 4

              • To ja Ci powiem z doświadczenia. (2)

                Jeżdżę skuterem z kagańcem na 45.
                Za każdym razem doganiam na najbliższych światłach każdego, kto poczuł się urażony moją powolnością i musiał mnie koniecznie wyprzedzić.

                • 6 6

              • utknęli na światłach... (1)

                ...bo musieli się wlec za takim skuterem, który blokował drogę :D

                ile razy taki ktoś skuterkiem się wpycha na każdych światłach na początek - potem wszyscy musza go wyprzedać, a przy dużym ruchu to nie takie raz dwa, i ten manewr ogranicza przepustowość drogi...

                • 9 5

              • Nie utknęli na światłach, bo jak dojeżdżam zazwyczaj zapala się zielone

                I to ja muszę czekać na ich samochodziki...

                A na przód się nie przeciskam, bo kultura obowiązuje :)

                • 2 4

              • (2)

                Jestem, od 37 lat, mieszkańcem dzielnicy Przymorze Wielkie (jest też równie urokliwe Przymorze Małe) i nie słyszałem o takim cudzie jak "park Przymorze". Proszę o jakieś namiary, bo chętnie się tam wybiorę.

                • 4 0

              • A z domu czasem wychodzisz? (1)

                Park Przymorze
                Park w Gdańsku
                Odpowiednie dla dzieci
                Adres: Pomorska 66D, 80-343 Gdańsk

                • 1 1

              • Oj chłopczyku byśmy ci na Piastusiu pokazali jak sobie takie mędrkowanie do kolegi wybić z głowy. Albo na słoniowym na Kołobrzeskiej, obok Jordanka.

                • 3 0

              • Średnią 20km/h to ja mam na rowerze xD (1)

                • 8 1

              • Średnią "prawdziwą", czy to co licznik pokazuje?

                Bo to tak, jak kierowca mówiący, że ma przez miasto średnią 70, bo jak nie jedzie, to się przecież nie liczy :)

                • 2 0

          • I może jeszcze ekologiczna i ekonomiczna? (14)

            20 km/h na drugim biegu przez dłuższy dystans?

            • 8 4

            • Jaka by nie była (13)

              Komputer w samochodzie pokazuje mi średnią właśnie około 20 km/h przy normalnych dojazdach do pracy.

              Dopóki nie dorobię sobie skrzydeł, albo nie zostawię samochodu w garażu, to bariera nie do przeskoczenia.

              • 5 3

              • (1)

                JAbyś jeździł cały czas 20Km/h to komputer średnia pokazałby Ci w okolicach 8-9 km/h

                • 8 2

              • Prawda.

                Za to okazuje się, że nie ma różnicy czy jadę max 40, 60 czy 80. I tak wychodzi zawsze średnia 18-22.

                Światła wyrównują ruch.

                Jedyną różnicą są frustraci, którzy muszą się przede mnie wcisnąć, jak nie jadę powyżej limitu, nawet jak widać czerwone 200m dalej.
                I oczywiście od razu mi dają po heblach przed nosem.

                • 3 3

              • (10)

                Prawdopodobnie jeździsz w obie strony podczas szczytu, wtedy to się będzie zgadzało.
                Ja patrzę na 24h a nie na dwa dojazdy po 30 minut w szczycie.

                • 4 1

              • No, tak działa dojazd do pracy - zazwyczaj jest w szczycie. (9)

                Nie mam alergii na samochód, ale na dojazdy do pracy się zwyczajnie nie nadaje, dlatego jadę nim dopiero jak naprawdę muszę.

                • 4 0

              • (8)

                Niestety to najgorsze godziny do jazdy ale to nic dziwnego. W takim wypadku mówienie o 20km/h jest normalne.
                Jednak nie o tym była rozmowa, jeśli nie podajesz widełek godzinowych albo określenia "szczyt" to mówimy o 24h. I gdzie wtedy 20km/h ma być szybsze niż 70km/h?

                Tak często działają manipulatorzy, którzy biorą wybiórcze statystyki i próbują to wciskać ludziom a oczywiście nie pomijają całą resztę, która ma jednak duży wpływ na prawdziwe wyniki.

                • 3 2

              • A to dlatego, że szczyt powstaje, bo wtedy jeździ najwięcej ludzi. (7)

                Co z tego, że o 4 nad ranem możesz przelecieć miasto ze średnią 150, skoro nie ma powodu, żeby to robić?

                A tak statystyczny kierowca większość czasu spędzi w mieście właśnie ze średnią 20.

                • 3 0

              • (6)

                Według danych z 2016 roku.
                W godzinach 19-6 przejeżdża 10% pojazdów
                W godzinach 7-8 oraz 16-17 przejeżdża po 10%
                W innych godzinach to jest jakieś 6% w każdej godzinie.
                Więc tylko 20% ruchu odbywa się w szczycie, dla innych godzin ruch % jest dość podobny.

                Gdańskie badanie ruchu 2016.

                • 1 1

              • Troszkę namotałeś (5)

                Spójrz na stronę 43 raportu.

                Rano (tutaj szczyt by wyglądał lepiej, gdyby były połówki godzin)
                7-8 - 11.56%
                8-9 - 7.29%

                Po południu
                14-15 - 8.30%
                15-16 - 8.55%
                16-17 - 9.51%

                Czyli jeżeli weźmiemy 2 najgorsze godziny, mamy 21% ruchu dobowego, czyli 5x więcej, niż dobowa średnia.

                Jeżeli weźmiemy całe 2 szczyty, to w 5h odbywa się 45,21% całego ruchu.

                • 2 0

              • (4)

                Czyli w 5h odbywa się 45%, w 13h odbywa się 10%, reszta to 6h i 45%. Średnia w szczycie to 9% a w dzień ponad 7%.
                Nie jest to aż taka przeważająca większość by nie brać pod uwagę ruchu w pozostałych godzinach. Gdyby w te 5h odbywało się jakieś 60% wtedy tak.
                Chociaż zawodowy statystyk może inaczej na to patrzeć.

                • 1 1

              • W Gdańsku są specyficzne godziny szczytu (3)

                Przesunięte wcześniej. Ogólnie zwykle jako godziny szczytu wlicza się 8h w ciągu doby i dla takiego zakresu podaje statystyki. Zresztą mniejsza i tak mówimy o połowie ruchu po mieście.
                Ok, ustaliliśmy, że połowa ruchu jest w godzinach szczytu, a połowa poza nimi. Co z tego wynika?

                Za niebieską księgą Jaspersa, koszt czasu użytkowników
                72 zł/h - podróż służbowa
                36 zł/h - podróż dojazdowa (np. do pracy)
                30 zł/h - podróż inna (np. na zakupy czy rekreacja).
                Godziny szczytu to zdecydowanie wyżej cenione podróże służbowe i do pracy. Także ta połowa ruchu kosztuje nas znacznie więcej niż pozostały czas jazdy pozaszczytowych.

                Natomiast do czego nasza dyskusja dąży? Że w nocy o północy samochodem szybciej niż o 16?
                Trochę się zgubiłem czemu bawimy się w te statystyki :)

                • 1 0

              • (2)

                Czy lecąc 20km\h będzie się szybciej w centrum, niż jadąc z normalnymi ograniczeniami a nawet przed odcinek z prędkością podniesioną do 70km/h.

                Ja twierdzę, że jadąc będę szybciej. Ktoś tu twierdził, że będzie szybciej lecąc 20km/h.

                A takie ładne liczby wyszły z tego, że powinno się brać nawet średni dzienny ruch a nie tylko szczyt lub powiedzieć o tym, że mówimy o jeździe tylko w wyznaczonych godzinach.

                Ale miło było tak sobie podyskutować.

                • 1 0

              • (1)

                Jedyne co tu stwierdzono, to fakt, że prędkość średnia w centrum w godzinach szczytu wynosi 24 km/h, a poza centrum 40 km/h i przyspieszanie chwilowe do 70 km/h nie oznacza, że się szybciej dojedzie na miejsce, a jednak tendencja do takiej jazdy występuje. Efektem tego jest teza, że istnieją środki transportu szybsze od samochodu w tym czasie.
                Cała reszta to:
                a) uogólnienie stwierdzenia, że przy 20 km/h zawsze jest szybciej - nic tu takiego nie padło
                b) cudownie udowodniono, że poza godzinami szczytu średnia prędkość jest wyższa, a zatem rzekomo to dowodzi, że samochodem jest zawsze szybciej niż podane wyżej liczby.

                Uogólnienie tezy i udowodnienie stwierdzenia, które nie dotyczyło tezy wcale nie świadczy o wygraniu dyskusji. To tylko chwyty retoryczne, by odwrócić uwagę od meritum.

                • 1 0

              • "że jednostajna jazda nawet 20 km/h jest w mieście szybsza niż rozpędzanie do 70 km/h i potem stanie na światłach."
                I ja się z tym nie zgadzam.

                Nigdzie nie stwierdziłem, że wygrałem. "Wygrana" może nastąpić jedynie jeśli się z tym zgodzisz, lub ja zmienię zdanie.
                Miło było dyskutować. Ja jedynie kończę dyskusję, jeśli do tego momentu się nie zgadzamy to już niech tak zostanie.

                • 2 0

    • Tam będzie 50 po remoncie.

      • 12 0

    • To bardzo dobrze, nie dla autostrad w mieście

      Mniej wypadków, mniej zanieczyszczeń, mniej hałasu. Naprawdę można żyć w mieście, który nie jest posowieckim obozem robót, gdzie ludzie cierpią.

      • 20 17

    • To uważaj (3)

      jak jeździsz to nie będzie ofiar a ty nie pojdziesz siedziec

      • 6 3

      • (2)

        Zobacz sobie pobliską ulice Jana Pawła II.
        Kilka razy w roku wypadek bo ludzie przechodzą w niedozwolonym miejscu.
        Tu będzie to samo, będą biegać na czerwonym.

        • 12 7

        • Kiedy był ostatnio? Ile było takich wypadków w tym roku przy JP2? Jakoś od kiedy dodali parę świateł na przejściach sytuacja znacznie się poprawiła

          • 1 3

        • To na czerwonym czy w niedozwolonym miejscu?

          • 1 2

    • Trup będzie siał się gęsto - zobaczycie

      • 1 1

  • Moi kochani uważam że tam są niepotrzebne przejścia nadziemne (5)

    • 80 138

    • (2)

      kogo to obchodzi co Ty uważasz.
      Atencjusz i spamer!

      • 20 7

      • (1)

        15 lat temu na raporcie orz pod artykułami był inny taki aktywny użytkownik, "Gallux".
        Ciekawe czy Sven i Gallux to ta sama osoba.

        • 7 0

        • Szuka pocieszenia w internecie, dając odwrotne komentarze, do tego co jest naprawdę w nim. Sztucznie używa tych pseudo "pozytywnych" komentarzy, bardzo łatwo to zauważyć. Nikt przy zdrowych zmysłach twoich pierdół nie wypisuje przez tak długi czas.

          • 1 3

    • Ja też uważam,że gdański UM opanowała ostatnio jakaś mania. (1)

      Mania polegająca na fanatycznej wręcz walce ze zmotoryzowanymi i włażeniu w d... ped**arzom.

      • 14 8

      • Zmotoryzowani nie stracą

        Oczywiście ci, którzy potrafią jeździć, a nie wyścig na 1/4 mili od świateł do świateł.

        • 6 5

  • A gdzie kładka nad JP2? (2)

    Przecież to kuriozum te 400 metrów które trzeba nadrabiać pieszo lub rowerem.

    • 109 11

    • zdrowszy bedziesz

      • 6 15

    • Teraz będziesz miał nieco mniej bo skorzystasz z dwóch kładek nad Rzeczpospolitej

      • 4 4

  • czyli nowe windy do utylizacji? (15)

    dobrze wydane pieniadze...

    • 307 15

    • Dlaczego do utylizacji? (10)

      Do rozebrania i postawienia w innym miejscu.

      • 12 24

      • (4)

        Ciekawe kto ci na to da gwarancję. Tego typu inwestycje to kopanie grządki w ogródku.

        • 5 5

        • Kupując używany samochód masz gwarancję? (3)

          Może jak kupisz u autoryzowanego dilera to dostaniesz 3 miesiące to samo będzie tutaj.

          • 5 4

          • Tak. Jak kupujesz używany samochód w okresie jego gwarancji, dalej masz gwarancję. (2)

            • 3 0

            • A jak jest już po gwarancji? (1)

              • 1 0

              • To znaczy, że windy nie są nowe.

                • 5 0

      • A kogo to obchodzi w gdańskiej Sycylii? (4)

        To pieniądze mieszkańców, czyli niczyje...

        • 26 8

        • A można było za to kupić respirator (3)

          I zapomnieć gdzie jest...

          • 6 4

          • Czyli, władze Gdańska mogą marnotrawić (2)

            pieniądze podatników, bo ktoś inny też to robi?

            • 8 4

            • to nie jest marnotrawienie pieniędzy (1)

              to jest sensowna przebudowa układu komunikacyjnego, zgodna z ustaleniami zapisów "Strategii Gdańska 2030+": priorytet dla pieszych i rowerzystów oraz pasażerów transportu miejskiego.

              • 3 4

              • niedawna instalacja wind też była strategiczna?

                czy po prostu zwykłe marnotrawstwo w stylu gdańskim

                • 8 0

    • Czytaj ze zrozumieniem.... widzę kolejny ekspert od spraw wszelakich

      Już jęczysz, a nawet projektu jeszcze nie ma (ma być za rok), nieznany jest koszt i termin rozbiórki kładki i wykonania nowego przejścia, czyli prawdopodobnie nie ma jeszcze nawet kasy zarezerwowanej w budżecie.
      A jak to będzie, to czekają nas jeszcze przetargi na rozbiórkę i wykonanie przejść oraz wykonanie sygnalizacji świetlnej.
      Czyli znając życie, te windy nad którymi tak się użalasz posłużą nam jeszcze kilka lat, a biorąc pod uwagę "kreatywność" ludzi, zapewne jeszcze nieraz trzeba będzie je remontować.

      Ex

      • 7 2

    • bedą zamontowane gdzie indziej (1)

      • 3 2

      • u znajomych developerów

        a przy okazji może tam z dwa bloki się wciśnie ? Oczywiście za okazyjne nieplanowane mieszkania , a uzyskane takim lub podobnym sposobem w Jelitkowie dla władzy!!

        • 5 3

    • A po co było...

      ...montować nowe bariery (te niebieskie)?

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane