Transparenty na biurach poselskich przeciwko podwyżkom dla polityków
Nie milkną głosy oburzenia wobec podwyżek m.in. dla parlamentarzystów i samorządowców, które w ubiegłym tygodniu przegłosował Sejm. W Oliwie, na biurze poselskim Małgorzaty Chmiel, ktoś wywiesił polityczny manifest w tej sprawie: "Pieniądze to nie wszystko. Honor jest bezcenny!" - głosi jedno z haseł wypisanych na tablicy. Posłanka dostała rykoszetem za partyjnych kolegów, bo sama nie wzięła udziału w głosowaniu nad kontrowersyjną ustawą. Taki sam transparent pojawił się na biurze poselskim Jarosława Wałęsy, który podwyżki poparł.
Aktualizacja, godz. 13:50
- Rozwiesiłem te transparenty, bo jestem zawiedziony. Ja i wielu moich znajomych wspieraliśmy tych posłów w czasie kampanii, zarywaliśmy noce, byliśmy za nimi całym sercem. Teraz przez nich zamykane są firmy, ludzie bankrutują, nie mają co jeść, bo jest kryzys, a ci przyznają sobie podwyżki. Wszystko naszym kosztem. Będę sprawdzał posłów. Już powoli się wycofują z tych podwyżek, ale gdyby nie to, obkleiłbym dziś jeszcze biuro główne PO w CH Manhattan - mówi nam pan Sebastian - To, że posłanka Chmiel nie brała udziału w tym głosowaniu nie jest dla mnie żadnym usprawiedliwieniem. To także przyłożenie ręki to przyjęcia tej ustawy - dodaje.
Posłowie, niemalże jednogłośnie i przy poparciu opozycji, 14 sierpnia przegłosowali ustawę przyznającą duże podwyżki dla siebie, senatorów, władz państwowych i samorządowców. Za głosowało 386 posłów, przeciwko było 33, a 15 osób wstrzymało się od głosu.
Jakie podwyżki przewiduje ustawa?
- prezydent RP - 25 981 zł brutto (obecnie 12,6 tys. zł brutto)
- pierwsza dama - 18 tys. zł brutto (obecnie bez pensji)
- marszałkowie Sejmu i Senatu - 21 984 zł brutto (obecnie 14 tys. zł brutto)
- wicemarszałkowie Sejmu i Senatu - 17 987 zł brutto (obecnie 12 tys. zł brutto)
- premier - 21 984 zł brutto (obecnie 11 tys. zł brutto)
- ministrowie - 17 987 zł brutto (obecnie 10,1 tys. zł brutto)
- wiceministrowie - 16 988 zł brutto (obecnie 8 tys. zł brutto)
- wojewodowie - 14 989 zł brutto (obecnie 11-12 tys. zł brutto)
- wicewojewodowie - 12 990 zł brutto (obecnie 11 tys. zł brutto)
- posłowie i senatorowie - 12,6 tys. zł brutto (obecnie 8 tys. zł brutto)
Partie i organizacje polityczne w Trójmieście
Podwyżki przewidziane w ustawie obejmują też władze samorządowe, czyli m.in. marszałków województw i prezydentów miast.
Bazą dla pensji przedstawicieli władz samorządowych będzie podstawowa pensja sędziego Sądu Najwyższego. W 2019 roku było to 4839,24 zł brutto, pomnożone przez 4,13. Daje to około 20 tys. zł brutto podstawy (dokładnie 19 986 zł brutto).
Czytaj też: Ile zarabiają prezydenci Trójmiasta?
Marszałek, wicemarszałek i członkowie zarządu województwa mieliby zarabiać maksymalnie ok. 14 989 zł brutto.
Jak ws. podwyżek głosowali posłowie z Trójmiasta?
- Marcin Horała (PiS)- nie głosował
- Kacper Płażyński(PiS) - za
- Magdalena Sroka (PiS) - za
- Janusz Śniadek (PiS) - za
- Jarosław Sellin (PiS)- za
- Tadeusz Aziewicz (KO) - wstrzymał się
- Małgorzata Chmiel (KO) - nie głosowała
- Piotr Adamowicz (KO)- za
- Jerzy Borowczak (KO)- za
- Agnieszka Pomaska (KO)- za
- Jarosław Wałęsa (KO) - za
- Barbara Nowacka (KO)- za
- Henryka Krzywonos-Strycharska (KO)- za
- Beata Maciejewska (Lewica) - za
- Marek Rutka (Lewica) - za
- Joanna Senyszyn (Lewica) - za
- Artur Dziambor (Konfederacja) - przeciwko
- Michał Urbaniak (Konfederacja) - przeciwko
Ustawą zajmie się teraz Senat, ale od kilku dni nie milkną w tej sprawie głosy oburzenia. Wśród nich głównie zarzuty są takie, że "opozycja się sprzedała", oraz takie, że czas, gdy kraj zmaga się z kryzysem wywołanym koronawirusem, nie jest najlepszy na podnoszenie sobie wynagrodzeń.
Dwaj senatorowie niezależni, Wadim Tyszkiewicz i Krzysztof Kwiatkowski, dzięki którym Koalicja Obywatelska ma przewagę w Senacie, już zapowiedziało, że zagłosuje przeciwko przyjęciu ustawy o podwyżkach.
Głosować przeciwko będzie też Ryszard Świlski, senator z Pomorza.
- Wydaje się, że nie muszę tego pisać, ale dla jasności: nie zagłosuję za podwyżką wynagrodzeń dla prezydenta, premiera, ministrów, parlamentarzystów. To dzisiaj głupi pomysł - napisał na swoim Facebooku senator.
Władze Koalicji Obywatelskiej w tej sprawie milczały. Głos zabrała jednak m.in. Barbara Nowacka, posłanka z okręgu gdyńsko-słupskiego.
- Poparliśmy podwyżki, gdyż uważamy, że zmiany systemowe w wynagradzaniu osób sprawujących funkcje publiczne są niezbędne. Kraj, w którym wiceminister finansów zarabia 7 tys. zł, a firmy mogą sobie kupić dowolnego posła czy radnego za 2 tys. zł miesięcznie, to kraj galopujący w stronę korupcji - napisała, dolewając tylko oliwy do ognia.
Tusk do opozycji: "Ogarnijcie się"
- Opozycja, która złej władzy podwyższa wynagrodzenie, i to w czasie kryzysu, nie ma racji bytu. Po prostu. Ogarnijcie się, proszę - napisał Donald Tusk na Twitterze do swoich partyjnych kolegów z Koalicji Obywatelskiej.
W poniedziałek, 17 sierpnia, Borys Budka, szef KO oraz Tomasz Grodzki, marszałek Senatu, poinformowali, że wsłuchują się w głos obywateli, którym nie spodobały się podwyżki.
- Polacy powiedzieli wyraźnie, że to nie czas i pora, by tę kwestię w tej chwili regulować. Przez cały weekend prowadziłem konsultacje, wsłuchiwałem się w głos osób, które wyrażały swoje negatywne opinie. Dziś rekomenduję senatorom odrzucenie ustawy w całości - stwierdził Budka.
Polityczny manifest na biurach poselskich w Gdańsku
Temat najwyraźniej budzi też emocje wśród mieszkańców Gdańska, o czym świadczy transparent wywieszony na biurze poselskim Małgorzaty Chmiel w Oliwie oraz Jarosława Wałęsy w centrum Gdańska.
Znajduje się na nim m.in.cytat Beaty Szydło z chwili, gdy jako premier tłumaczyła się z gigantycznych premii dla członków rządu, mówiąc, że "te pieniądze im się po prostu należały". Na tablicy zawieszonej na biurze posłanki Chmiel czytamy też m.in., że "pieniądze to nie wszystko, honor jest bezcenny" oraz że "elektorat dziękuje PO".
Czytaj też: Będą zwolnienia i cięcia pensji w urzędach?
Co ciekawe, posłanka Chmiel w ogóle nie wzięła udziału w głosowaniu dotyczącym ustawy o podwyżkach.
Telefon Małgorzaty Chmiel jest wyłączony. Marcin Mickun, szef biura poselskiego Małgorzaty Chmiel, nie chciał komentować sprawy.
- Ale z tego, co wiem, ten transparent został już zdjęty - powiedział.
Miejsca
Opinie (588) ponad 50 zablokowanych
-
2020-08-17 13:46
Opinia wyróżniona
Podwyżki to dobry pomysł (46)
tylko polska zawiść tworzy hejt wokół nich. Brawo. Niech ludzie zarządzający krajem zarabiają tyle co podrzędny informatyk. Na pewno sami eksperci będą szli do polityki dzięki temu.
- 77 373
-
2020-08-17 14:05
Eksperci?Hahah (21)
Wiekszosc z nich niczego nie potrafu i nie przeszliby rozmowy kwalifikacyjnej do normalnej firmy.Oni potrafia tylko glosowac na rozkaz.mistrzowie wazeliniarstwa.
- 99 5
-
2020-08-17 14:17
Chcesz powiedzieć, ze głosowałeś na kogoś (20)
kto by nie przeszedł rozmowy kwalifikacyjnej?
- 25 4
-
2020-08-17 14:41
A miałem inne wyjście? (13)
- 15 12
-
2020-08-17 15:11
(11)
tak , miałeś
- 15 8
-
2020-08-17 20:06
eksperci nie eksperci ale... (10)
zakup 100 ton złota przez NBP, bezrobocie jedne z lepszych w UE i w PL od lat, kasa na covid, programy społeczne, odkupienie banków, 160mld z UE - zasłużyli z nawiązką i przestańcie ujadać złoczyńcy i nieudacznicy z PO! Jeszcze bardziej nie rozumiem dziwaków którzy popierają PO za darmo! :)))))))))))))))))
- 4 25
-
2020-08-17 21:54
(9)
A przeczytałeś że Polska jako kraj została udostępniona na giełdach USA? Teraz można sobie nas spokojnie kupować. Myślisz że skąd się ta kasa weźmie? A dzisiejsza władza ma w nosie że ze ileś lat oddamy z procentem, ich stać, to swoje dzieci okradasz.
- 8 4
-
2020-08-17 22:26
nie czytam wyimaginowanych bzdur o ktorej mowisz ale widze ile mam na koncie (8)
i pamiętam ile miałem kiedy było PO - i PO nigdy więcej nie chce!
- 3 11
-
2020-08-17 23:59
no
W końcu lepiej mieć 10 zepsutych rowerów niż 5 dobrych.
Ciężko by wyborcą PiS wiedział cokolwiek o wartości nabywczej pieniądza.
Dla niego dzisiejsze 1000 zł jest warte 2 razy więcej niż 500 sprzed 10 lat .- 7 0
-
2020-08-18 07:43
na koncie masz więcej bo jest inflacja ;) (5)
te pieniadze sa nic nie warte :)
- 2 1
-
2020-08-18 08:19
nie bede spieral sie z tumanem bo nic to nie da... (4)
250mld które "urwało się" mafiom VAT to też pewnie nic :)
- 2 8
-
2020-08-18 09:05
mafie vatowskie? no nie ośmieszaj się, mniej tvPiS zalecam (3)
- 4 0
-
2020-08-18 09:09
trudno ci przyznac komus racji - chociaz zupelnie mi na niej nie zalezy (2)
a może nie było wyłudzeń vat? :))))))))))))))
- 2 3
-
2020-08-18 10:07
(1)
Oczywiście, że były i dalej mają się bardzo dobrze. Nie wiem skąd wziąłeś te 250 mld, pewnie z kapelusza jak większość argumentów. Może 250 mln (co przy ciągle rosnącym pkb jest uszczelnieniem na poziomie, porównywalnym z podłożeniem sitka pod dziurę w dachu)?
- 3 0
-
2020-08-18 14:30
coś ci ewidentnie szwankuje pod kopula...
napisz ze 100 ton złota które PiS kupił to też ściema :) PO wyprzedawało co popadło - Nowak mi mówił :)
- 0 2
-
2020-08-18 10:32
Proponuję popracować nad pisownią. Ludzie niepiśmienni nie powinni mieć praw wyborczych.
- 2 0
-
2020-08-17 16:51
mogłeś nie głosować :P
- 1 4
-
2020-08-17 14:52
(2)
Przecież sami mówiliście że na byle kogo tylko żeby zagłosować, że to demokracja i trzeba wybrać mniejsze zło. Jeżeli głosujemy na mniejsze zło to takie są efekty banda złodziei i cwaniaków.
- 13 4
-
2020-08-17 18:15
ja głosowałem na większe dobro (1)
nadal uważam, że jest wielu dobrych posłów i senatorów w naszym parlamencie. Uogólnianie jest wodą na młyn populistów.
- 4 3
-
2020-08-18 15:47
Którzy to?
- 0 0
-
2020-08-17 15:11
(1)
a wiozłeś pod wzgląd ze jest opcja nie głosowania na dzbana politycznego ewentualnie unieważnienie karty do głosowania - dzbanie
- 1 10
-
2020-08-17 15:16
Nieważny głos to oddanie głosu na czołówkę wygrywającą wybory.
- 17 2
-
2020-08-17 21:30
ordynacja wyborcza jest taka, że na połowę z tych przeciętniaków nie głosował nikt
- 0 1
-
2020-08-17 14:17
(2)
Sobie 50% podwyzki a emerytom 3,84% bo ponoc inflacji nie ma. A co do rzadzacych, to oni nie rzadza oni wykonuja polecenia malego czlowieczka z Zoliborza,
- 38 6
-
2020-08-18 07:46
ja głosowałem na Konfederację (1)
i z każdym razem czuję że nie był to stracony głos.
Następne wybory również mają mój głos jeśli dalej będą tak spójni i konkretni w działaniach. Zauważcie, że u nich są ludzie, którzy są w świetnej kondycji zawodowo (programista choćby ;) ) i do sejmu nie pchają się jak do koryta (jak reszta), bo mają swoje źródło dochodów, tylko chcą abyi z każdym razem czuję że nie był to stracony głos.
Następne wybory również mają mój głos jeśli dalej będą tak spójni i konkretni w działaniach. Zauważcie, że u nich są ludzie, którzy są w świetnej kondycji zawodowo (programista choćby ;) ) i do sejmu nie pchają się jak do koryta (jak reszta), bo mają swoje źródło dochodów, tylko chcą aby lepiej się wszystkim prowadziło w tej polsce biznesy (co przełoży się na życie i nawet te marne emeryturki, nie wspominając o służbie zdrowia - która nie istnieje teraz)- 2 3
-
2020-08-18 09:15
najlepszy z konfederacji jest ten od tapety z gołą d...pą którą przypadkiem pokazał na spotkaniu wyborczym
a potem urywa zdanie w pół tłumacząc się że nie doczytał... specjaliści
- 2 1
-
2020-08-17 14:26
(4)
I Ty wierzysz, że minister zarabia 10k? Niech podadzą ile wychodzi po wszystkich dodatkach, biurach poselskich itd. Nie wierzę, że są takimi i**otami, żeby sprawować funkcję ministra za kwoty podane w artykule.
- 39 3
-
2020-08-17 14:53
(1)
Dokładnie to jest podstawa wypłaty. O dodatkach nic nie wspominają.
- 21 1
-
2020-08-18 11:48
333333
Dodatki to jeszcze raz tyle
- 1 0
-
2020-08-17 16:54
10k tylko za bycie posłem + wszystkie diety, premie i inne dodatki razem będzie z 15-20k na czysto
- 15 1
-
2020-08-17 18:32
Tu wychodzi złodziejska mentalność. Jak Sławek na Ukrainie.
1800 pensji.. i wszyscy się cieszą, ze Sławkiem włącznie. A koperty do kieszeni, do kieszeni.
- 7 2
-
2020-08-17 14:45
Widać jacy fachowcy po głosowaniach (1)
Nawet nie czytają tego za czym podnoszą rękę, większość to posłuszne partiom miernoty a nie eksperci, tych mają całe sztaby ale i tak uchwalają akty sprzeczne z Konstytucją i żadnej odpowiedzialności, bycie posłem nie jest obowiązkowe, niech zrezygnują
- 14 1
-
2020-08-18 07:47
widać ile dzbanów tam siedzi po prostu : D
- 1 0
-
2020-08-17 14:53
przecież oni są z zawodu posłami
dlaczego mieliby zarabiać tyle co wykwalifikowany ekspert?
- 17 2
-
2020-08-17 15:09
Podwyżki podatków (1)
To dobry pomysł !!!!
Wiesz jakie podatki kolejne wprowadził PiS ? W ubiegły piątek ? Nie tylko podwyżki swoich portfeli .- 2 3
-
2020-08-18 09:59
jakie? Nie oglądam tv
- 0 0
-
2020-08-17 15:12
Akurat kto jak kto, ale Prezydent i Premier to powinni zarabiać zdecydowanie więcej. Trochę za łaskawie dali pieniądze pierwszej damie (imo. 50% tej kwoty byłoby ok). Dla reszty co najwyżej podwyżka inflacyjna.
- 10 7
-
2020-08-17 15:20
tylko dlaczego w tym samym czasie rząd zdecydował, że podobnej waloryzacji sędziowie i prokuratorzy (1)
w przyszlym roku nie będą mieli bo... nie ma pieniędzy? ziobro może nie potrzebuje, bo dalej bezprawnie ciągnie pensje ministra i prokuratora nie będąc de facto prawdziwym prokuratorem
- 12 1
-
2020-08-17 17:15
zapomniałeś o żonie ciągnącej kasę ze spółki zależnej od PZU
- 7 2
-
2020-08-17 16:08
Oddaj im swoją wypłatę, w końcu rządzą toab
- 1 0
-
2020-08-17 16:17
eksperci sami są nie widać
- 0 0
-
2020-08-17 16:47
eksperci do polityki nie pójdą niezależnie od wynagrodzenia by nie stracić opinii eksperta
- 2 1
-
2020-08-17 19:27
Jachira za 3800 zgodzi się być premierem
- 4 0
-
2020-08-17 21:38
Zarabiam 3tys na rękę i ledwo wiążę koniec z końcem płakać się chce jak pomyślę, że ludzie maja jeszcze gorzej...
- 3 2
-
2020-08-17 23:50
Opinia wyróżniona? Wy chyba już w tej redakcji żdnej godności nie macie wyróżniając takie bzdety.
- 0 0
-
2020-08-18 12:49
To dobry pomysl ale nie na obecne czasy
- 0 0
-
2020-08-18 12:53
O towarzysza milicjantach nie wspominasz , też dostali ?
- 0 1
-
2020-08-17 12:49
Opinia wyróżniona
Solidarność polityków z narodem (8)
Ogólnie uważam, że politycy powinni więcej zarabiać ale nie wtedy kiedy jest recesja ! To my przechodzimy na mniejsze etaty, mniej zarabiamy, tracimy prace a Ci podwyżki sobie dają i to po 100%. Masakra
Pis i po to jest to samo zło.- 339 24
-
2020-08-17 14:14
To zobacz ile ludzie zarabiają za granicą (3)
Odp ; też więcej.
Chyba szok- 1 21
-
2020-08-17 14:54
A co mnie interesuje zagranica? (2)
Zagranicą dali sobie podwyżki w trakcie kryzysu?
Nie.
Niech sobie by dali te podwyżki, ale nie w takim momencie, nie kiedy PKB nurkuje, nie kiedy przedsiębiorcom grozi bankructwo, służba zdrowia leży i kwiczy a Ci dają sobie podwyżki... Wiem że te pieniądze w całości budżetu to śmiech na sali, zupełnie jak wypłata przeciętnegoZagranicą dali sobie podwyżki w trakcie kryzysu?
Nie.
Niech sobie by dali te podwyżki, ale nie w takim momencie, nie kiedy PKB nurkuje, nie kiedy przedsiębiorcom grozi bankructwo, służba zdrowia leży i kwiczy a Ci dają sobie podwyżki... Wiem że te pieniądze w całości budżetu to śmiech na sali, zupełnie jak wypłata przeciętnego Kowalskiego, ale na wszystko jest czas i miejsce. Niech mają i drugie tyle, ale zlikwidować inne dodatki, przyłapany na korupcji? Wilczy bilet do polityki...
Moim skromnym zdaniem, politycy i służby porządkowe powinny zarabiać jak najwięcej, by nie opłacało im się nawet rozmyślać korupcji a mieli w interesie jak najlepsze działanie bynsienutrzymac na stołku... Niestety, to idealistyczna mrzonka która nigdy nie znajdzie odzwierciedlenia w polityce...- 31 1
-
2020-08-18 06:08
(1)
Przecież Schetyna darł mordę: ulica, zagranica a teraz ty mówisz ze nic cie ona nie obchodzi! Darł mordę ze kasy mu mało i tez go popierasz? Czyli nie Polska, obywatele tylko kasa dla platfusów najważniejsza.
- 0 1
-
2020-08-18 06:33
A wprowadził cokolwiek?
Bo jak na razie, to właśnie PiS udowadnia że za 7000 to tylko złodziej przyjdzie pracować.
- 1 0
-
2020-08-17 15:23
jaka recesja?
w tvp mówią, ze poziom dobrobytu się zwiększa i jesteśmy wzorem dla świata!
- 10 1
-
2020-08-17 15:34
Solidarność polityków z narodem
Płacić im najniższą krajową, zabrać im wszystkie przywileje,darmowe przejazdy itp.wiecie o co mi chodzi.
- 7 1
-
2020-08-17 15:58
jak będą więcej zarabiać to i tak będą kraść złodzieje
- 7 1
-
2020-08-17 23:45
Powinni więcej zarabiać?
Nie żartuj! Powinni mieć najniższą krajową po to by im się chciało coś zmienić w tym kraju.
- 2 3
-
2020-08-17 12:48
Opinia wyróżniona
Skandal (11)
Jako wyborca lewicy mam zapisane w notatniku komórki jak głosowali przedstawiciele lewicy, będę się tymi danymi kierował przy nadchodzących wyborach, także roześlę je dla przypomnienia w socjal mediach. PiS- rozumiem, oni nawet nie ukrywają, że im chodzi tylko o koryto. PO - kasoroby, co by najchętniej sprywatyzowali powietrze i zmienili nazwę
Jako wyborca lewicy mam zapisane w notatniku komórki jak głosowali przedstawiciele lewicy, będę się tymi danymi kierował przy nadchodzących wyborach, także roześlę je dla przypomnienia w socjal mediach. PiS- rozumiem, oni nawet nie ukrywają, że im chodzi tylko o koryto. PO - kasoroby, co by najchętniej sprywatyzowali powietrze i zmienili nazwę kraju na "Rzeczpospolita Polska sp. z o.o.". Ale lewica?Czyżby tęsknota za latami dostatniego życia nomenklatury PRL-u? Gdzie ideały? Głodni i goli chodzicie?!
- 224 19
-
2020-08-17 14:04
(2)
Więc głosuj na lewicę z przekonania a nie z szyldu - całe Razem było przeciwko
- 2 15
-
2020-08-17 14:20
Razem zgarnęło po 200K to co się mieli wygłupiać. Kawiorowa lewica.
- 14 3
-
2020-08-17 17:12
z Lewicy 7 osób było przeciwko, 1 wstrzymała się, 2 nie było, 39 było za, nie wiem jak tam się dzielicie na Razemki czy nie ale większość była jednak za :)
- 12 1
-
2020-08-17 14:20
Przecież to kawiorowa lewica
- 12 1
-
2020-08-17 15:04
Rzuć kamieniem pierwszy
ten, kto nie chce wiecej zarabiać;)
- 1 9
-
2020-08-17 15:40
Posłowie powinni zarabiać średnią krajową, bo inaczej w kosmos odlatują (1)
i nie wiedzą jak się zwykłym ludziom żyje. A te gadki, że podwyżki są po to, żeby korupcji nie było? Dobre sobie, apetyt rośnie w miarę jedzenia, jak ktoś jest łasy na łapówki, to i 20 koła co miesiąc mu nie starczy i wyciągnie łapę po więcej.
I drugi argument - w korpo lepiej zarabiają. Tak, tylko w korpo trzeba się wykazać umiejętnościami ii nie wiedzą jak się zwykłym ludziom żyje. A te gadki, że podwyżki są po to, żeby korupcji nie było? Dobre sobie, apetyt rośnie w miarę jedzenia, jak ktoś jest łasy na łapówki, to i 20 koła co miesiąc mu nie starczy i wyciągnie łapę po więcej.
I drugi argument - w korpo lepiej zarabiają. Tak, tylko w korpo trzeba się wykazać umiejętnościami i pracą, a jak nie, to żegnam. A tu banda nierobów w wielu przypadkach niegrzesząca rozumem, więc za co te podwyżki? Zwłaszcza pani prezydentowej, która przez 5 lat palcem nie kiwnęła?- 19 1
-
2020-08-18 12:55
Ile kadencji bydełko może siedziec w ławach oślich Sejmu ?
- 0 1
-
2020-08-17 17:53
Ja bym się na twoim miejscu nie chwalił, że głosuję na lewicę. (3)
Ideał lewicy to więzienie - darmowe mieszkanie, darmowe jedzenie, darmowa opieka zdrowotna, wszyscy są równi, broń mogą mieć tylko klawisze a związki partnerskie kwitną.
Hitler i Stalin to też była lewica. Pierwszy był socjalistą narodowym a drugi międzynarodowym.- 9 4
-
2020-08-18 12:50
Ignorancja na sztandarach (1)
Obydwoje chodzili w spodniach wiec rozumiem ze tez jestes przeciw..
- 0 0
-
2020-08-18 14:17
To akurat nie była wina spodni...
- 0 0
-
2020-08-18 14:24
Hitler był socjalistą w takim samym stopniu co twój idol Korwin-Mikke lub inny Braun jest komunistą.
- 0 0
Wszystkie opinie
-
2020-08-17 12:42
(3)
Generalnie opozycja jest za :)
Prawdziwa twarz hehe. Porozumienie ponad podziałami :) Jeżeli chodzi o kasę i stołki w spółkach to jedni drugim nigdy nie robią krzywdy bo wiedzą, że będzie zmiana a potem kolejna zmiana i td i wszyscy są zarobieni.- 294 9
-
2020-08-17 12:45
(2)
własnego tyłka nie oszukają.
- 16 0
-
2020-08-17 14:25
Opozycja po protestach wyborcow sie wycofała (1)
Już tylko Pis i zjednoczona prawica dajej forsuje podwyzki dla posłów
- 3 6
-
2020-08-17 14:48
Szkoda tylko że po fakcie...
głos oddali a teraz biją się w pierś... Pokazali swoją twarz, pro społeczne ruchy Budki... A już miałem nadzieję że nowy przewodniczący wyciągnie ich na wierzch, zjednoczy opozycj4 po akcjach Schetyny, a ten zamiast wyciągać ich ku górze przywiązał głaz z napisem "podwyżka"...
- 11 0
-
2020-08-17 12:43
Transparent z błędem ortograficznym. (15)
Wstyd po prostu.
- 75 57
-
2020-08-17 12:46
Dramat.
Podwyżki? Teraz? W czasie, kiedy ludzie tracą pracę, mają obcięte wynagrodzenia, ledwo wiążą koniec z końcem, rząd z publicznych pieniędzy przyznaje sobie podwyżki? I to o ile!!! I za co? Są tacy, którzy palą głupa 24/7, nie robiąc zupełnie nic. Płakać się chce.
- 27 3
-
2020-08-17 12:49
To ci wykształceni (8)
Wyborcy.
- 17 2
-
2020-08-17 12:52
słowem KODomici (7)
młodzi, z dużych miast, wykształceni... bez sensownego zawodu
- 12 13
-
2020-08-17 12:56
OK (6)
Ale ci PiSowi są bez żadnego zawodu. Bo i po co pracować skoro można nastukać bombelków i życ na socjalu?
- 17 15
-
2020-08-17 14:16
skoro to takie łatwe (5)
to też nastukaj. Obawiam się ze to zdecydowanie przerasta wielu młodych i wykształconych. Lepiej sobie kupić psa, zawsze można wywalić do lasu albo uśpić jak się znudzi.
- 8 8
-
2020-08-17 14:30
Oni adoptują pszczoły teraz
Nie jesteś na czasie
- 7 1
-
2020-08-17 14:42
Po prostu są na tyle odpowiedzialni, że nie zrobią dziecka dla 500zł (3)
Wiem, że niektórych to przerasta.
- 10 7
-
2020-08-17 14:59
(2)
No to po co tak komentować, że ktoś se nastuka bąbelków?
- 5 4
-
2020-08-17 15:58
Jest taki film, który pokazuje, jak to się kończy
Nazywa się Idiokracja.
- 2 0
-
2020-08-17 20:03
bo to są chamy
zabawne ale uważają się za wykształconych i kulturalnych
- 3 4
-
2020-08-17 12:57
to cytat z filmu, "piniondze to nie wszystko a wszystko bez piniedzy to **uj!"
- 18 0
-
2020-08-17 15:22
Jak nie ma na edukację, a jest na posłów to są błędy..
- 4 0
-
2020-08-17 20:52
A gdzie ten błąd?
- 0 3
-
2020-08-17 20:54
(1)
Jezeli chodzi o słowo piniądze jest to zrobione specjalnie i zaczerpniete z filmu "Piniądze to nie wszystko"
- 1 2
-
2020-08-18 10:30
Nie, to nie to słowo.
"Po prostu" napisane razem.
- 1 0
-
2020-08-17 12:44
(2)
Panowie teraz możecie zrobić tylko jedno - podwyżki tak, ale od następnej kadencji. Ludzie wybiorą, ludzie zdecydują.
- 77 9
-
2020-08-17 13:07
Podwyżki?
Za co? Za przepychanie bubli kolanem w środku nocy?
- 11 1
-
2020-08-17 14:20
Proponuje zeby dolaczyc jeszcze jedna karte do glosowania: czy jestes za 50-100% podwyzka dla poslow, senatorow, rzadzacych i im podobnym
- 1 0
-
2020-08-17 12:44
Znowu środkowy palec, dziękujemy :-) (4)
- 191 10
-
2020-08-17 13:07
Następnym razem nam go wsadzą.
I to nie w oko
- 12 0
-
2020-08-17 13:14
Henryka ta od tramwaju zatrzymanego z powodu braku zasilania sieci trrakcyjnej - też głosowała za (1)
- 14 1
-
2020-08-17 15:49
Bo mało ma.
- 7 0
-
2020-08-17 20:57
Tymczasem w urzędach zarobki na poziomie 2 500 zł na rękę
- 2 2
-
2020-08-17 12:44
Brawa dla posłów Konfederacji z trójmiasta (34)
Szacunek pośle Urbaniak i pośle Dziambor
- 332 41
-
2020-08-17 12:48
Ty to łykasz? (13)
To podpucha, zagłosowali tak specjalnie, przecież i tak im dadzą podwyzkę.
- 27 82
-
2020-08-17 12:55
(12)
KO tez mogło zagłosować przeciw, a i tak głosami PIS ustawa przeszłaby. Ale KO w przeciwieństwie do Konfederacji nie potrafi myśleć (i piszę to jako przeciwnik Konfederacji, ale tym co zrobili zdobyli moje uznanie).
- 84 4
-
2020-08-17 13:12
(11)
I co z tego, że głosowali przewciw jak to było pod publiczkę;) Zresztą programowo chcą zrobić z Polski kato kalifat będący własnością ich lidera, zesztą finansowanego $$$ zza wschodniej granicy;) Jedyna rzecz na jakiej dotąd urabiają kapitał polityczny to nagłaśnianie wpadek ich konkurencji. Gratulacje, haha;)
- 6 76
-
2020-08-17 13:22
No widzisz
Posłowie PO to tacy intelektualiści, że nawet ni potrafili zagłosować pod publiczkę.
- 60 3
-
2020-08-17 13:31
Polityka (9)
Konfederacja to cwaniaki i tak podwyżkę dostana ale pare procentów im w sondażach skoczy?
- 16 37
-
2020-08-17 14:38
(8)
lepsi tacy niż jawni złodzieje i co ? pójdziesz na swoich złodziei dalej głosować?
- 24 4
-
2020-08-17 14:43
A posłowie Konfederacji to przepraszam z czego się utrzymują? (7)
Któryś chociaż potrafił rozkręcić firmę od zera?
- 10 26
-
2020-08-17 17:13
utrzymują się tak jak inni ale w kryzysie nie żądają 100% podwyżki, widzisz różnicę i wyczucie?
- 19 4
-
2020-08-17 17:26
Dziambor miał firmę (1)
zanim został posłem
- 16 1
-
2020-08-18 06:37
Wybraliście człowieka, który jak zakładał działalnośc był w PiSie :D
No brawo :D
- 1 0
-
2020-08-17 17:48
Dziambor ma szkołę językową w Gdyni (2)
- 15 0
-
2020-08-18 06:46
(1)
Pewnie rosyjska szkole hehe
- 1 7
-
2020-08-18 12:41
Bardzo śmieszne - najlepiej coś napisać bez nabicia ;)
- 0 0
-
2020-08-18 12:42
Członkowie partii Korwin to przedsiębiorczy ludzie znający się na ekonomii
Pan Dziambor prowadzi szkołę językową na terenie Gdyni
- 3 2
-
2020-08-17 12:53
(1)
Bardziej przedstawicieli Moskwy w trójmieście jako "konfederacji", głosowanie zaś uznali za moment gdzie mogą w tym zamieszaniu zabłysnąć.
- 12 48
-
2020-08-18 12:42
Płacą Wam za takie bzdurne komentarze?
- 4 0
-
2020-08-17 12:57
(3)
Serio? Przecież to zagranie pod publiczkę, kaska i tak będzie:) Nikt nie pisze o tym, że wszyscy z partii Razem głosowali przeciwko - to jedyna partia, której wierzę, że zrezygnowałaby z kasy na rzecz ideałów. Media tylko bryndzlują się kucami z konfederacji.
- 12 57
-
2020-08-17 13:23
No przecież Razemki też dostaną kasę, więc głosowali pod publiczkę. ;) A o tym jak tow. Zandberg i reszta zarządu wypłacili sobie po 200 tys. z kasy partii to nie słyszałeś?
- 33 4
-
2020-08-17 13:28
taa, na pewno: kawiorowa lewica rezygnuje z podwyżki.
- 30 2
-
2020-08-17 14:37
nie jest to żadne zagranie pod publiczkę bo takie są ich rzeczywiste poglądy a nawet gdyby było to jako jedyni potrafią zagrać a nie jak Lewica, drze mordę a potem koryto pełne musi być :)
- 18 2
-
2020-08-17 13:08
oni są finansowani z innego źródła (5)
nie potrzebują podwyżek :)
- 5 21
-
2020-08-17 13:14
(4)
Konfederacja to fakt, poradzi sobie bez podwyżek, bo ruble płyną do nich szerokim strumieniem, tak samo jak do innych tego typu tworów w krajach UE w celu jej destabilizacji przez putinka.
- 6 42
-
2020-08-17 13:21
Masz dowody (2)
Czy naczytałeś się bredni w Wyborczej i Naszym Dzienniku ?
- 30 6
-
2020-08-17 13:23
Ruble płyną, to nie przeszkadzało pisowi błagać Konfederacje o głosy :)) (1)
- 25 1
-
2020-08-17 14:39
ruble, dolary, jeny, juany i peso argentyńskie, najgorzej jest z boliwarami wenezuelskimi bo DCT nie wyrabia przyjmowania kontenerów z tymi banknotami
- 21 1
-
2020-08-18 12:43
Tak, tak. Konfederacja sobie zaraz kupi po odrzutowcu. Polecam zmienić towar
- 2 0
-
2020-08-17 14:18
Panowie Poslowie Dziambor i Urbaniak. (2)
Po otrzymanej podwyżce, proszę przekazać te kwoty na cele społeczne. Przecież nie zgadzacie się na ich wypłatę. Pieniadze skąd przyszły, tam wrócą. Jeżeli tego nie uczynicie, będziecie zwykłymi populistami.
- 11 10
-
2020-08-17 15:00
Polityk populistą?
Broń Boże, przecież to niemożliwe...
Przecież by nie gadali głupot, byle zdobyć kilka punktów procentowych...- 6 3
-
2020-08-17 17:14
a Twoi ukochani z KO i Lewicy będą mogli zatrzymac pieniądze bo głosowali za? :D
- 10 1
-
2020-08-17 14:59
Przepraszam ale za co szacunek? (2)
Brawa tak, za Machiavellizm w czystej postaci: widać ktoś tam ruszył mózgownicą. Ale to tak jak by powiedzieć że Hitler był dobrym człowiekiem bo lubił psy... Program polityczny konfederacji to jeszcze większe zacofanie intelektualne niż pomysły PiS... Jak słucham ich wywodów, sugestii i pomysłów to się zastanawiam, jak można łykać taką papkę?
- 4 18
-
2020-08-17 17:19
co za słabiutka próba usprawiedliwienia złodziejstwa lewicy, bo Hitler to... :P
- 11 1
-
2020-08-17 17:26
Brak podatku dochodowego
brak przymusu ZUS, uproszczony VAT, wolność gospodarcza (wiążąca się z odpowiedzialnością jednostki, a nie całego społeczeństwa), ograniczenie "państwa opiekuńczo-redystrybucyjnego", hamowanie rozgalopowanego socjalu z którego wielu zrobiło sobie stałe utrzymanie to dla ciebie papka?
- 13 2
-
2020-08-18 13:06
i co z tego, podwyżkę dostana wszyscy, nawet ci, którzy "wizerunkowo" głosowali
- 0 2
-
2020-08-18 14:47
Dokladnie-prawdziwi patrioci
- 0 0
-
2020-08-17 12:44
Podwyżka to skandal (4)
Ale opozycja daje się ogrywać prezesowi jak dzieci i głosuje razem z rządzącymi w takiej sprawie i w takim kryzysowym czasie. Wstyd
- 193 11
-
2020-08-17 13:20
program Koryto+ czyli porozumienie ponad podziałami
A posłanka czemu nie brała udziału w głosowaniu? Miała inne ważniejsze sprawy na głowie? W końcu to jej praca, za którą dostaje pieniadze a teraz nawet dostanie podwyżkę.
Reszt POKO pewnie głosowała za ale się nie cieszyła jak wielebny poseł Gowin- 17 0
-
2020-08-17 15:03
(1)
Przecież PO liczy ze wróci do koryta przy najbliższych wyborach, a przelewiki będą już czekać gotowe.
- 5 0
-
2020-08-17 15:24
Marzyć kazdy może
Przy takim podejściu to raczej jeszcze długo pozostanie opozycją. Ja nie jestem fanem Pisu ale taka opozycja jak ta,to jakaś porażka.
- 11 0
-
2020-08-17 17:57
nie daje sie ogrywac tylko tak samo jest pazerna na kase malo maja przywilejow pazerniaki do biedronki na kase
- 2 0
-
2020-08-17 12:45
Pan Horała w tym czasie był na łące, zapomniał (6)
Ale spokojnie, należy sie Panu za swoja ciężka pracę ...
- 84 28
-
2020-08-17 12:52
mało jeszcze dostaje za pilnowanie łąki? razem ponad 50 tysięcy miesięcznie
- 17 3
-
2020-08-17 13:17
posłanka Chmiel z kolei tak poważnie wykonywała swoją pracę, że w ogóle nie brała udziału w głosowaniu
No i jej się należy podwyżka za tą ciężką pracę.
- 9 1
-
2020-08-17 13:37
Horala i jego przyboczni (1)
to mogą nawet splunąć na taką podwyżkę. Przecież on "zarządza" centralnym portem lotniczym!
A kiedy pierwszy samolot doleci na to lotnisko? No właśnie...- 6 4
-
2020-08-17 14:27
To dodatkowe kilkadziesiat tysiecy rocznie
Nawet tak ustawieni pisowcy nie pogardzą taką kwotą
- 7 2
-
2020-08-17 14:41
samo istnienie posła Horały (1)
powoduje u niektórych straszny stres. Czy młode POKO mitki straszą nim swoje dzieci?
- 2 2
-
2020-08-17 16:38
Dziwisz się?
A ty widziałeś w życiu inteligentnego osła? Tzn posła??
- 4 2
-
2020-08-17 12:46
Za co ta podwyżka? (1)
Chyba nigdy nie dowiemy się za co ma być ta gigantyczna podwyżka uposażeń posłów, senatorów itd itd
Straciłem nikla nadzieję że nie idzie się do polityki po kasę!
Wynagrodzenie powinno być uzależnione albo od najniższej krajowej albo najniższej emerytury. To będzie sprawiedliwie
Czas też na dyskusje o zarobkach samorządowców. Nie może być tak że prezydent miasta zarabia mniej niż zastępcy. To jakieś niedorzeczne.- 93 12
-
2020-08-17 17:29
nie od najniższej, tylko od mediany
- 0 1
-
2020-08-17 12:46
To nie są bardzo wysokie zarobki (21)
Jak na osoby rządzące państwem to dość niskie.
- 63 165
-
2020-08-17 12:49
300 tysięcy
Tyle osób nie otrzymało najniższej emerytury. Kto zapłaci za ich dalszy byt?
Zapłacimy wszyscy jako podatnicy w kosztach opieki społecznej.- 18 5
-
2020-08-17 12:49
Przecież nie jeden z nich mówił, ze w polityce nie jest sie dla pieniędzy
A teraz co? Zmienili zdanie, czy jak?
- 37 6
-
2020-08-17 12:50
Przede wszystkim tych polityków jest za dużo (2)
Jak pasożytów... Zlikwidować połowę miejsc w sejmie, potem jeszcze połowę i tak kilka razy. A potem pomyślimy o podwyżkach
- 51 1
-
2020-08-17 14:48
No to cyk, projekt obywatelski. (1)
- 3 2
-
2020-08-17 15:19
był juz projekt zarzadów PO Bronek wsadził go do zamrazalki na kilka lat potem trafił do smietnika
a Bronek kazał go spalic kilkaset tysięcy podpisów łącznie z moim.A potem w nagrodę jeszcze go na prezydenta wybrali
- 10 0
-
2020-08-17 12:54
Ministrowie powinni zarabiać dużo, bo to mają być specjaliści najwyższej klasy (5)
Posłowie i senatorowie?
Z jakiej paki, przecież to nie wymaga żadnych kwalifikacji.- 32 2
-
2020-08-17 14:19
a potem płaczesz, że miernoty są w sejmie (3)
to praca jak każda inna. Zobacz jakie mają wykształcenie. Skoro inżynier zarabia więcej niż poseł, a ma np rodzinę na utrzymaniu. Nikomu nie zazdroszczę 8 tys brutto, tym bardziej, że za te pieniądze każdy szmatławiec może się na nim wyżywać.
- 2 13
-
2020-08-17 14:28
Podlicz wszystkie dodatki i kwote wolną od podatku 32 000 jaką tylko oni mają (2)
- 10 1
-
2020-08-17 14:43
(1)
i co po tej kwocie skoro zarabiają więcej
- 0 3
-
2020-08-17 16:01
Ech, a wiesz jak działają podatki?
Jak zarabiają więcej, dalej nie płacą nic od 32k, co daje coś koło 6k rocznie na czysto.
- 6 1
-
2020-08-18 13:45
Chyba sobie żarty robisz
Specjaliści po historii? Politologii? Niekoniecznie w trybie dziennym...
- 0 0
-
2020-08-17 12:57
(1)
Ale to tylko czesc ich uposazenia...Diety, $$ na transport, biura poselskie i inne przywileje jak 10-krotnie wyzsza kwota wolna od podatku sprawiaja, ze (p)oslowie to nad ludzie jezeli chodzi o zarabki - i jeszcze jedno - z ich praca nie wiaze sie zadna odpowiedzianosc, trzeba tylko robic to co mowi Jarek/Danald/Wladek i inni...
- 31 1
-
2020-08-17 18:09
Dokładnie, jak komuś nie utnie ręki to posada jest pewna przez 4 lata. Nawet jak by cały czas spał w domu.
- 5 0
-
2020-08-17 13:34
(3)
Zmniejszyć liczbę posłów z 460 do 100 i wówczas mogę sobie nawet o 400% pensję podnosić. Podejrzewam że połowa z tych 460 to nigdy nawet na mównicy nie była i nigdy żadnej ustawy nie przygotowała. Co do samej pensji to rzeczywiście mało zarabiają bo ja rok po studiach mam więcej jak taki poseł i nigdy by mi nie przyszło do głowy za taką kwotę, co dostają, do polityki się pchać.
- 19 2
-
2020-08-17 13:59
to musisz być niezłym specjalistą (1)
9 800 uposażenia + 2 500 diety + 12 500 na biuro poselskie + 15%/10% za przewodniczącego/wiceprzewodniczącego komisji + darmowy transport krajowy + ponad 30 000 kwoty wolnej od podatku + inne dodatki (mieszkanie, paliwo itp).
Ciekawe czym się zajmujesz jeśli ok. 12 tys. miesięcznie i praktycznie pokrycie większych kosztów, to dla ciebie mało.- 16 1
-
2020-08-18 16:45
kłamie albo jest dilerem narkotyków, proste jak je**ie
- 0 0
-
2020-08-17 14:21
Hehe
Chyba u tatusia w firmie
- 6 1
-
2020-08-17 14:22
Panstwem rzadzi tylko jedna osoba wiec po co innym podwyzki za przyklaskiwanie i wykonywanie polecen. Juz tak w historii Europy i swiata bylo, ze jeden wymyslal glupoty a potem ci co wykonywali te okropnosci i bzdury mowili: ja tylko wykonywalem rozkazy
- 4 1
-
2020-08-17 15:18
Polityków jest unas najwiecej na swiecie .Mamy ich nie tylko w sejmie i senacie ,ale u władz miasta ,a nawet rad dzielnicy!!
Polityk to obecnie najlepszy zawód w Polsce nie wymaga żadnych kwalifikacji ,dlatego tak wielu nagle się znalazło do rad dzielnic chętnych i je opanowali.
- 8 0
-
2020-08-17 17:58
najpierw trzebarzadzic a nie krasc
- 1 0
-
2020-08-17 21:39
Polityk to nie zawód, to funkcja społeczna
- 1 0
-
2020-08-17 12:47
PO podwyższyła sobie pensje? normalne.... (7)
- 102 21
-
2020-08-17 13:07
Wszyscy. Prócz Konfederacji. (2)
Wszyscy z Konfederacji byli przeciw
- 14 10
-
2020-08-17 13:51
Razem w całosci było przeciw
- 5 5
-