- 1 Skąd pochodzą mieszkańcy Trójmiasta? (346 opinii)
- 2 Gdańsk tuż przed wojną. Film w kolorze (136 opinii)
- 3 Nie będzie Drogi Czerwonej, bo nie chcą CPK? (737 opinii)
- 4 10 Lutego będzie zwężona przez miesiąc (76 opinii)
- 5 Samolot stanie na rondzie przy lotnisku (182 opinie)
- 6 Piękne i niebezpieczne zjawisko nad morzem (44 opinie)
Trolejbus na Skwer Kościuszki przez cały rok
Tak radzą sobie trolejbusy bez szelek na Skwerze Kościuszki.
Duże zainteresowanie - także poza sezonem letnim - sprawiło, że Zarząd Komunikacji Miejskiej w Gdyni zmienił plany wobec rozkładu linii 21. Trolejbusy bez szelek wjadą na trasę przy Skwerze Kościuszki przez cały rok.
Okazało się jednak, że przedłużona część trasy cieszy się sporym zainteresowaniem, także po zakończeniu sezonu letniego. Dlatego planowane wcześniej zmiany nie weszły w życie i od 1 listopada obowiązuje całoroczny rozkład jazdy, który wcześniej określany był jako "letni".
- Jednocześnie uruchomiony zostaje nowy przystanek "Sea Towers 02" na trasie linii 21, w wariancie przez Skwer Kościuszki, między przystankami "Przystań Żeglugi 02" i "Skwer Kościuszki - Infobox 04". Przystanek zlokalizowany będzie przy al. Jana Pawła II, przed skrzyżowaniem z ul. Jerzego Waszyngtona - informuje Zarząd Komunikacji Miejskiej.
Wpływ na przedłużenie okresu kursowania po dłuższej trasie miało nie tylko zainteresowanie pasażerów, ale też fakt, że napęd bateryjny stosowany w nowych trolejbusach okazał się niezawodny.
Czytaj więcej o trolejbusach "na baterię".
Miejsca
Opinie (67) 5 zablokowanych
-
2015-11-02 10:47
Najwyższy już czas na trolejbusy przegubowe!!! (2)
W sam raz na linie 23,25,27!!!
- 3 0
-
2015-11-02 11:10
Niestety ale Polska B z Lublinem i Olsztynem na czele nas wyprzedziła! (1)
Lublin ma przegubowe trolejbusy a Olsztyn nową sieć tramwajową! A w Gdyni co mamy? G*wno, na czele z pseudo inwestycjami typu infobox i winda na kamienny wierch!!!
- 3 1
-
2015-11-04 10:25
Rzeczywiście sieć tramwajowa w Olsztynie jest strzałem w 10.
Tylko czekam, kto i kiedy za to beknie. Większej głupoty w dzisiejszych czasach w mieście, gdzie dotąd nie było tramwajów (nie mówię o czasach zamieszchłych) zrobić nie można było. Zamiast torów tramwajowych można było położyć asfalt i zrobić buspasy. Szczyt kretynizmu albo wielki przewał.
- 1 0
-
2015-11-01 18:06
Fajnie. A czy I sekretarz KC również przecinał wstęgę? (3)
- 35 20
-
2015-11-03 09:20
Ta laurka na przodzie trolejbusa zasłania tablicę rejestracyjną
Zgłaszam to do prokuratury!
- 0 0
-
2015-11-02 10:49
już niedługo Horała będzie gwiazdą na wszystkich obchodach (1)
nie bój....nie zabraknie was.
- 2 2
-
2015-11-02 14:36
nie karmić trolla!
- 0 0
-
2015-11-01 21:48
Buspas (5)
Zamiast chorych pomysłów na zrobienie buspasa na Wielkopolskiej (jak rozumiem mówimy o jezdni w stronę Wielkiego Kacka, bo tylko tam się korkuje) proponuję ścięcie pasa zieleni przy wyjeździe z zatoczki przy przystanku Lidzka. Autobusy mogłyby wtedy wykorzystać całą długość zatoczki i jechać prosto po pasie do zjazdu na stację benzynową aż do przystanku Racławicka. Najwięcej czasu się traci przy włączaniu się w Wielkopolską żeby zaraz znowu z niej zjechać. Od Racławickiej do Strzelców autobusy powinny stać normalnie w korku, ponieważ gdyby został tam wytyczony buspas (czyli zagospodarowany prawy pas) to korek zaczynałby się znacznie niżej niż teraz i autobusy by stały przed Lidzką. Wytyczenie buspasa na całej długości Wielkopolskiej spowodowałoby korek aż do wysokości Riviery (na Różowej i Zwycięstwa) oraz od Klifu od strony Sopotu. Nie wytyczanie bezsensownych buspasów pomaga maksymalnie wykorzystać przepustowość drogi.
- 5 11
-
2015-11-01 22:01
(4)
"autobusy powinny stać normalnie w korku" - rozumujesz od złej strony, stąd złe wnioski wyciagasz. Komunikacja miejska nie może tkwić w korkach generowanych przez pojazdy prywatne, gdyż w ten sposób traci podstawową atrakcyjność dla obywateli - sprawność.
Od tego jest komunikacja miejska, by się poruszać możliwie autonomicznie od całego ruchu indywidualnego. Buspas jest najtańszym rozwiązaniem powszechnie stosowanym w cywilizowanych krajach. Pozdro.- 6 3
-
2015-11-03 06:35
Rozumuje od dobrej strony
Władze cywilizowanego kraju nie powinny się dopier****ć do decyzji obywateli co do sposobu poruszania się po drogach publicznych.
- 0 0
-
2015-11-01 22:15
(1)
Nie chodzi o zakorkowanie całego miasta wytyczając wszędzie buspasy. Chodzi o znalezienie "złotego środka". Wytyczenie buspasa na całej długości Wielkopolskiej spowoduje gigakorek aż od Zwycięstwa. Wtedy się okaże że Zwycięstwa też się korkuje, więc też walniemy buspas, wtedy się zakorkuje coś innego i tak w kółko. Efekt lawinowy. Jeżeli damy pierwszeństwo busom, to samochody (których i tak nie ubywa) bedą musiały się pomieścić na dwa razy mniejszej przestrzeni. A pamietajmy że Wielkopolska to w sumie wylotówka, a nikt z Chwaszczyna i dalszych wiosek nie będzie czekał 2 godzin na 191/193, tylko dojedzie autem, nawet jeżeli bedzie musiał odstać swoje
- 3 6
-
2015-11-02 20:14
no to trudno
Jak ktoś MUSI samochodem, to niech jedzie, a w zasadzie - stoi.
Reszta może wsiąść w komunikację.- 2 1
-
2015-11-01 23:33
masz mózg przeżarty
Polityczną poprawnością. Za dużo lektury Wyborczej ? Tępe bezmyślne tezy o postępie i cywilizacji
- 2 4
-
2015-11-02 13:09
parę razy widziałam tam trolejbus i zero pasażerów (1)
pomysł wg bez sensu, są ważniejsze rzeczy do zrobienia w Gdyni
- 6 0
-
2015-11-02 20:15
bo trasa bez sensu
Założę się, że pracownicy AM i Akwarium chętnie by tam z Chyloni czy Karwin dojechali - gdyby tylko trolejbus stamtąd jeździł...
- 1 0
-
2015-11-01 18:21
Absurd w Gdyni - te trolejbusy na skwer jeżdżą tylko w jedną stronę! (11)
Zarząd ZKM Gdynia chyba nie pomyślał że część pasażerów chciałaby wracać tym trolejbusem. Co za absurd, kto to zatwierdził - chyba człowiek, który sam nie korzysta z komunikacji miejskiej.
- 42 13
-
2015-11-02 20:12
Dokładnie.
Tam powinna dojeżdżać jakaś linia z Karwin lub Dąbrowy do Cisowy, a nie jakiś sopocki alibi-trolejbus.
- 0 0
-
2015-11-01 23:43
Sporym zainteresowaniem, (1)
to się cieszą przystanki na tej trasie, non stop zastawione przez osobowe samochody. Na ulicy ludzie wysiadają z trolejbusu. Gdzie jest ITD i Policja, kierowca trolejbusu powinien za coś takiego dostać mandat, więcej by ludzi tak ulicy nie wysadził, tylko pognał z nimi prosto na przystanek InfoBox Skwer Kościuszki. Żenada.
- 4 2
-
2015-11-02 19:16
Skoro przystanki są zastawione
To mandaty powinny się posypać dla parkujących, najlepiej z odholowaniem auta to się ludzie nauczą parkować poprawnie.
- 1 0
-
2015-11-02 03:05
Dokladnie (1)
Bez sensu jest ta linia na sile pchana na Dworzec PKP, dublujac do tego SKM.
Po co pytam ? Po co ?
Dajcie ludziom mozliwosc przyjazdu na Skwer, ale takze i powrotu do domu.- 2 1
-
2015-11-02 03:07
Malo tego na Dworzec PKP od strony Sopot jezdzi tez S-ka
Co za absurd ? Zdecydujcie sie, ktora linia ma jezdzic do dworca, bo wydajecie bez sensu podwojna kase, ograniczajac oferte gdzie indziej.
- 2 1
-
2015-11-01 18:41
przecież tam jest ruch jednokierunkowy (2)
To jak mają wracać?
- 8 13
-
2015-11-01 23:46
ta
takie tłumaczenie jest wygodne dla ZKM, dla chcącego nic trudnego. Normalnie pod prąd, tam jest dosyć szeroko, osobówki zjadą spoko - przewaga większego zrobi swoje, na drugi raz tam nie będą wjeżdżać, tylko auto na parkingu Gemini zostawi.
- 3 2
-
2015-11-01 18:59
Chodzi o to, że trajtki zajeżdżają na Skwer tylko jak jadą w stronę dworca. Jak jadą do Sopot, to już nie zajeżdżają.
- 9 4
-
2015-11-01 18:23
(2)
Przewagą jaką ma trolejbus nad tramwajem jest fakt, że posiadając obrotowe odbieraki prądu może on omijać przeszkody na drodze. Jednak trzeba przy tym brać poprawkę na to, że wychylność odbieraków nie przekracza 4,5 metra od osi pojazdu i w przypadku zbyt dużego wyjechania trolejbusem od osi sieci, ślizgi wypadną z przewodów zasilających i pojazd straci zasilanie, a pałąki trzeba będzie ponownie nastawić.
- 7 7
-
2015-11-01 20:22
Może tak na temat?
- 7 0
-
2015-11-01 20:06
Natomiast tramwaj ma tą przewagę że nie stoi w korkach. Sam bym korzystał ale niestety w Gdyni na Wielkopolskiej nie ma szans
- 11 3
-
2015-11-02 20:10
acotam
tych gdńskich włodarzy to już całkiem popier ---liło
- 0 0
-
2015-11-02 20:05
Ciekawe jak naped bateryjny sprawdzi sie zima przy mrozach?
Tez bedzie taki niezawodny? Trolejbus dojedzie na koniec Skweru ale juz nie wroci na trakcje :D
- 0 0
-
2015-11-01 18:08
tam powinien być deptak (5)
I zakaz ruchu wszelkich pojazdów. Wyjątek rowery. Popatrzcie jak jest na zachodzie.
- 66 38
-
2015-11-01 19:39
No jak? (3)
Wszędzie deptaki?
- 15 9
-
2015-11-02 10:52
zieew, przeginanie już się opatrzyło
chodzi o strefy wolne od jeżdżących i parkujących samochodów z możliwością jazdy rowerem oraz prawem samochodów dostawczych do wjeżdżania w określonych godzinach dnia.
Tak jak np. w Krakowie na Rynku Głównym i okolicznych ulicach.- 4 0
-
2015-11-01 21:28
zakute (w puszki) łby zapraszamy do Moskwy (1)
piękne miejsce dla rodzinnego wypoczynku - ale Wy widzicie tam darmowy parking. Każdy kawałek zieleni/chodnika/drogi dla rowerów/boiska to dla was miejsce do parkowania. Blaszana stonka.
- 9 4
-
2015-11-01 22:04
idź na kreml pospacerować :P
od nas się odstosunkuj...
- 5 6
-
2015-11-02 07:28
Tak deptak od rogatek miasta
Zakaz wjazdu już od orłowa i cisowej, jeszcze jakieś genialne pomysły?
- 7 5
-
2015-11-01 19:14
kolejna głupota obecnie nam panujacego i jego przydupasów (5)
na prawde ciezko ogarnac głupote tych ludzi
- 26 32
-
2015-11-02 10:40
wbij do budyniowa
tu dopiero zobaczysz głupotę i kolesiostwo....
- 2 2
-
2015-11-01 21:31
(1)
A nie lepiej się przejść po "najpiękniejszej" kosce brukowej im. Szczurka .
- 7 3
-
2015-11-02 08:59
no
ta kostka to faktycznie lipa......
- 1 2
-
2015-11-01 20:34
(1)
twój komentarz jest głupotą
- 9 8
-
2015-11-01 23:05
idz precz lemingu
- 4 2
-
2015-11-01 18:20
Latem widziałem trolejbus na Grunwaldzkiej koło Galerii Bałtyckiej (1)
Oczywiście szelki miał złożone i gnał na akumulatorach w stronę Centrum
Widok trolejbusu w Gdańsku bezcenny- 54 4
-
2015-11-02 10:39
Widok trolejbusu w Gdańsku bezcenny
To teraz pora na widok tramwaju w Gdyni :) hahaha no mi ten widok też się podobał :)
- 8 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.