- 1 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (114 opinii)
- 2 Pod prąd uciekał przed policją (206 opinii)
- 3 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (629 opinii)
- 4 35 mln na remont gmachu Straży Granicznej (46 opinii)
- 5 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (89 opinii)
- 6 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (525 opinii)
Uczą przedsiębiorców i zarządców budynków, jak powinny wyglądać szyldy
Nosi tytuł "Od strony ulicy", został wydrukowany w nakładzie 1,2 tys. egzemplarzy i będzie rozdawany za darmo przedsiębiorcom i zarządcom budynków - miasto, wraz ze stowarzyszeniem Traffic Design, przygotowało specjalny podręcznik dotyczący... wieszania szyldów w modernistycznym śródmieściu Gdyni.
Wedle jej słów podręcznik może posłużyć profesjonalistom z branży reklamowej oraz grafikom, ale będzie zrozumiały też dla osób, które po prostu prowadzą biznes i chciałyby wywiesić szyld: estetyczny, pasujący do otoczenia, ale też atrakcyjny.
- Przestrzeń miejska ulega ciągłym zmianom i często powoduje to chaos informacyjny oraz jej przeładowanie. Przyczynia się do tego również źle zaprojektowany szyld. Przedsiębiorcy prowadzący swoją działalność wychodzą ze swoją identyfikacją w przestrzeń miejską. Biuro Plastyka Miasta jest często zaangażowane w długi i czasochłonny proces przeprowadzania przedsiębiorcy lub projektanta od pomysłu na szyld do właściwego rozwiązania. Uznałem, że opracowanie poradnika szyldziarskiego z pewnością usprawni naszą pracę, ale przede wszystkim pomoże przedsiębiorcom podjąć decyzję w sprawie dobrego projektu szyldu - mówi Jacek Piątek, miejski plastyk.
Zaznacza, że choć poradnik powstał głównie z myślą o śródmieściu Gdyni, to przedstawione w nim zasady tworzenia szyldów są na tyle uniwersalne, że z porad skorzystać mogą również osoby prowadzące biznes w innych częściach miasta.
W poradniku można znaleźć praktyczne zalecenia i podpowiedzi, od czego zacząć i jak sprawnie przeprowadzić projektowanie dobrego szyldu, uwzględniając przy tym przepisy lokalnego prawa.
- Opracowanie poradnika zainspirowało nas do zaplanowania kilku warsztatów z zakresu projektowania i komponowania szyldów na elewacji. Są one przeznaczone dla właścicieli nieruchomości, przedsiębiorców i branży projektowej - zapowiada Piątek.
Pierwsze z zaplanowanych spotkań odbędzie się 24 kwietnia w Domu Rzemiosła przy ul. 10
Lutego 33 w Gdyni.
Opinie (136) 5 zablokowanych
-
2019-04-10 18:09
Chory wymysł
Znowu jakiś chory wymysł -tak jak konkurs na szyld wygrała knajpka Śródmieście -bez szyldu na zewnątrz -za to z brudnym szarym papierem od 6 lat tym samym -kolejna dobra zmiana w Gdyni
- 3 0
-
2019-04-09 22:12
(1)
Fajna inicjatywa, wyciągnięcie ręki do właścicieli szpetnych szyldów poukrywanych to tu to tam. Tylko żeby jeszcze adresaci coś z tego pożytecznego wyciągnęli...
- 4 0
-
2019-04-10 09:22
Kasetonu a neon
Tylko zrozum jedno koszt kasetonu reklamowego to od 100 do kilkuset złotych a za neon trzeba zapłacić sporo sporo więcej.jesli koszty neonowe byłyby zbliżone do standardowych kasetoenow to uw8erz mi że większość firm przerzucilaby się na nie. Nie każdy chce wyrzucać kasę na tego typu rzeczy
- 0 0
-
2019-04-09 11:01
zabili handel w centrum a teraz będą uczyć jak szyldy robić? (15)
rivierka zabiła mały handel w Gdyni a będzie jeszcze gorzej, ludzi narzekają ze na ma gdzie zaparkować auta, powiecie to przenieś się do tego molocha, fajnie ale tam czynsz to ponad 25 tys za miesiąc :/ kogo na to stać...
- 106 43
-
2019-04-10 05:49
Cytując klasyka
Nie ucz ojca dzieci rodzić
- 0 1
-
2019-04-09 11:28
(4)
zarabiaj 100 tys na miesiac to Cie bedzie stac
- 3 18
-
2019-04-09 18:32
Niestety nie mam układów z UM i moje stowarzyszenia
"Ciągnij Kasę Design" i "Miasto Wspólne ale Kasa Moja" ciągle pod kreską.
- 1 0
-
2019-04-09 11:34
Szczurek to ty napisałeś?sz (2)
- 17 4
-
2019-04-09 12:07
jak Prezes+
pozbądź się konta w banku, wyrzuć karty ... zdobądź miliardowe udziały w spółce załóż fundacje do wyprowadzania kasy ............ i Żyj jak Panisko !!!
- 10 5
-
2019-04-09 11:36
Zabierzcie Szczurkowi Mefedron!
- 17 1
-
2019-04-09 11:36
Marcin, Zbysiu, odwołajcie już te trolle (5)
Niedobrze się robi ludziom od czytania tych wypocin pod każdym artykułem o Gdyni...
- 8 10
-
2019-04-09 11:49
szczurzy trollu czy ktoś cię zmusza do czytania? (2)
- 8 1
-
2019-04-09 12:48
Ruski trollu (1)
Tak, chciałbym poznać opinie prawdziwych ludzi, nie wynajętych w Rosji trolli.
- 2 5
-
2019-04-09 15:39
ogólnoswiatowy spisek służb specjalnych przeciwko najlepszemu prezydentowi:))))
- 5 0
-
2019-04-09 11:39
napisał troll (1)
- 7 1
-
2019-04-09 11:40
Napisał znudzony użytkownik portalu
Jeszcze żeby coś inteligentnego pisali...
- 1 7
-
2019-04-09 11:41
Stać na tych którzy mają miejsce w Rivierze (1)
Bo tam jest ruch. Jest gdzie zaparkować, jest jak dojechać, jest ciekawa urozmaicona oferta to i ludzie przychodzą.
- 1 14
-
2019-04-09 11:50
poważnie? mam wrażenie że w każdej galeri jest to samo.
- 20 0
-
2019-04-09 11:03
Sama prawda
- 29 4
-
2019-04-09 11:06
Trzeba zmienić mentalność ludzi (1)
Takie rzeczy to trzeba od dziecka uczyć. To samo dotyczy śmiecenia w lesie, na plaży, w swoim otoczeniu. Cały czas widzę śmieci rzucone pod siebie. Niestety braków w uzwojeniu mózgu nie da się naprawić.
- 84 4
-
2019-04-10 00:50
łatwo zmienić mentalność ludzi
wystarczą tylko dawać wysokie grzywny i horrendalne mandaty, tak bez zmiłowania ...
i już po roku góra dwóch - ci ludzie będą prawi, porządni i prospołeczni- 0 0
-
2019-04-10 00:01
reklama
niestety estetyka, swiadomosc u nas lezy... Na plastyce wszyscy 5 dostawali, ale to z lenistwa nauczycieli..w wiekszosci..
- 1 0
-
2019-04-09 11:40
A jaki jest koszt wydrukowania tej publikacji? (2)
- 13 6
-
2019-04-09 23:57
Nie byl tani, ale jest elegancki. Na moje oko ok 15 tys za naklad...
- 0 0
-
2019-04-09 12:29
ma kosztować dużo:)
typowy niepotrzebny miś.
- 4 2
-
2019-04-09 11:01
(10)
Dobry pomysł, oby janusze marketingu zrozumieli.
- 104 24
-
2019-04-09 11:06
(8)
Ale co maja zrozumiec? Mam biznes i chce miec jakas reklame i taka mam, bo mam taki kaprys a nie wszedzie tylko zakazy i nakazy sie robi.
- 11 27
-
2019-04-09 12:18
(4)
mają zrozumieć że reklama nie polega na wywieszeniu oczojebitnego banera na elewacji pomalowanej na jaskrawy kolor. że może byc czymś subtelnym i nienachalnym.
- 9 1
-
2019-04-09 14:26
Reklama polega na tym (3)
że jest przedsiębiorca, który chce zareklamować swój produkt lub usługę, w związku z tym wydaje swoje pieniądze na reklamę, jaką uznaje za taką, która będzie skuteczna. Jeśli trafi z reklamą to zarobi, jeśli nie to straci.
Gdzie tu miejsce na to żeby mu ktokolwiek nakazywał jak ta reklama ma wyglądać? Szczególnie, że najczęściej najwięcej do powiedzenia w sprawie estetyki reklam mają golasy z 30 metrowym mieszkaniem na kredyt, gdzieś na obrzeżach miasta.
A odczep się jeden z drugim od nieswoich pieniędzy!- 4 9
-
2019-04-09 22:21
(1)
Przestrzeń miejska musi być niestety regulowana ponieważ niestety takie Janusze bez gustu jak ty robią z miasta jeden wielki pstrokaty vomit, na zachodzie przestrzeń miejska jest kontrolowana i nikt nie moze takiego badziewia wywieszać jak nasze typowe polskie banery oblepiające bez żadnego ladu elewacje ploty itp
- 4 1
-
2019-04-09 23:10
przyklady i ustawy poprosze bo samo pisanie nic nie mowi
- 0 1
-
2019-04-09 15:58
uspokój się, Janusz.
- 0 0
-
2019-04-09 12:07
To ci zamkne biznes
I nie bedziesz robic zadnej reklamy
- 4 1
-
2019-04-09 11:56
Janusz nie podpisuje się "A"...
...i tak wiadomo kto napisał.
- 1 2
-
2019-04-09 11:46
Wytłumaczą Ci, że reklama nie jest po to żeby przyciągać klientów, tylko po to żeby miasto ładnie wyglądało za Twoje pieniądze. Oczywiście wytłumaczą to też za pieniądze z Twoich podatków.
- 9 11
-
2019-04-09 17:48
haha, poczytaj komentarze
nie licz na to. Zacznijmy od tego, że Janusze Marketingu nie czytają... niczego. Wiedzą lepiej.
- 1 0
-
2019-04-09 11:10
(3)
Pamiętam Świętojańską z czasów PRLu. Pełno neonów.
- 39 0
-
2019-04-09 12:45
Tak Świętojańska to było miejsce po którym chciało sie spacerować. (2)
To była taka wizytówka Gdyni.
- 7 0
-
2019-04-09 18:37
Teraz też jest..... (1)
Czyż nie?
Baltiq Plaża, a prawie vis a vis puste witryny jak po przejściu armii.
Sygnalizacja ustawiona tak żeby wysłać samochody na czołówkę, betonowe "czopki", betonowe łódki i kikutki drzewek.- 0 0
-
2019-04-09 23:03
Coś w tym jest.
Na Świętojańskiej rosły kiedyś prawdziwe drzewa.
- 0 0
-
2019-04-09 11:42
Przydałby się poradnik jak dobierać kolory elewacji (3)
- 29 1
-
2019-04-09 22:44
o tak, Polacy cierpią na pastelozę!
- 0 0
-
2019-04-09 11:48
(1)
Zebys sie nie zdziwil ze juz jest...juz sobie bloku nie pomalujesz na jaki Ci sie podoba
- 3 1
-
2019-04-09 18:39
Potrzymaj mi piwo....
- 1 0
-
2019-04-09 22:42
Solidny szyld, estetyczny ale i taki, co wytrzyma lata to skarb
Jak widzę zadbany front lokalu w tym szyld, to od razu ta firma/lokal mają u mnie dużego plusa. To tak, jak z człowiekiem - wolę współpracować z sympatyczną osobą w czystej, wyprasowanej koszuli niż krzykliwej, rozmemłanej bluzie z napisem "sale".
- 4 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.