- 1 Auto wjechało w pieszych i w budynek (152 opinie)
- 2 Idź na spacer śladem linii Gdynia - Kokoszki (31 opinii)
- 3 Rakieta Elona Muska nad Trójmiastem (71 opinii)
- 4 To była fabryka "kryształu" na płn. Polskę (172 opinie)
- 5 Weszły do sklepu i ukradły towar za 1650 zł (100 opinii)
- 6 Parawaniarze już anektują plaże (211 opinii)
Ukraińcy i Gruzini w trójmiejskiej policji? Oto co myślą o tym funkcjonariusze
Ukraińcy, Białorusini czy Gruzini będą mogli wstąpić do polskiej policji? W kuluarach Komendy Głównej Policji coraz głośniej dyskutuje się na temat tego, w jaki sposób poradzić sobie z wakatami w służbie. Tylko na Pomorzu nieobsadzonych jest 10 proc. stanowisk. - Myślę, że to dobre rozwiązanie, ale powinno być przemyślane. Jest mnóstwo sytuacji, w których mieszany patrol, np. Polak-Ukrainiec, to byłby świetny pomysł - słyszymy od doświadczonego policjanta z Gdańska. Są jednak i takie opinie, że do służby powinno zachęcać się raczej Polaków, np. podwyżkami.
- Ukraińcy i Białorusini w polskiej policji? Jest taki pomysł
- Zalety mieszanych narodowościowo patroli. Policjanci wyliczają
- Jakie są wady? Obawa inwigilacji to jedno
- Dodatkowe egzaminy z języka polskiego i zmiana ustawy zamiast podwyżek dla policjantów?
- Ile zarabia policjant?
- Co dziś trzeba zrobić, żeby zostać policjantem?
Ukraińcy i Białorusini w polskiej policji? Jest taki pomysł
O tym, że rozpoczęła się analiza możliwości zatrudniania w policji osób, które nie są polskimi obywatelami, jako pierwsza poinformowała stacja RMF FM. I choć żadne decyzje w tej sprawie jeszcze nie zapadły, taki sposób na poradzenie sobie z liczbą wakatów wywołał poruszenie wśród samych policjantów.
Warto w tym miejscu wspomnieć, że irlandzka policja (Garda), od wielu lat rekrutuje w swoje szeregi imigrantów, w tym Polaków.
Zalety mieszanych narodowościowo patroli. Policjanci wyliczają
Zdaniem części naszych rozmówców osoby pochodzące z Białorusi czy Ukrainy w szeregach policji mogłyby sporo pomóc.
- W Gdańsku, Gdyni czy Sopocie mieszkają tysiące osób pochodzących ze Wschodu. Siłą rzeczy, przekłada się to na liczbę interwencji, gdzie czasem mamy do czynienia z barierą językową, a czasem z barierą kulturową. Ukrainiec lepiej zrozumie Ukraińca, Gruzin - Gruzina i nie chodzi tylko o język. Dlatego uważam, że osoby pochodzące z tych krajów w szeregach policji mogłyby się sprawdzić - uważa jeden z gdańskich policjantów.
Jak dodaje - przyjmowanie takich kandydatów musiałoby jednak być obwarowane szczególną kontrolą pod kątem przeszłości w kraju pochodzenia, także ich powiązań.
- No i takie osoby musiałyby chociaż wyrazić wolę tego, że będą w przyszłości starać się o obywatelstwo polskie. To by pokazało, że chce się związać z Polską i nie zamierzają wyjechać z naszego kraju - mówi.
W podobnym tonie wypowiada się policjantka z Gdyni. Jak relacjonuje, zdarzyło się jej bywać na interwencjach domowych w rodzinach uchodźców z Ukrainy.
- Mieliśmy problem w prostym dogadaniu się na temat tego, co się stało. Myślę, że druga policjantka, na przykład z Ukrainy, mogłaby pomóc w przełamaniu takiej bariery. Nie trzeba by było ściągać tłumacza, a sama akcja przebiegałaby sprawniej - słyszymy.
Jakie są wady? Obawa inwigilacji to jedno
Jest jednak i druga strona medalu. Nasi rozmówcy podkreślają, że trzeba brać pod uwagę to, że ktoś może podjąć np. próbę inwigilacji naszych służb. Dlatego obcokrajowcy, nawet z polskim obywatelstwem, powinni być sprawdzani, tak jak dzieje się to dziś np. z kandydatami do służby w straży granicznej, ABW czy CBA.
- Na dłuższą metę jednak nie ma co się zbyt mocno zastanawiać nad otworzeniem takiej furtki. Po wojnie w Ukrainie nasze społeczeństwo mocno się zmieniło i nie jest już takie jednorodne narodowościowo. A wakaty same się nie "zapełnią" - podsumowuje nasza rozmówczyni.
Dodatkowe egzaminy z języka polskiego i zmiana ustawy zamiast podwyżek dla policjantów?
Są jednak i głosy, które wskazują na poważne wady analizowanego w KGP pomysłu.
- Po pierwsze, trzeba by zmienić ustawę, bo obecnie tylko osoba z polskim obywatelstwem może zostać policjantem. Po drugie - to kolejny chybiony pomysł po zachętach, żeby do policji wstępowali obecni emeryci policyjni. Po trzecie - uważam, że możemy mieć problem z barierą językową. Trzeba będzie zatrudniać egzaminatorów, którzy będą musieli przeprowadzić testy weryfikujące znajomość języka polskiego. To kolejne koszty, na które znajdą się pieniądze, w przeciwieństwie do podwyżek - zauważa inny z gdańskich mundurowych.
Nasz rozmówca zwraca uwagę, że podobne pomysły nie dotyczą wojska, bo tam większego problemu z chętnymi do służby nie ma.
- W wojsku dają ludziom zarobić, jest dobry "socjal" i chętnych jest bardzo dużo - podsumowuje funkcjonariusz.
Ile zarabia policjant?
Według danych z 2023 r. zarobki policjantów po ukończeniu szkolenia zawodowego podstawowego wynoszą ok. 4,9 tys. zł netto dla osób do 26. roku życia (mają one korzystniejszą sytuację podatkową).
W przypadku służby w oddziałach prewencji należy doliczyć specjalny dodatek w wysokości 500 zł. To daje łączną kwotę 5,4 tys. zł "na rękę".
Policjanci mogą liczyć także na takie dodatki, jak: "trzynastka", dodatek mundurowy, "wczasy pod gruszą" czy dodatek za brak mieszkania oraz dojazdów do służby.
Co dziś trzeba zrobić, żeby zostać policjantem?
Obecnie osoba, która obecnie chciałaby wstąpić do policji, musi m.in.:
- mieć polskie obywatelstwo,
- posiadać wykształcenie minimum średnie,
- posiadać pełnię praw publicznych,
- nie być skazanym prawomocnym wyrokiem sądu za przestępstwo (w tym przestępstwo skarbowe),
- mieć nieposzlakowaną opinię,
- cieszyć się zdrowiem fizycznym i psychicznym.
Opinie wybrane
-
2024-04-20 18:05
Zarobki (36)
Zarobki Policjantów są zbyt niskie w porównaniu z wojskowymi czy strażakami. Trzeba podwyżek i lepszego szkolenia.
- 678 87
-
2024-04-21 23:19
Audyt Obywatelski obnaża policyjnych kulsonów
Ostatnio z Radomia i Białej Podlaskiej. Na szczęście świadomość rośnie i pospolite chcenie czyichś danych osobowych, to typowe wyłudzenie. Policja ma ciężką głowę do kulturalnego rozmawiania podczas lipnych interwencji, nielegalnych na legalne czynności, taki paradoks.
- 2 7
-
2024-04-21 22:08
Kabaret
Ale z jakim zaangażowaniem taki Ukrainiec będzie pałował jak mu jeszcze taki minister łańcuch popuści, toż samograj. Tam ktoś chyba na głowę upadł ze obywateli obcych państw do takiej roboty chce brać. Może jeszcze murzunów z takiego Kamerunu czy Tanzanii do tej fuchy wezmą." Miś" scena pierwsza.....
- 18 0
-
2024-04-21 17:53
Sa za niskie ale za to emerytury wysokie. Zabrac emerytury. Dac podwyżkę
- 8 5
-
2024-04-21 14:12
Przeciez policjant zarabia wiecej niż strażak
- 13 2
-
2024-04-21 12:25
(3)
Gruzini i Ukraińcy uprawiają u nas bandytkę, a my im damy broń.
Już widzę zadowolone polskie społeczeństwo które ma się kłaniać przed ukrem albo gruzinem w polskim mundurze....weźcie jeszcze Ahmeda do Policji.- 51 4
-
2024-04-21 18:22
jaką bandytkę uprawiają , podaj przykład, to nasi rodacy robią nam wstyd za granicą pseudo patrioto (1)
- 2 22
-
2024-04-21 20:19
Ty ślepy, zobacz ci się dzieje we Wrocławiu
- 9 0
-
2024-04-21 17:08
Ktoś się kłania przed polskimi policjantami?
- 0 4
-
2024-04-21 08:04
Bzdury (2)
Zarobki mają za duże w porównaniu z pracą nie wspomnę o emeryturze.
- 19 16
-
2024-04-21 12:18
Skoro jest tak super to skąd 17 tys wakatów??? (1)
- 16 5
-
2024-04-21 20:33
Bycie w polskiej policji to obecnie wstyd
Wstyd by wstąpić w szeregi tej formacji. Policjanci dołożyli swoją cegiełkę do opinii, jaką mają obywatele na ich temat. Za samą pandemię i to, co odwalali przy pomnikach, i za bycie osobistą firmą ochroniarską Kaczyńskiego ta formacja powinna być całkowicie zlikwidowana i stworzona od nowa. Pomogła ci kiedyś w czymś policja? Bo jak ktoś nie miał z
Wstyd by wstąpić w szeregi tej formacji. Policjanci dołożyli swoją cegiełkę do opinii, jaką mają obywatele na ich temat. Za samą pandemię i to, co odwalali przy pomnikach, i za bycie osobistą firmą ochroniarską Kaczyńskiego ta formacja powinna być całkowicie zlikwidowana i stworzona od nowa. Pomogła ci kiedyś w czymś policja? Bo jak ktoś nie miał z nimi do czynienia, to powie, że jest pomocna. Taka pomocna, że ja sam sobie mogę umorzenie wypisać, bo tak kończy się u nich większość spraw, no chyba, że ich sie obsmaruje w mediach to, wtedy łaskawie potrafią jakimś cudem uczciwie pracować, choć też zazwyczaj z marnym skutkiem. Obniżenie wymagań na stanowisko policjanta też nie pomaga, bo coraz więcej tam i**otów z kompleksem niższości.
- 7 8
-
2024-04-21 07:45
Albo obniżyć wojskowym i strażakom
wtedy zarobki policji będą na tym samym poziomie
- 17 15
-
2024-04-20 22:04
Teraz macie idealny przykład jak ci ze wschodu blokuja Polakom zwrost plac!!Gdyby nie oni rynek wymusił by wzrost plac! (17)
ale ta patologia urzednicza nie chce Polakom placic wiecej mi moze sama sobie podwyzki daje naszej kasy bez ograniczen!!Sprawa jest prosta podniescie place dla policji to nie bedzie problemu z pracownikami!!
Ale macie teraz przyklad lewactwa które jeszce jest gotowa sprowadzac emigratów z afryki by ich do Policji zatrudniac!!
A tylko dlatego ze niechca wiecej płacic Polakom!!Przypomnijcie sobie na kogo głosowalisci i na kogo bedzie cie glosowac w czerwcu!!- 74 15
-
2024-04-21 10:21
POkemony bezrozumne z lewakami jak zawsze musza sie głupota chwalic dla nich kazdy kto ma własny rozum jest pisowcem
jak dzbany na pis nie glosowałem
- 8 1
-
2024-04-21 08:06
co za brednie piszesz Pisuar , ci z Afryki nie chcą zostać w Polsce
- 4 14
-
2024-04-21 08:02
To nie lewacy zrobili z Policji MO do tłumienia protestów i wycinania konfetti
Policja ma teraz taki piar, że podniesienie płac może okazać się niewystarczające panie prawaku
- 10 15
-
2024-04-21 07:25
Ze wschodu
Nie blokują, problem płacy w służbach ciągnie się od lat a nie od czasu wojny. Nie siej głupot. A z drugiej strony co robili Polacy w Anglii????
- 13 7
-
2024-04-21 05:53
PIS
Długo rządziło i mamy tego efekt.
Prawdziwku.- 15 16
-
2024-04-20 22:54
Dzwonili z Kremla (2)
Chcą więcej wykrzykników
- 6 25
-
2024-04-21 10:23
ruski trol pisze ze dzwonili do niego z kremla hahaha bo zaniepokojeni ze ktos prawde napisał i boja sie owynik wyborów
do europarlamentu by POKowcy z lewakami nie mieli za niskiego wyniku
- 6 1
-
2024-04-20 22:57
nie odbieraj wiecej
to grozi mongolizacją umysłu level ostateczny
- 9 2
-
2024-04-20 22:21
Sam jesteś patologia (8)
Tak samo jak policja angielska zatrudniała Polaków, bo było łatwiej ogarnąć polską społeczność w UK. A do policji już dawno nie ma chętnych.
- 6 20
-
2024-04-21 10:24
Lewaku znowu kłamiesz Polaków w Policji w Anglii można policzyć na palcach jednej reki !
- 7 1
-
2024-04-21 06:53
Polak w policji UK , to nie Ukrainiec w Policji Polskiej (4)
Lewaku globalizacja ci sie marzy. Ale historia jest bardzo ważna i mentalność danej grupy etnicznej
- 25 7
-
2024-04-21 09:23
Nie tylko mentalność, ale potencjalne zagrożenie (2)
że to mogą być Rosjanie.
W Kijowie 50% ( spis ludności Kijowa)
Od kiedy przeszli z rosyjskiego na ukraiński do niedawna język mieszkańców obszarów wiejskich?
Do 2019 roku sam Zelensky mówił wyłącznie po rosyjsku, programy kabaretu Kwartał 95, w którym występował - po rosyjsku. W rodzinnym mieście prezydenta- Krzywy Róg - nikt nie znał języka ukraińskiego.
Bardzo, ale to bardzo zły pomysł, by brać Ukraińców do polskiej policji.- 31 0
-
2024-04-21 18:15
W Krzywym Rogu wielu Ukraińców za to mówi po polsku.
- 1 3
-
2024-04-21 10:58
To jest chore ludzi z Ukrainy, czy Rosji, kto wie kto tu się w Polsce zadekował najbardziej skorumpowanego społeczeństwa, gdzie łapówki to rzecz normalna zatrudniać w policji polskiej. puknijcie się w głowę. Wyrośnie nowa Mafia i ich ludzie będą robić w Polsce co chcą. Już się panoszą jakby byli u siebie. Niech wracają na Ukrainę gdzie wojna się nie toczy.
- 24 1
-
2024-04-21 08:08
sam weż leki na nienawiść pseudo patrioto
- 2 19
-
2024-04-21 05:54
Ale .... (1)
Z brytyjskim obywatelstwem .
- 14 1
-
2024-04-22 00:30
Nie ma wymogu obywatelstwa
- 0 2
-
2024-04-20 22:02
dać broń obcokrajowcom, niezły pomysł. (1)
brawo ustawodawca
- 59 4
-
2024-04-20 23:32
Na uberze nie będą mogli jeździć ale w policji służyć już tak :D
Który to podpunkt ze 100 konkretów w uśmiechniętej POlszy?
Ale bajzel tu jest ,a dzięcioły klaszczą uszami z zachwytu przed tvnem.- 34 7
-
2024-04-20 18:41
Trzeba (3)
Trzeba policję odciąć od polityki to pomoże w znalezieniu chętnych. Nie może być tak ze bierze się policjantów na wszystkie spędy na obstawę wszystkich politycznych błazenad. Niech biorą sobie ochronę ze swoich pieniędzy. Trzeba się zastanowić nad ochrona wizerunku policjantkami to rozwiązać.
- 58 3
-
2024-04-21 03:43
To kto ma obstawiać te spędy? Ochroniarze na zleceniu? (2)
Sam fakt, że policja musi się takim czymś zajmować, pokazuje jak nisko ta formacja upadła moralnie razem z politykami. Ludzie często protestują przeciwko chorym pomysłom które oderwane od rzeczywistosci świnie tworzą na potrzeby biznesów, bardziej wpływowych polityków czy państw a policja bezrefleksyjnie wykonuje ich "rozkazy" stając w opozycji lub bezpośrednio atakując ludzi których powinni chronić. Jeżeli każdy widzi jak jest, to niech się nie łudzą, że zasługują na jakikolwiek szacunek.
- 6 2
-
2024-04-21 08:08
Straż miejska może ochraniać jak nie dadzą rady wzywać policję. (1)
- 4 3
-
2024-04-21 18:16
Przed dzikami w mieście?
- 0 0
-
2024-04-20 18:08
(57)
Popieram pomysł zatrudnienia pewnej liczby obcokrajowców jako "wsparcie". Właśnie do takich sytuacji jak opisana w artykule. Nie można się obrażać na rzeczywistość. A rzeczywistość jest taka, że mamy coraz więcej obcokrajowców. I nawet jeśli chcą się uczyć języka, to od razu się go nie nauczą. Tymczasem prawo jest dla wszystkich, także dla zagraniczniaków niemówiących po polsku
- 162 1413
-
2024-04-22 21:03
Jednak Polska to dziwny twor spoleczny...i naprawde te wszystkie nasze dzieje historyczne wogole nie dziwią jak sie czyta tego typu artykuly, jednostronne ankiety i tego typu opinie.... Wogole jak mozna wpasc na taki pomysl aby w Policji Polskiej byli obywatele innych krajow...k...a! Jest jeszcze cos takiego jak obywatelstwo Polskie ....moze
Jednak Polska to dziwny twor spoleczny...i naprawde te wszystkie nasze dzieje historyczne wogole nie dziwią jak sie czyta tego typu artykuly, jednostronne ankiety i tego typu opinie.... Wogole jak mozna wpasc na taki pomysl aby w Policji Polskiej byli obywatele innych krajow...k...a! Jest jeszcze cos takiego jak obywatelstwo Polskie ....moze zacznijmy od tego?! Do wojska tez super pomysl-wtedy bedziemy konkurencja dla Legii Cudzoziemskiej ;) ...... Niebywaly pomysl, argumentacja powalająca na kolana.....chociaz w usmiechnietej Polsce juz wszystko jest mozliwe....
- 2 0
-
2024-04-22 02:50
Policjant to przedstawiciel prawa,Polskiego prawa
Więc nie wyobrażam sobie aby funkcjonariuszem policji była osobą nieposiadająca obywatelstwa polskiego
- 20 0
-
2024-04-21 21:08
Bardzo dobrze, szybko formowac jednostki zagraniczne do trzymania tych polakow krotko za uzdy (1)
- 0 9
-
2024-04-22 21:07
Dokladnie. Ja bym jeszcze poszedl krok dalej i dodal to tych grup rowniez afroamerykanina, azjatę oraz indonezyjczyka bo tez coraz wiecej ich u nas. No i nas polakówow by -tak jak piszesz-trzmali za pysk tych dzikusow (polakow).
- 1 0
-
2024-04-21 19:56
przez takich i**otow polska znikla z map na ponad 100 lat
- 14 5
-
2024-04-21 18:59
za granicą nikogo nie interesuje że jesteś z Polski i nie znasz języka
Np niemieckiego. To twój interes czy znajdziesz tłumacza... A my tu chcemy być lepsi niż sam bog
- 18 3
-
2024-04-21 18:43
Popatrz na gruzińskich taksówkarzy na aplikacjach...
Były przypadki zastraszania naszych, aby nie stawali na miejscach postojowych dla taksówek. Groźby w stylu "wiem gdzie mieszkasz"... Między sobą częste bójki na noże... I oni mają być policjantami?!!
Ukraińcy - czemu obywatele obcego kraju mieliby u nas robić za policjantów? Mamy za mało naszej przestępczości, aby sobie jeszcze mafię z Ukrainy ściągać? Jak zweryfikować tożsamość człowieka - na Ukrainie to nie działa, od razy zatrudnią się u nas przestępcy.- 22 1
-
2024-04-21 17:04
Obcokrajowcy przebywający na stałe w Polsce mają uczyć się języka polskiego i dostosowywać do naszej kultury. Mieszane patrole
- 9 4
-
2024-04-21 13:02
(1)
Chyba cię poj... dziś policja jutro wojsko ani się nie obejrzysz i będzie ich tu więcej niż nas.
- 34 5
-
2024-04-21 15:02
My - Wy
Biorąc po uwagę poziom Twojego komentarza na pewno nie chciałbym się z Tobą identyfikować jako 'MY'
- 6 19
-
2024-04-21 10:11
Problemem jest gigantyczna korupcja w służbach na wschodzie, co widać nawet w relacjach z wojny na Ukrainie
Ludzie tam są przyzwyczajeni do dawania łapówek, dla nich to codzienność i z przyzwyczajenia postrzegają to zupełnie inaczej, niż my, istnieje więc gigantyczne ryzyko, że ową "kulturę" łapówkarstwa przyniosą ze sobą wstępując do naszych służb. Jestem zszokowany, że ten oczywisty problem został całkowicie pominięty w artykule.
- 53 2
-
2024-04-21 08:24
(1)
jakos nie widziałem aby np. u niemców gdzie przekrój narodościowy obywateli jest o wiele większy zapraszali w szeregi policji obcokrajowców. Jakoś potrafią się dogadać z przybyszami z wszelkich zakątków świata. Tu bardziej chodzi o to że Polak za miskę ryżu nie bedzie już pracował, tym bardziej w firmie która przez ostatnie laty maiła z przestrzeganiem i egzekwowaniem prawa tyle wspólnego co cały rząd, firmy która w oczach obywateli straciła szacunek.
- 31 3
-
2024-04-21 11:44
Tylko w Niemczech
Już jest mnóstwo obywateli niemieckich pochodzenia arabskiego którzy maja wiek w którym mogą iść do policji, a u nas Ci przyszli policjanci dopiero są dziećmi
- 6 5
-
2024-04-21 06:59
Dezerterzy mają w Polskich służbach pracować, pogięło cie?
- 66 2
-
2024-04-21 06:24
Rzeczywistosc.
Przyszlosc juz niesie ciemne scenariusz dla polskiej gospodarki (swiatowej tez) , "Nasi" obcokrajowcy wyjada tam gdzie bedzie lepiej a wydana kasa na szkolenie zostanie polskiemu podatnikowi.
- 18 1
-
2024-04-20 23:51
Nie , nie zgadzamy sie na obcych w policji...tylko przyjmować do pracy Polakow !
- 65 6
-
2024-04-20 21:57
O tylko czekałem by sie posmiac ze skrajnego lewaka jak pochwali sie głupota!!
- 35 5
-
2024-04-20 21:39
Jak jedziesz
Do Norwegii to policjant nie stara się po polsku mówić... Jesteś w kraju dostosuj język i siebie
- 91 3
-
2024-04-20 19:48
Ok, zatrudnić, czemu nie (8)
Ale na etatach cywilnych, w żadnym wypadku nie jako f-szy.
- 27 18
-
2024-04-21 09:26
Nawet nie na etatach cywilnych.
- 20 4
-
2024-04-20 20:45
(1)
Nie. Korupcja gwarantowana.
- 51 2
-
2024-04-20 23:53
oczywiście z obcymi korupcja w 100% i nie uczciwość
- 14 1
-
2024-04-20 20:06
Też głupie (4)
Przypominam ludzie nawet cywile będąc w służbie takiej jak policja maja dostep do bardzo wrażliwych danych. Ludzi z Ukrainy nie ma jak zweryfikować nie wiadomo kto tam pójdzie i znajomi pobudkami. Mamy bardzo wrażliwy okres dziejowy to nie czas na eksperymenty w bezpieczeństwie
- 83 1
-
2024-04-20 23:54
racja...pełno różnych typków zjechało , którzy nie są sprawdzeni brrr.....
- 23 1
-
2024-04-20 20:29
Obce służby tak samo mają swoich "śpiochów" w postaci rodowitych Polaków (2)
- 11 17
-
2024-04-21 09:27
Więc po co nam więcej śpiochów?
- 9 1
-
2024-04-20 21:07
No wlasnie
To po co ułatwiać?
- 24 1
-
2024-04-20 19:15
Spoko
Nasi policjanci radzą sobie dobrze nie trzeba żeby Ukraińcy im pomagali
- 59 1
-
2024-04-20 19:13
Ukraincy na Ukrainę (2)
Nie popieram to są służby mundurowe i w kazdym kraju trzeba mieć obywatelstwo, trzeba mieć to obywatelstwo od 3 pokoleń. Sorki Ukraincy niech jadą do Ukrainy!
- 91 7
-
2024-04-21 09:27
Walczyc o wolność Ukrainy!
- 8 1
-
2024-04-20 23:55
100% zgadzamy sie - ukraińcy niech jadą na ukrainę i tam pracują- są tam potrzebni !!!!!!
- 26 2
-
2024-04-20 18:43
Rozwiazanie
Wysłać policjanta na kurs językowy. Łatwiejsze zwijam delikwenta wzywam tłumacza. Za granica tak się nie martwią o ludzi którzy nie znają tubylczego to raczej problem turysty
- 67 0
-
2024-04-20 18:42
(13)
Niestety trzeba to powiedzieć wprost: każdy, kto głosował na pis albo konfederację, jest zdrajcą narodu polskiego i powinien mieć odebrane obywatelstwo, a następnie być skierowany na dożywotnie roboty przymusowe, aby odpracować swoją zdradę.
- 23 82
-
2024-04-21 20:04
honfederacja jedyna propolska reszta zdrajcy
- 2 1
-
2024-04-21 10:08
Glosowalem na
Konfederacja a ona jakimś cudem jest propolska ty kosmito. Nie powinieneś nigdy wyjść z kodzborowa
- 10 3
-
2024-04-21 09:53
Każdy kto głosował na chorych umysłowo czyli koalicję UBywatelską powinien ponieść karę.
- 14 3
-
2024-04-21 07:50
bredzisz
- 5 0
-
2024-04-20 19:58
Kurz przyswaja więcej niż twój mózg
Biedactwo...
- 19 0
-
2024-04-20 19:21
A co mówią lekarze ?
- 14 0
-
2024-04-20 19:15
Zdrada (1)
Niestety trzeba to powiedzieć każdy kto głosował na PO, hamownie i lewaków jest zdrajcą narodu polskiego
- 33 13
-
2024-04-20 21:56
No patrz, to cała Polskę musieliby zatrzymać
- 5 13
-
2024-04-20 19:06
(2)
Jeżeli zdrajcy (oraz obcokrajowcy) będą na najwyższych szczeblach władzy to możemy się pożegnać z tysiącletnią Polską.To oznacza koniec Polski i przejęcie kraju do dyspozycji kolonizatorów z USA, Ukrainy, Izraela oraz szereg innych narodów jako "masa" biologiczna wykorzystana do celów militarnych przez faszyzm, przemoc który tu będzie dominował.
- 42 6
-
2024-04-20 19:39
Święte słowa. Dlatego właśnie nigdy więcej PiS nie może dojść do władzy
- 17 12
-
2024-04-20 19:23
Nie za pomnij o Rosji carskiej i sowieckiej, komunisto. Ty też jesteś zdrajcą Polski. Tacy jak ty draniu rządzili w zniewolonej Polsce od 1944 do 1992 i teraz znowu powrócili.
- 11 7
-
2024-04-20 18:59
xxx (1)
Wez tabletkę...
- 15 1
-
2024-04-21 07:50
po?
- 4 0
-
2024-04-20 18:39
(8)
Antypolacy i kremlowscy agenci już cię zabijają głosami w dół. Mnie też zaraz będą tak zabijać za napisanie wprost niewygodnej prawdy. To zdumiewające, że nawet taki lokalny portal jest opanowany przez pisowców antypolaków.
- 8 42
-
2024-04-21 10:26
hahah ruskie trole wyzywaja ludzi myslacych anty Polakami
- 6 1
-
2024-04-20 19:12
(2)
Obecna sytuacja w Polsce to efekt okupacji kraju przez agentury CIA,Mosad i ostatnio agentów z Ukrainy.Polacy już teraz są prześladowani, obserwowani i śledzeni przez agentury obcych państw.
- 30 3
-
2024-04-20 19:47
Dokladnie (1)
Jak określić sytuacje ze ludzie którzy protestują musza wyjechać z kraju bo dostają pogróżki. Służby nic z tym nie robią politycy milczą. Co to za kraj, to jest hańba
- 19 1
-
2024-04-21 20:02
wybraliscie PO PIS 3noge SLD to macie co chcieliscie
wszyscy to targowica
- 0 0
-
2024-04-20 18:41
(3)
Akurat PiS jak mało kto jest za Polską.
- 19 30
-
2024-04-20 19:38
(1)
Pis jest najbardziej antypolską partią w historii Rzeczypospolitej, a to, że zdołali przedstawić się jako partia propolska, dowodzi tylko tego, jak głupie mamy społeczeństwo.
- 18 10
-
2024-04-21 13:11
Rozwiń tą światłą myśl geniuszu.
- 2 1
-
2024-04-20 19:27
Nie gadasz, tylko piszesz.
Tu się opisze, a nie gada, chyba, że ten co pisze gada też do siebie.- 4 0
-
2024-04-20 18:38
(1)
Co ty gadasz za bzdury?
- 24 13
-
2024-04-20 19:22
Bzdury to ty za bzdurą walisz sługusie pisowski
- 6 16
-
2024-04-20 19:35
(61)
Czego nie rozumiecie? Nasz region się zmienił totalnie i już nie wrócimy do tego stanu przed wojną, obcokrajowców na stałe mieszkających u nas trzeba asymilować jak najlepiej. Język, historia, zwyczaje oczywiście z poszanowaniem ich odrębności. Nasze Państwo będzie miało tylko pożytek w przyszłości.
- 143 1187
-
2024-04-24 22:21
Asymilowac
Asymilowac jak na Wołyniu, ciekawe mój dziadek zamordowany przez braci ukraincow w grobie się przewraca
- 2 0
-
2024-04-23 14:45
Ja (1)
Oni się nie chcą asymilować, a przynajmniej część z nich. Chcę pracować w Polskiej Policji? Proszę się zrzec swojego obywatelstwa, nauczyć języka Polskiego i przyjąć polskie obywatelstwo. Nie może być tak, że jeszcze na szczeblu prawa będzie dyskryminacja! Ukrainiec nie będzie w Polsce kazał mi co mam robić! Litości
- 1 0
-
2024-04-24 22:23
Tak
Wyluzuj, Duda dał polskie obywatelstwo już ponad 100 tys ukraincom, jest w czym wybierać i nic nie muszą się zrzekac. Ukrainiec zawsze będzie ukraincem, na proteście kierowców krzyczeli rezac Lachow i to na terytorium Polski
- 1 0
-
2024-04-21 20:22
Masakra
No jeszcze tego brakuje.Mysle że Ukraińcy i Gruzini powinni skupić się na ochronie własnych krajów. Naszym Policjantom trzeba dać godne wynagrodzenie i nie przyjmować psychopatów
- 24 1
-
2024-04-21 18:49
Następny narwany
I super pomysły
- 9 0
-
2024-04-21 18:34
pewnie z Olsztyna ziomus lub Elblaga, najechalo was tutaj, jak ruskow i ukrow
- 8 2
-
2024-04-21 17:20
Oni asymilacje mają w d.... . Tylko kasa i korzysci wszelkie dla nich się liczą (1)
- 29 2
-
2024-04-21 20:36
tak jak wiekszosc obcokrajowcow w kazdym kraju. nie bedzie protestow to wprowadza to jak na zachodzie. idzie calkowity upadek
- 5 0
-
2024-04-21 12:05
Weź otrzeźwiej (1)
Oni są gości i w naszym kraju, nikt im nie każe tu siedzieć i nigdy w życiu nie powinni móc pracować w służbach, w medycynie bo ich lekarze leczą gorzej niż nasi weteryniarze. Ponadto u nich jest taka korupcja jak u nas 30/40 lat temu i oni są kulturowo na tamtym naszym poziomie. Niech wracają do siebie! A nie u nas po parkach balować i krzyczeć slava upad linie...
- 59 5
-
2024-04-24 22:26
No
A ja ostatnio bylem u chirurga, Abdullach dość że nie mogliśmy się dogadać to jeszcze podnosił na mnie głos, arab krzyczy na Polaka w Polsce.
- 0 0
-
2024-04-21 09:31
D (2)
To niech się asymilują ucząc na początek języka polskiego.
- 60 1
-
2024-04-21 17:21
(1)
Po co? Jak u nas wszędzie napisy ukraińskie.
- 7 0
-
2024-04-24 22:28
A
I wszędzie ukraińskie flagi a prezenterzy tv przy każdym ukraińskim święcie w klapach noszą ukraińskie znaczki
- 1 0
-
2024-04-21 09:30
Dlaczego mężczyźni z Ukrainy w wieku poborowym (5)
nie walczą o swój kraj?
- 71 4
-
2024-04-21 10:30
To jest obowiazkek kazdego obywatela anie prywatna sprawa taksamo jak pobór do wojska jest obowiazkowy! (1)
- 20 3
-
2024-04-21 22:17
Niedlugo to będzie obowiązek Polaka bo powstanie Ukropol
- 4 1
-
2024-04-21 10:10
Żebyś się pytał (2)
To prywatna sprawa każdego czy chce żyć czy walczyć i ginąć.
- 6 35
-
2024-04-21 13:18
Powinna byc prywatna sprawa czy chcemy zeby nasze podatki tam byly pompowane
- 23 1
-
2024-04-21 12:20
Przecież ukraińskie służby wyłapują młodych
chłopaków idących po ulicy i ciupasem odstawiają na front.
- 3 4
-
2024-04-21 09:08
Na front a nie tu trolujesz
- 25 2
-
2024-04-21 07:47
to że na wschodzie mają wojnę bratobójczą i domową to nie znaczy że my jesteśmy z tej samej opcji nie wrzucajcie nas do jednego worka
- 26 4
-
2024-04-21 07:44
jaką wojną, to że państwo wysyła żołnierzy na różnego rodzaju wojny to nie znaczy że naród jest na wojnie, jakiej wojnie Polska jest ?
- 14 1
-
2024-04-21 00:44
Jakie nasze państwo? Konkrety!
- 14 1
-
2024-04-20 23:59
hahaha jaki pożytek z obcej agentury hahaha- lecz się .
- 31 5
-
2024-04-20 22:41
Tczcij banderę (3)
Inaczej dostaniesz pałą po plecach bo stawiałeś opór przy przeszukaniu, ot co przecież policjant Ukrainiec będzie mógł wszystko zrobić bo to przedstawiciel władzy. . Jednak to prawda że polska zniknie z mapy za kilka pokoleń ...
- 56 9
-
2024-04-21 02:58
Naucz się najpierw "swojego" języka
"Polaku"
- 23 5
-
2024-04-21 00:27
Ty znikniesz. Tyle dobrego
- 9 8
-
2024-04-20 22:49
Co mam robić?
- 8 2
-
2024-04-20 22:16
d**il albo prowokator
- 28 1
-
2024-04-20 21:58
Dzbanie bezrozumnyi ch trzeba deportowac A Polak niema prawa przyjac sie do wojska w innym kraju a oni chca patologie (3)
zatrudniac w Polsce bo sa bo im szkoda placic wiecej Polakom!
- 64 5
-
2024-04-24 22:31
Bzdura
Ale wiesz że syn ministra spraw zagranicznych Polski służy w armii USA. Ciekawe od jak dawna jest w CIA.
- 0 0
-
2024-04-21 11:17
Legia cudzoziemska (1)
Wpierw się doucz czym jest legia cudzoziemsksa a dopiero później się wypowiadaj
- 1 4
-
2024-04-21 12:07
Policja to nie legia cudzoziemska
- 7 0
-
2024-04-20 21:50
Tragedia Smoleńska
Historii nie da się wymazać - a o to chodzi ZSRR aby dalej mogli sobie rządzić - tyle że się zapętlili...
- 12 4
-
2024-04-20 21:29
cieszy mnie tylko ilość łapek w dół pod tym komentarzem (1)
Jest jeszcze nadzieja w narodzie
- 50 6
-
2024-04-20 21:44
tak !!!
- 18 3
-
2024-04-20 21:14
"Opinia wyróżniona" - pokazuje po czyjej stronie są "Julki" z mediów
- 31 6
-
2024-04-20 20:19
(1)
Obcokrajowcy przykre ale się nigdy nie zasymilują , to widać bo już pokolenia młode się pogrodziły, to jakaś utopia, zawsze bliższy im będzie ich ziomek. To widać nawet w sklepach. Nic nie poradzimy,
- 49 9
-
2024-04-21 00:46
To jak zamknąć Lwa i zebre w jednej klatce albo psa i kota, dwie różne natury, mentalności i liczyć że się pogodza haha
- 21 2
-
2024-04-20 20:04
Tylko czy oni chcą się asymilować? Najwyższy czas już jest żeby wracali do siebie! (5)
- 83 7
-
2024-04-21 00:29
A nie? Z choinki się urwałeś?
- 6 4
-
2024-04-21 00:02
Asymilacja to mit. W dobie populacyjny badań genetycznych nikt w ten nonsens nie powinien wierzyć. (1)
Zwłaszcza teraz kiedy imigranci mają nieograniczone możliwości utrzymywania kontaktu z kulturą kraju pochodzenia.
- 15 2
-
2024-04-21 00:29
Chyba Polaków w UK
- 5 2
-
2024-04-20 23:05
Młodzież już jest zasymilowana (1)
dorosłym zajmuje to więcej czasu. Zupełnie jak z naszymi rodakami za granicą
- 7 30
-
2024-04-21 17:24
Nie jest i nie chce.
Trzymają się w swoim towarzystwie.
- 9 1
-
2024-04-20 20:04
Tu jest Polska a nie Ukraina! (4)
Nawet za PRL-u w MO służyli tylko Polacy, a nie nachodźcy ze wschodu! Ukraińcy są potrzebni na froncie i wolałbym aby bronili swojego kraju, a nie pałowali naszych rodaków!!!
- 114 7
-
2024-04-21 08:20
Jak będą ci pałować żonę lub dzieci to dzwoń na policję a ja życzę w słuchawce,, przepraszamy ale brakuje nam ludzi bo nie chcieli pracować Polacy, mogę wysłać Ukraińców ale to pewnie pana nie zadowoli,,
- 3 33
-
2024-04-20 20:34
(2)
W MO służyli agenci Rosji sowieckiej lub sprzedawczyki komunistyczne, zwłaszcza do roku 1971 .
- 11 27
-
2024-04-21 00:46
Pisać każdy może....
- 6 0
-
2024-04-20 21:29
chyba 1956
- 8 1
-
2024-04-20 20:00
Serio (1)
Asymilować? Ile ty masz lat ? Znasz trochę historie ? O I się nigdy nie zaasymiluja oni będą dążyć do tego aby przejąć jak największą władze w polsce . Zrozum.ze ta nacja nienawidzi Polaków i tak będzie zawsze
- 93 9
-
2024-04-20 23:06
Co za bzdury :)
- 3 32
-
2024-04-20 19:54
Oddaj paszport (1)
i zrzeknij obywatelstwa. Idź do "swoich"...
- 45 5
-
2024-04-21 11:19
Nie ty będziesz o tym decydował faszysto
- 2 4
-
2024-04-20 19:41
Nigdy w symbiozie ze wschodnimi nacjami (6)
Stamtąd nie ma, nie było i nigdy nie będzie żadnego pożytku
- 83 9
-
2024-04-21 09:50
To przecież dzikusy z Azji.
Na front deportować natychmiast.
- 14 2
-
2024-04-21 08:43
Dowodem jest to, co zrobili teraz. Atak na ule w parku koło pałacu w Wilanowie w Warszawie (1)
5 na 20 zniszczonych. Porozbijane ukradzioną skądś gaśnicą, może była na ścianie powieszona zapobiegawczo. Zimno i deszcz, to pszczoły z zniszczonych uli "zlikwidowane". Sprawcy: nieletni duet biał0rusko-uchrainśkyj. Chłopak i dziewczyna. I to chyba poniżej 16 lat mający. Być może chodzący tu do szkoły na koszt podatnika polskiego. Przecież to element post-sowiecki, azjatycki po prostu.
- 37 2
-
2024-04-21 17:26
Natychmiast deportowac z rodzinami. Z nich nic dobrego nie będzie.
- 4 1
-
2024-04-20 19:55
Naturlich (2)
Tak samo o tobie mysla niemcy, anglicy czy amerykanie, zreszta twoj tok myslenia jest typowo wschodnio europejski
- 13 51
-
2024-04-20 21:45
tylko za ja sie akurat do nich nie pcham ...
- 28 2
-
2024-04-20 20:21
Ale tak jest swój popiera swojego i to naturalne , potem będą wasnie niestety . Szkoda
- 12 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.