- 1 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (219 opinii)
- 2 Śmierć w stoczni: zabójstwo, a nie wypadek (275 opinii)
- 3 Zabójca z Jagatowa przyznał się do winy (150 opinii)
- 4 Nabrzeże Hanzy na Wyspie Spichrzów (140 opinii)
- 5 15 mln dofinansowania na prace na Puckiej (51 opinii)
- 6 Studenci z nową wizją al. Niepodległości (251 opinii)
Węzeł Karwiny: trzy lata prac za 101 mln zł
Widok z góry na przystanek PKM Karwiny i okolicę
Wykonawcą węzła Karwiny została firma MTM. Za 101,7 mln zł powstaną parkingi, buspasy i nowe jezdnie. Inwestycja ma być gotowa w maju 2023 roku.
- Celem budowy węzła jest ułatwienie poruszania się mieszkańcom południowych dzielnic Gdyni, w tym zmiana naszych przyzwyczajeń transportowych. Chcemy, by mieszkańcy w większym stopniu korzystali z publicznych środków transportu: autobusów, kolei, a rezygnowali z samochodów. Dzięki pozyskanemu przez Gdynię unijnemu dofinansowaniu wpłyniemy na sprawniejszy i bardziej ekologiczny transport w obrębie całej metropolii - mówi Michał Guć, wiceprezydent Gdyni.
Przetarg odbywał się w formule "zaprojektuj i wybuduj", więc na prace budowlane jeszcze poczekamy. Najpierw musi oczywiście powstać projekt.
Co powstanie w ramach węzła?
- parking "park&ride" przy stacji PKM Karwiny,
- buspasy na ul. Wielkopolskiej,
- nowa pętla autobusowa,
- przebudowa ul. Sopockiej,
- przebudowa ul. Strzelców.
Finansowanie unijne inwestycji
Kosztowna budowa nie byłaby możliwa, gdyby nie uwzględnienie jej w Zintegrowanych Inwestycjach Terytorialnych (ZIT), skutkujące współfinansowaniem ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020.
Przypomnijmy, że zapowiadana budowa ma być najważniejszym, ale dopiero pierwszym etapem inwestycji. Priorytetem są buspasy i parking przy PKM Karwiny, czyli inwestycje w transport publiczny, chętnie finansowane ze środków UE.
W przyszłości kolejne etapy
Władze Gdyni tłumaczyły to przy okazji pytań radnych z opozycji o usunięcie z projektu przebudowy niebezpiecznego dla pieszych i kierowców skrzyżowania Wielkopolskiej - Spokojnej - Grażyny.
- W pierwszym etapie zostaną zrealizowane prace, dzięki którym poprawi się infrastruktura dla transportu publicznego, czyli m.in. wydzielone pasy ruchu. Mając na względzie dobro mieszkańców Gdyni, zwiększenie atrakcyjności transportu publicznego przy występujących już ogromnych utrudnieniach w ruchu drogowym jest niezmiernie istotne - podkreśla wiceprezydent Gdyni Marek Łucyk.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Karwiny: mieszkania na sprzedaż i wynajem
Opinie wybrane
-
2021-02-16 10:13
Zadania matematyczne (6)
Ile przystanków PKM ma w Gdyni?
Co ile minut kursują pociągi PKM?
Ile kosztuje bilet na PKM?
Znam co najmniej kilka osób, które mają PKM Karwiny pod nosem ale nie korzystają, bo znają odpowiedź na powyższe pytania.- 122 6
-
2021-02-16 23:15
Kolejne pytanie dla ekologicznych czopków kałowych z urzędu
Ile miejsc parkingowych wróci do mieszkancow z likwidowanego parkingu strzezonego...? Pytanie jasne czy czopizm i ekogłupota umysłowa wam uniemozliwia zrozumienie?
- 0 0
-
2021-02-16 19:22
Bez 3 toru dla pociągów towarowych więcej pociągów PKMnie będzie...
A z informacji UM Gdynia o przetargu wynika, że miasto - z niewiadomych powodów - zrezygnowało z budowy nowych wiaduktów drogowych na ul. Wielkopolskiej, które były wcześniej planowane jako jeden z głównych elementów nowego węzła Karwiny. Są one niezbędne, aby ruch pociągów towarowych do portu gdyńskiego wyprowadzić na 3 tor, który od kilku lat
A z informacji UM Gdynia o przetargu wynika, że miasto - z niewiadomych powodów - zrezygnowało z budowy nowych wiaduktów drogowych na ul. Wielkopolskiej, które były wcześniej planowane jako jeden z głównych elementów nowego węzła Karwiny. Są one niezbędne, aby ruch pociągów towarowych do portu gdyńskiego wyprowadzić na 3 tor, który od kilku lat planuje w tym miejscu pkp plk. wówczas dopiero na pozostałych dwóch torach zmieści się więcej PKM-ek niż obecnie.
Tak to było planowane wcześniej, ale obecnie o nowych wiaduktach, bez których 3 toru nie ma gdzie zmieścić, miasto już nie informuje... :(- 3 0
-
2021-02-16 18:31
niestety!!! (1)
Niestety masz w 100% racje-przy kursach 1 na godzinę i z tego co pamiętam coś ok.10-zł w jedną stronę z rowerem do Wrzeszcza (z max. 6-8 szt.rowerów w całym składzie)- wszelkie teorię i hasła o pozostawianiu samochodów i ekologicznym stylu życia to kiepskie żarty!!!
- 3 0
-
2021-02-16 23:08
Jeździsz rowerem czy go wozisz?
- 0 2
-
2021-02-16 11:28
Jeździłem PKM do pracy
Dąbrowa - Lotnisko - Dąbrowa
czyli
czymkolwiek w dół na PKM i potem PKM na lotsniko i tam na piechotkę 5 minut do miejsca pracy.
Jeździłem tak tylko dlatego, że nie miałem przez ten czas samochodu. W dobrą pogodę i jak były rowery to na pkm podjeżdzałem mevo. Jako, że nie jeździłem do pracy na 7-8, kiedy częstlotliwośćDąbrowa - Lotnisko - Dąbrowa
czyli
czymkolwiek w dół na PKM i potem PKM na lotsniko i tam na piechotkę 5 minut do miejsca pracy.
Jeździłem tak tylko dlatego, że nie miałem przez ten czas samochodu. W dobrą pogodę i jak były rowery to na pkm podjeżdzałem mevo. Jako, że nie jeździłem do pracy na 7-8, kiedy częstlotliwość kursowania PKM jest największa, tylko na 10-11 to każde spóźnienie było bolesne. Z Karwin dostanie się w okolice lotniska inaczej niż samochodem lub PKM to masakra. Albo przez Wrzeszcz, albo przez Chwaszczyno. Latem takie spóźnienie nie boli, cofka do żabki po kawę, książka z plecaka i godzinkę można poczekać na następny pociąg. Zimą trzeba jechać na około, a czas dojazdu i tak porównywalny z czasem oczekiwania...
Ceny? Tematu cen nie ma co poruszać, są jakie są a będę jeszcze wyższe.
A co do samej przebudowy to wystarczy żeby wyjeżdzający i wjeżdzający w drogę prowadzącą do sopotu mógł pojechać w dowolnym kierunku...- 17 0
-
2021-02-16 10:55
Największym problemem jest częstotliwość kursowania.
Raz na godzinę a wieczorem nawet 1,5 godziny.
Akurat cena biletu czy ilość przystanków w samej Gdyni-trzy to najmniejszy problem, PKM to projekt trójmiejski i łączy Gdynię z Gdańskiem, jest też najlepszym środkiem publicznej komunikacji na lotnisko.
Gdyby składy kursowały choć co 30 minut to jeszcze miałoby to sens.
Sam mieszkam na Karwinach ale korzystam bardzo rzadko-ze względu właśnie na częstotliwość kursowania.- 31 0
-
2021-02-16 15:59
Jak PKM będzie kursować co 15 min a nie co 1 godzinę to się zastanowię. No i oczywiście do północnej Gdyni. A tak baju-baju-baj.
- 9 0
-
2021-02-16 10:47
100 baniek żeby wszystko zostało po staremu
Ta przebudowa niczego nie rozwiąże ani nie zmieni więc jest niepotrzebna. Układ dróg praktycznie bez zmian. Kosmetyka w postaci większej ilości świateł i likwidacji przejść dla pieszych. A p&r w tym miejscu to chory pomysł. Kto przekopawszy się autem przez całe KArwiny będzie w tym miejscu zawracał na skrzyżowaniu i wbijał na parking a potem przesiadał się na PKM? Nikt.
- 25 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.