- 1 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (216 opinii)
- 2 Pod prąd uciekał przed policją (254 opinie)
- 3 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (769 opinii)
- 4 35 mln zł na remont gmachu Straży Granicznej (74 opinie)
- 5 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (108 opinii)
- 6 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (161 opinii)
Wiadukt na Puckiej nabiera kształtów
Sfilmowaliśmy postępy przy budowie wiaduktu w przedświątecznym tygodniu
Budowany w Gdyni wiadukt w ciągu ul. Puckiej nabiera kształtów, co widać na naszym filmie. W ostatnich dniach instalowano podpory pod montaż konstrukcji łuku stalowego. Prace będą kontynuowane w 2024 roku już po drugiej stronie wiaduktu.
W ostatnich dniach montowano górną podporę systemowych klatek stalowych na montaż konstrukcji łuku stalowego po jednej ze stron wiaduktu.
Po nowym roku prace będą kontynuowane po drugiej stronie konstrukcji.
Wiadukt nabiera kształtów
Wiadukt nabiera powoli docelowych kształtów, ale wraz z otoczeniem inwestycja będzie gotowa pod koniec przyszłego roku.
Całość będzie konstrukcją o długości 185 m i szerokości 18,15 m. Będzie po jednym pasie ruchu w każdym kierunku, a także droga dla rowerów o szerokości co najmniej 2 m. Obok niej znajdzie się 1,5-metrowej szerokości chodnik. Konstrukcja zostanie zabezpieczona barierami ochronnymi. Oświetlenie wykonane zostanie w technologii LED.
W całości zmieniona zostanie też kanalizacja sanitarna i deszczowa, a także sieci energetyczne, ciepłownicze oraz wodociągowe. Część z tych prac została już wykonana.
Budowa wiaduktu na Puckiej na filmach
Za wiadukt na ul. Puckiej płaci PKP
Wiadukt budowany jest na mocy umowy pomiędzy PKP PLK a Gdynią. Podpisany jesienią 2019 r. dokument zobowiązał PKP do sfinansowania budowy.
PKP nie pokrywa jednak wszystkich kosztów. Odpowiada za część w granicach obszaru kolejowego. Z kolei miasto płaci za budowę pozostałej części infrastruktury, w tym elementów drogowych, jak jezdnie, chodniki, drogi rowerowe, mury oporowe i połowę kosztów nadzoru inwestorskiego.
Z budżetu miasta będą wypłacone również odszkodowania dla właścicieli budynków przeznaczonych do wyburzenia.
- Koszt całej inwestycji: 78,970 mln zł brutto.
- Wykonawca: Strabag.
- Termin zakończenia: listopad 2024 r.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2023-12-26 16:07
(16)
Pieniądze przezanczone na budowę wiekszej ilość pasów, wiaduktów, parkingów itp. to pieniądze wyrzucone w błoto. Ale polskie tumany tego nie kumają. Za kilka lat trend będzie odwrotny, bo ludzie chcą żyć w normalnych miastach a nie w obozie dla pieszych gdzie gloryfikuje się kulturę stania w korkach.
- 38 166
-
2023-12-27 07:01
wypowiedział się tłuk jakich mało
- 5 4
-
2023-12-26 19:58
(1)
A gdzie najważniejszy wiadukt łączący Chylońską z Pucką.Tam dalej tysiące pojazdów czeka czasami po godzinę na otwarcie.Do roboty...
- 6 4
-
2023-12-27 08:12
Co tak skromnie?
Napisz: miliony!
- 2 3
-
2023-12-26 16:54
(4)
To chyba ktoś od Piesiewicza pisał. Koleś nie ma prawa jazdy, nie ma samochodu, nienawidzi kierowców i chce się ich pozbyć.
Ekologia ekologią, ale uniar też jest potrzebny- 18 5
-
2023-12-26 17:01
(3)
Nie wiem kto to Pisiewicz, mam auto, co prawda ma już 5 lat, ale było kupione nowe w saloni, nie, nie lubię aut, są prymitywnym i drogim środkiem transportu. Przez 5 lat przejechałem tylko w celach podrózowania 140 000km nie dużo ale i nie mało. W pracy robiłem dużo więcej słuzbowymi i polacy na drogach to straszne chamy i prymitywy.
- 8 12
-
2023-12-27 07:01
prostacka wypowiedź
- 6 0
-
2023-12-26 21:20
(1)
Idź na przystanek synek
- 9 5
-
2023-12-26 21:49
Idź do roboty i wyrabiaj 500% normy, musisz zarobić na moją reżimową wojskową emeryture. Od 2 lat odpoczywam, a ty do roboty.
- 2 10
-
2023-12-26 16:12
Hahah wlasnie niemcy wycofuja sie z sct (7)
Za pare lat to przy tych glupich ru***ach zdechnie gospodarka i wykupi nas BRICS ktory (zgadnij) ma emobilnosc i rowerki gdzies i ma 5 mld ludzi na ziemi
- 13 11
-
2023-12-26 20:00
(1)
Jakie 5miliardów jak w planach ma zostać na Ziemi 500milionów .
- 5 5
-
2023-12-27 21:54
Polaków?
- 0 0
-
2023-12-26 16:56
(3)
I będziesz spędzał w korku każdego dnia nie godzinę a 4 lub nawet więcej, ja mam to gdzieś, jestem młody, na dobrej wojskowej emeryturze, podróżuję i śmieję się z tych którzy wierzą w to, że większa ilość pasów coś pomorze, nie to nic nie da, skutek jest odwrotny. Świat już dawno to zrozumial, ale ty jako niewolnik pracujący dla obcych tego nie rozumiessz, masz wpojone, że auto świadczy o twoim statusie, a to błąd.
- 9 22
-
2023-12-27 07:02
o statusie człowieka świadczy kultura jego wypowiedzi (2)
a także znajomość ortografii
- 15 1
-
2023-12-27 15:18
No cóż, sam siebie oceniłeś.
To Ty masz problem z pisownią.
- 1 3
-
2023-12-27 08:03
Wtpowiedź
Ton wypowiedzi Twojego przedmówcy nie był górnolotny, ale sam nie jesteś asem (wielkie litery). Nie oceniaj innych, bo zwyczajnie mogą mieć problem z ortografią jak Ty np z koordynacją ruchową. Ludzie się z tym rodzą i nic na to nie poradzą, nawet jak przeczytają 1000 książek. Dyskutuj na argumenty, no chyba, że ich nie masz...
- 5 6
-
2023-12-26 16:49
Swoim wpisem udowadniasz, że kompletnie nie wiesz o co chodzi. Nie chodzi o utopie rowerową i te inne głupoty. Gospodarka, przemysł to coś zupełnie innego niż jazda pod byle pretekstem 2lub 3km swoim autem. Ale tutaj kłania się olewanie władz miasta jeśli chodzi o transport miejski i podmiejski. 14 lat pracowłem na westerplatte, bez auta jest w
Swoim wpisem udowadniasz, że kompletnie nie wiesz o co chodzi. Nie chodzi o utopie rowerową i te inne głupoty. Gospodarka, przemysł to coś zupełnie innego niż jazda pod byle pretekstem 2lub 3km swoim autem. Ale tutaj kłania się olewanie władz miasta jeśli chodzi o transport miejski i podmiejski. 14 lat pracowłem na westerplatte, bez auta jest w głebikeiej D, tam przypływa prom a komunikacja zerwa, nie mówiąc o tym jak ten smietnik wygląda. W skali kraju jest to samo, jeśli chcemy podrózować po Polsce nie ma szans bez samochodu, a to włanie powoduje korki, wypadki bo nasi rodacy sa drogowymi gburami.
- 22 6
-
2023-12-26 16:09
Zmiany w komunikacji (6)
Jakby po oddaniu wiaduku wprowadzic zmiany w komunikacji tak by bylo polaczenke od oksywia donchylonia skm,
- 37 1
-
2023-12-26 22:58
ZKM 198 niech wydłużą trasę. (3)
- 4 0
-
2023-12-27 19:42
Ale nieco częściej
- 0 0
-
2023-12-27 11:15
(1)
198 już jeździł na oksywie dolne kupę lat to skrócili do obłuża centrum bo powiedzieli że nie ma frekwencji
- 0 2
-
2023-12-27 12:36
Bo on na dolnym nikomu nie był potrzebny.
On powinien na Bosmańską dalej jechać, tam gdzie mieszkają ludzie. Na dolne niech pojedzie tylko gdy stocznia i port do pracy jadą i wracają, poza tymi godzinami dolne jest wymarłe.
- 2 0
-
2023-12-26 21:31
Po jakiemu ty piszesz. Przejadłeś się w święta? (1)
- 11 0
-
2023-12-26 22:35
Przepraszam, problem ze słownikiem w telefonie
- 5 2
-
2023-12-26 17:58
nie ma z czego się cieszyć! (12)
dla mieszkańców Chyloni (sypialni) i tak najważniejszym jest tunel łączący ul Chylońską z Pucką! - czyli sypialnię - z drogą do miejsca pracy, bo dziś przejechać (albo przejść legalnie) w tym miejscu przez tory to od 20 - 45 minut (w czasie piku często)
- 145 14
-
2023-12-26 23:00
Jeśli w końcu zrobią drogę Czerwoną tunel będzie nieopłacalny. (4)
- 4 3
-
2023-12-27 11:17
ale piesi nie przejdą drogą czerwoną ani ruch lokalny
- 3 2
-
2023-12-26 23:23
zawsze będzie opłacalny dla mieszkańców (1)
Nie powinien być opłacalny dla ciężkiego ruchu portowego.
- 6 4
-
2023-12-27 15:55
Opłacalny tylko dla mieszkańców Mexyku.
Ale po tym jak potraktowali i traktują nowy parking, połączenia z Chylońską powinny być zlikwidowane.
- 0 2
-
2023-12-26 23:21
zwróć uwagę, czy po budowie tego wiaduktu będzie gdzie przeprowadzić...
"drogę czerwoną".
- 1 4
-
2023-12-26 19:21
(4)
A przejscie jest pod peronem SKM
- 4 6
-
2023-12-26 21:50
SKM Chylonia ? (3)
A jak dojdziesz legalnie do peronu od Puckiej czy Krzywoustego, trzeba dreptać wzdłuż Hutniczej, bo Palmowa wzdłuż torów to teren kolejowy bez prawa wstępu.
- 8 3
-
2023-12-27 12:39
Piesi tam problemu nie mają, do Hutniczej są 2 minuty spaceru z peronów.
Ja rozumiem że na Krzywoustego to jest naokoło. Nie masz czasu dreptać to weź sobie hulajnogę albo rower i będziesz w moment.
- 3 4
-
2023-12-26 23:24
było handlowanie terenami w tej okolicy (1)
miasto nie było zainteresowane udrożnieniem pieszego ruchu do Krzywoustego.
Klimor i PKP postawiły płoty i po herbacie.- 7 0
-
2023-12-27 20:40
To nie
Klimor postawił płot, ale firma która na tym terenie ma magazyn. Najpierw dowiedz sie szczegółów, potem pisz .
- 0 2
-
2023-12-26 19:20
Tam nigdy nie bedzie tunelu, to mieszkancy sobie cos ubzdurali, powstala jakas legenda, a Szczurek cos tam przyklasnie aby ludzi nie denerwiwac. Wszystko jest zabudowane, za przejazdem masz nowy budunek oddany z 2-3 lata temu
- 6 10
-
2023-12-26 18:25
Bo ten dziad Szczurek myśli o sobie i swoich tylko...!!
- 23 8
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.