Tysiące uczestników wieczornego wiecu na Długim Targu w Gdańsku
Kilka tysięcy osób przyszło na poniedziałkowy Wiec Przeciwko Nienawiści i Przemocy, który odbywa się od godz. 18 na Długim Targu. Prezydent RP Andrzej Duda zdecydował, że w dniu pogrzebu prezydenta Gdańska będzie obowiązywać żałoba narodowa.
Aktualizacja, godz. 19:07. Wiec już się skończył, ale gdańszczanie cały czas zapalają znicze pod fontanną Neptuna.
Aktualizacja, godz. 18:34. Odśpiewano polski hymn. Organizatorzy zapowiedzieli, że we wtorek w Gdańsku odbędzie się kolejna manifestacja - ma się rozpocząć o godz. 18 przed Urzędem Miejskim.
Aktualizacja, godz. 18:34. Do Gdańska przyleciał też Donald Tusk, przewodniczący Parlamentu Europejskiego. Na miejscu jest też prezydent Gdyni Wojciech Szczurek wraz z zastępcami, a także przewodnicząca Rady Miasta Gdyni Joanna Zielińska i inni radni.
Podobne marsze i wiece odbywają się też w innych miastach: w Katowicach, Poznaniu czy Warszawie.
- Paweł Adamowicz był zawsze tam, gdzie trzeba było pokazać dobrą i odważną twarz. Obronimy Gdańsk przed nienawiścią i pogardą. Obiecuję - powiedział Donald Tusk.
Są też duchowni, także z mniejszości religijnych. Wszyscy modlą się za duszę Pawła Adamowicza.
Sound Of Silence na Długim Targu
Aktualizacja, godz. 18:24. Minuta ciszy. Po niej przemówienie Aleksandry Dulkiewicz o życiu i działalności Pawła Adamowicza.
- Całe życie poświęcił dla Gdańska. To nie są puste słowa - mówi Aleksandra Dulkiewicz.
Aktualizacja, godz. 18:14. Na miejscu są m.in. Lech Wałęsa, wiceprezydent Gdańska Aleksandra Dulkiewicz oraz jego rzecznik Magdalena Skorupka-Kaczmarek. Pokazywana jest ostatnia wypowiedź Pawła Adamowicza na scenie podczas finału WOŚP.
Aktualizacja, godz. 18:08. - Jesteśmy wstrząśnięci tym, co się stało. Jestem gdańszczaninem i nie mogę uwierzyć, że to się dzieje w moim mieście. To nasz prezydent od ponad 20 lat, który miał nasze zaufanie, bo widać było, jak zmienia to miasto. Chcemy tu być dla niego - mówi jeden z uczestników wiecu, pan Tomasz.
Aktualizacja, godz. 18:05. Milczący początek wiecu w Gdańsku.
Aktualizacja, godz. 18:05. Na miejscu jest już ponad 1 tys. osób - relacjonują nasi reporterzy. Jest kompletna cisza. Ludzie mają białe róże, znicze i plakaty z hasłami "Stop przemocy".
Aktualizacja, godz. 18:03. Ludzie cały czas przychodzą. Przez ul. Długą i Długi Targ bardzo ciężko przejść.
"Spotkajmy się, żeby w milczeniu wyrazić swój sprzeciw wobec nienawiści i przemocy, żeby okazać swoją solidarność z Prezydentem Pawłem Adamowiczem.
Bądźmy wszyscy, bez względu na poglądy.
W tej sprawie bądźmy razem."
Połączeni tym hasłem mieszkańcy Gdańska i nie tylko spotkali się na Targu Węglowym w poniedziałek o godz. 18. Wiec miał milczący charakter, czytano wiersze Wisławy Szymborskiej i wspominano prezydenta.
Dowiedz się, kim jest Stefan W., który zaatakował prezydenta Pawła Adamowicza
Wtorek bez marszu ponad podziałami
W poniedziałek o godz. 16 w Pałacu Prezydenckim w Warszawie odbyło się spotkanie prezydenta z szefami partii politycznych w celu omówienia szczegółów wspólnego Marszu Przeciwko Przemocy i Nienawiści. Marsz miał odbyć się w Gdańsku we wtorek 15 stycznia w godzinach wieczornych. Politycy ustalili jednak, że lepiej będzie, gdy zamiast marszu Pawłowi Adamowiczowi zorganizowany zostanie państwowy pogrzeb. Wolą rodziny było bowiem nieupolitycznianie śmierci prezydenta Gdańska.
Wydarzenia
Opinie (779) ponad 100 zablokowanych
-
2019-01-14 18:01
(76)
Piękna inicjatywa.
Ponad podziałami...- 429 48
-
2019-01-14 18:14
wszystko ok. ale czy to coś zmieni ? (62)
Obawiam się , że nic.
Bardziej mnie ciekawi dlaczego Prezydenta zadźgano ? Jest tak wiele nieścisłości że śmiem twierdzić że to było zlecenie.
Bez badań kolesia uznali za niepoczytalnego!a wiadomo że niepoczytalni w tym kraju mają zerową niemal karę.
Koleś zadał profesjonalnie obrażenia już na scenie był pewny że zabił, musiał się do tego staranie przygotować! Działał w pełnej świadomości,świadczy to jego spokój jak przekazał informacje na scenie o sobie i niby dlaczego to zrobił.
Zero ochrony ! w tym czasie.
Ludzie myślcie , nie łykajcie wszystkiego tak jak media przekazują.- 70 14
-
2019-01-14 18:20
Nie dzisiaj (20)
Nie dzisiaj
- 23 4
-
2019-01-14 19:08
OTUA przyjechał? (17)
On chciał wyrzucać z okna!
- 6 16
-
2019-01-14 19:20
Tak to mowa miłości (9)
- 5 0
-
2019-01-14 19:28
I strzelać chciał (8)
Pochwalił się że ma pistolet ale bez pozwolenia...zabrali mu?
- 7 4
-
2019-01-14 19:57
grzesio go odpalil (7)
mowil "nie kandyduj" - on nie zapomina...
- 7 12
-
2019-01-14 20:55
PO ? (6)
Nie
- 2 7
-
2019-01-14 23:23
Wojną w PO? (5)
- 1 3
-
2019-01-15 06:10
Dość tego łgania. Dlaczego tak nie płakaliście jak zamordowano Rosiaka? (4)
Każdy komentarz to polityczna wojna. Wojna która dzieli polaków. Okazuje się ze jedna śmierć jest lepsza od drugiej skoro można ją wykorzystać w wojnie o władze i koryto. Niech teraz ten kto pierwszy dorzynał watahę teraz powie ze jest niewinny, ze nie rozjuszył ludzi przeciwko sobie.
- 6 11
-
2019-01-15 09:14
Zawrzyj paszczę pisuarze.wasz hejt go zabił! (2)
Macie jego krew na rękach
- 6 7
-
2019-01-15 09:41
A to z hejtu noże się wyrabia?
A gdzie ochrona była a dlaczego nie zgłosili imprezy masowej?
Z oszczędności?- 2 4
-
2019-01-15 09:41
Taki jeden miał czerwone spodnie
- 0 3
-
2019-01-15 09:40
Oni wtedy kpili sobie a teraz ?
- 0 0
-
2019-01-14 19:37
Będziecie co miesiąc , ? (5)
Bo wyjeżdżam
- 4 11
-
2019-01-14 20:57
Ale czemu zamiast pójść do kosciola (4)
Modlicie się do Neptuna?
- 5 33
-
2019-01-14 21:01
Bo jest za mało kościołów w tym mieście, żeby tylu ludzi pomieścić. (1)
A tak btw. A dlaczego wy się do skrzydła od tupolewa modlicie?
- 23 8
-
2019-01-14 23:24
Tyle to jest na każdej mszy
- 2 7
-
2019-01-15 08:48
Lepszy Neptun niż judejski jahve. (1)
Nie mówiąc już o bajce dla pustynnych pastuchów o jakimś cieśli.
- 4 5
-
2019-01-15 09:42
Jak POganie
- 1 4
-
2019-01-14 19:53
Empatia to jest to, co odróżnia ludzi od bydła. Ale nazwać cię bydlakiem, to obraza dla bydła.
- 14 3
-
2019-01-14 19:27
Dużo Niemców i Francuzów (1)
Panika w spółkach i zarządzie...
- 16 16
-
2019-01-15 09:43
Byli wszyscy którym pracę załatwił?
- 1 4
-
2019-01-14 18:47
Szyte zbyt grubymi nićmi, ale "ciemny lud kupi wszystko".. (12)
- 19 2
-
2019-01-14 18:56
Zwykły bandzior i tyle (11)
Nie dorabiaj historii
- 15 20
-
2019-01-14 19:21
Taki Gang Olsena (1)
- 2 0
-
2019-01-15 09:17
Tylko na czyje zlecenie?
- 6 0
-
2019-01-14 20:47
Tak. Chory psychicznie sam zorganizował tę akcję, a tylko przypadkiem trafiał same śmiertelne rany. (8)
No i przecież to norma, że na scenę wpuszcza się każdego z wielkim nożem. Dzień tej tragedii też przecież nie był wyjątkowy, bo łatwiej to zrobić gdy dookoła ochrona, niż gdzieś na ulicy...
- 11 5
-
2019-01-14 21:00
Filmów się naogladales za duzo (7)
- 4 10
-
2019-01-14 23:08
A policja była akurat na pączkach, jak w "Szklanej pułapce". (6)
- 5 0
-
2019-01-14 23:28
Franc poszedł zadzwonić
- 3 0
-
2019-01-15 06:17
Policji nikt nie zapraszał na ten zlot czarownic (4)
NIKT nie zgłosił masowej imprezy bo i po co? A w policji w Gdańsku to kto służy? Mieszkańcy Gdańska. Z jakich ugrupowań są funkcjonariusze i dlaczego posądzasz ludzi pracujących w policji i zadajesz takie chamskie pytania? Znowu siejesz nienawiść!!!
- 3 8
-
2019-01-15 08:54
Zieliński zabronił policji brania udziału w Wośp (2)
Jeszcze 2 dni przed imprezą były informacje, że psp ma zakaz.
- 6 1
-
2019-01-15 09:46
Trump też miał zakaz od Zielińskiego?
- 0 0
-
2019-01-15 09:48
Impreza była oparta o przepisy o chyba ,,ruchu drogowym,,
To takie cwaniactwo prezydenta żeby nie prosić rządzących zgodnie z obowiązującym prawem o imprezę masową!
Bylo ryzyko i stało się!- 1 1
-
2019-01-15 09:45
Owsiak chciał mieć w d. Władze i nie prosił o zgodę na imprezę masową!
To jest sedno sprawy i odwal się od Policji kmiocie!!
Winny jest pośrednio ten kto nie zgłosił imprezy masowej
Dotarło???!!- 1 4
-
2019-01-14 18:54
Polacy zdali egzamin (7)
Dosyć tego miedolenia , po co żaloba?
- 5 19
-
2019-01-14 19:59
dokładnie, państwo polskie zdało egzamin (2)
pochowajmy go i po sprawie
- 6 15
-
2019-01-15 09:20
Tak, ale: (1)
Najpierw znaleźć zleceniodawców, potem ich osądzić i przykładnie ukarać.
- 5 2
-
2019-01-15 09:49
Mniej kryminałów oglądaj
- 0 2
-
2019-01-14 20:47
A po co żałoba po Smoleńskim nielocie? (3)
- 15 8
-
2019-01-14 21:01
Tam zginęło 96 osób Pawianie (2)
- 7 18
-
2019-01-14 21:16
Podziękuj Lesiowi. (1)
- 14 8
-
2019-01-14 23:29
Dziękuję
A ty Grzesiowi
- 3 5
-
2019-01-14 18:55
Teoria spiskowa
Bredzisz
- 2 11
-
2019-01-14 19:30
Jeden osobisty ochroniarz (5)
Zamiast np limuzyny publicznej (mozna jezdzic swoim samochodem)
Co do motywacji moze byc kilka jednak najmniej prawdopodobna ze Kaczynski mu kazal a ta co ciekawe jest najbardziej (w sposob posredni) przedstawiana. Mam nadzieje mimo wszystki ze ta smierc wamocni Polske. Swiec Panie nad jego dusza.- 7 4
-
2019-01-14 20:50
Pan Kaczyński by nigdy nic takiego nie wymyślił, bo ta akcja strasznie negatywnie się na nich odbije. (4)
Ale gąbka którą morderca ma zamiast mózgu, skutecznie przesiąkła wypowiedziami prawicowych polityków i mediów.
- 12 5
-
2019-01-14 21:02
Owsiak ma czerwone spodnie (1)
- 5 6
-
2019-01-15 09:22
A ty pusty dzban zamiast łba
- 4 0
-
2019-01-15 09:26
Od ponad 20 lat nie może Gdańska legalnie zdobyć. (1)
Obywatele Gdańska od 20 lat pokazują środkowy palec właścicielowi małego pistoleciku. Skąd wiesz czy miarka sie nie przebrała?
Bo przecież mu się cała Polska należy!- 5 3
-
2019-01-15 09:50
Mały pistolecik to ma chyba Wałęsa
Sam mówił że bez pozwolenia
- 3 3
-
2019-01-14 20:20
Oczywiście, że to morderstwo na zlecenie (10)
- 9 6
-
2019-01-14 20:36
Na czyje,bo już pewnie też rozkminiłeś? (6)
- 4 7
-
2019-01-14 20:51
Chorego na władzę bliźniaka (3)
- 12 7
-
2019-01-14 21:04
Uważaj dziś za takie pomówienia zapukają do ciebie (2)
- 8 8
-
2019-01-14 21:18
Zdążą dzisiaj dojechać do Gütersloh? (1)
To czym jadą?
- 3 3
-
2019-01-14 23:30
Na kobyle Tuska
- 3 10
-
2019-01-14 20:52
Na zlecenie (1)
Złodzieja samochodu Papały.
- 3 0
-
2019-01-14 21:03
Jednego z tych co księżyc kradli prędzej.
- 5 5
-
2019-01-14 21:04
Chory psychicznie bandzior
Jakie zlecenie?
- 3 5
-
2019-01-14 21:06
I zgodziłbyś się na dożywocie ? (1)
Zabilbys?
Nie sądzę- 1 1
-
2019-01-15 10:38
Ziobro go uniewinni
- 1 2
-
2019-01-14 21:03
U mnie zmieniło (1)
Poznałem fajną dziewczynę na tym wiecu.
- 3 0
-
2019-01-14 21:19
To gratulacje.
- 2 0
-
2019-01-14 18:17
To się dopiero okaże
- 1 2
-
2019-01-14 18:35
żadne wiece i przemarsze nic nie dają (7)
wystarczy chwila i koniec,zawsze się znajdzie ktoś psychiczny ...itd...
- 15 6
-
2019-01-14 18:41
Raczej PiSchyczny (4)
- 17 28
-
2019-01-14 18:43
(3)
Lub PO***ny
- 10 17
-
2019-01-14 18:44
Też kogoś nożem zaciukasz? (2)
- 4 6
-
2019-01-14 18:57
Opamiętajcie się! (1)
- 14 3
-
2019-01-14 21:03
Przepraszam.
- 0 1
-
2019-01-14 18:56
Dziwne że PO nie przyjedzie jutro jako jedyna partia
Dziwne...
- 9 17
-
2019-01-14 19:25
Domek z kart sie POsypal...
- 8 11
-
2019-01-14 19:07
Sami KODziarze
A gdzie żółte kamizelki?
- 10 21
-
2019-01-14 19:19
Pod Neptunem?
A nie lepiej pod Stocznia im.Lenina?
A i OTUA może by był...???- 4 17
-
2019-01-14 19:43
każdego dnia ktoś ginie.....
Chory człowiek zabił drugiego....... Czy kogoś obchodzi to, że ktoś morduje " niepubliczną " personę??? Nie!!!!!!!
- 9 13
-
2019-01-15 06:34
Redakcja Trójmiasto zabija
Zastanówcie się Czy prawdą jest dopuszczający anonimowe komentarze na temat naszych Pomorskich samorządowców zabija życzę skończyć z anonimami
- 0 2
-
2019-01-14 18:02
Bądźmy razem . (9)
- 262 22
-
2019-01-14 18:18
Ale ja jestem żonaty... (6)
- 4 26
-
2019-01-14 18:45
I głupi. (5)
- 22 4
-
2019-01-14 18:58
A gdzie informacja że ten obok prezydenta zawału dostał? (3)
He?
- 0 7
-
2019-01-14 20:52
po co (1)
bo to nie był zawał
- 0 0
-
2019-01-14 21:08
Zgalotowal się?
- 1 1
-
2019-01-14 23:47
A co z krzyżem z puszek po piwie LECH.
Czy symbol Platformy i jej zwolenników z Warszawy krzyż z puszek po piwie LECH. Który zwolennicy platformy w ramach żałoby po prezydencie Kaczyńskim nosili w ramach przeżywania żałoby teraz też będzie używany?
A w ramach walki o rozdział państwa i kościoła działacze Platformy nie przyjdą do kościoła? Czy zajmą wszystkie ławki w kościele?- 1 4
-
2019-01-14 22:06
glupi bo zonaty
- 2 0
-
2019-01-14 18:26
Tak!
- 2 0
-
2019-01-14 20:04
Razem z kim ? z pełooo
W końcu to miasto rozkwitnie ;-)
- 1 13
-
2019-01-14 18:03
(25)
Bardzo dobra inicjatywa,żałoba to ważna rzecz i w tę tragedię nie wkręcajmy polityki i hejtu.Wyrazy współczucia dla rodziny.A temu d**ilowi życzę jak najgorzej.
- 247 30
-
2019-01-14 18:14
(21)
Pytanie dlaczego rzad ufundowal przelot, konmalny kowalski nie nil by szans
- 3 53
-
2019-01-14 18:27
A dlaczego nie?
- 16 1
-
2019-01-14 18:42
Bo jej mąż pełnił funkcję prezydenta miasta może? (7)
- 41 2
-
2019-01-14 19:01
No i? (6)
A prezydent RP o samolot za Tuska nie mógł się doprosić...
Widzisz różnicę w poziomie?- 11 24
-
2019-01-14 19:55
Ale nie musiał go od razu rozbijać zabijając 95 niewinnych osób (2)
- 10 9
-
2019-01-14 21:09
A ty na złość też byś się zabił? (1)
- 3 1
-
2019-01-14 22:15
A to raz się zabijałem na złość?
- 2 2
-
2019-01-14 22:47
(2)
Jak się nie mógł doprosić? sami organizowali i nawet napisali Tuskowi, żeby się nie wtrącał. Oj słabiutka pamięć...
- 3 2
-
2019-01-15 00:40
Pamięć dobra, ale krótka. (1)
To Tusk i Putin zdecydowali o podziale uroczystości. W czasie pierwszej Tusk poleciał do Smoleńska i spotkał się z Putinem. Potem był wylot prezydenta. Samolot był w gestii rządu (prezydent nie miał "własnego" samolotu, więc to rząd użyczał samolotu na prośbę prezydenta) i poza sporządzeniem listą gości i planem pobytu , ludzie prezydenta nie mieli na nic wpływu. Za sam lot, obsadę pilotów, ochronę UOP na lotnisku etc odpowiadał rząd. To wszystko można sprawdzić w necie.
- 3 1
-
2019-01-15 10:02
To co napisałeś dowodzi że jesteś jednym z tych którym zdołano wyprać rozum.Na tej samej zasadzie polega praca wychowawców w szkołach samobójców którym wpompowuje się nienawiść do drugiego człowieka o odmiennych poglądach i kolorze skóry, tak by wejść wśród tych innych,krzyknąć wiadome słowa i dokonać zamachu, bo w raju czeka na niego siedem dziewic itd. Ocknij się , tamta tragedia była początkiem tej,od prawie dziewięciu lat wieczna mowa nienawiści, żadnej refleksji.Zapytaj się sam siebie jak można z zimną krwią na scenie przy widowni setek ludzi, w obecności dzieci zabić innego człowieka?
- 1 1
-
2019-01-14 18:50
Opinia (9)
Ponieważ Żona musiała być jak najszybciej w Gdańsku. Bez niej nie można było oficjalnie podać info o śmierci Pana Adamowicza.
- 17 3
-
2019-01-14 19:02
Ale czekał Adamowicz na nią? (4)
Bo nie zrozumiałem?
Czy zmarł dużo wcześniej ale jak zwykle ktoś kłamie?- 7 20
-
2019-01-14 19:56
Słyszałem, że już w nocy. (3)
- 4 2
-
2019-01-14 20:53
Podobno po 3ciej, ale chcieli z publiczną informacją poczekać na żonę pana prezydenta.
- 3 0
-
2019-01-14 21:10
W UM mówili że przed 12 (1)
- 3 0
-
2019-01-14 21:20
5h trwała walka na sali operacyjnej
- 0 0
-
2019-01-14 20:08
(2)
Przecież i tak nie zdążyła... A córeczka tu mogła się uczyć, w ukochanym Gdańsku szkoły są złe?
- 4 12
-
2019-01-14 21:11
Elyta uczy sie w USA
Tam profesor Wałęsa wykłada
- 5 6
-
2019-01-15 10:41
a to już wszystko rozumiem, jeżeli chodzi o wprowadzanie pewnych rzeczy do gdańskich szkół
- 0 0
-
2019-01-14 21:00
a gdyby była
w Nowej Zelandii?
- 0 2
-
2019-01-14 20:05
Duda lata na narty, a limuzyna z ochroniarzami jedzie (1)
na lotnisko na lawecie. To fanaberia czy mus? Zazdrościsz?
- 5 4
-
2019-01-14 21:11
Nie kwicz
- 1 1
-
2019-01-14 19:00
Niesiołowski namawiał żeby w 2010 już nie wydziwiac z tą żałoba... (1)
Komorowski stwierdził że Polacy zdali egzamin
A Tusk że trzeba bardziej kochać Rosjan...- 15 14
-
2019-01-14 20:54
Potrafisz sobie jeszcze w twarz w lustrze spojrzeć?
- 5 2
-
2019-01-14 20:54
Nie wkręcajmy hejtu ale komuś kogo nie znasz życzysz jak najgorzej?
Hmmm...
Bądźcie ponad takich trollów ludzie.- 4 1
-
2019-01-14 18:03
Kredki też są? (59)
Te marsze nie służą niczemu i nic nie wnoszą. Zamiast podejmowania prawdziwych działań dotyczących poprawy bezpieczeństwa oraz likwidacji przemocy i nienawiści organizuje się szopki, w których politycznie umazani ludzie tańczą na grobie człowieka, który zginął tragicznie.
Prawdziwe, skuteczne działania są potrzebne, a nie marsze...- 330 497
-
2019-01-14 18:08
(6)
Weź spadaj,nie zrozumiesz.
- 29 59
-
2019-01-14 18:12
Trudno zrozumieć bezsens.
- 27 22
-
2019-01-14 18:22
Billowa, to ty się wczoraj śmiałaś z tej tragedii aż ci komentarz usunęli
A teraz cwaniakujesz?
- 19 7
-
2019-01-14 19:09
Dziś dobrze kreda się sprzedawała (3)
- 11 8
-
2019-01-14 19:32
Ja dalej z dziećmi w kuchni zamknięta siedze (2)
Można już wyjść?
- 5 8
-
2019-01-14 22:41
Możesz sie przekopać na metr w głąb.
- 2 3
-
2019-01-14 22:45
do Kopara
Ty to może już tam zostań, dla dobra ogółu
- 2 1
-
2019-01-14 18:09
Działania są zawsze dwutororwe.
W cywilizowanych krajach jest zawsze coś dla tzw tłumu, tj działanie psychologiczne, oraz działania służb. Te pierwsze to działania polityków i społeczeństwa.
W krajach dzikich są tylko strzelnice i maczuga.- 22 16
-
2019-01-14 18:22
Opaski będą! (3)
Tak poważnie, to masz racje! Prawdziwy zachód! UE!
- 14 10
-
2019-01-14 19:04
Kamizelki żółte załóżcie ! (2)
- 7 14
-
2019-01-14 20:09
Jeszcze przyjdzie dzień, że ludzie wyjdą na ulicę (1)
w żółtych kamizelkach. Wystarczy jedna ustawa sięgającą głęboko do kieszeni i czara goryczy się przeleje.
- 17 9
-
2019-01-14 21:13
Chyba Czarna Macica
I nie kwicz
- 5 14
-
2019-01-14 18:42
Pfff
Pfff
- 1 4
-
2019-01-14 18:43
(20)
I ta broni pozwoli ci się obronić gdy sprawcy ewidentnie nie zależy na przeżyciu? Kto szybciej wystrzeli ja czy ty?
- 10 8
-
2019-01-14 18:48
A kto dziś przeżyje? (19)
Uzbrojony napastnik, czy Ty, owca czekającą na rzeź? Jak już umierać z rąk agresora to przynajmniej spróbować się bronić.
- 24 18
-
2019-01-14 18:58
lol (9)
ty myslisz ze jak dostaniesz pozwolenie na bron to bedziesz mogl z nia chodzic po ulicach?
- 12 9
-
2019-01-14 19:03
Mam pozwolenie (8)
mozna z nią chodzić po ulicy, może być załadowana.
- 12 11
-
2019-01-14 19:10
Jeden minister Tuska też ma broń ale egzaminu nie zdał... (4)
- 10 5
-
2019-01-14 19:17
I co z tego? (3)
Mam pozwolenie kolekcjonerskie. Na to mozna i 12,7mm WKM mieć.
- 7 3
-
2019-01-14 21:25
(2)
Kolejny, który uważa, że kraj, w którym wszyscy noszą na ulicy nabitą broń, to "cywilizacja", a nie myśli o konsekwencjach takiego stanu rzeczy.
- 14 6
-
2019-01-14 22:07
Szwajcaria, Finlandia, RPA, Czechy. (1)
W Szwajcarii jest jeszcze łatwiej o dostęp do broni, niż w najbardziej liberalnych stanach USA.
Chcesz mi powiedzieć, że Szwajcaria, czy Finlandia to nie cywilizacja?
Konsekwencje powszechnego i łatwego dostępu do broni są w większości pozytywne. Odwrotna sytuacja, czyli trudny dostęp do broni ma złe konsekwencje, czego można doświadczyć w UK.- 10 8
-
2019-01-15 00:50
Doczytaj ze zrozumieniem... W Szwajcarii nikt nie nosi broni na ulicy, tylko trzyma w domu. A amunicję w osobnej skrytce. To samo Finlandia, czy Norwegia - owszem, wielu ma tam broń... myśliwską. Nosi ją do lasu, a nie na koncerty. To samo Czesi - gdzie tak naprawdę jest mniej broni, niż w Niemczech, Szwecji, czy Francji, przedstawianych na prawicy jako kraje "upadłe i niebezpieczne". Za to tyle samo, co w Czechach, jest broni w Meksyku, czy Afganistanie. Raczej nie są one znane, jako bezpieczne miejsca na wakacje.
W Norwegii, pomimo dużej ilości broni w rękach mieszkańców, policjanci chodzą nieuzbrojeni. W Japonii, pomimo braku broni i rzekomo "bezbronnego" społeczeństwa, notuje się jedne z najniższych wskaźników przestępczości na świecie.
Tymczasem nasycenie społeczeństwa bronią w stopniu takim, jak Stany Zjednoczone (najbardziej uzbrojony naród świata) powoduje, że Amerykanie się boją - boją się strzałów w domach, w samochodach, w szkołach. Nauczyciele przychodzą do pracy uzbrojeni. Policjanci strzelają na wszelki wypadek, ze strachu, i nie ma się co dziwić, bo mają solidne przesłanki, że podejrzani są uzbrojeni. Ludzie w USA giną bez sensu np. w trakcie kontroli drogowych.
Danie ludziom spluw rzadko pomoże, a może mocno zaszkodzić. Przemyśl i zrozum.- 10 6
-
2019-01-14 21:53
Ludzie giną wlaśnie od broni!!! (2)
Wez cos na uspokojenie, moze poczytaj
- 10 5
-
2019-01-14 22:08
Więcej ludzi ginie od samochodów i złego jedzenia, niż od broni.
Zdelegalizować złe jedzenie i samochody?
- 10 7
-
2019-01-14 23:11
100% ludzi pijących wodę umiera!
- 12 1
-
2019-01-14 19:05
Karate? (6)
- 3 2
-
2019-01-14 19:10
Co karate? (5)
Powodzenia z używaniem jakiejkolwiek sztuki walki z niewyszkolonym nożownikiem...
- 10 3
-
2019-01-14 19:33
Karate karatem (3)
A siekierka siekierką...
- 10 0
-
2019-01-14 20:40
(2)
Krav maga (mossad) sztuka samoobrony w warunkach cywilnych .Umiesz liczyc to licz na siebie.rok uczeszczania i dwóch takich z nożem ci skoczyć moze
- 1 15
-
2019-01-14 21:05
Chyba śnisz... (1)
Wszystkie sztuki walki i systemy samoobrony łącznie z tym izraelskim wymysłem w walce z nożownikiem zakładają, że będzie on wyszkolony w posługiwaniu się tym narzędziem. Jego ruchy można przewidzieć i je skontrować. Niewyszkolony nożownik jest nieprzewidywalny i chaotyczny. Osobiście znam jedną osobę, która ćwiczyła krav magę i miała styczność z nożownikiem, z której wyszła cało - uciekła. W internecie można znaleźć filmik z prezentacji krav magi, gdzie doświadczony w tej izraelskiej wydmuszce osobnik dostał przeciwnika - małolata z markerem reprezentującym nóż. Udało się też nóż odebrać, ale po kilku sekundach szamotaniny, w wyniku której facet od krav magi miał pomalowane całe ręce, klatkę piersiową i twarz...
Jeżeli zaś sądzisz, że dasz radę dwóm nożownikom na raz to radzę Ci się obudzić szybko z tego snu.- 14 1
-
2019-01-15 00:51
Popełniasz zasadniczy błąd w swoim wywodzie
Zakładasz, że nożownik widzi przeciwnika i jego zamiary. Zakładasz, że ktoś chciał go od razu obezwładnić. A ten facet chodził przez 2 minuty po scenie. W ogóle nie myślał o swojej ochronie. Trzymał w górze nóż. Rozmawiał przez mikrofon. Czy naprawdę to takie trudne chwycić go za rękę i ją wykręcić? On się nie zachowywał jak "normalny" przestępca. On wyglądał na kogoś kto obnosi się z tym, co zrobił.
A gdyby jemu totalnie odbiło i chciał mordować inne osoby?? Ten wariant trzeba brac pod uwagę. Szczęście w nieszczęściu, że zadowolił się jedna ofiarą- 3 1
-
2019-01-15 00:44
Ten gościu chodził 2 minuty po scenie.
Wystrczyło go kopnąć w jaja
- 3 1
-
2019-01-15 01:21
(1)
Twoja logika- dajmy broń wszystkim, bo jeśli typ zastrzeli 15 osób to my też go zastrzelimy
- 3 1
-
2019-01-15 09:56
Twoja logika-zlikwidujmy wszelką broń, przedmioty niebezpieczne (ciekawe określenie) itd. Będzie raj na ziemi i wszyscy się będą kochać i trzymać za ręce.
- 2 1
-
2019-01-14 18:43
Rydzyka brakuje (3)
Dobrze ze Owsik odszedl
- 10 58
-
2019-01-14 19:05
POmaska jest?
- 5 17
-
2019-01-14 19:34
I Walesy
Zawsze byli razem
- 5 9
-
2019-01-14 21:54
to teraz czas na ciebie ...
- 0 0
-
2019-01-14 18:51
(1)
.....jeżeli Ciebie to niczego nie uczy, to jest mi tylko przykro z tego powodu!!!!
- 5 8
-
2019-01-14 21:15
Nie moja bajka
- 1 1
-
2019-01-14 20:09
co ci da strzelnica... (4)
Czlowiek zostal zabity podczas zakonczenia akcji charytatywnej... zabity przez idiote, ukierunkowanego przez nienawisc polityczna... do kazdego kto podejdzie do ciebie na wyciagniecie reki bedziesz strzelac?. Do przeciwnikow broni, do tej zbrodni zostal uzyty noz... nie wazne jaki... do zabicia czlowieka wystaczy zaostrzony patyk czy kawalek robitej szyby zawiniety w szmate... to nie bron robi przestepce tylko zamiary. Tyle w temacie.
Pawle. Dałeś temu miastu tyle ile byłeś w stanie, teraz my postaramy sie nie zaprzepascic twoich dokonan.- 21 7
-
2019-01-15 12:08
(3)
Oczywiście, że broń robi przestępcę, ponieważ jest częścią kultury przemocy. Broń przemoc gloryfikuje, nadaje jej pozytywne konteksty znaczeniowe.
- 0 2
-
2019-01-15 12:55
(2)
Dostęp do broni białej jest nieograniczony. Dlaczego jeszcze nikogo nie zarznąłeś?
- 1 1
-
2019-01-15 15:02
(1)
Nic nie zrozumiałeś. Broń biała nie jest elementem kultury przemocy. Podobnie jak tkanina, przy pomocy której też przecież można kogoś udusić. Broń palna jest - interesują się nią i pragną ją posiadać jednostki zaburzone, ponieważ taki jest jej kontekst kulturowy: służy do zabijania.
- 0 2
-
2019-01-16 09:44
Pogrążasz się.
Dostęp do broni palnej czarnoprochowej rozdzielnego ładowania wyprodukowanej do 1885r. lub jej replik jest niegraniczony dla pełnoletnich.
Kiedy ostatnio kogoś zastrzeliłeś?
Jaki teraz argument? Czarny kolor, polimerowy szkielet?- 0 0
-
2019-01-14 21:04
Masz rację, będą kolejne ofiary (1)
Może nie każdy musi iść na strzelnicę ale dopóki będzie trwała polityczna wojna okraszona turbo propagandą z obu stron nie można liczyć na poprawę. To samo dotyczy śmiesznych wyroków dla przestępców, przyzwolenia na naszą podwójną moralność i powszechną bylejakość. Trudno zrozumieć czemu VIP podczas publicznej imprezy nie ma ochraniarza, a całe wydarzenie obstawiają niedoświadczeni ludzie. Jak na scenę można wejść z nożem? Wczoraj napisałem, że w Anglii lepiej zabezpieczone są dyskoteki na prowincji. Czy ktoś wyciągnie z tego wnioski? Nie. Nie zrobiono nic po Smoleńsku, zabójstwie M. Rosiaka, szarżach BOR-SOP. Niestety będzie takich wypadków więcej bo jeden udany zamach jest pożywką dla podobnych niezrównoważonych osobników. Ofiarami nie muszą być politycy. Teraz wystarczy im rozgłos.
- 14 3
-
2019-01-14 22:48
Apeluję do dziennikarzy-Masz rację, będą kolejne ofiary
Proszę ściągnijcie z portalu wszystkie filmy z zamachu na Adamowicza. To jest pożywka dla kolejnych niezrównoważonych osobników. Weźcie przykład choćby z AlJazeery która potrafiła poinformować o zamachu i śmierci prezydenta w profesjonalny sposób. Chyba, że komuś zależy na eskalacji, kolejnych ofiarach.
- 7 0
-
2019-01-14 21:29
Zapomnij
Nie dotrze, nie ma szans. Łatwiej jest przecież popłakać, potrzymać się za ręce i palić świeczki żywiąc przy tym naiwną nadzieję, że wywrze to jakiś skutek. Pudło.
- 4 4
-
2019-01-14 21:35
brawo
kup karabin lub pistolet , nadchodzą trudne czasy, nie maszeruj , trenuj na strzelnicy, trafiaj
- 1 1
-
2019-01-14 22:29
Lepiej jak Ty hejtować - Brawo Ty
- 1 2
-
2019-01-14 22:36
Lepiej byś dzisiaj milczał :(
- 3 1
-
2019-01-14 23:12
Lobby importerów broni się lansuje (2)
Kukiz nie przepchnął ustawy to może teraz się uda...
Hieny...- 3 6
-
2019-01-14 23:18
Hienami powinieneś nazwać osoby, (1)
które na tragicznej śmierci Adamowicza zbijają dziś polityczny kapitał - między innymi organizatorzy tego śmiesznego marszu.
Żadnego lobby importerów broni nie ma, a poza tym nie musimy nic importować, mamy swoje, dobre konstrukcje.- 5 9
-
2019-01-15 00:51
A "Wiadomości" TVP widziałeś?
- 5 1
-
2019-01-15 00:53
tak
Coś w tym jest aczkolwiek ludzie posiadają sumienie i jakoś to wyrażają, uważam że zarówno taki marsz jest potrzebny jak i skuteczne działanie służb, tak aby nie skończyło się tylko na marszu
- 0 0
-
2019-01-15 08:33
(1)
I dlatego nie czytam komentarzy tutaj. Szambo a nie zrozumienie. Widzisz tylko czubek własnego nosa i własne postrzeganie świata. Odmawiasz innym żałoby, nazywając to szopką. Gdy umrze ci matka, nawet nie idź na pogrzeb - nie rób szopki.
- 1 1
-
2019-01-15 09:52
Rozumiem, że pojawiasz się na każdym pogrzebie w mieście. Zarobiony/a musisz być.
- 0 1
-
2019-01-15 10:49
zwłaszcza strzelnica rozwiąże problem :D
zamiast jednej ofiary mielibyśmy multikila!!
tak trzeba (nie)żyć!- 1 2
-
2019-01-15 12:05
Owszem, wnoszą. Żeby rozumieć, co wnosi taki marsz, trzeba jednak mieć elementarną inteligencję i wrażliwość. To jest część rytuału żałobnego. Ludzie przyszli zamanifestować swój żal, wspólnotę i pogląd na nienawiść. Nikt ci nie każde na nie chodzić, jeżeli tego nie rozumiesz.
- 0 3