Nowe targowisko otworzy się tego lata
2 lipca 2022
(74 opinie)
Gdynia: pechowy skok na bungee z dźwigu stojącego w Parku Europy . Uprząż zabezpieczająca wypięła się z nóg jednego ze skoczków. Mężczyzna spadł z kilkunastu metrów na poduszkę powietrzną. Trafił do szpitala ze złamanym kręgosłupem.
Skoczek spadł na poduszkę zabezpieczającą po tym, jak w czasie lotu wysunął się z uprzęży mocującej do liny. Jest połamany.
Film pochodzi z profilu twitterowego użytkownika Ancymon.
2 lipca 2022
(74 opinie)
2 lipca 2022
(72 opinie)
2 lipca 2022
(53 opinie)
2019-07-21 18:51
Kto poniesie za to odpowiedzialność ???
2019-07-21 18:54
2019-07-21 19:05
Zostanie wszczęte postępowanie wyjaśniające, po którym stwierdzi się, że nie ujawniono żadnych uchybień. Tym samym nie można nikogo pociągnąć do odpowiedzialności. Takie teksty sadzą zazwyczaj rzecznicy różnych instytucji państwowych, gdy coś się stanie, ale żeby uciszyć medialną wrzawę to się tak mówi. A za parę miesięcy po cichu, rozejdzie się po kościach. Polska.
2019-07-21 19:14
Nie , nie Polska , tylko zdegenerowani , zdemoralizowani niektórzy członkowie tego przypadkowego społeczeństwa , oczywiście w pewnej części , na szczęście ta druga część jest normalna.
2019-07-21 19:46
A tam Polska.... Ktoś za to na pewno odpowie. Oby nic się poważnego nie stało temu gościowi co skakał. Pewnie po tym wypadku bungee w całej Polsce będzie przeżywać spory kryzys
2019-07-21 22:55
Jak zeby mu sie nic nie stalo???Umiesz czytac???Ma pekniety kregoslup!!!Kalectwo.Trwale.Wozek inwalidzki
2019-07-21 23:05
2019-07-22 08:20
Z resztą jak widać na filmiku, ten człowiek mógł ruszać nogami i rękoma więc oby wyszedł z tego cało
2019-07-22 09:37
Może i nie ma paraliżu, ale ze złamanym kręgosłupem sprawny tak jak kiedyś to już nigdy nie będzie.
2019-07-23 01:12
2019-07-22 02:51
Ty się lepiej doucz. myślisz przerwanie rdzenia że złamaniem kręgosłupa. To drugie wcale nie musi oznaczać wózka inwalidzkiego
2019-07-22 09:16
Nie ma gorszej rzeczy do złamania niż kręgosłup.
Ja mam tylko dyskopatię i już wiem że na całe ciało idą efekty.
od złego samopoczucia, braku apetytu, bólów na całym ciele.
Żyć się szybko odechciewa.
Pozdrawiam,
życzę koledze powrotu do zdrowia.
2019-07-22 18:46
Miałem w ubiegłym roku złamanie kręgosłupa (kompresyjne - kręgi L2/L3) po upadku na snowboardzie. Jak napisał przedmówca : złamanie kręgosłupa (kręgu/-ów) nie musi oznaczać przerwania rdzenia kręgowego (ma grubość kciuka) i paraliżu. Współczuję jednak facetowi, bo faktycznie skutki takiego urazu w tym wieku można odczuwać do końca życia (choć medycyna jest coraz lepsza i potrafi zdziałać niezłe cuda)
2019-07-22 09:29
i godzinę aktualizacji z informacją o kręgosłupie
2019-07-21 23:05
2019-07-21 23:34
Polityka znajdzie miejsce wszędzie
2019-07-22 09:08
2019-07-22 10:30
Cóż, Tusk stworzył "państwo teoretyczne" wiec w pewnym sensie tak. Wiele lat minie zanim podniesiemy się z upadku do jakiego doprowadziło PO. Zwlaszcza że PiSowi naprawianie za szybko nie idzie (nie chce albo nie może)...
2019-07-23 01:08
przez łzy
2019-07-22 11:32
2019-07-22 07:18
Ze mi nogi z d...py wyrwie
2019-07-22 20:53
2019-07-21 19:04
Osoba, która odpowiada za bezpieczeństwo i stan sprzętu.
2019-07-21 19:39
Widział ktoś jak wygląda w tym roku aleja topolowa? Nagromadzenie tandety ponad wszelkie dopuszczalne normy! Co to ma być!
2019-07-21 19:45
Aleja Topolowa i park nie są własnością Miasta Gdyni. Właśnie dlatego w tym roku wygląda to jak jeden wielki śmietnik.
2019-07-21 21:30
A kto kosi na tm terenie trawę, stawia śmietniki, ławeczki i kto wydaje zezwolenia na handel tandetą? Naprawdę miasto nie ma nic do powiedzenia, przecież tu chodzi o wizerunek miasta.
2019-07-21 23:43
A co np. miasto ma do powiedzenia w sprawie ogródka przy moim domu?
2019-07-22 05:05
to zobaczysz... ;))
2019-07-21 19:47
Nikt z urzędu miasta nie ma w kompetencjach oceniania czy coś jest tandetą czy nie. Poza tym, ta tandeta stoi na terenie prywatnym i urząd miasta nie ma nic do tego.
2019-07-21 19:47
Edek gamoniu ty to za wszystko winisz UM. Weź już skończ te brednie.
2019-07-21 20:50
Takie skoki to sport ekstremalny
2019-07-21 21:23
Ciekawe czy dostanie jakies odszkodowanie.
2019-07-21 22:01
od kogo?
2019-07-22 05:06
wszystkie takie imprezy są zawsze obowiązkowo ubezpieczone
2019-07-22 09:12
Pewnie mają jakieś ubezpieczenie, ale i każą skoczkom podpisać oświadczenie, że zrzekają się ewentualnych roszczeń, także coś tam może dostanie, ale pewnie to pokryje ledwo koszty rehabilitacji.
2019-07-22 14:15
odpowiedz prawidłowa brzmi: NiGDY !!!
2019-07-21 19:12
ze rodzina S. ktora przejęła ten teren i zrobiła z niego syf
2019-07-21 19:37
że disco polo przy tym będzie szczytem wyrafinowania. Polska paździerz i do przodu!!!
2019-07-22 08:18
Jakby nie było popytu na tak tandetną rozrywkę to by takich atrakcji tam nie było.
2019-07-21 19:18
2019-07-21 19:28
To jest sport ekstremalny. Ekstremalny to znaczy, że jest ryzyko, że coś pójdzie nie tak. Dlatego podpisuje się zgodę, że jest się tego świadomym. Bo niestety zawsze 1 na 10000 może pójść coś nie tak.
2019-07-21 21:09
2019-07-22 06:56
Czy to od ekskrementów przy jego uprawianiu?
2019-07-21 22:52
To że sport ekstremalny nie znaczy że nie ma się zachować jakichś wymogów bezpieczeństwa. Uprząż się zsunęła, czyli została źle założona. Jeśli taki wypadek dotyczyłby kogoś z moich bliskich to placiliby gruby hajs za to. Poza tym, jeśli facet jest ubezpieczony i jest również ubezpieczony na takie wydarzenia, to ubezpieczyciel na pewno ich wydoi, czego im życzę
2019-07-21 19:43
Nikt. Przed skokiem podpisujesz oświadczenie, że skaczesz na swoją i tylko swoją odpowiedzialność. Inna sprawa, że Organizator i tk bedzie miał ciepło w Prokuraturze. Na szczeście, tym razem, obyło się bez trupa.
2019-07-21 22:15
Nie zgodzę sie. Na swoją opowiedzialnosc - jesli mimo udanego skoku cos sie w organizmie porobi. Tutaj zawinil sprzet lub osoba zapinajaca.
2019-07-21 23:18
Jak nic dzwigowy szarpnął wajchą
ciekawe czy przebadali go alkomatem?
2019-07-21 22:52
Nogi owiązano mu czarną taśmą na rzepy...na rzepy! Moze właśnie takie kiepskie mocowanie się poluzowało i stąd tragedia. Oczywiscie to z winy organizatora. Ja bym za cholere nie pokusił się na takie szaleństwo i jeszcze w cenie 130 zł
2019-07-21 23:44
Ale za darmo to już byś się skusił?
2019-07-22 05:08
2019-07-22 14:54
Tam zawsze było na rzepy i nie tylko tam przy bungee, skakałem łącznie z 5 razy i wszędzie w Polsce takie są zapięcia. Później zrobiłem kurs skoczka spadochronowego, o wiele lepsze wrażenia, polecam.
2019-07-22 00:57
2019-07-22 10:30
tylko tak na obrzeża, żeby później było łatwiej obsłudze naziemnej ściągnąć na ziemię każdego skaczącego. W sumie ten materac jest tam włąśnie po to by w razie takiej nieprzewidzianej tragedii delikwent spadał na środek poduchy żeby zminimalizować obrażenia. Tutaj widać, że był ustawiony na krawędź materaca, odbił się i zsunął na ziemię. Ale to i tak myślę uratowało mu życie. No cóż, zdarzyło się, współczuję poszkodowanemu ale tym gościom z obsługi również nie zazdroszczę
2019-07-21 19:56
2019-07-21 20:17
2019-07-21 23:25
2019-07-22 05:10
o pozostała połowa nie ma go wcale ... i jakoś żyją
2019-07-21 20:21
kręgosłupa oczywiście...
2019-07-21 20:34
ja podniose odp. jak cos, pzdr
2019-07-21 20:37
Grawitacja
2019-07-21 20:44
Jak ktoś włazi na drzewo i spadnie , to odpowiedzialny jest ogrodnik który je zasadził ?
Albo zdobywa górę i zjedzie w przyśpieszonym tempie. ??? To stwórca , że taką górę wymyślił
2019-07-22 05:11
zatrważająca tu ilość ludzi małej wiary, lecz z kaczego wyznania
2019-07-21 21:18
Nikt po prostu noga mu zeszczuplała ze strachu
2019-07-21 21:24
Prywatny teren. Jest jakiś właściciel.
2019-07-21 21:51
Pewnie pracownik
2019-07-21 22:46
My wszyscy bo zaplacimy za jego leczenie. W cene takich zabaw powinno byc wliczone dodatkowe ubezpieczenie zdrowotne. NFZ nie powinien tego finansowac.
2019-07-22 10:34
niedoszłych topielców, samobójców, rannych w wypadkach gdy sprawca był pod wpływem alkoholu lub narkotyków, motocyklistów pędzących z zawrotną prędkością ? tak to widzisz?
2019-07-22 11:45
2019-07-22 13:53
Ja tez tak to widzę
2019-07-22 22:38
ja uważam że nie powinno być w ogóle NFZ a każdy powinien się ubezpieczać sam (oprócz ludzi pokrzywdzonych przez los - ci z naszych podatków). Natomiast ubezpieczenia powszechne prowadzą do nadużyć i patologii gdzie ktoś kto ryzykuje płaci tyle samo co normalny człowiek który siedzi i ogląda familiadę .... i nabawia się cukrzycy
2019-07-21 23:22
2019-07-22 02:17
No jak kto? Skaczący. Wypiąl się z uprzęży.
2019-07-22 02:19
2019-07-22 02:39
Jak kto...? Nikt...Winnych brak....Firma zwinela mandzur i tyle widzieli....
2019-07-22 09:07
2019-07-22 09:43
Nikt nie musi. Jednemu cos sie stalo, drugi ma ponosic jakas odpowiedzialnosc?
2019-07-22 10:43
Decydując sie na tego rodzaju wrazenia nalezy takie wydarzenie brac pod uwage i koniec tematu!!!
2019-07-22 10:50
2019-07-22 11:12
Ponoć skoczkowie podpisują umowę biorąc odpowiedzialność na siebie.
2019-07-22 11:15
zawsze nikt , nie było sprawy !!!!!!
2019-07-22 12:08
Skacząc podpisujesz oświadczenie, ze robisz to na własną odpowiedzialność i nie będziesz dochodził żadnego odszkodowania jeśli Ci się coś stanie
2019-07-22 22:34
2019-07-22 14:13
Ziobro już zwołuje konferencję i zaraz wszystkich zmiotą z rynku specustawą.
2019-07-22 16:17
Na jutro planowana jest zbiórka funduszy na mszę świętą o zdrowie i pomyślność Kościoła. Tylko wiara czyni cuda.
2019-07-22 16:40
pomyśleliście ludzie o tym jak czuje się ten człowiek? jego znajomi, rodzina? dla was to jest zabawne? a może by tak nakręcić o was filmik jak skaczecie z bangee i ulegacie wypadkowi, hę?
druga rzecz redakcjo! SERIO serio umieszczacie ten film na portalu? to wiele o was świadczy...
2019-07-22 17:38
Na pewno podpisał odpowiedni dokument że jest świadomy ryzyka i robi to na własną odpowiedzialność
2019-07-23 20:39
Odpowiedz jest prosta. Nikt.
2019-07-24 14:18
firma organizująca
2020-07-21 09:55
2019-07-21 18:51
zbędne ryzyko
2019-07-21 19:36
Byłem, widziałem! Masakra! Zacząłem uciekać!
2019-07-21 20:29
...ludzie od zawsze chcą pokonywać bariery , wierzchołki i inne ograniczenia.
Ciekawość leży w naszej naturze.
Jeśli ryzyko jest dla Ciebie zbędne , to proponuje nie wychodzić z domu , bo ryzykujesz ,ze dachówka spadnie Ci na głowę i Cię zabije.
2019-07-21 20:40
skok na bungee ze spacerem po mieście, to nie pozostaje mi nic innego, jak pogratulować błyskotliwości.
2019-07-21 21:20
2019-07-21 20:45
Nie zabije. Chodzę w kasku.
2019-07-21 20:51
2019-07-21 22:04
2019-07-22 13:47
co daje światu ryzyko w postaci skoku na bungee?
2019-07-21 21:15
Przynajmniej wszystko jest od początku jasne.
Po co sobie robić nadzieje?
2019-07-21 21:20
2019-07-21 22:45
i tak nie ochroni.
2019-07-22 09:27
Reklamowali ze prędzej ci serce pęknie
2019-07-22 13:40
dlatego ja nie odważyłem się nigdy skoczyć na bungee a w sumie mogłem mieć okazje kilka razy.
2019-07-21 18:51
Musiało boleć
2019-07-21 19:38
Prokuratura? Jakaś amatorka zarabia kasę i naraża ludzkie życie?
2019-07-21 20:38
Pechowcy są ostrożni a i tak giną, natomiast jeśli masz fart to możesz skakać w chińskiej uprzęży z indyjskiego dźwigu i przeżyć.
Szczęście i pech nie są równo pomiędzy ludzi rozdzielone :)
2019-07-21 22:08
W innym świecie kwantowym pewnie zginął.
2019-07-21 21:43
Skok się udał, tylko lądowanie h####e
2019-07-21 18:52
Ciekawe kto za to odpowie! Zdrowia facet ci zycze
2019-07-21 19:24
Stawiam ,że przed skokiem podpisał oświadczenie ,że skacze na własne ryzyko , takie oświadczenie pisałem będąc w jednym z parków linowych
2019-07-21 20:45
2019-07-22 01:09
Nikt za to nieodpowie ponieważ przed skokiem podpisujemy stosowny formularz. Właściciele są zabezpieczeni na taki wypadek
2019-07-22 06:42
Czyli organizator takich skoków formalnie nie bierze za to żadnej odpowiedzislności
2019-07-22 07:04
2019-07-22 13:19
ale co jeśli organizator nie zapewnia wymaganej staranności zabezpieczenia? skaczący nie może skarżyć gdy dostanie np ataku padaczki albo ataku serca ale w przypadku gdy mu źle założą uprząż to jest ich wina.
2019-07-22 14:29
Nikt nie odpowie, przed skokiem prawdopodobne jak się nic nie zmienilo Podpisuje się że skaczesz na własną odpowiedzialność
2019-07-23 00:03
no napewno nie organizatorzy pisze w regulaminie w ostatnim punkt ze jest to sport ekstremalny.... Wszystkie normy bezpieczenstwa zostaly zachowane odpowiednio takze to nie wina organizatorow
2019-07-21 18:52
2019-07-21 19:42
Regulamin napisany tak by nie odpowiadać za to co się stanie hahaha to było ekstremalne ;) I nieoczekiwane . Organizator ma odpowiadać haga ? No w życiu nie w Polsce . Przecież podpisał Pan zgodę i zapoznanie z regulaminem haha ...
2019-07-21 22:43
Czy w regulaminie jest napisane, że lina może się zerwać albo, że może zostać źle zapięty lub, że dźwig się przewróci?
2019-07-21 18:53
Życie trzeba szanowac.... Ludzie codziennie zmagają się z chorobami, a taki pójdzie, zapłaci i może stracić zycie
2019-07-21 19:15
Gdyby byli na świecie tylko takie trolle jak ty to ludzkość nadal by siedziała w jaskini...
2019-07-21 19:37
Skok na bungee to jakis milowy krok w rozwoju ludzkosci? Nie kumam.
2019-07-21 19:51
Chodzi o cechy charekturu.
Których nie masz
2019-07-21 19:54
Uzależnienie od adrenaliny?
2019-07-21 20:16
2019-07-21 20:58
uhahałem się po pachy :D
2019-07-22 06:28
2019-07-21 20:42
Ryzyko można podjąć, niekiedy jest to nieodzowne, ale dla konkretnej, wyższej sprawy! Skoki na bungee można zastąpić wkładając głowę lwu w d... ....ani to przyjemne ani bezpiecznie ...a na pewno...bezsensowne!
2019-07-21 21:04
haha czekamy na śmiałka, który wsadzi głowę w du... lwa :D
2019-07-21 23:59
Ta cecha charakteru której nie ma to: głupota.
2019-07-22 07:06
Ty byłbyś wsród nich. Ja stąpam twardo po ziemi.
2019-07-22 07:14
A taka jak ty to by wyginela...
2019-07-21 21:38
To jest coś czego nie można zrobić w domu, coś czego nie poczujesz idąc spacerkiem po chodniku, coś, sekunda, emocje których nigdy nie zrozumiesz. Krytykując ludzi którzy którzy chcą poczuć coś wspaniałego pokazujesz tylko jak bardzo jesteś ograniczony umysłowo
2019-07-21 21:41
Większość jest obecnie ograniczona.
Widać to po d**ilnych komentarzach.
2019-07-21 22:22
"Synku, bedziesz tatusia pchal na wozku, bo tatus chcial poczuc emocje....,
a jak dopchasz do domu to zmien mu pieluche"
2019-07-21 22:27
Jutro Ci sami ludzie sami będą skakać.
2019-07-22 13:50
co jeszcze fajnego robisz dla emocji? dzwonisz do drzwi sąsiadów a potem uciekasz?
2019-07-22 00:26
2019-07-22 10:26
Zabija nas to co najbardziej kochamy powie ci to każdy motocyklista czy skoczek spadochronowy Oni nie ryzykują życia oni żyją
2019-07-22 13:48
fajnie, sieroty będą się tym pocieszać "tatuś kochał spadochron bardziej niż mnie" ;)
2019-07-22 14:41
zwykle tacy ludzie nie maja dzieci a jesli maja to tylko ich wina ale ten komentarz jest szczegolnie i**otyczny
2019-07-22 13:36
To że ktoś leży w szpitalu to chyba nie jest kurka wina kogoś kto lubi sporty ekstremalne.
2019-07-22 17:52
Najlepsze rzeczy w życiu wymagają takiego "zbędnego ryzyka" dlatego współczuję.
Najlepiej siedzieć przed komputerem, pisać o niepotrzebnym ryzyku i narzekać, nawet jak coś nas nie dotyczy.
2019-07-23 10:45
w sumie smutne masz życie, skoro frajdę znajdujesz tylko w zbędnym ryzyku
2019-07-21 18:53
na nagraniu na YT widać wyraźne, że jakieś łączenie pęka. (proszę sobie włączyć w spowolnionym tempie x 0,25)
2019-07-21 18:56
Łuuuuu to ktoś pojedzie na cele.
2019-07-21 19:01
Jakby pękła nieco później i go wystrzeliła w kosmos?
2019-07-21 19:06
2019-07-21 22:45
Jakby go wystrzeliło może miały czas by przygotować się do upadku, np. odwrócić się plecami w dół.
2019-07-21 23:27
2019-07-22 07:11
2019-07-22 08:19
a nie Jowisz.
2019-07-22 09:16
2019-07-22 09:20
sorry, Jowisz też ma pierścienie. ale te na saturnie są najbardziej widoczne ;)
2019-07-21 19:39
Gdyby łączenie puściło przy ściąganiu, to by teraz chłopa durszlakiem zbierano.
2019-07-21 20:40
2019-07-21 18:59
2019-07-21 19:21
Zaraz po tym rozłożył gość nogi lecąc, gdyby miał wciąż przewiązane - nie rozsunąłby ich. Jedyne wytłumaczenie to uprząż się zsunęła ze stóp.
2019-07-21 19:45
ma przynajmniej 0,5m taśme/linkę przy nogach
2019-07-21 22:02
Nogi nie są ciasno spięte ze sobą, dlatego można nimi machać.
I pomyśleć, że zaczęli używać uprzęży 3-punktowych z powodu nadmiernego bezpieczeństwa, i dla komfortu skaczącego (uprząż nie musi być bardzo ciasna). Gdyby miał po staremu tylko mocno ściągnięte opaski na nogi, to by się nic nie stało.
2019-07-22 13:13
Kto to wymyślił! Nawet jak nie pękną albo się nie zsuną, to i tak są niebezpieczne, bo końcowe szarpnięcie załatwia kręgosłup i stawy! Wszystkie uprzęże do bungee powinny być takie jak dla skoczków spadochronowych, wiem, co mówię, bo sama jestem skoczkiem i nie boję się takich rzeczy, ale w życiu nie zgodziłabym się na bungee z taką uprzężą!
2019-07-21 18:54
nikt normalny nie potrzebuje takich zabaw.
Obu mu nic się nie stało! Ale może być ciężko...
2019-07-21 19:04
znacznie bardziej niebezpieczne jest wchodzenie w góry w czasie zimy(wielu himalaistów zginęło bo chcieli zdobyć szczyt w ekstremalnych warunkach).
2019-07-21 19:05
ale bęcwałów jest i tak za dużo jeszcze na świecie
2019-07-21 19:16
Dodam , ta liczba się zwiększa .
2019-07-21 20:01
i dopowiem, że rozszerzone prawo Kopernika działa bez zarzutów. Gorsze wypiera lepsze. Wszędzie i w coraz szybszym tempie.
2019-07-21 19:16
Są i eksperci od himalaizmu, którzy w życiu zaliczyli tylko Gubałówkę, kolejka...
2019-07-21 20:13
2019-07-21 18:54
Zabronic takich skokow!!!!!
2019-07-21 19:01
Dlaczego? Przecież to dorosły facet. Sam za siebie odpowiada. Nie traktujmy dorosłych ludzi jak dzieci socjalisto!
2019-07-21 19:18
Tak , kapitalisto , tylko że za leczenie i ewentualna rehabilitację płacimy my wszyscy , chyba że on sam się zdeklaruję w co bardzo wątpię.
2019-07-21 19:21
Sam jesteś brzydki i gruby.
Więc też będę płacił za twoje leczenie.
2019-07-21 19:21
Bo leczenie otyłości kosztuje nas najwięcej stukilowa babo
2019-07-21 19:22
Ustawkami kibolskimi się martw, korwinisto
2019-07-21 19:36
Płacimy wszyscy bo socjaliści stworzyli taki i**otyczny system, gdzie nikt za nic nie odpowiada a za wszystko płacą wszyscy.
2019-07-21 19:38
"Tak , kapitalisto , tylko że za leczenie i ewentualna rehabilitację płacimy my wszyscy , chyba że on sam się zdeklaruję w co bardzo wątpię."
Tyle bredni w jednym zdaniu. Po pierwsze każdy rozsądnie myślący człowiek chętnie wypisał by się z burdelu zwanego nfz ale trik tego faszystowskiego pomysłu polega na tym że jest przymusowy. Po drugie, fakt że wszyscy muszą się jednakowo składać na różnej jakości potrzeby to jeden z wielu argumentów przeciwko socjalistycznym bredniom a nie przeciwko wolności wyboru.
2019-07-21 21:22
2019-07-21 22:06
więc co za różnica?
2019-07-22 12:24
Żebranie na fejsie jest po stokroć godniejsze niż żądanie by inny płacili za twoje usługi poprzez wspieranie obłąkanych socjalistycznych fantazji.
To raz, a dwa to jestem pewien, że to ja płacę na twoje ubezpieczenie robaczku.
2019-07-21 20:16
Jakby kazdy sie ubezpieczal od podobnych zdarzen to nie bylo by takich pseudo filozofow jak ty. Ale przeciez mi sie nic nie stanie i nie wydam kasy na ubezpieczenie..