- 1 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (105 opinii)
- 2 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (313 opinii)
- 3 Tak organizowano Rajd Monte Carlo w Gdańsku (17 opinii)
- 4 Neptun jak nowy. Zobacz, jak go myto (45 opinii)
- 5 Z bastionu Żubr zniknęły lunety (49 opinii)
- 6 Pod prąd uciekał przed policją (276 opinii)
Wypadek w terminalu kontenerowym. Suwnica uniosła kontener z naczepą
Podnoszona omyłkowo wraz z kontenerem naczepa spada z kilu metrów na plac przeładunkowy w terminalu Baltic Hub.
Niewłaściwie odczepiony od naczepy kontener został podniesiony przez suwnicę portową wraz pojazdem. Zestaw spadł z kilku metrów i uległ zniszczeniu, ale na szczęście nikomu nic się nie stało.
Na nagraniu, do którego dotarliśmy, widać pracującą suwnicę. Film zaczyna się w momencie, gdy operator suwnicy już unosi kontener w powietrze. Ładunek wciąż jest jednak połączony z naczepą, na której przyjechał w miejsce wyładunku. (Aktualizacja: czytelnik Trojmiasto.pl w komentarzu informuje, że kontener był ładowany na naczepę, a nie odbierany z niej)
Albo awarii uległ jeden z zaczepów kontenera, albo też został on nieprawidłowo odblokowany.
W efekcie naczepa unosi się w powietrze. Nie wiadomo, dlaczego w tym momencie operator suwnicy nie opuścił ładunku.
- Co za tuman, co z idiota. Widział przecież, że jest nieodczepione! - słychać na nagraniu głos jednego z pracowników.
Po kilkunastu sekundach zaczep puszcza i naczepa spada z kilku metrów na ziemię.
Naczepa uległa zniszczeniu, niewykluczone, że ucierpiał także ciągnik siodłowy. Z naszych informacji wynika, że nie ucierpiał na szczęście żaden człowiek.
Operator terminala przygotowuje oświadczenie w tej sprawie
Z prośbą o komentarz zwróciliśmy się do operatora terminalu kontenerowego Baltic Hub. Usłyszeliśmy, że w tej sprawie przygotowywane jest oświadczenie. Gdy tylko je otrzymamy, zostanie ono opublikowane.
Aktualizacja
W piątek, 8 grudnia, doszło do zdarzenia, podczas którego naczepa ciągnika zewnętrznego wraz z kontenerem, który na niej się znajdował, została podniesiona przez naszą suwnicę placową RTG. Nikt nie odniósł obrażeń podczas zdarzenia. Baltic Hub obsługuje ponad 15 000 kontenerów transportowanych samochodami ciężarowymi tygodniowo, a takie zdarzenia są niezwykle rzadkie. Obecnie podejmowane są odpowiednie kroki w celu wyjaśnienia szczegółów zdarzenia i podjęcia stosownych działań.
Zarząd Baltic Hub Container Terminal
Miejsca
Opinie wybrane
-
2023-12-11 16:25
Suwnica (13)
To nie wina suwnicowego , tylko i**otów , którzy źle zabezpieczyli kontener ! Gdyby , były sprawne, krótkofalówki , powiadamiając osobę ,na suwnicy nic by, się nie stało .
- 137 56
-
2023-12-29 08:32
Po co się wypowiadasz jak sam jesteś i**ota, co miał kierowca zabezpieczać jak kierowca przyjechał po kontener a nie z kontenerem
- 0 0
-
2023-12-12 13:17
Suwnica odp (1)
Jak sobie wetniesz jajka w rozporek do dalej zasuwasz czy jednak cofniesz żeby poprawić. Na nagraniu widać wyraźnie że operator suwnicy "zasuwał" do samego końca. Co innego kontakt z operatorem przez CB którego nie ma. No i ten wymóg żeby siedzieć w aucie kiedy ciężki kontener wisi nad autem.
- 5 0
-
2023-12-13 14:42
Noszę bieliznę
- 0 1
-
2023-12-11 22:14
Pełna wina suwnicowego.
Kierowca powinien podjechać na odpiętych zabezpieczeniach, a nie zrobił tego. Ale suwnicowy widzi co podnosi: całego TIRa z kabiną. HUB po przejęciu przez PIS, to jedna wielka partyzantka.
- 10 18
-
2023-12-11 21:53
To wina i**oty suwnicowego. Gdyby nie był odbezpieczony by się nie puścił był krzywy kontener pewnie i się skleszcyzl. A ten cham jakisch tam wielu na suwnicach chciał na złość zrobić żeby poniósł konsekwencje
- 6 2
-
2023-12-11 18:59
(1)
Komentujący mają rację. Jednak jako operator podobnego sprzętu, też bym się tłumaczył (mam do tego 100% prawo) że dostałem taką komendę, a prawdopodobnie (na 80%) dostał.
- 9 6
-
2023-12-11 20:30
jakbyś dostał komendę, że masz podnosić i widziałbyś, że zaczepiłeś człowieka, któremu wyrywasz rękę to dalej byś podnosił? czasem dobrze jest używać mózgu....
- 24 2
-
2023-12-11 18:33
Gdyby operator patrzył w kamerę a nie telefon
To by widział co się dzieje
- 33 3
-
2023-12-11 17:01
Operator suwnicy ma używać trzech rzeczy. Wzroku, mózgu i rąk. (4)
Ewidentnie jedna z tych rzeczy nie została użyta. A operator terminala to niech nie przygotowuje oświadczenie tylko zapierdziela na suwnice z alkomatem.
- 48 10
-
2023-12-11 19:42
ta napewno widzi z 35 metrow (3)
hahahahaha sasza albo inny iwan nie odpiol i poszlo w p.........
- 19 14
-
2023-12-12 04:14
Jeśli nie widzi to odmawia pracy
Jeśli nie ma sprawnej łaczności z sygnalistą na dole (np. brak krótkofalówek) to też suwnicowy odmawia pracy. I tyle. 100% winy suwnicowego i nie ma na to żadnej obrony. Gadanie że "hurr durr straciłby pracę jakby odmówił" to bujda na resorach bo nie takich rzeczy odmawiają operatorzy i choćby kierownik ze wściekłości robił w majty to operator ma pełną swobodę odmówienia pracy gdy uzna jakiś manewr za zbyt niebezpieczny lub nie ma ku temu warunków.
- 19 3
-
2023-12-11 21:15
18 metrów
W tego typu suwnicy kabina operatora jest na ok. 18 metrach
- 12 0
-
2023-12-11 20:04
Słyszałeś coś o kamerach w kabinie operatora
Precz z lamerskimi postami
- 15 5
-
2023-12-11 15:50
Baltic Hub.. Hymm i co wy na to? (7)
Tak czekamy na opinie Baltic Hub.. Jak to się stało że kontener był wydawany z placu na samochód.. I jak to się stało że doświadczony operator były (na szczęście) instruktor! Popełnił tyle błędów i zagrożenia dla kierowcy.. Który całe szczęście mimo uprowczywej komendy siedź w samochodzie i nie wychodź wyskoczył w porę.. Czekamy...
- 101 33
-
2023-12-15 02:12
Napisales...
Ja tu widzę opcje wyładunku a nie załadunku jak napisałeś to ogarnij się trochę to po pierwsze Po drugie kierowcy przed portem bardzo często odkręcają kontenery żeby było szybciej a wystarczy że podczas jazdy minimalnie śruba się przekręciła weszła na ramę kontenera no i film przedstawia co się dzieje i nie ma co robić g*wnoburzy
- 0 2
-
2023-12-11 19:29
(1)
Skad to wiesz? Jesteś pracownikiem i robisz do własnego gniazda?
- 4 7
-
2023-12-11 19:45
najlepszy smród jest z własnych stóp...
- 4 0
-
2023-12-11 16:38
Podaj jeszcze gdzie mieszka i jak się nazywa. Ech!
Poczekamy kiedy to tobie przydarzy się taki nieprzyjemny wypadek. A nie przecież ty jesteś thebeściak.- 14 7
-
2023-12-11 16:30
Nazwy angielskie ale operator suwnicy to chyba z Syberii !
- 8 4
-
2023-12-11 15:51
(1)
a czemu kierowca nie odryglowal kontenera ?
- 9 20
-
2023-12-11 16:02
Kontener był wydawany z placu a nie składany. To nie wina kierowcy
- 39 2
-
2023-12-11 15:36
kierowca twistlocka nie otworzył (8)
- 69 28
-
2023-12-12 12:18
(1)
Problem w tym że kierowca podejmował ten kontener a nie składał. Nie byłem naocznym świadkiem bo oczekiwałem na podjęcie kontenera w bloku składowym dalej ale z tego co było można usłyszeć na CB radio to suwnicowy próbował kilkukrotnie postawić kontener na naczepie po czym podniósł go wraz z naczepą.
- 1 0
-
2023-12-13 18:55
Tak było....bo nie stał na ryglach dobrze poczym prze rygiel, który był pozostały po zdjęciu że statku zaklinował się na naczepie.
- 1 0
-
2023-12-11 15:58
Tiktoka? (1)
To miał odpalone na pewno.
- 2 1
-
2023-12-11 20:33
oglądał atak pełzaków na rivierę
- 9 0
-
2023-12-11 15:54
(1)
Kolega stał w linii.. Operator kilka razy stawiał mu pudło na naczepe a nie zabierał
- 7 2
-
2023-12-11 16:48
Kontenery styl życia nie ma kolegów tylko pijackie mordy
- 14 1
-
2023-12-11 15:47
Kontener był wydawany z portu na naczepe a nie składany
- 19 6
-
2023-12-11 15:40
to obowiązek kierowcy czy dokera?
- 15 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.