- 1 Jak zniszczono Rady Dzielnic w Gdyni (34 opinie)
- 2 Wybudują chodnik w miejscu prowizorki (40 opinii)
- 3 PKP chce oddać Gdyni tunel. Szansa na zmiany w centrum (106 opinii)
- 4 Pozostałości baterii mającej bronić portu (61 opinii)
- 5 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (133 opinie)
- 6 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (355 opinii)
Drugie podejście do przebudowy Unruga
W poniedziałek, 11 grudnia, czyli tydzień później niż zapowiadano, rozpoczną się prace przy rozbudowie ul. Unruga w Gdyni. Do tej pory prace były prowadzone jedynie na poboczach. W poniedziałek wlot ul. Śmidowicza w Unruga zostanie zamknięty.
Początkowo prace przygotowawcze
Do tej pory prace były prowadzone na poboczach na odcinku ul. Unruga, między Estakadą Kwiatkowskiego a ul. Cechową, które nie powodowały utrudnień. Jeśli ktoś z mieszkańców je dostrzegł i sądził, że to prace docelowe, niestety musimy wyprowadzić go z błędu.
Urzędnicy informują, że przejazd w relacji Obłuże Centrum - Oksywie Dolne (w obu kierunkach) możliwy będzie jedynie poprzez ul. Nasypową i Bosmańską. Wlot ul. Śmidowicza w ul. Unruga zostanie zamknięty. Wyłączona zostanie sygnalizacja w tym miejscu.
Roboty ziemne także na poboczu
Na odcinku ul. Unruga, między Estakadą Kwiatkowskiego a ul. Cechową będą prowadzone również roboty ziemne na poboczach i chodnikach. One także mogą powodować zmiany w organizacji ruchu.
Ponadto po stronie północnej (pomiędzy ul. Śmidowicza a ul. Bosmańską) ciąg pieszy pozostanie bez zmian, a po stronie południowej (od ul. Śmidowicza do ul. Unruga) będzie umożliwiony przejazd rowerem i przejście piesze, po przygotowanym terenie.
Etapy prac na ul. Unruga
1. etap 1 - odcinek 1 (obejmie prace na nieużytkach po południowej stronie ul. Unruga, między Estakadą Kwiatkowskiego a ul. Szlifierzy, w dalszym ciągu fragmenty posesji przejętych pod budowę drugiej jezdni przed ul. Szlifierzy).
Od 4 grudnia rozpoczęły się roboty przygotowawcze pod roboty sieciowe - odhumusowanie terenu oraz wycinki drzew i krzewów. W kolejnych dniach planowane jest rozpoczęcie robót związanych z wykonywaniem wodociągu na wyżej wymienionym odcinku.
Prace potrwają około 1,5 miesiąca, dalej planowane jest poszerzenie zakresu prowadzenia robót o początkowy odcinek południowej jezdni ul. Unruga.
2. etap 1 - odcinek 2 (skrzyżowanie ul. Unruga i ul. Bosmańskiej)
Od 11 grudnia od godzin porannych prowadzone będą roboty rozbiórkowe. W pierwszej kolejności odbędzie się frezowanie nawierzchni asfaltowej, na kolejne dni zaplanowano roboty rozbiórkowe na jezdni oraz w ciągach pieszych i rowerowych, a także rozpoczęcie robót związanych z wykonywaniem kanalizacji deszczowej w rejonie projektowanego ronda.
- Będziemy na bieżąco informować mieszkańców o zmianach w organizacji ruchu, a także minimalizować utrudnienia - obiecuje Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju.
Prace potrwają do marca/kwietnia 2024 r.
Zmiany dotyczą także linii autobusowych. Więcej informacji można przeczytać na stronie ZKM Gdynia.
Rozkład jazdy ZKM Gdynia: dane z Tristara
Przebudowa ul. Unruga: co się zmieni?
- Wzdłuż całego odcinka po stronie południowej zaprojektowano chodnik z kostki betonowej oraz ścieżkę rowerową o nawierzchni bitumicznej.
- Po stronie północnej, na odcinku Kwiatkowskiego - Cechowa, powstanie chodnik z dopuszczeniem ruchu rowerowego o zmiennej szerokości dowiązany do istniejącego zagospodarowania terenów przyległych, miejscami ze ścieżką rowerową oraz miejscami postojowymi równoległymi (łącznie 13 miejsc postojowych, w tym 3 dla osób z niepełnosprawnościami).
- Na odcinku od ul. Cechowej do ul. Bosmańskiej, po stronie północnej, powstanie chodnik o zmiennej szerokości dowiązany do istniejącego zagospodarowania terenów przyległych oraz ścieżka rowerowa i miejsca postojowe równoległe.
- Na północnych wlotach podporządkowanych (za wyjątkiem ul. Cechowej) w celu zwiększenia bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów pojawią się wyniesione przejścia i przejazdy rowerowe.
- Na skrzyżowaniu ul. Kwiatkowskiego i Unruga, na wlotach północnym i wschodnim, pojawią się chodniki i ścieżki rowerowe wraz z przejściami i przejazdami w dowiązaniu do istniejących oraz projektowanych.
- Zatokę autobusową wyznaczono na wlocie południowym w celu wyeliminowania konieczności wjazdu autobusów jadących z ul. Kwiatkowskiego z kierunku południowego w kierunku zachodnim i północnym, w ul. Unruga, a następnie wykonania manewru zawracania.
Dodatkowo w rejonie skrzyżowania ul. Unruga i Flisaków nie będzie skrętu w lewo z ul. Unruga z kierunku wschodniego. Dopuszczony zostanie skręt pojazdów z ul. Flisaków w kierunku ul. Kwiatkowskiego oraz wyznaczono dodatkowy pas dla tych pojazdów.
W obrębie skrzyżowania wyznaczono wyniesione przejście i przejazd rowerowy przez ul. Unruga.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Samochody w cenie do 50 tys zł
Skrzyżowanie Unruga z Cechową będzie czterowlotowe
Kolejne skrzyżowanie ul. Unruga z ul. Cechową/Szlifierzy zaprojektowano jako czterowlotowe z sygnalizacją świetlną.
- Na wlotach wschodnim i zachodnim wyznaczono po trzy pasy (jeden dla pojazdów skręcających w prawo i do jazdy na wprost dla autobusów, drugi do jazdy na wprost i trzeci do skrętu w lewo). Za skrzyżowaniem w obu kierunkach zaprojektowano przystanki autobusowe. Wokół całego skrzyżowania zaprojektowano przejazdy dla rowerzystów i przejścia dla pieszych. Natomiast skrzyżowanie ul. Unruga z Robotniczą także będzie czterowlotowe - bez możliwości skrętu w lewo - ze względu na znikomy udział relacji. W obrębie skrzyżowania wyznaczono przejście dla pieszych przez ul. Unruga w formie wyniesionej - informują urzędnicy.
Z kolei skrzyżowanie ul. Unruga z Bosmańską będzie miało postać małego ronda z jednym pasem ruchu oraz z dodatkowymi pasami poza tarczą ronda dla najbardziej obciążonych relacji (Bosmańska - Unruga Zach. i Unruga Zach. - Unruga Wsch.). W celu zwiększenia bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów na każdym wlocie i wylocie zaprojektowano wyniesione przejścia i przejazdy dla rowerzystów.
Zdaniem władz miasta przebudowa pozwoli na sprawniejszą komunikację dla Oksywia i Babich Dołów.
Mosty i kładki Trójmiasta
Rozpocznij quizMiejsca
Opinie wybrane
-
2023-12-11 00:17
To jest smieszne (2)
Nazekamy że jest lipa a jak coś chcą zrobić to też nazekamy.
Jedyne do czego można się przyczepić to roboty pewnie od 7 do 15 zamiast pracować całą dobę jak w innych krajach.- 18 10
-
2023-12-11 10:49
Słownik mówi dzień dobry
O rany pisownia piszemy .narzekamy a nie ,,z,,
- 2 0
-
2023-12-11 07:39
Ale co chcą zrobić? Chodnik i ścieżkę rowerową. To po co zamykają ulicę???
- 4 2
-
2023-12-10 18:11
(3)
Przebudowa kompletnie bez sensu, zamiast kolejnych durnych bus pasów przydałyby się zwykłe pasy i ruch byłby płynniejszy
- 79 28
-
2023-12-10 18:32
Gdyby jeszcze ta teoria leczenia otyłości metodą popuszczania pasa (2)
Sprawdziła się wcześniej w jakimkolwiek kraju rozwiniętym... Nawet USA od ponad dekady od niej odchodzą.
- 18 6
-
2023-12-10 18:35
(1)
Tu chodzi nie tyle o xwiększanie liczy pasów ale ogólnej przepustowości np. długich prawoskrętów. Tu w tym kierunku to nie idzie...
- 5 7
-
2023-12-10 18:46
W Gdyni idzie wszystko w złym kierunku drogowa wiocha
- 12 10
-
2023-12-10 23:37
Czy rondo jest lepsze? (1)
Zachowajmy w pamięci jakieś korki powodowały światła na skrzyżowaniu Unruga i Bosmańskiej. One znikną i pojawi się rondo. Znakomita okazja aby sprawdzić co jest lepsze. Oczywiście, większość powie, że ronda. Ja mam wątpliwości, i obym nie miał racji. Wystarczy spojrzeć na to co "dały" ronda w Kosakowie. Z drugiej strony ronda wzdłuż Bosmańskiej nie wstrzymują ruchu, więc może tak źle nie będzie.
- 8 1
-
2023-12-11 09:49
Ronda w Kosakowie
Dały bardzo dużo, znacznie upłynniły ruch. A że korki? Tak, ale ilość przejeżdżających pojazdów zwiększyła się trzy - czterokrotnie. Jeżdżę tam często, więc znam to z autopsji.
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.