• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jak zapobiec wypadkom na Spacerowej?

Maciej Naskręt
16 kwietnia 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Zdaniem części kierowców inżynierowie ruchu powinni sprawdzić oznakowanie na ul. Spacerowej. Dochodzi tam do zbyt wielu wypadków. Zdaniem części kierowców inżynierowie ruchu powinni sprawdzić oznakowanie na ul. Spacerowej. Dochodzi tam do zbyt wielu wypadków.

W środę rano na ul. Spacerowej zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku czołowo zderzyły się dwa samochody. Część kierowców twierdzi, że to przez kolejną nieudaną próbę wyprzedzania i dodają, że należy wymalować linię ciągłą na całej długości ul. Spacerowej, by poprawić bezpieczeństwo. Pozostali natomiast przekonują, że ciągła linia tylko utrudni życie - nie będzie można wyprzedzać m.in. autobusów i rowerzystów. Kto ma rację?



Zachętą kierowców do wyprzedzania są autobusy miejskie.

Ok. godz. 5 w środę na ul. Spacerowej w Gdańsku - na odcinku leśnym - zderzyły się czołowo dwa samochody osobowe. 23-letni kierowca, który jechał w kierunku obwodnicy, zjechał samochodem na przeciwległy pas ruchu, gdzie zderzył się czołowo z pojazdem prowadzonym przez 52-latka.

- Na skutek zderzenia poszkodowany został 23-latek. Trafił do szpitala. Trwa wyjaśnianie, co było bezpośrednią przyczyną zmiany pasa ruchu - mówi sierż. sztab. Lucyna Rekowska z Komendy Miejskiej Policji w Gdańsku.

Czy drogowcy powinni wyznaczyć linię podwójną ciągłą na całej ul. Spacerowej?

Niektórzy kierowcy jednak już wydali wyrok w tej sprawie. - Do wypadku doszło na skutek próby wyprzedzania. Nie pierwszy raz dochodzi do zderzenia czołowego na tej ulicy, dziś na szczęście nikt nie zginął, ale w przeszłości jest pełno takich przypadków. Kierowcy przeceniają swoje i swoich samochodów możliwości. Na ulicy Spacerowej należy jak najszybciej zabronić wyprzedzania - wymalować ciągłą podwójną białą linię na całym odcinku leśnym - przekonuje pan Marcin, który mijał rano miejsce wypadku i stojąc w zatorze stracił 40 minut.

Warto tu zaznaczyć, że podwójną linią ciągłą oznaczone są wyłącznie odcinki ul. Spacerowej na łukach. Proste fragmenty wyznaczone są pojedynczą linią przerywaną, zezwalającą na wyprzedzanie i omijanie pojazdów.

Co o tym sądzą mieszkańcy Osowej, którzy najczęściej korzystają z ul. Spacerowej? - Moi zdaniem to zły pomysł. Czasem ul. Spacerową jedzie powoli autobus, czy rowerzysta. Wtedy można łatwo go wyprzedzić, pod warunkiem, że nic nie jedzie z przeciwnej strony. Wprowadzenie zakazu wyprzedzania zakorkuje drogę jeszcze bardziej, a tego nikt nie chce. Tu potrzebna jest raczej rozbudowa drogi - mówi pani Tatiana.

Przypomnijmy, że miasto planuje rozbudowę ul. Spacerowej do dwóch jezdni. Miałaby ona powstać razem z tunelem pod wzgórzem Pachołek. Trwa opracowywanie studium wykonalności, które wyjaśni jak należy budować drogę i ile to będzie kosztować, a także czy jej realizację należy etapować. Władze Gdańska i Sopotu na ten cel przeznaczyły po 250 tys. zł na opracowanie dokumentu.

Opinie (271) 2 zablokowane

  • Za 250 000 zl zrobię im każdy dokument

    • 11 0

  • Mandaty x 10

    nie trzeba wtedy znaków, rozbudowy etc. Zrobi się bezpieczniej, może i nawet drożniej, bo ruch będzie bardziej płynny.

    • 9 9

  • Tunel

    Trzeba rozwiązać problem wąskiego gardła w Oliwie zmniejszenie ruchu w Starej Oliwie uatrakcyjniło by to fajne miejsce. Trzeba wybudować tunel jaki był w planach lat 70 - tych

    • 13 3

  • Niech namalują linię ciągłą... (18)

    ...ale trzeba co niektórym kierowcom uświadomić, że poza obszarem zabudowanym można jechać 90 km/h. Część z nich nawet nie wie, że odcinek leśny aż do obwodnicy jest takim właśnie obszarem i jadą 50-tką.

    • 15 7

    • jeśli jest 90-tka to nie znaczy, że trzeba tyle jechać (5)

      • 11 10

      • Masz rację. A jak szybko (lub wolno) wg Ciebie było by ok.? (4)

        Kiedyś jechałem w ogromnym korku przez jakieś 10 km do Kościerzyny. Korek miał ok. 2 km. Po dojechaniu na miejsce spotkałem się ze znajomą i opowiedziałem jej o tym korku. A ona stwierdziła, że jechała w tym samym czasie i korka nie było. I wiesz co się okazało...? Ona jechała w tym samym korku, ale ...jako pierwsza....

        • 14 1

        • Co to znaczy "ogromny korek"?Ile ta Twoja znajoma jechała? 20km/h? 30? czy może 70, ale dla mistrzów prostej to za mało? (1)

          • 2 4

          • Strasznie drobiazgowy jesteś.

            Skoro napisałem, że korek miał ok. 2 km, to jeżeli przyjąć, że każdy samochód zajmował 10 m, daje nam to ok. 200 samochodów. W korku jechaliśmy jakieś 40 km/h, więc faktycznie nie był to "ogromny" korek. Zdejmij kapelusz, to może to ogarniesz.

            • 0 3

        • Ale koloryzujesz. (1)

          Wkomponowałeś swoją historyjkę w stary dowcip.

          • 3 0

          • Nie znam tego dowcipu, a historia jest prawdziwa

            • 0 2

    • nie każdy tyle może

      autobus może jechać poza terenem zabudowanym na drodze z jednym pasem ruchu w każdą stronę maksymalnie 70km/h. Na dwóch pasach ruchu może osiągać 80. Co ciekawe, motorower może jechać jedynie 45km/h (ograniczenie fabryczne) ale rower już musi się trzymać wyłącznie ograniczenia ze znaku (jak się trafi rowerzysta po EPO może i pociśnie 90 z górki)

      • 8 0

    • "Można",lecz nie "trzeba". (2)

      Na Spacerowej jestem wolnobieżny,więc potem krócej stoję na światłach na końcu. :)

      • 2 13

      • (1)

        A w Oliwie nie można się włączyć bo kilku wolnobieżnych w połowie Spacerowej trzyma odstęp 50 m i nie przekracza 30km/h

        • 1 1

        • Może jeszcze powiesz,że ten idiota,który poszedł na czołówę "trzymał odstęp"?

          • 1 0

    • linia ciągła (2)

      dlaczego kłamiesz spacerową można jechać 70 km/h

      • 2 12

      • przedmówca nie kłamie (1)

        Zerkaj na znaki. Za Reniszewem w stronę obwodnicy masz zaraz za przejściem dla pieszych znak "koniec terenu zabudowanego" co oznacza jazdę z max. prędkością 90 km/h. Nie ma tam znaku "ograniczenie do 70 czy 50". Jeszcze raz powtórzę zerkaj na znaki. Pozdr.

        • 7 0

        • Może mu chodziło o ten znak w kierunku Gdańska, też koło Reniszewa.

          • 1 0

    • Tylko zamknięcie drogi radykalnie poprawi bezpieczeństwo... (3)

      Ale na poważnie zgadzam się, że jedynym z problemów na tej drodze jest jazda 50, kiedy dopuszczalne jest 90. Widziałem już nieraz poirytowanych kierowców, którzy wyprzedzali sznur samochodów blokowanych przez nadgorliwca, który myśli, że wolniej zawsze oznacza bezpieczniej. Uważam, że wzbudzanie wściekłości u innych kierowców to poważne źródło wypadków, a znaki informacyjne o dopuszczalnej prędkości zminimalizowałoby ten problem. ZDiZ może przyrzyjcie się temu?

      • 5 3

      • Tak, oczywiście winny ten, który spowolnił, a nie ten, który wyprzedzał. (2)

        To jak winić za gwałt kobietę, "bo suka prowokowała."

        • 9 1

        • Gwałt to dość daleki temat od wypadków ... (1)

          Chodzi o to, żeby przede wszystkim unikać wypadków a nie rozstrzygać o winie. Jestem przekonany, że wielu kierowców nie wie, jaka prędkość jest dozwolona na Spacerowej. Może to być 50 albo 90 byle wszyscy o tym wiedzieli.

          • 2 3

          • I jazda szybciej, czyli z krótszym czasem na reakcję, to sposób na "unikanie wypadków"?

            • 3 1

    • Ci co jadą wolno na pustej Spacerowej, albo trzymają wielkie odstępy w korku są oczywiście denerwujący, ale nie ponoszą żadnej winy za wypadki. Wypadki powodują ci, którzy nie pohamowują emocji i odstawiają wyprzedzanie w miejscach niebezpiecznych.

      • 3 2

  • Dwa pasy (2)

    Czemu oni nie zrobili dwoch pasow, jak remontowali Spacerowa kilka lat temu??? Za kadym razem jadac tamtedy sie zastanawiam...

    • 18 4

    • Bo to kosztuje,a bez tunelu pod Pachołkiem i tak byś miał zwężke i korek w Oliwie. (1)

      • 3 0

      • bo Osowiacy osowiali to łoooprotestowali

        tak samo łoooprotestowali ścieżkę rowerowa i kładkę-przejście dla pieszych

        • 4 1

  • Malowanie linii ciągłych- marzenia

    Skutek będzie żaden. Teraz polskie panicze wyprzedzają gdzie im wygodnie, włączając w to odcinki z linią ciągłą. Po wymalowaniu całości proceder się nie zakończy

    • 13 1

  • Problem ulicy Osowej.Czy aby napewno??? (2)

    Ja nie widzę żadnego problemu z ulicą Spacerową.Nie zdarzyło mi się wyprzedzać na tej ulicy bo NIE WIDZĘ SENSU takiego zachowania.Wiadomo,że to dość wymagający odcinek porównywalny z krętą drogą w górach.Zakręty łuki drzewa po obu stron asfalt dobrej jakości więc nadal pytam się po co wyprzedzać i jechać jak ten SZCZENIAK 23-latek???SMARKACZ który jeszcze niewiele ma pojęcia o prowadzeniu auta o technice jazdy.Pocieszyć się można tym iż w przyszłym roku jego składka OC napewno wzrośnie ale czy to go nauczy pokory i ZASADY NIE JESTEŚ SAM NA DRODZE tego nie jestem pewien bo nie od dziś wiadomo iż najwięcej wypadków powodują właśnie Ci do 25 roku życia.

    • 28 6

    • Kolejny kierowca bez wyobraźni. Problem stanowi wyprzedzanie niezgodne z przepisami i rozsądkiem a nie wyprzedzanie samo w

      Rzeczywiście wyprzedzanie na tej drodze zwykle nie ma najmniejszego sensu.

      Jednak nie zawsze tak jest. Jeżeli ruch jest nieduży (np w nocy) to bez sensu jest jazda za bardzo wolno poruszającym się pojazdem gdy można bezpiecznie wyprzedzić.

      Mam ponad 25 lat, jeździłem po różnych drogach i choć Spacerowa może i nie jest najprostszą drogą to jednak porównywanie jej z krętymi górskimi trasami jest przesadą. Dość często jeżdżę tą ulicą, do tego w bardzo różnych porach. Wiele razy wyprzedzałem ociężałe ciężarówki czy gapy w osobówkach nie przekraczające 60 km/h gdy droga była zupełnie pusta a warunki dobre.

      Moim zdaniem pokora jest potrzebna wszystkim kierowcom, nie tylko tym z najmniejszym stażem.

      • 2 0

    • "Dość wymagający odcinek drogi" :) Proszę Cie niedzielniaku nie ośmieszaj się. Odcinek drogi nie jest ani wymqagający ani niebezpieczny. W miejscach gdzie można wyprzedzać, widoczność jest dobra, nawierzchnia równa, naprawde wina lezy tylko po stronie kierowców, braku ich umiejetności i głupocie. W polsce mamy wymagajacych uzytkownikowdróg .Tu widzę głowny problem.

      • 2 2

  • zrobić zakaz wjazdu rowerów na Spacerową, od razu będzie bezpieczniej! (4)

    ewentualnie nakazać im jeździć poboczem

    • 28 19

    • zamknąć "chalewicza" w ośrodku dla ludzi z jego objawami (2)

      o wszystko obwinia żydów, masonów i cyklistów.

      • 6 6

      • ooo wypraszam sobie, nie mam nic do Żydów ani masonów, za to cyklistów bym na pale wbijał (1)

        Zakały drogowe i przekleństwo naszych czasów

        • 11 10

        • głosujmy tedy

          kogo na P.A.L.
          jednego starozakonnego chałewicza
          czy wszystkich rowerzystów?

          • 5 4

    • :)

      Halewicz ma pewnie duży brzuch i po biegi "na dystansie" 10 metrów ma zadyche...hehehe

      • 3 3

  • Spacerowa istotnie. (1)

    Konieczna jest budowa drugiej jezdni po trzy pasy w każdą stronę i tunel pod Pachołkiem. Światła przy Realu hamują ruch na Spacerowej.Należy je zlikwidować i wykonać zjazd z prawej strony wiaduktu i wjazd pod wiaduktem na parking Realu. W obecnej chwili powinien być zakaz poruszania się po ul. Spacerowej rowerami. Rowerzyści hamują ruch i stwarzają zagrożenie. Ktoś o małej wyobraźni postawił znaki umożliwiające jazdę rowerem. Przy przebudowie ul. Spacerowej można było poszerzyć jezdnię o 1.5 metra i rowerzyści mieliby
    drogę rowerową.

    • 17 5

    • Brak znajomości przepisów wśród kierowców przeraża.

      "Ktoś o małej wyobraźni postawił znaki umożliwiające jazdę rowerem."

      Bzdura, nie ma takich znaków a o ile brak jest ścieżki rowerowej i zakazu to zgodnie z przepisami, w większości wypadków, rowerzyści mają obowiązek poruszać się właśnie jezdnią!

      Znaki które jakiś czas temu pojawiły się na Spacerowej mają jedynie przypominać kierowcom o obowiązujących od zawsze na tej drodze przepisach, zawłaszcza o odległości jaką należy zachować od wyprzedzanego rowerzysty.

      Często jeżdżę Spacerową i rowerzyści nie są tam dla mnie problemem, pasy ruchu mają po 3,5 m więc jeśli rowerzysta trzyma się krawędzi drogi (a zwykle tak jest) to samochód osobowy może go wyprzedzić nawet bez przekraczania środka jezdni!

      Absolutnie nie ma potrzeby wprowadzania na tej drodze zakazu ruchu dla rowerów. Jeśli dla Ciebie stanowią oni zagrożenie to świadczy to raczej o brakach w Twojej wyobraźni i umiejętnościach jazdy.

      • 5 0

  • wiecie ile kosztował remont Spcaerowej 9 lat temu? 9 mln PLN

    a ile kosztuje wystawa w ECS ? ponad 30 mln

    macie czarno na białym priorytety władz Gdańska

    • 26 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane