• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Magistrat: Oliwa bardziej rowerowa. Mieszkańcy: nie na siłę

Maciej Naskręt
23 września 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Kierowcy na ul. Wita Stwosza niebawem będą musieli jeździć przy lewej krawędzi jezdni. Po drugiej stronie pojawią się pasy dla rowerów. Kierowcy na ul. Wita Stwosza niebawem będą musieli jeździć przy lewej krawędzi jezdni. Po drugiej stronie pojawią się pasy dla rowerów.

Za pół roku mają powstać pasy dla rowerów na ul. Wita Stwosza w Gdańsku. Pomysł podoba się rowerzystom, ale część mieszkańców Oliwy uważa, że jest on zły i sugeruje, by w pierwszej kolejności rozbudować ścieżkę wzdłuż ul. Spacerowej w stronę Osowy.



Przebieg pasów rowerowych i strefy ograniczonej prędkości do 30 km/h w Oliwie i Strzyży. Przebieg pasów rowerowych i strefy ograniczonej prędkości do 30 km/h w Oliwie i Strzyży.
Kierowcy będą musieli podzielić się ul. Wita Stwosza z rowerzystami. - Jeszcze w tym, albo na początku przyszłego roku wytyczymy pasy dla rowerów na obu jezdniach - mówi Remigiusz Kitliński, gdański oficer rowerowy z Urzędu Miejskiego.

3,5-kilometrowe pasy dla rowerów powstaną na odcinku od ul. Derdowskiego zobacz na mapie Gdańska do wysokości al. Grunwaldzkiej zobacz na mapie Gdańska na obu jezdniach ul. Wita Stwosza zobacz na mapie Gdańskaal. Wojska Polskiego zobacz na mapie Gdańska. Będą one podobne do tych na ul. Rajskiej w centrum Gdańska. Natomiast między ul. Derdowskiego, a ul. Obrońców Westerplatte zobacz na mapie Gdańska zostanie wytyczona strefa zakazu jazdy z prędkością wyższą niż 30 km/h.

W czwartek odbyło się w tej sprawie spotkanie konsultacyjne, w którym udział wzięli urzędnicy z gdańskiego magistratu i mieszkańcy Oliwy. Wzięło w nim udział ok. 45 osób.

Czy pasy rowerowe na ul. Wita Stwosza to dobre rozwiązanie?

Pomysł nowych pasów rowowych nie podoba się mieszkańcom. Dlaczego? - Miejsca postojowe zostaną zabrane z prawego pasa, gdzie powstanie ścieżka dla rowerów. Nowe stanowiska dla samochodów powstaną kosztem przydrożnych zieleńców. Ponadto nie będzie wymiany nawierzchni na nowym pasie, a obecne dziury z pewnością nie zostaną załatane. Rowerzyści, a jestem jednym z nich, nie poczują się tam pewnie - mówi Tomasz Strug, przewodniczący zarządu Rady Osiedla Oliwa.

Te obawy potwierdza dyrekor ZDiZ. - Na razie nie mamy w planach naprawy nawierzchni na tej ulicy - przyznaje Mieczysław Kotłowski, dyrektor gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. Lwią część z wartego 800 tys. zł remontu pochłonąć ma przebudowa sygnalizacji świetlnej.

Dlatego też mieszkańcy uważają, że miasto nie powinno wytyczać wątpliwych według nich pasów, a zaoszczędzone pieniądze wydać na przedłużenie ścieżki rowerowej przy ul. Spacerowej. - Z naszych wyliczeń wynika, że zbudowanie 500 metrowego odcinka drogi z Rynarzewa w stronę Osowej powinien pochłonąć ok. 860 tys. zł - mówi Strug.

O pomysł budowy ścieżki, która połączy Oliwę z Osową zapytaliśmy urzędników z gdańskiego magistratu. Ci już planują jej przebieg. - Jest tu wiele pomysłów. Problem jednak stwarza bliskość lasów, którymi zarządzają Lasy Państwowe. Trudno nam tam będzie wytyczyć drogę wiodącą gdzieś w lesie daleko od drogi. Z tego powodu rozważamy wytyczenie ścieżki w części jezdni. Trzeba jednak w tym celu zmienić miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego - zapowiada Remigiusz Kitliński.

Miejsca

Opinie (434) 3 zablokowane

  • A równoległa ścierzka rowerowa przy grunwaldzkiej czyli ok 1 km dalej (6)

    nie wystarcza? jakoś nie widzę szczególnego oblężenia. To po co robić drugą równoległą jeszcze w części gdzie mało prawdopodobne będzie spotkać rowerzystę!!!!
    DROGI ROWEROWE DLA ROWERZYSTÓW A NIE POLITYKÓW!!!

    • 4 8

    • ustalcie wreszcie tę odległość (5)

      100 metrów, 300 metrów, 1 km - generalnie widać lubicie ludziom zabraniać to co im się po prostu należy. Zrozumcie wreszcie, że im więcej rowerów w mieście na pasach wydzielonych z jezdni, tym lepiej dla pieszych i lepiej dla kierowców, którym korzystający z rowerów nie przeszkadzają w jeżdżeniu. Lubicie objazdy jak korzystacie z samochodu? nie chodzicie na skróty jak macie do jakiego miejsca dotrzeć pieszo? Kto dał wam prawo do dyrygowania ruchem rowerowym?

      • 2 1

      • Na Wita Stwosza nie jeździ żaden rower, więc po co komu jakiś pas??? (4)

        • 2 2

        • albo tabletki, albo okulary (3)

          • 1 3

          • na Grunwaldzkiej jest ścieżka rowerowa i tam jeżdżą rowery (2)

            • 2 2

            • wytrzymuję ze śmiechu nie od wczoraj (1)

              jazda rowerem wzmaga odporność na nieodpowiedzialne wpisy i zachowania miszczów kierownicy na drodze. To się przydaje również wtedy, gdy jadę samochodem i przechodzę przez jezdnię.

              • 1 2

              • heh świetnie mistrzu :-D

                zachowania kogo...?

                • 1 1

  • Chodniki dla ludzi :))) (2)

    Chodnik na ul. Gdańskiej by się przydał, a nie bezsensowne kolejne pasy rowerowe, z których nikt nawet nie korzysta.

    • 1 6

    • To, że Gda PL osobiście nie korzysta nie znaczy automatycznie, że nie korzysta nikt! (1)

      Zapewniam Cię, że z tych pasów skorzysta więcej ludzi niż z rzadko uczęszczanego chodnika na obrzeżach trzech dzielnic.

      • 6 2

      • Na tym chodniku walą tłumy i pielgrzymki...

        Jesteś mało doinformowany...

        • 0 2

  • Konsomolska czujnośc (2)

    Argument Lisieckiego był jeden, pokochajcie mój pomysł albo was rozstrzelam, tzn. wprowadzę zakaz parkowania na Wita Stwosza - tylko jak wtedy wprowadzić pomysł Budynia płatne parkowanie jak nie będzie można parkowac. Ot popadli my w kabałę.

    • 2 4

    • Lisicki nie strzela (1)

      przedstawia dane, warto żebyś też przygotował swoje spróbował wyciągać wnioski. Miasto stawiające tylko lub głównie na transport samochodowy obumiera i dusi się tak jak dzieci wożone do szkoły brykami rodziców a nawet gorzej.

      • 1 0

      • a ja mieszkam na Wita

        Większość wózków, które tam parkują, ma garaże i miejsca na podwórkach. w nocy rzadko kiedy stoi choćby 1/5 tego co w dzień. Zakaz postoju z dnia na dzień zrobiłby drogę i dla rowerów i do przejazdu samochodem. O ile by za zakazem szło wymuszenie, bo na Leśnej też jest zakaz, a parkują tam jak by go nie było.

        • 0 0

  • ja pierdziulę co za miasto

    • 2 4

  • Ja nie mogę... (13)

    To jedna z ulic na której rzadko są korki a wy chcecie tam wepchać rowerzystów, dając im tyle miejsca ile samochodom. Czy komuś nie powaliło się czasem w głowie. Samochód jest ważniejszym środkiem transportu niż rower, w zimę, pół jesieni i pół wiosny te pół drogi będzie przez nikogo nieużytkowane. Pomyślcie trochę.

    • 3 6

    • jeżeli nie będzie się poprawiać warunków do jazdy rowerem (12)

      to miasto będzie coraz bardziej zakorkowane. Rower to nie tylko sport, to również codzienny transport - zobacz jak w bogatej Finlandii jeździ się rowerem zimą, a później pisz o myśleniu innym, jak sam mało myślisz.

      • 2 3

      • nie podrabiaj nicka...! (11)

        to jest bogata Finlandia i inne warunki klimatyczne, a nie realia naszej PL...

        • 0 2

        • ty coś kumasz? masz argumenty czy tylko emocje? (10)

          • 1 1

          • nie powtarzaj się z tymi emocjami...! (9)

            zimą naszymi zasypanymi drogami wprost świetnie się szosuje po puchowej nawierzchni ;-D masz argument i wyjmij go jak asa z rękawa ;D

            • 1 2

            • jeździłeś choć raz w zimę?

              pytam z ciekawości, bo ja regularnie i miałem ścieżką lepiej odsnieżoną od drogi obok

              • 2 2

            • nie piszę o jeżdżeniu rowerem szosą w zimie (7)

              tylko o dojeżdżaniu do pracy rowerem w mieście, w którym taniej jest odśnieżyć chodniki i drogi rowerowe od jezdni. Liczenie kosztów odśnieżania jest ważniejsze w naszym kraju niż w bogatej Finlandii. Sto lat temu Finlandia nie była bogata, ale jak stała się bogata postawiła na edukację i myślenie - dlatego stała się jeszcze bogatsza - u nas też można iść w tę stronę.

              • 1 1

              • nie chodzi o koszta lecz o pryncypia (6)

                sto lat temu Polska też była biedna, a nawet jeszcze biedniejsza niż obecnie...

                • 2 1

              • siła? (1)

                prędkość gonienia w piętkę?

                • 0 2

              • prędkość myślenia pytajniku :-D

                • 1 1

              • jaką wartość dodaje ta bezrefleksyjna teza? (3)

                • 0 2

              • Nie jest to teza pytajniku... (2)

                To nie teza tylko fakty, pełne refleksji i zadumy...

                • 1 1

              • banalne tezy o faktach nie dodają wartości (1)

                to jest moja teza, wynikająca ze spokojnej refleksji

                • 0 1

              • dlatego nie dodawaj bezwartościowych postów

                a więc sam to potwierdzasz, że umieszczając swoją banalną tezę nie dodajesz przy tym żadnej wartości merytorycznej w dyskusji...

                • 0 1

  • slowem wyjasnienia (2)

    z tych 800 tysięcy ponad połowa pójdzie na łatanie dziur, nowe miejsca parkingowe i nowe krawężniki. 1/3 na nową sygnalizację. więc nie płaczcie, że na rowery się tyle wydaje, bo tu gros kosztów to dalej samochody

    • 3 1

    • BRAK POMYŚLUNKU

      Remontują właśnie końcowy odcinek ul. Gdańskiej, wylali asfalt, a na chodniki już zabrakło funduszy w kasie, więc już wiadomo, że ich tam nie będzie... a na jakiś bezsensowny pas rowerowy wydaje się tyle kasy... bez pomyślunku!!!

      • 1 2

    • A skąd takie informacje? Jakoś zupełnie nie wierzę w łatanie dziur, bo to nic nie daje, po zimie są w tych samych miejscach, a nawet szybciej, vide śmieszne łatanie przed Euro. Tylko statystyki się liczą...

      • 1 2

  • Co ze ścieżką rowerową do rafinerii? (2)

    Dojechać rowerem do rafinerii jest trudno. Chodniki nie są równe, a ścieżki rowerowej nie ma. Teraz na Elbląskiej - wiadukt nad torami / węzeł z mostem wantowym trwają prace drogowe i przejechać niełatwo. Chodniki zarośnięte przed Sztutowską. Będziemy jeździć ulicą Elbląską olewając zakaz jazdy rowerem, bo albo jest po czym jeździć, albo nie. A podatki płacimy słuszne. To jak Panie Prezydencie Adamowicz będzie z tym dojazdem do rafinerii?

    • 2 2

    • busem albo z buta

      • 1 1

    • przeczytaj wyniki projektu STER i przychodź na spotkania dotyczące polityki rowerowej

      a nie miotaj się anonimowo na portalach

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane