• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Powstaną nowe miejsca parkingowe przy UCK

Maciej Korolczuk
14 listopada 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Wielu kierowców pozostawia swoje samochody na błotnistym poboczu, czasem nawet w krzakach. Wielu kierowców pozostawia swoje samochody na błotnistym poboczu, czasem nawet w krzakach.

Do połowy grudnia potrwa budowa długo oczekiwanych miejsc postojowych przy ul. Smoluchowskiego zobacz na mapie Gdańska. Dla kierowców oznacza to dwie wiadomości: dobrą, bo jeszcze w tym roku zwiększy się liczba i poprawi jakość miejsc parkingowych przy UCK oraz złą, bo przez najbliższy miesiąc znalezienie wolnego miejsca będzie jeszcze trudniejsze niż dotychczas.



Co rozwiązałoby problem z parkowaniem pod UCK?

O tym, jak skomplikowana jest sytuacja parkingowa wokół Uniwersyteckiego Centrum Klinicznego, nie trzeba przekonywać nikogo, kto choć raz próbował tam zaparkować albo choćby przejeżdżał ul. Smoluchowskiego. Samochody stoją jeden przy drugim, a jedynym miejscem, gdzie ich nie ma, są chodniki odgrodzone od jezdni wbitymi słupkami.

Sytuacji nie zmieniło wprowadzenie tam od początku października strefy płatnego parkowania. Wolnych miejsc postojowych jak nie było, tak nie ma nadal. Wbrew temu, co mówią urzędnicy, życia kierowcom nie ułatwiły też ani opłaty za parkowanie, ani rotacja pojazdów, którą spowodować miały właśnie płatne miejsca postojowe.

Wkrótce, gdy ruszą prace przy budowie nowego parkingu, miejsc postojowych przy ul. Smoluchowskiego będzie jeszcze mniej. Taka sytuacja potrwa do połowy grudnia. Wkrótce, gdy ruszą prace przy budowie nowego parkingu, miejsc postojowych przy ul. Smoluchowskiego będzie jeszcze mniej. Taka sytuacja potrwa do połowy grudnia.
W żadnej mierze alternatywą nie pozostaje też niewydolna komunikacja miejska. Autobusy jedynej linii 283 tkwią w korkach, a pasażerowie narzekają, że linia rozciągnięta między Niedźwiednikiem a Politechniką SKM jest za długa, a kursy odbywają się zbyt rzadko. Proszą więc ZTM o "dogęszczenie" linii. A wszystko sprowadza się do braku nowoczesnej infrastruktury drogowej. Jednopasmowa jezdnia, z miejscami postojowymi tylko po jednej stronie, nie jest w stanie przyjąć tak dużego potoków samochodów.

Nieco oddechu dla coraz bardziej sfrustrowanych kierowców, pacjentów i pracowników UCK mają dać nowe miejsca postojowe między Jarową a Cygańską Górą. Ich budowa opóźnia się o kilka tygodni, ale - jak informują urzędnicy - w tym tygodniu, prawdopodobnie w jego drugiej połowie, budowa 200 miejsc parkingowych ma się wreszcie rozpocząć.

- W ramach inwestycji powstanie ok. 200 nowych miejsc postojowych zlokalizowanych na wysokości wyjazdu ze szpitala zakaźnego, umiejscowionych obustronnie. Zgodnie z dokumentacją projektową, w zależności od możliwości terenowych, przewidywane są miejsca prostopadłe oraz równoległe. O ewentualnych utrudnieniach spowodowanych prowadzonymi pracami będziemy informować z wyprzedzeniem - zapewnia Agnieszka Zakrzacka z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Kierowcy zastanawiają się, czy po wybudowaniu nowych 200 miejsc postojowych sytuacja na ul. Smoluchowskiego się poprawi. Kierowcy zastanawiają się, czy po wybudowaniu nowych 200 miejsc postojowych sytuacja na ul. Smoluchowskiego się poprawi.
Obecnie w tym miejscu kierowcy parkują "na dziko", często łamiąc zakaz postoju i zatrzymywania. Klepisko - po obu stronach leśnego odcinka Smoluchowskiego - równie chętnie jak zdesperowani kierowcy, odwiedza też straż miejska.

Nowe zatoki postojowe wymagać jednak będą przygotowania terenu. W ramach inwestycji przeprowadzona zostanie wycinka zieleni, usunięcie zbędnej ziemi i gruzu, a także regulacja urządzeń infrastruktury podziemnej. Część zieleni zostanie jednak odtworzona. Obok nowych miejsc postojowych wykonanych z płyt yomb, pojawią się nasadzenia zastępcze.

Większy parking ma być gotowy do połowy grudnia i będzie kosztować 389 tys. zł. I choć wszystkich problemów z parkowaniem przy UCK nie rozwiąże, to wielu kierowcom ułatwi pozostawienie samochodu w bardziej cywilizowanych warunkach, niż dotychczas.

Sytuację może znacząco poprawić nowy i większy, mogący pomieścić ponad dwa razy więcej aut, podziemny parking przy budowanym Centrum Medycyny Nieinwazyjnej. Trzeba jednak na niego poczekać, bo inwestycja ma być gotowa dopiero za cztery lata.

Diametralnie sytuacja ma się zmienić po oddaniu parkingu podziemnego pod budowanym Centrum Medycyny Nieinwazyjnej. Diametralnie sytuacja ma się zmienić po oddaniu parkingu podziemnego pod budowanym Centrum Medycyny Nieinwazyjnej.

Opinie (137) 1 zablokowana

  • Jak można było zbudować taki moloch nie myśląc o parkingach ????

    Kierowcy szukający miejsca na Smoluchowskiego są czasami tak zdesperowani,że wcale się nie dziwię w jakich miejscach zostawiają samochody.

    • 8 2

  • czyli znowu urzedasy klamia

    Oplaty wprowadzaja w celu rotacji miejsc niby - tak sie zawsze te wuje tlumacza. Przy uck zrobili platne i rotacji i miejsc i tak nie ma. Czyli klasyczne dojenie

    • 3 1

  • miejsca postojowe uck

    za postój fajnie sobie liczy uck,8 złociszy za 1 h,a ilu potencjalnych pacjentów dziennie przyjeżdża na smoluchowskiego i to nie na godzinkę a 2,3 lub dłużej ,a cena 1h wzięta z kapelusza,bo na zkm nie ma co liczyć wystarczy spojrzeć na rozkład jazdy,;;;nie ciała,;;;ono samo rozkładu doczeka szybciej niż autobusu

    • 2 0

  • A może komunikacja miejska zamiast nowych parkingów ?

    Każdy, kto bywa w okolicach UCK lub przejażdża drogami w tamtej okolicy (Smoluchowskiego, Dębinki, Dębowa, Cygania górka) doskonale zdaje sobie sprawę, że są to ulice stricte przeznaczone do ruchu lokalnego i wpuszczenie w nie znacznej ilości samochodów musi w każdym przypadku zakończyć się ich zablokowaniem. Jeżeli więc wokół UCK zwiększy się ilość miejsc postojowych to pojawi się automatycznie więcej chętnych aby do UCK przyejźdzać samochodem. W rezultacie zwiększy się ruch samochodów w tej okolicy. Jak łatwo się domyślić, przełoży się to na to, że w nieodległej perspektywie nowy, większy parking znów będzie za mały.

    Czy w takiej sytuacji nie lepiej było by aby miasto wprowadziło po prostu więcej kursów komunikacji miejskiej do UCK tak aby to ten sposób przemieszczania się w ten rejon miast stał się opcją pierwszego wyboru a nie samochód ?

    • 4 1

  • Zgodnie z przepisami.....

    ....Inwestor, realizujac inwestycje powinien zapewnic odpowiednia ilosc miejsc parkingowych, na wlasnym terenie na dodatek. Moze Projektant sie wypowie gdzie te miejsca Inwestorowi zaprojektowal?

    • 2 0

  • xxx (1)

    Pytanie za 100 pkt. Ilu pracowników szpitala dojeżdża do pracy komunikacją miejską(rowerem) a ilu własnymi autami, i gdzie parkują, oraz za ile?
    PS. Kto tu jest dla kogo?

    • 4 3

    • około 70% komunikacją.

      Parking dla pracowników podziemny jest owszem ale płatny co miesiąc i nie dla każdego jest miejsce. Większość pracowników z gdańska i bliższych okolic gdzie jest kolej itd. nie jeżdżą własnymi autami jak nie muszą. Zobacz jak przed 7 rano pochód osób idzie od tramwaju do UCK pod górę latem pełno rowerów przy nowym budynku UCK. Autami jeżdżą lekarze oczywiście i pielęgniarki bo wbrew co temu piszą dobrze zarabiają. Większa część osób z zaplecza sanitarnego, czystości, technicznego itd. zarabia około 2k na rękę i purusza się komunikacją jak może. Wiem bo pracowałem tam.

      • 0 0

  • Linię 283 uruchomili chyba na odczepnego.

    Osoba,która ma problem z poruszaniem się nie może z niej skorzystać.
    Przede wszystkim ,aby miała jak najkrótsza drogę do przystanku autobusowego musiałaby wysiąść z tramwaju przy Akademii Medycznej,ale nie jest w stanie pokonać tych kilkudziesięciu schodów.Wysiada więc przy Traugutta,a stamtąd na ten przystanek to jest już wyprawa.Tym bardziej,że autobus rzadko jeździ,a kilka razy się zdarzyło że nie jechał w ogóle z powodu awarii.Poza tym mnóstwo osób zanim pójdzie do lekarza musi zaliczyć wizytę w laboratorium,a tam nie ma w ogóle jak dojechać miejską komunikacją.
    Dlaczego jeździ na Niedźwiednik,a nie np. na pętlę na Siedlcach?

    • 4 0

  • To nie jest parking UCK

    To jest teren należący do PCCHZiG a nie UCK

    • 0 0

  • Cynizmem było wprowadzenie opłat w tym miejscu.

    Nikt tam nie jedzie dla przyjemności czy z ciekawosci. Rotacja nie zależy od kierowców tylko od obsługi i pracowników UCK.

    • 3 0

  • Do mądrali

    Jak ja mam przyjechać na rowerze z moją 87- letnią niedowidzącą i niesłyszącą teściową z chorobą naczyniową jestrście okrutni i cyniczni ale każdy kiedyś się zestarzeje cy zachoruje póki co życzę zdrowia

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane