stat
Impreza już się odbyła

Jazz Waves (17 opinii)

  • 2 - 7 października 2008,
    godz. 19:00
  • Gdańsk, Klub Żak, Kościół św. Jana, Ołowianka, Klub Ucho
  • sprzedaż: szczegóły w opisie

Relacja z imprezy

lip 20-23

poniedziałek - czwartek, godz. 19:00

lut'21 27

sobota, godz. 20:00

Gdańsk,
bilety 79 - 129 zł
Kup bilet
FESTIWAL JAZZ WAVES

2.10 - Klub Żak
Bilety: 40 zł przedsprzedaż, 50 zł w dniu koncertu

Daedelus

Producent i instrumentalista, znany rodzicom, jako Alfred Weisberg - Roberts, od młodych lat chciał być wynalazcą. Ten sentyment uwidocznił się w postaci pseudonimu artystycznego (Daedelus czyli Dedal był właśnie wynalazcą w mitologii greckiej). Pomimo tego, że uczył się grać na kontrabasie i klarnecie basowym podczas studiowania jazzu na Uniwersytecie Południowej Kaliforni, Deadelus poszedł w stronę elektroniki, często włączając do swoich IDM - hip hopowych utworów sample z lat 30stych i 40stych.

Frank Bretschneider
Działa jako muzyk, kompozytor oraz wideoartysta w Berlinie. Jego twórczość słynie z precyzyjnego umiejscowienia dżwięku, złożonych, utkanych struktur rytmicznych oraz jego minimalnego, płynącego wyrażenia. Określana jako "abstrakcyjny, analogowy pointylizm" "nastrojowość kosmodromu" czy "hipnotyczne pulsujące echo" subtelna i drobiazgowa muzyka Bretschneidera jest połączona z jej wizualnym odzwierciedleniem: precyzyjnie przełożonymi realizacjami wartości odnajdywanych w muzyce w zakresie obszaru zjawisk wizualnych.

Po ukończeniu studiów z zakresu sztuk pięknych oraz opublikowaniu kilku graficznych publikacji, rozpoczął zaspokajanie swoich obsesji myzuką elektroniczną - od pierwszych eksperymentów z taśmą dźwiękową oraz założenia wytwórni kasetowej w 1984. Razem z założeniem w 1986 AG Geige, udanego i wpływowego zespołu wschodnioniemieckiego podziemia, rozpoczął poszukiwania możliwości wymiany pomiędzy sztukami wizualnymi i muzyką - wyrażanych takimi formami jak film, wideo oraz grafika komputerowa. Po zburzeniu muru berlińskiego oraz rozpadzie zespołu Bretscheider nie zaprzestał produkowania muzyki i w 1996 razem z Olafem Benderem założył wytwórnię Rastermusic, która ostatecznie połączyła się z wytwórnią Noton Carstena Nicolaia aby w 1999 stworzyć raster-noton. Od tamtego czasu jego produkcje ukazywały się na wytwórniach takich jak 12k czy Mille Plateaux, miał również swój wkład w takie kompilacje jak "Click & Cuts" na Mille Plateaux czy seria "20' to 2000" na Raster-Noton.
Jako remikser pracował dla takich artystów jak Jan Jelinek, Hauschka, Rechenzetrum, Meat Beat Manifesto czy Richard Chartier.
 Występował na takich festiwalach muzyki i nowych mediów jak: Ars Electronica, Elektra, Mutek, Sonar, Transmediale, SoniActs itd.
 Oprócz solowych produkcji wspólpracował również z: Taylorem Deupree, Olafurem Eliassonem, Stevem Rodenem i Ralphem Steinbrüchelem. Z Olafem Benderem i Carstenem Nicolai tworzy Signal - kolejny projekt Raster-Noton.

3.10 - Centrum Św. Jana
Bilety: 50 zł przedsprzedaż, 70 zł w dniu koncertu

Burnt Friedman, Jaki Liebezeit + Jeffers Egan (video)

Zaczynał od gry na instrumentach własnej roboty, potem  przyszła fascynacja perkusją, która ustąpiła dopiero podczas studiów na akademii sztuk pięknych. Friedman od roku 1993 bierze udział w licznych projektach i wydaje pod wieloma aliasami, m.in. Nonplace Urban Field i Drome. Już od 10 lat współpracuje z Atom Heartem, jako Flanger i równolegle dowodzi własną wytwórnią płytową - Nonplace, mającą służyć za miejsce dla jego kolaboracji z Jakim Liebezeitem, Davidem Sylvianem i innymi.

Jaki Liebezeit spędził początki swojej kariery grając jazz oraz studiując flamenco i muzykę arabską w Barcelonie. W 1968 założył grupę Can, która okazała się później jednym z najbardziej wpływowych zespołów w historii, pomagając na dobre ustanowić miejsce gatunku Krautrock. Koledzy z zespołu nazywali go pół - człowiekiem pół - maszyną, ze względu na charakterystyczny, "metronomowy" styl grania. Na przestrzeni lat współpracował w roli perkusisty m.in. z Depeche Mode i Brianem Eno, ostatnio nagrywa i występuje z Burntem Friedmanem.

Christian Prommer's Drumlesson

Jest jednym z najznakomitszych DJ'ów oraz producentów na Niemieckiej scenie klubowej oraz poza nią. Jako członek Fauna Flash, Truby Trio i Voom:Voom, jest odpowiedzialny za pokaźną ilość pełnych albumów, singli i remiksów, często zacierających granice między gatunkami, lub tworząc kompletnie nowe. Z pozycjami na Compost Records i !K7, oraz licznymi imprezami na całym świecie, Christian Prommer konsekwentnie buduje sobie reputację stanowiącą swoisty znak jakości. Z jego ostatnich produkcji, warty szczególnej uwagi jest "Christian Prommer's Drumlesson Vol.1", wydany na początku tego roku, oraz EPka "Strings of life" nagrana na żywo z perkusistą Wolfgangiem Haffnerem i pianistą Roberto di Gioia, wydana na Sonar Kollektiv.

Marcin Masecki
Urodził sie w 1982 roku w Warszawie. Kiedy miał trzy lata ojciec, klarnecista, zaczał uczyc go podstaw muzyki. W średniej szkole muzycznej przy ul. Bednarskiej w Warszawie i założył trio z Wojtkiem Pulcynem i Grzegorzem Grzybem. Podczas jednego wystepów, na konkursie "Jazz nad Odrą" we Wroclawiu, poznał czlonków zespolu Acoustic Jazz Sextet. Parę dni pózniej dołączył do nich i zaczeli grać pod nazwa Alchemik (Grzegorz Piotrowski - sax, Lukasz Golec - trabka, Paweł Golec - puzon, Marcin Murawski - bas i Robert Luty - perkusja ). Między 1998 a 2004 nagrał z Alchemikiem trzy plyty - "Alchemik", "Sfera Szeptow" oraz "Drakula w Bukareszcie". Zespół zagrał masę koncertow, w Polsce, Francji, Belgii, Bulgarii, Holandii i Hiszpanii. Zdobył tez główną nagrode na konkursie Jazz Hoeilaart'98 w Brukseli.
W tym samym czasie Marcin Masecki był również członkiem formacji Oxen, w ktorej grał jazz elektryczny, bardziej agresywny (szczegolnie na koncertach). Formacja nagrała płytę "Nexo".
W 2000 r. skonczył średnią szkołę muzyczną i dostał stypendium do Berklee College of Music w Bostonie. Tam spedził dwa bardzo intensywne lata. Tam spotkał z puzonistę Halema Crooka, legendarnego nauczyciela, ktory byl w Berklee jednym z najwiekszych autorytetow w dziedzinie improwizacji. W Berklee też poznaje perkusiste Ziva Ravitza i kontrabasiste Gartha Stevensona. W dość przypadkowych okolicznosciach wzieli udział w sesji nagraniowej, ktorej efektem było założenie zespołu. Tak powstalo TAQ.
Po zakonczeniu Berklee ożenił sie z poznaną tam argentynką, Candelaria Sanez Valiente. Candelaria jest miedzy innymi wokalistką i razem opracowali materiał dixielandowo bluesowo enigmatyczno melancholijny.
W Polsce mieszkali półtora roku - Marcin współpracował m.in. z zespołami Muzykoterapia, Pink Freud, Zbigniew Wegehaupt Quartet, Niewinni Czarodzieje, Apoplex, Papierosy i Wczasowicz Paweł. W tym czasie tez dojrzała u niego obsesja na punkcie muzyki XVII i XVII wieku. Zbudował klawikord wedlug holenderskich planów z 1740 i rozpoczął pracę nad nagraniem na nim cyklu sonat Mozarta.
Pod koniec 2006 roku, przeprowadzili się do Londynu. Londyn okazal sie jednak niewypalem. Po roku zmagan doszli do wniosku, ze lepiej działać w Polsce, gdzie Marcin Masecki zna tylu swietnych muzyków i gdzie ma juz wydeptane scieżki.
Obecnie sytacja jest taka, ze mieszkają połowe roku w Buenos Aires i połowe w Polsce.
Ostatnia Jego formacja to Masecki/Rogiński/Moretti

4.10 - Centrum Św. Jana
Bilety: 70/50 zł przedsprzedaż / 90/70 zł w dniu koncertu

W związku z otrzymaną wiadomością, że stan zdrowia 85 letniego Sama Riversa nie pozwoli mu na przylot do Gdańska (lekarze nie wyrazili zgody na tak długi lot) organizatorzy są zmuszeni odwołać koncert muzyka. Koncert Marcina Maseckiego zostaje przeniesiony na 03.10 do Centrum Św. Jana

Sam Rivers
Jeden z najsłynniejszych i najwybitniejszych amerykańskich muzyków jazzowych. Kompozytor, multiinstrumentalista, przede wszystkim saxofonista tenorowy i sopranowy, ale także gra na klarnecie basowym,flecie,harmonijce,fortepianie. Kariere rozpoczął na początku lat pięćdziesiątych , ale sławę osiągnął w połowie lat sześdziesiątych jako współ twórca narodzin nowego stylu : freejazzu.
W 1947 roku studiował w konserwatorium w Bostonie ,wytepując m.in z Quincy Jones'em, Ted'em Pomeroy'em, Tadd'em Dameron'em. W 1959r. rozpoczynał u niego kariere jeden z najwybitniejszych perkusistów w historii jazzu wówczas 13 letni Tony Williams. Rok 1964 to wspólpraca z największym muzykiem jazzowym Miles Davisem, efektem tej współpracy jest płyta Miles in Tokio. Lata 60 to współpraca z wytwórnią Blue Note dla której to nagrał cztery legendarne płyty jako lider m.in Fuchsia Swing Song uznane za arcydzieło fonografii
 
W tym okresie wspólpracował m.in z Herbie Hanock'em , Freddie Hubbard'em, Andrew Hill'em, Larry'm Young'em. Lata 70 to okres w którym Rivers mocno zainspirował świat jazzu. Wraz z żoną założyli w Nowym Jorku Lofty i studio Rivbea , Muzyka i muzycy z ery Loftów byli w tym okresie bardzo wpływowym nurtem w historii jazzu . Uczestniczyli w tym przedsięwzięciu m.in Anthony Braxton, Dave Holland, Cecil Taylor, Oliver Lake, Barry Altschul.... Obecnie Sam Rivers mieszka na Florydzie w Orlando. Regularnie występuje i nagrywa na czele dwóch swoich sztandarowych projektów big-bandu Rivbea All Stars Orchestra i trio ( Doug Matthews, Rion Smith) Jest mentorem dla kolejnych gwiazd wspólczesnego jazzu m.in Steve Coleman, Steven Bernstein, Janson Moran, Greg Osby...
 
5.10 - Centrum Św. Jana
Bilety: 30 zł przedsprzedaż / 40 zł w dniu koncertu

ZJAZD (noc muzyki improwizowanej)

Rogulus X Szwelas und Gos
Zespół stanowią muzycy - kompozytorzy. Zespół koncertuje od roku 2000. Muzycy zespołu wykorzystują rzadkie techniki artykulacji dźwięku i preparacji oraz eksperymentują w obszarze współczesnych form wyrazu. Jako wykonawcy stosują nieortodoksyjne techniki gry na instrumentach koncentrując się przede wszystkim na sonorystycznych aspektach muzyki. Muzycy zespołu koncertowali na licznych festiwalach, m.in: Europejskim festiwalu współczesnej Muzyki improwizowanej w Gdańsku, Gdynia Sumer Jazz Days, Warsaw Sumer Jazz Days, Electronic jazz festiwal w Warszawie, Warszawska Jesień, Jena Jazz Thuringen festiwal w Niemczech, Art. Agenda w Sztokholmie, SKIP festiwal w Petersburgu w Rosji i wielu innych.

Zdzisław Piernik
Gra na tubie, tubie preparowanej; Improwizator i kompo- zytor. Urodziny w roku 1942. Absolwent P.W.S.M w Warszawie. Jeden z najwybitniejszych wirtuozów tuby. Uznawany za prekursora i twórcę polskiego sonoryzmu. Jako solista wziął udział w kilkuset koncertach symfonicznych oraz kameralnych. W latach 1974-78 współpracownik Teatru Narodowego w Warszawie, 1983-88 Teatru Narodowego w Łodzi. Od 1983 roku związany również na stałe z pracą pedagogiczną. Brał udział w Międzynarodowych spotkaniach Muzycznych w Bayreuth (1971-74), a także festiwalach m.in. Warszawska Jesień (od 1972), w Witten (1977), Kolonii (1977, 1979), Darmstadt, Los Angeles (1978), Bourges (1978), Sztokholmie (1979, 1981), Salzburgu (1978, 1987), Lizbonie (1982), Waszyngtonie (1983), Metz (1984). Ponad to ma na swoim koncie trasy koncertowe i nagrania w Niemczech, Austrii, Belgii, Holandii, Wielkiej Brytanii, Francji, Portugalii, Szwecji, Japonii i U.S.A. Od 1978 roku jest stałym reprezentantem Polski w Międzynarodowym Stowarzyszeniu Tubistów (U.S.A.). Na twórczość Zdzisława Piernika składa się zróżnicowany repertuar koncertowy, od własnych transkrypcji dzieł dawnych mistrzów po najnowsze zdobycze awangardy. Utwory dedykowali mu m.in. M.Borkowski, B.Scheaffer, A. Dobrowolski, W. Szalonek, A. Krzanowski, K. Penderecki, M.Stachowski, K.Knittel, W.Kilar, B.Amman, F.Grillo, P.Lacher, R.Haubenstock-Ramati. Obecnie po kilkuletniej przerwie w wykonywaniu muzyki awangardowej Zdzisław Piernik powraca na sceny światowe współpracując również z młodszym pokoleniem muzyków improwizujących (m.in. S. Janicki, M. Górczyński. A. Izdebski, M. Rogulski, T. Szwelnik, M. Gos)

Frederic Blondy

Ukończył studia na wydziale Matematyki oraz Fizyki na uniwersytecie w Bordeaux. Frederic Blondy jest artystą, który specjalizuje się w grze na fortepianie. Zaczynał jako pianista jazzowy i jednocześnie studiował na Narodowym Konserwatorium w Bordeaux. Od czasu przeniesienia się do Paryża pracował z Marie-Christine Calvet w Międzynarodowym Centrum Pianistyki rozwijając indywidualny styl gry na instrumencie. Jako improwizator, Frederic Blondy uczestniczył w wielu festiwalach w Europie, Ameryce Północnej, Azji grając z wieloma uznanymi artystami takimi jak: Paul Lovens, Rhodri Davies, Lê Quan Ninh, Michel Doneda, Joëlle Léandre, Urs Leimgruber, Thomas Lehn, Daunik Lazro, Radu Malfatti, John Tilbury, Otomo Yoshihide, Mats Gustafsson. Doprowadziło to do powstania zespołów takich jak Hubbub, Ethos.

działania intermedialne
Dan Cumberland
Oleg Dziewanowski
Galeria Spiż 7

6.10 - klub Ucho
Bilety: 35 zł przedsprzedaż / 45 zł w dniu koncertu

Made in Jazz Waves

Baaba

Baaba powstała na przełomie wieków, gdy to Bartosz Weber samotne noce nad komputerem spędzając wymyślał szalone melodie, które spotkały się z żywym zainteresowaniem warszawskiej wytwórni Cpt. Sparky. Od tego czasu minęło lat sześć i dwa premierowe albumy. W roku 2002 wychodzi płyta "Con Gas!". Wraz z jej wydaniem powstaje skład koncertowy, obecnie tworzony przez Tomasza Dude (saksofony, flet, sampler), Bartosza Webera (gitara, sampler), Stanisława Wróbla (bas), Macia Morettiego (perkusja). Już od pierwszej swojej edycji (2002) zespól Baaba jest entuzjastycznie przyjmowany podczas koncertów w calej Polsce. W międzyczasie powstają koncertowy bootleg "Warszawa - Gdańsk" (2003) oraz płyta z remiksami (2004). Baaba koncertuje w Polsce i zagranicą (Francja, Niemcy), zarówno w klubach, jak i podczas uznanych festiwali elektronicznych i jazzowych (Warsaw Summer Jazz Days, Astigmatic, Les Nuits Europeeenes (Strasbourg), Terra Polska (Berlin)). Nowa płyta ("Poope Musique") ujrzała swiatło dzienne w czerwcu 2006. Zawiera premierowy materiał, jak również koncert nagrany w krakowskiej Alchemii oraz wiele innych dodatków. Oprócz regularnego składu mamy wielu gości, między innymi Tomek Zietek, Bunio, Kuba Kossak. Album zyskał entuzjastyczne recenzje, poparte rowniez koncertowymi sukcesami.

100nka

Powstali z resztek kopalnianych pierwiastków ziemi, mazutu, smogu i ludzkiej nietolerancji. Wbrew regionalnym stereotypom teorii "no future", nauczyli się grać na instrumentach, nie kończąc edukacji na "House of the rising sun". Zdobywając akademicką edukację muzyczną musieli walczyć o to co chciano w nich zabić. Wtedy właśnie we trójkę założyli 100nkę i nagrali "Zimną płytę". Dźwięki 100nki powinny wprowadzić w wibracje organizmy nawet najtwardszych konserwatystów jazzu. Bębny Przemka, kontrabas Adama i gitara Tomka działają jakby wspólnie jeszcze w podstawówce grali disco i przez te wszystkie lata nierozłącznie i bez konfliktów damsko-męskich do dziś funkcjonują jak niegdyś legendarny telewizyjny duet programu "Sonda" Kurek-Kamiński. Stara gwardia może spać spokojnie i udać się na zasłużoną emeryturę. Teraz przyszedł czas na kwas. *UNRRA JAZZ to 100nka a jazzu i tak nie kuma nikt. W skład zespołu wchodzą muzycy Adam Stodolski (kontrabas), Tomek Leś (gitara) oraz Przemek Borowiecki (perkusja). Grupa przyjaciół z górnego śląska swój debiutancki album pt. "Zimna Płyta" wydała w 2004 r. z gościnnym udziałem Mikołaja Trzaski. "Potrawy sTrawy + kompot gratis" (2007) to drugi z kolei wydany także dla NOTTWO podwójny album zepsołu 100nka. Tym razem jako gość udzielał się Antoni Gralak. Obydwa albumy otrzymywały bardzo dobre recenzje, a prasa określiła ich muzykę jako "pegazową". Latem 2007 roku zespół odbył trasę z amerykańskim trębaczem Herbem Robersonem. Nagrany wtedy materiał koncertowy w chorzowskiej Szufladzie 15, ukaże się niebawem na kolejnej płycie pt." The Super Desert". Sami muzycy pytani o muzyczną przynależność odpowiadają najczęściej - "gramy głupi jazz". Jednak mówienie o muzyce 100nki jest jak tańczenie o architekturze Budapesztu, zatem najprościej słuchać ich na koncertach.

Chromosomos

Zespół instrumentalny wykraczający poza łamy jazzu, muzyki etnicznej, jungle czy progresywnego rocka. Założony w 1999 roku przez perkusistę Artura Dominika, związanego z wieloma projektami sceny alternatywnej, rockowej, jazzowej a współpracującego także z muzykami pochodzenia afrykańskiego, żydowskiego jak i bałkańskiego w zespołach folkowych. Bagaż doświadczeń nabytych poprzez wieloletnią współpracę z muzykami o różnorodnych korzeniach kulturowych, jak i zespołami o odmiennej stylistyce, pozwalają na kreowanie własnej przestrzeni muzycznej, wykorzystując przy tym najciekawsze formy. Jest to projekt łączący różnorodność muzyki kultur Europy i Bliskiego Wschodu z nowoczesnymi trendami instrumentalnej muzyki współczesnej klubowej o zabarwieniu jazzowym w charakterystyczny oryginalny sposób. W inspiracjach grupy można doszukać się również wpływów współczesnej muzyki elektronicznej, odbijającej swoje piętno na grze sekcji rytmicznej eksperymentującej w drum'n'bassowej, jungleowej czy housowej charakterystyce, przeciwstawionej użyciem transowego, wieloczłonowego taktowania w nieregularnym metrum. Klasyczny akustyczny skład kontrastujący z użyciem dźwięków generowanych cyfrowo i elektroniczne, przetwarzanie barw instrumentów akustycznych nadaje zespołowi nietypowe brzmienie.

7.10 - Ołowianka
Bilety: 120/90/70/40 zł przedsprzedaż / 140/110/90/60 zł w dniu koncertu

Anthony Braxton Falling River Quartet

Braxton rozpoczął naukę na klarnecie w szkole średniej, następnie kontynuował naukę gry w wojsku gdzie także opanował grę na saksofonie altowym. W 1966 r. dołączył do Association for the Advancement of Creative Musicians (AACM), nowo powstałego stowarzyszenia czarnych muzyków kierowanego przez Muhala Richarda Abramsa i Roscoe Mitchella. Braxton wylansował kolejną koncepcję AACM polegającą na wzbogaceniu instrumentarium. Wkrótce opanował grę na wszelkich instrumentach z rodziny saksofonów, klarnetów i fletów.W tym czasie Braxton założył własny zespół (później znany jako Creative Construction Company), do którego zaprosił Leroya Jenkinsa i Leo Smitha, a w 1968 r. nagrał płytę "3 Compositions Of New Jazz". Zawarta na niej muzyka była swego rodzaju ilustracją eksperymentalizmu muzyków chicagowskich, kładących nacisk na barwę, fakturę i przestrzeń - jako przeciwwagę do skrajnie ekspresyjnej i intensywnej muzyki Johna Coltrane'a dominującej na scenie nowojorskiej.W 1970 r. połączył swe siły z Chickiem Coreą, Dave'em Hollandem i Barrym Altschulem w zespole Circle, jednakże kłótnie na temat ich akceptacji filozofii scjentologicznej doprowadziły do rozpadnięcia się zespołu. W 1974 r. Braxton podpisał kontrakt z Aristą współpraca gwarantowała niezależność dla muzycznych koncepcji Braxtona oraz - co także ważne - komercyjną promocję nowej muzyki. Zaczął wzbudzać kontrowersje w jazzowych kręgach także swoimi płytami, jak "For Trio" (1978), "For Four Orchestras" (1978) czy "For Two Pianos" (1982) - inspirowanymi po części dziełami Schoenberga, Stockhausena i Cage'a. Nagrania te ujawniły zainteresowania Braxtona muzyką współczesną.Mimo że Braxton ma także inne zajęcia (od kilku lat wykłada w Wesleyan College w Connecticut), jest niesłychanie aktywnym twórcą: napisał prawie 400 kompozycji, nagrał ponad 70 płyt jako lider i pojawił się na co najmniej 50 innych. W 1985 r. opublikował "Triaxium Writings", trzytomowy traktat filozoficzny, a w 1988 r. pierwsze tomy "Composition Notes". Jego ostatnie płyty to nagrania solo, w duetach, triach i kwartetach (np. z ROVA Saxophone Quartet), a także w dużych składach (np. z London Jazz Composers Orchestra).

Tymon Tymański Yass Ensemble
Polski kompozytor, multiinstrumentalista, poeta, prozaik; twórca pojęcia yass. Założyciel i lider albo wspólider zespołów Miłość (1988), Kury (1992), Czan, NRD, Tymon i Trupy, Masło, Poganie, The Users, Tymański Yass Ensemble, Tymon & The Transistors.Zaczynał działalność muzyczną w drugiej połowie lat osiemdziesiątych jako basista i wokalista w nowofalowej grupie Sni Sredstvom Za Uklanianie. Później (na przełomie lat 80. i 90.), już jako kontrabasista, zasłynął jako odnowiciel polskiego jazzu (a zarazem twórca yassu) w zespole Miłość. Kwintet, w składzie którego znaleźli się inni trójmiejscy muzycy, Jacek Olter, Leszek Możdżer, Maciej Sikała i Mikołaj Trzaska, nagrał w sumie siedem płyt. Na trzech z nich gościnnie wystąpił afroamerykański trębacz Lester Bowie (The Art Ensemble Of Chicago).Znany jest zarówno z absurdalnego poczucia humoru, kontrowersyjnych tekstów piosenek oraz wyrafinowanej muzyki (zarówno jazzowej, jak i rockowej). Wraz z zespołem Miłość Tymański tworzył akustyczny jazz, zaś z formacją Tymański Yass Ensemble proponuje elektryczny jazz z elementami alternatywnego rocka i transowego etno.Współpracował m.in. z Lesterem Bowie, Johnem Zornem, Lechem Janerką, Robertem Brylewskim, Antonim Gralakiem, Aleksandrem Koreckim, Włodzimierzem Kiniorskim, Mikołajem Trzaską, Leszkiem Możdżerem, Jackiem Olterem, Tomaszem Gwincińskim, Jerzym Mazzollem.W skład zespołu wchodzą muzycy Adam Stodolski (kontrabas), Tomek Leś (gitara) oraz Przemek Borowiecki (perkusja). Grupa przyjaciół z górnego śląska swój debiutancki album pt. "Zimna Płyta" wydała w 2004 r. z gościnnym udziałem Mikołaja Trzaski. "Potrawy sTrawy + kompot gratis" (2007) to drugi z kolei wydany także dla NOTTWO podwójny album zepsołu 100nka. Tym razem jako gość udzielał się Antoni Gralak. Obydwa albumy otrzymywały bardzo dobre recenzje, a prasa określiła ich muzykę jako "pegazową". Latem 2007 roku zespół odbył trasę z amerykańskim trębaczem Herbem Robersonem. Nagrany wtedy materiał koncertowy w chorzowskiej Szufladzie 15, ukaże się niebawem na kolejnej płycie pt." The Super Desert". Sami muzycy pytani o muzyczną przynależność odpowiadają najczęściej - "gramy głupi jazz". Jednak mówienie o muzyce 100nki jest jak tańczenie o architekturze Budapesztu, zatem najprościej słuchać ich na koncertach.


Bilety będzie można kupić przez serwis eventim.pl lub w biurze podróży Heban w Gdańsku-Wrzeszczu (ul. Grunwaldzka 76/78)

Oprócz pojedyńczych biletów są dostępne 3 rodzaje karnetów
(nie obejmujące koncertu finałowego na Ołowiance):

Karnet Electro-jazz (02.10-06.10) - 150 zł
Karnet Electro: (02.10-03.10) - 65 zł
Karnet Jazz: (04.10-06.10) - 85 zł

Opinie (17) 2 zablokowane

Dodaj opinię
Walczymy z przemocą słownąKasujemy opinie obraźliwe i nie na temat

Dodaj opinię

Odpowiedz

Regulamin dodawania opinii

zamknij

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.