stat
Impreza już się odbyła
PATRONAT

Open Source Art Festival 2021 (1 opinia)

Open Source Art Festival w Sopocie to organizowane od roku 2011 wydarzenie artystyczne, skupione na promowaniu najbardziej odkrywczych instalacji, performance'ów oraz muzyki elektronicznej z całego świata. Oscyluje wokół takich gatunków, jak drone, minimal, ambient, new isolationism czy musique concrete, a także swobodnie je przekracza.

Tematem przewodnim tegorocznej, 11 edycji jest szeroko rozumiane pojęcie niepokoju oraz braku pewności, które będzie twórczo eksplorowane przez zaproszonych artystów. Jak co roku od 2011 podczas tworzenia programu skupiamy się na tym, aby zaprezentować najświeższe projekty. Zaprosiliśmy artystów, którzy wystąpią w Sopocie po raz pierwszy. Zależy nam na wspólnym odkrywaniu nowych dźwięków i przeżyć, szczególnie w tych niepewnych niczego czasach.

Program:

24.09.2021 | piątek
21:00 | Jacaszek / Podpora / Kohyt
22:00 | Koenraad Ecker
23:00 | James Ginzburg

25.09.2021 | sobota
20:00 | Riccardo La Foresta
21:00 | Jessica Ekomane
22:00 | Rosa Anschütz
23:00 | Rashad Becker


Zrealizowano przy pomocy finansowej Miasta Sopotu
Organizator:
Kolonia Artystów
Współorganizator:
Państwowa Galeria Sztuki w Sopocie
Współpraca:
Sound Support Pro - Funktion One
Patronat medialny:
Gazeta Wyborcza / Co Jest Grane24
NOTES.NA.6.TYGODNI
Glissando
Nowe idzie od morza
Radio Kapitał
trojmiasto.pl



ARYŚCI

JACASZEK/PODPORA/KOHYT to wspólny projekt gdańskich artystów - Michała JACASZKA http://jacaszek.com/  i duetu PODPORA/KOHYT http://podporakohyt.com/ - stworzony z potrzeby wspólnego grania, połączenia specyficznych brzmień całej trójki. Punktem wyjściowym był pomysł wykorzystania archiwalnych nagrań z wnętrz architektury gdańskich kościołów dokonanych przez Michała Jacaszka. Fragmenty unikalnych nagrań wtopione w warstwy subtelnej elektroniki Jacaszka spotykają tu struktury wypracowane przez Katarzynę Podporę i Maxa Kohyta utkane z nieoczywistych dźwięków instrumentów, przedmiotów, kontaktowo nagłaśnianych małych obiektów, manipulacji taśmą i szczypty elektroniki. Trwałym efektem projektu jest album JACASZEK/PODPORA/KOHYT, który w 2021 r. ukazał się na winylu nakładem wytwórni Bocian Records.

Jessica Ekomane
Jessica Ekomane jest kompozytorką muzykyki elektronicznnej i artystką dźwiękową. Jej kwadrofoniczne występy poszukują fizycznego afektu poprzez wzajemne oddziaływanie psychoakustyki, struktur rytmicznych i melodii.

James Ginzburg
James Ginzburg jest artystą i muzykiem, którego twórczość obejmuje eksperymentalną muzykę elektroniczną i produkcję artystyczną, muzykę ludową, muzykę filmową oraz szeroko pojętą produkcję muzyki tanecznej. Wraz z Paulem Paurgasem założył duet Emptyset.

Rosa Anschütz
Rosa Anschütz to berlińska wokalistka, kompozytorka i producenkta transmedialna. Jej działania oscylują wokół instalacji sound artowych, fotografii i filmu. Pod koniec 2020 r. ukazał się jej debiutancki album "Votive".

Koenraad Ecker
Koenraad Ecker jest artystą dźwiękowym, urodzonym w Belgii, obecnie mieszkającym w Berlinie. Jego prace koncentrują się wokół nagrań terenowych, taktylności dźwięku, surrealizmu i paradoksalnych właściwości ciszy oraz narracyjnych możliwości edycji i rozprzestrzeniania się dźwięku.
Fascynuje go dialektyczna interakcja pomiędzy środowiskiem akustycznym a zawartymi w nim relacjami społecznymi. Przez lata miał okazję nagrywać lub występować w różnych miejscach, od mroźnych squatów po wilgotne dżungle w Europie, Afryce, obu Amerykach i Azji.

Rashad Becker
Rashad Becker jest autorem serii "Traditional Music of Notional Species", którą wydaje PAN. To wspaniale barwna, przepełniona dźwiękami, choć niereferencyjna, muzyka o pięknych fakturach powstająca na syntezatorze. Improwizacje Rashada nie są pozbawione jednak bardzo potrzebnej czytelności, która sprawia, że jego sztuka jest tak wyjątkowa. Rashad głównie działa jako artysta solowy jednak współpracuje na stałe z takimi artystami jak Eli Keszler, Moritz von Oswald oraz jest członkiem formacji Moleglove.

Riccardo La Foresta
Riccardo La Foresta jest perkusistą i artystą dźwiękowym z Modeny (Włochy), którego badania z ostatnich lat mają na celu zakwestionowanie roli bębna jako instrumentu perkusyjnego. Rezonanse i wibracje generowane podczas traktowania bębna jako aerofonu, tworzą akustyczne drony, rodowe melodie i skomplikowane bity, które drastycznie oddalają ten instrument od tradycyjnego bębnienia. Trwający proces jego badań koncentruje się na rozwoju systemu o nazwie Drummophone.

Przeczytaj także

Informacja o biletach

  • Bilet normalny
    100 - 150 zł

Opinie (1)

  • Bębny są oasse

    To muzyka serca powinna być nie instrumentów

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Sprawdź się

Kiedy wzniesiono Dom Przyrodników w Gdańsku i jaka instytucja się w nim dziś mieści?