- 1 Działkowcy będą mieli przez to problemy? (117 opinii)
- 2 Agresywny Rosjanin zatrzymany na lotnisku (162 opinie)
- 3 Plany dla okolic Ergo Areny na ostatniej sesji obecnej rady (35 opinii)
- 4 Martwe dziki na Karwinach. Otrute czy padły z głodu? (106 opinii)
- 5 Mieszkają na stałe, ale się nie zameldują (95 opinii)
- 6 Uziemił się przez skradziony miernik (53 opinie)
10 tygodni utrudnień, by zmniejszyć korki na Kołobrzeskiej
Gdańscy drogowcy chcą poprawić przepustowość i zmniejszyć korki na największym skrzyżowaniu na Przymorzu. We wtorek, 22 marca, zacznie się przebudowa lewoskrętu z ul. Kołobrzeskiej w Chłopską. Prace i związane z nimi utrudnienia mają potrwać ok. 10 tygodni.
Krzyżują się tam dwie ruchliwe trasy: Chłopska i al. Rzeczypospolitej, łączące Żabiankę z Zaspą oraz ul. Kołobrzeską. To jeden z kręgosłupów całej dzielnicy. Poza samym ruchem drogowym przez środek skrzyżowania przebiegają też tory tramwajowe.
Generatorem ruchu pieszych są m.in. dwa centra handlowe - Auchan i Alfa Centrum.
Najmniejsza kolizja lub awaria tramwaju często paraliżuje nie tylko ruch na samym Przymorzu, ale też na sąsiadującej z nim Żabiance czy Zaspie.
Ale do tego, by głównie w popołudniowym szczycie tworzyły się tam korki, nie trzeba stłuczek i awarii. Kierowcy z niewydajnym skrzyżowaniem radzili sobie do tej pory na różne sposoby, np. traktując pas do jazdy na wprost jako prawoskręt.
wideo archiwalne
Z dociążenia skrzyżowania i tworzących się tam korków zdają sobie sprawę gdańscy drogowcy. We wtorek, 22 marca, na wysokości hipermarketu Auchan przy ul. Kołobrzeskiej rozpocznie się poszerzenie fragmentu jezdni. To wstęp do wydłużenia lewoskrętu w ul. Chłopską.
- Obecnie pojazdy oczekujące na możliwość skrętu w prawo ograniczają przejazd kierowcom chcącym jechać na wprost lub w lewo - mówi Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. - Przebudowa, która polegać będzie na poszerzeniu jezdni ul. Kołobrzeskiej po jej lewej stronie, umożliwi kierowcom wcześniejsze zajęcie pasa do jazdy na wprost lub lewo i swobodny przejazd. Na prawym pasie będą mogli ustawiać się kierowcy zamierzający skręcić w prawo.
Roboty drogowe i związane z nimi utrudnienia ruszą za kilka dni (harmonogram jest jeszcze w trakcie ostatnich uzgodnień). W pierwszym etapie, który potrwa do połowy kwietnia, prace toczyć się będą w strefie przykrawężnikowej oraz poza jezdnią, co nie spowoduje utrudnień w ruchu.
W kolejnych etapach od drugiej połowy kwietnia do 30 maja roboty realizowane będą już na jezdni.
- W zależności od postępu prac wyłączane będą fragmenty pasów do jazdy na wprost i lewo- bądź prawoskrętu. By zminimalizować utrudnienia, prace wykonywane będą w godzinach nocnych - od 22:00 do 6:00 - dodaje Kiljan.
W trakcie całej przebudowy odcinka ul. Kołobrzeskiej wyłączone będzie przejście dla pieszych i przejazd rowerowy znajdujące się między centrami handlowymi Alfa Centrum i Auchan. Piesi i rowerzyści będą mogli korzystać z sąsiedniego przejścia na wysokości Urzędu Skarbowego.
Inwestycja w ramach "umowy szesnastkowej"
Prace na ul. Kołobrzeskiej realizowane będą w ramach tzw. "umowy szesnastkowej", zawartej zgodnie z art. 16 Ustawy o drogach publicznych ze spółką R4R, która tuż obok wybudowała pokoje i akademiki na wynajem.
Tylko w ubiegłym roku magistrat podpisał z prywatnymi inwestorami ponad 120 umów na ponad 106 mln zł. W 2021 r. najdroższą umową była przebudowa ul. Nowej Wyzwolenia i ul. Letnickiej przeprowadzana przez spółkę Robyg Marina Tower i TM Investment Holding o wartości 10,3 mln zł, a także przebudowa ul. Przyrodników prowadzona przez spółkę Panattoni, przebudowa ul. Słowackiego wykonywana przez HE3 Gdańsk. Każda z nich kosztowała po 8 mln zł.
Ostatnią inwestycją zrealizowaną w ramach umowy szesnastkowej była przebudowa skrzyżowania ul. Platynowej z Kadmową i Zygmunta Rumla na Oruni Górnej. W miejscu dotychczasowego skrzyżowania powstało rondo, wyznaczone na nowo zostały też przejścia dla pieszych i wyremontowane chodniki.
Utrudnienia w ruchu na ul. Chłopskiej
Roboty na Kołobrzeskiej to niejedyne utrudnienia na drogach na Przymorzu. Od poniedziałku, 21 marca, do 31 marca planowane jest zawężenie jezdni ul. Chłopskiej do jednego pasa ruchu na odcinku pomiędzy ul. Piastowską a ul. Pomorską w kierunku Sopotu.
Będą tam prowadzone roboty wodociągowe związane z przebudową sieci wodociągowej i przyłącza kanalizacji sanitarnej w ul. Chłopskiej. Inwestorem jest miejska Spółka GIWK.
Planowany koszt realizacji robót to 265 tys. zł.
Na Kołobrzeskiej potrzebny dłuższy prawoskręt (36 opinii)
Miejsca
Opinie wybrane
-
2022-03-21 07:48
(11)
Jakimś kosztem powstanie nowy kawałek pasa, który nic nie da. Bo rozumiem chodzi nie o ten lewoskręt, a długi podwójny prawoskręt.
W godzinach szczytu i tak się zawsze stoi na RP/Hynka przy pętli. Większa przepustowość z Kołobrzeskiej zatka ten fragment i za chwilę jadący z Chłopskiej zaczną blokować skrzyżowanie, bo umiejętnośćJakimś kosztem powstanie nowy kawałek pasa, który nic nie da. Bo rozumiem chodzi nie o ten lewoskręt, a długi podwójny prawoskręt.
W godzinach szczytu i tak się zawsze stoi na RP/Hynka przy pętli. Większa przepustowość z Kołobrzeskiej zatka ten fragment i za chwilę jadący z Chłopskiej zaczną blokować skrzyżowanie, bo umiejętność niewjeżdżania na zatkane skrzyżowanie przerasta. Przez to zatkanie będzie co chwilę blokada skrętu z RP w lewo do arkonów, ocb, itd.
albo będzie tak jak planuje gzdiz, wybudują losowe 200m lewoskrętu, odetka się 'kręgosłup', korki znikną a na rondzie wyrosną bratki.- 112 19
-
2022-03-21 10:52
(3)
Takie są konsekwencje bezmyślnego zabudowywania Gdańska. Już niebawem Przymorze, Zaspa, Żabianka staną na amen i nic nie pomogą lewoskręty i prawoskręty.
Przestańcie betonować to miasto!- 10 8
-
2022-03-21 12:13
Przestańcie rozjeżdżać zieleń samochodami, to nie trzeba będzie betonować. (2)
Ile zostało na takim Przymorzu z oryginalnej zieleni?
- 9 6
-
2022-03-21 13:31
Aaa, czyli to kierowcy są winni za dziką zabudowę blokami każdego skrawka zieleni? (1)
Żelazna logika milordzie.
- 7 4
-
2022-03-21 17:52
A ty pewnie mieszkasz w lepiance w lesie?
- 3 2
-
2022-03-21 10:47
Propaganda jak w Rosji (2)
,, przebudują skrzyżowanie na Kolobrzeskiej,,... Znaczy się jeden skręt a dokładnie jakieś 20 metrów lewego pasa...typowe dla.PO...3 miesiące za. 10 milionów...
- 11 15
-
2022-03-21 11:58
Piszesz o promach?
- 5 3
-
2022-03-21 10:54
CPK już zbudowane? Czy ten miś jest po to, żeby zarząd milionowe pensje pobierał?
- 11 6
-
2022-03-21 08:30
Tak! 2xprawo! (3)
Dokładnie, dwa prawoskręty. Skrajny tylko do skrętu w prawo i drugi do jazdy prosto i w prawo!
- 11 7
-
2022-03-21 10:19
(2)
o tym chyba miał być artykuł, tylko po komentarzach widać że autorowi nie wyszło.
- 3 3
-
2022-03-21 17:45
Może warto pomyśleć o skrzyżowaniu (1)
Rzeczypospolitej z Hynka. Korki w dwie strony w godzinach popołudniowych czyli za krótkie zielone w godzinach od 14-15 do 17-18 ale kogo to obchodzi niech stoją, benzyna jest tania więc
- 3 1
-
2022-03-21 18:28
Tu jest główny problem
- 2 0
-
2022-03-21 07:08
Podwójny prawoskręt bardzo by się przydał (27)
Ale fajnie jakby w obecnej sytuacji kierowcy umieli korzystać z obu pasów. Dużo zatorów tworzy się przez to, ze prawie każdy skręcający w prawo pcha się na prawy pas Rzeczpospolitej, zamiast korzystać z obu pasów. Zmorą są tez specjaliści od blokowania ruchu, którzy omijają kolejkę aut na prawym pasie, po czym stają z włączonym kierunkiem i próbują się wbić na prawoskręt.
- 159 10
-
2022-03-21 11:41
S6
Kiedy klamcy z GDDKiA w Gdańsku oddadzą do ruchu odcinek drogi s6 Wielki Kack Bożepole ok 42km.Rzecznik pan M mówił o grudniu 2021r ale pare kropli deszczu mu nie pozwoliły na oddanie do ruchu . A rzeczywistość jest taka ze na zadaniu nr I sa odcinki na poziomie 8 procent prac podobnie jest na wiekszosci węzłów gdzie brakuje 40 procent a wezel Chwaszczyno to ma tylko ok 20 procent zaawansowania prac i tam jest najwieksze opoznienie
- 3 0
-
2022-03-21 08:45
Tacy specjaliści są na wielu prawoskrętach (1)
Cisną lewym do końca i na chama wpychają się w ostatnim momencie w zjazd. Często przez 2 pasy na raz i linię ciągłą co jest złamaniem przepisów.
- 7 3
-
2022-03-21 18:02
inżynier ruchu
do początku ciągłej linii każdy ma prawo zjechać na sąsiedni pas. Zgodnie z przepisami. Jakby było więcej "chamów", to korek nie zawsze, ale często byłby mniejszy. Niestety przerasta to percepcję tych, którzy kilometrami blokują skrajny pas. A tu też można na semi-suwak!
- 0 0
-
2022-03-21 07:49
prawoskręt (4)
Mam wrażenie, że korki w tym miejscu bardziej generuje prawoskręt i tym powinni się zająć w pierwszej kolejności...
- 28 3
-
2022-03-21 09:02
Korki generują auta wożące tylko kierowcę. (1)
Przecież to są świetnie skomunikowane dzielnice, tramwaje, autobusy, skm, pkm, a każdy musi jechać samochodem.
- 9 9
-
2022-03-21 13:38
I chcesz powiedzieć, że każdy kto tamtędy przejeżdża jest akurat z tej dzielnicy?
Wyobraź sobie, że ludzie jeżdżą nie tylko w granicach swojej dzielnicy.
- 4 5
-
2022-03-21 08:44
nie mogą się nim zająć z ważnego powodu (1)
zmieniając cokolwiek w tym układzie będą musieli zlikwidować zieloną strzałkę (przepisy z czerwca 2016 roku), co sparaliżuje całkowicie tą relację.
- 2 5
-
2022-03-21 12:47
Zielone strzałki generalnie powinny zniknąć. 90% kierowców nie jest w stanie zrozumieć, że trzeba się zatrzymać, tylko lecą jakby normalne zielone mieli.
- 6 3
-
2022-03-21 07:45
A to dopiero początek masakry na ulicach (12)
W Gdańsku, na Przymorzu przybyło kilka tysięcy aut...
- 11 3
-
2022-03-21 08:10
Nie tylko Przymorze. (11)
Zobacz Zaspę, zobacz Wrzeszcz, a za moment Brzeźno i Letniewo. Dopiero będzie kongo. Do nich nie dociera, że drogi są naczyniami połączonymi. Nie wiem jak można być tak krótkowzrocznym i tego nie widzieć, polegając w dużej mierze na infrastrukturze zbudowanej jeszcze za PRL i zabudowując blokami wszystkie rezerwy terenowe. Ba! Dodatkowo jeszcze tę infrastrukturę ograniczać - vide zwężanie Hallera pod płaszczykiem "remontu", odwracanie kierunku na Piramowicza.
- 11 12
-
2022-03-21 08:43
infrastruktura jest dobra, to wybór środka transportu jest nieprawidłowy (5)
Zaspa, Brzeźno, Przymorze, Wrzeszcz mają super połączenia tramwajami, autobusami, SKMką, do tego dość dobra sieć dróg rowerowych. Na dodatek szpital, szkoły, uczelnie, sklepy, wszystko jest na miejscu.
- 10 7
-
2022-03-22 06:42
komunikacja miejska
wiecznie zapchana, smierdzaca i powolna - autem 2x szybciej, wygodniej i bezpieczniej
- 0 0
-
2022-03-21 09:34
Brzeźno i skm? Ok, nie mam więcej pytań. (3)
Dojadę z Brzeźna, Letnicy czy Nowego Portu w okolice lotniska w jakimś sensownym czasie komunikacją zbiorową?
- 9 4
-
2022-03-21 12:16
Jakdojadę pokazuje 50 min. Tramwaj 3 + PKM. (1)
Samochodem zdarzało mi się dłużej tam jechać z węzła Karczemki...
- 3 2
-
2022-03-21 13:37
A mi samochodem zdarzało się dojeżdżać w 15-20 minut.
Przeważnie w 25-30 jadąc na godzinę 7 rano.
Tramwaj + pkm jest ok, pod warunkiem, że rano tramwaj ci nie wypadnie z kursu (co jest notoryczne przy startujących z zajezdni w Nowym Porcie), a pkm akurat ci pasuje do początku pracy. W innym przypadku jesteś albo spóźniony, albo o dobre pół godziny za wcześnie.- 2 1
-
2022-03-21 10:29
Uff, to dobrze, ze wiecej nie masz, bo to pytanie akurat jest banalnie proste. Nie.
- 5 1
-
2022-03-21 08:34
Bo miasto jest pewnie z gumy? (4)
Ludzie potrzebują również mieszkań, zakładów pracy i miejsca do wypoczynku. Nie mogą budować samych dróg i parkingów, zważywszy, że właściciele aut nic więcej do budżetu miasta nie dokładają, bo wszelkie opłaty i podatki idą do budżetu centralnego.
- 10 7
-
2022-03-21 09:37
Skoro miasto nie jest z gumy, to może czas skończyć (1)
z dzikim laniem betonu wszędzie i stawianiem obrzydliwych kloców na każdym niezabudowanym skwerze czy łące?
- 7 5
-
2022-03-21 17:53
Ludzie chcą mieszkać w mieście, nie na peryferiach.
- 3 1
-
2022-03-21 09:13
Misto nie buduje mieszkań i zakładów pracy
- 6 3
-
2022-03-21 08:43
W tym miescie to chyba apartamentow na wynajem, a nie mieszkań
- 11 4
-
2022-03-21 07:44
I jeszcze likwidacja podwójnego przejścia dla pieszych na krótkim odcinku. (1)
Można się przejść 100m dalej do przejścia.
- 7 25
-
2022-03-21 15:02
I jeszcze zamknięcie Rzeczypospolitej, można pojechać Grunwaldzką.
- 6 2
-
2022-03-21 07:38
(3)
To nie specjaliści tylko chamy, których nie powinno się wpuszczać
- 22 6
-
2022-03-21 12:16
Tez nie wpuszczam (1)
Ale niestety jest mnóstwo życzliwych którzy wpuszczają. I potem tylko można się wkurzać, ze 3 auta przede mną ktoś się wbił i przejechał na zielonym, a ja muszę dalej stać i czekać. Lewoskręt z grunwaldzkiej w kołobrzeska to kolejny przykład na takie coś. Lewy pas kolejka już od wysokości OBC, a chamom się przypomina 10 metrów przed skrzyżowaniem, ze chcą w lewo. I ludzie ich wpuszczają
- 7 2
-
2022-03-21 20:02
Życzliwi dla chamów są chamami dla kulturalnych.
- 4 0
-
2022-03-21 09:24
Nigdy takich nie wpuszczam
- 9 0
-
2022-03-21 09:19
Przecież tam problemem jest skręt z Kołobrzeskiej w prawo w Chłopską! (24)
Zapala się jednocześnie zielone dla samochodów i dla pieszych na pasach, a że ruch pieszych jest duży, to samochody i tak stoją. Szybciej jest przejechać przez market.
Wystarczy tylko opóźnić zielone dla pieszych, żeby samochody mogły swobodnie zjechać ze skrzyżowania.- 188 11
-
2022-03-29 23:39
prejście podziemne
Na takich ruchliwych skrzyżowaniach powinny być przejścia podziemne
- 0 0
-
2022-03-29 14:26
W prawo to aleja Rzeczypospolitej,
Chłopska jest w lewo, reszta się zgadza
- 0 0
-
2022-03-21 23:40
Ja jeżdżę przez Auchan
- 1 0
-
2022-03-21 16:16
W prawo z Kołobrzeskiej to się skręca w Rzeczypospolitej a nie w Chłopską
- 4 0
-
2022-03-21 12:17
nie było tunelu nie byłó korków
- 2 3
-
2022-03-21 11:16
dokładnie!!!
- 1 0
-
2022-03-21 11:08
Jak w prawo, to w Rzeczypospolitej!
- 5 0
-
2022-03-21 09:59
Sam się opóźnij
- 2 4
-
2022-03-21 09:27
Albo dac światła bezkolizyjne (15)
Warunkowa strzałka nic nie daje bo to bardzo ruchliwe przejście
- 33 1
-
2022-03-21 10:36
Cos tam daje, bo tych kilka pojazdow w pewnym sensie wypada poza system (cykl). (8)
W najgorszym razie przejada bezmozgim pieszym po palcach. I bez urazy, juz tlumacze - ostatnio widzialem scenke, w ktorej matka prowadzila wozek, a obok stal jej smyk. Berbec gapil sie na sygnalizator niczym kierowca F1 i wyrwal do przodu, kiedy tylko pojawilo sie zielone swiatlo. Gdyby nie reakcja matki odbilby sie od tylnego nadkola jakiegos
W najgorszym razie przejada bezmozgim pieszym po palcach. I bez urazy, juz tlumacze - ostatnio widzialem scenke, w ktorej matka prowadzila wozek, a obok stal jej smyk. Berbec gapil sie na sygnalizator niczym kierowca F1 i wyrwal do przodu, kiedy tylko pojawilo sie zielone swiatlo. Gdyby nie reakcja matki odbilby sie od tylnego nadkola jakiegos pojazdu. Wtedy to dostal tez od szanownej matki taka bure, ze milo bylo popatrzec. Z tego dzieciaka cos moze bedzie, ale ilu jest rodzicow, ktorzy sami powielaja patologiczne zachowania? Bo nie rozumieja przepisow, bo sa pozbawieni wyobrazni, bo sa pozbawieni instynktu samozachowawczego, powody mozna mnozyc.
- 5 1
-
2022-03-21 11:34
Co nie zmienia faktu że mają pierwszeństwo (7)
A samochód nie ma, to jest właśnie cały tragizm tego skrzyżowania, często nim jeździłem, i nigdy nie wkurzam sie na pieszych, tylko wkurzam się na projektantów tego głupiego rozwiązania, to skrzyżowanie o dużym natężeniu ruchu, całe powinno być na strzałkach bezkolizyjnych, nawet jeśli to by spowodowało że ruch będzie trochę wolniejszy, ale będzie za to spokojniejszy i bezpieczniejszy dla wszystkich
- 6 3
-
2022-03-21 11:39
Dopoki nie jestes w stanie prawidlowo wejsc na przejscie dla peiszych, to nie masz zadnego pierwsznstwa. (6)
Mozesz co najwyzej popelnic wykroczenie.
- 6 5
-
2022-03-21 12:19
Nie ma czegoś takiego jak "wejście na przejście dla pieszych". (5)
Przejście jest częścią chodnika, z warunkowo dopuszczonym ruchem samochodów.
Napisz jeszcze, że można źle chodzić po strefie zamieszkanej i będzie komplet...- 6 8
-
2022-03-21 23:57
Przejście jest częścią chodnika???
to się zatrzymaj i zawiąż sznurówki - pogięło was już zupełnie, zaraz będziecie się rzucać pod samochody, dlaczego nie próbujecie z pociągami? a może nie mam racji... próbujecie
- 1 1
-
2022-03-21 20:12
Przepis zabrania Ci wejść na przejście bezpośrednio przed nadjeżdżający pojazd.
Tak dosłownie jest to zapisane, czego Ty tu nie rozumiesz?
- 3 1
-
2022-03-21 18:11
Buahahahahaha! Wszyscy zdrowi?
- 2 0
-
2022-03-21 18:11
Co dziś ćpałeś? Pewnie jak zawsze u lewaków.
- 0 3
-
2022-03-21 13:46
To wytłumacz na czym znajduje się przejście dla pieszych? Nie na JEZdNI?
Bo to co piszesz to jakieś odklejone od rzeczywistości bzdury!
- 4 1
-
2022-03-21 10:01
(5)
Jeszcze zielonej strzałki tam brakuje aby kierowcy taranowali pieszych
- 8 19
-
2022-03-21 10:19
Tam jest przeciez zielona strzałka, warunkowa (4)
I na niej zawsze jeden kierowca-ryzykant sie przecisnie, nawet jak juz ludzie wchodzą na przejście, widzę to jako i pieszy i kierowca, bo chodzę tamtędy i zdarza mi się tamtędy jeździć, bezkolizyjna była by lepsza, najlepiej zsynchronizowana z swiatlami tramwaju zeby nie było sprintu do tramwaju przez czerwone (a bywaja tacy agenci)
- 18 0
-
2022-03-21 11:17
Baran. Zawiąż sznurówki jak chodzisz.
- 3 1
-
2022-03-21 10:37
Ludzie nie maja prawa wchodzic na przejscie bezposrednio przed nadjezdzajacy pojazd, a co dopiero wejsc w bok pojazdu juz (2)
znajdujacego sie na przejsciu.
- 5 6
-
2022-03-21 12:17
Pojazd nie ma prawa znajdować się na tym przejściu, więc o czym, mówisz? (1)
- 9 4
-
2022-03-21 20:11
Mowie o tym, ze się mylisz i odsyłam do przepisow.
- 0 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.