- 1 Pożar na budowie osiedla "Lewego" (78 opinii)
- 2 Remont "trybun" nad Motławą w ramach PPP (106 opinii)
- 3 Cztery opcje do wyboru w pytaniu o płeć (283 opinie)
- 4 Nielegalna wycinka na działce Politechniki (308 opinii)
- 5 Zajrzyj do międzywojennych witryn (32 opinie)
- 6 Gdynia w ruinie czy rozwoju? (173 opinie)
25 mln zł na przebudowę Nowowiczlińskiej
Gdy w poprzednim przetargu najniższa oferta na przebudowę ul. Nowowiczlińskiej opiewała na 21,4 mln zł, urzędnicy ją odrzucili, bo planowali wydać nie więcej niż 19 mln zł. Teraz musieli przyjąć ofertę na prawie 25 mln zł, bo w związku z inflacją już nikt tych prac taniej wykonać nie chce. Kierowcy pojadą zmodernizowaną ulicą na początku 2024 rok.
Koszt prac, które wykona konsorcjum WPRD Gravel to 24,945 mln zł brutto.
- Węzeł Integracyjny Karwiny to inwestycja obejmująca swoim zasięgiem kilka dzielnic, od Małego Kacka, przez Karwiny, Wielki Kack po Dąbrowę. Inwestycja podzielona została w realizacji na etapy. W efekcie stworzy spójną całość, ułatwiającą poruszanie się mieszkańcom południowych dzielnic Gdyni - mówi Michał Guć, wiceprezydent Gdyni. - To kompleksowe zadanie jest jednym z najważniejszych i najbardziej rozbudowanych projektów infrastrukturalnych w Gdyni w ostatnich latach, a jego łączna wartość to ponad 120 mln zł, z czego znaczącą część stanowią środki europejskie.
Prace mają być prowadzone etapami, by nie powodowały wielkich utrudnień, ale nie ma co marzyć - i tak będą one spore. Wykonawca - konsorcjum WPRD Gravel - ma 30 tygodni na ich wykonanie i siedem tygodni na uzyskanie odbiorów oraz pozwoleń, by inwestycja została formalnie zakończona i oddana do użytku. To oznacza, że nową ulicą pojedziemy na początku 2024 roku.
Przypomnijmy: pierwszy przetarg na przebudowę ul. Nowowiczlińskiej został unieważniony. Miasto szacowało koszty na blisko 19 mln zł, jednak najtańsza oferta firmy Strabag opiewała na niemal 21,5 mln zł.
Rozbudowa obejmie dwa fragmenty ul. Nowowiczlińskiej:
- na odcinku Rdestowa - Obwodnica Trójmiasta prace będą prowadzone na południowej części ulicy,
- na odcinku od Obwodnicy Trójmiasta do ul. Chwaszczyńskiej przebudowa będzie całościowa.
Na pierwszym odcinku ul. Nowowiczlińskiej zaprojektowano:
- chodniki,
- drogę rowerową z oświetleniem,
- korektę krawężników na skrzyżowaniu z ul. Rdestową i Lukrecjową.
Na drugim odcinku ul. Nowowiczlińskiej zaprojektowano m.in.:
- poszerzenie jezdni po lewej stronie, które w przyszłości zostanie wykorzystane jako pas dla prawoskrętu w łącznicę węzła Gdynia Wielki Kack,
- przystanek komunikacji miejskiej w postaci zatoki autobusowej jako poszerzenie istniejącej jezdni,
- poszerzenie jezdni o buspas o szer. 3,5 m i długości 290 m, który powstanie po prawej stronie na odcinku przed wjazdem do Leroy Merlin do wyjazdu z istniejącej pętli trolejbusowej,
- korektę skrzyżowania z wjazdem (wyjazdem) do Leroy Merlin i skrzyżowania z wjazdem i wyjazdem na teren istniejącej pętli trolejbusowej,
- chodnik przejezdny na zjeździe do stacji paliw.
Na tym odcinku powstaną też chodniki dla pieszych oraz droga rowerowa o szerokości 2,5 m i długości 523 m.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – samochody na sprzedaż
W ramach inwestycji zostaną przebudowane także następujące skrzyżowania:
- z ul. Rdestową zakres przebudowy na dł. 23,75 m, przebudowa polega na korekcie obustronnych krawężników, na skrzyżowaniu zaprojektowano sygnalizację świetlną,
- z ul. Lukrecjową - zakres przebudowy na dł. 16,05 m, przebudowa polega na wykonaniu skrzyżowania ulicy z drogą rowerową i chodnikiem jako skrzyżowanie wyniesione,
- z wjazdem do Leroy Merlin - zakres przebudowy na dł. 35,69 m, przebudowie podlega nawierzchnia, krawężniki i opaski, na skrzyżowaniu zaprojektowano sygnalizację świetlną,
- z wyjazdem z Leroy Merlin - zakres przebudowy na dł. 41,13 m, przebudowie podlega nawierzchnia, krawężniki i opaski, na skrzyżowaniu zaprojektowano sygnalizację świetlną,
- z wjazdem na pętlę trolejbusową - zakres przebudowy na dł. 24,89 m, przebudowie podlega nawierzchnia, krawężniki i obustronne chodniki, na skrzyżowaniu zaprojektowano sygnalizację świetlną,
- z wyjazdem z pętli trolejbusowej - zakres przebudowy na dł. 24,96 m, przebudowie podlega fragment nawierzchni, krawężnik i chodnik po prawej stronie.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2023-04-19 11:22
Ooo, Guć nagle ma coś do powiedzenia? (3)
Gdzie pan był, jak tyle lat mieszkańcy Dabrowy mają problem dojechać do centrum itd.? Panu to wisi, kierowca zawiezie autkiem, za które my płacimy, najwyżej pan się spóźni, nikt przecież pana prezydenta upominać nie będzie.
- 76 5
-
2023-04-19 12:26
Pan Gucci bywa w szkole na Dąbrowie, by żebrać u rodziców o pieniądze na "strefy ciszy" :)
- 12 0
-
2023-04-19 11:42
kiedy on czy szczur zaczną jeździć komunikacją?? (1)
- 17 1
-
2023-04-19 12:26
No i jeszcze do autobusu wsadzić Łucyka i koleżkę Ubycha. Chwarznieńska rozkopana. Rondo i droga dla rowerów zrobiona kilka lat temu rozwalona. To są oszczędności.
- 19 0
-
2023-07-02 19:00
Nareszcie powrót do podstaw, czyli sciezka rowerowa. tylko czy bedzie ciaglosć z innymi dzielnicami?
Na samej Dąbrowie przy ul Rdestowej tez sciezka rowerowa powinna byc po jednej stroniue na całej długości a nie że z dzieckiem trzeba co kawałek z jednej strony ulicy przejezdzac na drugą. Tym bardziej ze miejsce jest aby zrobić po jednej stonie. Doczekamy się tego?
- 1 0
-
2023-04-19 11:28
juz skopane (11)
zrobili ścieżkę rowerową i chodnik za Lubczykową kierunek Gdynia centrum, przy skręcie na obwodnice na Gdańsk: do świateł przy przejściu dla pieszych chodnik po prawej stronie, ścieżka rowerowa po lewej a dalej za przejściem na odwrót,
więc i tak piesi i rowerzyści się krzyżują"
Czemu nie ma zielonej strzałki przy śwaitłach?- 42 9
-
2023-11-11 08:17
dobrze
Tam trzeba trochę zwolnić poza tym prawo i odległości takie mają być
- 0 0
-
2023-06-27 10:52
Jan
Bo zielona strzałka jest nadużywana przez kierowców.
- 1 0
-
2023-04-20 05:35
W Gdyni tak jest w wielu miejscach
- 0 0
-
2023-04-19 13:20
nie na odwrót tylko przesunięte
- 0 0
-
2023-04-19 12:18
Przy dojściu do łącznicy na Gdańsk rowery są już z lewej
Po przejściu tak samo. Przypatrz się
- 0 1
-
2023-04-19 12:15
zieloną strzałkę zrób sobie pod swoją oborę. Do miasta masz trajtki, autobusy, pkm, skm, itd. (2)
gruchota zostaw pod swoją oborą.
- 6 19
-
2023-04-19 12:19
(1)
Zielona strzałka do wjazdu na obwodnice. Który autobus czy trajtek wjeżdża na obwodnice w prawo? Żaden, ale poawanturowac się trzeba.
- 13 6
-
2023-11-11 08:18
chodziło o Twojego grata
Nie o mojego miejskiego Mercedesa
- 0 0
-
2023-04-19 11:45
Dokładnie (2)
Pomijając już niepotrzebne kolidowanie i przecinanie ruchu pieszego z rowerowym, to już widziałem tam ludzi chodzących asfaltowym odcinkiem (który domyślnie ma być ścieżką rowerową) zamiast chodnikiem-kostką, zwłaszcza tych co idą w tę stronę od przejścia dla pieszych z przeciwnej strony Nowowiczlińskiej, bo jest po prostu bliżej/wygodniej (ludzie
Pomijając już niepotrzebne kolidowanie i przecinanie ruchu pieszego z rowerowym, to już widziałem tam ludzi chodzących asfaltowym odcinkiem (który domyślnie ma być ścieżką rowerową) zamiast chodnikiem-kostką, zwłaszcza tych co idą w tę stronę od przejścia dla pieszych z przeciwnej strony Nowowiczlińskiej, bo jest po prostu bliżej/wygodniej (ludzie zawsze będą robić takie skróty)
Dodatkowo droga rowerowa i chodnik po obu stronach skrętu na obwodnicę są względem siebie nienaturalnie przekoszone (coś w stylu jak sławetne sytuacje gdzie budują most od dwóch stron na raz i nie spotykają się w środku tylko przeciwnymi krawędziami)
Nie zrozumiem ich nigdy czemu nie puścić drogi rowerowej razem z ruchem ulicznym jak w cywilizowanych krajach. Proste i bezpieczniejsze bo o wiele mniej punktów przeciecia z samochodami i pieszymi- 6 3
-
2023-04-19 12:17
(1)
To nie tak. Kolizja ruchu rowerowego z pieszym jest wcześniej, nie na łącznicy wjazdowej na OT.
- 0 5
-
2023-04-19 12:23
no przecież o tym właśnie pisałem w pierwszym akapicie...
- 2 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.