- 1 23 mln zł na remont ulic na Dolnym Mieście (56 opinii)
- 2 Fałszywy mandat za przejście "na czerwonym" (121 opinii)
- 3 Klif w Orłowie co roku cofa się o metr (83 opinie)
- 4 Czyj to garaż? - pytają urzędnicy (145 opinii)
- 5 Pobili mieszkańców i okradli dom (175 opinii)
- 6 Sąd aresztował rosyjskiego szpiega (336 opinii)
Buspas, miejsca postojowe i drogi rowerowe kosztem zbędnych pasów
Kilometrowy buspas, nowa droga rowerowa albo więcej miejsc postojowych to efekty planowanych zwężeń kilkupasmowych dróg w Trójmieście. W najbliższym czasie zmiany czekają kierowców m.in. na Trakcie św. Wojciecha, Armii Krajowej
i al. Hallera
.
W ten sposób od 2020 r. zwężono w Oliwie odcinek al. Grunwaldzkiej
Jedną ze zmian było też odwrócenie ruchu na ul. Piramowicza
Rozwiązanie powodujące wzrost bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów przy jednoczesnym zachowaniu płynności ruchu dla kierowców na tyle sprawdziło się w praktyce, że podobne działania gdańscy drogowcy wcielali w życie w kolejnych latach.
Tak było na Marynarki Polskiej
Niedawno zmieniła się także organizacja ruchu na al. Hallera w kierunku Brzeźna. Remont nawierzchni wykorzystano tam do zmiany układu i geometrii jezdni. I tutaj też kierowcy zamiast dwoma pasami jadą teraz jednym pasem, a na drugim pojawiły się miejsca postojowe.
Planowane zmiany na Hallera, Trakcie św. Wojciecha i Armii Krajowej
Podobne rozwiązania mające na celu uspokojenie ruchu i bardziej efektywne wykorzystanie przestrzeni planowane są także na jezdni w kierunku Wrzeszcza. Po modernizacji odcinka między Czarnym Dworem a Kościuszki kierowcy pojadą tam także po jednym pasie. W zamian zyskają nową nawierzchnię i dodatkowe miejsca postojowe. Z kolei uspokojenie ruchu poprawi na tym odcinku bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów.
Zmiany czekają też Trakt św. Wojciecha. Do zwężenia przewidziany jest dwupasmowy odcinek między Gościnną a Sandomierską, gdzie powstanie wydzielony buspas. Po realizacji tego zadania pasażerowie komunikacji miejskiej dojeżdżający do Gdańska z Oruni czy Pruszcza pojadą tam dedykowanym pasem na odcinku 1 km.
W planach gdańskich drogowców jest też zwężenie Armii Krajowej w kierunku Chełmu. Trasa W-Z z trzech pasów zostanie zwężona do dwóch, a z odzyskanej przestrzeni użytek zrobią - podobnie jak na Jana z Kolna - rowerzyści.
Zmiany także w Gdyni
Podobne zmiany wprowadzają w życie także drogowcy w Gdyni. Jesienią reorganizację ruchu przeprowadzono na al. Legionów
Drogę rowerową kosztem jednego z pasów - choć nie bez kontrowersji - otwarto jesienią także na ul. Jana z Kolna
Miasta zmieniają się na rzecz pieszych (25 opinii)
Opinie wybrane
-
2023-01-27 01:05
Droga dla rowerów na jezdni ulicy 3 Maja to poroniony pomysł, (8)
przede wszystkim z uwagi na istniejącą wykorzystywana i doskonale sprawdzającą się równoległą trasę w odległości 20-30 m od tej nowej, która ma tę dodatkową zaletę, że przebiega wśród zieleni, a nie między samochodami.
- 287 10
-
2023-01-27 01:20
Nie widzisz budynków po stronie dworca PKS i uliczki dojazdowej od 3 Maja pod okolice Hevelianum i Góry Gradowej ? (2)
To tory tramwajowe można przeciać w każdej chwili jak nie ma na nich przejazdu ?
Ta równoległa trasa ze zwględu na izolację spowodowaną torami tramwajowymi ma jedynie charakter tranzytowy w stosunku do tej ulicy. Po to zrobiono pasy, na które można wjechać jedynie na skrzyżowaniu z Huciskiem i na wysokości kościoła pw. Bożego CiałaTo tory tramwajowe można przeciać w każdej chwili jak nie ma na nich przejazdu ?
Ta równoległa trasa ze zwględu na izolację spowodowaną torami tramwajowymi ma jedynie charakter tranzytowy w stosunku do tej ulicy. Po to zrobiono pasy, na które można wjechać jedynie na skrzyżowaniu z Huciskiem i na wysokości kościoła pw. Bożego Ciała (zobacz sobie na "street view" gdzie jest) aby móc dotrzeć do tych budynków i na ich tyły.
Zapewne nikt z tam pracujących nie używa roweru i ani nikt z nich nie zamówił sobie do roboty na przerwę coś do zjedzenia czegoś co dowożą kurierzy rowerowi (np. z "Glovo"), ani żaden petent nawet do Sądu nie dojechał na rowerze.- 13 22
-
2023-01-27 01:31
(1)
mozna bylo jezdnia jechac tam rowerem. nie bylo zakazu wjazdu rowerow. skrecic na bramie oliwskiej w 3 maja i jestes. wymyslony problem dla garstki parweniuszy
- 28 5
-
2023-01-27 01:42
Nie wiem o czym piszesz. Nie każdy odwagę ma jechać rowerem po jezdni - nie jesteś jedynym rowerzystą na świecie,
w dodatku o dość silnej odwadze. Po to zrobiono obok tranzytowej przez tę ulicę drogi rowerowej pasy, aby nimi dojechać do celów podroży na rowerze przy niej.
- 6 18
-
2023-01-27 10:02
dokładnie (2)
Jeżdżę tam regularnie i nigdy tą ulica , bo jest niebezpiecznie.
Jednakże myślę, że miasto ma chytry plan wywalić istniejąca ścieżkę rowerowa wśród drzew i zrobić tam chodnik.
Ot takie mają chytre plany.- 7 2
-
2023-01-27 19:18
(1)
Jest ścieżka z drugiej strony!
- 0 4
-
2023-03-16 10:46
to czemu nie jezdziesz smaochodem z drugiej strony ? pod prąd
- 0 0
-
2023-01-27 10:23
(1)
Też to popieram. Mieszkam w okolicy i ani razu nie widziałem rowerowców na asfalcie. Owszem zdarzają się sporadycznie ,ale sporadycznie na chodniku. Jakoś latem była gadka o zrobieniu miejsc parkingowych po wewnętrznej dla powstającego kompleksu Hewelianum, a za kilka miesięcy namalowano pasy dla rowerów. Lepszym rozwiązaniem byłaby przebudowa
Też to popieram. Mieszkam w okolicy i ani razu nie widziałem rowerowców na asfalcie. Owszem zdarzają się sporadycznie ,ale sporadycznie na chodniku. Jakoś latem była gadka o zrobieniu miejsc parkingowych po wewnętrznej dla powstającego kompleksu Hewelianum, a za kilka miesięcy namalowano pasy dla rowerów. Lepszym rozwiązaniem byłaby przebudowa skrzyżowania przy CPNnie. Drobić lewoskręt z 3maja w Dąbrowskiego i
od skrzyżowania w dół do Błędnika dobudować drugi pas. Dobrym rozwiązaniem byłby prawoskręt z góry w 3 mają. Ale nie za bardzo tam z miejscem. A na koniec to co można zrobić od razu i to bez wielkich nakładów finansowych można poprawić ruch i korki na skrzyżowaniu. Wystarczy na 3 mają w stronę Wrzeszcza wydłużyć zielone o 5-10 sekund ,aby jadący od strony PKSu mogli łatwiej skręcać w Dąbrowskiego.- 4 1
-
2023-03-16 10:48
lepiej uspokazjać ruch i tyle. po co poszerzać coś aby wiecej samochodó tało na szerokość ? jak sa2 pasy zajma 2 pasy , jak dołożysz 6 padó , zajmą 8 a i tak stać będą tyle samo, bo dalsza infrastruktura nie pozwala na więcej.
- 0 1
-
2023-01-27 12:03
To jeszcze niech zmienią prawo, bowiem wielu rowerzystów, (8)
mimo ścieżek rowerowych obok, popyla ulicą jakby nigdy nic. Rozumiem że jest brak takiej ścieżki w jakimś miejscu ale skoro są, to dlaczego wielu z nich nie korzysta? Uważają się za takich kozaków? Dziwne.
- 135 19
-
2023-01-27 14:07
bo 10 metrów ścieżki do której nie ma jak legalnie dojechać to żadna ułatwienie; jak w środku lasu zrobisz 100m równiutkiej drogi to też za dużego ruchu samochodów nie doświadczysz
- 11 7
-
2023-01-27 14:32
rowerzysta na jezdni nie stwarza zagrożenia dla innych uczestników ruchu (zwłaszcza pieszych) (4)
prawo powinno być zmienione tak, by nie miał obowiązku korzystania z drogi dla rowerów tworzonej obok kosztem chodnika. Generalnie tworzenie infrastruktury dla rowerów nie powinno być realizowane po to, by rowerzystów pozbawiać prawa do korzystania z jezdni - tam również mają prawo czuć się bezpiecznie.
- 7 23
-
2023-01-27 14:33
fakt. ale się nie czują. mało to miejsc gdzie rowerzyści jadą chodnikiem chociaż im nie wolno bo ulicą zwyczajnie strach?
- 9 1
-
2023-01-27 19:16
(1)
Won z chodnika! I jeszcze będą dzwonkiem na pieszego dzwonić, bo jaśnie panicz jedzie!
- 5 3
-
2023-03-16 08:59
bo pojazdy mechaniczne maja byc na ulicy i tyle. Zagrożenie stwazają samocgody i niepanujacy nad nimi kierowcy. Jakby panowali nie przekraczali by predkosci , płączac policji w rękaw ,że tak nacisnal gaz i szybko samochód przyspieszył. Ktoś kto panuję nie widzi "niekontrolowanego nagłego przespieszania"
- 0 1
-
2023-03-16 08:57
kosztem chodnika ? kosztem ulicy
- 1 0
-
2023-01-27 14:42
Kto ma zmienić to prawo? ZDIZ? To nie są ci sami "oni".
- 1 0
-
2023-01-27 18:49
Cóż, takie mamy społeczeństwo
Kierowcy parkują na całej szerokości chodników, piesi chodzą po ścieżkach rowerowych, rowery jeżdżą po drogach. Przywalanie się do jednej grupy społecznej oznacza, że masz mocno ograniczony umysł...
- 10 0
-
2023-01-26 15:51
Jeśli ma być więcej zwężenia na Al. Hallera (34)
to czemu nie zrobić również na ul. Marynarki Polskiej w kierunku Nowego Portu i po drugiej stronie też? Tam to dopiero kierowcy szaleją na jezdni i właśnie dlatego w związku z tym przydałoby się trochę chociaż ich zapędy uspokoić. Identyczna sytuacja ma miejsce od węzła Kliniczna do ul. Wałowej.
- 70 330
-
2023-01-26 15:57
(5)
tam jest droga krajowa do portu
- 31 11
-
2023-01-26 16:23
No i co z tego że krajowa? (2)
Jest pełno DK jednojezdniowych.
- 16 32
-
2023-01-26 16:58
Tam jest dobra infrastruktura dla pieszychni rowerzystów
- 21 5
-
2023-01-27 19:19
Tam jeżdżą pojazdy towarowe z portu. A dobudowują sporo mieszkań na Letnicy, musi być w miarę płynny ruch, bo paraliż będzie.
- 6 1
-
2023-01-26 20:53
tak, ale
od czasów zbudowania tunelu pod M. Wisłą funkcja tej drogi powinna być mocno zmieniana. Nie musi i nie powinna służyć tranzytowi.
- 7 11
-
2023-01-27 00:49
Do portu w Gdyni nie ma "krajówki". Poza tym one są do terminali promowych, gdzie nie ma już takiego w Nowym Porcie.
Zatem istnienie DK nr 91 jest totalnym nieporozumieniem. Do nowego terminalu na Westerplatte biegnie DK nr 89.
Tak samo powinna być krajówka do terminalu promowego w Gdyni - do tego nowego przy Muzeum Emigracji. Tam powinna biec (obwodnicą, estakadą, Wiśniewskiego i Polską) DK nr 91. Na obwodnicy zatem powinny być numery podwójne dróg (są takie wspólne odcinki różnych dróg numerowanych).- 1 8
-
2023-01-26 15:59
dość mam tego lewactwa (7)
- 34 21
-
2023-01-26 16:16
dość mamy tych przekonanych, że samochodów będzie tylko więcej i więcej (5)
- 18 28
-
2023-01-26 17:20
Słuszna linia (4)
Ograniczyć poruszanie się samochodami. Jak można w XXI wieku jeździć prywatnymi samochodami po państwowych drogach. Myślę że kierunek albański, który przyjęła obecna władza w Trójmieście, jest słuszny. Z każdej drogi należy wydzielić jeden pas dla rowerów, bo przecież na istniejących ścieżkach rowerowych są takie tłumy, że nie da się przejechać
Ograniczyć poruszanie się samochodami. Jak można w XXI wieku jeździć prywatnymi samochodami po państwowych drogach. Myślę że kierunek albański, który przyjęła obecna władza w Trójmieście, jest słuszny. Z każdej drogi należy wydzielić jeden pas dla rowerów, bo przecież na istniejących ścieżkach rowerowych są takie tłumy, że nie da się przejechać rowerem. Proponuję iść dalej w tym kierunku i opracować rowery bagażowe, rowery dla policji, straży pożarnej, pogotowia, no i oczywiście dla służb komunalnych.
- 45 11
-
2023-01-26 20:54
najgorsze w tym wszystkim jest dla Pana to, że ma Pan rację (1)
Tylko, że pan to napisał na przekór.
Wiem, że uzależnienie od samochodu może być silne, ale da Pan radę. Poza tym - ponoć straszne korki - im więcej ludzi w autobusie czy na rowerze tym lepiej dla osób, które rzeczywiście z samochodu zrezygnować nie mogą.- 7 15
-
2023-01-27 21:44
Super pomysł, bez samochodow
Zapraszam Do mnie do pracy. Dwa worki zaprawy na ramiona po 25 kg, drabina, mieszadło i 3 torby narzędzi. I jedziemy autobusem albo tramwajem.
Ciekawe po ile metrach skończy się twoja mądrość....
Czuby.- 7 4
-
2023-01-27 01:05
Nie ośmieszaj się swoją słabą ironią. Wiadomo, że ze względu na dawne budownictwo drogowe (z błędami) nie wszędzie
da się radę wybudować oddzielną drogę rowerową.
Znam z pamięci, ale teraz włączyłem sobie "street view" i widzę komu potrzebny tu pas trawnika między rurami ciepłowniczymi (?) a prawym pasem biegnącym w kierunku starówki na niemal całej długości ulicy na odcinku od budynku nastawni kolejowej przy SKM Gdańsk Stocznia a węzłem Klinicznada się radę wybudować oddzielną drogę rowerową.
Znam z pamięci, ale teraz włączyłem sobie "street view" i widzę komu potrzebny tu pas trawnika między rurami ciepłowniczymi (?) a prawym pasem biegnącym w kierunku starówki na niemal całej długości ulicy na odcinku od budynku nastawni kolejowej przy SKM Gdańsk Stocznia a węzłem Kliniczna ? Powiesz, to było mądre ze strony budowniczych wykonujący remont generalny tej ulicy w latch 80 XX w. ?
Jak chcesz płakać to zgłoś budowę prawego pasa na tym trawniku, aby zachować 4 pasy dla samochodów na tym odcinku. Nowy prawy pas byłby tuż przy rurach ? No to je też trzeba byłoby przesunąć w stronę toru kolejowego do Nowego Portu (już nie wykorzystywanego), a ten z kolei do torów SKM, bowiem biegnie w sporej odległości od nich.
Ale dla takich jak ty liczy się tylko wrzask na rowerzystów, że zabierają przestrzeń kierowcom.- 2 5
-
2023-01-27 14:35
przedpiśca nie zauważył, że w Gdańsku jest coraz więcej ulic w historycznej części miasta, na których ruch samochodów jest
lub wykluczony i są to ulice najbardziej przyjazne dla ludzi. Toporna pseudoironia nie wnosi nic do dyskusji na temat faktycznie potrzebnych zmian zasad tworzenia infrastruktury dla mieszkańców chcących poruszać się inaczej niż samochodem po mieście: im takich będzie więcej, tym łatwiej będzie korzystać z samochodu w faktycznie "koniecznych" przypadkach.
- 5 4
-
2023-01-26 18:01
dość mam tych prawiczków ;)
- 6 10
-
2023-01-26 16:00
Od kiedy zwężenie uspokaja zapędy? (9)
Zwężenie spowalnia ruch i wydłuża czas podróży, a to powoduje próby odzyskania straconego czasu na innych odcinkach podróży, czyli zmniejsza bezpieczeństwo.
- 45 19
-
2023-01-26 16:17
zależy u kogo
wielu kierowców nie lekceważy limitów prędkości.
- 14 11
-
2023-01-26 16:25
A jednak na Hallera jest mniej wypadków niż na obwodnicy (2)
- 11 12
-
2023-01-26 18:06
Ale za to więcej niż w Pcimia Dolnym
- 3 5
-
2023-01-27 00:10
Wszędzie w kraju jest mniej wypadków niż na obwodnicy xD
Obwodnica przecież dorobiła się sławy najniebezpieczniejszej drogi w Polsce. Ale z Hallera to bardzo dobry pomysł- tam i tak "wąskim gardłem" powodującym wielkie korki są parkingi, więc doskonałą metodą ograniczenia korków będzie ułatwienie dostania się na miejsce lepszymi sposobami niż auto.
- 7 3
-
2023-01-26 16:56
uspokojenie ruchu zwiększa płynność ruchu co może paradoksalnie skrócić czas przejazdu samochodem (1)
Najważniejszym czynnikiem spowalniającym ruch samochodów jest nadmiar samochodów (skłonności do korzystania z nich nawet na małe odległości).
- 13 20
-
2023-01-27 14:40
jak widać proste prawdy z trudem docierają do osób uzależnionych od samochodów
wynik 8:14 nie jest jednak nadmiernie tragiczny. Warto nadal prowadzić akcje edukacyjne, nie tylko na tym portalu.
- 4 5
-
2023-01-26 20:56
to wszystko zależy
Jeśli się to zrobi mądrze to rzeczywiście może upłynnić ruch i polepszyć przepustowość. Przepustowość głównie zależy od skrzyżowań. To one są największymi wąskimi gardłami systemu drogowego. Nie prosty odcinek drogi.
- 4 0
-
2023-01-27 01:07
Co znaczy stracony czas ? Co jak konia sprzedałem przed chwilą, że mam nie docenić wygody samochodu, którym nie (1)
muszę się spieszyć ?
- 0 1
-
2023-01-27 14:38
czas może być tracony na różne sposoby
na przykład na zarabianie na podatki na budowę przewymiarowanej infrastruktury drogowej, która i tak bywa zakorkowana w godzinach szczytu przez niepotrzebne przejazdy samochodem na małe odległości.
- 3 1
-
2023-01-26 17:03
Marynarki Polskiej z założenia była drogą dojazdową dla przemysłu (1)
stocznia i firmy zlokalizowane wokół i wzdłuż Wisły.
- 18 2
-
2023-01-26 18:08
była,kolejka SKM do Nowego Portu też była.
- 9 0
-
2023-01-26 17:12
Ciekawe ilu samochodowych napinaczy (1)
zeszło dziś ma zawał?
- 6 26
-
2023-01-27 22:55
Weź leki bo sam na zawał zejdziesz gamoniu
- 2 3
-
2023-01-26 17:19
Na obwodnicy może jeszcze?? (1)
- 12 3
-
2023-01-27 01:08
A ktoś to zgłasza ?
- 0 0
-
2023-01-26 18:05
Lepszy jest fotoradar jak np w Toruniu.
- 3 0
-
2023-01-27 12:31
Zaorać ulice i posadzić buraki.
- 6 2
-
2023-01-27 13:15
Jest tam ważna droga do portu, dodatkowo niema tam dużego ruchu rowerów czy autobusów, a ścieżki rowerowe istnieją i to całkiem ok.
- 5 0
-
2023-01-27 21:39
Szaleją
Co to znaczy szaleją?? Czy to znaczy, że jadą za szybko, czy też że biegają nagi po ulicy? jakąś paranoja.
W takim razie zaorać ulice i posiać zboże na eko paliwo.- 2 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.