Fakty i opinie

Co z SKM do Nowego Portu?

Szybka Kolej Miejska od 1 października wprowadza znaczne ograniczenia kursów kolejek na trasie Gdańsk Główny - Nowy Port, być może w przyszłości linia zostanie całkowicie zlikwidowana. SKM swoje ograniczenia tłumaczy nierentownością tej linii, a Urząd Miasta choć sprzeciwia się decyzjom, nie zamierza dopłacać do linii.

Jak podaje Gazeta Wyborcza na temat tego połączenia już od paru lat prezydent Gdańska prowadzi korespondencję z SKM. Wynika z niej m.in., że SKM zaproponowało wprowadzenie przejazdów linią Gdańsk Gł. - Nowy Port na podstawie biletów ZKM. Do budżetu Gdańska trafiałyby więc wpływy z biletów, a SKM wystawiałoby miastu fakturę za świadczone usługi przewozowe.

Miasto nie jest jednak zainteresowane takim układem, gdyż SKM nie należy do systemu komunikacji miejskiej, a regionalny transport kolejowy dofinansowuje Urząd Marszałkowski, ten z kolei twierdzi, że nie jest to połączenie regionalne, a typowo miejskie. W ten sposób tworzy się błędne koło. Likwidacja linii uderzy głównie w mieszkańców Nowego Portu oraz pracowników firm, zlokalizowanych w tym rejonie.

Opinie (21)

  • "SKM nie należy do systemu komunikacji miejskiej"
    a powinna

    • 3 0

  • uderzy takżę w ludzi wracających ze szwecji promami , głupio by było z tego rezygnować

    • 4 1

  • Autobusy szynowe

    Może wprowadzić autobusy szynowe. To na pewno kwestia inwestycji ale chyba sa bardziej oszczędne w eksploatacji niż tradycyjne składy.
    Albo inaczej, jeżeli miasto zamiast dokładać do biletów zajęłoby się Nowym Portem od strony promocji i ożywienia tej dzielnicy to przejazdy same stałyby się opłacalne.

    • 1 0

  • W polsce przez male p, tak wlasnie jest:))

    Dziwie sie kiedy slysze o takich problemach w takim miescie jak Gdansk. Przecierz to nie wiocha tylko duze miasto , podobno prestirzowe :))). Miasto powinno to finansowac , tylko oczywiscie wszyscy sa zajeci wlasnymi kieszeniami , i potem sa braki.

    • 0 1

  • "likwidatorzy" z wyboru ???

    do diabla-ostatni raz popieram ludzi od likwidacji i
    destrukcji,zamieniam "ich" na porzadnych i sluzacym
    nam i miastu."budze sie,jade piekna nowa estakada nad
    torami SKM do Gdyni/w 20min/

    ALE BAJKA???

    • 0 0

  • wcale sie nie dziwie

    kilejka jezdzi tam chyba 2-3 razy na godzine przeworząc w sumie pewnie około 300-500 osób dziennie , jakies 20%-30% jezdzi na "gape" co daje 200 osób , przeliczyc to na cene biletów to wychodzą takie pieniądze ze nie starczy na prąd na cały dzien jazdy a gdzie wynagrodzenie dla obsługi i utrzymanie składy i te wszystkie remonty po chołocie która nagminnie demoluje kolejki skm ?????? sami to przemyślcie Te pare osób które tym jezdzi przejedzie sie tramwajem , albo autobusem i nic im sie nie stanie.

    • 1 1

  • Re: wcale sie nie dziwie

    Poprawka: jeździ 1 raz na godzinę, więc przyjmij tę poprawkę i policz jeszcze raz ;)

    Druga sprawa: jak już ktoś wspomniał, turyści wysiadający z promu. Kolejka jest dla nich dużym ułatwieniem - od razu jak wysiądą ze statku, sruu do skmki i prosto do centrum. Wiesz jak ciężko byłoby im trafić na przystanek 10 stamtąd? To kawał drogi. Wprawdzie przystanek 15 jest tuż obok, ale to już komplikowanie podróży (trzeba się będzie przesiadać).

    Ehh, chciałabym żeby nasze władze choć raz najpierw pomyślały, a później robiły.. bo potem będą sobie w brodę pluły. W jaki sposób chcą zrobić (bo podobno planują -> w co i tak nie wierzę;)) z NP turystyczną i dobrze wypromowaną dzielnicę, jak nie będzie z nią prostego i wygodnego połączenia?

    • 2 1

  • Skoro

    trasa jest nieopłacalna to po prostu ją zlikwidować.
    Tak będzie taniej.
    Takie jest życie.
    Brutalne ale takie jest
    No chyba że się znajdzie sponsor

    • 0 2

  • glupis Piotrze z Gdanska

    zycie jest takie, ze w calym cywilizowanym swiecie sie doplaca do lokalnych przewozow kolejowych i do innych rzeczy. moze szpitale zlikwidujemy bo sie nie oplacaja albo PKP? szkolnictwo tez - nic z niego przeciez nie ma. itd itp
    z kolejka do Nowego Portu jest tak - im rzadziej jezdzi tym mniej ludzi sie nia porusza (nawet w godzinach gdy jest)bo kazdy jak ma tyle czekac - jedzie tramwajem. ludzie sie tak przyzwyczajaja, ze potem juz tylko chodza na tramwaj i nawet w godzinach gdy ta kolejka jedzie - ludzie jada trampkiem.
    ogolnie nie zazdroszcze mieszkancom NP polaczenia ze swiatem.
    mysle, ze nieglupie jest rozwiazanie ktore ktos tu juz zaproponowal czyli autobus szynowy.

    • 1 1

  • Tramwaje

    Torami SKM moglyby jezdzic dwusystemowe tramwaje. Od dworca PKP jechalyby do stacji Gdansk Brzezno, pozniej wjezdzalyby na torowisko w ul. Oliwskiej, objezdzaly Nowy Port i z powrotem do dworca. Niestety to sie nie stanie. Miasto uwaza przeciez, ze 6 nowoczesnych tramwajow w miescie wystarczy.

    • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.