• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Co z SKM do Nowego Portu?

27 września 2002 (artykuł sprzed 21 lat) 
Szybka Kolej Miejska od 1 października wprowadza znaczne ograniczenia kursów kolejek na trasie Gdańsk Główny - Nowy Port, być może w przyszłości linia zostanie całkowicie zlikwidowana. SKM swoje ograniczenia tłumaczy nierentownością tej linii, a Urząd Miasta choć sprzeciwia się decyzjom, nie zamierza dopłacać do linii.

Jak podaje Gazeta Wyborcza na temat tego połączenia już od paru lat prezydent Gdańska prowadzi korespondencję z SKM. Wynika z niej m.in., że SKM zaproponowało wprowadzenie przejazdów linią Gdańsk Gł. - Nowy Port na podstawie biletów ZKM. Do budżetu Gdańska trafiałyby więc wpływy z biletów, a SKM wystawiałoby miastu fakturę za świadczone usługi przewozowe.

Miasto nie jest jednak zainteresowane takim układem, gdyż SKM nie należy do systemu komunikacji miejskiej, a regionalny transport kolejowy dofinansowuje Urząd Marszałkowski, ten z kolei twierdzi, że nie jest to połączenie regionalne, a typowo miejskie. W ten sposób tworzy się błędne koło. Likwidacja linii uderzy głównie w mieszkańców Nowego Portu oraz pracowników firm, zlokalizowanych w tym rejonie.

Opinie (21)

  • Jest pogrzebna bo

    Do Okola torów będą stały biurowce i inne wieżowce

    Powinno być tak: stocznia, szkoty, stadion(miedzy kolonia a zaspa tow.), Brzeźno (nowy), nowy port (teraz brzeżno). Skróci to tory o 700m i skróci się czas dojazdu o 5 min. Czyli kolej kursować może co 15min, w jedna stonę jeśli po jednym torze to

    Peron Brzeźno oznaczyć jako „nowy port”, bo i tak nikt się nie zgodzi na położenie spowrotem torów które zdjęli (chodzi o ochronę bezpieczeństwa portu) i i tak nikt z tym nie wygra

    Peron Brzeźno Utworzyć 500 m dalej w stronę gdańska, bo tam będzie stał wieżowiec i dużo miejsc pracy po prawej, a po lewej dzielnica po której będzie mona poprowadzić małego busa jakaś okrężna drogą,

    Peron stadionu i tak trzeba będzie umieścić nie dalej niż 600m od stadionu (wymogi ustawowe) a teraz oba stoją za daleko wiec oba zlikwidować i peron postawić po środku stadionu[między kolonia i zaspa tow. (w ten sposób do każdej stacji będzie mniej więcej po równo w metrach) i pociąg zdążył się rozpędzić i nie jechał za długo

    Odnowienie przystanku „szkoty” i stocznia (będzie tam się łączyć z „Nową Wałową”)

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane