• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Za rok o tej porze pojedziemy Obwodnicą Metropolitalną. Tak wygląda z lotu ptaka

Maciej Korolczuk
25 kwietnia 2024, godz. 07:00 
Opinie (318)
  • Kluczowe prace dla połączenia Obwodnicy Metropolitalnej z obecną Obwodnicą Trójmiasta i Południową Obwodnicą Gdańska toczą się w obrębie węzła Gdańsk-Południe.
  • Kluczowe prace dla połączenia Obwodnicy Metropolitalnej z obecną Obwodnicą Trójmiasta i Południową Obwodnicą Gdańska toczą się w obrębie węzła Gdańsk-Południe.
  • Kluczowe prace dla połączenia Obwodnicy Metropolitalnej z obecną Obwodnicą Trójmiasta i Południową Obwodnicą Gdańska toczą się w obrębie węzła Gdańsk-Południe.
  • Kluczowe prace dla połączenia Obwodnicy Metropolitalnej z obecną Obwodnicą Trójmiasta i Południową Obwodnicą Gdańska toczą się w obrębie węzła Gdańsk-Południe.

Za rok o tej porze kierowcy powinni już korzystać z pierwszego odcinka Obwodnicy Metropolitalnej. Jej budowa przyspieszyła po przerwie zimowej, a prace na odcinku między Chwaszczynem a Żukowem są już zaawansowane na poziomie 70 procent. Efektownie z lotu ptaka wyglądają też prace na newralgicznym dla całego układu węźle Gdańsk-PołudnieMapka, gdzie nowa trasa będzie łączyć się z Trasą S6MapkaPołudniową Obwodnicą Gdańska.Mapka



Czekasz na otwarcie Obwodnicy Metropolitalnej?

Budowa OMT została podzielona na dwa odcinki:

  1. OMT 1: Chwaszczyno-Żukowo
  2. OMT 2: Żukowo - Gdańsk Południe

Po zimowej przerwie budowa jednej z najbardziej wyczekiwanych przez kierowców tras na Pomorzu weszła w decydującą fazę. Zwłaszcza na liczącym 16 km odcinku pierwszym, na którym zaawansowanie prac sięgnęło już 70 proc.

Budowa Obwodnicy Metropolitalnej została podzielona na dwa odcinki. Budowa Obwodnicy Metropolitalnej została podzielona na dwa odcinki.
- Wraz z wiosennym okresem wykonawca przyspieszył tempo robót i dzięki temu rzeczowy poziom zaawansowania wynosi już 70 proc. Obecnie prowadzone są prace na wszystkich frontach: w branży drogowej, mostowej, melioracyjnej, sanitarnej, telekomunikacyjnej i teletechnicznej. Kontynuowane są również roboty kubaturowe - wymienia Mateusz Brożyna, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału GDDKiA. - Ponadto widać już konstrukcję stalową wiaty na sprzęt dla Obwodu Utrzymania Drogowego w Miszewie, gdzie powstanie jeden z dwóch węzłów drogowych. Pogoda pozwala również na prace bitumiczne, a także na intensyfikację działań w obrębie obiektów inżynierskich, takich jak estakada (ES-14) czy obiekty w rejonie jeziora Borowiec.
Wartość umowy na tym zadaniu opiewa na kwotę 715 mln zł. Pierwsi kierowcy pojadą tym odcinkiem w kwietniu przyszłego roku.

  • Najbardziej zaawansowane prace są na odc. 1 między Chwaszczynem a Żukowem. Kierowcy pojadą nim wiosną przyszłego roku.
  • Najbardziej zaawansowane prace są na odc. 1 między Chwaszczynem a Żukowem. Kierowcy pojadą nim wiosną przyszłego roku.
  • Najbardziej zaawansowane prace są na odc. 1 między Chwaszczynem a Żukowem. Kierowcy pojadą nim wiosną przyszłego roku.
  • Najbardziej zaawansowane prace są na odc. 1 między Chwaszczynem a Żukowem. Kierowcy pojadą nim wiosną przyszłego roku.

Drugi odcinek gotowy we wrześniu 2025 roku



Drugi odcinek między Żukowem a węzłem Gdańsk Południe realizowany jest przez konsorcjum firm Mirbud/Kobylarnia. W tym przypadku termin uległ nieznacznemu wydłużeniu i obecnie drogowcy wskazują na otwarcie we wrześniu przyszłego roku. Aktualnie prowadzone są roboty ziemne i prace przy obiektach.

- W związku z wydłużającymi się formalnymi procedurami administracyjnymi, niezbędnymi do uzyskania decyzji ZRID (zezwolenie na realizację inwestycji drogowej), termin ukończenia tego odcinka to wrzesień 2025 r. Wykonawca prowadził również roboty w okresie zimowym w obszarach, w których takie zadania można było realizować, głównie w obrębie obiektów inżynierskich - dodaje Brożyna.
Sporo dzieje się też w rejonie węzła Gdańsk Południe, kluczowego dla połączenia nowej trasy z Obwodnicą Trójmiasta (S6) i Południową Obwodnicą Gdańska (S7). Jak podkreślają drogowcy, roboty realizowane są pod ruchem, co znacznie wpływa na stopień skomplikowania inwestycji. Na trasie pojawia się coraz więcej obiektów. Przyspieszyły również prace na odcinku leśnym nad rzeką Radunią, gdzie powstaje estakada. Obecny poziom zaawansowania wynosi 35 proc. Koszt inwestycji to 777 mln zł.

  • W ramach inwestycji powstanie obwodnica Żukowa o długości ok. 7 km.
  • W ramach inwestycji powstanie obwodnica Żukowa o długości ok. 7 km.
  • W ramach inwestycji powstanie obwodnica Żukowa o długości ok. 7 km.

Miejsca

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (318)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane