- 1 Zamkną przedszkole przez koncert Sheerana (132 opinie)
- 2 Znów pies pogryzł dziecko (441 opinii)
- 3 Ograniczenie do 50 km/h nie ma sensu (336 opinii)
- 4 Zabrał kartę i ją zniszczył. "Procedury" (515 opinii)
- 5 Handel narkotykami w sopockim klubie? (45 opinii)
- 6 Wpadli, gdy wyłudzali kody BLIK (82 opinie)
Co z krzyżami w trójmiejskich urzędach? Rewolucji raczej nie będzie
Głośnym echem odbiła się decyzja prezydenta Warszawy, Rafała Trzaskowskiego, który polecił usunięcie krzyży z miejskich urzędów. Trójmiejskie magistraty raczej nie planują podobnych działań.
- Warszawa usuwa symbole religijne z urzędów. Dlaczego?
- W Gdańsku symboli religijnych w przestrzeni publicznej nie ma
- Prezydentka Gdyni: temat jest otwarty
- W Sopocie "nie ma żadnych planów" w sprawie symboli religijnych
- Ilu katolików jest w Polsce?
Warszawa usuwa symbole religijne z urzędów. Dlaczego?
To część wytycznych, które - jak informowała "Gazeta Wyborcza", która opisała sprawę - dotyczą walki z dyskryminacją m.in. ze względu na wiek, płeć, pochodzenie, światopogląd, tożsamość płciową czy właśnie wyznanie.
Rzeczniczka stołecznego urzędu podkreślała, że Warszawa jest pierwszym miastem w Polsce, które przyjęło taki dokument.
Co więcej, choć pracownicy urzędów w stolicy dalej mogą nosić np. religijne medaliki, to wszystkie wydarzenia będą mieć charakter świecki - bez święceń czy modlitw.
Po tym jak w związku z rewolucyjną zmianą rozpętała się burza komentarzy, włodarz stolicy tłumaczył, że chodzi o "zwykłe uporządkowanie sytuacji."
Jak wyjaśniał, pojawiły się pytania dotyczące tego gdzie jest miejsce na eksponowanie symboli religijnych.
Ranking.trojmiasto.pl - Najlepsze poradnie psychologiczno-pedagogiczne w Trójmieście Gdańsk, Gdynia, Sopot
- Stąd bardzo szerokie zarządzenie, które dotyczy wszystkich kwestii związanych z równouprawnieniem, z zakazem dyskryminacji, ale również tego, że przestrzenie, w których są obsługiwani warszawiacy, warszawianki, powinny być absolutnie neutralne - mówił dziennikarzom na konferencji prasowej Trzaskowski.
Jak jednak do zmian proponowanych w stolicy odnoszą się trójmiejskie magistraty, które od lat chwalą się postępowym podejściem do kwestii światopoglądowych?
W Gdańsku symboli religijnych w przestrzeni publicznej nie ma
- W Urzędzie Miejskim w Gdańsku nie wiszą w przestrzeni publicznej, w miejscach obsługi klientów jakiekolwiek symbole religijne. Na ścianach w salach obsługi mieszkańców znajduje się jedynie godło Rzeczypospolitej. Urząd Miejski w Gdańsku nie planuje wprowadzać zmian w tej sprawie - podkreśla Daniel Stenzel, rzecznik prezydentki Aleksandry Dulkiewicz.
Jak dodaje, magistrat co roku prowadzi również badania satysfakcji z obsługi.
- Mieszkańcy nie poruszali tego tematu. Również pracownicy nie zgłaszali takich potrzeb - podsumowuje.
Prezydentka Gdyni: temat jest otwarty
Aleksandra Kosiorek, świeżo upieczona prezydentka Gdyni komentuje, że w tej sprawie nie podjęto decyzji, ale "temat jest otwarty".
W Sopocie "nie ma żadnych planów" w sprawie symboli religijnych
W Sopockim magistracie usłyszeliśmy natomiast, że urzędnicy "nie planują żadnych działań dotyczących symboli religijnych".
Ilu katolików jest w Polsce?
Na koniec warto przypomnieć, że zgodnie z danymi pochodzącymi z ostatniego spisu powszechnego, 71,3 proc. Polaków zadeklarowało, że jest katolikami. To - w przeliczeniu na ogół społeczeństwa - ponad 27 mln osób.
Choć liczba może robić wrażenie, faktycznie jest to spadek, jeżeli porównać liczby ze spisem powszechnym z roku 2011. Wówczas wyznanie katolickie zadeklarowało 87,6 proc. To 33,7 mln osób.
Opinie wybrane
-
2024-05-27 07:08
Miejsce kultu religijnego jest w obiekcie do tego przeznaczonym. (265)
Nie zależnie o jakim wyznaniu jest mowa ale kult religijny i jego symbole nie powinno się umieszczać w ogólnodostępnych miejscach.
- 787 620
-
2024-05-28 10:23
A dlaczego nie?
Miejscem kultu jest każde miejsce na Ziemi. Barany od Tuska tego jue zmienią.
- 4 7
-
2024-05-28 07:22
To schowaj te swoje chorągiewki j torebki tęczowe bo mam wymioty jak to widzę
- 14 7
-
2024-05-28 00:58
Mam nadzieję że tak samo zareagujesz ma świece hanukowe (3)
- 15 1
-
2024-05-28 07:13
Co wy z tymi swiecami? (1)
Jakiś kompleks macie? Nie widziałem nigdy świec na sali plenarnej.
- 3 8
-
2024-05-28 10:02
Niegodziwie mataczysz, że komentarz wyżej mówił o "obiekcie do tego przeznaczonym", a nie jakiejś "sali plenarnej"
Na jakikolwiek obiekt składa się wszystko, w tym ściany, pomieszczenia, korytarze.
- 2 0
-
2024-05-28 06:30
W punkt
Świece hanukowe nie przeszkadzaja w " polskim" sejmie ?
- 10 2
-
2024-05-27 21:49
Heh (5)
Wielki hejt na wiarę ludzi i rozwoj duchowy. A potem się dziwicie że tyle samobójstw i szaleństwa dookoła.
- 13 18
-
2024-05-28 11:42
wiara a rozwój duchowy to dwie różne rzeczy
Watykan to organizacja bandycka i terrorystyczna pełna kanalii
- 0 0
-
2024-05-27 23:11
Nigdy nikogo klepanie modłów nie uchroniło przed depresją wręcz ją pogłębia , a szaleństwa zawsze (3)
były są i będą tylko sie kiedys o nich nie mówiło .
- 10 12
-
2024-05-28 11:13
(1)
Bzdura. Wszelkie badania z psychologii religii pokazują że ludzie wierzący są bardziej optymistyczni mniej chorują bardziej zdrowi zadowoleni z życia łatwiej sobie dają radę w sytuacjach trudnych. Także ze swojej ignorancji koleś napisałeś
- 2 1
-
2024-05-28 11:44
oczywiście, i z tej raodści wysadzają się w tłumie
jak katoliccy terroryści w Irlandi albo chrześcijańscy ludobójcy masowo mordujący po całym świecie
- 0 0
-
2024-05-28 06:18
Ładnie tak kłamać? Nie masz pojęcia ile osób ogarnęło swojs głowę
gdy zaczęło szukać głębszego sensu w wierzę.
- 7 5
-
2024-05-27 16:13
Kolejny krok to zakaz procesji pewnie (4)
Bo za głośno ludzie śpiewają
- 27 10
-
2024-05-28 08:26
(1)
Przydałoby się. Ale nie dlatego, że śpiewają tylko dlatego, że ograniczają wolność innym.
- 5 9
-
2024-05-28 11:14
Sumienie się odezwało co nie? Irytuje was prawda Boża
- 1 1
-
2024-05-27 20:45
Pewnie ze tak (1)
Nie se łaża po swoich ziemiach i wydzieraja paszcze zamiast normalnym ludziom blokowac drogi.
- 8 17
-
2024-05-28 01:00
Taka sama reakcja na przygłupów przyklejajacych się do asfaltu?
- 7 1
-
2024-05-27 16:00
xxx (2)
Czyli Braun miał rację?
- 38 2
-
2024-05-28 06:18
100% racji
- 2 1
-
2024-05-27 23:12
Braun i reszta jego kumpli to psychole
- 4 6
-
2024-05-27 14:45
Jakie miejsce kultu? (2)
Ktoś ci każe modlić się w urzędzie? O jakim "kulcie" ty gadasz? Idę o gruby zakład, że gdyby tam zawisły inne symbole religijne to udawałbyś, że nie masz internetu i "nie wiedziałeś"
- 29 20
-
2024-05-28 11:45
albo wszystkie razem albo żadne
będzie uczciwie, nie uważasz?
- 0 0
-
2024-05-27 21:30
"Profesor" z podstawowym wykształceniem. Śmiechu warte.
- 2 2
-
2024-05-27 13:33
wypad do Moskwy do Mauzoleum Lenina trollu!! (6)
- 7 34
-
2024-05-27 14:29
(5)
Pisać potrafisz, a czytać? Jeśli tak to przeczytaj w Konstytucji art. dotyczacy rozdziału kościołów od państwa!!! Ale wam pasuje tylko to co wam wygodne.
- 28 11
-
2024-05-28 11:16
(1)
Jest rozdział jest Współpraca. Krzyż jest częścią Polski podobnie chrześcijaństwo. Jeżeli mamy być konsekwentni to należy nie wpuszczać ludzi niewierzących bo oni zajmują postawę religijną co z tego że odmienną od wieżących?
- 1 1
-
2024-05-28 11:46
krzyż i swastyka mają dziś takie samo znaczenie
bandytyzm i ludobójstwo
- 0 0
-
2024-05-27 19:50
Moim zdaniem możliwy jest kompromis (2)
Krzyż może sobie wisieć, ale powinien być zafoliowany, żeby nie raził innowierców. Przecież taki ukryty krzyż zachowuje zbawcze moce. Czyż nie?
- 6 12
-
2024-05-28 11:17
A wiesz panie profesorze, że będziemy rozliczeni z wszystkich słów. Także z tych durnych dowcipów wypisywanych w Internecie.
- 1 1
-
2024-05-27 21:28
Nie udawaj profesora, czubku z podstawowym wykształceniem.
- 1 4
-
2024-05-27 13:21
powiedz to tym od menory w sejmie (2)
gudłaju
- 21 6
-
2024-05-27 14:43
Tak, oni też wypad. (1)
Myślicie że Wasze dziecinne wojenki robią komuś różnicę?
- 9 5
-
2024-05-27 17:53
Robią różnice posłowi którego wybrałeś
- 4 0
-
2024-05-27 12:42
oj ty stary komuchu (1)
- 16 16
-
2024-05-27 13:46
Tylko nie stary , tylko nie stary.
- 5 0
-
2024-05-27 12:26
Niby dlaczego nie w "ogólnodostępnych" miejscach? Zgadzam się z tym, że nie powinny być w urzędach ani innych instytucjach państwowych, ale w innych przestrzeniach publicznych niech sobie będą. Ostatecznie kościoły też stoją w "ogólnodostępnych" miejscach. Będziesz je otaczał murami żeby przypadkiem nie było widać, że tam są? A może zakażesz oznaczania ich jako kościoły?
- 16 13
-
2024-05-27 11:48
Wroc do szkoly. (1)
Naucz sie jak piszemy niezaleznie. Niezaleznie co piszesz zrob wpierw mature :P
- 5 4
-
2024-05-27 14:52
Maturę się zdaje a nie robi.
- 7 3
-
2024-05-27 11:32
A widzisz (11)
Hanukę można świętować w sejmie ale krzyż jest beeee ;) ot co zniszczą nas wstawia swoich i inaczej będziecie śpiewac
- 40 10
-
2024-05-27 21:52
A juz tego nie zrobili?
Przecież już swoich wstawiają:D
- 2 0
-
2024-05-27 14:17
(4)
Świece chanukowe to odpowiednik choinki na Boże Narodzenie. Nie ma to nic wspólnego z wiszącym cały rok krzyżem.
- 8 23
-
2024-05-28 10:06
Zełg ałeś. Świece chanukowe nie mają związku z czyimkolwiek narodzeniem (1)
Są elementem święta szowi nistycznego pewnych nacjonalistów. Czytałeś w Ewangeliach, aby Jezus takie świece zapalał??
- 1 1
-
2024-05-28 11:48
Jezus jest Żydem
i powinieneś mu bić pokłony
- 0 0
-
2024-05-27 16:01
xxx (1)
Ale dla ciebie, jak jesteś niewierzący, to ten krzyż jest niczym..... wiec o co chodzi?
- 15 1
-
2024-05-27 18:45
a dwa że to nie to samo co choinka - choinka jest totalnie symboliczna a świecznik jest elementem obrzędu religijnego
- 3 0
-
2024-05-27 14:11
Hanukę można świętować, dopóki krzyż tam wisi. (3)
A nie powinno być ani krzyża, ani Hanuki.
- 11 4
-
2024-05-27 15:20
Jeżeli powieszono krzyż, to obowiązkowo powiesić symbole wszystkich wyznań w Polsce. (2)
- 4 10
-
2024-05-28 11:49
Ament
- 0 0
-
2024-05-28 11:19
Ale proporcjonalnie jak coś nie przekracza 1% to nie istnieje w urzędach
- 0 0
-
2024-05-27 12:04
jak zmondrzejesz :P
- 0 8
-
2024-05-27 09:23
Jeden gasił ,inni nawiedzeni w UM zapalili (33)
To już świeczek nie będą zapalać?
- 36 3
-
2024-05-27 13:30
ten co gasił to pseudo patriota , pseudo katolik i właściwie to psychol jak wszyscy w Konfie
- 9 15
-
2024-05-27 09:36
zacznijcie proszę czytać historię 18-21 wiek i wtedy zrozumiecie że nasza wiara i religia to nie pieprz do gów...a tylko (31)
fundament naszej historii, teraźniejszość i przyszłości - jeżeli chcecie żeby ona dalej w ogóle "była" - tak samo jak państwo polskie - nie my jesteśmy potrzebni państwu - ale państwo potrzebne jest nam(!) - nie zapomnijcie o tym przy nadchodzących wyborach... dla Niemiec "ich" prawo jest ważniejsze od "prawa unijnego" - dlaczego rządzący w tym momencie mówią wprost "ze prawo unijne jest ważniejsze od naszego?
- 53 35
-
2024-05-27 14:34
Piszesz o historii. To poczytaj kto doprowadził do rozbiorów państwa polskiego. I tylko dla tego że Konstytucja 3- Maja wprowadziła drobniutkie ograniczenie ich przywiłejów.
- 9 1
-
2024-05-27 11:14
chrzescijanstwo to opca religia wprowadzona u nas wbrew woli narodu (20)
im szybciej sie z tego i innych ideologii wyleczymy tym lepiej
- 23 39
-
2024-05-28 11:22
Druga opco to o czym piszesz miało miejsce 1000 lat temu nikogo to już nie obchodzi poza nawiedzonymi nienawidzącym KK.
- 0 0
-
2024-05-27 13:21
A co to za wyraz "opca". Czy może chodzi ci o słowo "owca"?
- 12 2
-
2024-05-27 13:02
dług który mamy wobec Kościoła ogólnie rzecz biorąc polega na tym (9)
żeby bronić go dzisiaj przed lewactwem tak jak Kościół bronił Polaków i był dla nich opoką w okresie zaborów, w okresie od 1939r , po II wojnie światowej, w czasie trwania i po stanie wojennym, tak naprawdę do 1990r - drodzy nieoczytani młodzi mieszkańcy, starszym tego pisać nie trzeba - pamiętają :)
- 18 11
-
2024-05-28 11:50
religia z definicji jest lewacka
Jezus jest lewakiem, Hitler jest katolikiem
- 0 0
-
2024-05-27 14:35
(3)
Doucz się kolego kto ponosi winę za rozbiór Polski kto prosił Rosję o interwencję. Kościół ma gdzieś naród Polski i to czy będzie on niepodległy. Interesują go tylko własne interesy. Nawet kadr. Wyszyński podpisał ugodę z komunistami bo było to w interesie koscioła nie Narodu.
- 5 13
-
2024-05-28 11:50
zgadzam się, kościół katolicki należy tępić
ogniem i młotem
- 0 0
-
2024-05-28 10:08
Skoro podpisał (co musiał), to czemu i tak go bez wyroku na lata do więzienia wtrącili, co? O tym już milczysz
- 2 0
-
2024-05-27 17:37
Naprawdę jesteś taki ułomny, czy tylko takiego udajesz?
- 4 2
-
2024-05-27 13:46
Opoka podczas zaborów ha ha ha
Do szkoły marsz!
- 7 6
-
2024-05-27 13:28
Ok, czyli powinniśmy doprowadzić do rozpadu kościoła, po czym donosić na księży przedstawicielom następnej religii. (2)
Czy może jednak twierdzisz, że nie powinniśmy go bronić tak jak bronił Polaków?
- 9 5
-
2024-05-27 14:11
trudno prowadzić dyskusję z ignorantem (1)
- 1 5
-
2024-05-27 14:45
Ignorant rozumiem według Ciebie jest osobą, która sprawdza źródła, zamiast ślepo uwierzyć w Jedyną Słuszną Prawdę(tm)?
- 2 0
-
2024-05-27 11:40
chyba coś ci się pokręciło. (7)
Po pierwsze nie odróżniasz chrześcijaństwa od katolicyzmu, a Polska jest krajem katolickim a nie chrześcijańskim, a po drugie to właśnie z uwagi na ilość katolików jest o państwo katolickie, a nie jakieś inne.
- 14 14
-
2024-05-27 13:31
to ,ze ktoś jest tylko ochrzczony wcale nie znaczy ,ze jest katolikkiem
- 4 1
-
2024-05-27 11:49
Dobrze powiedziane. (5)
Kościół Katolicki już dawno odrzucił wszystkie chrześcijańskie wartości.
Na szczęście praktykujący katolicy są już w znacznej mniejszości i coraz mniej młodych rodziców daje się sterroryzować do chrzczenia swoich dzieci.- 13 18
-
2024-05-27 12:59
Lewicowy akstremista ma się za znawcę teologii KK xD Do czego to doszło... (4)
- 7 6
-
2024-05-28 11:52
Jezus jest lewicowym ektremistą
głosił równość wszystkich ludzi, przepędził kapitalistów ze świątyni, nakazał wszystkim się dzielić po równo
- 0 0
-
2024-05-27 14:41
(1)
" Znam wielu ludzi którzy po przeczytaniu dzieł Marksa czy Engelsa pozostali chrześcijanami I znam wielu którzy przestali być chrześcijanami po spotkaniu z księdzem proboszczem" Ks. Józef Tischner.
Niedokładny cytat z pamięci ale oddajacy sens Jego wypowiedzi.- 3 4
-
2024-05-28 10:22
Bajki tischnerowe. A ja po spotkaniu z księdzem (właściwie to ojcem) proboszczem wyszedłem z pieniędzmi na nowe buty zimowe
Poszedłem złożyć (koniec listopada 2018) podanie o paczkę świąteczną, będąc w skrajnym ubóstwie. A tu jedyne buty zimowe mi się rozleciały, to znaczy jeden z nich. Zostałem uprzednio odprawiony przez Caritas diecezji (dużej, ale nie Gdańsk). Powiedzieli, że opłacą zakup butów, ale gdy przyniosę fakturę proforma. A w dwóch sklepach prywatnych, gdzie
Poszedłem złożyć (koniec listopada 2018) podanie o paczkę świąteczną, będąc w skrajnym ubóstwie. A tu jedyne buty zimowe mi się rozleciały, to znaczy jeden z nich. Zostałem uprzednio odprawiony przez Caritas diecezji (dużej, ale nie Gdańsk). Powiedzieli, że opłacą zakup butów, ale gdy przyniosę fakturę proforma. A w dwóch sklepach prywatnych, gdzie niezłe buty zimowe austriackie (nie grożące uszkodzeniami ścięgien Achillesa, w odróżnieniu od niejednych polskich) powiedziano, że takiej mi nie wystawią, bo szef nie pozwolił. Pewnie wiedzieli, dlaczego, ale nie mieli zamiaru tą wiedzą się dzielić ze mną. I się poskarżyłem naszemu proboszczowi, bo przez przypadek on w kancelarii parafii miał dyżur. A ten: "siostro, proszę dać 300 zł z tych pieniędzy za ślub". Mnie aż zatkało. No tego to się nie spodziewałem. "Przynieść paragon, gdy kupię?" - "Nie, nie trzeba, przecież pana znam" (raz wcześniej jako wikary był u mnie w domu po kolędzie, ale i z twarzy z mszy niedzielnych musiał kojarzyć). Byłem w beznadziejnej sytuacji, nawet nie myślałem, aby pytać o możliwość dofinansowania, a tu proszę. OPS też mnie uprzednio odprawił. "Otrzymuje pan zasiłek, to niech sobie pan z niego kupi". A to było wszystkiego 350 zł. Tylko z czego zapłaciłbym wtedy za prąd i gaz? I 50 zł za mieszkanie, aby choć za sprzątanie bloku dołożyć.
- 2 0
-
2024-05-27 13:29
Chrystus też był lewicowym ekstremistą, więc co w tym dziwnego?
- 5 5
-
2024-05-27 10:18
Dlaczego prawo watykańskie ma być ważniejsze od naszego? (8)
- 26 20
-
2024-05-27 13:24
A które jest wasze?
polskie czy unijne? i które ważniejsze?
- 8 4
-
2024-05-27 10:56
prawo kanoniczne? pokręciłeś coś :))) (6)
- 10 2
-
2024-05-27 11:23
Cóż, jesteśmy jednym z niewielu krajów, gdzie w prawie jest kara za krytykowanie kościoła. (5)
Zacne grono, razem z Iranem i Afganistanem.
- 13 19
-
2024-05-27 13:00
Kłamiesz, pomawiasz. Na mocy rozkazów z Berlina "polskie" sądy orzekają dokładnie odwrotnie (2)
Niejaka Scheuring i rzeczywiste zakłócenie przez nią odbywającej się celebracji religijnej. I jej kompan - mąż, to samo. Inne: sprawa profanacji wizerunku Maryi obraźliwymi dodatkami. W is lamie za profanację wizerunku (tylko takowych nie uznają) matki Proroka poleciałaby głowa, już ich skrajni by to sami dokonali. Jeszcze inne: sprawa Bąkiewicza,
Niejaka Scheuring i rzeczywiste zakłócenie przez nią odbywającej się celebracji religijnej. I jej kompan - mąż, to samo. Inne: sprawa profanacji wizerunku Maryi obraźliwymi dodatkami. W is lamie za profanację wizerunku (tylko takowych nie uznają) matki Proroka poleciałaby głowa, już ich skrajni by to sami dokonali. Jeszcze inne: sprawa Bąkiewicza, który w ostatniej chwili na schodach znanego kościoła z innymi powstrzymał niestabilną psychicznie staruszkę przed wdarciem się do kościoła i profanowaniem tego miejsca. I dostał za to wyrok, bo tak rozkazał Berlin "polskim" sędziom.
- 11 6
-
2024-05-27 13:32
W niezłej banieczce żyjesz. (1)
Sam fakt, że porównujesz Polskę do wyznaniowych państw, a nie do normalności wiele tłumaczy.
- 7 4
-
2024-05-28 10:27
W niezłej banieczce żyjesz. To samo za poniżanie wizerunku matki Proroka byłoby w Birmingham. To w UK
- 0 0
-
2024-05-27 12:56
kara za krytykowanie kościoła? weź przestań tyle palić :)))))))
ale spoko... może tak być - wtedy wszystkie lewackie "postacie" pod sąd! :)
- 7 5
-
2024-05-27 12:05
fajne ciekawe kraje
- 0 3
-
2024-05-27 09:17
(8)
To niech twoi koledzy i koleżanki z lgbt nie robią parad i zostawią swoją zboczone odchyły w miejscu przeznaczonym do tego
- 49 20
-
2024-05-27 10:19
I za swoje pieniądze!
- 20 6
-
2024-05-27 10:00
Ok, ale niech twoi koledzy z kosciola (6)
Nie robią parad w Wielkanoc, borze ciało i inne święta. Po co się obnosić z tą wiarą?
- 22 28
-
2024-05-27 11:38
(5)
Bo tak było od wieków. Europa wyrosła z chrześcijaństwa i jeśli się tego zaprze zniknie.
- 17 11
-
2024-05-28 11:59
bezeduuura, Europa była stłamszona przez religię i przez religię mieliśmy ciemne wieki, czas stracony dla cywilizacji
- 0 0
-
2024-05-27 13:45
Fajna dwuznacznosc -wyrosla.
Wszystko sie zgadza - wyrosla- 2 5
-
2024-05-27 11:50
Z Chrześcijaństwa - tak. (2)
Z Katolicyzmu - nie.
- 1 9
-
2024-05-28 08:30
(1)
Minusują wszyscy katolicy co w życiu nie zajrzeli nawet do swojej Biblii i nie wiedzą, że to co głosi kk nie ma już wiele wspólnego z chrześcijaństwem.
- 1 2
-
2024-05-28 11:26
U bawiłeś mnie teologu
- 0 1
-
2024-05-27 09:02
To kiedy przeniosą świecznik do synagogi? (23)
- 42 6
-
2024-05-27 09:12
Jak tylko z Sejmu zniknie krzyż i kaplica. (22)
A dopóki tam są, trzeba pozwalać i na świecznik i na półksiężyc i na durszlak.
- 17 26
-
2024-05-27 12:03
A to nje będzie tak że zniknie krzyz i kaplica a świecznik zostanie (2)
Bo inaczej ambasador Izraela się utwierdzi w swoich przekonaniach dot Polaków?
- 9 2
-
2024-05-27 13:33
Jak zniknie kapelan i kapliczka, sam pojadę protestować razem z Braunem przeciwko świecznikowi. (1)
Tyle że tak nigdy nie będzie, bo watykański okupant na to nie pozwoli.
- 1 7
-
2024-05-27 16:42
Już widzę jak protestujesz przeciwko gwieździe Dawida
Co twój pan na to?
- 7 0
-
2024-05-27 11:45
To w listopadzie moge przyjść obchodzić dziady, ciekawe czy poslowie wezmą udział
- 7 1
-
2024-05-27 11:42
Czyli dywaniki też można przynieść i z marszałkiem rotacyjnym bić pokłony w ramadan?
- 7 0
-
2024-05-27 09:17
Ale dlaczego by miały zniknąć, większość Polaków to katolicy (16)
A ta świeczka to co robi w polskim sejmie, towarzyszu???
- 34 12
-
2024-05-27 10:08
bo ci co świętują
to diaspora knesetu.
- 10 2
-
2024-05-27 09:44
Do kościoła chodzi raptem 30% Polaków, więc nie przesadzałbym z tą większością. (8)
- 17 17
-
2024-05-27 11:43
Jaki milipromil społeczeństwa stanowią osoby niebinarne (5)
Pod które teraz w urzędach będą wprowadzane zasady?
- 10 1
-
2024-05-27 14:40
(2)
Tu kolego całkowita racja należy powstrzymać to wariactwo. Nie zmienia to faktu , że Kościół katolicki jest organizacją zbrodniczą. 2000lat historii tej instytucji świadczy o tym dobitnie. Wystarczy zdrowy obiektywizm nie fanatyzm.
- 1 6
-
2024-05-28 11:28
Znawca fanatyzmu
- 0 0
-
2024-05-27 16:44
Chrześcijanie to nie tylko kościół katolicki
- 2 0
-
2024-05-27 12:05
Mniej więcej taki sam jak księża. (1)
A ci mają nawet specjalny ryczałt podatkowy...
- 1 6
-
2024-05-27 16:43
Może biedroń wprowadzi jakieś dodatki dla posiadaczy psów z pieselem
- 3 1
-
2024-05-27 11:09
na marszu L-G-B-T-Q+ było mniej ni 0,04% mieszkańcow Gdańsk,a a jednak wydaliśmy na to kasę, a do tego... (1)
...swoja obecnością uraczyła go nawet Dulkiewicz... pomijam że kiedyś na tych marszach było po 15 tys ludzi a teraz 2 tys czego połowa to przyjezdni - wyraźnie spada poprawcie dla tej ideologli więc powinno się wygaszać tęczowe działania, a nie je intensyfikować?
- 16 4
-
2024-05-27 11:52
Ależ oczywiście, że należy je wygasić.
Nie ma powodu żeby stosować w prawie specjalne obostrzenia, tylko po to, żeby zrobić na złość 0.4% Polaków.
- 1 1
-
2024-05-27 09:28
(5)
Towarzysz klęka przed Żymianami, pewnie z Polską ma malo wspólnego.
- 13 7
-
2024-05-27 15:10
zymianami? (3)
a kto to taki :P
- 2 5
-
2024-05-28 11:29
Slangu nie znasz
- 0 0
-
2024-05-27 15:38
Żymianin , to taki inny rzyt.
- 6 0
-
2024-05-27 15:33
jak to kto nieuk z Żymanowa
- 3 0
-
2024-05-27 09:47
Tak teraz straszycie swoje owieczki, żeby czasem nie zaczęły myśleć?
- 2 10
-
2024-05-27 09:00
(36)
To nie chodzi o kult religijny a o tradycję. Nikt przed krzyżem w urzędzie miasta się nie modli, to jest symbol. Jeśli ktoś tego nie widzi to niestety mało kto mu pomoże. Druga sprawa dlaczego urzędnik ma być "religijnie neutralny" ale ma szanować wyznania innych. Szacunek działa w dwie strony nie w jedną. Niestety głupota goni głupotę co pokazuje UM w Warszawie.
- 41 23
-
2024-05-27 13:06
Właśnie symbol sojuszu tronu z ołtarzem podobne sojusze są w Iranie i innych krajach wyznaniowych
- 1 6
-
2024-05-27 13:03
W Warszawie Trzaskowski po prostu rozpoczął swą kampanię wyborczą na prezydenta kraju, tym publicznym aktem
przypochlebienia się licznym tam elementom ateistycznym, antykatolickim, post-esbeckim i post-k0muszym.
- 12 2
-
2024-05-27 11:51
taaa tradycja (1)
W Polsce jest dużo fajnych tradycji... tkwijmy w sredniowieczu
- 3 11
-
2024-05-28 11:30
Kto ci broni się do uczyć?
- 0 0
-
2024-05-27 10:24
Bo urzędnik dostaje pieniądze od podatników, a ni odwrotnie (8)
Dlatego urzędnik ma być neutralny, ponieważ przychodzą do niego wierzący różnych wyznań jak i niewierzący.
- 16 12
-
2024-05-27 11:30
(7)
W myśl tego co napisałeś urzędnikiem może być tylko niewierzący, niewyznający żadnych wartości bezmózgi pachołek?
Niestety tak się nie da. Tolerancja jest dla każdego i mała promilowa grupa nie może mieć wyłączności na nią.- 10 7
-
2024-05-27 13:07
(6)
Urzędnik może sobie wierzyć w co chce ale w pracy ma być bezstronny
- 7 2
-
2024-05-27 16:38
Ale czym ten brak bezstronności się objawia? Krzywe zdjęcie do prawka wrzuci jak jesteś muzułmaninem? nie obsłuży żyda ? czy przekręci nazwisko jak jesteś buddystą? Wartości z religii, krzyża i naszych tradycji są takie same. Szanuj siebie i innych, nie krzywdź i nie rób drugiemu nic złego bo jest człowiekiem i wartością taką samą jak ty. Więc jak teraz nie ma ich wyznawać ?coś się chyba zakręciłeś za mocno.
- 4 1
-
2024-05-27 13:26
(4)
Przecież jest. Więc o co kaman?
- 3 5
-
2024-05-27 13:34
Skoro wiesza w swojej pracy symbole jednej strony, to bezstronny nie jest. (3)
- 4 5
-
2024-05-28 11:31
No chyba że właśnie jest zobowiązany przez wyznanie do bezstronności. Nie przyszło ci to na myśli prawda?
- 0 0
-
2024-05-27 16:39
Wbrew temu co uważają ludzie brak symboli to to też przynależność do jakiejś grupy. Teraz będziemy ją nazywać grupą urzędników w urzędzie miasta :)
- 4 0
-
2024-05-27 15:05
I tu się mylisz, panie młotkowy. Urzędnik nie za symbole wiszące w urzędzie jest rozliczany, lecz za swoją pracę. Czy załatwiając w urzędzie paszport, ewentualnie DO lub jakąkolwiek inną sprawę, którykolwiek urzędnik, który miał zawieszony symbol religijny w widocznym miejscu, agitował cię do swojej religii?
- 3 2
-
2024-05-27 09:32
U siebie kazałem obok krzyża powiesić półksiężyc. (2)
- 8 10
-
2024-05-27 09:47
(1)
Dodaj jeszcze świece chanukowe i będzie dobrze. Nikt nikomu nie zabrania. P.S. przy świecach uważaj na samo odpalające się gaśnice ;)
- 6 2
-
2024-05-28 11:32
Jeszcze ten Półksiężyc do ciebie zapuka
- 0 0
-
2024-05-27 09:14
Czy ten szacunek pozwoli mi powiesić pentagram w kościele? (11)
Czy działa tylko w jedną stronę?
- 13 19
-
2024-05-27 09:57
(5)
Radzę iść do ortopedy. Może pomoże na nogi bo psychiatra na głowę to już za późno. Jak widać nie umiesz rozróżnić kilku kwestii. Kościół jako budynek to miejsce kultu danej religii. Jeśli będziesz katolikiem i zgłosisz taki postulat. Ludzie się do niego przychylą to możę i sobie tam powiesisz pentagram, choć jest to mało prawdopodobne. Dlatego
Radzę iść do ortopedy. Może pomoże na nogi bo psychiatra na głowę to już za późno. Jak widać nie umiesz rozróżnić kilku kwestii. Kościół jako budynek to miejsce kultu danej religii. Jeśli będziesz katolikiem i zgłosisz taki postulat. Ludzie się do niego przychylą to możę i sobie tam powiesisz pentagram, choć jest to mało prawdopodobne. Dlatego między innymi w meczetach nie ma krzyży. UM z drugiej strony jest przestrzenią z zasady neutralną i nie powinien zakazywać nikomu ani ograniczać nikomu co ma mieć na biurku. Jeśli pracujesz w UM i chcesz mieć pentagram na biurku to go sobie postaw. Nie mów innym jak mają postępować w sprawie religii. Jak wspomniałem wyżej Krzyż jest symbolem wartości jakie w UM powinien wyznawać człowiek tam pracujący. Nie mylić z tym, że jak wisi krzyż to wszyscy muszą być jednej wiary i tylko tych obsługują. Chodzi o wartości w jakich się wychowaliśmy i jakie są dla nas tradycyjne i społecznie wyznawane.
- 16 11
-
2024-05-27 11:15
Nie rozumiesz neutralności (4)
neutralność jest wtedy, kiedy nie ma żadnych symboli. Jak wprowadzisz jakikolwiek, to automatycznie dyskryminujesz wszystkie pozostałe.
Wartości UM są zapisane w ustawie o samorządzie i w KPA a nie na krzyżu...- 10 13
-
2024-05-28 11:33
A teraz spróbuj udowodnić prawdziwość tego co napisałeś sposób bezstronny neutralny i przekonujący. Powodzenia.
- 0 0
-
2024-05-27 11:34
(2)
Powiem dosadniej. Większości ludzi odwiedzających UM w całym kraju ten krzyż nie przeszkadza. Przeszkadza tylko osobą, które nic merytorycznego nie mają do powiedzenia i w ten sposób szukają tematu zastępczego, który zwróci na nich uwagę. Są naprawdę ważniejsze kwestie do poruszenia w kwestii obronności czy podatków niż krzyże w UM.
- 13 4
-
2024-05-27 12:07
Większości też w niczym nie pomaga. (1)
Czemu zamiast zaakceptować ich zdjęcie, robicie g*wnoburzę? Jakie kwestie chcecie ukryć?
- 5 6
-
2024-05-27 15:07
Niech zgadnę, jesteś na śnięgach?
- 0 1
-
2024-05-27 09:48
Propozycja-pasuje (1)
Ja jako katolik pozwalam odciac tobie genitalia I jak luter zawiesic na drzwiach napotkanego przybytku religijnego
- 3 7
-
2024-05-27 13:28
ale na drzwiach synagogi czy meczetu?
- 1 0
-
2024-05-27 09:21
(2)
Odpowiedź misia o skromnym rozumku:)
- 5 3
-
2024-05-27 09:45
(1)
Jedyne co potrafi zindoktrynowany katolik. Obrażać innych.
- 6 11
-
2024-05-27 13:30
Byłeś u wróżki?
Po czym wnioskujesz, że to katolik, prosiaczku?
- 4 0
-
2024-05-27 09:12
(7)
Tak samo jak ma byc politycznie neutralny.
Niezaleznie czy do urzedu ma sprawe katolik, muzulmanin, buddysta
Niezaleznie czy bialy czy innego koloru
Niezaleznie czy popiera pis, po czy partie kanapowa o ktorej nikt nie slyszal
Urzednik ma byc neutralny dla kazdego i traktowac kazdego tak samo- 14 5
-
2024-05-27 09:18
Żyjemy w katowickim kraju, jak ci przeszkadza możesz wracać na bliski wschód (6)
- 16 17
-
2024-05-28 05:58
Już kiedyś Sasin chciał przyłączyć Elbląg do Mazowsza
....ale żeby Gdańsk na Śląsku ? W katowickim to chyba Ślązacy ? ....tak myślę ....
- 0 0
-
2024-05-27 14:43
(1)
Przepraszam w jakim??? Konstytucja wyraźnie rozdziela państwo od religii. Jedynym krajem katolickim jest Watykan.
- 3 2
-
2024-05-28 11:35
Nie pomylił ci się kraj z państwem?
- 0 0
-
2024-05-27 13:08
Fundamentaliści chcieliby żeby było u nas jak na bliskim wschodzie
- 5 3
-
2024-05-27 09:30
Panie, tu jest Pomorze, nie Śląsk. (1)
- 11 2
-
2024-05-27 13:31
Panie, i tu i tu ,jest Polska:)
- 3 0
-
2024-05-27 08:53
Krzyż na ścianie nie jest obiektem kultu religijnego... (24)
Tylko symbolem wartości cywilizacyjnych.
- 24 27
-
2024-05-27 18:24
(1)
Krzyż nie jest symbolem kultu religijnego, to czego twoim zdaniem?
- 0 0
-
2024-05-28 11:36
No przecież ci napisał czego nie rozumiesz?
- 0 0
-
2024-05-27 09:19
Nie rozumiesz że ich symbolem jest świeczka chanukowa (1)
- 16 6
-
2024-05-27 09:24
Nie powinni jej zapalać a Gdańsku.
- 10 1
-
2024-05-27 09:15
Symbolem tysiąca lat ciemnych wieków... (7)
W końcu cywilizacja zaczęła się rozwijać kiedy kościół katolicki stracił absolutną władzę.
- 12 19
-
2024-05-27 09:22
(5)
Znowu ta bolszewicka narracja! Jak długo będziecie powielali te XIX wieczne bzdury waszego guru?
- 17 7
-
2024-05-27 09:31
Piękne argumenty. Takie nie za rzeczowe. (4)
Najpierw kościół katolicki zabił cywilizację Rzymu, potem przez tysiąc lat nie dawał się rozwinąć Europie.
Polska zaczęła się cywilizować dopiero po przepędzeniu Krzyżaków.- 7 15
-
2024-05-27 13:32
lol (3)
O, kolo, uprawisz historię równoległą:)
- 3 1
-
2024-05-27 14:49
Przyszli w 966, zniszczyli całą dotychczasową kulturę i wszelkie zapiski o niej. (2)
A potem było im mało, więc przysłali swoich rycerzy, żeby mordowali Polaków.
- 2 6
-
2024-05-28 11:37
A wspomagali kosmici. Gościu o tym wie, że tajne zapiski ukryte są w Watykanie.
- 0 0
-
2024-05-27 16:36
A kto ci zamordował "musk"?
- 1 1
-
2024-05-27 09:21
Uslyszaleś to od rabina?
- 14 1
-
2024-05-27 09:12
jakich wartości ?! (7)
tych reprezentowanych przez kler ?
- 3 12
-
2024-05-27 10:03
(3)
Jak widać traktujesz księdza jak Boga, a to jest niepoprawne. Każdy człowiek popełnia błąd. Nawet ksiądz, biskup czy papież. To są tylko ludzie tacy sami jak ja czy ty. Czy przez policjanta który ukradł powinno się zlikwidować policję ? Czy przez lekarza który się pomylił i zabił pacjenta winniśmy zamknąć szpitale ??? No nie bo głupotą jest przez
Jak widać traktujesz księdza jak Boga, a to jest niepoprawne. Każdy człowiek popełnia błąd. Nawet ksiądz, biskup czy papież. To są tylko ludzie tacy sami jak ja czy ty. Czy przez policjanta który ukradł powinno się zlikwidować policję ? Czy przez lekarza który się pomylił i zabił pacjenta winniśmy zamknąć szpitale ??? No nie bo głupotą jest przez pryzmat jednostki niszczyć całość. Nie bronię księży pedofili bo jak każdy inny powinni ponieść konsekwencję. Szkoda, że policja i sądy tego tak nie widzą. Ale nie oceniaj całości przez pryzmat pojedynczych ludzi.
- 12 2
-
2024-05-28 06:01
jeżeli w koszyku jest choćby jedno zgniłe jabłko wyrzuć cały koszyk ,
- 0 0
-
2024-05-27 14:47
(1)
Czy przez błąd Hitlera , Himmlera , Goebelsa powinno zabraniać się Nazizmu. Przez błąd Stalina komunizmu. Słaby argument. Fakty dotyczące kościoła katolickiego dyskwalifikują go jako instytucje. Kościół na przestrzeni wieków dobitnie udowodnił ,że nie chodzono Boga tylko o władzę i kasę. Mordował grabił i palił w imię Chrystusa. Każdy o innym światopoglądzie uznawany był za heretyka i kończył na stosie.
- 1 5
-
2024-05-27 16:59
Nazizm, komunizm, LGBT+++--+- (czy ile tego tam jest) i inne to tylko słowa. Same w sobie nie są złe tylko my ludzie źle je interpretując doprowadzamy do złych rzeczy. To nie ideologia zabija a ludzie, którzy wmuszają posłuszeństwo innych wobec niej. To że ktoś kogoś nie lubi to niech nie lubi. Kościół kiedyś popełniał te same błędy (krucjaty, palenie heretyków itp) i się nauczył że nie tędy droga. Fałszywie przywiązani do pieniądza ludzie też błądzą ale czy to nie jest ludzkie?
- 1 0
-
2024-05-27 09:23
Tych, których nie jest w stanie pojąć twój malutki rozumek, misiu:)
- 6 2
-
2024-05-27 09:19
A może przez rabina?!? (1)
- 4 2
-
2024-05-27 09:33
Bez różnicy, to dokładnie te same "wartości".
- 3 3
-
2024-05-27 09:07
Wystarczy w niedzielę lub podczs miesiączki kaczoŻa popatrzeć na Cywilizację pigłupów ! (3)
- 0 16
-
2024-05-27 09:24
Napisał naczelny "pigłup" anty pisi.
- 12 1
-
2024-05-27 09:21
Czytam te komentarze i zaczynam rozumieć, dlaczego na całym świecie was nienawidzą (1)
od tysięcy lat
- 6 4
-
2024-05-27 10:11
ja tez
bo to wyrobnicy belzebuba.
- 5 2
-
2024-05-27 08:28
Ooo (11)
Pejsik? :)
- 15 9
-
2024-05-27 08:53
(4)
No tak, skoro ktoś mówi, że miejsce symboli religijnych jest w świątyniach to jest ŻydemxD Ogarnij.
- 7 10
-
2024-05-27 09:26
(2)
Generalnie, tak twierdzą marksiści. Wśród których znajdują się pewnie i żydzi.
- 11 4
-
2024-05-27 12:09
Nie zadziałało straszenie Żydami, to wymyśliliście sobie marksistów? :D (1)
Marksiści akurat w 3/4 zgadzają się z nauką Chrystusa, więc widzę duży problem.
- 2 8
-
2024-05-27 13:34
Ale matrix. Napisz coś jeszcze:)
- 2 2
-
2024-05-27 09:22
Tak. To się zawsze sprawdza! Bezbłędnie
- 4 1
-
2024-05-27 08:44
Gwiazdy Dawida dotyczy to tak samo. (5)
- 9 1
-
2024-05-27 09:22
No właśnie nie, bo Trzaskowski publicznie odpala świeczkę chanukową (4)
- 12 1
-
2024-05-27 12:09
I publicznie jest na mszach św. (3)
A nie powinien robić żadnej z tych rzeczy.
- 0 5
-
2024-05-27 13:35
(2)
Naprawdę pojawia się na mszach świętych? To jest raczej niemożliwe, przy jego postawie moralnej i ideologicznej.
- 3 0
-
2024-05-27 14:50
Przecież nawet sponsoruje je z pieniędzy UM. (1)
Ale jak widać, kościołowi zawsze mało.
- 0 3
-
2024-05-27 16:39
Złóż na niego doniesienie
Sponsoruje msze św. z budżetu um?
- 2 0
-
2024-05-27 08:25
Czyli sejm? (11)
Jest dobry dla świecznika chanukowego
- 22 1
-
2024-05-27 09:08
A Polska dla żydziego Żonda !
- 9 1
-
2024-05-27 08:45
Z sejmu powinien zniknąć i świecznik i kaplica sejmowa. (9)
Ale skoro tej drugiej nie można ruszyć, to należy pozwolić wszystkim na stawianie symboli religijnych.
Tak samo w urzędach. Koło krzyża powinien móc wisieć półksiężyc, pentagram i makaron.- 8 12
-
2024-05-27 09:23
Nie! Polska jest krajem katolickim! To nie wasz Izrael! (1)
- 12 6
-
2024-05-27 09:34
Polska nie jest państwem wyznaniowym. To nie Wasz Izrael!
- 8 8
-
2024-05-27 08:55
Makaron? Lepiej pierogi, makaron nie ma nic wspólnego z Polską (6)
Tak w ogóle każdy symbol ma jakieś znaczenie i to o znaczenie się rozchodzi, a nie o sam symbol
- 2 3
-
2024-05-27 09:17
Państwo ma swój symbol - jest to godło. (5)
I jest to jedyny symbol, który powinien wisieć w urzędach.
- 7 4
-
2024-05-27 09:27
to już jest nudne (4)
Ach ta wasza marksistowska narracja.
- 7 5
-
2024-05-27 09:40
Zdaje się, że tą narrację wymyślił pewien znany lewak dwa tysiące lat temu. (3)
Gdy się modlicie, nie bądźcie jak obłudnicy. Oni lubią w synagogach i na rogach ulic wystawać i modlić się, żeby się ludziom pokazać. Zaprawdę, powiadam wam: otrzymali już swoją nagrodę. Ty zaś, gdy chcesz się modlić, wejdź do swej izdebki, zamknij drzwi i módl się do Ojca twego, który jest w ukryciu. A Ojciec twój, który widzi w ukryciu, odda tobie.
- 4 6
-
2024-05-27 13:07
To są słowa o modlitwie prywatnej poza świątynią, ale ty tego nie pojmujesz, zbyt prostym osobnikiem jesteś (2)
Jezus w świątyni nieraz przebywał, a na takiego Hołownię w duchu jego przykładu powinno się jako polski patriota "uczynić bicz ze sznurków" - i po plerach, po plerach.
- 2 1
-
2024-05-27 13:42
Akurat biczem ze sznurków powinien zostać potraktowany episkopat. (1)
Kto handluje w świątyniach? Hołownia, czy księża?
- 0 3
-
2024-05-28 10:37
Sejm to też świątynia, tylko polskiej demokracji. I dlatego Hołownię należałoby biczem ze sznurków uczynionym...
Poza tym w trzech kościołach, gdzie bywam w naszym mieście, nikt niczym nie handluje. W jednym był kiedyś sklepik z tyłu, bo to centrum. Ale czynny był po mszach. Tylko zgasło to, nie utrzymało się.
- 0 0
-
2024-05-27 08:01
Ale _wy_ swoją świeczkę chanukową w naszym sejmie chcecie palić?!?!? (7)
- 20 6
-
2024-05-27 09:20
Heh, kościółkowi jak zwykle szczuciem próbują skłócić ludzi. (1)
Wypad ze świeczką i wypad z kaplicą sejmową.
Religijni fanatycy to religijni fanatycy i nie ma tu różnicy między Katolikami, Żydami, czy Muzułmanami.- 6 9
-
2024-05-27 13:37
Ale najwięksi fanatycy to neo marksiści.
- 2 1
-
2024-05-27 09:09
W poliN żyjemy !!
żydzimir
- 7 3
-
2024-05-27 08:37
byle co jesz i byle co piszesz pseudo katoliku nie przestrzegający żadnego z przykazań (3)
- 3 12
-
2024-05-27 09:29
(2)
Więc nie żryj byle czego. Kup sobie w końcu jakieś wartościowe produkty, niedouczony czerwony funkcjonariuszu.
- 5 1
-
2024-05-27 09:41
To jest ten słynny katolicki język miłości? (1)
- 2 6
-
2024-05-27 13:38
Nie wiem, prosiaczku. Z wiarą jest mi nie po drodze.
- 3 0
-
2024-05-27 08:02
Mariana (1)
to chyba te "dentki" Gdyni i Gdańska uczyły pisać w języku polskim albo w szkołę kamieniami rzucał.
- 9 1
-
2024-05-27 09:09
Moj ty mniodku, jaki asertwny jestes , niczym Antoni.
Trzym się mój rycerzu.
- 0 4
-
2024-05-27 07:28
Naprawdę, towarzyszu, nie macie większych zmartwień w życiu, niż bicie piany na zastępcze tematy?
- 20 27
-
2024-05-27 07:28
Naiwny jesteś (14)
Pewnie młody, głowa już wyprana przez lewicowe socjalmedia
- 19 22
-
2024-05-27 09:38
Walcz rycerzu, pioter z Dywizjonu 303 ci to mowi.
- 1 2
-
2024-05-27 08:39
jestem starszym człowiekiem , nie żydem , nie innej religii i uważam ,ze krzyże powinny być w kościołach (4)
- 10 3
-
2024-05-27 09:33
(2)
Czyli pełna edukacja i wychowanie w poprzednim systemie politycznym! Zatem, wszystko jest zrozumiałe. co dziadku dzisiaj piszecie.
- 3 4
-
2024-05-27 14:51
Tak, indoktrynacja wtedy była straszna. (1)
To właśnie w poprzednim systemie politycznym episkopat postanowił, że ludzie nie będą się z księdzem modlić do Boga, a zaczną do księdza.
- 0 2
-
2024-05-27 16:41
Nieźle jesteś zaburzony:)
- 1 0
-
2024-05-27 09:10
A stanowisko e piS kopatu jakie ?
obrzezek
- 0 4
-
2024-05-27 07:30
Lepsza ta wyprana przez prawicowe? (7)
- 18 15
-
2024-05-27 08:03
Tak.
Pomogłem?
- 5 7
-
2024-05-27 07:33
Miejsce kultu w miejscu wyznaczonym? Powiedz to Dulkiewicz czy Trzaskowskiemu (5)
uczestniczącym w obrzedzie religijnym związany z zapalanie świec chanukowych... albo Biedroniowi co w Sejmie RP śmigał z jarmułką na głowie...
- 24 8
-
2024-05-27 08:46
W tym sejmie, w którym nad drzwiami wisi krzyż? (2)
Albo pozwalamy na wszystkie symbole religijne, albo żadne.
- 7 6
-
2024-05-28 10:38
Nie. "Pozwalamy" tylko na te symbole, których wyznawcy to ponad 25% obywateli Polski
- 0 0
-
2024-05-27 09:34
Nie uchodzi
Ogarnij się, prosiaczku:)
- 4 1
-
2024-05-27 08:03
Bo to jest ich - żydowski kult religijny. Naszym - polskim się brzydzą! (1)
- 18 6
-
2024-05-27 09:35
To nie jest polski kult.
To jest kult który wyparł polskie wierzenia, podbił i wymordował tych którzy nie przeszli na poddaństwo papiestwa.
- 5 5
-
2024-05-27 07:21
Tyle religii (6)
Ile korzyści i uwłaszczenia,kradzieży mienia publicznego
- 12 11
-
2024-05-27 07:32
lol (5)
Znowu neo bolszewia w natarciu. I tak się nie uda, towarzyszu.
- 16 12
-
2024-05-27 08:04
Ta zaraza nienawidząca Polaków, została w Polsce po okupacji sowieckiej (4)
- 13 8
-
2024-05-27 09:35
Inna zaraza wlazła po 966 roku i została. (1)
- 4 5
-
2024-05-27 13:43
Przy okazji niszcząc wszystkie zapiski o wcześniejszej historii, żeby wyplenić polską kulturę.
- 0 2
-
2024-05-27 09:12
Od 1944r już lazła , pełzła i Żondzi !!
żymianin MoSZcisław
- 6 0
-
2024-05-27 08:10
... i się całą zaPiSała do kaczej partii
jak widać LOL
- 5 12
-
2024-05-27 07:18
Polska to kraj katolicki. (24)
Nawet jak składają przysięge żołnierze politycy ,przysięgają Bogu.
- 20 26
-
2024-05-27 08:54
(1)
Polska jest państwem świeckim. Skąd się biorą tacy jak Ty?
- 8 4
-
2024-05-27 13:41
Z tego samego źródła, co ty.
- 1 0
-
2024-05-27 07:39
fakt ,ze ktoś jest tylko ochrzczony ,bo dziadki tak chcieli ,wcale nie oznacza ,że jest katolikiem ,myśl bo myslenie nie boli (7)
- 23 13
-
2024-05-27 09:29
chyba rodzice?
- 5 2
-
2024-05-27 08:06
Dlaczego wy - goście przybili do Polski w 1947 roku, a potem zmieniliście sobie nazwiska na "polskie" (3)
w 1958 roku - chcecie nam, Polakom - ustawiać życie?!? Nikt was tutaj nie chce! Wyp...lać do siebie na bliski wschód, tam sobie róbcie swoje porządki, chyba że was Palestyńczycy wyrzucą!
- 17 11
-
2024-05-27 08:41
o ,krechę wziałeś za dużo ,pseudo patrioto , jak ktoś przybył do Polski w 47 roku to już nie ma go na świecie (1)
- 2 7
-
2024-05-27 09:35
Chciałbyś, prosiaczku.
- 5 0
-
2024-05-27 08:13
gdyby nie obrzezanie u Kaczora by nie było mieszkanie
wille którą UB im podarowała "za remont" - była Darem Polaków dla bohatera Obrońcy Ojczyzny z 1920r!
- 4 9
-
2024-05-27 07:53
(1)
a apostazję masz?
- 0 2
-
2024-05-27 09:14
kadzidła dla zmarłego !
- 0 2
-
2024-05-27 07:29
Przysięgę składają Ojczyźnie, Polsce (4)
A nie Bogu
- 17 12
-
2024-05-27 12:28
Jak ktoś wyżej stawia Boga niż ojczyznę, to wolę żeby przysięgał w imię Boga. Bez tego jeszcze może będzie miał mniejszy problem z krzywoprzysięstwem ;)
- 0 2
-
2024-05-27 09:00
(2)
Za sprawę mojej Ojczyzny w potrzebie krwi własnej ani życia nie szczędzić. Tak mi dopomóż Bóg." Cieciu
- 7 6
-
2024-05-27 09:16
Między dopomóŻ , a mam i wierzę jest roŻnica . Ile tych odłamów boskich jest obowiązujących w poliN ? śmiało wylicz !! (1)
To o którego bożka chodzi ?
- 0 4
-
2024-05-27 09:37
Przecież nie o waszego, tow. szmaciak.
- 4 0
-
2024-05-27 07:25
Polska nie jest krajem katolickim (3)
- 19 19
-
2024-05-27 07:31
(2)
Napisz coś, na czym się znasz, malutki.
- 10 10
-
2024-05-27 08:54
(1)
Ty też, skoro nie ogarniasz takich podstaw.
- 4 5
-
2024-05-27 09:37
Urzekła mnie twoja historia, prosiaczku:)
- 4 3
-
2024-05-27 07:23
Polska to kraj świecki z silnymi wpływami czarnej mafii (3)
- 21 18
-
2024-05-27 07:31
(2)
Tak toczna, tawariszcz starszyna.
- 8 11
-
2024-05-27 09:18
A w jidisz jak ? (1)
czcionki takiej niet
- 1 4
-
2024-05-27 09:38
Leżeć mnie tu cichutko, albo buda.
- 3 2
-
2024-05-27 07:22
Zdaje sie ze to opcja nie przymus
- 10 3
-
2024-05-27 07:13
(3)
to nie jest miejsc kultu i nikt tego nie robi z urzędu
- 7 7
-
2024-05-27 07:18
Tym bardziej zasadne jest pytanie - po co tam krzyże? (2)
- 19 13
-
2024-05-27 07:30
Odpowiadam (1)
Abyś się głupio pytał i zaprzątał uwagę internautów sprawami dziesiątej kolejności odśnieżania.
- 8 10
-
2024-05-27 09:30
Nowy Port
Nadal nie ma Nowej Wyzwolenia!!!
- 2 0
-
2024-05-27 07:04
Kiedy te władze zajmą się miastem? (55)
Mi krzyż nie przeszkadza.
Przeszkadzają mi korki, długi, brud i bałagan- 1109 168
-
2024-05-28 08:07
(1)
Jutro zawieszam gwiazdę Dawida !
- 1 2
-
2024-05-28 09:21
Hanuke masz z sejmie
Z czym masz problem
- 2 0
-
2024-05-28 00:31
Smutne (2)
To że nie przeszkadza ci symbol morderców.
Wiara katolicka wybiła dziesiątki milionów istnień, wiele kultur. Rozumiem że to nieistotne, ważne że mówili że to w imię miłości?- 5 12
-
2024-05-28 11:40
Co za bzdety. Jak bardzo trzeba być zaczadzonym żeby w taki sposób zrozumieć historię.
- 5 0
-
2024-05-28 09:23
Jak każda religia, podobnie rządy
A teraz lewicowe ideologię prowadzą do utopii życia i państwa jako instytucji
- 4 0
-
2024-05-27 14:51
(1)
Mnie przeszkadza.
- 4 27
-
2024-05-27 20:27
Wariat premierem polskiego rzadu,do 12 mysli tak po 12 mysli inaczej,zagadnienie dla psychiatrow.
- 7 3
-
2024-05-27 10:38
władze największych miast przygotowują się na przyjęcie imigrantów z Afryki (6)
im tez krzyże przeszkadzają
- 37 12
-
2024-05-28 08:08
(2)
Mi przeszkadza ciemnogród popierający złodziei, przestępców i ruskich agentów jakimi są w PiS .
- 1 7
-
2024-05-28 09:55
weź człowieku wyłącz tvn, a włącz myślenie
- 2 0
-
2024-05-28 09:23
Biedny malutki naiwny człowieczek.
- 1 0
-
2024-05-27 12:15
Przecież już przyjęliśmy ich 300000. (2)
- 5 7
-
2024-05-27 16:37
Gdzie oni są? Z toba w pokoju? (1)
- 7 2
-
2024-05-28 08:09
M.in. u Obajtka w Orlenie ! Teraz sam mafioso z Pcima się ukrywa pośród tych imigrantów !
- 1 2
-
2024-05-27 10:28
nie widze brudu ani balaganu, rusz d i pojedz i zobacz za granicą. Korki - ile masz aut w rodzinie 3 czy 4 ?? (4)
- 8 24
-
2024-05-27 10:55
Najwięcej do powiedzenia mają Ci co byli najdalej w Wejherowie.
- 21 1
-
2024-05-27 10:52
(2)
Gdynia to jest jeden syf i śmietnik a drogi jak w Bangladeszu jeśli ta pańcia nie ma ważniejszych rzeczy niż dyskusje o krzyżach to pora odwiedzić lekarza
- 19 6
-
2024-05-28 08:10
(1)
Wyprowadź się na Podkarpacie !
- 0 2
-
2024-05-28 11:41
Adam Słodowy
Zrób to sam
- 0 0
-
2024-05-27 10:00
(1)
a ni przeszkadza , bo zamiast zając sie miastem , zajmuja się czym innym, mało tego zamiast pieniądze z budzetu na miasto iść to idą na rezydencje kościelne !!! To z czego ma to miasto inwestować!!!
- 3 17
-
2024-05-28 06:30
" idą na rezydencje kościelne "
w Gdańsku pieniądze idą na "tęczowych" , na rydwan z kartonu i na pochody z tęczową pipą oto priorytety PrezydĘtki od parzenia kawy
- 7 0
-
2024-05-27 09:56
W krajach świeckich jest mniej brudu, korków i bałaganu. (5)
Nie bez przyczyny.
- 6 20
-
2024-05-28 06:38
Od usunięcia krzyży nagle będzie czysto
Szczucia ciag dalszy. To nie krzyże sa problemem tylko właśnie to "państwo" świeckie czy wyznaniowe mniejsza roznica im wiecej rzeczy reguluje i im więcej go w życiu obywateli tym gorzej sie żyje. Panstwo wyznaniowe nakazuje jak żyć. Nasz świecki europejski socjalizm robi dokladnie to samo tylko zamiast księdza jest urzędnik. Krzyż nie jest problemem tylko antyobywatelska władza. Szczuja nas na siebie cały czas.
- 5 0
-
2024-05-27 10:39
szczególnie wzamknietych muzułmańsich dzielnicach (1)
jedź do Paryża czy Sztokholmu
- 20 4
-
2024-05-27 14:07
właśnie w krajach religijnych syf, bród i ubóstwo tak jak w Polsce
- 3 11
-
2024-05-27 10:01
(1)
A co to za teoria?
- 7 0
-
2024-05-27 10:39
z tvn
- 12 3
-
2024-05-27 09:26
(6)
A mi owszem. Trzymaj sobie u siebie w domu, wieszaj sie na krzyzu codziennie wieczorem jesli masz chec, ale nie zmuszaj nikogo do tego
- 7 28
-
2024-05-27 10:04
(5)
Dokładnie tak, zamiast pieniędzy z budzetu na miasto by wspomóc przedszkola szkoły uczelnie państwowe żłobki , kasa idzie na wypasione rezydencje kościelne. Utrzymuj sam swój związek wyznaniowy. Sam krzyz nie przeszkadza i tylko w tym masz trochę racji .
- 9 11
-
2024-05-27 15:19
Jak miasto odda to co kościołowi
Zabrało to miasto upadnie. Zapomniałeś kto pierwszy rządził i miał grunty ? Potem dopiero był rozdział i kilka rewolucji komunistów. Jak wyszło ?tragicznie. Za wzorzec podajesz francuskiego leszcza co wpuścił murzynow i dziś boi się wyjść z domu po17
- 11 1
-
2024-05-27 14:08
miasto sprzedaje grunty za 1 zl na których kler kręci biznes
- 3 7
-
2024-05-27 10:53
o czym ty bredzisz mitomanie co miasto daje?Nic
- 7 3
-
2024-05-27 10:40
gdzie są te rezydencje? ile dała dulkiewicz? (1)
- 11 3
-
2024-05-27 10:56
Vide sprawa działki na Ujeścisku.
- 3 5
-
2024-05-27 08:26
Mnie przeszkadza "mi" na początku zdania... (5)
- 9 11
-
2024-05-27 08:42
Mi nie.... (4)
Ojtam ojtam
- 8 3
-
2024-05-27 09:39
(3)
A mnie kole w oczy ta nieznajomość zasad ojczystego języka.
- 6 5
-
2024-05-27 10:15
(2)
Bo zamiast polskiego i lekcji wyrównawczych pieniądze idą na etat dla księdza i wydłużają czas uczniow w szkole do 8-9 godz , siedźcie w tym wieku sami tak w pracy bez papieroska i kawki czego wam zycze !!! To nieludzkie dlatego dzieci nie wytrzymują tego!!!
- 7 8
-
2024-05-27 11:14
Co na to twój psychiatra?
- 5 3
-
2024-05-27 10:40
teraz miliony mają iśc na lekcję z tęczowymi latarnikami
- 10 5
-
2024-05-27 08:09
(1)
Może za słabo się modlisz o brak korków
- 8 8
-
2024-05-27 09:04
no nie wiem... wystarczy przeczytać twój test i cyk korek jak znalazł
- 6 1
-
2024-05-27 07:41
Posprzataj (1)
Weź się za sprzątanie
- 0 4
-
2024-05-27 09:50
Ty pierwszy daj przykład.
- 2 1
-
2024-05-27 07:40
(3)
wladze Wolnego Miasta Gdanska krzyzami sie nie zajmuja!,bo w urzedach a miejscach publicznych ich Nie Ma,i nie szukaj problemu!!!
- 7 5
-
2024-05-27 09:49
Od kiedy? (2)
WMG? To obecnie rządzący, potomkowie przesiedleńców ze wschodu, uważani są za Niemców?
- 1 1
-
2024-05-27 10:31
(1)
to ze ciebie przywiezli to nie znaczy ze wiekszosc!
- 0 1
-
2024-05-27 11:22
Widzisz, tumanku, mnie akurat nie przywieźli, jako jednych z nielicznych w tym mieście. Ale twoich antenatów na pewno. Stąd zapewne te personalne wycieczki z twojej strony, nieprawdaż?
- 0 1
-
2024-05-27 07:12
(5)
a dlaczego tylko krzyż ?
- 12 2
-
2024-05-27 09:25
Bo tylko krzyż tam wisi?
Jakby były jakieś inne symbole, też powinny zniknąć.
- 2 1
-
2024-05-27 08:13
Bo nasz krzyż ma być zastąpiony ich gwiazdą dawida (3)
I chanuką, która Trzaskowski co roku publicznie obchodzi
- 14 2
-
2024-05-27 09:26
Jak widać, kościół potrafi pięknie znaleźć sobie nieistniejącego wroga. (2)
Trzaskowski zabronił wieszania gwiazd dawida w urzędach.
- 0 7
-
2024-05-27 10:14
(1)
Jak by zabronił to by już prezydentem nie był.
- 5 1
-
2024-05-27 12:19
Tak, tak.
Nawet nie przeczytałeś tej uchwały, tylko posłuchałeś jadu z ambony, co?
- 1 3
-
2024-05-27 07:08
To wynocha z Gdańska
- 7 16
-
2024-05-27 07:12
Miejsce krzyży jest w kościele, a nie w urzędzie. (81)
Polska jest państwem świeckim. Albo wieszamy symbole wszystkich religii, albo nie wieszamy żadnych.
- 570 653
-
2024-05-28 08:12
polska nie jest państwem świeckim. Dzięki Mieszkowi I Polska stała się państwem chrześcijańskim
skutki chrztu polski:
Chrystianizacja spowodowała umocnienie się pozycji Polski na arenie międzynarodowej oraz zwiększenie wiarygodności w kontaktach zagranicznych. Budowa szkół, powstawanie kościołów,wzmocnienie sojuszu z Czechami,
wzmocnienie władzy książęcej,
rozwój nauki na ziemiach polskich.- 8 3
-
2024-05-27 18:01
Powieś sobie co tam chcesz. Nikt Ci nie jest w stanie tego zabronić.
- 3 2
-
2024-05-27 16:03
Będą będą wszystkich. Oprócz chrześcijańskich (1)
To początek
- 17 2
-
2024-05-27 16:11
Problem będzie, gdy tęcza, półksiężyc i gwiazda będą chciały być na centralnym miejscu
- 12 2
-
2024-05-27 12:12
To sobie wieszaj gwiazdę Dawida lub Mahometa kto ci broni, widocznie nie ma chętnych...
Hołownia krzyczał że sejm ma być bez symboli religijnych...a potem skandal że Braun zgłosił świece hanukowe !!!
To co tam żydy robiły? Taka świecka tradycja,?- 22 7
-
2024-05-27 11:47
Miejsce krzyży jest w krzyżówce. (1)
W kościele to jest miejsce kości!
- 11 16
-
2024-05-28 06:44
Księża na księżyc, syjoniści do Syjonu...
Tez już było.
- 2 1
-
2024-05-27 11:17
Najlepiej gorujac nad miastem.
np Krzyz milenijny. :P
- 1 0
-
2024-05-27 10:57
jak przyjadą ci z Afryki pajacyku toi będziesz na paluszkach chodził bo jak gębę otworzysz że się modlą i wyją co piątek to postępacka władza która teraz ściąga krzyże okrzyknie cię hejterem i zamknie jak w postępackiej kanadzie
- 22 15
-
2024-05-27 10:48
ojej, a co z ulicą Świętego Ducha, Świętojańską itp itd na Głównym Mieście? czy rażą Twoje czułe serduszko? (3)
- 16 8
-
2024-05-27 12:20
Jest ulica Jednorożca, to może być i Ducha Świętego. (2)
- 11 9
-
2024-05-27 16:23
Zwłaszcza, że Jednorożca jest w peryferyjnej dzielnicy, a Św. Ducha w centrum:)
- 4 1
-
2024-05-27 12:44
hahaha :D w punkt!
- 5 4
-
2024-05-27 10:17
świeckim to był PRL (nawet czerwone szmaty były) (3)
czy to ma wrócić?
- 19 13
-
2024-05-27 18:39
nawet połączone z białym
ale to chyba zostalo
- 0 5
-
2024-05-27 12:20
Taki był świecki, że kościół miał wtedy największe dochody w historii.
- 8 12
-
2024-05-27 10:55
Jaaaasne, zdejmiesz krzyże z urzędu i nagle nastanie prl.
- 12 7
-
2024-05-27 09:34
Albo
Albo formalizujemy istniejący stan i wprowadzamy religię państwową z jasno określonymi obowiązkami Kościoła względem państwa i państwa względem Kościoła. Jak w niektórych krajach protestanckich.
- 8 7
-
2024-05-27 09:06
Jak ktoś ma potrzebę niech zawiesi obok inne symbole (5)
- 5 11
-
2024-05-27 09:24
(4)
Ale jak satanisci wywieszą swój to dla katolików to będzie obraza uczuć
- 21 6
-
2024-05-27 10:21
(3)
Jakie wartości propaguje satanizm? Jakie miejsce w kulturze Polski i jej rozwoju ma satanizm? Czy to wyznanie diabła posłuży stosunkom międzyludzkim? Same antyspołeczne i niezgodne z prawem wartości zabijanie itp. to chciałbyć eksponować w urzędach serio?
- 14 14
-
2024-05-27 12:25
Czyli nie masz w ogóle pojęcia kim są i jakie wartości wyznają Sataniści, co? (1)
- 5 7
-
2024-05-28 15:37
To chyba dobrze, co?
- 0 0
-
2024-05-27 11:46
Zanim cokolwiek napiszesz, naucz się języka polskiego!
- 6 1
-
2024-05-27 08:53
codziennie (1)
kupujesz pieczywo od wszystkich piekarni? jeśli nie jesteś rasistą.
- 9 5
-
2024-05-27 09:27
Powiesiłeś sobie logo piekarni nad drzwiami?
- 0 8
-
2024-05-27 08:46
Masz rację: nie wieszamy żadnych. Tęczowych też (1)
- 24 6
-
2024-05-27 09:27
Widziałeś kiedyś tęczową flagę obok godła w urzędzie?
Ja nie.
- 13 18
-
2024-05-27 08:36
tylko na papierze (1)
w praktyce każdy widzi, jakie prerogatywy ma KK
- 6 9
-
2024-05-27 09:50
Napisz, jakie.
- 3 1
-
2024-05-27 08:35
To jest postępowanie ahistoryczne (13)
W dużym uproszczeniu zbitka Polak-katolik nie wzięło się z pogardliwego określenia, którym operowały komuchy, ale jeszcze z okresu, gdy byliśmy pod zaborami, a kościół katolicki (w odróżnieniu od protestanckich Prus i prawosławnej Rosji) pełnił rolę zastępczego państwa dla Polaków. Historia, choć w innej formie, powtórzyła się za czasów władzy PZPR.
Polska ma charakter świecki (a nie laicki), ale Polska nie pojawiła się wczoraj i nie powinna odcinać się od ważnej części swojej tożsamości.- 27 13
-
2024-05-28 09:44
zabory, i krytyka papieża polskich powstań ;)
- 1 0
-
2024-05-27 09:24
Te tożsamość przyjęła ze strachu, nie chce takiej tożsamości
- 9 12
-
2024-05-27 08:52
Tak ale Polska już nie jest pod zaborami (4)
A KK nie pełni roli zastępczego Państwa, choć ewidentnie nadal o tym marzy
- 18 14
-
2024-05-27 12:29
właśnie cały czas pełni rolę zastępczego Państwa, wskazują na to chociażby apele biskupów wysyłane do władz
- 3 2
-
2024-05-27 09:52
(2)
Naprawdę niczego nie rozumiesz, czy tylko tak udajesz?
- 6 10
-
2024-05-27 12:28
Tu nie ma czego rozumieć. (1)
Ta teoria nie trzyma się kupy i nie jest niczym podparta.
- 1 3
-
2024-05-27 13:48
Mylisz teorię z faktami.
- 0 0
-
2024-05-27 08:51
KK był wygodny dla zaborców, bo powstrzymywał rewolucje (5)
Było wielu niskich rangą księży, którzy faktycznie zaangażowali się w ruchy niepodległościowe. Ale hierarchowie byli konserwą, która się z władzami dogadywała (z krótkim okresem przedstyczniowym) i tak naprawdę utrzymywała porządek społeczny.
W czasie rewolucji 1905-1907 kościół i jego endeckie przybudówki jawnie występują przeciwko robotnikom, walczącym nie tylko o poprawę bytu, ale i o swobody obywatelskie dla Polaków.- 16 11
-
2024-05-27 10:59
jakie rewolucje takie jak we Francji czy to co było w Hiszpanii pod koniec lat 30?Gdzie czerwona komusza banda degeneratów i zwyroli utopiła dosłownie kraj we krwi?Dziś potomkowie tych zbrodniarzy mszczą się nawet po śmierci na generale Franco za to że trochę krwi bolszewickim świniom utoczył
- 5 4
-
2024-05-27 09:53
O losie!
Znowu neo marksistowska narracja historii. W XXI wieku? Serio?
- 4 9
-
2024-05-27 09:41
Hierarchowie KK zawsze dogadywali się z władzą, bo zawsze byli tam gdzie konfitury. (2)
- 12 7
-
2024-05-27 09:56
Dobrze że ci od Chanuki nie dogadują sie z władzą w PL... a nie czekaj... Hołownia, Dulkiewicz, Trzaskowski... (1)
Ok ale ci od Jarmułek to już na pewno nie będą w nich śmigać po budynkach państwowych... a nie czekaj... Biedroń w Sejmie RP
- 7 7
-
2024-05-27 12:29
Dopóki Sejm utrzymuje kapelana, dopóty mogą sobie śmigać w Jarmułkach.
A powinni pozbyć się obu.
- 1 6
-
2024-05-27 08:35
A ty (5)
Powinieneś mieć zakaz obchodzenia wolnych dni religijnych podczas całego roku i zapier..... w pracy jak grzeczny ludzik ateistyczny.
- 16 17
-
2024-05-27 09:38
Ty jako katolik poszukaj sobie własnych świat. Bo na razie to obchodzisz wszystkie pogańskie tylko pod innymi nazwami.
- 16 9
-
2024-05-27 09:13
Tę kwestie reguluje ustawa, a nie widzimisię katolików. (3)
- 10 5
-
2024-05-27 09:54
(2)
Nie zasłaniaj się ustawami. Zacznij zmieniać rzeczywistość. Uczcij święta pracą, czerwony junaku.
- 6 5
-
2024-05-27 12:30
Nie mogę, kościółkowi zabronili mi pracować. (1)
- 3 5
-
2024-05-27 13:49
Kolejny internetowy "siłacz":)
Czyli na siłę szukasz usprawiedliwienia dla swojego nic nierobienia.
- 3 5
-
2024-05-27 08:06
gdyby nie zrzyz to bys beczal po rusku albo gorzej po niemiecku w obozie. (11)
- 18 15
-
2024-05-27 14:43
A słyszałeś o konkordacie (1)
Watykanu z Trzecią Rzeszą? Czy o tym nie wolno mówić w Polsce?
- 7 3
-
2024-05-27 14:47
Zaiste, wyjątkowo infantylny wpis
A słyszałeś, panie młotkowy, o porozumieniu Polski z Trzecią Rzeszą? O innych państwach europejskich nie wspominając?
- 2 4
-
2024-05-27 09:34
Gdyby nie krzyż, to zaborów by nie było...
- 9 9
-
2024-05-27 08:42
Ta, bo ruscy i niemcy nie mają krzyży... (7)
- 4 6
-
2024-05-27 09:04
(6)
Widzę, że nie wiesz jaki wpływ na historię Polski miał Kościół, jego przedstawiciele i wiara katolicka.
- 8 4
-
2024-05-27 15:46
Wiemy ,123 lat zaborów
- 2 2
-
2024-05-27 09:28
Wiem. Dzięki niemu to my jeździmy na zachód na szparagi, nie oni do nas.
- 6 10
-
2024-05-27 09:25
(3)
Ty nie wiesz na pewno, od czego tu zacząć? Może od pańszczyzny ?
- 2 1
-
2024-05-27 11:28
(2)
Po grzbietach takich jak ty, mój dziad na konia wsiadał:)
- 2 1
-
2024-05-27 12:30
Potomek biskupa? (1)
- 0 2
-
2024-05-27 13:50
Nie, twojego pana, Janie.
- 0 1
-
2024-05-27 08:00
(2)
Nie podoba się? To wyprowadź się z tego kraju, nikt nie każe Ci tutaj mieszkać
- 16 18
-
2024-05-27 08:38
Katolicy....do Watykanu, tam Papa czeka na was. (1)
- 14 13
-
2024-05-27 09:55
A gdzie tacy jak ty? Na Madagaskar? Szkoda Madagaskaru.
- 7 5
-
2024-05-27 07:43
(15)
jestem tego samego zdania. Tolerować ale nie promować ! Wiszący krzyż w takim miejscem jak urząd jest promowaniem pewnych ideologii
- 29 28
-
2024-05-27 08:24
Ty przestań używać języka polskiego. Promujesz 'pewne ideologie'!
- 8 12
-
2024-05-27 07:45
Tęczowa flaga na słupach czy urzędach to też promowanie pewnej ideologii (13)
To jest dla ciebie ok? Krzyż dla odmiany jest elementem tożsamości kulturowej PL - od setek lat, czego nie powiesz o tej fladze...
- 47 18
-
2024-05-27 08:15
Obrzydliwej w dodatku
- 9 8
-
2024-05-27 07:52
(11)
Piszesz o słupach a tu jest mowa o urzędzie. Czy w urzędzie koło godła wiszą tęczowe flagi?
- 20 26
-
2024-05-27 09:56
To nie słupy lecz maszty! Czaisz różnicę?
- 4 1
-
2024-05-27 08:16
Niedługo będą. I jeszcze gwiazdą dawida pewnie (6)
- 10 8
-
2024-05-27 09:42
I lortrety molestowanych przez księży dzieci. (5)
- 3 8
-
2024-05-27 09:57
Lepiej ci po tym dowaleniu KK? Jaki masz w tym cel? (4)
To jest ta wasza inkluzywność, miłość, tolerancja?
- 6 3
-
2024-05-27 12:40
(1)
Katotaliban won!
- 3 5
-
2024-05-27 13:51
Synek, nie turbuj się tak mocno, bo jeszcze bardziej odlecisz:)
- 1 0
-
2024-05-27 12:31
Jaki cel? Może na przykład doprowadzenie KK do zaprzestania takich praktyk, jak ukrywanie pedofili? (1)
- 3 8
-
2024-05-27 13:06
Masz na myśli tych pedo, których kryją media, showbiznes, "wielcy tego świata" ? Czy może tych co pod przykrywką...
...Drag wchodzą do przedszkoli (bo oczywiście do domu starców nie pójdą...) ?
- 6 0
-
2024-05-27 08:07
Poczekaj, poczekaj
- 9 0
-
2024-05-27 08:07
tak - jakies napisy, pictogramy,ze wszystkie zboczenia i degeneracje dla urzadu sa 'friendly' . To chyba cos w tym stylu.
- 11 2
-
2024-05-27 07:57
Niestety, zdarza się.
Teraz jeszcze przy okazji jakichś imprez w rodzaju "dni tolerancji", ale kto wie, co będzie potem?
- 12 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.