• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dlaczego pociągi Intercity nie stają w Orłowie?

Patryk Szczerba
25 listopada 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
  • Peron PKP Gdynia Orłowo 22.11.2018 Gdynia
  • Peron PKP Gdynia Orłowo 22.11.2018 Gdynia
  • Peron PKP Gdynia Orłowo 22.11.2018 Gdynia
  • Peron PKP Gdynia Orłowo 22.11.2018 Gdynia
  • Peron PKP Gdynia Orłowo 22.11.2018 Gdynia
  • Peron PKP Gdynia Orłowo 22.11.2018 Gdynia
  • Peron PKP Gdynia Orłowo 22.11.2018 Gdynia
  • Peron PKP Gdynia Orłowo 22.11.2018 Gdynia
  • Peron PKP Gdynia Orłowo 22.11.2018 Gdynia
  • Peron PKP Gdynia Orłowo 22.11.2018 Gdynia
  • Peron PKP Gdynia Orłowo 22.11.2018 Gdynia
  • Peron PKP Gdynia Orłowo 22.11.2018 Gdynia

- Czy są plany, by na wyremontowanej stacji w Orłowie zatrzymywały się pociągi ekspresowe? - pyta pan Jarosław. - Nie ma w tym miejscu na to popytu. W sąsiedztwie stacji jest tylko osiedle domów jednorodzinnych - odpowiadają przedstawiciele PKP Intercity.



Stacja Gdynia Orłowo była remontowana przy okazji modernizacji trasy kolejowej między Gdynią i Warszawą. Prace zakończyły się ok. pięciu lat temu. Pojawiła się nowa nawierzchnia, windy pozwalające mniej sprawnym dostać się z i na powstałą nad peronami kładkę.

Zastosowano białą kolorystykę, z czasem pojawiły się nowe wyświetlacze, które jednak - podobnie jak we Wrzeszczu - są oklejone taśmą, bo system nadal czeka na uruchomienie.

Czytaj więcej o początku remontu w Orłowie

PKP Orłowo: Intercity nie zatrzymuje się



Nie brakowało pasażerów, którzy z nadzieją patrzyli na zakończenie prac, licząc, że po modernizacji stacji, tak jak przed laty, będą się tu zatrzymywać pociągi ekspresowe. Stacja w Orłowie to bowiem jedyne miejsce z peronem dla pociągów dalekobieżnych między Gdańskiem Głównym i Gdynią Główną, gdzie "ekspresy" nie stają.

Obecnie pasażerowie mogą wysiadać na trzech stacjach w Gdańsku (Główny, Wrzeszcz, Oliwa), w Sopocie Głównym i później dopiero na stacji Gdynia Główna. Przez Orłowo jedynie przejeżdżają, a na stacji zatrzymują się tylko pociągi regionalne.

Jest ich dużo, ale jak twierdzą mieszkańcy, to nie wyczerpuje zapotrzebowania.

Mieszkańcy: trzeba zmian, bo przybywa mieszkań



Jak wskazują, w okolicy powstały bądź powstają nowe inwestycje mieszkaniowe, jak np. Nowe Orłowo, czy kompleks Alvarium przy al. Zwycięstwa, obok jest centrum handlowe Klif, a dzielnica jest popularna wśród turystów przyjeżdżających odpocząć nad morze, więc również pociągi Intercity powinny tu stawać.

Przez stację PKP Gdynia Orłowo obecnie pociągi Intercity tylko przejeżdżają. Przez stację PKP Gdynia Orłowo obecnie pociągi Intercity tylko przejeżdżają.
- Nie rozumiem, dlaczego dyskryminuje się mieszkańców z Gdyni. Przecież nie tylko pasażerowie z Orłowa korzystaliby ze stacji. Bliżej niż z Gdyni Głównej miałyby stąd osoby z Redłowa, Małego Kacka, nie mówiąc o tych mieszkających na Karwinach czy Dąbrowie - dziwi się pan Jarosław.

PKP Intercity: pociągi nie zatrzymują się, bo wokół są domy jednorodzinne



Przedstawiciele PKP Intercity rozwiewają nadzieje mieszkańców, tłumacząc, że na to, by pociągi zatrzymywały się w Orłowie... brakuje zapotrzebowania.

- Nie ma tam takiego na to popytu. W sąsiedztwie stacji jest tylko osiedle domów jednorodzinnych. Przewoźnik nie przewiduje w najbliższym czasie zatrzymywania się pociągów na stacji - komentuje Agnieszka Serbeńska, rzecznik PKP Intercity.

PKP Orłowo: słaba infrastruktura wokół



Choć przewoźnik nie przyznaje tego wprost, to nie można wykluczyć, że okolicznością niesprzyjającą temu, by pociągi stawały w Orłowie, jest też kiepska infrastruktura wokół stacji.

Brakuje porządnego dworca i mimo że jest galeria handlowa, to dojście na stację, chociażby z powodu kładek i psujących się wind, jest utrudnione.

Nie ma też miejsc parkingowych. Trzy lata temu pojawiły się też problemy z postojem przy stacji. Teren, gdzie stawały auta, PKP oznaczyła jako swój, zakazując tabliczką postoju.

Miejsca

Opinie (265) ponad 10 zablokowanych

  • (1)

    Pendolino powinno zatrzymywać się tylko Gdynia Główna Sopot i Gdańsk Główny w Trójmieście . Sam przejazd z Gdyni do Gdańska zajmuje prawie pół godziny po co Oliwa i Wrzeszcz to jest ekspres czy skm?

    • 18 6

    • Oliwa i wrzeszcz to największe dzielnice gdańska

      • 3 3

  • Zatrzymuja się tam jedynie Koleje Regionalne Regio, ale tylko niektóre

    wsiada tylko kilka osób.

    • 7 0

  • a dlaczego intercity nie zatrzymuja sie na nieczynnej stacji Gdansk Św Wojciech albo Lipce?

    dyskryminacja!!!

    • 7 0

  • PKMka powinna stawać w Orłowie

    • 11 4

  • Bo ten przystanek dalekobieżny od lat jest coraz bardziej bez sensu (1)

    Zastanówcie się skąd się wzięła stacja/przystanek dalekobieżny Gdynia Orłowo. Przed wojną Orłowo Morskie było stacją graniczną od polskiej strony z WMG. Brak tej granicy już podkopał sensowność jej umiejscowienia. Dodatkowo wybudowanie SKM spowodowało kompletną utratę znaczenia stacji. Od dziesięcioleci nie zatrzymywały się tu pociągi, które teraz nazywamy kwalifikowanymi. Stacja istniała jedynie z powodu pewnego uroczego bezwładu wpisanego w "korporacyjne DNA" :) komuszego PKP. Umiejscowiono na niej różne zapleczowo-warsztatowe funkcje, a że peron był... Swoją drogą artykuł naiwny, dzień był nudny, spece od kolei mieli wolną niedzielę no i człowiek nie w temacie "z braku laku" rozpoczął odkrywanie problemów trójmiejskiej komunikacji... :D Niemniej dyskusja nad tekstem może stanowić ciekawy przyczynek do przemyślenia na nowo różnych aspektów siatki komunikacyjnej metropolii. Osobiście uważam, że peron dalekobieżny jest tam zupełnie niepotrzebny. Autor nie zauważył też, że przy okazji modernizacji został on skrócony i nie wiem, jak to by było z mieszczeniem się w nim pociągów przewoźnika Intercity. CO do głębszych przemyśleń: na odcinku do Gdyni Gł. przydałby się przystanek SKM nad Wielkopolską, sens miałoby też przesunięcie peronu Redłowa w kierunku Gdyni na drugą stronę wiaduktu i wybudowanie drugiego wejścia na niego kładką łączącą tereny PPNT z dzielnicą biurową. W ogóle, jeśli chodzi o SKM to chyba przychodzi czas, żeby chociaż poddać pod analizę rewizję lokalizacji przystanków i możliwość wybudowania paru nowych.

    • 13 1

    • Kiedyś istniał przystanek przy Wielkopolskiej

      Zanim jeszcze wybudowano nasyp i wiadukt. Do niedawna stał pod nasypem dawny budynek stacyjny, nie wiem czy jeszcze istnieje.

      • 0 0

  • Ds

    Może dlatego, ze Orłowo to nie Wldzczows???

    • 0 6

  • A dlaczego jeszcze nie zatrzymuje się na Oruni i w Pruszczu skoro jest Gdański?

    • 4 1

  • Niestety gdyby to był oblegany kurort

    To pociągi same by się zatrzymywały. Orłowo to wioseczka. Już kiedy remontowali ten peron zastanawiałem się po co to robią. A peron skm stary i zniszczony

    • 10 0

  • mozna..można

    a Włoszczowa Północ..??

    • 7 1

  • orlowo

    mieszkam w orłowie i uwazam ze wyrzucono pieniadze na remont peronow jestesmy tylko dzielnica - lepiej jakby polozyli mi twardsza nawierzchnie na ulice bo czekam od 1958

    • 13 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane