• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dodatkowe połączenia na trasie PKM i na Kaszuby

ms
8 października 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Poranny kurs z Kartuz do Gdyni oraz trzy pary połączeń między Gdynią i Wrzeszczem mają ulżyć pasażerom PKM, którzy skarżą się na tłok w przepełnionych składach. Poranny kurs z Kartuz do Gdyni oraz trzy pary połączeń między Gdynią i Wrzeszczem mają ulżyć pasażerom PKM, którzy skarżą się na tłok w przepełnionych składach.

Dodatkowych sześć pociągów dziennie między Gdynią Główną a Wrzeszczem na trasie PKM i jeden poranny z Kartuz do Gdyni wyjedzie na szyny w najbliższy poniedziałek, 14 października. Pociągi obsługiwane będą dwuczłonowym szynobusem ze 130 miejscami siedzącymi.



Jak oceniasz funkcjonowanie pociągów na trasie PKM?

Pasażerowie korzystający z pociągów kursujących linią Pomorskiej Kolei Metropolitalnej zgłaszali ostatnio, że niektóre pociągi są bardzo przepełnione. Pisała o tym choćby nasza czytelniczka w ostatni weekend, w artykule pt. Trudny los pasażera PKM.

- Samorząd województwa pomorskiego, wychodząc naprzeciw zwiększonym potrzebom przewozowym, postanowił uruchomić dodatkowe połączenia pomiędzy Gdynią a Gdańskiem Wrzeszczem i Kartuzami - mówi Ryszard Świlski, wicemarszałek województwa pomorskiego.
Dodatkowe pociągi obsługiwane będą dwuczłonowym szynobusem PESY SA133, który mieści około 130 osób na miejscach siedzących. Operatorem tych dodatkowych połączeń będą Przewozy Regionalne.

Sześć dodatkowych połączeń w Trójmieście, jedno na Kaszuby



Dodatkowych pociągów będzie siedem. Sześć pojedzie między Gdańskiem Wrzeszczem a Gdynią Główną. Na szlak wyjedzie też jeden dodatkowy, poranny skład z Kartuz przez stację Gdańsk Osowa (z pominięciem linii PKM) do Gdyni Głównej.

- Z Gdyni Głównej składy odjadą o godzinach: 8:41, 14:31, 17:31, z Gdańska Wrzeszcza o 10:01, 15:31 oraz 19:16. Z Kartuz do Gdyni pociąg wyruszy o 7:17 - informuje wicemarszałek Świlski.

Koszt dodatkowych połączeń: 950 tys. zł do końca roku



Za uruchomienie dodatkowych połączeń, samorząd województwa dopłaci kolejarzom z Przewozów Regionalnych 950 tys. zł. To koszt obsługi tych pociągów do końca obecnego rozkładu jazdy, który obowiązuje do końca roku. Pracownicy Urzędu Marszałkowskiego, który finansuje połączenia kolejowe na Pomorzu, przekonują, że te połączenia zostaną zachowane w kolejnym rozkładzie jazdy.
ms

Opinie (278) ponad 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • :) (9)

    super :)

    • 48 21

    • jest się z czego cieszyc? (5)

      co to zmienia?

      • 8 5

      • Dokładnie NIC (4)

        PKM się jedzie głównie DO i Z pracy. To oznacza, że dodanie kursów o godzinie 14 i 17 nic nie rozwiąże. Poza tym w Polsce ludzie pracują 8 godzin dziennie, więc jeśli jadą o 8.41 na 9 to będą wracać po 17. A z Wrzeszcza nie ma żadnego składu PKM po 16.46 aż do 19. Czy ktoś kto układa te rozkłady w ogóle myśli??? Będą dopłacać do pustych pociągów o 14. Super.

        • 18 3

        • Jak nie ma żadnego składu między 16:46 a 19? (1)

          Jest dobre kilka pociągów! Może chodziło Ci o pociągi do Kościerzyny?

          • 4 1

          • Nie, o PKM do Gdyni

            Sprawdź rozkład

            • 0 1

        • (1)

          Zmienię prace i pracujcie po 3 godziny. Takie rozwiązanie.

          • 0 2

          • zmieńcie pracę, weżcie kredyt i podiwańcie obraz z pałacu

            rada prezydencka

            • 2 1

    • (1)

      A p. Świlski nie zrobił sobie zdjęcia? Nie przecinał z tego powodu wstęgi. To jedyne co zrobił przez całą swoją kadencję....

      • 5 0

      • akurat jego widziałem nie raz w pociągu PR. Nie ma co narzekać bo im więcej połączeń załatwi tym lepiej

        • 0 0

    • Najbardziej zawalone są pociągi ok 7-7:45 w okolicach Jasienia

      A oni dokładają popołudniu ?

      • 1 0

  • brawo (17)

    idą wybory i wszystko się da...:)

    • 121 17

    • Dokładnie, tania kiełbasa wyborcza (8)

      A problem można naprawdę łatwo rozwiązać - fakt - mało efektownie, ale za to efektywnie.
      Wystarczyłoby do porannych dwuwagonowych zestawów doczepić po jednym tradycyjnym wagonie bezprzedziałowym i już prawie 150 miejsc więcej. Te wagony po porannym kursie odstawić na bocznice w Gdyni i we Wrzeszczu i doczepić do kursu popołudniowego.
      Takie "bonanzy" jeździły z Gdyni na Hel i do Kościerzyny, więc nie ma argumentu, że Pesy są za słabe do pociągnięcia. I tak wloką się niemiłosiernie wolno ze względu na oszczędności paliwa.

      • 12 5

      • Mylisz się, pociągi do Kościerzyny nigdy nie były wzmacniane dodatkowym wagonem dołączanym do pojedynczego autobusu szynowego. (7)

        Na linii helskiej można sobie na to pozwolić, bo podjazdy są znacznie krótsze i nie ma zatrzymań w trakcie pokonywania wzniesień.

        • 7 3

        • A Rekowo, Swarzewo? (2)

          Jest mniej, ale sa.
          Podobne sklady jezdza na linii do Szczecinka.

          • 3 1

          • Porównywanie Rekowa czy Swarzewa do linii PKM jest co najmniej nie na miejscu, bo różnica jest pewnie dziesięciokrotna. (1)

            A na linii do Szczecinka jeżdżą zwykłe szynobusy bez dodatkowych wagonów.

            • 0 0

            • podjazd w Rekowie

              Kępa Oksywska ma ok. ok. 100m npm, Swarzewska podobnie. I pewnie dlatego tam jeżdżą dwa (!) szynobusy z bonanzą. 10x to by Tatry przejechał (przełęcz Żdziarska z szosą 1100m) a nie Wieżycę.
              Nie jeżdżą, powiadasz, do Szczecinka... To czym ja jechałem?
              Może już nie jeżdżą... Albo nie zawsze. Jeżdziły pojedyncze szynobusy Regio z bonanzą do Tczewa. Tylko że to raczej nie były Pesy.

              • 0 0

        • bo jakiś baran z drugim niepodPiSanym baranem wybrali se składy trój a nie cztero członowe (2)

          • 0 4

          • Mylisz się (1)

            Te za krótkie składy kupili panowie marszałkowie. Chcieli przyoszczędzić na spalinówkach, bo zbliża się elektryfikacja...tylko, że elektryfikacja na liniach PKM będzie najwcześniej za 3-4 lata, a ruch ciągle rośnie. W tej sytuacji...nie wiem jak Państwo, ale ja sp...am do Senatu! ;)

            • 5 0

            • mam nadzieje, że ci się nie uda sp... do senatu. trzymam kciuki

              • 3 0

        • I tu to Ty się mylisz

          Wiele razy jechałem bonanząna tej linii więc nie siej taniej propagandyI

          • 0 0

    • Zgadza się.
      Swilski liczy na poparcie w wyborach.

      • 11 3

    • Raczej teraz będzie korekta rozkładu jazdy na PLK i można coś zrobić

      • 2 1

    • obywatel Pisuar (2)

      a ile przed wyborami Pis rozdaje forsy klerowi i Rydzykowi dla zyskania głosów ok. 3 milionów rydzykowych babć i namawianych wiernych na kogo trzeba głosować w kościołach ,co?

      • 3 4

      • No ile?

        • 4 1

      • Kup te glosy

        Skoro to takie latwe. Wolny rynek-wolna cena.

        • 0 0

    • (1)

      Nie, nic się nie da, przejazdy o tych godzinach nic nie zmienią. Problem jest w godzinach szczytu a nie o 19.

      • 5 0

      • dokładnie powinny podwójne składy jechać po 6:oo i 7:oo

        a wracać podwójnie ok 16:oo i 17:oo
        ... a reszta może zostać bez zmian

        • 2 0

    • Morawiecki :

      obiecyjemy wszystko obiecywać to co ludzie chcą by im obiecano

      • 0 1

  • (4)

    Super.Ja pamiętam jeszcze kochani połączenia do Kościerzyny,kłęby dymu,otwierane specki i grających na czarnych neseserach w karty.I co jakiś czas tabaczka.

    • 78 9

    • grane było w baśke, żadziej w skata, ale z neseserami przegiołeś (2)

      • 7 1

      • Ale ortografia... (1)

        • 8 1

        • sam nic nie pisz jak cię tam nie było

          ja jeździłem i wiem że było żadziej
          , a nie jakoś inaczej

          • 0 0

    • I Wieczór Wybrzeża do Specka. A na przekąske podwawelska w Trybune Ludu zawinięta, to se ne vrati...

      • 1 0

  • Wszystko fajnie, pięknie ale... (4)

    ...czy tak będzie i po wyborach?

    • 56 8

    • Nie (3)

      Kasy nie ma i nie bedzie...

      • 10 0

      • Jest na 500+ ale na inne nie ma ! Tylko na 500+ i trzynastki i czternastki (2)

        • 1 2

        • Ale nie w samorzadzie (1)

          To inna kasa. I calkiem niezle zainwestowana. Na dodatek, kazdy uczastnik sceny politycznej mogl to zrobic.

          • 0 0

          • nie nazywajmy tego nieoPiSanego g-na perfumerią

            • 0 0

  • kiełbaska wyborcza;) (3)

    • 52 16

    • skoro podali jaki koszt, to mogli podać ile się spodziewają z tego z powrotem

      • 0 0

    • bardziej Salami wyborcze ... bo podawane w plasterkach

      • 2 0

    • ale tu słowa maja poparcie czynami a nie tylko puste iobietnice bo i tak za jakiś czas wszyscy zapomna :)

      • 0 1

  • (12)

    Pociągi PKM powinny jeździć do Gdańska Głównego. Od Wrzeszcza po torach SKM i zatrzymywać się w Gdańsku Głównym przy peronie IV i V.

    • 178 14

    • tak jest. 100 % popieram - Gdańsk Główny

      • 21 2

    • PKM ma odciążać SKM? (10)

      Przecież to PKM ma braki połączeń. Gdy PKM będzie wzmacniać częstotliwość kursów na starej linii SKM Gdańsk - Gdynia, to mniej taboru zostanie na połączenia PKM. Skutek będzie odwrotny do zamierzonego, mianowicie jeszcze mniej kursów PKM i większy tłok w PKM. O to chodzi?
      W sytuacji braków taboru PKM należy zrobić dokładnie odwrotnie. Skasować wszystkie kursy PKM po starej linii Gdańsk - Gdynia i skierować te składy do Kartuz i Kościerzyny.

      • 17 9

      • Nie, ma wygodnie dowiezc tam gdzie mozna (5)

        I tam, gdzie kieruje sie strumien podroznych. I pamietaj, ze nie ma zunifikowanej taryfy(wspolny bilet) , wiec przesiadka to koszt...
        I tak ma byc! Wszyscy zarobia na potrzebowskim.

        • 5 6

        • Ekspercie (4)

          Po linii PKM i SKM obowiązuje ten sam bilety.

          • 10 1

          • Na linii PKM (3)

            We Wrzeszcz zmieniasz przewoznika. SKM swiadczy usluge dla PKM. Nawet na linii PKM masz pociagi z roznymi regulaminami, bo czesc skladow prowadz Regio.

            • 0 6

            • Doucz się (1)

              Jest jeden bilet. Bilety skm są ważne w pociągach PR na rej trasie. Plus na to wszystko są ważne też bilety metropolitalne

              • 3 0

              • Na trasie PKM

                Bo część składów prowadzi Regio. Z innym regulaminem i tez można sie zdziwić. Ale nie na trasie 501 (250) czy e65. Czasem ogłasza się dyspensę w związku z remontami czy awariami. Na szczęście w Regio praktycznie nie ma kontroli. W SKM nie radzę...
                Za metropolitalny dziękuję.
                250pln co w Wawie kosztuje 100.
                Ogólnie SKM jest bardzo kreatywne w odstępstwach od ogólnego regulaminu przewozów kolejowych PKP.

                • 1 0

            • Bilety są wzajemnie honorowane. Nawet bilet PR do Gdańska Głównego jest ważny aż do Śródmieścia. Jedyny problem to brak biletów 24h w PR.

              • 1 0

      • (2)

        Kaszuby won z trójmiasta!!!

        • 1 17

        • (1)

          No jak, przecież Gdańsk to stolica kaszub - tak mówią ci z POKO....

          • 6 1

          • Nie tylko kaszub. Stolicą też dla Gdyni.

            • 1 1

      • PKMki jeżdzą rzadko. Z skmki wysiądziesz na wrzeszczu i co? Musisz czekać 20 minut na kolejną pkmkę. A tak wsiadasz w głównym i w 10-15 min. jesteś już na strzyża bez zbędnego czekania.

        • 1 1

  • Pytanie do SKM i polregio (13)

    Dlaczego ciągle brakuje bezpośrednich połączeń do Gdańska Głównego jak od 4 lat linia PKM jest połączona z torami SKM i dalekobieżnymi które bezpośrednio z Wrzeszcz biegną do Głównego

    • 102 7

    • Chodzi o to

      żeby nie było konkurencji pomiędzy pkm, skm, regio itp.

      • 3 11

    • Myslisz ,że SKM i polregio to czytają i Ci odpowiedzą?

      • 13 2

    • (1)

      Przewlekły remont stacji i dworca Gdańsk Główny i braki taborowe dla linii PKM a nie konkurencja jak ktoś kto niby zna temat napisał wyżej

      • 13 3

      • Tez

        Czyli, ogolna niemoznosc i kleska urodzaju.

        • 7 0

    • Brakuje i ma brakować. PKM-ki mają jeździć na nowych liniach a nie dublować SKM-ki których i tak jest stosunkowo dużo. Przesiąść się zawsze można.

      • 19 9

    • Tory sa

      Ale za duzo po nich jezdzi. Od Wrzeszcza do Glownego. A na 501 nie wjada za darmo.

      • 9 0

    • We Wrzeszczu nie ma połączenia torów dalekobieżnych z torami SKM. (1)

      • 6 1

      • noooo ciekawym dlaczego?

        ;)))))

        • 1 1

    • To pytanie do marszałka moi drodzy.

      Marszałek zamawia u przewoźników usługę - skąd, dokąd i jak często mają jechać. I on też zbiera kasę za bilety, a potem płaci przewoźnikom.

      • 9 0

    • Trzeba zapytać (1)

      tego pana co właśnie ogłosił, że będą dodatkowe, nikomu niepotrzebne w tych godzinach połączenia. To przecież on decyduje.

      • 8 2

      • najpier to trza naprać na odlew - a potem pytać

        • 0 0

    • PKM nie jeździ do Gdańska Głównego ponieważ na tym odcinku dubluje się z SKM.

      • 4 3

    • Bo robiony jest dworzec Główny? Wymiana torów + odnowione tory

      • 0 0

  • Super, a może tak godzinę wcześniej coś puścić? (11)

    Te mają zabierać pasażerów, którzy nie dadzą rady się zmieścić w porannych pociągach?

    • 157 0

    • (6)

      Godziny dodatkowych pociągów z d*py wzięte. Najbardziej oczekiwane dodatkowe połączenia są w godzinach szczytowych (6:00-8:00 i 15:00-17:00), że o połączeniach nocnych dla pasażerów z i do lotniska nie wspomnę.

      • 79 1

      • Ale właśnie wtedy cały tabor jest wykorzystany. (5)

        A co do nocki, to... port lotniczy jest tak samo chętny do dopłacania do kursów jak Gdańsk,Gdynia czy Kościerzyna.

        • 12 0

        • co wy macie z tym dopłacaniem? (4)

          wystarczy uwolnić rynek kolejowy ... wejdą czesi i niemcy i rozpi er...ą w try miga całe to PKP...

          • 4 7

          • Kolejny "ekspert" (1)

            Tak, bo u siebie Czesi i Niemcy jeżdżą na kolei aglomeracyjnej bez dotacji, żadnej nic... xD

            • 7 0

            • a wystarczy nie kraść

              i nie gadać... że te nagrody nam się po prostu należały

              • 1 2

          • przecież jest Arriva (1)

            no i co?
            Jakoś przetargów nie wygrywa. Nie wozi rowerów...
            A jak działa, to zapytaj w bydgoskiem...

            • 0 1

            • Jak

              Jak ma wygrywać przetargi, skoro nikt ich nie ogłasza!

              • 0 0

    • Kto wymyślił te godziny? (1)

      Te godziny w żaden sposób nie rozładują porannych ścisków w PKM, ani popołudniowych.
      Godziny szczytu trwają od 6 do 8 oraz od 15 do 17 i to w tych godzinach powinno coś więcej kursować. To w tych godzinach najwięcej osób podróżuje do pracy i z pracy. Kilka razy jeździłem pociągami poza szczytem i wożą one głównie powietrze, więc puszczanie tam dodatkowych składów nie przyniesie żadnych korzyści tylko zwiększy koszty.

      Gratulacje pomysłu.

      • 22 0

      • Od 15 do 20. Wracam z pracy o 19.35 z Wrzeszcza - to jest kpina z pasażerów.

        • 1 0

    • Ale jadą godzinę wcześniej (1)

      Tłok na Jasieniu wynika z przepełnienia pociągów z Kartuz i Kościerzyny. Stąd dodatkowy pociąg o 7 rano z Kartuz do Gdyni który ma odciążyć obecne. Po tej godzinie dodatkowy skład wzmocni częstotliwość na trasie Gdynia-lotnisko-Wrzeszcz

      • 1 5

      • Jak ktoś jedzie rano do Gdańska z Kartuz

        To jakim cudem nagle wybierze kurs na Gdynię i odciąży tłok na Jasieniu???

        • 4 0

  • Kiedy PKM na północ Gdyni? (11)

    Dlaczego Gdynia nie chce pomóc w finansowaniu transportu szynowego?

    • 77 9

    • (1)

      Bo tam nie potrzeba.
      W Gdyni jest wszystko idealnie co widać po wynikach wyborów.

      • 26 3

      • Taka prawda

        • 18 2

    • (5)

      bo trzeba utrzymac misiewiczow horaly, kolej to nie priorytet, belbot musi jeszcz kawior na obiad

      • 5 12

      • Ale Horała chyba nie rządzi w Gdyni co? (2)

        Pomyśl zanim napiszesz.

        • 19 4

        • nie rzadzi i nigdy nie bedzie, gdynianie pokazali mu gdzie jego miejsce

          • 5 12

        • Horała jest z zawodu agitatorem

          niczym nigdy nie rządził i nie będzie

          • 2 2

      • Ty

        I jeszcze cebie trzeba utrzymywać a zabierasz tlen

        • 4 1

      • Bełkot?

        • 1 1

    • Inaczej (2)

      Dlaczego za budowę PKM w Gdańsku ma niby płacić Marszałek a za odcinek w Gdyni miasto?

      • 9 8

      • Marszałek odpowiada za przewozy... (1)

        między powiatami. Za przewozy wewnątrz powiatu(miasta) odpowiadają prezydenci i burmistrzowie.

        • 9 1

        • Na trasie lotnisko-kosakowo są jakby 3 różne powiaty

          • 0 1

  • To i tak za mało (3)

    Co 10 min w godzinach szczytu i będzie w miarę ok

    • 126 2

    • No to pisz do Szczura i Oli o dotację zamiast palić głupa! (2)

      Co,już wiesz że cię spuszczą na drzewo albo wymyślą 1000 wykrętów żeby nie dopłacać?

      • 4 2

      • co ma szczur palańcie do przewozów międzypowiatowych? (1)

        wytłumacz to nam oPiSowo

        • 1 1

        • To ma kmiocie,że trasa Gdynia Główna - Osowa - Gdańsk Wrzeszcz to kolej miejska.

          Tak samo zresztą jest z SKM, to jest (gdyby nawet sama nazwa nie mówiła tego) kolej miejska!
          A PiSiakiem to może ty jesteś, poziom głupoty nawet pasuje.

          • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane