• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Duch wolności i zmian w promocji Gdańska

mr
11 czerwca 2008 (artykuł sprzed 15 lat) 
aktualizacja: godz. 21:09 (11 czerwca 2008)
Najnowszy artykuł na ten temat Gdańsk zaprasza nowych mieszkańców
Przy formułowaniu idei marki Gdańsk punktem wyjścia stał się obecny wizerunek miasta. Niewiele jest miejsc na świecie, które tyle razy (początek II wojny światowej, Grudzień 70, Sierpień 80, powstanie Solidarności, strajki 89 roku, zainicjowanie ruchu, którego efektem był upadek komunizmu w Europie) odegrały tak znaczącą rolę w historii świata. - twierdzą pomysłodawcy. Przy formułowaniu idei marki Gdańsk punktem wyjścia stał się obecny wizerunek miasta. Niewiele jest miejsc na świecie, które tyle razy (początek II wojny światowej, Grudzień 70, Sierpień 80, powstanie Solidarności, strajki 89 roku, zainicjowanie ruchu, którego efektem był upadek komunizmu w Europie) odegrały tak znaczącą rolę w historii świata. - twierdzą pomysłodawcy.

Pod hasłem "ducha wolności i zmian" Gdańsk będzie się promował przez najbliższe pięć lat. Dzięki temu miasto chce wzmocnić swój wizerunek i sprawić, by wyróżniało się nie tylko na tle innych polskich aglomeracji, ale by było również znane za granicą.



Strategię marki Gdańsk na lata 2008-2013 na zlecenie Urzędu Miejskiego opracowała agencja reklamowa DEMO Effective Launching. Łącznie z przeprowadzonymi badaniami opinii publicznej zainkasowała 518 tys zł.

Formułując główne cele strategiczne, specjaliści od promocji za punkt wyjścia uznali obecny wizerunek miasta. Chodzi o to, by podkreślić, jaką rolę Gdańsk odegrał w historii świata i jaką zamierza odgrywać w przyszłości.

- Gdańsk ma w sobie aurę, która wielokrotnie sprawiała, że ludzie potrafili zjednoczyć się i podjąć działania w imię wolności, w imię zmiany na lepsze. Gdańsk to miejsce, które daje do myślenia i zmusza do działania. Gdańsk daje światu impuls do zmiany na lepsze - wyjaśnia pomysł na promocję Gdańska Jacek Sadowski, prezes DEMO Effective Launching.

Jednym z głównych celów opracowanej strategii jest budowa silnej, prestiżowej marki na rynku globalnym. Ten cel ma zostać osiągnięty między innymi dzięki realizacji projektu Europejskiego Centrum Solidarności oraz zbudowania postrzegania miasta, w którym rodzą się nowe idee.

Kolejnym celem jest zwiększenie liczby turystów odwiedzających Gdańsk, także poza sezonem turystycznym. Trzeba więc potencjalnych gości przekonać, że miasto oferuje atrakcje przez cały rok. Pole do działania jest ogromne. Według badań przeprowadzonych przez TNS OBOP Gdańsk zajmuje drugie miejsce w rankingu miast, w których Polacy chcieliby mieszkań i taką samą pozycję pod względem atrakcyjności turystycznej. Za granicą jest jeszcze lepiej. Prawie połowa Niemców, 3 mln Szwedów i blisko 10 mln Brytyjczyków deklaruje, że z chęcią gród nad Motławą odwiedzi.

Natomiast większe wsparcie dla przedsiębiorczości i koncentracja na sektorach przemysłu opartych na wiedzy, ma zapewnić większy przypływ inwestycji do Gdańska.

Urzędnikom zależy także na aktywizacji mieszkańców i wytworzenie poczucie identyfikacji z miastem. Gdańsk ma się zacząć jawić jako przestrzeń przyjazna dzieciom i miasto atrakcyjne dla ludzi młodych.

Ostatni, piąty punkt strategii to wykorzystanie pozycji organizatora Euro 2012 jako szansy umocnienia marki oraz staranie o zdobycie tytułu Europejskiej Stolicy Kultury 2016.

Prezydent Paweł Adamowicz podkreśla, że marka jest dla miast sprawą kluczową.

- Nie można skutecznie działać bez jej znajomości. Miasto i jego otoczenie zmieniają się, dlatego należy nie tylko na bieżąco dostosowywać strategię działań do aktualnych potrzeb, ale je wyprzedzać. Wymusza to konkurencja krajów, regionów i miast. Stratega marki odpowiada na pytanie o tożsamość miasta. Pokazuje, co w Gdańsku jest inne, niepowtarzalne, jakie są jego główne atuty i jak wykorzystać szanse, które przed nim stoją - mówi prezydent.
mr

Opinie (90)

  • a co z renomą w duchu wolności i zmian? (5)

    czyżby miasto miało rozwiązac umowę?

    • 0 0

    • Racja ta firma nie powinna istnieć wogóle już po tym zdarzeniu to wstyd dla Gdańska (3)

      • 0 0

      • renoma = kultura (2)

        • 0 0

        • (1)

          Po tylu skargach na kontrolerow firmy "Renoma", juz dawno wladze Gdanska powinny z nimi rozwiazac umowe. Psuja temu miastu opinie w calej Polsce. Ciekawe, jak to sie przeklada na liczbe turystow odwiedzajacych i tak przeciez nie najtansze Wybrzeze.

          • 0 0

          • odżyje legenda Xeny

            Turyści będą przyjeżdżać z kamerami żeby nagrać, jak drobna kobieta bije 3 osiłków(na wszelki wypadek turysci będa poruszac się tylko w grupie, zwłaszcza w komunikacji).

            • 0 0

    • R

      Niech p.Lisicki powoła drugą Renomę wtedy będą dwie bandy tramwajowo-autobusowo-kolejkowe może będą mogły oficjalnie się zwalczać i gnębić pasażerów

      • 0 0

  • taka kasa ???? za co ???? znów wałki na maksa ! (3)

    taka kasa ???? za co ???? znów wałki na maksa !Przecież nawet dziecko w przedszkolu wie, z czym WŁAŚNIE KOJARZY SIĘ GDAŃSK !!!!!!! TAK JAK TORUŃ Z PIERNIKIEM I OJCEM RYDZYKIEM !!!!! WARSZAWA Z PAŁACEM KULTURY I SYRENKĄ, KRAKÓW Z SUKIENNICAMI I SMOKIEM WAWELSKIM.. Niezła kasa za badania ! Nparawdę niezła... Posprzątajcie lepiej ten burdel i śmieci wokół terenów Stoczni ! Zapraszam na ulice Wałową ! SREDNIOWIECZE I KAMBODZA ... SYF , KIŁA I MOGIŁA ...

    • 0 0

    • (1)

      te pieniądze to pewnie 2-3 sprzątania terenów o których piszesz więc nie aż tak wiele. Trzeba patrzeć trochę z szerszej perspektywy. Ja popieram!. To tak jak z urządzaniem nowego mieszkania. Niby każdy wie co i jak ale jak architekt wnętrz ci projekt zrobi to efekt jest nieporównywalny (chyba że masz talent i sam potrafisz) A tak wielu wyda kupę kasy i budzą się z ręką w nocniku...
      A wydane pieniądze przekładają się na wzrost zainteresowania miastem, turystyka, wzrost cen nieruchomości i napływ nowych inwestycji.

      • 0 0

      • sprzątanie za 518 tys złotych

        szanowny przedmówco !!! ZA kwotę 518 tys złotych to ten szacowny portal internetowy mógłby taką sondę zrobić, a prezydent zatrudnić 518 osób do posprzątania CAŁEJ STARÓWKI PRZEZ MIESIĄC...JAK MOZNA ZOSTAĆ TAKIM BADACZEM ? ANKIETEREM ???? OTWIERAĆ DRZWI DAWNO JUŻ OTWARTE, ODKRYWAĆ OCZYWISTE OCZYWISTOŚCI ????

        • 0 0

    • Chyba tylko w Polsce o tym wiedzą;]

      • 0 0

  • Alleluja (4)

    Niech duch zstąpi i odmieni oblicze 3miejskiej ziemi. Niech wybuduje nam Baltic Arene, ECS, Trasę Słowackiego i Sucharskiego, Obwodnice Południową a nawet Północną, Kolej Metropolitalną i Lotnisko w Gdyni nowe drogi rowerowe słowem wszystko aby żyło sie nam lepiej ku chwale niebios:)

    • 0 0

    • jak widzisz tylko ciebie to bawi (2)

      • 0 0

      • nie tylko jego! (1)

        mnie tez :D
        niech zstapi duch i odnowi oblicze - w/w inwestycje sa niepotrzebne - lepiej zbudowac kolejny kosciol.

        • 0 0

        • nie duch - zaduch

          'zaduch ważności i kolesie' - to powinno być hasłem miasta.

          • 0 0

    • Ile to można pisać o kolei metropolitarnej o korkach odługich trasach autobusów o propozycjach do ZTMu o liniach na górnym tarasaie a pan Lisicki ma to wszystko w nosie i Rada Miasta ,bo oni są po to tylko żeby brać kasę

      • 0 0

  • bo kocham to miasto jak ...moją żonkę (1)

    wieżę w nie !!!!:)

    • 0 0

    • nie wierzę, że masz na myśli wieżę Mariackiego...

      coś się pomieszało...

      • 0 0

  • "ducha wolności i zmian" (1)

    co to za nadete i patetyczne haslo?

    • 0 0

    • łatwiej o duchach niz o ludziach

      • 0 0

  • Duch wolnosci i zmian w promocji

    O co wam chodzi? Nieudacznicy zajmujący się promocją miasta chcą zbudować wizerunek Gdańska - skansenu. Widzę w tym głęboki sens bo nie trzeba nic robić. Jak skansen to wszystko musi zostać w nienaruszonym stanie. Nie trzeba remontować dróg, porządkować miasta itp. Jest to idealne rozwiązanie dla obecnych władz, mogą jeszcze przez następne 50 lat nic nie robić. Będą ogromne oszczędności w budżecie które będzie można przeznaczyć na zasłużone premie dla zarządu, wszak wypracowali oszczędności. Z tego artykułu wynika jednoznacznie, że włodarze z prezydentem na czele nie mają żadnego sensownego pomysłu na promowanie miasta. Myślą, że wystarczy zamówić kilka znaków graficznych i odwołać się do historii by wszyscy zechcieli przyjechać do Gdańska. Nic bardziej błędnego. Nawet geniusz od promocji nie zaproponuje nic sensownego gdy zleceniodawcy nie wiedza do czego dążą i jaki cel chcą osiągnąć. Jedynie co władze miasta potrafią to szastać bezsensownie kasą, ale przecież to nie ich pieniądze bo na swoimi by się zastanowili.

    • 0 0

  • Brawo wizerunek miasta i głośna sprawa pobicia kobiety (3)

    w ZKM i Pan lisicki który mówi że się nic nie stało.

    Zapraszamy turyści !!!

    Skandal tego pana powinni wyrzucić w imię promocji miasta!!!!

    • 0 0

    • (1)

      Bardzo watpliwe, czy cokolwiek spotka Lisickiego za te wypowiedz. W normalnym miescie taki czlowiek juz nie bylby wiceprezydentem. A cala ta Renoma powinna sie zajac prokuratura. Wyglada na to, ze bezprawne dzialanie kontrolerow tej firmy to celowa polityka Renomy, majaca na celu zysk, bez ogladania sie na ludzi podrozujacych komunikacja miejska. W koncu im wiecej kar naloza, tym wiecej pieniedzy do kieszeni wlascicieli Renomy. Przypuszczam, ze kanarzy maja z tego swoj procent.
      Lisicki dziala krotkowzrocznie. A jego wypowiedz moze swiadczyc nie tylko o bezmyslnosci i braku kultury tego urzednika. Byc moze chodzi tu tez o ciekawe relacje z wlascicielami firmy Renoma.

      • 0 0

      • Jeżdżę dużo komunikacją i spotkałam kulturalnych kontrolerów. Tacy też się zdarzają. Praca w renomie w Gdańsku nie dla nich.
        Myslę, że to jest celowa odgórna polityka zastraszania i ścigania "złodziei i przestepców" - czyli pasażerów.

        • 0 0

    • Faszyzm wraca?

      Największą zgrozę w tej historii z renomą budzi nie fakt bandyckiego zachowania tych typków(nie łudzę się, pospolity bandytyzm był jest i będzie), ale reakcja władz miasta w osobie p. Lisickiego - Człowiek by oczekiwał, że będą grzmieć na rażące naruszenie nietykalności cielesnej, lżenie publiczne - to chyba znacznie ważniejsze niż jakiś bilet! A ten: "gdyby ta pani skasowała bilet nie byłoby problemu", "PROBLEMU"... Ciekawe, gdyby pani Lisicka krzywo skasowała bilet i kilku osiłków rzucało by nią jak workiem po ulicy i wyzywało od świń - jej mąż zapewne okazałby równie wielkie zrozumienie i tolerancję dla takich zachowań. Na szczęście są jeszcze normalni ludzie w tej radzie - np. p. Pomaska, którzy uważają, że nawet gapowicz ma prawo do godności - szacunek za ludzkie uczucia.

      • 0 0

  • Renome wyrzucić w imię promocji miasta nikt tu nie chce być pobity przez forme która przekrętami wygrała przetarg (4)

    i to ma być promocja miasta?

    Przecież nawet taka błachostka jak kontrole to wstyd dla miasta!

    • 0 0

    • Zgadzam się w imię promocji wyrzucić tą firmę !!

      • 0 0

    • (1)

      Prawda jest taka, ze Renoma ma chyba solidne plecy we wladzach miasta. Przede wszystkim poparcie Lisickiego. Prezydentowi Gdanska najwyrazniej nie zalezy na opinii, jakie ma miasto w Polsce. Obu najwyrazniej nie zalezy na dobru obywateli tego miasta, ani na bezpieczenstwie turystow, narazonych na bezpodstawne ataki i chamstwo kontrolerow Renomy.

      • 0 0

      • odnoszę takie same wrażenie :-(

        z smutkiem przyznaję... miasto - w osobie Lisickiego - broni firmy, która przynosi mu wstyd... firmy, która straszy mieszkańców i turystów...
        W normalnym świecie dopatrywałoby się w zachowaniu Pana Lisickiego jakieś interesowności...
        A przecież dązymy do normalności...

        • 0 0

    • A może by tak wyrzucić Zbierską, która za tę tandetę odpowiada?

      • 0 0

  • Zgodnie z duchem zmian...

    Zgodnie z duchem zmian i wolności (osobistych) pogonić renomę trzeba nam!!!

    • 0 0

  • jaj to się ma do kampanii "dziwni ludzie na plaży" i "morze możliwości" (2)

    znam kilka wizerunków Gdańska
    - dziwni ludzie na plaży - kto biega po plaży w garniturze?
    - morze możliwości, czyli gra w słówka
    - tworzone jest też nowe logo Gdańska
    - od lat znamy herb Gdańska
    - oczywiście PR miastu robi Renoma

    Czy ktoś zbadał efektywność przeprowadzanych kampanii, jaki jest aktualny, a jaki docelowy wizerunek miasta, jak to się ma do rzeczywistych działań miasta.

    Morze możliwości - można stać dwie godziny w korku na Słowackiego, jeśli ktoś jest odważny i skorzysta z transportu publicznego ma możliwość dostać w "dziób"...

    Jak to się ma do kolejnej kampanii?

    • 0 0

    • (1)

      "dziwni ludzie na plaży - kto biega po plaży w garniturze" po plaży w garniturze biega każdy kto jak najszybciej chce uciec z gdyni do Gdańska śledziu

      • 0 0

      • Misiu, nie zrozumiałeś

        jestem z Gdańska z dziada pradziada...
        i nadal nie rozumiem...
        na "mojej" plaży w Jelitkowie nigdy nie było biegających ludzi w garniturach...
        Jestem z Gdańska i nie mam nic do mieszkańców Gdyni, pewnie są tacy sami jak my?
        Nie rozumiem Twojej chęci do antagonizowania na linii Gdańsk-Gdynia, podobnie jak działań promocyjnych naszego miasta...
        Ale może byś mi je wyjaśnił i zrozumiem?

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane