• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jak pokazać Gdańsk przez Internet?

Łukasz Stafiej
27 marca 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Gdańsk zaprasza nowych mieszkańców
W ramach kampanii #InGdansk powstaną m.in. wirtualne listy miejsc, które warto odwiedzić w Gdańsku. W ramach kampanii #InGdansk powstaną m.in. wirtualne listy miejsc, które warto odwiedzić w Gdańsku.

Gdańsk jako pierwsze polskie miasto przygotował specjalną kampanię promocyjną w serwisach społecznościowych skierowaną do obcokrajowców, którzy przyjadą na Euro 2012.



Gdańsk nieźle sobie radzi w serwisach społecznościowych. Skierowana do mieszkańców strona fanowska na Facebooku jest jedną z lepiej zarządzanych wśród innych polskich miast podobnej wielkości. Aby trafić do obcokrajowców, urzędnicy postanowili jednak uruchomić inne kanały. Nowa kampania #InGdansk realizowana będzie wyłącznie w języku angielskim i przede wszystkim w serwisach Foursquare i Twitter.

Platforma Foursquare to najlepsze miejsce w sieci, aby poznać wirtualnie miasto. Logując się przez telefon komórkowy do prostej aplikacji, użytkownik dostaje listę miejsc, które znajdują się w jego pobliżu. Potwierdzając w nich swoją obecność, dzieli się wrażeniami z innymi użytkownikami. W ten sposób powstaje siatka wzajemnie polecanych sobie przez turystów i mieszkańców miejsc.

- Posiadając oficjalne konto na Foursquare, będziemy mogli tworzyć turystyczne listy miejsc, które warto odwiedzić w Gdańsku - mówi Marta Laskowska z agencji Personal PR, która na zlecenie miasta zajmie się realizacją kampanii. - Dla członków tej społeczności meldowanie się w kolejnych miejscach takiej listy to po pierwsze świetna zabawa, po drugie szansa na poznanie miasta. Portal daje również szerokie możliwości organizowania ciekawych ofert czy promocji dla najaktywniejszych.

Czy przed wizytą w nowym mieście, szukasz informacji w portalach społecznościowych?



Nazwa kampanii "#InGdansk" nie jest przypadkowa. To tzw. "hashtag", czyli słowo-klucz, za pomocą którego użytkownicy sieci mogą szybko przekazywać sobie informację o swojej aktywności na powiązanych ze sobą platformach społecznościowych, m.in. właśnie Foursquare i Twitter. Dzięki temu informacja rozprzestrzenia się łańcuchowo, co w działaniach promocyjnych ma niebagatelne znaczenie. Szczególnie przed mistrzostwami Euro 2012, na które każde miasto ściągnąć chce jak najwięcej turystów z innych państw. Gdańsk spodziewa się ich kilkaset tysięcy.

Kampania już ruszyła w sieci - oprócz wspomnianych serwisów, jej profile utworzono również w portalach Facebook i Google+. Na czas Euro zostanie wybrany specjalny korespondent, który w portalach społecznościowych będzie relacjonował wydarzenia i promował kampanię wśród osób odwiedzających miasto.

- Planujemy m.in. zainteresować kampanią zagranicznych blogerów sportowych, prasę i stowarzyszenia kibiców - mówi Ewa Salamon z biura prezydenta ds. promocji miasta. - Podczas Euro prowadzone będą również działania promocyjne w przestrzeni miejskiej i punktach informacji turystycznej.

Budżet kampanii #InGdansk wynosi 23 tys. zł (wynagrodzenie agencji: 18 tys. zł, reklama na Facebooku: 5 tys. zł).

Opinie (84) 4 zablokowane

  • Adamowicz weź Pan lepiej zapędź piekiełka do roboty, bo to co się dzieje w Gdańsku Głównym na ulicach jest anty-Gdańskie (1)

    Nie bądź Pan jak Proboszcz, co zbiera na elewację. Bo to nie prawda, że parafia biedna jak ją na remont głównych ulic nie stać... nawet na główne ulice...

    • 51 22

    • Lepiej wysłać "debila" na kite przez ocean, W połowie drogi niech zaginie będzie go pol świata szukało. Jak się znajdzie powiemy że z Gdańska. I damy mu 40tysPLN. Jakby się "on" nie zgodził to ja chętnie jego zastąpię.

      • 19 2

  • no i dobrze (1)

    • 18 10

    • Jako podatnik sponsorujący te błazenady z własnej krwawicy, domagam się szczegółowego raportu o ich SKUTECZNOŚCI. No chyba że tak sobie popitolicie na Twitterze z Radziem razem i 23 tysiączki się należą?

      • 7 0

  • Dodajcie jakieś atrakcje... (5)

    Opinia znajomych dużo lepiej przyciąga turystów niż jakikolwiek portal, bo pewnie i tak nikt przypadkowy na ten portal nie trafi, tylko Ci którzy już będą się i tak przymierzali do przyjazdu. Niestety prawdą jest, że poza starówką, to nudy...

    • 21 7

    • (2)

      A gdzie w Gdańsku jest starówka?

      • 3 5

      • Nie badz wrednym lemingiem (1)

        Stare Miasto = potocznie Starówka. Poczytaj sobie trolu w wikipedii

        • 4 1

        • Wow, cóż za profesjonalne źródło wiedzy

          Wikipedia

          • 1 2

    • Prawda jest taka że nawet w Centrum gdańska długa, Motława to są też nudy mało ci się dzieje po za Jarmarkiem raz do roku... Osobiście bardzo rzadko w Centrum jestem głownie albo Sopot albo kluby studenckie we Wrzeszczu... I cała rozrywka...

      • 4 3

    • a Orunia Dolna, Przeróbka, Nowy Port...to co? pikuś?

      • 1 0

  • (2)

    Grać mają u nas Irlandczycy, Hiszpanie i Włosi, a kampania #InGdansk realizowana będzie wyłącznie w języku angielskim? A czemu w Hiszpańskim i Włoskim nie?

    • 26 13

    • (1)

      Widocznie nie wystarczyło hiszpańskich i włoskich wolontariuszy.

      • 7 0

      • Niestety, żadna ze szwagierek pracowników biura prezydenta ds. promocji miasta nie zna hiszpańskiego ani włoskiego. A po skandalu z trefnymi tłumaczeniami na drogowskazach, trochę cykają się jechać na samym Google Translate.

        • 6 1

  • ćwierćfinał Holandia - Rosja (6)

    i mamy w Gdańsku 100 tys świetnie bawiących się kibiców

    • 18 6

    • Pierwsi najarani, a drudzy narąbani hehe ; ) (5)

      • 17 3

      • a Polak to złodziej (1)

        • 12 4

        • i pijak

          bo każdy pijak to złodziej

          • 17 2

      • skucha (2)

        w NL zdelegalizowano zioło

        • 0 6

        • (1)

          ze co ??

          • 1 0

          • Cicho... to wariat...

            • 1 0

  • Poprzez treść wypisaną na murze we Wrzeszczu wyrażającą postawę gdańszczan:Nie lubimy obcych. (4)

    • 29 10

    • ...a kto lubi...???

      przyjdą, pobrudzą, odejdą... zgwałcą, wypiją, wyjedzą...zabawią inteligentną rozmową, przedstawią nietuzinkowy swój punkt widzenia... ponaciągają, popstrzą, ponarzucają...

      • 1 8

    • ... (1)

      Nie no spoko. Jak się ten 'artysta' nazywał co to dorobił do tego ideologię i jeszcze się z ziomkami w teledysku pogibał ? Silver czy jakoś tak...

      • 1 1

      • Silver to jest z serialu 90210

        a koleszko to mógł być co najwyżej z Wrzeszcza...

        • 1 0

    • Ellen Ripley

      też nie lubiła obcych

      • 7 0

  • dlaczego w google street view (3)

    nie ma Długiego Targu?

    • 10 5

    • (1)

      jest Długi Targ tylko że trzeba mocno powiekszyć aby pomarańczowego ludzika postawić na niebieskiej linii a nie na jakimś zdjęciu których jest tam pełno.

      • 5 0

      • ok dzieki ,

        juz kumam :)

        • 2 1

    • bo jest to miejsce tak na prawdę bardzo mało interesujące - dlatego tyle zmyłek by tam nie dotrzeć, no bo i po co??

      • 1 0

  • Możecie promować miasto przez internet,Tv,reklamy,banery itp.Jesli sami mieszkańcy będą niezadowoleni to i tak kicha. (2)

    Tanie mieszkania,jedzenie,atrakcje i życzliwi ludzie to gwarancja sukcesu.

    • 30 6

    • mieszkańcy to nigdy nie są zadowoleni (1)

      te same wiecznie skwaszone mordy

      • 13 5

      • zwłaszcza gdy niszczą zawieszenia na tych samych wiecznie dziurawych i krzywych drogach

        • 7 3

  • Na Euro nie zapłacisz Euro (1)

    • 18 5

    • czyżby kart płatniczych nie mieli akceptować? kto tak powiedział?

      • 0 0

  • Może pokazać akcje Guzikiewicza z paleniem opon? (1)

    • 28 5

    • albo foty obszczanych bram

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane