- 1 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (79 opinii)
- 2 "Lex deweloper" pomoże na Przymorzu? (74 opinie)
- 3 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (207 opinii)
- 4 Kandydaci z KO do Europarlamentu (245 opinii)
- 5 Martwe dziki z Karwin miały ASF (309 opinii)
- 6 Nowy menadżer Śródmieścia poszukiwany (121 opinii)
Jak pokazać Gdańsk przez Internet?
Gdańsk jako pierwsze polskie miasto przygotował specjalną kampanię promocyjną w serwisach społecznościowych skierowaną do obcokrajowców, którzy przyjadą na Euro 2012.
Gdańsk nieźle sobie radzi w serwisach społecznościowych. Skierowana do mieszkańców strona fanowska na Facebooku jest jedną z lepiej zarządzanych wśród innych polskich miast podobnej wielkości. Aby trafić do obcokrajowców, urzędnicy postanowili jednak uruchomić inne kanały. Nowa kampania #InGdansk realizowana będzie wyłącznie w języku angielskim i przede wszystkim w serwisach Foursquare i Twitter.
Platforma Foursquare to najlepsze miejsce w sieci, aby poznać wirtualnie miasto. Logując się przez telefon komórkowy do prostej aplikacji, użytkownik dostaje listę miejsc, które znajdują się w jego pobliżu. Potwierdzając w nich swoją obecność, dzieli się wrażeniami z innymi użytkownikami. W ten sposób powstaje siatka wzajemnie polecanych sobie przez turystów i mieszkańców miejsc.
- Posiadając oficjalne konto na Foursquare, będziemy mogli tworzyć turystyczne listy miejsc, które warto odwiedzić w Gdańsku - mówi Marta Laskowska z agencji Personal PR, która na zlecenie miasta zajmie się realizacją kampanii. - Dla członków tej społeczności meldowanie się w kolejnych miejscach takiej listy to po pierwsze świetna zabawa, po drugie szansa na poznanie miasta. Portal daje również szerokie możliwości organizowania ciekawych ofert czy promocji dla najaktywniejszych.
Nazwa kampanii "#InGdansk" nie jest przypadkowa. To tzw. "hashtag", czyli słowo-klucz, za pomocą którego użytkownicy sieci mogą szybko przekazywać sobie informację o swojej aktywności na powiązanych ze sobą platformach społecznościowych, m.in. właśnie Foursquare i Twitter. Dzięki temu informacja rozprzestrzenia się łańcuchowo, co w działaniach promocyjnych ma niebagatelne znaczenie. Szczególnie przed mistrzostwami Euro 2012, na które każde miasto ściągnąć chce jak najwięcej turystów z innych państw. Gdańsk spodziewa się ich kilkaset tysięcy.
Kampania już ruszyła w sieci - oprócz wspomnianych serwisów, jej profile utworzono również w portalach Facebook i Google+. Na czas Euro zostanie wybrany specjalny korespondent, który w portalach społecznościowych będzie relacjonował wydarzenia i promował kampanię wśród osób odwiedzających miasto.
- Planujemy m.in. zainteresować kampanią zagranicznych blogerów sportowych, prasę i stowarzyszenia kibiców - mówi Ewa Salamon z biura prezydenta ds. promocji miasta. - Podczas Euro prowadzone będą również działania promocyjne w przestrzeni miejskiej i punktach informacji turystycznej.
Budżet kampanii #InGdansk wynosi 23 tys. zł (wynagrodzenie agencji: 18 tys. zł, reklama na Facebooku: 5 tys. zł).
Opinie (84) 4 zablokowane
-
2012-03-27 21:02
Adamowicz weź Pan lepiej zapędź piekiełka do roboty, bo to co się dzieje w Gdańsku Głównym na ulicach jest anty-Gdańskie (1)
Nie bądź Pan jak Proboszcz, co zbiera na elewację. Bo to nie prawda, że parafia biedna jak ją na remont głównych ulic nie stać... nawet na główne ulice...
- 51 22
-
2012-03-28 07:22
Lepiej wysłać "debila" na kite przez ocean, W połowie drogi niech zaginie będzie go pol świata szukało. Jak się znajdzie powiemy że z Gdańska. I damy mu 40tysPLN. Jakby się "on" nie zgodził to ja chętnie jego zastąpię.
- 19 2
-
2012-03-27 21:03
no i dobrze (1)
- 18 10
-
2012-03-28 09:46
Jako podatnik sponsorujący te błazenady z własnej krwawicy, domagam się szczegółowego raportu o ich SKUTECZNOŚCI. No chyba że tak sobie popitolicie na Twitterze z Radziem razem i 23 tysiączki się należą?
- 7 0
-
2012-03-27 21:04
Dodajcie jakieś atrakcje... (5)
Opinia znajomych dużo lepiej przyciąga turystów niż jakikolwiek portal, bo pewnie i tak nikt przypadkowy na ten portal nie trafi, tylko Ci którzy już będą się i tak przymierzali do przyjazdu. Niestety prawdą jest, że poza starówką, to nudy...
- 21 7
-
2012-03-28 07:43
(2)
A gdzie w Gdańsku jest starówka?
- 3 5
-
2012-03-28 11:52
Nie badz wrednym lemingiem (1)
Stare Miasto = potocznie Starówka. Poczytaj sobie trolu w wikipedii
- 4 1
-
2012-03-28 14:54
Wow, cóż za profesjonalne źródło wiedzy
Wikipedia
- 1 2
-
2012-03-28 09:54
Prawda jest taka że nawet w Centrum gdańska długa, Motława to są też nudy mało ci się dzieje po za Jarmarkiem raz do roku... Osobiście bardzo rzadko w Centrum jestem głownie albo Sopot albo kluby studenckie we Wrzeszczu... I cała rozrywka...
- 4 3
-
2012-03-28 14:58
a Orunia Dolna, Przeróbka, Nowy Port...to co? pikuś?
- 1 0
-
2012-03-27 21:04
(2)
Grać mają u nas Irlandczycy, Hiszpanie i Włosi, a kampania #InGdansk realizowana będzie wyłącznie w języku angielskim? A czemu w Hiszpańskim i Włoskim nie?
- 26 13
-
2012-03-28 08:40
(1)
Widocznie nie wystarczyło hiszpańskich i włoskich wolontariuszy.
- 7 0
-
2012-03-28 09:43
Niestety, żadna ze szwagierek pracowników biura prezydenta ds. promocji miasta nie zna hiszpańskiego ani włoskiego. A po skandalu z trefnymi tłumaczeniami na drogowskazach, trochę cykają się jechać na samym Google Translate.
- 6 1
-
2012-03-27 21:06
ćwierćfinał Holandia - Rosja (6)
i mamy w Gdańsku 100 tys świetnie bawiących się kibiców
- 18 6
-
2012-03-27 21:19
Pierwsi najarani, a drudzy narąbani hehe ; ) (5)
- 17 3
-
2012-03-27 21:26
a Polak to złodziej (1)
- 12 4
-
2012-03-27 21:36
i pijak
bo każdy pijak to złodziej
- 17 2
-
2012-03-28 06:54
skucha (2)
w NL zdelegalizowano zioło
- 0 6
-
2012-03-28 10:32
(1)
ze co ??
- 1 0
-
2012-03-28 19:45
Cicho... to wariat...
- 1 0
-
2012-03-27 21:07
Poprzez treść wypisaną na murze we Wrzeszczu wyrażającą postawę gdańszczan:Nie lubimy obcych. (4)
- 29 10
-
2012-03-27 23:48
...a kto lubi...???
przyjdą, pobrudzą, odejdą... zgwałcą, wypiją, wyjedzą...zabawią inteligentną rozmową, przedstawią nietuzinkowy swój punkt widzenia... ponaciągają, popstrzą, ponarzucają...
- 1 8
-
2012-03-27 23:49
... (1)
Nie no spoko. Jak się ten 'artysta' nazywał co to dorobił do tego ideologię i jeszcze się z ziomkami w teledysku pogibał ? Silver czy jakoś tak...
- 1 1
-
2012-03-27 23:53
Silver to jest z serialu 90210
a koleszko to mógł być co najwyżej z Wrzeszcza...
- 1 0
-
2012-03-28 08:30
Ellen Ripley
też nie lubiła obcych
- 7 0
-
2012-03-27 21:07
dlaczego w google street view (3)
nie ma Długiego Targu?
- 10 5
-
2012-03-27 21:24
(1)
jest Długi Targ tylko że trzeba mocno powiekszyć aby pomarańczowego ludzika postawić na niebieskiej linii a nie na jakimś zdjęciu których jest tam pełno.
- 5 0
-
2012-03-27 21:30
ok dzieki ,
juz kumam :)
- 2 1
-
2012-03-27 23:50
bo jest to miejsce tak na prawdę bardzo mało interesujące - dlatego tyle zmyłek by tam nie dotrzeć, no bo i po co??
- 1 0
-
2012-03-27 21:08
Możecie promować miasto przez internet,Tv,reklamy,banery itp.Jesli sami mieszkańcy będą niezadowoleni to i tak kicha. (2)
Tanie mieszkania,jedzenie,atrakcje i życzliwi ludzie to gwarancja sukcesu.
- 30 6
-
2012-03-27 21:16
mieszkańcy to nigdy nie są zadowoleni (1)
te same wiecznie skwaszone mordy
- 13 5
-
2012-03-27 21:39
zwłaszcza gdy niszczą zawieszenia na tych samych wiecznie dziurawych i krzywych drogach
- 7 3
-
2012-03-27 21:10
Na Euro nie zapłacisz Euro (1)
- 18 5
-
2012-03-28 14:00
czyżby kart płatniczych nie mieli akceptować? kto tak powiedział?
- 0 0
-
2012-03-27 21:15
Może pokazać akcje Guzikiewicza z paleniem opon? (1)
- 28 5
-
2012-03-28 09:59
albo foty obszczanych bram
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.