• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jak pokazać Gdańsk przez Internet?

Łukasz Stafiej
27 marca 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Gdańsk zaprasza nowych mieszkańców
W ramach kampanii #InGdansk powstaną m.in. wirtualne listy miejsc, które warto odwiedzić w Gdańsku. W ramach kampanii #InGdansk powstaną m.in. wirtualne listy miejsc, które warto odwiedzić w Gdańsku.

Gdańsk jako pierwsze polskie miasto przygotował specjalną kampanię promocyjną w serwisach społecznościowych skierowaną do obcokrajowców, którzy przyjadą na Euro 2012.



Gdańsk nieźle sobie radzi w serwisach społecznościowych. Skierowana do mieszkańców strona fanowska na Facebooku jest jedną z lepiej zarządzanych wśród innych polskich miast podobnej wielkości. Aby trafić do obcokrajowców, urzędnicy postanowili jednak uruchomić inne kanały. Nowa kampania #InGdansk realizowana będzie wyłącznie w języku angielskim i przede wszystkim w serwisach Foursquare i Twitter.

Platforma Foursquare to najlepsze miejsce w sieci, aby poznać wirtualnie miasto. Logując się przez telefon komórkowy do prostej aplikacji, użytkownik dostaje listę miejsc, które znajdują się w jego pobliżu. Potwierdzając w nich swoją obecność, dzieli się wrażeniami z innymi użytkownikami. W ten sposób powstaje siatka wzajemnie polecanych sobie przez turystów i mieszkańców miejsc.

- Posiadając oficjalne konto na Foursquare, będziemy mogli tworzyć turystyczne listy miejsc, które warto odwiedzić w Gdańsku - mówi Marta Laskowska z agencji Personal PR, która na zlecenie miasta zajmie się realizacją kampanii. - Dla członków tej społeczności meldowanie się w kolejnych miejscach takiej listy to po pierwsze świetna zabawa, po drugie szansa na poznanie miasta. Portal daje również szerokie możliwości organizowania ciekawych ofert czy promocji dla najaktywniejszych.

Czy przed wizytą w nowym mieście, szukasz informacji w portalach społecznościowych?



Nazwa kampanii "#InGdansk" nie jest przypadkowa. To tzw. "hashtag", czyli słowo-klucz, za pomocą którego użytkownicy sieci mogą szybko przekazywać sobie informację o swojej aktywności na powiązanych ze sobą platformach społecznościowych, m.in. właśnie Foursquare i Twitter. Dzięki temu informacja rozprzestrzenia się łańcuchowo, co w działaniach promocyjnych ma niebagatelne znaczenie. Szczególnie przed mistrzostwami Euro 2012, na które każde miasto ściągnąć chce jak najwięcej turystów z innych państw. Gdańsk spodziewa się ich kilkaset tysięcy.

Kampania już ruszyła w sieci - oprócz wspomnianych serwisów, jej profile utworzono również w portalach Facebook i Google+. Na czas Euro zostanie wybrany specjalny korespondent, który w portalach społecznościowych będzie relacjonował wydarzenia i promował kampanię wśród osób odwiedzających miasto.

- Planujemy m.in. zainteresować kampanią zagranicznych blogerów sportowych, prasę i stowarzyszenia kibiców - mówi Ewa Salamon z biura prezydenta ds. promocji miasta. - Podczas Euro prowadzone będą również działania promocyjne w przestrzeni miejskiej i punktach informacji turystycznej.

Budżet kampanii #InGdansk wynosi 23 tys. zł (wynagrodzenie agencji: 18 tys. zł, reklama na Facebooku: 5 tys. zł).

Opinie (84) 4 zablokowane

  • Jednyna atrakcja tzn pirat, niestety nie żyje,
    wiec o jakich atrakcjach my mowimy ?

    • 5 0

  • PYTANIE DO AUTORA

    A widział pan ten profil i efekt pracy Personal PR? Przecież to jest żenada, sam urząd musi się wstydzić, nie wiadomo w ogóle do kogo to jest skierowane.

    • 3 0

  • należy pokazać mnóstwo szkół i ani jednego zakładu pracy który ogarnął by absolwentów

    • 5 0

  • Aby wypromowac Gdańsk w Internecie należy zamontować kamerę on-line

    w miejscu gdzie narodziła się "a kuku sztuka". Niestety jest to dosyć ciemne miejsce i trzeba trochę doświetlić.

    • 0 0

  • POkażmy w Gdańsku walące się domy, zagrzybiałe ściany, drogi jak ser szwajcarski!

    pokażmy naszą gdańska zieloną wyspę - cud!

    • 2 0

  • kupa

    • 2 0

  • Śmieci

    Śmieci! Śmieci są naszą główną atrakcją. Proponuję np.zaplecze Szpitala Psychiatrycznego Srebrzysko (od strony cmentarza).

    • 2 0

  • FourSpam raczej...

    kolejna wielka Sommer-Offensive Budynia...

    Coraz bardziej groteskowe pomysły

    • 1 0

  • Gdańsk to dziura, którą zwiedzamy w 1 dzień,
    brak jakichkolwiek imprez towarzyszących,
    nie wiem; jaskinie wykopcie, zalejcie wodą, u Madziarów się to sprawdza,
    nie każdy lubi budynki wylizane od mchu oglądać.

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane