- 1 Jeden z pierwszych w Polsce "bliźniaków" (51 opinii)
- 2 Zapomniany minister i jego gdyńska historia (20 opinii)
- 3 Upiorne syreny i największe pożary w Sopocie (19 opinii)
- 4 Chcemy żyć w miastach 15-minutowych? (504 opinie)
- 5 Z dworca na Jasień 80 zł (495 opinii)
- 6 Auto wjechało w pieszych i w budynek (295 opinii)
Jak pokazać Gdańsk przez Internet?
Gdańsk jako pierwsze polskie miasto przygotował specjalną kampanię promocyjną w serwisach społecznościowych skierowaną do obcokrajowców, którzy przyjadą na Euro 2012.
Gdańsk nieźle sobie radzi w serwisach społecznościowych. Skierowana do mieszkańców strona fanowska na Facebooku jest jedną z lepiej zarządzanych wśród innych polskich miast podobnej wielkości. Aby trafić do obcokrajowców, urzędnicy postanowili jednak uruchomić inne kanały. Nowa kampania #InGdansk realizowana będzie wyłącznie w języku angielskim i przede wszystkim w serwisach Foursquare i Twitter.
Platforma Foursquare to najlepsze miejsce w sieci, aby poznać wirtualnie miasto. Logując się przez telefon komórkowy do prostej aplikacji, użytkownik dostaje listę miejsc, które znajdują się w jego pobliżu. Potwierdzając w nich swoją obecność, dzieli się wrażeniami z innymi użytkownikami. W ten sposób powstaje siatka wzajemnie polecanych sobie przez turystów i mieszkańców miejsc.
- Posiadając oficjalne konto na Foursquare, będziemy mogli tworzyć turystyczne listy miejsc, które warto odwiedzić w Gdańsku - mówi Marta Laskowska z agencji Personal PR, która na zlecenie miasta zajmie się realizacją kampanii. - Dla członków tej społeczności meldowanie się w kolejnych miejscach takiej listy to po pierwsze świetna zabawa, po drugie szansa na poznanie miasta. Portal daje również szerokie możliwości organizowania ciekawych ofert czy promocji dla najaktywniejszych.
Nazwa kampanii "#InGdansk" nie jest przypadkowa. To tzw. "hashtag", czyli słowo-klucz, za pomocą którego użytkownicy sieci mogą szybko przekazywać sobie informację o swojej aktywności na powiązanych ze sobą platformach społecznościowych, m.in. właśnie Foursquare i Twitter. Dzięki temu informacja rozprzestrzenia się łańcuchowo, co w działaniach promocyjnych ma niebagatelne znaczenie. Szczególnie przed mistrzostwami Euro 2012, na które każde miasto ściągnąć chce jak najwięcej turystów z innych państw. Gdańsk spodziewa się ich kilkaset tysięcy.
Kampania już ruszyła w sieci - oprócz wspomnianych serwisów, jej profile utworzono również w portalach Facebook i Google+. Na czas Euro zostanie wybrany specjalny korespondent, który w portalach społecznościowych będzie relacjonował wydarzenia i promował kampanię wśród osób odwiedzających miasto.
- Planujemy m.in. zainteresować kampanią zagranicznych blogerów sportowych, prasę i stowarzyszenia kibiców - mówi Ewa Salamon z biura prezydenta ds. promocji miasta. - Podczas Euro prowadzone będą również działania promocyjne w przestrzeni miejskiej i punktach informacji turystycznej.
Budżet kampanii #InGdansk wynosi 23 tys. zł (wynagrodzenie agencji: 18 tys. zł, reklama na Facebooku: 5 tys. zł).
Opinie (84) 4 zablokowane
-
2012-03-28 10:34
Jednyna atrakcja tzn pirat, niestety nie żyje,
wiec o jakich atrakcjach my mowimy ?- 5 0
-
2012-03-28 12:49
PYTANIE DO AUTORA
A widział pan ten profil i efekt pracy Personal PR? Przecież to jest żenada, sam urząd musi się wstydzić, nie wiadomo w ogóle do kogo to jest skierowane.
- 3 0
-
2012-03-28 13:20
należy pokazać mnóstwo szkół i ani jednego zakładu pracy który ogarnął by absolwentów
- 5 0
-
2012-03-28 16:25
Aby wypromowac Gdańsk w Internecie należy zamontować kamerę on-line
w miejscu gdzie narodziła się "a kuku sztuka". Niestety jest to dosyć ciemne miejsce i trzeba trochę doświetlić.
- 0 0
-
2012-03-28 16:27
POkażmy w Gdańsku walące się domy, zagrzybiałe ściany, drogi jak ser szwajcarski!
pokażmy naszą gdańska zieloną wyspę - cud!
- 2 0
-
2012-03-28 18:46
kupa
- 2 0
-
2012-03-28 19:44
Śmieci
Śmieci! Śmieci są naszą główną atrakcją. Proponuję np.zaplecze Szpitala Psychiatrycznego Srebrzysko (od strony cmentarza).
- 2 0
-
2012-03-28 20:27
FourSpam raczej...
kolejna wielka Sommer-Offensive Budynia...
Coraz bardziej groteskowe pomysły- 1 0
-
2012-03-28 22:12
Gdańsk to dziura, którą zwiedzamy w 1 dzień,
brak jakichkolwiek imprez towarzyszących,
nie wiem; jaskinie wykopcie, zalejcie wodą, u Madziarów się to sprawdza,
nie każdy lubi budynki wylizane od mchu oglądać.- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.