- 1 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (253 opinie)
- 2 Lody Miś były serwowane na ruinach zamku (51 opinii)
- 3 Wojsko oferuje 6 tys. zł za wspólne wakacje (311 opinii)
- 4 Od soboty spore utrudnienia na A1 (54 opinie)
- 5 Siedem pchnięć, dziura w głowie od kuli i złamana ręka (9 opinii)
- 6 Z Sopotu na fotel wiceprezydenta Krakowa (88 opinii)
Jak pokazać Gdańsk przez Internet?
Gdańsk jako pierwsze polskie miasto przygotował specjalną kampanię promocyjną w serwisach społecznościowych skierowaną do obcokrajowców, którzy przyjadą na Euro 2012.
Gdańsk nieźle sobie radzi w serwisach społecznościowych. Skierowana do mieszkańców strona fanowska na Facebooku jest jedną z lepiej zarządzanych wśród innych polskich miast podobnej wielkości. Aby trafić do obcokrajowców, urzędnicy postanowili jednak uruchomić inne kanały. Nowa kampania #InGdansk realizowana będzie wyłącznie w języku angielskim i przede wszystkim w serwisach Foursquare i Twitter.
Platforma Foursquare to najlepsze miejsce w sieci, aby poznać wirtualnie miasto. Logując się przez telefon komórkowy do prostej aplikacji, użytkownik dostaje listę miejsc, które znajdują się w jego pobliżu. Potwierdzając w nich swoją obecność, dzieli się wrażeniami z innymi użytkownikami. W ten sposób powstaje siatka wzajemnie polecanych sobie przez turystów i mieszkańców miejsc.
- Posiadając oficjalne konto na Foursquare, będziemy mogli tworzyć turystyczne listy miejsc, które warto odwiedzić w Gdańsku - mówi Marta Laskowska z agencji Personal PR, która na zlecenie miasta zajmie się realizacją kampanii. - Dla członków tej społeczności meldowanie się w kolejnych miejscach takiej listy to po pierwsze świetna zabawa, po drugie szansa na poznanie miasta. Portal daje również szerokie możliwości organizowania ciekawych ofert czy promocji dla najaktywniejszych.
Nazwa kampanii "#InGdansk" nie jest przypadkowa. To tzw. "hashtag", czyli słowo-klucz, za pomocą którego użytkownicy sieci mogą szybko przekazywać sobie informację o swojej aktywności na powiązanych ze sobą platformach społecznościowych, m.in. właśnie Foursquare i Twitter. Dzięki temu informacja rozprzestrzenia się łańcuchowo, co w działaniach promocyjnych ma niebagatelne znaczenie. Szczególnie przed mistrzostwami Euro 2012, na które każde miasto ściągnąć chce jak najwięcej turystów z innych państw. Gdańsk spodziewa się ich kilkaset tysięcy.
Kampania już ruszyła w sieci - oprócz wspomnianych serwisów, jej profile utworzono również w portalach Facebook i Google+. Na czas Euro zostanie wybrany specjalny korespondent, który w portalach społecznościowych będzie relacjonował wydarzenia i promował kampanię wśród osób odwiedzających miasto.
- Planujemy m.in. zainteresować kampanią zagranicznych blogerów sportowych, prasę i stowarzyszenia kibiców - mówi Ewa Salamon z biura prezydenta ds. promocji miasta. - Podczas Euro prowadzone będą również działania promocyjne w przestrzeni miejskiej i punktach informacji turystycznej.
Budżet kampanii #InGdansk wynosi 23 tys. zł (wynagrodzenie agencji: 18 tys. zł, reklama na Facebooku: 5 tys. zł).
Opinie (84) 4 zablokowane
-
2012-03-27 21:49
może jakieś śmieszne filmiki z Gdańska .... (2)
na youtubie - :)
- 2 3
-
2012-03-27 23:57
...
jest taki jeden śmieszny filmik o Gdańsku. wpiszcie na jutubie "nas nie interesuje, nas się chodzi o to..."
- 0 0
-
2012-03-27 22:40
tiaaa....okrzyk ,,Lechia gola'' na chwile przed strata bramki ;]
- 4 1
-
2012-03-27 21:07
dlaczego w google street view (3)
nie ma Długiego Targu?
- 10 5
-
2012-03-27 23:50
bo jest to miejsce tak na prawdę bardzo mało interesujące - dlatego tyle zmyłek by tam nie dotrzeć, no bo i po co??
- 1 0
-
2012-03-27 21:24
(1)
jest Długi Targ tylko że trzeba mocno powiekszyć aby pomarańczowego ludzika postawić na niebieskiej linii a nie na jakimś zdjęciu których jest tam pełno.
- 5 0
-
2012-03-27 21:30
ok dzieki ,
juz kumam :)
- 2 1
-
2012-03-27 22:37
do banku blisko (1)
na Starym mieście jeden przy drugim...super atrakcja:)
- 6 1
-
2012-03-27 23:43
dobre
w cały mieście blisko
- 3 0
-
2012-03-27 22:20
Świetną agencję wybrali... (1)
...jedyne ich osiągnięcie to masowe spamowanie forów i porównywarek rzekomymi recenzjami i opiniami nt. firm,. Agencja PR .... pffff... chyba 3miejska wersja biedak agencji PR. Nie mogli zatrudnić kogoś faktycznie znającego się na rzeczy?
- 7 6
-
2012-03-27 23:18
Brawo dla Gdańska!
... a w Twój WYKŁAD brzmi jak mocny gul - wprost od konkurencji, która miała zbyt cienkie pomysły
Gratuluje komentarza!- 3 4
-
2012-03-27 22:03
? (2)
Pokażmy Wyspę Spichrzów, Starą Zajezdnie w Oliwie, ul. Łąkową, Trakt Św Wojciecha i multum innych ciekawych miejsc. Niech turyści/kibice mają pełny obraz. Nie wprowadzajmy ich w błąd budyniowo-sielską propagandą sukcesu Gdańska jako europejskiej metropolii.
- 16 4
-
2012-03-27 22:43
(1)
nie ma miasta na swiecie ktore publicznie i z duma chwali sie swoimi porazkami wiec czemu chcialbys aby Gdansk byl wyjatkiem?
- 0 4
-
2012-03-27 22:47
Bo dość mam hipokryzji Adamowicza i jego bandy przydupasów.
Zwróć uwagę na działania UM które zamiast pomagać mieszkańcom, uszczęśliwiają z reguły krewnych i znajomych Królika
- 7 1
-
2012-03-27 22:24
Gdańsk stolica kaszub - i wszystko jasne!
- 6 4
-
2012-03-27 22:20
NAJLEPSZA PROMOCJA??
POKAZAĆ BUDYNIA I ZOO PODCZAS SESJI RADY- 10 2
-
2012-03-27 21:28
Co to za ankieta!? (1)
Co mam zaznaczyć, jeśli nie szukam specjalnie informacji nt miast które odwiedzam?
- 8 2
-
2012-03-27 21:42
JA MOGĘ PRZYJECHAĆ I POŚCIĆ NAJGŁOŚNIEJSZEGO BĄKA ,JAKĄŚ TAM ATRAKCJA BY BYŁA
- 2 4
-
2012-03-27 21:08
Możecie promować miasto przez internet,Tv,reklamy,banery itp.Jesli sami mieszkańcy będą niezadowoleni to i tak kicha. (2)
Tanie mieszkania,jedzenie,atrakcje i życzliwi ludzie to gwarancja sukcesu.
- 30 6
-
2012-03-27 21:16
mieszkańcy to nigdy nie są zadowoleni (1)
te same wiecznie skwaszone mordy
- 13 5
-
2012-03-27 21:39
zwłaszcza gdy niszczą zawieszenia na tych samych wiecznie dziurawych i krzywych drogach
- 7 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.