- 1 Kto będzie radnym za wiceprezydentów? (55 opinii)
- 2 Zaparkował BMW na plaży. Sezon ruszył (198 opinii)
- 3 Węzeł Południe nie będzie zamknięty latem (136 opinii)
- 4 Stanowcze "nie", dla psów na plaży? (848 opinii)
- 5 W kajdankach na masce, w aucie "feta" (80 opinii)
- 6 Żuraw czeka zmiana lokalizacji o kilkanaście metrów (48 opinii)
Kierowca wyprosił z autobusu dzieci z hulajnogami
7-letnia córka i 11-letni syn pana Artura chcieli wrócić ze szkoły do domu autobusem. Do pojazdu dzieci weszły z hulajnogami, którymi dojeżdżają do szkoły w ramach akcji Rowerowy Maj. Kierowca nie zgodził się jednak na dalszą jazdę, bo jednej z hulajnóg nie można było złożyć. Zapłakane dzieci zostały wyproszone z autobusu. ZTM tłumaczy, że takie są przepisy.
Jednak gdy weszły do pojazdu, spotkało się to z reakcją kierowcy, który odmówił dalszej jazdy i poprosił dzieci o złożenie hulajnóg.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Rowery i akcesoria na sprzedaż
- Po wejściu do autobusu kierowca oznajmił, że dzieci mają złożyć hulajnogi albo opuścić pojazd - relacjonuje pan Artur. - Hulajnogi, które posiadają, to małe hulajnogi przeznaczone dla dzieci w tym wieku. W dodatku hulajnoga syna jest nieskładana, nie ma żadnej możliwości jej złożenia. Hulajnoga córki ma taką możliwość, ale przed złożeniem zabezpieczona jest dwoma uchwytami, które trzeba odgiąć. Wymaga to wiedzy, jak to zrobić, oraz dość dużej siły, ponieważ metalowe uchwyty są mocno przyciśnięte, żeby hulajnoga sama się nie złożyła w czasie jazdy. Zestresowany syn próbował ją złożyć, ale nie miał ani wiedzy, ani dość sił, żeby to zrobić. Poinformował kierowcę, że nie wie, jak to zrobić. W odpowiedzi usłyszał, że to nie jego problem.
Jak mówi nasz czytelnik, za dziećmi mieli wstawić się inni pasażerowie, ale kierowca pozostał niewzruszony.
- Po prostu kazał im wyjść z autobusu i wracać sobie hulajnogami, nie mając nawet pojęcia, czy dzieci mają blisko, czy bardzo daleko do domu - dodaje pan Artur. - Dzieci były przestraszone i bardzo zestresowane. Gdy wyszły z autobusu, to rozpłakały się. Teraz cały czas przeżywają tę sytuację. Jak taka postawa ma się do akcji społecznych, takich jak Rowerowy Maj czy bezpłatny transport zbiorowy dla dzieci?
ZTM: takie są przepisy
O komentarz do zaistniałej sytuacji poprosiliśmy Zarząd Transportu Miejskiego. Jak tłumaczy Dagmara Szajda, rzecznik prasowy jednostki odpowiedzialnej za organizację transportu publicznego w mieście, kierowca nie mógł się zachować inaczej, bo do tego obliguje go regulamin przewozów i ustawa.
- Prowadzący pojazdy komunikacji miejskiej, którzy odpowiadają za bezpieczeństwo przewożonych osób i bagażu, muszą przestrzegać przepisów porządkowych oraz Prawa o ruchu drogowym - tłumaczy Szajda. - I właśnie ze względów bezpieczeństwa przewóz hulajnogi w autobusie lub tramwaju jest dopuszczalny tylko, jeżeli jest ona złożona i stanowi bagaż. Zabrania się przewożenia hulajnóg oraz innych urządzeń transportu osobistego, które nie są złożone. Nie można też zabrać do pojazdu hulajnóg będących flotą systemu wypożyczalni.
Szlaki rowerowe w Trójmieście
ZTM tłumaczy też, że hulajnoga nie może być przewożona w pojeździe w dowolnym miejscu, by nie utrudniać przejścia innym pasażerom.
- W razie gwałtownego hamowania wymuszonego sytuacją na drodze (gdy na przykład ktoś zajedzie drogę kierowcy autobusu) niewłaściwie zabezpieczona hulajnoga może przecież stwarzać poważne zagrożenie dla podróżnych - dodaje.
Przepisy porządkowe można znaleźć m.in. na stronie internetowej ZTM oraz w każdym pojeździe.
Monitoring nie pomoże w ocenie zachowania kierowcy
A co z zachowaniem samego kierowcy, który - według naszego czytelnika - mógł w tej sytuacji wykazać się większą empatią wobec dzieci?
Tego nie rozstrzygniemy, bo monitoring zainstalowany w pojazdach GAiT nie rejestruje dźwięku.
- Oczywiście kierowcy i motorniczowie zawsze powinni się zwracać do pasażerów w sposób uprzejmy i taktowny. Uwagi zwracane zwłaszcza małym pasażerom powinny być przekazywane w sposób empatyczny. O ile dzieci mogą nie znać dokładnie przepisów porządkowych obowiązujących w komunikacji miejskiej, to już ich rodzice powinni wykazać się taką wiedzą. Niestety ze względu na to, że kamery zamontowane w autobusach i tramwajach nie rejestrują dźwięku, nie mamy możliwości ocenienia zachowania kierowcy tego konkretnego autobusu - dodaje Szajda.
Hulajnogi w komunikacji miejskiej (21 opinii)
Miejsca
Opinie wybrane
-
2024-05-14 11:04
Ludzie maja problem z coraz wiekszymi bzdurami (29)
a dzieci sa coraz mniej odporne psychicznie. Przeciez ta sprawa to blahostka i od razu artykul? Sam w podobnym wieku wraz z kolega zostalem wyproszony z hulajnoga z autobusu, wzruszylismy ramionami i pojechalismy sami. Nikt nie plakal i nie mial traumy. Niektorzy powinni sie w koncu wziac w garsc, zycie to nie netflix i instagram.
- 1619 111
-
2024-05-15 11:31
(1)
w 1 stronę mogą jechać, w drugą już nie? A kto poniósłby odpowiedzialność za upadek takiego dziecka i np. uszczerbek na zdrowiu powyżej 7 dni. Zapłakane dzieci wróciły na hulajnogach (skoro zdały relacje rodzicom i nie stoją na przystanku do dzisiaj) wiec jednak się dało. No i oczywiście sztandarowy argument "zapłakany bombelek"...
- 19 3
-
2024-05-15 12:45
W punkt
Przesadzają z tymi bombelka mi.... Potem wyrosną... Balony
- 11 1
-
2024-05-15 11:11
Dokladnie !!! Co się dzieje obecnie i jakiego typu dyrdymałami zamują się ludzie to się w glowie nie mieści.
- 9 1
-
2024-05-15 09:25
Za moich czasów.... (1)
Drewno z kościoła kradliśmy na ognisko w noc świętojańską w tym wieku ;)
- 7 6
-
2024-05-15 11:36
a przed msza spowiedz swietokradzka!
- 3 1
-
2024-05-15 09:18
Problem w tym, że, jak wsiądzie do autobusu mocno pijany, odrażający luj, to kierowca nic nie robi, bo się boi. (1)
- 20 10
-
2024-05-15 15:05
Luj nie zagraża bezpieczeństwu, a o to tu chodzi.
- 5 3
-
2024-05-15 08:48
Ja pamiętam gdy mając 6 lat jechaliśmy z kolegami i bratem autobusem. Oczywiście bez opieki dorosłych. Mieliśmy skasowane bilety ale autobus nie kończył biegu na pętli tylko robił rundę wokół osiedla, a my chcieliśmy na tym bilecie pojechać 2 przystanki dalej. Kierowca wyskoczył zza kierownicy, podszedł do nas i krzyknął "No? Co to za wycieczka!?
Ja pamiętam gdy mając 6 lat jechaliśmy z kolegami i bratem autobusem. Oczywiście bez opieki dorosłych. Mieliśmy skasowane bilety ale autobus nie kończył biegu na pętli tylko robił rundę wokół osiedla, a my chcieliśmy na tym bilecie pojechać 2 przystanki dalej. Kierowca wyskoczył zza kierownicy, podszedł do nas i krzyknął "No? Co to za wycieczka!? Wysiadać g*wniarzeria!". Wyskoczyliśmy wystraszeni z autobusu. Pamiętam to do dziś, więc jak na 6latka musiało być to coś szokującego. W takich sytuacjach, to zachowuje się zgodnie z przepisami ale na tyle grzecznie, by dzieci nie przestraszyć.
- 8 6
-
2024-05-14 19:33
oczywiscie ze nie tylko netflix i instagram
jest jeszcze tiktok, x, snapchat...
- 36 4
-
2024-05-14 18:16
w czasach mojej mlodosci w wieku 11 lat (1)
jezdzilo sie na gape tramwajem i uciekalo przed kanarami albo udawalo sie, ze bilet jest skasowany po raz pierwszy - taki kartonowy z dziurkami ;-)
- 55 7
-
2024-05-15 07:33
a jak miales siedem,7 lat to mamusia cie do szkoły odprowadzała i przyprowadzala, do koscioła prowadziła i co z ciebie wyrosło!
- 3 22
-
2024-05-14 16:02
Jak widac patologia tutaj wypluła az z siebie 600posty skrajnej głupoty obłudy ijhejtu ninawisci a najbardziej smieszne jest to (3)
ze wiekszosc ogromna tu hejtujacych niekorzysta z komunikacji miejskiej tylko jest przyspawana do swojego blachosmroda!.
- 3 97
-
2024-05-15 10:00
Hejt-srejt
- 8 1
-
2024-05-15 08:12
Jedyną patologią tutaj jesteś ty i twoje komentarze na temat blachosmrodów. Ciekawe czy ty jesteś w trakcie leczenia czy już po. Bo jak po, to widać że leczenie przyniosło mizerne wyniki.
- 25 3
-
2024-05-14 16:17
Hejt hejt hejt
Już nie możesz mieć innej opinii bo skoro się z kimś nie zgadzasz, to znaczy że go hejtujesz. Idź się spłacz jeszcze do jakiejś organizacji żeby Ci pomogli i podjęli kroki prawne bo ktoś w internecie nie lubi transportu publicznego i stać go na prawo jazdy słoju.
- 81 5
-
2024-05-14 16:01
Mnie w wieku 7 lat goniła policja bo z kolegami wypchaliśmy budkę telefoniczną nadmuchanymi balonami (1)
Dzisiaj dzieci płaczą wystraszone gdy kierowca się do nich odezwie..
- 106 6
-
2024-05-15 09:20
Eee...tam policja. Nas goniło wojsko na strzelnicy w pobliżu dzisiejszego osiedla Niedźwiednik, gdzie zbieraliśmy łuski i szukaliśmy nabojów (prochu), który rozsypany na tory tramwajowe pod przejeżdżającym tramwajem dawał "radosny" efekt dźwiękowy :)
- 9 0
-
2024-05-14 13:11
(2)
Rozumiem wózek inwalidzki albo wózek dziecięcy, ale rower czy hulajnoga sprawna to już przesada w komunikacji miejskiej !!! A temu Panu od artykułu proponuje wziąć się za wychowywanie dzieci, bo wyrosną takie płaczki jak on.
- 149 18
-
2024-05-15 15:08
Dokładie trafione w punkt.
- 4 0
-
2024-05-15 07:13
Placzki jak on
I nasz marszalek rotacyjny XD
- 13 10
-
2024-05-14 12:41
I coraz bardziej bezczelne (1)
Jeden 10 latek postawil lecak na siedzenie a drugi hulajnogę w miejscu na nogi pasażera. I jeszcze wielkie wielkie halo dlaczego ja śmiem tam usiąść.
Razem z nimi był też 15 latek prawie 1,8m który myśl, że jest tu panem i władcą. Szukał też ewidentnie zaczepki i problemów. Wygląd wskazywał na naplywowe pochodzenie wiejskie.- 95 15
-
2024-05-14 15:58
Wygląd wskazywał na naplywowe pochodzenie wiejskie.
Powiem Ci, czytylniku, że to zdanie wskazuje, że masz taką samą mentalność jak ten wyrośnięty 15 latek. On ma siłę, której się wystraszyłeś, Ty masz manię wyższości. Prawdopdobnie przyjechałeś tu z jeszcze mniejszej wiochy i myślisz, że po 15 latach w 3mieście już jesteś rodowity gdańszczanin i jak wrócisz do siebie po słoiki to mówisz "a u nas w Gdańsku".
- 22 42
-
2024-05-14 11:10
Coś tak właśnie też chciałem napisać. (6)
Co wyrośnie z takich dzieciaków? Życiowe niedorajdy ze smartfonikiem w dłoni i rureczkach na tyłku.
- 133 13
-
2024-05-14 11:34
(5)
może któryś z tych chłopaków wygra eurowizję jak włoży sukienkę.
- 98 10
-
2024-05-14 14:31
a moze bedzie cie operowal, takie gdybanie (4)
dla starych mlodzi zawsze byli "zli" niczym sie nie roznisz, to starosc zaglada w oczy
- 16 39
-
2024-05-14 14:49
może AI bedzie operował? (3)
A on będzie..... bezrobotny, bo nawet w biedronce już kasy samoobsługowe ....
- 24 3
-
2024-05-14 14:55
(2)
To on będzie programował to AI żeby mogło cie potem operować.
- 4 22
-
2024-05-14 18:00
AI się przecież samo programuje
- 8 0
-
2024-05-14 15:07
Taaa jasne
..bajdurzenia cd. Żeby mieć dobry zawod to trzeba raczej nauczyć się wytrwłaości, dużo się uczyć, być odpornym psychicznie, a nie patrzeć jak ominąć przepisy, zadania i pójść na skróty
- 20 1
-
2024-05-14 14:05
do pana Artura (57)
Panie Arturze,
Pan jako ojciec dwójki dzieci, słusznie że Pan poszedł do Redakcji z prośbą o wrzucenie artykułu na ten temat.
Powyższy opis sytuacji z jakim spotkały się Pana dzieci nie miałoby miejsca, gdyby Pan miał większą świadomość. Mam nadzieję że ten artykuł również uświadomi nieświadomym, roszczeniowym obywatelom bezPanie Arturze,
Pan jako ojciec dwójki dzieci, słusznie że Pan poszedł do Redakcji z prośbą o wrzucenie artykułu na ten temat.
Powyższy opis sytuacji z jakim spotkały się Pana dzieci nie miałoby miejsca, gdyby Pan miał większą świadomość. Mam nadzieję że ten artykuł również uświadomi nieświadomym, roszczeniowym obywatelom bez podstaw do roszczenia, jak właściwie postępować.
Zamiast rozliczyć Kierowcę, rozliczył Pan samego siebie z:
- afery, bo dzieci mi się rozpłakały i zostały "wygonione"; tak to jest afera - ale za nim zrobi się aferę trzeba zaznajomić się chociażby z przepisami, czego Pan nie zrobił,
- bezpodstawnego oczerniania Kierowcy twierdząc że Pana dzieci usłyszały od Kierowcy że to nie jego problem, w momencie gdy nie wiedzą jak złożyć hulajnogę - nie było Pana tam, nie wie Pan jak rozmowa przebiegała więc to jest niestosowny osąd Kierowcy i próba pomówienia
- angażowania osób trzecich - pasażerów autobusu, którzy rzekomo bronili Pana dzieci, tylko po to żeby uwypuklić swoją rację, gdzie racji nie ma i po to żeby jeszcze bardziej oczernić Kierowcę; przypomnę że Pana tam nie było
- niezapoznania się z regulaminem akcji Rowerowy Maj a co za tym idzie nieuświadomienie sowich dzieci z zasad akcji czyli z tego co powinny robić a co jest zabronione,
- broniąc swoich dzieci, przykłada Pan rękę do oszustwa w akcji Rowerowy Maj
- broniąc swoich dzieci, poprzez robienie afery, pokazuje im Pan niewłaściwe zachowanie, którego robić nie wolno, a tym samym uczą się tego samego,
- z braku uświadamiania swoich dzieci jakie zagrożenia wynikają z nieodpowiedniego użytkowania hulajnogi - bo wchodząc do autobusu nie zdawały sobie z tego sprawy, ale to nie ich wina tylko Pana
To Pan, Panie Arturze jest winny całej tej sytuacji, nie Kierowca autobusu.
I to Kierowca autobusu ma rację nie Pan!
No ale "dzieci mi się rozpłakały, zestresowały się" to trzeba unieść się, pokazać kto tu rządzi...
Trzeba wiedzieć kiedy dochodzić swoich roszczeń a kiedy przyznać się do błędu i porostu zamilknąć.- 1667 125
-
2024-05-19 22:29
Chcesz brzmieć mądrze i że niby znasz przepisy
Nie ma czegoś takiego jak próba pomówienia - albo pomawiasz albo nie , tutaj nie ma znaczenia.
Facet przedstawił wersję jaką usłyszał od swoich dzieci i jej wierzy - ty w swojej wypowiedzi starasz się sugerować iż dzieci kłamią co do zajścia - to akurat w twoim przypadku pomówienie.
Facet przedstawił sprawę redakcji nie jako płakanieNie ma czegoś takiego jak próba pomówienia - albo pomawiasz albo nie , tutaj nie ma znaczenia.
Facet przedstawił wersję jaką usłyszał od swoich dzieci i jej wierzy - ty w swojej wypowiedzi starasz się sugerować iż dzieci kłamią co do zajścia - to akurat w twoim przypadku pomówienie.
Facet przedstawił sprawę redakcji nie jako płakanie tylko sprawę do wyjaśnienia aby ustalić dokładny przebieg zdarzenia.
Jedyna osoba ktora coś sugeruje i pomawia to ty.
Takich ludzi którym się wydaje to niszczy się przed sądem jak małe dzieci.
Sprawa jest całkiem prosta, było zdarzenie- kierowca- jak przedstawiają dzieci zachował się delikatnie mówiąc nie elegancko i bez empatii. Redakcja wyjaśnia sprawę aby dotrzeć do sedna - czyli jaki był przebieg zdarzenia. Zarządzający komunikacja jeśli ma choć trochę taktu to powinien przeprosić za zachowanie kierowcy, a samych kierowców uczulić na pomoc samotnie podróżującym dzieciom. Wszystko można było zrobić bez stresu, pomóc dziecku złożyć hulajnogę a druga nie składana zabezpieczyć przed przemieszczaniem i po kłopocie.
Zresztą jak już tak chcesz prawnie to dzieci w tym wieku nie odpowiadają prawnie za swoje czyny i nie możesz ich karać - niezależnie od wewnętrznych przepisów- z prostej przyczyny- jest to zapisane w ustawie a ta jest aktem prawnym wyższym od zarządzania i każdy zapis sprzeczny jest automatycznie nie ważny prawnie.
Jak chcesz po mędrkować to idź do sądu i zobacz jak to wygląda.- 1 0
-
2024-05-17 12:45
Niby racja, ale nie wszystko - poniosło pana trochę
Z regulaminu: "Za aktywne podróże uznaje się przejazdy do szkoły lub przedszkola rowerem, hulajnogą, na rolkach, wrotkach, deskorolce, a także w przypadku dalszych odległości, podróże komunikacją miejską łączone z aktywnymi
podróżami, pod warunkiem, że dana placówka nie funkcjonuje w trybie zdalnego nauczania, odbyte od dnia
6 maja do dnia 29 maja 2024 roku (z obowiązkiem wyłączenia maksymalnie trzech dni wolnych dla
poszczególnej klasy/oddziału)."- 2 0
-
2024-05-16 21:46
Zje....ta odpowiedź
Bawią mnie ci roszczeniowi rodzice.
- 3 0
-
2024-05-16 18:58
Zgadzam sie
Z opinią przedmówcy
- 2 0
-
2024-05-15 15:14
Pięknie napisane mieszkańcu grodu nad Motławą..
- 5 0
-
2024-05-15 12:56
Brawo
- 6 0
-
2024-05-15 08:00
do mieszkaniec Gdańska..
100% racji
- 22 0
-
2024-05-15 07:46
Istna wyrocznia (1)
Wydaje sie.ze ten oratorski popis to osobliwy belkot zapatrzonego w siebie I swoja nieomylnosc pana ,ktorych zjadl wszystkie rozumy.Wspolczuje pana zonie I niedaj Boze dzieciom,bo jest pan jak rendgen co to przeswietli w mig kazda sytuacje
- 4 38
-
2024-05-15 19:22
Korekta
Rentgen
- 1 1
-
2024-05-15 06:48
Szkoda ze kerwowcy nie reagują w ten sposób na dorosłych chłopów
Tylko na dzieci
- 8 22
-
2024-05-15 04:43
(2)
Nie zgodzę się. Niestety większość kierowców pracuje za karę. Zero podejścia do ludzi/dzieci. Po prostu czują swoją wyższość np nie otwiera pierwszych drzwi, bo mu się tak podoba i siedzi zadowolony z siebie, że "porzadził"
- 5 47
-
2024-05-15 07:42
masz prawo sie nie zgodzic. Kierowcy zachowuja sie tak, jak nakazuje im regulamin. Rzecz jasny ty bys byl o wiele lepszym
Pisanie o wyzszosci dowodzi niejakich brakow w stosunku do wlasnej osoby
- 20 0
-
2024-05-15 07:17
Ale po co sie pchasz do tych pierwszych
Drzwi skoro wiesz ze nie otwiera ? A robi to z tego względu że robi sie wtedy przeciag i jest mu zimno. Ja to rozumiem i sam bym tak robił.
- 22 2
-
2024-05-14 21:39
a potem taki 11 latek
perfidnie zżera w sklepie np. loda i jest zdziwiony, ze obsługa zwraca mu uwage
- 41 2
-
2024-05-14 20:01
leniwy ojciec? (2)
7-latka pod opieką 11-latka. niezłe.
- 35 9
-
2024-05-14 21:39
Kiedyś normalne dzisiaj to afera (1)
Co za czasy pełne rurkowców oderwanych od rzeczywistości. To nie lenistwo, to uczenie dzieci zaradności.
- 25 5
-
2024-05-14 21:58
Daj już Arturek spokój ;)
- 14 2
-
2024-05-14 19:48
Knockout...
W sumie to racja...
- 3 2
-
2024-05-14 18:02
Tu jeszcze dodam
Zaopatrzenia w dzieci w kiepski sprzęt, z którym nie umieją sobie poradzić same.
- 49 4
-
2024-05-14 17:15
Dokładnie tak (3)
Akcja Rowerowy Maj polega na tym, że dzieci jeżdżą rowerami i hulajnogami z domu do szkoły i ze szkoły do domu, a nie wciskają swoje rowery i hulajnogi do autobusu i tramwaju. To zwykłe oszustwo. I oczywiście ZTK ma rację twierdząc, że w razie jakiegokolwiek wypadku, stłuczki lub innego nieszczęścia drogowego, takie hulajnogi stanowią śmiertelne zagrożenie dla innych pasażerów. Koniec i kropka. I nie ma żadnego ale ...
- 90 8
-
2024-05-14 21:22
No jasne
Śmiertelne zagrożenie to ty stwarzasz jeżdząc takimi autobusami.
- 0 40
-
2024-05-14 18:40
nauka czytania ze zrozumieniem
skąd wiesz na czym polega akcja rowerowy maj jak nawet nie potrafisz przeczytać do końca tego art ze zrozumieniem a co dopiero regulaminu akcji?
- 9 28
-
2024-05-14 18:03
oby tylko do autobusu i tramwaju
widziałam jak rodzice podwożą dzieci pod szkołę a z bagażnika wyciągają hulajnogę.... Cudne po prostu
- 47 2
-
2024-05-14 16:21
Czy kierowca ma składać hulajnogę?
- 45 5
-
2024-05-14 16:06
łojciec ma za duzo wolnego czasu!!! czy pracuje czy zyje z dodatkow na dzieci???
- 38 7
-
2024-05-14 16:03
Obecnie z głodowe stawki kierowców autobusów niek niechce pracowac poza patologia!Dlatego takie ich bezrozumne zachowanie jest (3)
nadgorliwość gorsza od faszyzmu .
- 8 63
-
2024-05-15 08:25
Patologia akurat nie pracuje.
- 10 1
-
2024-05-15 07:44
mozesz wytlumaczyc uzywana przez ciebie terminologie? jej uzycie wynika z tego, ze znasz niewiele slow czy tez sa inne powody
- 5 0
-
2024-05-14 17:23
Kierowca ma regulamin, internauci też powinni. Szczególnie taka patologia umysłowa. A poza tym: czy akcja rowerowy maj polega na wożeniu hulajnogi autobusem? Dzieciaki oszukują od małego.
- 48 5
-
2024-05-14 16:00
Do jakiej redakcji , z ciebie to tuman.
- 1 23
-
2024-05-14 15:45
Cwana fajtłapa
Polska specjalność : cwana fajtłapa.
I jeszcze nieznajaca przepisów.- 51 2
-
2024-05-14 15:00
Bezstresowe wychowanie produkuje emocjonalne kaleki, którym w dorosłym życiu nie będzie można zwrócić uwagi, bo wyskoczy z okna. Dzieci trzeba uczyć radzić sobie z emocjami, tymi przykrymi i stresem też.
- 69 3
-
2024-05-14 14:42
Drogi mieszkańcu (11)
zamiast oczerniać autora, poczytaj pan sobie przepisy i zdaj pan sobie sprawę z absurdu sytuacji.
Wytłumacz w jaki sposób złożona hulajnoga jest mniej niebezpieczna od tej rozłożonej;
Wskaż gdzie w regulaminie Rowerowy Maj jest zakaz podróży łączonych;
Wyjaśnij, po co użyłeś każdego argumentu po 3 razy.- 16 94
-
2024-05-15 07:48
a jaka jest roznica pomiedzy ekierka a linijka? Zaczynasz od slowa "oczerniasz" czyli sam nie uzywasz faktow lecz retoryki
- 6 0
-
2024-05-14 15:19
(9)
Pierwszy bym pochwalił kierowcę gdyby chodziło o śmierdzącego menela, który przecież nie jest czysty, a zgodnie z regulaminem winien takim być.
Pomijam już kwestię regulaminowej konieczności złożenia hulajnogi, tu chodzi o przyczepienie się człowieka, który ma malutką władzę do małych dzieci. Pokazał swoją wyższość, pokazał, że może,Pierwszy bym pochwalił kierowcę gdyby chodziło o śmierdzącego menela, który przecież nie jest czysty, a zgodnie z regulaminem winien takim być.
Pomijam już kwestię regulaminowej konieczności złożenia hulajnogi, tu chodzi o przyczepienie się człowieka, który ma malutką władzę do małych dzieci. Pokazał swoją wyższość, pokazał, że może, bo prawdopodobnie dwa kursy wcześniej spotkał osiłka, na którego nawet bał się spojrzeć.
Taki typ ludzi to zwykli tchórze, którzy jedyne co potrafią to odreagować na mniejszych i słabszych.
Karma wraca i kierowco autobusu, nie życzę Ci byś następnym razem wypraszając maluchy z autobuu, trafił na ojca zwyrola, który poczeka na następny Twój kurs. Twój poziom.- 18 80
-
2024-05-15 07:52
rzecz jasna jakby twoj bombelek sie przewrocil o nierozlozona hulajnoge, to bylby winny kierowca? nieprawdaz?
kierowca autobusu kieruje autobusem. To nie jest koncert zyczen slodkiej generacji "mamusia wszystko za mnie zrobila i ajfonika kupila" lecz realne zycie. Jesli masz czas na rozmyslania nad "wyzszoscia keierowcy" nie wiesz do konca co oznacza regulamin ktoremu podlega i jego odpowiedzialnosc wobec wszystkich pasazerow. W tym momencie interes dwoch slodkich dzieciaczkow z hulajnoga jest mniej wazny od bezpiecznego transportu calej reszty
- 16 0
-
2024-05-14 18:14
Kierowca zachował się prawidłowo.
- 47 8
-
2024-05-14 15:26
No tak xd Zachował się zgodnie z regulaminem to zmieszać z błotem xd (6)
Stawiasz sam chochoły, że wcześniej osiłek, gdzieś tam menel i je dzielnie pokonujesz xd idąc tym tropem to może te dwa małe bydlątka zapaskudziły ze stresu majty i musiały opuścić pojazd xd
- 38 9
-
2024-05-14 15:53
Nie ogarniasz ze ten regulamin jest napisany totalnie bez sensu? (5)
Jesteś w stanie wyjaśnić w jaki sposób złożona hulajnoga jest bardziej bezpieczna od takiej leżącej na ziemi nie złożonej?
- 4 37
-
2024-05-15 07:53
jak widac nie uwazales ani na lekcjach ani w realnym zyciu. Mamusia ciagle karmi?
- 5 0
-
2024-05-14 16:33
Więc zatem toteż
Złożona będzie leżała, rozłożona będzie jeździła w tę i z powrotem, uderzając pasażerów, bo dziecko jej nie utrzyma nieruchomo w trakcie jazdy autobusu.
- 38 2
-
2024-05-14 16:29
chłopie co ma kierowca do tego? (2)
bez sensu też jest to, że jak przejdziesz na czerwonym jak nic nie jedzie łapiesz kwit. Jesteś w stanie mi wyjaśnić to? Wina policjanta, że wykonuje swoją robotę? Bydlątka powinny przeprosić i wyjść. Pozatym ten ojciec fajtłapa nie odnosi się do regulaminu tylko empatii. Ciekawe czy by jej miał tyle gdyby coś się stało czy jednak uczepiłby się przepisów jak pijany płotu.
- 35 5
-
2024-05-14 21:46
Bredzisz niuniek
Chyba ty łapiesz kwity przechodząc na czerwonym jak nić nie jedzie bo jesteś pechowcem. Większość ludzi tak robi i jakoś kwitów nie łapią. Tak jest też na zachodzie. i bardzo dobrze. a ty dalej łap kwity.
- 0 14
-
2024-05-14 21:04
Co wiesz o empatii
Pisząc o dzieciach bydlatka to niezbyt wiele. Lepiej ci?
- 1 10
-
2024-05-14 14:42
chciałem coś napisać, ale ten post wyczerpał całkowicie temat ;)
- 26 4
-
2024-05-14 14:40
Do pasażerów i pana Artura (4)
Byłem przez prawie 15 lat kierowcą autobusu i po wypadku w autobusie której przedmiotem był rower ja poniosłem konsekwencje tego zdarzenia i od tego momentu nigdy nie pozwoliłem na przewóz roweru , hulajnogami jeszcze nie jeździli w tym wypadku kierowca miał rację nie pozwalając na przewóz hulajnog .
- 89 4
-
2024-05-14 15:04
jako kierowca autobusu rozumiem, że nie odróżniasz roweru od hulajnogi (3)
ale po co się tym chwalić?
- 9 64
-
2024-05-17 22:43
Ryb
A kumasz coś takiego jak inny przykład o podobnym skutku?? Kłania się epoka testów jedynego wyboru.
- 0 0
-
2024-05-15 07:54
rozumiem ze odpowiedzialnosc ponosila zawsze mamusia, bo jestes zbyt delikatna/y
- 5 0
-
2024-05-14 17:44
Ooo
Ty tez jesteś kierowcą ?
- 4 1
-
2024-05-14 14:25
Piękne
Dokładnie tak !
- 23 1
-
2024-05-14 14:23
tu jest problem wielopłaszczyznowy. Bo jedno to jest ojciec i jego nieświadomość przepisów a drugie to reakcja kierowcy. A z tym oczernianiem to grubymi nićmi szyte. On cytuje swoje dzieci.
- 17 15
-
2024-05-14 14:17
Wielu niestety nie potrafi przyznac się do winy. (3)
- 29 4
-
2024-05-14 15:05
Jakiej winy? (1)
że jedna z hulajnóg się nie składa?
- 6 14
-
2024-05-15 07:55
ze dzieczki nieczego sie nie nauczyly? nawet skladac hulajnogi? nawet poproszenia kogos na przystanku, zloz mi prosze hulajnoge?
- 7 0
-
2024-05-14 14:17
praktycznie w obecnych czasach....nieliczni ...
- 14 0
-
2024-05-14 14:15
doskonale napisane....kolejny pseudo ojciec.....na odległość...zdalnie.....hodujący kolejne pokolenie pasożytów....mi sie wszystko należy....i wszystko mi wolno....rowerowy maj.....uczy jak uszukiwac kłamać......
Panie Kierowco....welkie brawa dla Pana....nie Pan sie takimi typami nie przejmuje nie warto...wie że to szkodzi na zdrowie i umysł kolejny beznadziejny stres.....
Ten- 60 9
-
2024-05-14 12:09
Rowerowy maj to utrapienie (37)
Cwane dzieciaki, żeby nazbierać punktów, dojeżdżają do szkoły komunikacją miejską, a hulajnogi czy deskorolki biorą tylko na pokaz. W i tak zatłoczonych autobusach czy tramwajach jest taki tłok, że nie da się szpilki wcisnąć, a gdzie tu jeszcze hulajnogi? Brawa dla kierowcy. Albo jeździć do szkoły hulajnogami, albo komunikacją miejską. Jak chcą cwaniaczyć, niech rodzice odwożą ich do szkoły autem, wkładając hulajnogi do bagażnika.
- 1383 156
-
2024-05-15 09:23
Moja sąsiadka tak robi - hulajnoga do bagażnika, wysiadają pod szkoła, dzieciak przejeżdża kilkanaście metrów i dostaje naklejkę.
P.S.
Z domu do szkoły jest ok. 300m- 12 0
-
2024-05-14 21:29
Część wszystkim jescze trochę i do autobusu nie będzie można wejść z jedzeniem w Polsce powinni już szkolić młodych kierowców a (2)
- 1 24
-
2024-05-15 19:09
a ty tak na poważnie? Proponuję zapoznać się z całym regulaminem.
Jedzenie to rzecz/przedmiot mogący pobrudzić ubrania innych pasażerów, więc jest już od dawna zabronione. Autobus to nie stołówka. Widać tylko, że kierowcy nie egzekwują tego przepisu bo znowu jakiś zestresowany napisze do trójmiasto.pl
To samo z psami. Nagminnie wszyscya ty tak na poważnie? Proponuję zapoznać się z całym regulaminem.
Jedzenie to rzecz/przedmiot mogący pobrudzić ubrania innych pasażerów, więc jest już od dawna zabronione. Autobus to nie stołówka. Widać tylko, że kierowcy nie egzekwują tego przepisu bo znowu jakiś zestresowany napisze do trójmiasto.pl
To samo z psami. Nagminnie wszyscy pasażerowie ignorują zakaz wprowadzania psów bez kagańca. Bo mały i wezmę na ręce to nie musi. A potem zdziwienie i wyzwiska na kierowce, że wyprasza z pojazdu.- 6 0
-
2024-05-15 08:37
Właśnie pomimo zakazu wchodzenia z jedzeniem widziałam jak matka z kilkulatkiem z kebabem weszła do autobusu. Smród cebuli i innych zapachów był nie do zniesienia. Czy taka matka mysli? Mogła dać dzieciakowi bułkę.
- 8 1
-
2024-05-14 20:17
(4)
Nie każde dziecko, które łączy dojazd hulajnogą i komunikacją cwaniakuje. Niektóre bardzo by chciały przejechać całą trasę, ale np. mieszkają zbyt daleko a infrastruktury brak (i nie mówię tylko o ścieżkach ale o zwykłym chodniku).
- 18 3
-
2024-05-15 07:21
(3)
w Gdańsku? Przy regionalizacji szkół? O jakim "daleko" człowieku piszesz?
- 9 1
-
2024-05-15 11:49
Nie każde dziecko (1)
Chodzi do swojej szkoły rejonowej. Moja córka chodzi do szkoły w centrum miasta, a mieszkamy dalej. W życiu bym jej nie zapisała do rejonowej ze względu na fatalnych nauczycieli.
- 2 5
-
2024-05-15 18:04
No, ale to ma być problem kierowców autobusów? Nie wydaje mi się. Skoro zapisuje pani/pan dziecko do szkoły na drugim końcu miasta, to pani/pana obowiązkiem jest zapewnienie im bezpiecznego dojazdu.
- 8 0
-
2024-05-15 11:10
rejonizacja, misiu, rejonizacja...
- 0 1
-
2024-05-14 19:55
Nie ma rejonizacji szkół to co się dziwić
- 4 4
-
2024-05-14 18:22
To wszystko co napisałeś to prawda w przypadku 5% uczestnikow (2)
95% jeździ uczciwie, i dla nich jest ten program. Tak samo jest ze wszystkim, wśród dorosłych większość stosuje się do norm społecznych, tylko paru nieudaczników cwaniakuje.
- 14 4
-
2024-05-17 16:37
Do norm spolecznych to sie wlasnie stosuja nieudacznicy ️️
- 0 0
-
2024-05-14 19:35
i potem te 95%
pracuje w firmach tych 5% :)
- 7 16
-
2024-05-14 18:15
rowerowy..
jeśli w komunikacji jest tłok a Ty się dziwisz że dzieciaki nie chcą lub nie maja siły jechać hulajnoga kiedy sam masz problem ruszyć d.... i pojechać rowerem to jesteś zwykłym hipokrytom
- 3 21
-
2024-05-14 17:19
przesadzasz (2)
to że gdzies taka huloajnoga jest utrapieniem nie oznacza że wszedzie trzeba zachowywać się zero/jednynkowo. jeśli nie było faktycznie miejsca w autobusie to zachowanie kierowcy super ale jeśli miejsce było to gdyby zwrócił uwagę dzieciakom na to że nie mozna i ten jeden raz przymknał oko to na bank mądry dzieciak wyciągnie wniosek i bedzie pilnował rodzica żeby kupił składaną hulajnoge.
- 2 22
-
2024-05-14 17:47
ten jeden raz (1)
a później by sobie przypiął ich zdjęcie do kierownicy żeby pamiętać. Pomijam fakt, że gdyby akurat w trakcie tego "jednego razu" coś się bydlątkom stało to król Artur z ciemnogrodu nie poszedłby do redakcji tylko na policję. Na portalu 600 komentarzy nie byłoby skierowanych w ojca ciamajdę tylko kierowcę który na pewno rozmawiał przez telefon albo słuchał sobie muzyki i w ogóle to był pijany. Doszłoby do linczu, wyroków w zawiasach i zmarnowanym życiu. Ale wiecie rozumiecie nie? Więcej empatii!
- 38 3
-
2024-05-14 18:27
ten jeden
jakoś 600 komentarzy jest, ale większość jedzie po ojcu a nie kierowcy (zresztą słusznie) wiec gdzie tu widzisz problem? z tego co piszesz policja tez powinna każdemu dawać zawsze mandat nawet za lekkie wykroczenia bo co jak... pracodawca od razu karę finansową za każdą minutę spóźnienia itd. obawiam się że nie wiesz co to jest empatia.
- 2 8
-
2024-05-14 16:07
To ze rowy rowy maj to fasrsa wymyslona przez urtzedników szkodników ale skoro na to zezwalaja to ich proeblem
Najbardziej smieszne jest to ze oni wrecz zachecaja do korzystania naprzemiennie z roweru ,hulajnogi i komunikacjji miejskiej.
Sam tez gdy mialem awarie roweru złamała sie korba pod Rębiechowem kierowca nie robił zadnego problemu by mnie zabrac do autobusu .ale to było 20 lat temu jeszcze wtedy nie było takiej patologi w auitobusach.- 11 13
-
2024-05-14 16:09
zawsze sie trafi aktywista jak za komuny i wymysli ruwierowy cierwiec
- 10 5
-
2024-05-14 14:21
Nie panują nad tym metalowym szajsem
obijają piszczele, brudzą nogawki, zajmują miejsca dla wózków. Pogoda jak drut a te tłuste bydlątka nawet po jeden przystanek podjeżdżają byleby się nie spocić. Ojciec nie ma czasu wychować to kierowca musi. Ojeju popłakały się, no to całkowicie zmienia sytuację.
- 69 7
-
2024-05-14 13:37
Twraz za to powimni poniesc odpowiedzialnosc gluoi nauczyciele ktorzy tą chora akcje wymyslili. (2)
- 8 36
-
2024-05-14 16:07
My też tej akcji nie chcemy!
To nie nauczyciele ją wymyślili. Sami tego nie chcemy, tylko nas się zmusza. Dzieciaki padają ofiarami niezłego hejty przez tą niezdrową rywalizację. Jeśli jakieś dziecko nie przyjedzie, to zaraz są pretensje - to przez ciebie mamy jeden punkt mniej...
- 27 4
-
2024-05-14 14:27
Pan Tik Tak
Nauczyciele uzupelniaja durne tabelki za frajer. Nie wymyslili tego. Pytanie wlasnie ...kto to wymyslil i kto na tym zarabia.
- 27 2
-
2024-05-14 13:06
do mojego cabrio hulajnoga do bagażnika się nie zmieści (1)
i co teraz?
- 2 30
-
2024-05-14 13:14
To wywal silnik i włóż se tam hulajnogę
- 41 1
-
2024-05-14 12:32
to nie wina dzieci tylko szkół i organizatora czyli gminy (11)
po co takie prl-owskie akcje? lepiej niech budują ściezki rowerowe do szkół to nie trzeba będzie nikogo zmuszać do jazdy rowerem
- 36 22
-
2024-05-14 13:03
W tym roku zbudowano już 40 km ścieżek w Gdańsku (1)
żartowałem
- 6 12
-
2024-05-14 14:38
skąd by wzięli tyle farby żeby namalować je na asfalcie
skoro problem jest z odmalowaniem jezdni po zimie
- 4 6
-
2024-05-14 12:37
(2)
a kto zmusza do jazdy rowerem? a tak w ogóle to czemu rowerzystów lepiej się traktuje niż innych? dla nich organizuje się podwózkę komunikacją a po za tym rowerów nie trzeba składać zaś hulajnogi owszem jak widać trzeba
- 36 13
-
2024-05-15 18:06
Rower musi być przymocowany pasem do uchwytów.
- 1 0
-
2024-05-14 14:58
Jak ktoś nie kuma że dzici lubią jeździć rowerami i rolkami i taka akcja gra na ich emocjach to chyba nie miał nigdy do czynienia z dziećmi.
- 5 4
-
2024-05-14 12:37
Dzieciom tak trudno zrozumieć, że nie każdy konkurs jest dla każdego? (5)
Niech rywalizują ze sobą te, które faktycznie jeżdżą do szkoły rowerami. Po co rodzice pozostałym pozwalają odwalać prowizorkę? To przecież wina rodziców .
- 78 9
-
2024-05-14 20:08
(1)
Nie każde dziecko mieszka blisko szkoły czy przedszkola. I lepiej, żeby nie jeździły wcale na rowerach czy hulajnogach? Konkurs tylko dla dzieci, które dostały się do przedszkola blisko domu? Moje cały rok czekają na maj, bo wtedy pozwalamy im podjechać do przedszkola chociaż z przystanku (przedszkole oddalone o kilka km a przez 1/3 drogi nie ma
Nie każde dziecko mieszka blisko szkoły czy przedszkola. I lepiej, żeby nie jeździły wcale na rowerach czy hulajnogach? Konkurs tylko dla dzieci, które dostały się do przedszkola blisko domu? Moje cały rok czekają na maj, bo wtedy pozwalamy im podjechać do przedszkola chociaż z przystanku (przedszkole oddalone o kilka km a przez 1/3 drogi nie ma nawet chodnika więc przejazd całej trasy rowerem czy hulajnogą nie wchodzi w gre dla czterolatki). Ja się cieszę, że chcą jeździć i jeśli mogę to im to umożliwiam. Na szczęście mamy hulajnogi składane.
- 4 10
-
2024-05-15 12:25
O.0
a to południem nie mozesz znimi poejdzic na rowerach / hulajnogach ? TYlko Twoje dzieci czekaja do maja ?
- 1 0
-
2024-05-14 13:02
jest wywierana presja w szkołach (2)
- 19 8
-
2024-05-15 05:54
W szkołach? Czy przez rodziców? (1)
- 2 1
-
2024-05-15 10:18
powtarzam - w szkołach
- 2 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.