• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Eksperci zbadają wypadek na ul. Morskiej

Patryk Szczerba
26 kwietnia 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Czwartkowy wypadek był, co podkreślali policjanci, jednym z najtragiczniejszych zdarzeń drogowych w historii Gdyni. Czwartkowy wypadek był, co podkreślali policjanci, jednym z najtragiczniejszych zdarzeń drogowych w historii Gdyni.

Przyczyny wczorajszego wypadku, w którym rozpędzona ciężarówka, zjeżdżająca z Estakady Kwiatkowskiego uderzyła w trolejbus jadący ul. Morską, nie są jeszcze oficjalnie znane. Najbardziej prawdopodobną wersją jest awaria hamulców w pojeździe ciężarowym.



Przedstawienie sytuacji, do jakiej doszło w czwartek, ok. godz. 9:08, na skrzyżowaniu ul. Morskiej i Estakady Kwiatkowskiego w Gdyni. Przedstawienie sytuacji, do jakiej doszło w czwartek, ok. godz. 9:08, na skrzyżowaniu ul. Morskiej i Estakady Kwiatkowskiego w Gdyni.
Przypomnijmy: w czwartek kilka minut po godz. 9 rozpędzona ciężarówka, zjeżdżająca z Estakady Kwiatkowskiego zobacz na mapie Gdyni staranowała trolejbus 25 jadący ul. Morską zobacz na mapie Gdyni w stronę Chyloni. Kierowca trolejbusu relacjonował, że ruszył na zielonym świetle, nie będąc świadomy zagrożenia, które niosła ze sobą nadjeżdżająca z ogromną prędkością z Trasy Kwiatkowskiego ciężarówka.

Siła uderzenia była tak duża, że trolejbus uderzony w tył wylądował na jednym ze słupów, do którego przyczepione są przewody sieci trakcyjnej. Ciężarówka natomiast siłą rozpędu wjechała na zamknięty aktualnie wjazd na estakadę i wypadła przez barierki do rowu graniczącego z jezdnią, obracając się kołami do góry. Kabina pojazdu została całkowicie zmiażdżona.

Na miejscu chwilę po zdarzeniu pojawiły się jednostki straży pożarnej, policji i pogotowia. Zginął pasażer trolejbusu w wieku ok. 60 lat oraz 73-letnia kobieta, która zmarła po południu w Pomorskim Centrum Traumatologii. Dziewięć osób zostało rannych. Ich życiu nie zagraża niebezpieczeństwo. W akcji brał udział śmigłowiec Lotniczego Pogotowia Ratunkowego.

Ruch w miejscu wypadku był zablokowany przez ponad trzy godziny. Naprawy wymagała m.in. zniszczona trakcja trolejbusowa.

Na razie nie są znane przyczyny zdarzenia. Mają teraz być wnikliwie badane przez biegłych. Coraz odważniej mówi się o złym stanie ciężarówki. Świadkowie twierdzą, że kierowca pojazdu trąbiąc, prawdopodobnie ostrzegał o usterce hamulców. Według niektórych z nich mógł jechać nawet z prędkością 100 km/h.

- Na pewno będzie badany tachograf, a także zapis z zainstalowanych w okolicy kamer monitoringu miejskiego. Ciężko na razie mówić o konkretnych przyczynach. Rzeczywiście najbardziej prawdopodobne jest to, że zawiodły hamulce w ciężarówce, która z tego powodu z dużą prędkością wjechała na skrzyżowanie - opowiada kom. Michał Rusak, rzecznik prasowy KMP w Gdyni.

Nie wiadomo na razie również, w którym kierunku chciał jechać kierowca po zjeździe z Estakady. Przypomnijmy, że aktualnie ze względu na remont wjazd na Trasę Kwiatkowskiego w kierunku Obłuża bezpośrednio od ul. Morskiej jest zamknięty (można to zrobić poprzez objazd).

Według obserwujących zdarzenie kierujący zdążył przed uderzeniem w trolejbus wyskoczyć z kabiny, dzięki czemu udało mu się przeżyć.

- Na razie jest w szpitalu. Będzie przesłuchiwany , by uzyskać jak najwięcej informacji, które pomogą w ostatecznym rozstrzygnięciu, co dokładnie wydarzyło się w czwartek na tym skrzyżowaniu. Niewykluczone, że naświetli sprawę na nowo - zapowiada Rusak.

Czy wypadku dało się uniknąć? Bezpośredni uczestnicy nie mają wątpliwości.

- Nie mogłem nic zrobić. Prędkość ciężarówki była zbyt duża i do zderzenia musiało dojść - opowiada kierowca trolejbusu z kilkunastoletnim stażem, który poszkodowany trafił do Szpitala Miejskiego w Gdyni.

Wyniki ekspertyz i badań ekspertów będą znane prawdopodobnie za kilkanaście dni.

Efekt zderzenia TIR-a i trolejbusu - Estakada Kwiatkowskiego w Gdyni



Zapis kamer monitoringu miejskiego po wypadku na ul. Morskiej w Gdyni.

Opinie (313) ponad 10 zablokowanych

  • Wynikiem "pracy" expertow bedzie ograniczenie predkosci do 30km/h z piecioma fotoradarami (54)

    na odcinku od zjazdu z obwodnicy do zjazdu na Morska i trzy progi zwalniajace na koncu zjazdu, jak i po obu stronach Morskiej.
    A motloch im przyklasnie.

    • 257 53

    • Facet najzwyczajniej "odplynal". Zjazd jest bardzo stromy i gwaltownie zmienia sie cisnienie powietrza (4)

      Sam doswiadczam chwilowego przytkania uszu. Niedawno tam postawili ograniczenie do 50km/h bo kierowcy w wieku przedemerytalnym wyrabiali tam cuda na wianku. Teraz bedzie postawione ograniczenie do 30km/h i fotoradar. Dobrze, ze zaden debil nie blokuje lewego pasa jak jade 100 na godzine.

      • 12 58

      • ? (3)

        Ograniczenie do 50km/h jest tam dlatego, że jadąc w stronę estakady nie widać co dzieje się na tym zjeździe. Były już tam wypadki, że TIR najechał na stojące tam w korku samochody, bo zwyczajnie go nie widział, a nie zdążył już wyhamować z ok 70km/h.

        • 20 0

        • (2)

          W terenie zabudowanym pojazdy ciężarowe o masie powyżej 3,5 tony mogą jechać maksymalnie 50km/h lub 60km/h zależnie od godziny nawet tam gdzie administracyjnie podniesiono prędkość do 70km/h.

          • 8 3

          • Zjazd z obwodnicy nie jest jeszcze terenem zabudowanym. Zaczyna się on przed samym rozwidleniem na Morską i Estakadę...

            • 3 2

          • Nieprawda.

            " Art. 20. 1. Prędkość dopuszczalna pojazdu lub zespołu pojazdów na obszarze zabudowanym w godzinach 5 - 23 wynosi 50 km/h, z zastrzeżeniem ust. 2.

            1a. Prędkość dopuszczalna pojazdu lub zespołu pojazdów na obszarze zabudowanym w godzinach 23 - 5 wynosi 60 km/h, z zastrzeżeniem ust. 2.

            2. Prędkość dopuszczalna pojazdu lub zespołu pojazdów w strefie zamieszkania wynosi 20 km/h. "

            Nie wiem,skąd ci się wzięło rozróżnienie "do 3,5 tony". Takie rozróżnienie obowiązuje jedynie poza obszarem zabudowanym (do 80km/h na wielopasmówce i do 70km/h na pozostałych drogach)

            • 1 0

    • moje gratulacje, brak kontroli na drogach gdzie panuje samowolka, ale wy zawsze uważacie,że to przez złą drogę

      • 25 7

    • (1)

      i to pomoże na niesprawne hamulce. fotoradar zatrzyma wszystko.

      • 45 2

      • wprowadzić model skandynawski - taki motłoch jak Lis nie będzie miał na opłacanie internetu, tylko wszystko właduje w mandaty. Dobre i to

        • 12 6

    • O tepora o mores (3)

      jaką szkołę kończył szanowny p. "Redaktor"
      cytuję:
      po "pierwsze primo":
      "niesprawnym stanie ciężarówki" - ciekawy twór językowy, szanowny Panie niesprawna to może być sama ciężarówka, a nie jej stan
      a po "drugie primo" pan "redaktor" dokłada kłamstwo:
      "Przypomnijmy, że aktualnie ze względu na remont wjazd na Trasę Kwiatkowskiego w kierunku Obłuża bezpośrednio od ul. Morskiej jest zamknięty." - można bezpośrednio wjechać z Morskiej, tyle tylko, że objazdem.
      Ale może się czepiam. Ważna przecież wierszówka, a nie czytelnicy.

      • 23 8

      • Niestety czepiasz się Mądrlalo. (1)

        • 2 3

        • No może trochę się czepia, ale czemu "Mądralo"?

          • 1 1

      • ...Morskiej jest zamknięty." - można...

        ...a bezpośrednio wjechać z Morskiej, tyle tylko, że objazdem.

        Czyli już nie bezpośrednio CZEPIALSKI MĄDRALO !!!

        • 0 0

    • zamilcz trolu bo nieprawdę głosisz - eksperci są mądrzejsi od Ciebie

      W Bydgoszczy 2 lata temu rozpędzona ciężarówka zmiażdżyła 2 samochody i zabiła 2-letnie dziecko. Ciężarówka miała niesprawne hamulce o czym wiedział kierowca. Nie postawiono tam ograniczenia do 30, nie postawiono fotoradaru! Bo fotoradar w tym miejscu nie pomógłby w uniknięciu wypadku ani w ograniczeniu jego skutków.

      P.S. Jeśli mrugasz światłami żeby ostrzegać innych o patrolach policji to najbardziej są Ci wdzięczni: pijani kierowcy, kierowcy bez prawka, bez badań technicznych lub OC oraz piraci drogowi.

      • 33 16

    • (5)

      A może dobrym rozwiązaniem byłoby dobudować system zatrzymywania, na zasadzie podobnej jak na amerykańskich lotniskach. Przed ostatnim lewym zakrętem na zjeździe od obwodnicy dołożyć lekko odbijający w prawo odcinek 100 ,metrowego pasa wylanego napowietrzonym betonem. W razie stwierdzenia usterki hamulców ciężarówka lekko odbije z drogi i wjeżdżając na to zapadnie się wytracając prędkość.

      Tak to wygląda
      teterboro-online .com/images/news/ 2005/pa_photo.jpg

      Wystarczy do tego dodać np znak nakazujący kierowcom ciężarówek test hamulców kawałek przed tym pasem. Jeśli zadziałają to ok, jak nie to zostaje mu jeszcze jedna 'linia obrony'

      • 32 1

      • (1)

        takie rozwiązanie widziałem też w alpach na drodze z Monachium do Insbrucku. Faktycznie - w tym miejscu mogłoby okazać się bardzo pomocne, tym bardziej, że na tej trasie jeździ bardzo dużo tirów.

        • 17 0

        • takich awaryjnych pasów ...

          "pod górkę" dla ew. awaryjnego wyhamowania w Alpach jest wiele.

          • 0 0

      • Ciekawe rozwiązania. Punkt za przyczynek do rzeczowej deyskusji.

        • 1 0

      • to niema kopletnie znaczenia bo na zachodzie sa tysiace dobrych rozwiazań!! (1)

        Ale urzedasy w POlsce nie chca ich stosowac!!Juz wiele mozna by w tym kraju zrobic ale w POlskiej zielonej wyspie jest beton urzedniczy którego nic nieobchodzi!!Mozesz pisac wysyła i zadarmoche ich prace odrabiac za którą oni kupe szmalu dostaja a itak beda robic tak jak z epoki PRL!!

        • 1 1

        • Może i się mylę (nie żebym bronił PO - im szybciej ich wykopiemy tym lepiej), ale czy aby nie było to budowane i oddawane do użytku za rządów PIS?

          • 0 0

    • (11)

      ze wszystkich miejsc w trójmieście to akurat tam na końcówce zjazdu z obwodnicy na Morską to fotoradar przydałby się. na dobrą sprawę nikt tej 50 tam nie respektuje i wszyscy hamują dopiero bezpośrednio przed zjazdem, bo policja lubi tam stać. w przypadku samochodu osobowego to pół biedy jeszcze bo można spokojnie wyhamować, ale jak kierowcy ciężarówek takie manewry odstawiają, to znaczy, że najwyższy czas coś z tym zrobić

      • 13 6

      • to poc zbudowali dwupasmowa, bezkolizynją, ogrodzoną drogę za grube miliony? (2)

        żeby jeździć 30, 50 km/h ???

        • 6 6

        • (1)

          Pojazdy powyżej 3,5 tony w terenie zabudowanym nie mogą jeździć szybciej niż 50/60km/h zależnie od godziny

          • 3 1

          • Nieprawda.

            " Art. 20. 1. Prędkość dopuszczalna pojazdu lub zespołu pojazdów na obszarze zabudowanym w godzinach 523 wynosi 50 km/h, z zastrzeżeniem ust. 2.

            1a. Prędkość dopuszczalna pojazdu lub zespołu pojazdów na obszarze zabudowanym w godzinach 235 wynosi 60 km/h, z zastrzeżeniem ust. 2.

            2. Prędkość dopuszczalna pojazdu lub zespołu pojazdów w strefie zamieszkania wynosi 20 km/h. "

            • 0 0

      • (2)

        Ograniczenie do 50km/h zostalo tam postawione przy okazji poprzedniego remontu i tak zostalo. Wczesniej bylo tam 70km/h, tak jak na calej estakadzie. Predzej powinno sie po remoncie zdjac to ograniczenie niz smietnik stawiac.

        • 2 4

        • (1)

          kolego powyżej 3,5 tony i tak mogą jechać tylko 50km/h w terenie zabudowanym wiec te twoje irytacje wynikają z kompletnego braku wiedzy i wyobraźni ;)

          • 2 2

          • Nie ma takiego przepisu! Powyższy wpis jest nieprawdą...

            • 0 0

      • Jak sam zauważyłeś dla samochodu osobowe to nie problem (2)

        To ciężarówki powinny jeździć wolniej, a ograniczenie stoi dla wszystkich.

        • 4 0

        • (1)

          ciężarówki mogą w terenie zabudowanym 50 km/h (po godzinach 60)

          • 2 2

          • Skąd ci się to wzięło? Nie ma takiego przepisu!!!

            • 1 0

      • (1)

        Dokladnie. Codziennie tam zjezdzam, a kierowcy tirów zamiast dopasować sie do ograniczeń to często dają mi znaki światłami, "usiada na tylku" i poganiaja. Jak to nie pomaga to wyprzedzaja.

        • 5 0

        • co wyrabiaja kierowcy tirow

          Obecnie to przechodzi ludzkie pojecie.Zadnej odpowiedzialnosci a przeciez kieruja pojazdami o zabojczej masie! Jak mozna na stromych spadkach jechac z duza predkoscia.Przeciez to szczyt glupoty

          • 3 0

    • Ciekaw jestem,

      czy eksperci dopatrzą się, że na tym skrzyżowaniu jest przesunięty czas włączania się sygnału zielonego w ciągu ulicy Morskiej w kier. Rumi, na sygnalizatorze przed estakadą i drugim pod estakadą. Taki sposób działania świateł powodował już wielokrotnie horrory, które kończyły się różnie, a kierowcy na Morskiej,którzy czekali za przejściem dla pieszych, obserwując sygnalizator pod estakadą, byli przekonani, że ruszają na zielonym.

      • 9 2

    • fotoradar zrobiłby tylko zdjęcie na pamiątkę temu kierowcy jak pedzi w dół i nic wiecej

      nie zatrzyma aut, to nie jest jedyny taki przypadek na tym zjedzie, zimą dzieją sie cuda wianki tam potrzeba fizycznych pomocy w wyhamowaniu prędkości

      • 6 1

    • ten debil co wjechał w Straszynie i zabił dziecko też nie lubił fotoradarów (1)

      A gdyby w tamtej okolicy był fotoradar to do tej tragedii by nie doszło.
      Czasami nadmierna prędkość jest przyczyną wypadku. Ale częściej odpowiada za tragiczne skutki wypadku (np. walniesz w dziecko przy 50km/h to masz wysokie prawdopodobieństwo że usłyszysz jego płacz; walniesz przy 70km/h to tego dziecka już nigdy nie usłyszysz).

      Jeśli uważasz inaczej powiedz to prosto w twarz osobie która straciło bliską osobę w wypadku samochodowym. Na klawiaturze każdą głupotę można bezboleśnie napisać.

      • 16 3

      • nadmierna predkosc

        jest przewazajaca przyczyna wypadkow.Ale Polak musi

        • 2 0

    • wynikiem pracy expertów..

      będzie zarąbista faktura do urzędu miasta :)

      • 13 4

    • a z innej beczki: skoro wiedział że nie ma hamulców, to dlaczego nie pojechał na estakadę?? tylko pchał się w zjazd; (1)

      u góry porozbijałby plastikowe pojemniki z wodą i zatrzymał w okolicach hutniczej. raczej dał ciała.

      • 13 1

      • może zauważył, że hamulce nie działają dopiero jak zjeżdżał w dół, ale mógł zaciągnąć ręczny czy też redukować biegi

        • 7 1

    • Polactwo (3)

      Strategia motłochu - nazywać kulturalnych, uczciwych obywateli motłochem. Jedź polski kmiocie do Austrii na Brenner. Jak tam jest 40 dla cięzarówek to jadą wszycy równo 40. I niech ktoś spróbuje inaczej to go skasują odpowiednio, wsioku z anteną CB radio, dziwactwem niespotykanym poza polowsiolandem.

      • 16 3

      • (1)

        akurat na cb wsioku nie tylko mobile ostrzegają się o policji ale też o wypadkach zatorach i dzięki temu korki są mniejsze bo ludzie uciekają na objazdy

        • 1 7

        • Uderz w stół Polactwo zakwiczy

          Terefere ! Mobile zabawka ciemnoty 100 % unikanie kar za łamanie prawa, od szukania drogi jest radio i gps , najlepszy dowód w żadnym cywizliwoanym kraju nie ma tego wsiowego badziewia.

          • 5 1

      • kierowcy w USA też używają cb

        hłe hłe kmiotku

        • 1 1

    • Na zjeździe z estakady jest ograniczenie

      do 30 km/h spowodowane remontem.

      • 2 0

    • kierowca morderca (8)

      Kierowca ciężarówki to zwykły morderca. Miał kilka możliwości:
      1. pojechać prosto górą estakady
      2. orać barierki dzięki czemu wytraciłby prędkość
      3. hamować ręcznym lub silnikiem
      4. przywalić na rozjeździe dróg w bok estakady
      Wybrał najgorszy wariant, wjechał na pełnym gazie na zakorkowane skrzyżowanie, szczęście w nieszczęściu że nie było więcej ofiar.

      • 13 7

      • (2)

        ja jestem ciekawy co ty byś zrobił na jego miejscu widzę że g*wno wiesz o ciągnikach siodłowych i ręczny by tu nic nie pomógł a o stracie hamulców mógł się dowiedzieć jak już był na zjezdzie

        • 7 1

        • (1)

          mógł ale najczęściej o słabych hamulcach kierowcy dowiadują się jeszcze przed tym jak zasiądą za kierownicą...

          • 7 2

          • Wlasnie!!!!!!!!

            • 1 0

      • Szybka decyzja

        Wiem że latwo komentowac ale dzis kierowca to zawód nie dla kazdego. Tak duzy ruch i tak szybkie samochody wymagaja podejmowania naglych decyzji w duzym stresie. Nawiazujac do przedmówcy ja bym wybral skarpe po prawej stronie zjazdu ale wtedy klade sie na swoj bok. Lepsze to czy wjazd na skrzyzowanie???

        • 4 0

      • To ty Antoni?

        Macierewicz?

        • 1 1

      • odp.

        • 0 0

      • odp. (1)

        nie znam się na tirach, ale o fizyce troszkę słyszałem. Wyjścia które przedstawiłeś jakoś nie do końca mnie przekonują.
        Ad.1 pojechać prosto rozwalając bariery i wjechać na remontowany odcinek było by kiepskie ze względu na pracujących tam robotników i prowizoryczne podpory zamontowane na czas remontu łożysk, było by spore ryzyko że narobi masę strat i rozwali kilku robotników.Pojechanie zaś zgodnie z kierunkiem ruchu spowodowało by niezłą masakrę w samochodach osobowych stojących w korku.
        Ad.2.Oranie barierek mogło by się skończyć wywrotką pojazdu i niekontrolowanym zachowaniem ok 30-40 ton masy.
        Ad.3. Hamowanie silnikiem jak najbardziej (na ile to skuteczne przy tej masie to nie wiem, ale zawsze spowalnia), hamowanie ręcznym to kiepski pomysł, topiące się opony raczej kiepsko hamują z górki.
        Ad.4. Ten pomysł najbardziej mi się podoba (najkorzystniejszy rozkład sił przy uderzeniu bokiem w równoległą przeszkodę), tyle że kierowca by tego raczej nie przeżył (przynajmniej moim zdaniem, ładunek przegonił by ciągnik i go zmasakrował)
        Reasumując z tej sytuacji nie było dobrego wyjścia i z równym prawdopodobieństwem można dowodzić że kierowca wybrał właśnie to najbezpieczniejsze, co że wybrał najgorsze.

        • 3 0

        • Kubo, a czy w rozwiązaniu które wybrał miał kontrolę

          nad pojazdem?

          • 1 0

    • ograniczenie do 30 km/h juz dzis bylo

      • 0 0

    • jyt34

      pojęcia nie masz o pracy ekspertów

      • 0 0

  • (6)

    Czyli znajac predkosc pracy prokuratury i innych sluzb odpowiedz poznamy za rok .... sick

    • 68 9

    • dokladnie tak bedzie po roku sie dowiemy ze to była wina hamulców (4)

      I odpowiedzialny za nie kierowcą winny wielo miesięcznych zaniedbań stanu technicznego auta.A potem kierowca zwali winę na pracodawce z bo ten nie chciał płacić za remonty auta bo to były by za wysokie koszty dla firmy.A kierowca by utrzymać prace na to się zgadzał.Taka jest obecnie rzeczywistość.Tylko czy odpowiedzialni zostaną ukarani? BO jeszcze wchodzi kwestia łapówek za przeglądy techniczne.Ale w państwie korupcyjnym gdzie odznaczony przez Tuska najwyższym odznaczeniem marszałek województwa załatwia sprawy dla kobiet za sex to nic nowego.

      • 6 0

      • ble ble ble...

        • 1 1

      • kasa na hamulce poszla na viatoole

        • 1 1

      • Kierowca był właścicielem tego pojazdu.

        • 0 0

      • Hakerzy sterują wypadkami,

        niektórzy nieświadomie, albo zakłócenia sterowania komputerem pokładowym.

        • 0 2

    • I tak gen. Anodina z MAK-u

      ostatecznie wyjaśni sprawę. Już o to postara się rząd...

      • 2 1

  • Pełna zgoda - eksperci powinni zbadać dokładnie co było przyczyna wypadku. (10)

    A nie od razu - wina pilota...

    • 98 31

    • może brzozy??

      • 17 6

    • (2)

      Mgła i wybuch w Teatrze Muzycznym!

      • 11 3

      • ? (1)

        Zamach?

        • 9 3

        • Tezy zawarte w raporcie Macierewicza którego jeszcze nie czytałem

          są nieuprawnione!

          • 2 0

    • (1)

      Ale kiedy pilot wyskakuje na chwilę przed uderzeniem?
      Dlaczego kierowcy ciężarówki nie udało się skręcić lekko w prawo, żeby ominąć trolejbus (trolejbus został uderzony ok. 1 m od tyłu) i wjechać na estakadę, gdzie by wyhamował? Aaaa, bo go już w kabinie nie było.

      • 15 3

      • Na pewno mu tego nie podaruja. Na jego miejscu chyba wolal bym walczyc do konca i ostatecznie zostac w kabinie niz teraz miec na sumieniu 2ludzi i smarowac d*pe przez 25lat w pace.

        • 6 17

    • (1)

      Kierowca trolejbusu też ma swoje za uszami - skoro koleś z ciężarówki trąbił i dawał sygnały światłami, to nie powinien w ogole wjeźdżać na skrzyżowanie - ale nie, mam zielone to wjadę i mam wszystko w d*pie, co mi tam. Kierowcy ZKM pod względem kultury jazdy to takie złotówy tylko w większych pojazdach.

      A podstawowa zasada mówi - zielone czy nei zielone, masz OBOWIĄZEK rozejrzeć się na drodze - bo sytuacje takie jak ta po prostu moga się zdarzyć.

      • 11 6

      • jak wjeżdżał na skrzyżowanie ta ciężarówka pewie była gdzieś u góry, mógł nie słyszeć jej, nie widzieć, nie wiedzieć ,że ona jest nie sprawna!!

        • 4 0

    • antoni

      wołaj antoniego macierewicza, co do zamachu na esttakadę, pełna zgoda heheh

      • 2 2

    • to była wina drzewa powycinac w Polsce wszystkie drzewa by piraci drogowi sie niezabijałi

      ja bym za to posadził ich 2 razy wiecej szybko bysie wyeleminowali sami. :)

      • 3 0

  • masakra (3)

    jak tacy eksperci co badali tupolewa to dzieki he....

    • 67 56

    • Miejmy nadzieję, że to nie zamach.

      • 0 9

    • No tak, ale.. (1)

      W trajtku są kamery, może pójdzie im lepiej.

      • 2 0

      • No tak ale

        pewnie nagrania z kamer dziwnym trafem zaginą... albo będą nie do odczytania...

        • 0 0

  • w wypadku brał jeszcze udział samochod dostawczy. Widac to na filmie z kamery miejskiego monitoringu. Film jest na tvn24.pl (2)

    najwazniejszy rylko trolejbus inne pojazdy juz nie...

    • 57 4

    • (1)

      Tym bardziej że druga ofiara to ponoć właśnie pasażerka busa...

      • 0 1

      • herezje

        Obie zmarłe osoby to pasażerowie trolejbusu (śmieszy mnie, że niektóre portale piszą "trolejbusa"). Trzeci pojazd uczestniczący w kolizji to samochód dostawczy i nikt z niego nie zginął.

        • 3 0

  • Za granicą (10)

    Widziałem specjalne zjazdy z autostrady w miejscach gdzie były duże wzniesienia... zjazd o długości około 500m, "pod górkę" zakończony grząskim piaskiem i wałem ziemii. W razie jak komuś padną hamulce to może tam bezpiecznie zjechać i się wyhamować.

    Tylko o u nas nikt o tym nie pomyślał... z resztą chyba i tak nie ma na to miejsca bo to środek miasta :(

    • 52 29

    • Sam sobie

      Ciekawy komentarz.
      Podajesz pomysł, po czym oskarżasz że nikt wcześniej na to nie wpadł, po czym sam sobie odpowiadasz dlaczego tego nie zrobili. :)

      • 26 5

    • haha (4)

      TK tonie autostrada

      • 3 0

      • (3)

        Co z tego, że to nie autostrada, skoro taki zjazd awaryjny mógłby pomóc?

        • 7 4

        • Polska krajem samych ekspertów...

          • 6 0

        • (1)

          Mogliby zbudować specjalną estakadę dla samochodów, którym nawaliły hamulce, ale ponieważ nie ma miejsca, estakada kończyła by się nad akwenem w okolicach Steny - samochody wpadałyby do wody ale to nic, woda jest przecież miękka to nic by im się nie stało.

          • 6 0

          • Dokładnie!

            Pytanie tylko czy do debili należy mówić sarkazmem, bo nie jest pewne, czy zrozumieją.

            • 1 0

    • Tylko o u nas nikt o tym nie pomyślał.Bo urzedasy inaczej niepotrafia!!

      Dlatego własnie mozna podawac tysiace przykładów z zachodu i potem pisać takie teksty ze unas nikt nie pomyslał.Urzędasy na koszt podatnika latają zagranicę ale niechca brac przykładów ani uczyc sie od lepszych ale zato chetnie odbieraja fuszerki dlatego jakosc dróg nawet tych nowych nadaje sie do niczego a projekty i planowanie z Póznej epoki PRL-u!!

      • 4 5

    • może jakby były bariery energochłonne to mógłby przynajmniej zredukować prędkość ocierając się o nie. Ja ich na zdjęciu nie widzę.

      • 2 0

    • To jest jakiś pomysł. Nie powiem.

      Ale wymagałby wycięcia tylu drzew, że...

      • 1 0

    • jest

      przecież gdyby nie remont to miałby kilka km prostej na hamowanie ...

      • 0 1

  • (5)

    a trajtek nie miał monitoringu?

    • 27 3

    • nie

      trajtek miał szelki

      • 13 0

    • (1)

      ten trajtek miał monitoring!!!

      • 5 0

      • Każdy ma.

        • 2 0

    • trajtki i inne autobusy

      Trajtki i inne autobusy są wyposażone w monitoring

      • 0 0

    • I co zobaczysz z monitoringu wewnętrznego ? Jak ludzie wypadają ?

      • 0 0

  • przyczyna-skutek (5)

    hamulce? ale co? tak same od siebie? a może przeładowanie (przeciążenie), a dopiero to zaowocowało awarią hamulców?

    • 37 12

    • Pytam, bo nie wiem

      Domyślam się, że w kilkunasto-tonowej ciężarówce hamowanie silnikiem to abstrakcja?
      W osobówkach jest to jeden z elementów "awaryjnych".
      I co z hamulcem awaryjnym, też w ciężarówkach nie ma czegoś takiego?

      • 13 2

    • Złośliwość rzeczy martwych :)

      • 0 0

    • (2)

      W autach ciężarowych układ hamulcowy nie jest hydrauliczny jak w osobowym, a pneumatyczny.
      Wystarczy drobna usterka i układ hamulcowy przestaje istnieć - bo sprężone powietrze natychmiast znika.
      Przypominam, że mowa była w kilku miejscach o tym, że kierowca ciężarówki krzyczał przez CB radio, że hamulce przestały działać, trąbił i mrugał światłami.
      Niestety spadek drogi i ciężar czynią, że takie auto bez możliwości zatrzymania bardzo szybko nabiera prędkości i pozostaje się tylko modlić
      Usterka niestety zawsze może się zdarzyć

      • 6 11

      • trochę na odwrót

        jest pneumatyczy, ale powietrzer służy do otwarcia (zwolnienia) hamulca, bo pozycja bezpieczna (bez powietrza)to zaciśnięte hamulce (sprężyanmi). dlatego rano jak kierowca odpala cieżarówkę to ją "gazuje", aby nabić powietrze w układzie, bo nie odjedzie :)
        jest jeszcze retarder, hydrodynamiczny, ale to nie w każdym

        • 20 0

      • zostaje hamowanie silnikiem i walniecie w barierkę

        • 10 0

  • Co tu badać , tiry to potencjalna śmierć na drogach - gdzie jest Inspekcja Drogowa ? (13)

    Jeżdżą przeładowane na łysych oponach z fałszowanymi rejestratorami jazdy , kierowcy niedouczeni ,nietrzeżwi , naćpani , niewyspani i z ujemnym ilorazem inteligencji /jedyny zawód gdzie przyjmą do roboty każdego/.Inspekcja Drogowa zamiast tępić to bandyckie towarzystwo woli inwestować w nieoznakowane pojazdy ścigające normalnych użytkowników dróg przekraczających prędkość o 10 km w miejscach , gdzie bez uzasadnienia są ograniczenia.Większość ofiar na polskich drogach to rezultat bezkarnego naruszania wszelkich zasad przez tiry. Mam znajomego - właściciela bazy kilkunastu tirów. Zatrudnia byle kogo , tiry to trupy sprowadzone z zachodu , gdzie nie mają prawa się poruszać , w Polsce nikt go się nie czepia , może wszystko.

    • 86 73

    • Dzięki tym tirom masz świeżą kiełbasę w biedronce (2)

      Gdybyśmy mieli normalną infrastrukturę i normalne opłaty za korzystanie z niej, jak w normalnych, cywilizowanych krajach, to kierowcy nie musieliby nadstawiać karku za pracodawców, którzy szukają zysku wszędzie, gdzie się da, kosztem bezpieczeństwa.

      • 20 8

      • Dzięki tym tirom do kiełbasy dodaje się padlinę

        • 4 12

      • to chelikopterami dowozic :) Tusk lata codziennie:)

        • 2 1

    • kierowcy osobowek (1)

      1 na 100 tak naprawde potrafi jezdzic, wiec kogo wiecej o stwarza realne zagrozenie? duzo jezdze i jedynie wczoraj mialam az 3 sytuacje, w ktorych kierowcy wykazali sie turbo glupota. i tak jest dzien w dzien. nigdy nie mialam takiej sytuacji, w ktorej problem na drodze stwarzal kierowca ZAWODOWY, czyli ciezarowki.

      • 17 8

      • O problemach z kierowcami zawodowymi mogą opowiadać tylko nieboszczyki

        Kto przeżył czołówkę z tirem ?

        • 9 4

    • ODP

      Widzę, że gawron to fachowiec w temacie transportu, rozżalony na cały świat. Panie gawron ten wypadek to wielka tragedia, ale musi Pan mi uwierzyć na słowo, że kierowcy to tacy sami ludzie jak Pan i ja, a nie jacyś, ja Pan ich nazwał "bandyci", choć i tacy się zdarzają. Co do pojazdów i rejestratorów to też się z Panem nie zgodzę, ale to temat na artykuł , a nie na odpowiedź na post. Moje kondolencje dla rodzin ofiar.

      • 10 0

    • Co tu badać , tiry to potencjalna śmierć re (1)

      ekspercie kanapowy spójrz na statystyki wypadków przeszło 80% winnych to kierowcy samochodów osobowych,staty6styka nie kłamie,a piszesz że masz znajomego właściciela firmy który zatrudnia byle kogo to nie chwal się tym bo splendoru sobie nie dodajesz albowiem każdy ma takich znajomych na jakich zasługuje

      • 7 1

      • Potencjalne zagrożenie

        Proponowałbym zlikwidować jeszcze inne potencjalne zagrożenia wokół nas i będziemy wszyscy zdrowi i szczęśliwi. Dla przykładu: prąd elektryczny w domowych gniazdkach, widny w wieżowcach... itd. itp.

        • 3 0

    • Jak to gdzie - staje tam w pobliżu

      Swoim nowym Focusem, uzbrojonym w radar, i strzela fotki nie ruszając czterech liter z foteli. Liczą się pieniądze, a nie faktyczne zapewnianie bezpieczeństwa w transporcie drogowym. Czasami zdarzy się, że coś tam "inspektorzy ujawnią w toku kontroli", zatrzymają jakąś ciężąrówkę, ale generalnie teraz liczy się polowanie z radarem i kamerą na osobówki.

      • 3 0

    • gawron półgłówku najpierw ty przestań ćpać a dopiero oceniaj innych!!!!!!!!zawsze kierowca ciezarówki winny!!!!! niedługo babcia złamie noge na chodniku to będzie to wina przejezdzającej ciężarówki!!! ja nie oceniam kto miał wine ale tylko kura na ślepo wchodzi na jezdnie!!! skoro kierowca sygnałem ostrzegał wszystkich o kłopotach i wszyscy widzieli co się dzieje to dlaczego kierowca trajtka wjechał na skrzyżowani Z LUDŻMI powtarzam z LUDŻMI a może to on był pijany

      • 1 0

    • ty człowieku jesteś debilem po prostu i tyle. pitolić na wszystkich i na wszystko to każdy potrafi. przez tirowców masz po prostu co do gara wsadzić i się ubrać bo gdyby nie oni to byś dawno z głodu zdechł i chodził z fujarą na wierzchu. tak więc przestań pitolić a poza tym ciekawe jak ty jeździsz cwaniaczku bo to przez takich jak ty jeżdżących osobówkami powodujecie większe zagrożenia na drogach jeździcie jak wariaci, zajeżdżacie tirom drogę itp.

      • 1 0

    • debilu co za bzdury wypisujesz normalnie bym ciebie dorwał i pobił!!!.ty jesteś chory...przyjmują każdego????jak ty pewnie na osobówke prawka zdac nie mogłeś.chciałbym zobaczyc takiego teoretyka jak ty jak cofa do rampy z naczepą hahahahaha to była by komedia.nie mówią o odpaleniu ciągnika czy podpięciu naczepy.szkoda słów na ciebie...powiem jedno BEZ TRANSPORTU NIE MA IMPORTU...jak coś z tego rozumiesz to ci gratuluje,zabijesz polski transport to zobaczysz ile będziesz płacił za zwykłe mleko w sklepie korasie jeden...

      • 0 0

    • człowieku co ty piszesz za brednie ublizasz mi tym co piszesz ,sam moze cpasz ,pijesz i g.....no wiesz na ten temat.niebede sie ponizał do twego pokroju ale dla mnie to tepak jestes i tyle .czy ty masz pojecie co to TIR???

      bez tego co tu piszesz to wiekszosc kierowcow osobowych jezdzi,po co wam te antenki na dachu (przeciez wy jezdzicie OKLEJENI uwaga dziecko w samochodzie)co mnie interesuje kto tam jedzie???skoro jedziesz ze swoja rodzina to jedz tak zebys dojechał a nie sadzisz jak debil,zajezdzasz droge tzw.TIROM hamujesz przed zderzakiem bo ON wyprzedzał a ty sie spieszysz I W TYM MOMECIE POPEŁNIASZ WIELKI BŁAD bo on nie wychamuje i ty stwierdzisz ZABIŁES MI DZIECKO bardzo omylnie bo toY SAM DO TEGO DOPROWADZASZ jak bys miał troche kultury i MÓZGU to bys zrozumiał ze TIRY jak ich nazywasz nie jezdza ot tak sobie "do s****za" bo tak im sie chce JAK TO ROBISZ TY jadac do sklepu na nastepna ulice

      i pomsl o tym drogi czytelniku bo ciezarowki były sa i beda czy ty tego chcesz czy nie NIE MASZ NA TO WPŁYWY

      mozesz sie tylko mscic na drodze lub na firmie na kierowcy

      bez tego transportu WODY CHLEBA MLEKA ITP w swoim sklepie ukochanym nie kupisz

      • 1 0

  • Fatalny stan (3)

    Spora ilość TIRów jeżdżących po naszych drogach jest w fatalnym stanie. Przeglady robią chyba zaocznie za łapówę. Wystarczy popatrzeć na ogumienie - łyse, poprzecierane do płótna, ze zmurszałymi bokami. Często "wydarte" są już nalewki. Jak takie auta dostały przegląd ??

    • 76 17

    • (2)

      Czepiacie się stanu ciężarówek a spójrzcie na cześć samochodów osobowych jeżdżących po naszych drogach. Rozmawiałem niedawno ze znajomym diagnosta który jest załamany stanem technicznym pojazdów osobowych.

      • 6 4

      • słuchaj leming nig sie nieczepia tylko pisze prawdejaka jest taka własnie jest róznica (1)

        Dla leminga to jest czepialstwo tak zawsze się tłumaczy A to niema znaczenia czy tiry czy kto kol wiek.A nadzór nad stanem technicznym jest odpowiedzialny rząd i jego urzędasy takie prawo tworzą by korupcja była dostępna.I jeszcze jedno ciężarówki pracują dla firm firma jest gotowa wyłożyć nawet i kilkaset zł na łapówkę by mieć pozytywny przegląd bo naprawa i wymiana zużytych części to często kilkanaście tysięcy zł i więcej!! A na osobowe to nikt za przegląd pozytywny nie da więcej niż 100zł

        • 0 5

        • Ty sie chyba człowieku z kitasem na łby zamieniles jak coś jest do naprawy to sie naprawia na bieżąca bo jak sie posypie w trasie albo ITD złapie to nałoży karę ze sie nogami zakryjesz. Auto stoi nie zarabia proste i logiczne natomiast jak sie osobowka po sypie to trzeba sie tylko na trajtek przerzucić więc nie gadaj bzdur auta osobowe dają w łapę a w ciezarowkach to ewentualnie jak sie obrysowki nie pala a napewno nie jak są uszkodzenia techniczne bo napewno żadna stacja tak nie zaryzykuje.

          • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane