- 1 Nie wiedzą, kto leży w tych grobach (78 opinii)
- 2 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (507 opinii)
- 3 Był senator skazany na więzienie (282 opinie)
- 4 Mała uliczka, duży problem (231 opinii)
- 5 Zbiórka na leczenie psów z pseudohodowli (135 opinii)
- 6 Nowe podziemne zbiorniki w Akwarium (139 opinii)
Skąd przyjechali mieszkańcy Trójmiasta i dokąd się wyprowadzają?
Gdańsk jest na czwartym miejscu wśród miast najchętniej wybieranych na nowe miejsce do życia. Kartografia Ekstremalna pokazała na mapach, skąd przeprowadzają się tu nowi mieszkańcy, a także dokąd wyprowadzają się ci, którzy rezygnują z życia w Trójmieście.
Najwięcej osób do Warszawy, Gdańsk na czwartym miejscu
Z udostępnionych danych (za 2020 r.) wynika, że:
- najwięcej osób przeprowadziło się do Warszawy - 17 tys.,
- drugi był Kraków - 8,1 tys.,
- trzeci Wrocław - 7,4 tys.,
- czwarte miejsce zajął Gdańsk (4,7 tys.) oraz Poznań (4,6 tys.).
Czytaj też:
Okolice Trójmiasta od 10 lat z największym wskaźnikiem dzietności
Najmniej nowych mieszkańców zyskały z kolei: Bydgoszcz (1,9 tys.) i Katowice (2,6 tys. - doliczając pozostałe miasta aglomeracji śląskiej, jest to 6,1 tys.), chociaż warto zauważyć także niski, jak na wielkość miasta, wynik Łodzi (3,2 tys.).
Skąd przeprowadzają się do Trójmiasta?
- O ile nie jest zaskoczeniem, że większość miast zyskuje mieszkańców z innych gmin swojego województwa, to trzy najatrakcyjniejsze miasta sięgają daleko poza jego granice. Warszawa ściąga mieszkańców z praktycznie całej Polski wschodniej i wszystkich większych miast. Kraków opanował ludną Polskę południowo-wschodnią, a z Wrocławiem podzielił się Górnym Śląskiem - wskazuje Kartografia Ekstremalna.
Do Gdańska z Warmii i Mazur oraz z Kujaw, ale nie tylko
Poza granice swojego województwa sięgają także Poznań (lubuskie, wschodnia część zachodniopomorskiego i zachodnia kujawsko-pomorskiego) oraz Gdańsk (warmińsko-mazurskie, północ kujawsko-pomorskiego), ale te tereny są znacznie rzadziej zaludnione niż południe kraju, stąd też taki dystans do Krakowa i Wrocławia.
Z udostępnionej mapy wynika, że do Trójmiasta, spoza woj. pomorskiego, chętnie przeprowadzają się mieszkańcy m.in:
- Warszawy,
- Bydgoszczy,
- Torunia,
- Łodzi,
- Szczecina,
- Wrocławia,
- Krakowa,
- Poznania.
- Rozczarowuje wynik Bydgoszczy i Katowic. Oba te miasta nie są w stanie konkurować o młodzież z prowincji z większymi, bardziej atrakcyjnymi miastami w swojej okolicy (odpowiednio Poznaniem i Gdańskiem oraz Krakowem i Wrocławiem) - wskazuje Kartografia Ekstremalna.
Najwięcej ludzi przybywa na Jasieniu i Ujeścisku
W najnowszym raporcie o stanie Gdańska , miasto podaje, że wg. stanu na 2021 r. miało 470 tys. 621 mieszkańców.
Najwięcej mieszkańców przybyło w ubiegłym roku w trzech dzielnicach Gdańska. Wszystkie są na południu miasta:
- Jasień +1270 osób (+6,1 proc.),
- Ujeścisko-Łostowice +561 osób (+2 proc.),
- Orunia Górna-Gdańsk Południe +374 osoby (+1,8 proc.).
Dokąd wyprowadzamy się z dużych miast?
Kartografia Ekstremalna przygotowała też mapy wyprowadzek z dużych miast.
- Wszystkie mapy wyjazdów z głównych miast łączy jedno: suburbanizacja. Dookoła głównych miast powstają masowo osiedla domów jednorodzinnych, a w przypadku większych miast - także blokowisk. Pojawiają się jednak także ciekawe inne powiązania migracyjne. Warszawa zasysa mieszkańców Mazur, ale też ich oddaje - dziesiątki warszawiaków wyprowadzają się na pojezierze mazurskie każdego roku. Łodzianie - bez zaskoczeń - masowo przeprowadzają się do Warszawy, podobnie jak lublinianie. Katowiczanie, poza przedmieściami aglomeracji śląskiej, tłumnie wyprowadzają się w Beskidy - wskazują autorzy.
Z Trójmiasta do sąsiednich gmin albo do Warszawy
Jeśli chodzi o Gdańsk i Trójmiasto, zaskoczenia nie ma. Najwięcej tutejszych mieszkańców przeprowadza się do ościennych gmin na terenie woj. pomorskiego. Jeśli już wybierają dalsze kierunki to na liście miast do wyprowadzki numerem jeden jest Warszawa.
Gdańsk jest na liście czterech miast, które zanotowały dodatnie saldo migracji (czyli dodatnią różnicę między przyprowadzającymi się, a wyprowadzającymi się).
Cztery miasta z dodatnim saldem migracji:
- Warszawa (+4466),
- Kraków (+2503),
- Wrocław (+1287),
- Gdańsk (+1079).
Opinie wybrane
-
2022-06-07 07:11
(95)
Trójmiasto to najlepsze miejsce do życia! Przekonało się o tym wielu moich znajomych z Warszawy i Poznania.
- 270 250
-
2022-06-07 18:13
Tak szczegolnie smierdzacy wysypiskiem smieci jasien i ujescisko :)
- 3 1
-
2022-06-07 12:04
No właśnie. Powinny być statystyki Trójmiasta a nie Gdańska!
Wielu przyjezdnych raz mieszka w Gdańsku, raz w Sopocie czy Gdyni. W zależności gdzie znajdzie ogłoszenie
- 5 2
-
2022-06-07 10:24
Trzeba tylko pogonić PO i będzie git (2)
- 10 12
-
2022-06-07 20:11
I wsadzić przaśnych buraczano kartoflanych niedouków
ze słomą w butach. Proletariusze wszystkich wsi łączcie się
- 3 1
-
2022-06-07 12:39
Ale przede wszystkim uniemożliwić dojście do władzy wiadomo komu
- 2 3
-
2022-06-07 09:57
Jak juz to najdrozsze w Polsce obecnie a najlepsze w czym? To zascianek nawet Polski .
jedynie połozenie geografiszne jest dobre
- 5 10
-
2022-06-07 09:48
"Trójmiasto"... (8)
...żaden prawdziwy gdańszczanin nie powie, że mieszka w Trójmieście. Tak mówią tylko osoby przyjezdne. Mieszkam w Gdańsku, a nie w tworze nazwanym przez przyjezdnych "Trójmiasto"
- 36 8
-
2022-06-08 07:43
Ale ci fajnie, prawdziwy gdańszczanin. Po ile autograf
- 1 0
-
2022-06-07 10:39
jestes tem...pym warszawiakiem i tyle
- 2 1
-
2022-06-07 09:58
(4)
Rodzice gdańszczanie. Mieszkam od 55 lat w Trójmieście. Pierwsze 25 lat w Gdańsku, teraz w Gdyni. Używam nazwy Trójmiasto podobnie jak wiele osób. Jest to jedna aglomeracja pk krlrek codziennie się przemierzam. Pewnie Ty mieszkaniec Gdańska bywasz w Sopocie, lub Gdyni raz na 10 lat?
- 12 15
-
2022-06-08 07:44
Również. Gdańsk taki czy owaki to tylko stacja skm na mapie Trójmiasta
- 0 0
-
2022-06-07 10:34
A czego mu brakuje w Gdańsku?
?
- 5 2
-
2022-06-07 10:26
Ja od urodzenia mieszkam w Gdańsku. (1)
W śródmieściu Gdyni pierwszy raz w życiu byłem, jak miałem 15 lat. W niektórych jej dzielnicach nie byłem nigdy, bo po co? W Gdańsku jest wszystko to co w Sopocie i Gdyni, a nawet więcej atrakcji. Zarówno do pracy jak i do wypoczynku. Dawniej te miasta tworzyły Trójmiasto. Było wiele firm trójmiejskich. Od lat jednak lokalne władze robią wszystko, by były to trzy oddzielne miasta. Wtedy jest trzy razy więcej prezydentów, zastępców, dyrektorów, naczelników, kierowników i innych urzędników.
- 8 11
-
2022-06-08 07:46
Brednie. Chyba nie ma firmy która by swoje usługi ograniczała tylko do Gdańska kosztem Sopotu i Gdyni
- 0 0
-
2022-06-07 09:53
Ja mowie ze mieszkam w kurorcie,słoiki i tak nie wiedzą co to takiego
- 9 3
-
2022-06-07 09:45
(4)
W Polsce liczy się Trójmiasto, Warszawa, Kraków, Wrocław. Reszta daleko w tyle. Chyba, że ktoś woli wiejskie klimaty to nie ma sprawy. Każdy lubi to co chce.
- 12 7
-
2022-06-08 07:42
Poznań, Rzeszów, Katowice
- 0 0
-
2022-06-07 23:33
Chyba w rankingach z roksy
- 2 0
-
2022-06-07 11:55
Zapomniałeś o Poznaniu (1)
- 5 7
-
2022-06-07 13:21
I slasku z Katowicami na czele :)
- 2 5
-
2022-06-07 09:37
akurat to Poznan pod wieloma wzgledami jak atrakcyjniejszy niż Gdańsk (4)
To przede wszystkim masę zielieni, parków, nie brakuje też miejsc do wypoczynku nad wodą.
- 12 16
-
2022-06-07 09:52
(3)
Według GUS Gdańsk jest najbardziej zielonym miastem w Polsce! Oczywiście z tych największych.
- 12 6
-
2022-06-07 12:01
(2)
Bo Trójmiejski Park Krajobrazowy wsadzili w granice miasta? Warszawa by wygrała, jeśli dałoby się otoczyć Kampinoski PN jej granicami, tak samo z Poznaniem i Wielkopolskim PN.
- 8 5
-
2022-06-07 19:17
Ok.to dołączamy Bory Tucholskie ! I wysiadacie !
- 3 1
-
2022-06-07 13:21
Hehe dokladnie.
- 1 1
-
2022-06-07 09:09
Popieram
Choć zależy co kto lubi. Ale - tu masz piękne lasy, piękne plaże, niedaleko do kaszubskich jezior. Port, lotnisko. I piękne, klimatyczne stare miasto ! Gorzej z usługami publicznymi i możliwością znalezienia dobrej pracy. Jeżeli chodzi o biznes to Warszawa to jednak zupełnie inna kategoria. Ale dla osób ceniących life balanse Trójmiasto jest idealne do życia.
- 20 4
-
2022-06-07 09:03
Od maja do pazdziernika i w weekendy jest bezkonkurencyjne. (6)
Plaza, morze, lasy, jeziora i to wszystko rowerem w zasiegu 40km. Do tego restauracje, kultura, imprezownie itp. Nie ma takiej opcji w innych miastach. Prawie wszystko jest w 3city oprocz gór jesli chodzi o wolny czas :) Problemem jest jedynie dosc kiepski rynek pracy. Pol roku szukalem pracy i nigdzie mnie nie chcieli. A bez problemu dostalem
Plaza, morze, lasy, jeziora i to wszystko rowerem w zasiegu 40km. Do tego restauracje, kultura, imprezownie itp. Nie ma takiej opcji w innych miastach. Prawie wszystko jest w 3city oprocz gór jesli chodzi o wolny czas :) Problemem jest jedynie dosc kiepski rynek pracy. Pol roku szukalem pracy i nigdzie mnie nie chcieli. A bez problemu dostalem kilka ofert pracy z Wwy, Poznania, Katowic i Wroclawia. Dlatego jestem zmuszony pracowac zdalnie mimo, ze tego nienawidze. I to w branzy IT.
Od pon do piatku depresja i nerwica, w weekend odpoczywam. Tak mi sie zyje w 3city.- 22 18
-
2022-06-08 07:37
Depresja i nerwica to poważna rzecz. Idź do lekarza
Nie umiesz sobie zorganizować czasu którego masz za dużo. Odpadają ci dojazdy do pracy. Nie ma nic lepszego. Praca zdalna a po pracy od razu czas wolny do spędzenia w prywatnym gronie. Nie musieć dojeżdżać, ubierać się, tracić czas, ile bym za to dał! Dużo więcej energii na własne sprawy
- 2 0
-
2022-06-07 09:59
mam tak samo:) (3)
- 3 2
-
2022-06-07 13:20
Ufff juz myslalem, ze tylko ja jestem jakis inny :) (2)
Kazdy z kim rozmawiam z IT, ma na stole podobno dziesiatki listow intencyjnych z kwotami od 20k brutto :)
- 4 0
-
2022-06-07 14:41
A linkedina masz? (1)
Co chwilę piszą rekruterzy. Może nie zawsze 20k, ale 10k na czysto nie brakuje ;p
- 1 1
-
2022-06-08 07:39
Wystarczy 3 na czysto
- 0 0
-
2022-06-07 09:33
troche mi ciezko w to uwierzyc, tez pracuje w IT w Gdansku i mam bardzo duzo ofert pracy. Na jakim stanowisku pracujesz ? Moze jakas nisza ? Pozdrawiam!
- 20 2
-
2022-06-07 08:35
słoiki, słoiki ... (2)
- 17 13
-
2022-06-07 09:34
(1)
a cie boli
- 3 4
-
2022-06-07 10:38
cieszy - mam fabrykę słoików
- 6 1
-
2022-06-07 08:28
IKS DE (12)
Ja po ponad 30 latach życia w Gdańsku po prostu z niego uciekłem. Strofowałbym też stwierdzenie, że to najlepsze miejsce do życia. Z całą pewnością na świecie są setki lepszych miejsc - trzeba tylko wyjechać w świat.
- 55 17
-
2022-06-07 09:49
(11)
Akurat trochę jeździłem i jeżdżę po Świecie. Każdy ma swoje miejsce na Ziemi. Mieszkałem kilka lat w Budapeszcie, 2 lata Amsterdamie, bard, o często bywam we Francji. Dalej uważam, że Trójmiasto jest najlepszym miejsce do życia i to nie tylko dla mnie.
- 24 13
-
2022-06-08 07:29
No tak, gdzie Amsterdam..do Gdańska
Może jeszcze napiszesz że Praga przegrywa z Gdynią a Rzym z Wejherowem
- 0 0
-
2022-06-07 15:01
Londyn i kilka innych miejsc w UK (1)
Do Gdańska przyjechałem w wieku 19 lat.
Trójmiasto (a Wrzeszcz szczególnie) to świetne miejsce do życia.- 9 1
-
2022-06-08 07:33
Całe UK to najgorsze miejsce do życia
Brzydkie, smętne, z jeszcze gorszą pogodą od naszej. Tylko promil ludzi bardzo zamożnych może zamieszkać tam w wyjątkowo atrakcyjnych miejscach Londynu czy Birmingham.
- 0 0
-
2022-06-07 11:53
(3)
Moja znajoma z Gdańska, która nigdy nie była za granicą też tak twierdziła, dopóki nie zabrałem jej na Teneryfę.
- 5 8
-
2022-06-07 15:14
Ale co dokładnie się jej spodobało na Teneryfie? (2)
- 6 0
-
2022-06-07 17:19
(1)
Pewnie wulkaniczna skała.
- 4 0
-
2022-06-07 23:31
Raczej miejscowy gang pigmentododatnich haha
- 1 1
-
2022-06-07 10:43
A smoki w tej twojej bajce były?
- 2 6
-
2022-06-07 10:35
troche i troce (1)
w upie byłeś i uwno widziałeś a nie Amsterdam co do Budapesztu to widać emerycie ciągoty wycieczka kilku dniowa to nie mieszkanie tak jak jeżdżenie truckiem...
- 3 19
-
2022-06-07 11:08
W du.....e to Ty byłeś wieśmaku!
- 5 3
-
2022-06-07 09:58
heh jasne...
- 9 8
-
2022-06-07 08:23
na emeryturze (1)
Z warszawskich dochodow.
Wa-wa jest najwiekszym przeklenstwem, gdziekolwiek sie pojawi.- 36 11
-
2022-06-07 08:26
z Mazur zrobili wanne dla lodek
A z Wybrzeza piaskownice...
Przeszkadzaja im porty i stocznie, bo smierdzi i piachem niesie. Czasem weglem...
Ekolodzy, k.... ich mac!- 47 6
-
2022-06-07 08:09
"Cov. Id. 19 ... 84"
I właśnie przez nich teraz żyje się tym prawdziwym Gdańszczanom gorzej ... taki "szczegół".
- 23 11
-
2022-06-07 08:08
Taaa (42)
Gdynia zatrzymała się w latach 70. Sopot stolica wiesśniactwa. Gdańsk - oprócz starego miasta brud syf zapadające się chodniki itd. Przy Warszawie to te miasteczka to zaniedbałem pgrowskie wsie.
- 75 88
-
2022-06-07 23:18
Z Gdynia bym polemizowal bo buduje sie sporo
Ale centrum faktycznie wieje prlem.
- 0 0
-
2022-06-07 18:15
W gdansku nie ma kostki brukowej tylko pozapadane stare chodniki i to przy glownych ulicach na przymorzu :)
- 0 7
-
2022-06-07 12:41
Warszawa ma wiele zalet, ale jej największa wada jest lato. (3)
No bo cóż tam można robić latem? Gotować się w tym smrodzie i stęchliznie? Jechac pluskać się w zalewie, którego wody maja kolor stolca, zupełnie nieprzypadkowo? Iść na plaże nad Wisła? Miejski basen? Kiedyś usłyszałem, ze można jechac do Kazimierza. Ok, ale tylko raz :) I mnie ten jeden powod wystarczy, nie przekona mnie komunikacja miejska, która
No bo cóż tam można robić latem? Gotować się w tym smrodzie i stęchliznie? Jechac pluskać się w zalewie, którego wody maja kolor stolca, zupełnie nieprzypadkowo? Iść na plaże nad Wisła? Miejski basen? Kiedyś usłyszałem, ze można jechac do Kazimierza. Ok, ale tylko raz :) I mnie ten jeden powod wystarczy, nie przekona mnie komunikacja miejska, która wyprzedza nasz skansen o lata świetlne, nie przekonają mnie nieco wyższe płace, nie przekona mnie nawet bliskość naszych zbawców narodu z ulicy Wiejskiej. I dlatego tu właśnie jest najlepsze miejsce do życia w Polsce (z dużych miast).
- 14 1
-
2022-06-08 07:24
Można też zamieszkać w Kazimierzu
- 0 0
-
2022-06-07 16:25
Poznań ma o wiele korzystniejsze położenie geograficzne. (1)
Tereny zielone w zasięgu ręki. Bardzo dobre połączenie z wiekszością miast polskich i Berlinem.
- 4 4
-
2022-06-07 23:28
Z berlinem haha
Ty misiek ale po co ci Poznań jak masz Berlin?
- 3 1
-
2022-06-07 12:26
To jeden z tych co mieszkają 150 km od Warszawy, twierdząc, że mieszkają w stolicy? (1)
Chyba nie widziałeś okolic Dworca Główngo za Żelazną i nie zajrzałeś pod Aleje Jerozolimskie/Most Poniatowskiego. Piękne miejsca w samym centrum, polecam.
- 12 2
-
2022-06-07 16:07
mam zajrzeć pod most ? , nie dziękuję tam "U WAS" w Warszawie życie toczy się pod mostem?? , a śpicie też w kartonach pod moste
- 4 3
-
2022-06-07 11:52
Jako były mieszkaniec Warszawy zgadzam się (7)
w Gdańsku jedyne plusy to te niezależne od władz samorządowych, tj. bliskość morza (i nie chodzi o samą plażę, tylko o klimat) i stare miasto, reszta to syf. Tyle że w Warszawie nie masz ani morza, ani starego miasto, więc zostaje tylko syf. Gdańsk wygrywa z Warszawą.
- 21 10
-
2022-06-07 16:04
w Gdańsku nie ma Starego Miasta - najbliższe w Toruniu (2)
- 6 15
-
2022-06-07 19:22
Owszem jest .Okolice Ratusza Staromiejskiego to Stare Miasto !!!
- 6 0
-
2022-06-07 16:10
Mylisz Stare
Miasto ze Starówką. Oczywiście, że w Gdańsku jest Stare Miasto.
- 22 0
-
2022-06-07 12:59
do morza to jest ze 70 km z gdanska... (3)
- 7 14
-
2022-06-07 23:27
dokladnie haha
zatoka to w koncu zlewnia scieków firmy pana bylogo prezydenta
- 0 5
-
2022-06-07 19:21
(1)
Gdańsk leży nad samym Morzem Bałtyckim ! Zatoka jest częścią Morza a nie odwrotnie. Trzeba było uważać na lekcji geografii !
- 12 2
-
2022-06-08 07:27
Morze to mamy w Jastrzębiej Górze!
Wy w Gdańsku macie co najwyżej na widokówce
- 1 3
-
2022-06-07 09:42
(8)
Widać, że nie masz pojęcia o Trójmieście. Nie wiem skąd jesteś, ale na pewno nie z Trójmiasta. Podejrzewam wiejską zawiść. Trójmiasto ma tyle do zaoferowania jak żadne inne miasto. Nie mówiąc o klimacie i terenach zielonych na wyciągnięcie ręki.
- 39 23
-
2022-06-07 23:40
Tu jest mowa o Gdańsku
Co innego mieszkać w Gdańsku a co innego w Gdyni czy Sopocie. Ja od urodzenia mieszkam w Gdańsku i jestem z tego powodu zadowolona
- 3 2
-
2022-06-07 10:30
Nie ma nic do zaoferowania poza tym co wynika z położenia geograficznego (6)
zarobki śmiech na sali, a poza sezonem to senna mieścina
- 31 29
-
2022-06-07 14:23
(1)
Obawiam się, że akurat poziom wynagrodzenia zależy od wielu innych czynników. Tłumaczenie sobie niskich zarobków tym, że się mieszka tu a nie gdzie indziej jest błędem.
- 10 2
-
2022-06-08 07:22
Dokładnie. Jak się znajdzie odpowiednią niszę to i w małopolskich zapadłcyh miasteczkach można bardzo dobrze zarabiać
Znam z doświadczenia. A w Trójmieście zarabiam totalne grosze ale robię to co chcę robić bo tu ma się wybór nieograniczony. Kwestia wyliczenia ile czasu w ciągu dnia chcemy poświęcić na pracę. Ja np od pewnego wieku mam zasadę że nie pracuję więcej niż 8 h dziennie i nie obchodzi mnie ile więcej można wtedy dostać. Nie bardzo też rozumiem ludzi hołdującym kulturze pracy w korpo gdzie często i tak mało zarabiają.
- 2 0
-
2022-06-07 11:07
(3)
Zarobki po Warszawie i Górnym Śląsku na trzecim miejscu. Nie ma nic do zaoferowania poza sezonem? Ile masz lat? Chyba jedna nogą stoisz nad grobem!
- 22 12
-
2022-06-08 07:13
Przyjedzie taki z Braniewa gdzie 10 lat z ojcem spiryt woził z Kaliningradu i pisze ze Trójmiasto nie ma nic do zaoferowania (1)
To ciekawe kto ma? Miasto z którego przybył a może zatęchłe przedmieścia angielskich miast w których Polacy mieszkają z Pakistańczykami w drodze do roboty pokonując rozległe obskurne dzielnice pokroju największego syfu z Chylonii
- 1 5
-
2022-12-15 21:01
A gdzie masz ten niby największ syf w Chyloni ?
- 0 0
-
2022-06-07 16:22
Jesli chodzi o życie kulturalne to niestety poza Actus Humanus nie ma niczego do zaoferowania na światowym poziomie.
A stolycę zawsze odwiedzały gwiazdy, mimio kiepskiej akustyki w Filharmonii Narodowej.
- 5 8
-
2022-06-07 09:19
(5)
mieszkałem parę lat w Warszawie i nigdy więcej korki i chu...nia jeśli uważasz , że Warszawa taka światowa to chyba tam nigdy nie mieszkałeś chłopku
- 47 17
-
2022-06-07 09:48
(4)
ja tam mieszkam i jest to wygodne miejsce do zycia, tyle w temacie, blisko w gory i inne rejony kraju, pojedz z gdanska w tatry...
- 16 28
-
2022-06-07 11:13
I odwrotnie - pojedź z Krakowa nad morze. (2)
- 17 1
-
2022-06-07 11:51
Chętnie, z Krakowa tylko nad Adriatyk (1)
- 12 4
-
2022-06-07 19:12
Kraków to jeden wielki syf !!!
- 5 1
-
2022-06-07 10:38
Latam samolotem
Samolot do Krakowa! Zdecydowanie lepiej, a jak mieszkam okresowo w Wawie i jadę samochodem to na jedno wychodzi - czy z Wawy samochodem czy z 3M samolotem, a następnie wynajętym samochodem!
- 8 5
-
2022-06-07 09:01
(9)
Cienki ten hejcikowy przekaz z Nowogrodzkiej.
- 32 26
-
2022-06-07 12:44
(8)
Mieszkam od 67 lat w Gdansku. Raju nie ma. Rządzi platforma a komunikacja miejska dalej platna a ciągle słyszę ze jak będzie rządziła PO to będzie lepiej. bo rzekomo tylko i wyłącznie PO potrafi dobrze rzadzic
- 10 28
-
2022-06-08 21:42
Ja mam bezpłatną - a mam dopiero 37 lat
Wystarczyło oddać 18 litrów krwi
- 3 0
-
2022-06-08 07:04
Bo gdyby nie rządziła PO to miałbyś raj tak?
To się przenieś do Tarnobrzegu czy gdzies na prowincję świętokrzyską hodować jabłka i modlić się o deszcz
- 3 0
-
2022-06-07 19:12
O 67 lat za długo !
- 1 6
-
2022-06-07 13:18
A dlaczego komunikacja ma być bezpłatna? (4)
- 28 4
-
2022-06-07 14:39
A dlaczego nie? (3)
Taniej zasponsorować komunikację wszystkim mieszkańcom, niż płacić miliardy za drogi i parkingi...
- 8 15
-
2022-06-07 20:04
Na ścianie wschodniej zarządzanej gdzieniegdzie przez sowieckich pisowcow (2)
komunikacja jest już za darmo ? A nie, zaraz, w dużych miastach PiSowski prezydent nie rządzi nigdzie, nawet w Białymstoku i Rzeszowie
- 3 3
-
2022-06-08 06:59
Nawet w Lublinie, bastionie pisu, prezydent jest opozycyjny
Nie da się w dużej aglomeracji wybrać pisowca. Mimo że taki ma najbardziej zmobilizowany elektorat. A gdyby np głosowanie odbywało się obligatoryjnie przy elektronicznym składaniu PIT to kandydat pisu w dużym mieście nigdy nie dobił do 10 %
- 3 1
-
2022-06-07 22:52
Czyżby PZPR nie była potęgą w dużych miastach?
Nawet w Białymstoku i Rzeszowie?...
- 1 0
-
2022-06-07 08:11
U ciebie na wsi nawet chodnika nie ma a ty sie wypowiadasz, w d byłes i g widziales
- 50 47
-
2022-06-07 07:11
Nie dziwię się (30)
Nowych z reguły nie stać na zamieszkanie bliżej centrum, dlatego przodują w statystykach obrzeża miasta. W Gdyni to głównie Pogórze, Wiczlino, Rumia, a w Gdańsku Jasień i Ujeścisko.
- 212 15
-
2022-06-08 06:51
Rumia nie jest częścią Gdyni
- 2 0
-
2022-06-08 01:28
Tak ale
centrum to jest miejsce jakie nalezy unikac. Dzielnice ktore sa chodliwe to te blisko morza ale i ceny sa bardzo wysokie, prawie jak w sopocie.
- 0 0
-
2022-06-07 22:45
przyjezdny
a Tych z Gdańska stać więc mieszkają w pasie nadmorskim i ścisłym centrum :DD ale teorie wymyśliłeś :D:D:D:D
- 0 1
-
2022-06-07 20:11
Myśle ze powód kupowania ma południu jest inny
Jeżeli pracujesz jako przedstawiciel handlowy to zdecydowanie bliskość obwodnicy ma znaczenie. Do tego otoczenie południa Gdańska jest inne. Wszystko jest nowe,mieszkańcy młodzi ,do centrum Gdańska 10 min samochodem. To już nie lata 90 te ze musisz jechać do centrum po mięso czy do banku. Ja osobiście nie mam potrzeby bycia w centrum bo wszystko załatwiam przez internet. Do centrum jadę w weekend na spacer po długim targu.
- 1 1
-
2022-06-07 16:11
?
Od kiedy Jasień czy Ujeścisko to obrzeża miasta?
- 1 4
-
2022-06-07 10:18
Ceny nieruchomości
Niestety nie jest to prawdą! Ceny nowych mieszkań na Jasieniu są dość wysokie tak samo jak domów. Mieszkanie 80 m2 w nowym budownictwie trzeba zapłacić ponad milion złotych w stanie deweloperskim.
- 1 1
-
2022-06-07 09:24
Jesli kogos stac na nowe mieszkanie na jasieniu z 1mln (2)
To tym bardziej stac na mieszkanie w kamienicy we Wrzeszczu za 700k. Problem w tym, ze ludzie nie chca tam mieszkac. Majac do wyboru w tej cenie to albo mieszkanie/szereg 70-100m na jasieniu, morenie lub ujescisku lub dom w gminach osciennych. A we wrzeszczu czy srodmiesciu kupuja zwykle na wynajem jako lokata kapitalu. Komfort zycia w tych dzielnicach nie pozwala na zamieszkanie z rodzina. Po za wyjatkami jak garnizon.
- 8 9
-
2022-06-07 09:47
(1)
Garnizon, quattro, browar, wiele innych się buduje. 700k za kamienice dobre. Już to widzę jak ludzie wybierają Jasień, no stać ich na Wrzeszcz
- 8 0
-
2022-06-07 15:29
Po co pajacujesz?
Wejdz w ogloszenia i zapusc filtr z ceną 400-700k we wrzeszczu. Mnostwo mieszkan. Taniej niz nowsze budownictwo po 2000 na jasieniu czy ujescisku.
- 0 1
-
2022-06-07 07:16
Chyba ostatnio cen nie sprawdzałeś... (20)
Na Jasieniu czy Ujeścisku mieszkanie 3 pokoje na wynajem 3500zł... Jak chcesz kupić to musisz liczyć 10 tyś za metr...
- 38 4
-
2022-06-07 16:25
Chyba ty ostatnio nie sprawdzałeś cen
Gdańskie tarasy na jasieniu, 4 etap po 7 tysięcy za metr (cena oferowana a i pewnie da radę coś utargować). Proszę oto ogłoszenie. https://ogloszenia.trojmiasto.pl/nieruchomosci-rynek-pierwotny/gdanskie-tarasy-etap-iv-a15-ogl64415794.html
- 3 0
-
2022-06-07 07:26
(18)
no ale chyba nie będzie drożej na takim Jasieniu niż we Wrzeszczu co XD
- 40 5
-
2022-06-07 10:54
(9)
Myślisz, że ktoś z rodziną będzie wolał mieszkanie w starej śmierdzącej kamienicy we Wrzeszczu przy głośnej ulicy, z żulami stojącymi pod oknem, czy mieszkanie w spokojnej okolicy na Jasieniu pod lasem przy Stawie Wróbla. Nie masz pojęcia jakie są potrzeby ludzi. We Wrzeszczu niewiele jest budynków w dobrym standardzie, bezpiecznej okolicy i dostępem do parków lub lasu. Chyba tylko Garnizon spełnia te warunki, chociaż tam mało zieleni.
- 9 10
-
2022-06-07 16:32
Na Jasieniu przecież unosi się fetor z Szadółek.
Więc wolę starą, poniemiecką kamienicę ze zdrowej cegły.
- 7 0
-
2022-06-07 16:22
te mieszkanie jak piszesz: (1)
"w spokojnej okolicy na Jasieniu pod lasem przy Stawie Wróbla" zapomniałeś dodać że ze smrodem z wysypiska, a ten las to zaraz wytną na nowe "spokojne" i niezakorkowane osiedla. Ja tam wolę dobrze skomunikowane przymorze (skm, tramwaj i autobusy pod nosem) skąd wszędzie jest blisko (geograficzny środek trójmiasta) las, rekreacja, plaża, kino,
"w spokojnej okolicy na Jasieniu pod lasem przy Stawie Wróbla" zapomniałeś dodać że ze smrodem z wysypiska, a ten las to zaraz wytną na nowe "spokojne" i niezakorkowane osiedla. Ja tam wolę dobrze skomunikowane przymorze (skm, tramwaj i autobusy pod nosem) skąd wszędzie jest blisko (geograficzny środek trójmiasta) las, rekreacja, plaża, kino, zakupy, edukacja- wszystko na miejscu. Do tego jeśli po okolicznych dzielnicach spokojnie i płynnie da się poruszać autem kiedy trzeba (jeśli zdarzą się korki a znasz okolicę to żaden problem aby je ominąć) i może dla tego mieszkania z lat 70 chodzą po 10 tys za metr a nowe nawet po 25 tysięcy.
- 8 1
-
2022-06-09 08:39
Po pierwsze piszesz do kobiety. Po drugie - koło Stawu Wróbla praktycznie nigdy nie czuć z Szadółek, to nie Lawendowe Wzgórze. Zdarza się raz do roku, że czuć przy silnych wiatrach, ale wtedy także czuć we Wrzeszczu i na Zaspie - pytałam znajomych. Nie ma także smogu z kopciuchów i samochodowego tak jak w centrum i Wrzeszczu. Autobus i PKM pod
Po pierwsze piszesz do kobiety. Po drugie - koło Stawu Wróbla praktycznie nigdy nie czuć z Szadółek, to nie Lawendowe Wzgórze. Zdarza się raz do roku, że czuć przy silnych wiatrach, ale wtedy także czuć we Wrzeszczu i na Zaspie - pytałam znajomych. Nie ma także smogu z kopciuchów i samochodowego tak jak w centrum i Wrzeszczu. Autobus i PKM pod nosem też jest. Zakupy też, kino w Galerii Morena, las pod nosem, piękne tereny rekreacyjne i praktycznie zero turystów, w nocy cisza, żadnej patologii. Tylko na plażę i imprezy do centrum trzeba dojechać, ale przecież nie jeździ się tam codziennie, a Uber w sobotnią noc ze Stoczni kosztuje 20 zł. Na miejscu otwiera się coraz więcej knajpek, więc nawet nie trzeba daleko jechać. W promieniu 2 km kilka klubów fitness, na basen na Kokoszkach kilka minut samochodem.
- 0 1
-
2022-06-07 13:05
A po co przyjezdnemu Jasień?
Może sobie taniej kupić w centrum jakiegoś sporego ale mniejszego miasta. Większe, w lepszym standardzie
- 3 0
-
2022-06-07 12:23
tak, wszyscy wola wybrac jasien i spedzanie godzin w korkach (nie wazne czy w aucie czy komunikacji) (4)
- 8 3
-
2022-06-07 13:29
(3)
A po co ma stać w korkach jeśli pracuje w biurowcu przy Pałubickiego? Nie wszyscy muszą dojeżdżać do pracy do centrum. Szkoły i przedszkola też są na Jasieniu.
- 3 6
-
2022-06-07 16:11
rozumiem że wszyscy mieszkańcy Jasienia pracują na miejscu lub zdalnie (1)
W takich dzielnicach jest ogólnie mało pracy a tym bardziej dla wysoko wykwalifikowanych pracowników. Jest głównie żabka lub biedronka. Biznes też raczej w centrum i północne dzielnice. Chcąc nie chcąc mobilność z południowych dzielnic to podstawa, Także jak ktoś lubi spędzać 2 godziny w drodze do i z pracy to oczywiście taki Jasień jest dobrym wyborem.
- 4 2
-
2022-06-08 06:20
Hahaha, dobre. W centrum, to raczej przyjezdne korposzczurki pracują. Brud, smród, hałas, ale paczajcie rodzino ze wschodu! Mam mieszkanie w centrum (już ledwo mi korpopensji starcza na ratę, ale jeszcze z rok tu pomieszkam). Niestety Twoje mniemanie o biznesie w centrum i północnych dzielnicach jest wyssane z palca, tak samo jak stanie 2 godziny w
Hahaha, dobre. W centrum, to raczej przyjezdne korposzczurki pracują. Brud, smród, hałas, ale paczajcie rodzino ze wschodu! Mam mieszkanie w centrum (już ledwo mi korpopensji starcza na ratę, ale jeszcze z rok tu pomieszkam). Niestety Twoje mniemanie o biznesie w centrum i północnych dzielnicach jest wyssane z palca, tak samo jak stanie 2 godziny w korkach z Jasienia. Prawdziwy biznes wynosi się z miast na obrzeża, a w centrum zostają tylko korporacje, które muszą się lansować, żeby pokazać korposzczurkom, jakie są prestiżowe. Z drugiej strony, z moich obserwacji wynika, że ludzie, którzy odnieśli skuces biznesowy lub są wysokowykwalifikowanymi pracownikami wynoszą się z miasta, na jego obrzeża, pozostawiając "prestiżowe" centrum dla jeszcze niewypalonych korposzczurków, bananowych dzieci i innych przybyszów z wschodnich województw, mających ogromne ciśnienie na "prestiż". Gdy pomieszkasz w Gdańsku chociaż te kilkanaście lat, to zrozumiesz o czym piszę, bo w tej chwili jak widać, jesteś jeszcze zachłyśnięty wątpliwym prestiżem mieszkania w centrum ;)
- 0 3
-
2022-06-07 14:27
nie wszyscy z jasienia pracują w jednym biurowcu przy Pałubickiego...
- 7 1
-
2022-06-07 09:06
Jak to nie? (1)
Slabo sie znasz na rynku nieruchomosci.
Mieszkanie w kamienicy we Wrzeszczu czy Srodmiesciu jest tansze niz nowe na jasieniu. Co oczywiscie nikogo, kto obeznany nie powinno dziwic.- 4 22
-
2022-06-08 01:31
To
To tez nie jest dziwne. Stara kamienica przegra z czyms nowym z wielu powodow jak brak wlasnego miejsca oarkingowego, wszystko stare do wymiany.
Natomiast nowe mieszkania we wrsessczu watpie aby byly tansze niz te w jasieniu.- 3 0
-
2022-06-07 07:32
To zależy. (5)
Jasień i Ujeścisko to głównie nowe bloki. We Wrzeszczu masz mieszaną architekturę - może się okazać, że odremontowane mieszkanie na wynajem w starej kamienicy jest tańsze niż nowego mieszkania na Jasieniu.
- 32 6
-
2022-06-07 07:57
(4)
Ja myślę, że ten Jasień, co to kiedyś był synonimem obrzezy/zad*pia powoli stracił pałeczkę na rzecz tych terenów bardziej na południe i bliżej obwodnicy...
- 29 3
-
2022-06-07 08:52
(2)
jak juz tak tytulujesz to dla mnie za...upie,slamsy to wrzeszcz,zaspa,psimorze ze ,,smakoszami" na laweczkach!!
- 5 18
-
2022-06-07 13:19
zazdro bo nie stać co?
- 2 2
-
2022-06-07 09:46
Xd Ok. A nyc albo Paryż to w ogóle slumsy tam tyle bezdomnych na każdym kroku..nie ma to jak Pcim sami swoi
- 13 0
-
2022-06-07 08:31
czy lezacy przy obwodnicy Jasien nie jest "blizej obwodnicy"?
Raczej trzeba mowic o terenach dalej od obwodnicy. Na zachod.
- 13 0
-
2022-06-07 07:51
Czy to dobrze dla mieszkańca. (17)
Nie cieszy mnie moda na zasiedlanie się w Gdańsku.Komunikacja pęka w szwach, usługi typu ochrona zdrowia podobnie, coraz mniej miejsc na nie tylko wypoczynek ale i zamieszkiwanie jak wokół króluje beton a miejsca dla mieszkańca coraz mniej.
- 343 65
-
2022-06-07 13:34
Wzrost tylko na papierze
Nowych właścicieli mieszkań na wynajem. Gdańsk prędzej się wyludnia. Tylko mieszkańcy mają więcej samochodów. Na chodnikach coraz większe luzy, ba drogach coraz więcej korków
- 3 3
-
2022-06-07 12:18
Odpowiedź do @Gdanszczanin
Każdy jest wolny i jak duże miasto się nie podoba można zamieszkać w mniejszym mieście. Jeżeli w mniejszym mieście się gorzej zarabia to nie należy się dziwić że ludzie lgną do większych miast. To nie Indie gdzie status społeczny zyskujesz przez urodzenie się w kaście. Wypowiedź że przez innych mam gorszy dostęp do komunikacji czy lekarza uważam za
Każdy jest wolny i jak duże miasto się nie podoba można zamieszkać w mniejszym mieście. Jeżeli w mniejszym mieście się gorzej zarabia to nie należy się dziwić że ludzie lgną do większych miast. To nie Indie gdzie status społeczny zyskujesz przez urodzenie się w kaście. Wypowiedź że przez innych mam gorszy dostęp do komunikacji czy lekarza uważam za dyskusyjny, ponieważ duża część lekarzy do Trójmiasta przyjechała na studia i została. ZTM ma problem z zatrudnianiem kierowców i też wiele osób przyjezdnych tam pracuje. Mój Ojciec przyjechał tu na studia i został. Czy przez to jest gorszy od osoby co tu mieszkała? Jest gorszy ode mnie, co się urodziłem w Gdańsku? Jak by historyczne patrzeć to w Gdańsku ponad 95% to przyjezdni po wojnie. Panie @Gdańszczanin od ilu pokoleń jest Pan Gdańszczaninem by narzekać na przyjezdnych takich jak Pana przodkowie?
- 19 7
-
2022-06-07 09:53
Jezeli nikt nie bedzie przyjezdzal a przyrost naturalny jest marny
to kto bedzie tutaj pracowal? A jak nje bedzie komu pracowac, to miasto upadnie. Tego chcesz?
- 10 2
-
2022-06-07 09:36
Wiadomo, ze symbol rozwoju miasta to spadek liczby mieszkańców (2)
Łódź, Zabrze, Sosnowiec - te miasta tracą sporo mieszkańców i ludzie dzięki temu są tam szczęśliwi. Z kolei Wawa, Kraków, Wrocław Gdańsk - liczba mieszkańców rośnie i bieda i męka sama... Ach wy marudy jak łatwo Was trollować :D
- 14 4
-
2022-06-08 08:25
Taaa Lodz wymiera dlatego,ze ludzie sa tam szczesliwi
a beda jeszcze szczesliwsi jak wyjedzie kolejne kilka tysiecy mieszkancow.
- 0 0
-
2022-06-07 12:01
Akurat w Gdańsku za ostatni rok ubyło kilkunastu mieszkańców. Niby niewiele, ale faktem jest, że liczba mieszkańców nie rośnie.
- 2 6
-
2022-06-07 09:03
i podatków nie odprowadzają w Gdańsku, bo mało kto się nie melduje (3)
- 22 23
-
2022-06-07 09:21
(2)
Przeczytaj jeszcze raz to co napisałeś.
- 22 3
-
2022-06-07 13:28
podatków nie płacą za mieszkania w dobrej lokalizacji (1)
Wszystkie są kupowane na wynajem i nikt tam nie mieszka na stałe. Teraz to i tak nie ma znaczenia Polski Ład zaorał krnąbrne duże miasta i wpływów z PIT/CIT nie będzie. Będą za to prezenty od rządu za pewne usługi i wsparcie. Głupie władze cieszą się, że się miasto rozwija a to patologia nie rozwój.
- 4 5
-
2022-06-07 14:42
za mieszkanie zawsze podatek od nieruchomości płacisz, nie ważne czy w nim mieszkasz czy też nie
- 4 0
-
2022-06-07 08:44
Twoi dziadkowie też tu przybyli (1)
A więc daj żyć. Po 45 roku rodowitych Gdańszczan było ok. 15 tysięcy. I nie można winić nowych mieszkańców za nieudolność polityków.
- 38 24
-
2022-06-08 06:26
Patrząc po ilości komentatorów tego portalu, którzy twierdzą, że są rodowitymi gdańszczaninami, to by wychodziłi, że po wojnie Gdańsk miał nie 15 tysięcy, ale milionów Polaków ;)
- 0 0
-
2022-06-07 08:37
Absolutnie się zgadzam (4)
I współczuje nowo przybyłym. Mieszkania na wygwizdowie, bez terenów zielonych, ze skazaniem na auto. Rodzina mieszka w Gdańsku Południe. Zero placów zabaw, zero skwerów czy zieleńców. By dojechać z dzielnicy do dzielnicy trzeba i tak najpierw zjechać do centrum lub Wrzeszcza. Dzień Świra 20 lat później.
- 60 12
-
2022-06-07 14:41
(1)
Dlatego kupiłem mieszkanie w centrum a nie na obrzeżach. Ja nie narzekam.
- 6 7
-
2022-06-07 15:01
Wszyscy się w centrum nie zmieszczą, nawet jakby mieli kasę.
- 13 1
-
2022-06-07 10:37
(1)
Ciekawe gdzie dokładnie w Gdańsku Południe, bo z tego co kojarzę każde osiedle ma plac zabaw, a zieleni jest tam na pewno więcej niż we Wrzeszczu.
- 14 17
-
2022-06-08 08:23
Gdzie jest szpital dla dzielnic podniowych??
Gdzie ZOZ specjalistyczny? Gdzie licea,szkoly profilowane np. muzyczne? Jak z infrastruktur sportowa? Jakis stadion,hala sportowa,plywalnie?
- 4 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.