• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańsk promuje się w CNN

Katarzyna Moritz
21 września 2008 (artykuł sprzed 15 lat) 
aktualizacja: godz. 10:47 (21 września 2008)
Najnowszy artykuł na ten temat Gdańsk zaprasza nowych mieszkańców
W trakcie programu "Eye on Poland" prowadzonego przez prezenterkę CNN,  Fionnualę Sweeney  zobaczymy serię reportaży ukazujących Polskę w trakcie przemian. Korespondenci CNN  będą pytać Polaków o codzienne aspekty życia. W trakcie programu "Eye on Poland" prowadzonego przez prezenterkę CNN,  Fionnualę Sweeney  zobaczymy serię reportaży ukazujących Polskę w trakcie przemian. Korespondenci CNN  będą pytać Polaków o codzienne aspekty życia.

Kiedy ekipa amerykańskiej stacji CNN gościła w sierpniu w Trójmieście, szczegóły ich wizyty były owiane ścisłą tajemnicą. Teraz już wiadomo dlaczego - od poniedziałku na antenie tej stacji rozpocznie się największa kampania reklamowa Gdańska i Polski, którą obejrzą nawet mieszkańcy Afryki.




Wiele osób na świecie często myśli, że Polska to kraj leżący na biegunie północnym. Od poniedziałku to się może jednak zmienić. W CNN International rusza sześciotygodniowa emisja spotu reklamującego Gdańsk "We make things happen". Natomiast cztery dni później, rozpocznie się kampania promocyjna Polski. Reklamy obejrzą nie tylko mieszkańcy całej Europy, ale także obywatele z Azji Środkowo-Wschodniej i Afryki.

- Podjęliśmy bardzo dobrą decyzję rozpoczynając promocję Gdańska równocześnie z promocją kraju - mówi Anna Zbierska, p.o. dyrektora Biura Prezydenta ds. Promocji Miasta. - To połączenie sił zaowocuje niespotykaną do tej pory kampanią Gdańska.

Spot, który wystartuje od poniedziałku powstał na zamówienie władz Gdańska. Stacja CNN wyemituje go blisko 300 razy, w tym 173 razy, w porze najlepszej oglądalności.

Reklama trwa 30 sekund, jej głównym motywem jest papierowa łódeczka, wraz z którą porywani wiatrem unosimy się nad Gdańskiem. Mocną stroną filmu są utrzymane w ciepłych, bursztynowych barwach zdjęcia autorstwa - Jacka Podgórskiego (autora m.in. zdjęć do filmu "Święto Latawców"). Reżyserem spotu jest Tomek Nalewajek. Film dla Gdańska, za ok. 260 tys. zł. przygotował Dom Produkcyjny Papaya Films Sp. z o.o. Za emisję miasto zapłaciło 300 tys. dolarów.

Od piątku 26 września efekt gdańskiej promocji wzmocni kampaniia Polski. Do grudnia na antenie CNN wyemitowanych zostanie ponad 600 spotów, podczas których nasz kraj zostanie ukazany oczyma zagranicznego biznesmana. W 30-sekundowych filmikach pojawią się migawki z Gdańska, Warszawy, Krakowa, Łodzi, Helu i Zakopanego. Reklamówki zrealizował CNN. Tutaj koszt kampanii wynosi aż milion dolarów. Pokrywa go: Ministerstwo Spraw Zagranicznych, Polska Organizacja Turystyczna, Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych oraz Polskie Linie Lotnicze LOT.

Do tej pory żadne medium światowe nie poświęciło tyle uwagi Polsce. Dotychczas obiektami zainteresowań amerykańskiej telewizji były takie kraje, jak Chiny, Rosja, Brazylia i Francja. Teraz poza spotami zobaczymy także filmy o naszym kraju w programie "Eye on Poland". W CNN będzie można je oglądać od 6 do 12 października. Przez 15 dni w amerykańskiej telewizji codziennie będą się pojawiać godzinne relacje z Polski, w tym także z Gdańska. Programy na żywo poprowadzą najbardziej znani prezenterzy stacji, którzy przyjadą prosto z Atlanty.

Opinie (108) 1 zablokowana

  • a jakie jest zdanie specjalistów od rekalmy? (8)

    czy najpierw w "polskie klimaty" nie powinna wprowadzić odbiorców reklama Polski (czy przekaz reklamy Gdańska jest jakoś powiązany z przekazem rekamy Polski)? A dopiero potem, gdy widz już ma jakieś pojęcie, o co w tej Polsce chodzi i gdzie właściwie leży powinna się zacząć emisja reklam Gdańska????

    Jakie są cele tej kampanii?

    Może warto byłoby nie zamieszczać opinii autorki, siłą rzeczy chwalącej własną pracę, ale zapytać np. gdańskie agencje reklamowe co o tym sądzą?

    Ale niewątpliwie fajnie, że coś się robi :-)

    • 0 0

    • bo to jest reklama gdanska (2)

      pewnie dlatego gdansk jest na pierwszym miejscu. a czy np. reklama krakowa zaczyna sie od przedstwawienia polski?. chyba nie

      • 0 0

      • mowa nie o rekalmie,ale nakładających się kampaniach (1)

        trochę szumi taki przekaz...

        • 0 0

        • gdansk sie reklamuje w spotach przez 6 tygodni, natomiast polska bedzie goscila na antenie cnn przez weekend, tak jak np. kilka tygodni temu francja w "eye on france". to nie kampania tylko cykl reportazy z danego kraju. wg mnie jest to bardzo dobry czas na reklame gdanska.

          • 0 0

    • a co ma wspolnego rekama Gdanska, z reklama polski (1)

      tego skorumpowanego kraju lazacego na granicy azji z europa? Gdansk, Pomorze, Wielkopolska, slask, tym mozemy sie chwalic i to reklamowac, ale polska? Wolne zarty. Niech zyje LIGA ZACHODNIA!

      • 0 0

      • germanofilny debil...

        • 0 0

    • przypuszczalnie nie ma to znaczenia (1)

      Amerykanie są jeszcze głupsi niż czytelnicy trojmiasto.pl, którzy nie potrafią czytać ze zrozumieniem i logicznie łączyć faktów, więc tak czy inaczej zależności między tymi dwoma reklamówkami nie wynajdą.

      • 0 0

      • Ahahahaaa Dobre :D

        Po za tym bezkrytycznie przyjmują to, co poda im telewizja. Także plus dla Polski.

        • 0 0

    • A może Polska leży w Gdańsku?

      Już jedna milionerka miała "tyle" inwestować w Gdańsk po tej reklamówce pewnie wszystkie się tu zjawią:)) I będą się pytać, gdzie ta Polska?
      I jak myślicie gdzie trafią??

      • 0 0

  • ...."papierowa łódeczka, wraz z którą porywani wiatrem unosimy się nad Gdańskiem".... (1)

    super pomysł, też byśmy tak chcieli!
    CODZIENNIE!

    • 0 0

    • Hehe

      Dobre :D to co może napiszemy do Prezydenta żeby zrobił darmowe przeloty nad Gdańskiem dla mieszkańców Słowackiego i dzielnic na południe od Gdańska :D

      • 0 0

  • tylko po co ta promocja (6)

    • 0 0

    • (4)

      bo ludzie uciekają z Gdańska

      • 0 1

      • jeżeli uciekają ludzie Twojego pokroju (2)

        to tylko dobrze dla naszego miasta, że się wyludnia z chwastów

        • 0 0

        • my się znamy? nie sądzę

          Z moich znajomych wyjechali ludzie wyksztalceni którzy za granicą pracują w swoim zawodzie. Podobnie z tymi, którzy wyjeżdżają do innych miast w Polsce.

          • 1 0

        • proszę - coś z Twojego urzedu:
          www.mz.gov.pl/wwwfiles/ma_struktura/docs/dodatkowedok_urzmiasta_gdansk.doc.

          • 0 0

      • Jedni uciekają, drudzy zamierzają przyjechać. 3miasto to najlepsza metropolia w Polsce,moim skromnym zdaniem.

        • 0 1

    • Chyba aby wywołac jeszcze większy szok u całego świata

      ...że Gdańsk taki fajny, a stadion będzie niewykończony na Euro 2012 :P

      • 0 0

  • Do tej pory żadne medium światowe nie poświęciło tyle uwagi Polsce.

    "Do tej pory żadne medium światowe nie poświęciło tyle uwagi Polsce."
    interesuja sie jak sie placi!! hehe smiesznie napisane to zostaLo! ale ogolnie pozytywnie bardzo! oby to zaowocowalo

    • 0 0

  • Hmm (1)

    Strach się bać :D Oby się nie trzeba było wstydzić jak jakiś pajac coś skonstruował badziewiastego i pokaże znowu ulice długą i całe stare miasto to stwierdzę że Gdańsk to wiocha. Obym się mylił.A i tak wątpię czy coś się zmieni w myślach ludzi na temat naszego kraju może tym razem pomyślą że Polska leży na biegunie południowym :D

    • 0 0

    • Opinia została zablokowana przez moderatora

  • papierowa lodeczka jest akurat piekna metafora

    papierowe inicjatywy, papierowe pomysly... i tak mozna dlugo :>

    cieakwe czy z lodeczki pokaza 'koreczki', 'urzedowe kolejeczki' i 'nocne bójeczki' ;>

    • 0 0

  • Czy to oznacza, ze Amerykanie będą już

    kojarzyc, że Polska leży w Europie?? Nie sądzę :P ale fajnie, ze ktoś wpadł na pomysł promocji nie tylko Gdańska ale i Polski. Chciałabym zobaczyc ten spot

    • 0 0

  • (2)

    "(..)Reklamy obejrzą nie tylko mieszkańcy Europy, ale także Skandynawii(...)" - no comment

    • 0 0

    • jejku jejku jejku... gdybym strzelił taką gafę to ze wstydu już bym się w pracy nie pokazał.

      • 0 0

    • Hehe już kompromitujący błąd usunięto ;)

      • 0 0

  • Reklamujemy się jak Armenia xD

    Też ładne odpicowane filmiki a na miejscu ooooops...

    • 0 0

  • Eh, a nasza Gdynia tylko na planszy jakiegoś "chińczyka" !!! (22)

    Czy nasi włodrze miejscy nie widzą, że u nas w mieście nie ma co robić ?!! Jak zachecać turystów do pozostawania w Gdyni jak tu nawet pożadnej knjpki nie ma ???!!! Zamiast podłaczyć sie do kampani na rzecz całego Trójmiasta to my ciągle stoimy w opozycji do Gdanska i Sopotu głosząc jakieś mity o nowoczesności. Mimo wszystko wierzę w to że przy dobrej woli włodarzy i mieszkańców uda się wypromować cały nasz region!

    • 0 0

    • Zrozum! Szczurek i caly urzad miejski (20)

      nawkrecali sobie ze sa tacy swietni, ze maja duzo pozytywnej energii i sa w w stanie wszystkiego dokonac. Szkoda tylko ze wiekszosc pomyslow pozostaje w sferze marzen lub jest absurdalnie smieszna np. kosmodrom w babich dolach..
      Masz racje z tym ze Gdynia pozostaje w opozycji do Gdanska i Sopotu, wszystko sami chca robic. Sopot i Gdansk tez bardzo nie garna sie do wspolpracy z Gdynia, jednak mysle ze problemem jest Szczurek ktorego chora ambicja nie pozwala na zadna wspolprace, zamienia gdanska i sopocka obojetnosc w niechec.

      • 0 0

      • według Ciebie w Gdyni wiekszosc pomyslow pozostaje w sferze marzen (19)

        Jeśli tak to w Gdańsku nawet marzeń nie mają. Nie jestem z 3miasta, ale spędziłem tam 7 wspaniałych lat,przez ten czas mieszkałem zarówno w Gdańsku, Sopocie i Gdyni. Teraz zdarza mi się bywać w 3mieście zaledwie kilka razy w roku. To co dostrzegam to :

        rozwijającą się Gdynię: Budowa nowych dróg - dzięki czemu udostępniane są nowe obszary dla inwestycji, SeaTowers- jest to inwestycja która radykalnie zmienia wizerunek Gdyni, mam nadzieją że powstanie więcej takich inwestycji , ale w większej części jako biurowce.

        Sopot - Inwestycja w to z czego Sopot żyje - turystyka. mam nadzieję że zburzą jeszcze ten brzydki budynek na dole monciaka po prawej stronie.

        Gdańsk- niestety tu nic nie widać (nowe galerie to nie wszystko) , mam nadzieję że w związku z Euro2012 coś się zacznie dziać.

        A dla krytyków władzy Szczurka proponuję umówić się w urzędzie na rozmowę z nim, albo z jego zastępcami i zaproponować co według was trzeba zmienić co zrobić i wypowiedzieć wasze uwagi na temat innych kwesti, które uważacie za ważne. Myślę, że będzie to bardziej produktywne niż ciągłe obsmarowywanie ekipy Szczurka na tym forum.

        Pozdrawiam

        • 0 0

        • no wlasnie to o czym mowa (4)

          podneicanie sie nie wiadomo czym, byle czym.
          Smiech na sali, podniecanie sie esea towers...eheheehe

          • 0 0

          • (3)

            jednym z sposobów podwyższenia własnego ego jest próba pomniejszenia kogoś innogo. Jeśli w życiu postępujesz tak samo jak na tym forum to współczuję Tobie bo jesteś biednym, zakompleksionym człowiekiem.

            • 0 0

            • kim ty jestes zeby kogos oceniac? (2)

              • 0 0

              • Po prostu piszę to co można wywnioskować

                po twoich wypowiedziach.

                • 0 0

              • Dobrze, że Ty możesz kogoś oceniać. Innym Ciebie już nie wolno? Wot, kosmopolita.

                • 0 0

        • wydaje mi sie ze ten budynek na dole Monciaka po prawej stronie to juz raczej zaliczany będzie do ochrony zabytków :] na zachodzie takie budynki np z lat 60-tych są pod ochrona i na nie sie chucha i dmucha. a u nas Cristal, hala Olivia itp. wołają niestety o pomste do nieba. ale tu chodzi o złe zarządzanie/uzytkowanie.

          • 0 0

        • Całkowice się zgadzam (12)

          Po co Gdyni obecnie reklama w CNN, byłoby to niepotrzebne wydanie pieniędzy publicznych. Gdynia przez małe kroczki jak np.gry planszowe zaistnieć w świadomości świata a następnie za trzy, cztery lata reklama, gdy będzie nowe Kulturalne Forum Morskie i zabudowane Nabrzeże Dalmoru,.. Nowoczesny terminal BD i wybudowane obok Kaszubskie Centrum Etnograficzne ze skansenem i TPK, itd. to wtedy no i owszem.

          • 0 0

          • Piękne słowa ale nic poza tym (11)

            ...wspaniałe inwestycje drogowe zostały zakończone i zdają egzamin ale co teraz? Czy tak naprawdę poza znów drogą (przebudową ulicy Polskiej) coś sie buduje? ....wszędzie plany i zadowolenie z siebie że po 30 latach została ukończona trasa kwiatkowskiego, prawdę mówiąc to jedyne co przychodzi mi do głowy to TYLKO rozbudowa centrum handlowego Wzgórze

            • 0 0

            • Nie tyko NajWiększe w północnej Polsce centrum handlowego Wzgórze, ale (10)

              również buduje się i powiększa Klif, Terminal Promowy obok Dworca Morskiego, nowy Ratusz, modernizuje Skwer Kościuszki, Transatlantyk, Hotel przy ul.Sportowej a jak zapadnie decyzja w Ministerstwie Sportu to i Stadion, itd.
              Wiele decyzji o podjęciu budowy zależy od Ministerstwa Skarbu takich jak:
              - tereny Dalmoru
              - terminal i rozbudowa lotniska Gdynia-Kosakowo
              - tereny Międzytorza i dworzec PKP,
              - zintegrowane centrum logistyczne
              - itd.
              Do tego Gdynię nie można porównywać z Gdańskiem, ponieważ jest ona w zdecydowanej większości w rękach prywatnych, a zagospodarowywanie przestrzeni publicznej musi być przemyślane i własciwie zagospodarowane.

              • 0 0

              • Nigdy , przenigdy nie doczekacie sie (9)

                kosmodromu w babich dolach, dopoki rzadzic bedzie szczurek tym dluzej bedziecie izolowani.
                Niech wam bedzie, odnosicie sukcesy... ale co z tego skoro nikt was nie lubi?? Moze na polnoc od gdyni w wejherowie, rumuniach i tym podobnych wioskach lubia was, choc nie sadze bo wy wszystkich macie za wiesniakow, tylko wy tacy jestescie metro-kosmo-politarno-seksualni.
                Najlepiej oddzielcie sie od polski i ogloscie niepodleglosc i zerwijcie kontakty ze wszystkimi ...
                ciekawe tylko gdzie sie wyksztalcicie i gdzie bedziecie pracowac? W smiesznej akademii morskiej i w porcie?? A moze w sea towers??

                • 0 0

              • (7)

                wykształcić się można bez problemu w Gdyni. Nawet Uniwersytet Gdański ma tu wydział. A co do Pracy to nie ma tu problemu. Najniższe bezrobocie (po Sopocie). Praca czeka, to z Gdańska do pracy tu przyjeżdżają

                • 0 0

              • Lason szkoda czasu nie lubią Gdyni tylko Gdańszczanie tak miej wiecej od decyzji Polskiego Rządu odnośnie budowy portu:)) (2)

                ja myślałem, że to się skończyło a to się jeszcze nasiliło widać choćby po tych wpisach. A że jest zupełnie inaczej to stwierdził nawet historyk Norman Davies. A jako przykład to właśnie kochani Internauci wybrali spośród 68 miast z całego świata na planszę Monopoly Świat z największą liczbą głosów. A rywalizowała nie byle z kim bo w ostatnim etapie z najnowocześniejszym Taipei. Ten argument może zbić wszelkie argumenty malkontentów. Gdynia bardzo dziękuje (z sławnym "uśmiechem" bo jest miastem z morza i marzeń)za poparcie i na pewno zrekompensuje się dalszym jeszcze większym rozwojem i szybkością w działaniu.

                • 0 0

              • (1)

                oprócz Gdyni kandydował również Szczecin. Żeby sprawdzić kto głosował na Szczcin to by pewnie się okazało że Więcej ludzi z Gdańska głosowało niż z samego Szczecina. Od roku mieszkam w Szczecinie i jak przedstawiałem ludziom że takie głosowanie jest to albo nic o tym nie wiedzieli albo nie interesowało to ich. Nie wiem dlaczego taka zawiść istnieje.

                • 0 0

              • Nie gadaj Larson, co do wyboru Szczecina w mieście było bardzo głośno, Kurier, Gos się rozpisywały, jakieś akcje robili, radio codziennie wzmiankowało o tej akcji. Fakt, faktem, ze jak zwykle UM się nie wykazał, ale po tych baranach niczego dobrego się nikt nie spodziewa.

                • 0 0

              • buehehe (2)

                oceanografi i geografia

                z*******e perspektywy

                dla twojej wiadomosci, pozostanie wkrotce juz tylko oceanografi bo geografia przenosi do gda.

                praca... jaka praca... gdzie?

                • 0 0

              • (1)

                i bardzo dobrze że się przenosi. Oceanografia musiałaby ich dzwigać, a tak sami sobie lepiej poradzą. nie będą musięli się kasą dzielić :)

                A co do pracy - co jeszcze do ciebie nie zapukali do drzwi i nie zaproponowali?

                Dziwne bo u mnie ostatnio chodzili. Samochód służbowy dawali i 5000netto ale zrezygnowałem bo mam lepszą :P

                • 0 0

              • no wlasnie ja tez sie dziwie

                takie wspaniale miasto, gdzie zyje sie jak w raju a jeszcze nie zapukali i niezaproponowali pracy.

                • 0 0

              • zastanawia mnie

                zastanawia mnie jedno....dlaczego rano są korki na wylocie z gdyni a po 16.00 na wjeździe do gdyni?

                • 0 0

              • Bzdurna niechec

                Jestem rodowitym Gdanszczaninem a mieszkalem pozniej w Gdyni. Co to za bzdury z ta niechecia Gdanska do Gdyni? Ja lubie oba miasta i ta rywalizacja miedzy miastami zyje na dobre tylko w tym portalu. Czyzby tak duzo tu bylo kiboli Arki i Lechii?
                Aglomeracja Trojmiasto istnieje i jest niezaprzeczalne. Co wiecej coraz bardziej sie zrasta i to tez jest nie do zatrzymania. Juz obecnie nie ma znaczenia czy sie mieszka w Gdansku czy Gdyni (w Sopocie jest drogo), za pare lat jeszcze bardziej znikna roznice.
                Poza tym co to za lokalne szowinizmy? Praktycznie wszyscy co do jednego na tym forum sa potomkami naplywowych powojennych mieszkancow pomorza. Co za roznica czy waszych dziadkow / rodzicow po wojnie rzucilo do Gdanska/Sopotu czy Gdyni? Interesy mamy wspolne.

                • 0 0

    • Jakoś w artykule nic nie ma o Sopocie

      "Zamiast podłaczyć sie do kampani na rzecz całego Trójmiasta to my ciągle stoimy w opozycji do Gdanska i Sopotu"
      Może coś przeoczyłem, może już źle widzę.
      A może ktoś mi w tym pomoże??
      A tak nawiasem mówiąc, to Gdynian nie ma jeszcze jakiś super propozycji turystycznych jesienno-zimowych dla Afrykanów i Azji Środkowo-Wschodniej i Afryki gdzie reklama Gdańska będzie miała miejsce:)).
      Majeczko, reklama musi być skierowana w odpowiednio wyselekcjonowaną nisze zainteresowanych:))

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane