Miliony od turystów są dobre, ale miliony od biznesmenów jeszcze lepsze - uznała Gdańska Organizacja Turystyczna i postanowiła powalczyć, by Gdańsk zyskał europejską markę centrum konferencyjnego.
tak, jednak potrzebna jest do tego stosowna infrastruktura
54%
tak, jednak na razie Gdańsk ma mało do zaoferowania potencjalnym uczestnikom konferencji
30%
nie, nie jesteśmy w stanie konkurować z takimi miastami jak Poznań, Wrocław, czy Warszawa
16%
- Turystyka biznesowa to ogromny przemysł. Tylko w ubiegłym roku globalne przychody z niej wyniosły 5,9 biliona dolarów - twierdzi
Anna Górska, prezes zarządu GOT.
- Co trzeci przyjazd do Polski motywowany jest interesami i sprawami służbowymi.Jeden z ekspertów GOT, wieloletni wykładowca Uniwersytetu Westminsterskiego,
Rob Davidson, przekonuje, że Gdańsk ma wszelkie warunki, aby osiągnąć sukces w turystyce biznesowej.
- Rozpoznawalność Gdańska na świecie jest bardzo duża - mówił Davidson.
- Miasto posiada już wyrobioną markę, na której można zbudować podstawy do organizowania międzynarodowych konferencjiPlusami, według Davidsona, są dobrze rozwinięta infrastruktura, bliskość międzynarodowego lotniska i dobra komunikacja pomiędzy Gdańskiem, Gdynią i Sopotem. Minusem: brak centrum konferencyjnego z prawdziwego zdarzenia. To prawda: nawet konferencja, promująca gdańską kampanię, odbyła się w... Sopocie.
- Podjęliśmy już pewne kroki, aby zmienić ten stan rzeczy - zapewnia
Iwona Bierut, dyrektor wydziału polityki gospodarczej Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
- Międzynarodowe Targi Gdańskie, spółka, która należy do miasta, ma za zadanie przeprowadzić w najbliższym czasie studium wykonalności, dotyczące budowy centrum konferencyjno-wystawienniczego, niedaleko budowanego właśnie stadionu w Letnicy.Miasto ma zamiar rozpisać przetarg na zagospodarowanie terenu w Brzeźnie, leżącego pomiędzy ulicą Hallera a Jana Pawła II. Ma na nich powstać baza hotelowo-konferencyjna. Obie
inwestycje mogą powstać jeszcze przed
Euro 2012.
GOT otrzymała dofinansowanie na założenie projektu "Promocja turystyki biznesowej jako markowego produktu Gdańska i Pomorza" z Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2007-2013. W ramach tego projektu stworzono Gdańsk Convention Bureau, którego celem jest
promocja Gdańska i regionu za granicą.