- 1 Nie wiedzą, kto leży w tych grobach (77 opinii)
- 2 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (506 opinii)
- 3 Był senator skazany na więzienie (281 opinii)
- 4 Mała uliczka, duży problem (231 opinii)
- 5 Zbiórka na leczenie psów z pseudohodowli (134 opinie)
- 6 Nowe podziemne zbiorniki w Akwarium (139 opinii)
Gdańsk złożył nowe wnioski do Polskiego Ładu
Budowa dróg prowadzących do portu i wzmacnianie infrastruktury komunikacyjnej w tym rejonie. Gdańsk złożył dwa wnioski do Programu Inwestycji Strategicznych w ramach Polskiego Ładu. Ich wartość łącznie przekracza 355 mln zł, a dofinansowanie może wynieść 98 proc. wartości każdego projektu.
0 zł dla Trójmiasta z Funduszu Inwestycji Lokalnych
Cel: lepsze połączenie z portem
V edycja Programu Inwestycji Strategicznych dotyczy rozwoju stref przemysłowych. Gdańsk postawił więc na lepsze skomunikowanie portu. To poniekąd dopełnienie toczących się już prac związanych z rozbudową portu i terminala głębokowodnego. Usprawnienie infrastruktury drogowej jest więc konieczne - zaznacza prezydent miasta, Aleksandra Dulkiewicz.
- Dwa bardzo ważne projekty wspierane i konsultowane z Zarządem Portu morskiego Gdańsk. Jeden z nich dotyczy rozbudowy i modernizacji węzłów prowadzących do portu - zarówno drogowych, jak i kolejowych. Projekt szacowany jest na ponad 255 mln zł, dofinansowanie to 250 mln. Drugi projekt odnosi się do obszaru Portu Północnego - składamy projekt dotyczący budowy układu drogowego. Jego koszt to 102 mln zł, a możliwe dofinansowania to 100 mln zł - mówi prezydent.
Inwestycje a sytuacja geopolityczna
Projekty, o dofinansowanie których stara się Gdańsk, są nie bez znaczenia w kontekście ostatnich wydarzeń na wschodzie Europy. Rola portów się zmieniła.
- W sytuacji geopolitycznej, w której mamy blokadę portów ukraińskich, musimy wspólnie - rząd i samorząd - zrobić wszystko, żeby wzmocnić potencjał portu gdańskiego. Stąd dwa pakiety przedsięwzięć, które wzmacniają port - dodaje wiceprezydent Gdańska, Piotr Grzelak.
Budowa i modernizacja
Pierwszy projekt, warty 255 mln zł, zakłada rozbudowę i modernizację sieci drogowej i kolejowej w Porcie Gdańsk. Mowa o odcinkach ul. Ku Ujściu, ul. Kujawskiej i ul. Chemików obsługujących nabrzeże Prawobrzeżnego Portu Wewnętrznego. Planowana jest też przebudowa sieci kanalizacji deszczowej, wodno-kanalizacyjnej, gazowej, elektrycznej, oświetleniowej i telekomunikacyjnej. Głównym celem zadania jest zwiększenie dostępu do położonych w obszarze portu terenów inwestycyjnych. Polepszy się też dostęp do portu od strony lądu.
Nowe drogi i łącznice
Drugi projekt, szacowany na 102 mln zł, dotyczy budowy układu drogowego w obszarze Portu Północnego. Przewidziano budowę dwóch jezdni w ciągu ul. Prof. W. Andruszkiewicza, budowę skrzyżowania ul. Prof. W. Andruszkiewicza i planowanej w przyszłości ul. Nowej Portowej, budowę łącznicy nad Trasą Sucharskiego w kierunku Warszawy, budowę łącznika Trasy Sucharskiego z istniejącą ulicą Sucharskiego, budowę zabezpieczeń rurociągów przesyłowych PERN i Lotos. Ten projekt ma zwiększyć dostępności terenów inwestycyjnych w rejonie Portu Północnego.
Nie wiadomo kiedy nastąpi rozstrzygnięcie V edycji programu. Miasto czeka wciąż na decyzje w sprawie złożonych wniosków do jego trzeciej odsłony. Projekty zgłoszone w jej ramach to Budowa Centrum Sportu Młodzieżowego GOKF w Gdańsku przy al. Grunwaldzkiej 244 oraz przebudowa ul. Tęczowej w ramach zadania pn.: Modernizacja chodników i jezdni ul. Tęczowej od ul. Nadwiślańskiej ul. Turystycznej.
Gdynia też szykuje wniosek
Po dofinansowanie na inwestycje w ramach V edycji Polskiego ładu planuje sięgnąć też Gdynia.
- Przygotowujemy wniosek dotyczący dofinansowania remontu Estakady Kwiatkowskiego. Jego wartość jest analizowana przez naszych ekspertów, na złożenie mamy czas do 26 lipca - informuje wiceprezydent Gdyni, Marek Łucyk.
Sopot w tej edycji rządowego programu nie bierze udziału.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2022-07-14 00:29
Wiaduk Armii Krajowej nad Łostowicką (4)
Jedna z najważniejszych inwestycji w Gdańsku, codziennie kilometrowe korki, inwestycja prawie dla wszystkich bo do centrum jeżdża prawie wszyscy.
Szczególnie kierunek od centrum do obwodnicy. Tam nie ma argumentu o przesnięciu korków w kolejne miejsce bo na obwodnicę wjazd jest bezkolizyjny.- 94 9
-
2022-07-14 10:26
Skoro nie można budować przejścia naziemnego koło tunelu
To tymbardziej nie można budować wiaduktu między pasami istniejącej drogi.
- 1 4
-
2022-07-14 08:28
(2)
Znowu kierowcy sie odzywają, najważniejsi ludkowie w mieście, Polsce i na świecie, proponuję złóżcie wniosek o wycięcie lasów, zlikwidowanie parków, skwerów i trawników, a wtedy hulaj dusza piekła nie ma. Przypominam, że nie jesteście jedyny i najważniejsi
- 5 17
-
2022-07-14 08:36
(1)
Proponuj. Ale konkretnie. Ocenimy.
- 12 0
-
2022-07-15 19:32
Obwodnica dzielnicy Nowy Port powinna być już dawno.
- 0 0
-
2022-07-14 18:00
Ja się wcale nie dziwię (2)
Drożyzna dotyka wszystkich nawet samorządy. Jak najwięcej wysyłać takich projektów, niech rząd płaci skoro obiecał. Z drugiej strony to pieniedze z naszych podatków więc tym bardziej musi zależeć nam aby były na to środki
- 17 17
-
2022-07-15 08:38
i śmiesznie i smutno ale naistotniejsze - głupio.
- 1 0
-
2022-07-14 19:29
Jak kasę między siebie dzielą to drożyzny nie widać
- 5 1
-
2022-07-14 17:40
ul Wyzwolenia (5)
lepiej wezcie się za ul Wyzwolenia, całymi dniami i nocami tir za tirem między blokami, już dawno miała być nowa wyzwolenia. Przed wyborami kandydaci obiecali ze się za to wezmą żeby ich wybrać i będzie nowa ulica dla ciężarowych co i NIC , dalej hałas, kurz, że okna nie można otworzyć
- 16 4
-
2022-07-16 08:06
Ul.Wyzwolenia w Gd.Nowym Porcie
Ulica ta była kiedyś osiedlową,nie jest przystosowana do takiego obciążenia.Od drgań niszczą się bloki,mieszkania,a koszty remontów ponoszą mieszkańcy od ponad 40 lat.
- 0 0
-
2022-07-15 08:56
hipokryci
"ja wam wójta nie wybierałem"
- 0 2
-
2022-07-14 21:17
(2)
Jak można taki ciężki transport poprowadzić przez osiedle mieszkaniowe?Jak można tak oszukać swoich mieszkańców,i nie wprowadzić zakazu wjazdu dla ciężarowych samochodów?Nikt nie bierze odpowiedzialności za zdrowie ludzi mieszkających w takim ogromnym hałasie przez lata.Radni bezradni....dzielnicowi i miejscy.?
- 3 2
-
2022-07-15 09:04
Port był tam pierwszy. (1)
- 0 1
-
2022-07-15 19:30
Tak,był pierwszy,ale i skala przeładunków była mała.Bramy do wjazdu na teren portowy są na ul.Oliwskiej,a nie na osiedlu Wyzwolenia.Wyzwolenia to teren osiedla mieszkaniowego,odległego od portu gdańskiego.Ciężki transport wprowadzono tam siłowo,nie konsultując z mieszkańcami tej ulicy.Od lat trwa horror ,smog i hałas. Ludzie chorują przewlekle.A w porcie powstały niezależne spółki i spółeczki.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.