• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: będzie nieco łatwiej wyjechać z Chylońskiej

Patryk Szczerba
12 października 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Korki na skrzyżowaniu zmaleją po wprowadzeniu korekt w sygnalizacji. Korki na skrzyżowaniu zmaleją po wprowadzeniu korekt w sygnalizacji.

Kierowcy wyjeżdżający z ul. Chylońskiej w kierunku ul. Morskiej zobacz na mapie Gdyni w Gdyni coraz częściej zatrzymują się na węźle Żołnierzy Wyklętych, co powoduje nie tylko zatory, ale stwarza też niebezpieczeństwo. ZDiZ zapowiada korekty w sygnalizacji.



Jak oceniasz funkcjonowanie sygnalizacji świetlnej w Trójmieście?

Zmotoryzowani mieszkańcy Chyloni nie mają wątpliwości: przejazd przez skrzyżowanie ulic Morskiej i Chylońskiej powinien już dawno wzbudzić zainteresowanie inżynierów ruchu z Zarządu Dróg i Zieleni.

Przejazd, światła, korki

Po pierwsze kierowcy wyjeżdżający z ul. Chylońskiej w kierunku Estakady Kwiatkowskiego muszą odczekać kilka zmian świateł zanim opuszczą skrzyżowanie z Morską.

Po drugie kolejna sygnalizacja hamuje ich na węźle Żołnierzy Wyklętych, gdzie pierwszeństwo mają samochody jadące ulicą Morską. Jak relacjonują, zdarza się, że przejeżdżają w tym momencie trzy samochody.

O problemach kierowców wiedzą radni, którzy próbują zdopingować urzędników do działania.

- Tworzą się gigantyczne korki na ul. Chylońskiej, kierowcy czekają po kilka faz zmian świateł, żeby przejechać, choć i tak w połowie ronda, przed samą Morską, przeważnie znowu zapala się czerwone światło. A potem zielone światło jest znowu za krótko. Warto, żeby ktoś się temu przyjrzał i pozmieniał sygnalizację - mówi Justyna Wróblewska, radna Prawa i Sprawiedliwości.
ZDIZ: cykle są dobrze ustawione

Inaczej sytuację widzą pracownicy Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni. Podkreślają, że obecny cykl świateł pozwala przejechać średnio 15 pojazdom w maksymalnym czasie 33 sekund. Liczby zmieniają się w zależności od pory dnia, dni tygodnia i natężenia ruchu, ale - zdaniem ZDiZ - są optymalnie dopasowane do potrzeb kierowców.

Argumentem przeciw zmianom jest to, że ul. Chylońską przejeżdża trzy razy mniej pojazdów niż ul. Morską.

- Główną drogą na tym skrzyżowaniu jest ul. Morska, którą w godzinie szczytu przejeżdża w jednym kierunku 1,5 tys. pojazdów. Na Chylońskiej jest ich w tym czasie ok. 300. Proporcja długości trwania sygnałów dla poszczególnych kierunków musi preferować relacje wzdłuż ul. Morskiej, gdzie również w godzinach szczytu występuje zator sięgający nawet skrzyżowania z ul. Wiejską i Swarzewską - tłumaczy Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni, nadzorująca m.in. Zarząd Dróg i Zieleni.
Będą korekty

Wiceprezydent obiecuje jednak, że skrzyżowanie zostanie jeszcze raz zbadane pod kątem natężenia ruchu. W najbliższym czasie powinny pojawić się korekty w sygnalizacji w tym miejscu.

- Zostanie wprowadzone rozwiązanie, aby w godzinach szczytu, podczas występowania dużego natężenia ruchu pojazdów na wlocie ul. Chylońskiej, minimalny czas zielonego światła został zwiększony, aby umożliwić przejazd większej liczbie pojazdów. Maksymalny czas zielonego światła nie może jednak zostać wydłużony, gdyż zaburzyłoby to ruch na Morskiej - dodaje Spychała.
Przypomnijmy, że podobne uwagi kierowcy do urzędników kierowali rok temu. Chodziło o skrzyżowanie ulic Morskiej i Kartuskiej zobacz na mapie Gdyni, która była tuż po remoncie. Zmotoryzowani sugerowali wydłużenia czasu zielonego światła dla pojazdów wyjeżdżających z Kartuskiej. Miasto tłumaczyło, że - podobnie jak z Chylońską - problemu nie ma, bo światła są w tym miejscu zmienne i dopasowane, po analizach, do potrzeb.

Miejsca

Opinie (196) 2 zablokowane

  • poprawka

    Korki nie zmaleją - jeżeli poprawi się warunki brzegowe dla Chylońskiej to wzrosną utrudnienia na Morskiej.....
    Czyli trochę zmaleja na Chylońskiej i trochę wydłużą się na Morskiej (mam nadzieję niezauważalnie). Tak to działa.... Jak jednemu kierunkowi dajesz więcej to innemu musisz zabrać

    • 10 1

  • Co robią fachowcy od sygnalizacji i inżynierii ruchu ... (6)

    w ciągu całego tygodnia. Czy przypadkiem nie powinni sami monitorować sytuacji na poszczególnych skrzyżowaniach i z własnej inicjatywy dokonywać poprawek. Najczęściej bowiem dopiero po sygnałach od kierowców "jeszcze raz przyjrzą się sytuacji na skrzyżowaniu i dokonają ewentualnych korekt" . Przecież na większości skrzyżowań zainstalowano kamery. Jaki problem przeanalizować zapisy i sprawdzić z jakiego powodu i w jakich sytuacjach tworzą się korki...

    • 17 2

    • a skąd wiesz , że tego nie robią (1)

      • 3 6

      • może i robią..

        ale z marnym skutkiem, skoro co jakiś czas pojawiają się takie artykuły jak ten. A po licznych uwagach krytycznych i podpowiedziach od niefachowców okazuje się, że dla uzyskania poprawy często wystarczy nieco zmodyfikować program sygnalizacji lub przemalować oznakowanie poziome...

        • 7 2

    • skoro masz tak doskonałe przygotowanie to jestem pewien, że z pocałowaniem ręki takiego fachowca przyjmą (3)

      pokaż nam co potrafisz,
      masz złote rozwiązanie na wszystkie problemy,
      pomóż im i nam, zrób to dla dobra całego miasta,
      może po pierwszym sukcesie rozwiążesz problem korków w Gdańsku
      a potem w całej Polsce
      a na końcu zrewolucjonizujesz cały świat,
      taki geniusz nie może się zmarnować

      • 3 4

      • Ułanie czytaj ze zrozumieniem... (1)

        Nie napisałem bowiem, że mam doskonałe przygotowanie i "masz złote rozwiązanie na wszystkie problemy, ". Wyraziłem tylko zdziwienie, dlaczego wiele rozwiązań muszą fachowcom podpowiadać laicy...

        • 5 2

        • ale jak to, jacy laicy?

          to nie prosi się o badania specjalistów
          tylko z tak zwanej piczki się decyzje podejmuje?

          • 1 0

      • Czytać ze zrozumieniem

        nie umiesz? Pewnie jesteś jednym z tych co wujek pracę załatwił, chociaż inni mieli lepsze kwalifikacje.

        • 3 2

  • dlugie lata

    Ile lat trzeba czekać na tym skrzyżowaniu bo ja już wiekowa jestem

    • 4 1

  • znając gdyńskie realia to ... (2)

    jak dopiero teraz się zorientowali,że coś tam jest nie tak i zaczęli myśleć to jest nadzieja ,że za jakies 3-5 lat cós tam wymyślą ... A powinno być tak ,że już w czwartek wysyła się pana Kazia aby przeregulował i ustawił po nowemu sygnalizacje świetlną !!! . i po problemie !!!

    • 8 2

    • Pana Kazia? (1)

      Podobno w Gdyni jest Tristar. I podobno miał sam dostosowywać cykle świateł...

      • 5 1

      • podobno

        podobno

        • 2 1

  • 15 aut !!!!hahaha

    Po raz kolejny przekonuje sie ze tam pracuja debile !!chyba na ich komputerkach przejezdza 15 aut !!!kurde ruszyc d*py ze stolkow ,posadzic d*pe przy skrzyzowaniu i obserwowac !!!3auta to jest maks !!!TRZY a nie 15 !!!a kwiestia Kartuskiej to po remoncie jest gorzej niz bylo ,zarąbiste korki i problem ze zjazdem ,auta na czerwonym uciekaja ze srodka skrzyźowania ! Kolejny debilizm to zjazd na przejezd na Puckiej ,gdy jest sporo aut ,to auta oczekujace na Chylońskiej od strony Cisowej kompketnie zaslaniaja przejscie dla pieszyc ,a co za tym idzie gdy pieszy wejdzie na przejscie mija stojace auto i wychodzi wprost pod kola auta jadacego od strony Gdyni.T ego przejscia przez Chylońska wctym miejscu nie powinno byc !!

    • 14 1

  • kilka lat?

    Co to znaczy "kilka lat zmian swiatel"?

    • 4 1

  • cykle są dobrze ustawione

    to kierowcy źle jeżdżą; w ogóle kierowcy piwinni zostawiać auta w domu; jakby jeszcze ludzie przestali oddychać, to i problem z zanieczyszczoną atmosferą by zniknął; władujmy jeszcze ze 100 mln w Tristar

    • 7 2

  • Tri starem trzeba się zająć pani Wice Prezydent ... albo niech od razu CBA się zajmie.

    • 9 3

  • Moze chociaz usawicie tam sekundnik elektroniczny

    odliczający czas do zmiany świateł.

    • 5 1

  • jak wracam z 2 zmiany po 22 to tam nikogo nie ma

    ale jak pomyślę, że zaraz tam będę jechał (a będę ) to idę zapytać szefa, czy mogę dłużej zostać

    • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane