- 1 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (242 opinie)
- 2 Partyzantka roślinna okiem przyrodnika (39 opinii)
- 3 Pod prąd uciekał przed policją (257 opinii)
- 4 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (839 opinii)
- 5 35 mln zł na remont gmachu Straży Granicznej (80 opinii)
- 6 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (119 opinii)
Kładka nad torami w Oliwie. Tak ma wyglądać
Wraca pomysł budowy kładki nad torami, która połączy peron SKM Gdańsk Oliwa z Przymorzem. Inwestor - Torus - czeka na wydanie pozwolenia na zamienny projekt, który był uzgadniany z konserwatorem. Żadne prace na razie jednak nie będą mogły ruszyć, bo trwa wpisywanie obszaru dworca w Oliwie do rejestru zabytków.
Temat okazał się trudny.
- Kładka znajduje się na granicy dwóch terenów: kolejowego - od strony dworca - oraz miejskiego - od strony biurowca Format - mówi Edyta Korycka, dyrektor Działu Planowania Inwestycji w firmie Torus. - Uzyskaliśmy pozwolenie na budowę ze strony UM Gdańsk w styczniu 2022 r. a ze strony Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego - w lipcu 2022 r.
Obszar dworca jest wpisywany do rejestru zabytków
Prace jednak nie ruszyły. Dlaczego?
- Obszar dworca znajduje się w układzie urbanistycznym Oliwy, w związku z czym wymagane było uzyskanie pozwolenia konserwatorskiego w zakresie zejścia na peron - dodaje Edyta Korycka. - Z uwagi na przeciągające się procedury uzyskania pozwolenia konserwatorskiego konieczne stało się wykonanie projektu budowlanego zamiennego na terenie miejskim, uwzględniającego wytyczne konserwatorskie - dopasowanie stylistyki w niektórych detalach, aby dostosować cały projekt do tych wytycznych i ujednolicić wygląd przyszłej kładki.
Pod koniec września 2023 r. Torus złożył wniosek o pozwolenie na projekt zamienny kładki i jest on teraz rozpatrywany. Budowa jednak prędko się nie rozpocznie.
- W związku z toczącym się postępowaniem o wpis dworca do rejestru zabytków decyzja o pozwoleniu na budowę jest w zawieszeniu i żadne prace na terenie dworca nie mogą być obecnie realizowane. Na ten moment nie jest więc możliwe zadeklarowanie konkretnej daty rozpoczęcia prac. Jako inwestor czekamy na zakończenie procedury, co pozwoli ustalić harmonogram budowy kładki - informuje dyrektor Działu Planowania Inwestycji w firmie Torus.
Kładka jest tak zaprojektowana, że może być wydłużona
Choć w planach Torusa jest budowa kładki z zejściem tylko na peron SKM, sam projekt przygotowany został w taki sposób, aby umożliwić ewentualne przedłużenie kładki w przyszłości i wykonanie analogicznego zejścia na peron PKP, czyli dla pociągów dalekobieżnych.
Inwestycje
Miejsca
Opinie wybrane
-
2023-10-20 07:44
Nie tylko tam powinna powstać kładka (19)
Kładka przydałaby się też od przystanku Strzyża do Grunwaldzkiej na wysokości CH Oliwa a najlepiej jak by jeszcze przebiegała nad torami SKM i zejście było też na Hynka. Wówczas szybciej pieszo można by było pokonać trasę, którą dłużej się pokonuje jadąc autem bądź też komunikacją miejską.
- 140 24
-
2023-10-20 15:45
To są plany Nowej Abrahama
O ile kiedyś powstanie
- 1 0
-
2023-10-20 12:54
Może kolejka linowa? Ciężko przejść kilkaset metrów?
- 0 0
-
2023-10-20 11:50
A dlaczego nie tunel- to szaleństwo- niepraktyczne i brzydkie-
Poza tym Już niedługo ten konserwator będzie mógł wrócić do swojej pasji czyli projektowanie szaletów miejskich w belgii
- 2 0
-
2023-10-20 11:30
Tam nie potrzeba kładki
a zejście z peronu od strony Grunwaldzkiej, przystanku autobusowego w stronę Wrzeszcza pod wiaduktem i przejścia dla pieszych w tym miejscu.
- 0 0
-
2023-10-20 10:27
(1)
A może cały ruch pieszy w mieście przenieść na kładki. To by dopiero było, Gdańsk miastem kładek. Ewenement w Europie.
- 3 3
-
2023-10-20 12:48
ewenement? takie kladki sa chyba w calej Anglii, i na kazdy peron bramki otwierane waznym biletem
to ostatnie to marzenie w 3city, odmenelowanie skm - rozwazyl bym powrót do zbiorkomu
- 2 0
-
2023-10-20 10:20
Przede wszystkim nad torami SKM
Tam aż się prosi o "przeprawę" przez tory SKM. Od strony Zaspy brakuje skrótu do CH Oliwa.
- 18 0
-
2023-10-20 09:47
Nowa Abrahama (1)
Tam po prostu brakuje części docelowego układu drogowego, który jest zapisany w planach zagospodarowania przestrzennego. Chodzi o ulicę Nowa Abrahama, która będzie przechodzić ponad torami kolejowymi
- 8 2
-
2023-10-20 10:27
To nie do końca to samo
Przejście do Strzyży do Grunwaldzkiej zajmie 5-6 min, dojście do Hynka - kolejne 5-6 min. Jednym słowem wielu ludzi, którzy jeżdżą PKM-ką, wysiadło by sobie na Strzyży i przeszło się kilkaset metrów do domu, czy pracy.
- 7 1
-
2023-10-20 08:14
Z PKM Strzyza (6)
Kładka nad torami SKM? To jest 600 metrów! Całą Abrahama plus CH Oliwa, tory kolejowe...
- 13 6
-
2023-10-20 08:34
Czemu nie tunel? (5)
Koszt większy ale użytkowanie tańsze na długi czas. Windy i problemy z wchodzeniem. i**otyzm.
- 16 6
-
2023-10-20 09:51
Mhm, 600m tunelu. (2)
Tam można iść na powierzchni ziemi. Aż do torów kolejowych.
- 5 1
-
2023-10-20 10:39
żadne 600 m a tylko pod torami (1)
- 3 1
-
2023-10-20 10:51
Od przystanku Strzyża
Który jest na linii PKM do Grunwaldzkiej 330 m najkrótszą prostą, a do torów SKM w okolicy CH Oliwa jest w linii prostej ponad 530 metrow. Na pewno wiesz, o czym piszesz?
- 3 1
-
2023-10-20 09:37
(1)
całe szczęście, że w przypadku tunelu nie trzeba nigdzie schodzić ani wchodzić
- 14 4
-
2023-10-20 10:39
tu i tu były by windy i ty i tu trzeba chodzić w górę i dół tylko w innej koleności
- 7 2
-
2023-10-20 08:15
tam nie ma zadnego skrotu (1)
taki tunel lub kladka by byla super ułatwieniem dla ludzi chodzacych do pracy do alchemii od strony zaspy
- 22 2
-
2023-10-20 12:57
Cały dzień siedzisz i ciężko przejść paręset metrów? Powala mnie wasze lenistwo.
- 0 5
-
2023-10-20 08:15
o to to to to
- 7 1
-
2023-10-20 12:23
(13)
Na tej stacji nigdy nie było kładki.Jak istniał ,,Bałtyk,, to pracownicy tego zakładu chodzili na peron tunelem zbudowanym jeszcze przez Niemców i było dobrze .Czyżby korposzczury z biurowca powstałego w miejscu ,,Bałtyku,, nie byli w stanie przejść tych kilkuset metrów,tylko muszą mieć prywatne wejście na stację kolejową?
- 145 53
-
2023-10-24 14:04
Kładka.
Na tej stacji nigdy nie było kładki. A nie było dla tego, że zarówno firma Anglas, jak i Daol zatrudniały w sumie 300 osób, które bez problemów drodze do, i z pracy mieściły się w tunelu pod dworce.) Teraz jest tam firma, która zatrudnia znacznie więcej osób - plus interesanci. Oczywiście - wszyscy mogą przyjechać samochodami , i będzie ich w
Na tej stacji nigdy nie było kładki. A nie było dla tego, że zarówno firma Anglas, jak i Daol zatrudniały w sumie 300 osób, które bez problemów drodze do, i z pracy mieściły się w tunelu pod dworce.) Teraz jest tam firma, która zatrudnia znacznie więcej osób - plus interesanci. Oczywiście - wszyscy mogą przyjechać samochodami , i będzie ich w okolicy codziennie z 500, co ucieszy okolicznych mieszkańców.
Znienawidzeni pracownicy korporacji mogą się przeciskać tunelem podziemnym, który już prawie całkowicie jest zastawiony różnej maści badylarzami.( p.s. nie jestem pracownikiem korporacji)
O projekcie "kładki" do biurowca mówiło się już w fazie prac koncepcyjnych. Teraz pokazano jego wizualizację Tak, jak każdy projekt - jednym się podoba, innym nie. Jest prosty i mimo, że nikt nie zwraca na to uwagi - kolorystycznie i materiałowo nawiązuje do estetyki układu całego dworca ( domek - dawna przychodnia PKP - do dzisiaj - czerwona cegła, Magazyn spedycyjny - aktualnie zachlastany na różowo - był kiedyś ryglówką z czerwonej cegły.
Projekt wind i kładki prowadzącej na ul. Droszyńskiego jest prosty i ze szlachetnych materiałów. Być może trzeba by przeprojektować attyke. Ale, czy to przaekona ludzi mieszkających w betonowych blokach, pomalowanych na różowo i uważających, że ich dom jest śliczny?- 1 0
-
2023-10-21 12:13
Kładka bardzo się tu przyda
A "kiedyś" to nawet pociągów nie było konserwatysto drogi
- 4 1
-
2023-10-20 21:44
Kiedyś nie było też internetu
Proszę nie korzystaj z niego
- 7 2
-
2023-10-20 21:39
Pasuje bardziej do Malborka
- 7 0
-
2023-10-20 17:15
i jako dziecko pamietam jak pracownicy Baltyku ( i nie tylko) przechodzili po prostu przez tory
- 9 0
-
2023-10-20 16:50
Tak
- 1 0
-
2023-10-20 13:39
Płacisz to wymagasz (4)
Nie płacisz to siedź cicho
- 8 9
-
2023-10-20 17:44
ale to jest "pierwsza działeczka hery za darmola"! (2)
już tlumaczę, jak się tu robi pieniążki
przyjdzie zima i się korposzczur tam wy..ie i trzeba będzie alarmowo kładce dać dach
a potem tą drogą będzie chciał emeryt i będzie trzeba dorobić windę
a potem okaże się że winda za wąska by wjechał rower, zresztą, będzie jak zwykle zepsuta,
więc trzeba będzie nową lepsiejszą szerszą o 5 cm windę
itd
temat samograj, forsa będzie ciurkać w nieskończoność- 6 7
-
2023-10-20 22:27
Windę nawet na wizualizacji widać... (1)
Trochę proszę się przyłożyć następnym razem skoro tak wszystko wiesz.
- 4 2
-
2023-10-21 05:27
tak, niestety teraz przepisy są takie
że dźwigi osobe trzeba stawiać przy każdej kładce, a potem lenie śmierdzące z nich korzystają, a łobuzy psują, bo osób na wóżkach, czy kulach, które korzystałyby z nich jak na lekarstwo.
Mówię, jako były (na szczęście) inwalida na wózku.- 2 1
-
2023-10-20 13:58
Ty napewno placisz buahaaa chyba za publiczna toalete co najwyzej
- 8 4
-
2023-10-20 12:34
Dawniej nie było wielu innych rzeczy. Kładka powstaje za prywatne pieniądze - przeszkadza ci to? (1)
- 39 14
-
2023-10-20 13:35
Mi przeszkadza, bo to szkaradziejstwo paskudzące krajobraz. Jest tunel, niech nim chodzą. Kilkaset metrów więcej dziennie = samo zdrowie.
- 29 21
-
2023-10-20 08:00
Pospiech (7)
Moze sprawe kladi odsunac na dalszy plan, ludzia potrzebny jest ruch, kilkadziesiat metrow dalej to tylko dla zdrowia. Wszyscy sie spiesza wiec i kladka zaoszczedzi kilka minut, pospiech nie doda zdrowia.
- 109 75
-
2023-10-21 12:11
Ta kładka jest potrzebna
Jakbyś mieszkał w okolicy to byś jej pragnął
- 2 1
-
2023-10-21 07:39
ludzią
jestę polakię
- 3 0
-
2023-10-20 21:38
Wzorem innych przykładów likwidacji tuneli w mieście, powinni zrobić przejście na poziomie torów.
- 5 2
-
2023-10-20 08:46
Co (3)
- 15 5
-
2023-10-20 09:18
co co? (2)
no, ludzią jest potrzebny ruch, czego nie rozumiesz
- 9 11
-
2023-10-20 15:34
Dlatego powinno powstać więcej przejść naziemnych, niech sobie chodzą. Ruch to zdrowie.
- 5 1
-
2023-10-20 09:39
chyba raczej ludziom
- 11 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.