• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

La Dolce Vita nad Motławą?

Jacek Stańczyk
14 kwietnia 2008 (artykuł sprzed 16 lat) 
aktualizacja: godz. 22:17 (14 kwietnia 2008)
Najnowszy artykuł na ten temat Gdańsk zaprasza nowych mieszkańców
Dynamiczny Gdańsk dla dynamicznych osób - to przesłanie nowej kampanii reklamowej miasta. Dynamiczny Gdańsk dla dynamicznych osób - to przesłanie nowej kampanii reklamowej miasta.

Gdańsk. Tu się żyje - to hasło nowej miejskiej kampanii reklamowej. Jej cel: zwabić nad Motławę młodych, przedsiębiorczych, pełnych życia i energii nowych mieszkańców.



Młodzi ludzie z różnych grup społecznych idą przed siebie brzegiem morza. Kierują się w stronę widocznego nieopodal miasta. Przed nimi panorama Gdańska - jakby znana, ale jednak podrasowana - z dodatkowym wieżowcem i dźwigiem budowlanym. Wszystko to w rytm energicznej muzyki.

To scena z nakręconego za 120 tys. zł na plaży w Brzeźnie reklamówki promującej Gdańsk. Jest ona częscią kampanii reklamowej miasta, która ruszyła w poniedziałek i potrwa do 18 maja. Gdańsk jawi się w niej jako dynamiczne miasto dla dynamicznych ludzi. To przesłanie ma trafić do osób w wieku 16-35 lat, czyli takich, które chcą studiować, szukają pracy i miejsca, w którym mogliby zamieszkać.

"Gdańsk. Tu się żyje" różni się więc od poprzedniej kampanii "Odważ się i zobacz to sam", która była skierowana do turystów z Wielkiej Brytanii i skupiła się na ukazaniu w niekonwencjonalny sposób walorów turystycznych miasta.

- Tym razem położyliśmy nacisk na przyszłość, na duże możliwości samorealizacji młodych ludzi w naszym mieście - wyjaśnia Anna Zbierska z Referatu Promocji gdańskiego magistratu.

Nowa kampania wizerunkowa miasta:

Miejskie władze kuszą przybyszów rozwijającą się aglomeracją, w której funkcjonuje wiele firm z kapitałem zagranicznym, istnieje bogata oferta uczelni wyższych i są duże perspektywy na przyszłość (Euro 2012, starania o miano Europejskiej Stolicy Kultury w 2016 r). Oprócz tego do przyjazdu młodych Polaków nad Motławę ma zachęcać położenie miasta: nad morzem, w okolicy parku krajobrazowego, w pobliżu Skandynawii.

- Owszem, zależy nam również na turystach, ale takich, którzy nie przyjadą do nas tylko na długi majowy weekend - wyjaśnia prezydent Paweł Adamowicz.

Takie cele kampanii nawiązują do raportu "Diagnoza Społeczna 2007" sporządzonego przez socjologów, oraz Internetowego Badania Wynagrodzeń za rok ubiegły. Według tego pierwszego dokumentu Gdańsk oferuje najwyższą jakość życia wśród dziesięciu największych miast Polski, wg. drugiego zestawienia - trójmiejskie zarobki ustępują tylko tym warszawskim i krakowskim.

Kampanię "Gdańsk. Tu się żyje" przygotowała gdańska agencja Mediafocus, która stworzyła już m.in reklamę "Proste rozwiązania" dla Banku Nordea.

- Chcieliśmy odejść od pokazywania pejzaży, robienia zdjęć na Starym Mieście - to wszyscy znamy i możemy zobaczyć na pocztówkach. Zamiast tego chcieliśmy oddać atmosferę miasta znanego z niekonwencjonalnego podejścia do różnych spraw, w którym wieje wiatr energii i wolności - tłumaczy Tomasz Zdybel z Mediafocus.

Ponieważ reklamy mają trafić do ludzi młodych, zostaną pokazane w miejscach, w których mogą liczyć na duży odbiór. Billboardy zawisną w największych polskich miastach (Warszawa, Łódź, Katowice, Wrocław, Poznań, Kraków). W internecie na witrynach Grupy Pracuj (edulandia.pl, pracuj.pl), stronie sciaga.pl przeprowadzona zostanie kampania banerowa. Dodatkowo raport specjalny o Gdańsku pojawi się w portalu Onet.pl.

Gdańsk będzie się promował w tygodnikach opinii (Newsweek, Przekrój, Polityka, Forum), ale przede wszystkim w telewizji. - W stacjach TVN i TVN24 odbędzie się ponad 70 emisji półminutowego spotu - informuje Anna Zbierska.

Wyświetlanie filmiku rozpocznie się w środę. Będzie go można m.in zobaczyć w różnych porach dnia, także przed głównym wydaniem "Faktów". Za jednorazową emisję spotu w porze największej oglądalności miasto płaci 45 tys. zł.

Koszt całej kampanii reklamowej to 1,1 mln zł.

Opinie (151) 3 zablokowane

  • i dobrze :) (2)

    a co ;)

    • 0 0

    • przecież to zrzynka z reklam gdyni (1)

      "gdynia, tu się robi biznes. Gdynia to miasto w którym warto żyć" - takie były hasła reklamy gdyni, a teraz ta reklama gdańska która wygląda baaaaardzo podobnie. Tylko w gdyni naprawdę warto i chce się żyć, a w Gdańsku się odechciewa :(

      • 0 0

      • asd

        "Tylko w gdyni naprawdę chce się żyć.

        -Aż tak bardzo, że nazwę tego cudownego miasta piszesz małą literą? ;)

        • 0 0

  • jest ok (5)

    ale mogli wziąć jakąś ładniejszą kitesurferkę :)

    • 0 0

    • (4)

      to to na reklamie to kobieta ? o losie.... jakby ta reklama miała mnie przyciągnąć do Gdańska to chyba z wektorem w druga stronę.. jak najdalej.... jak zwykle kasa poszła w błoto.. tym razem nie ma reklamy thrillera na starówce tylko surfowanie po śmierdzącej motławie z pasztetem w roli głównej... no piękne promo, nie ma co....

      • 0 0

      • w ogole jakie ladne gory mamy za ta kobieta w gdansku nad woda

        • 0 0

      • pokaż swoje zdjęcie to też pogadamy (1)

        jak to ładnie wyglądasz...
        nie ma to jak tylko permanentnie krytykować i nażekać. Ot nasza polska przypadłość...

        • 0 0

        • naRZekać oczywiście miało być

          • 0 0

      • współczuje

        pimpoosh-masz cos chyba z głową. Od twego narzekania sie niedobrze robi. Zachowaj te trywializmy dla siebie.

        • 0 0

  • super (1)

    • 0 0

    • meze i super ale czy ta kilkusekundowa reklama nie jest za droga?

      • 0 0

  • Gdańsk tu sie nic nie dzieje.... (2)

    TK POWINNA BRZMIEC TA REKLAMA, LUDZIE NIE PRZYJEŻDZAJCIE TUTAJ, TA REKLAMMA TO KOMUNISTYCZNA PROPAGANDA PO!!!!!!

    • 0 0

    • Gdańsk najbrzydszym miastem (1)

      :(

      • 0 0

      • ty jesteś brzydki

        A Gdansk jest piękny!!!

        • 1 0

  • (1)

    "Oprócz tego do przyjazdu młodych Polaków nad Motławę ma zachęcać położenie miasta: nad morzem, w okolicy parku krajobrazowego, w pobliżu Skandynawii." dobrze że nie napisali - od nas blisko do Australii.... jakby Skandynawia stanowiła mekkę turystyczną...

    albo to : "są duże perspektywy na przyszłość (Euro 2012)" - hahaha.. no fakt.. kilka meczy kopania dmuchanej skóry i zamiast sporej grupy turystów (pragnących spokoju) najazd małej grupki fanów piwa i soccera to faktycznie wypasiona szansa....

    a potem wszyscy się dziwią że z tego kraju wszyscy na świecie kręcą bekę - jak takie firmy i agencje reklamowe strzelają takie szjasy że mózg odpada...
    jak to z przysłowia wynika : zabłocki robił biznes na mydle...powodzenia

    • 0 0

    • Popieram totalny szajs. Wszystko to wygląda raczej na kampanię zorganizowaną przez grupkę licealistów w ramach pracy zaliczeniowej z Wiedzy o Społeczeństwie.Cóż urzędnicy jeszcze nie raz wyrzucą pieniądze unijne w błoto w myśl zasady trzeba wydać bo jest.Swoją drogą ile szczęścia będzie jeśli taką pracę zleci się komuś znajomemu... .

      • 0 0

  • 120k zł?!?! (2)

    kurde! nic tylko brać się za reklamówki, przecież taką produkcje można zrobić na zwykłym kompie i kamerze cyfrowej... komu oni dali 120k?

    • 0 0

    • To zrób taką (1)

      a najlepiej lepszą to więcej ci moze zapłacą i puszczą w tv

      • 0 0

      • osle a watpisz w to ze ktos zrobil by to za 10 albo i wiecej mneijsze pieniadze!

        Proponuej zeby ktos sie przyjzal na co poszla ta kasa.

        • 0 0

  • zawsze był tupeciarzem (1)

    i promującym siebie fircykiem.Nie darmo jego idolem był Wałęsiak."Jeśli masz gorączkę zbij termometr...".Właśnie pochowałem już 3 osobę w rodzinie zmarłą na raka.Przodujemy w zatruciu srodowiska ,pierwsze miejsce w umieralności na raka w Polsce a facet pajacuje..tfu

    • 0 0

    • bo wiesz ... Hałda to przecież niegrożna górka

      a wody gruntowe to u nas WIECZNA ZMARZLINA ...

      • 0 0

  • 120000 ZA TAKA REKLAMOWKE? (1)

    Jest cienka jak barszcz ale o gustach sie nie dyskutuje ale skad cena za 30 sekund takiego materialu? Kilku operatywnych ludzi (chocby hobbystow czy studentow) ktorzy lapia na na multimediach zmonowaloby cos takiego w pare godzin a zdjecia z tymi statystami to 3 godizny z rozlozeniem sprzetu.
    NA TAKIE PIERODLY IDZIE TAKA WIELKA KASA ZEBY KTOS MOGL ZAROBIC... 120000 to podatki przez cale zycie ktore pewnie cala moja rodzinna oddaje z krwawicy.

    • 0 0

    • ostatnie zdanie :
      "Koszt całej kampanii reklamowej to 1,1 mln zł."

      • 0 0

  • (3)

    "chcieliśmy oddać atmosferę miasta znanego z niekonwencjonalnego podejścia do różnych spraw, w którym wieje wiatr energii i wolności"
    Niekonwencjonalne..fakt... bród, smród i psie gówna, p. Kurskiego w nocy na śpiocha okradają, najdroższa komunikacja w mieście, ośmieszenie z tablicami informacyjnymi z błędami, zabudowa miasta klockami bez rozbudowy ulic i miejsc parkingowych... fakt.. niekonwencjonalne miasteczko....
    drugiego takiego w świecie,
    drogie dzieci nie znajdziecie...

    • 0 0

    • (2)

      słonko, burzysz się na promocję miasta... Może nie zdajesz sobie sprawy, że promocja nie polega na wytykaniu błędów tylko na kreowaniu materiału zachęcającego. A ten kiepściutki...

      W horrorze to przynajmmniej był pomysł, a tu?

      A tak swiją drogą ni wydaje mi się słusznym, aby co roku kampania reklamowa miała inne oblicze - to nie tworzy spójności. Jak zaczęliśmy od tajemnicy, to trzeba było to kontynuować.

      • 0 0

      • viki (1)

        a nie pomyślałaś, że udana kampania to kampania różnorodności, czasami skrajności a nie podobieństw? Dlaczego ciągnąć ten sam wątek kolejny rok?
        Uważam, że to ma sens

        • 0 0

        • a nie myślisz, że wizerunku nie tworzy się w ciągu jednego sezonu? Jeden sezon straszy, drugi słoneczna plaża, trzeci bursztyn, czwarty Euro, piąty Neptun, szósty wyścigi samochodowe, siódmy ekologia, ósmy wolna strefa ekonomiczna, dziewiąty uczelnie, dziesiąty carillon... to wszystko mamy, ale w kampanii eksponuje się przez kilka sezonów jeden atut. Wtedy dopiero trafia to do świadomości odbiocy.
          Przykład:
          Gdańsk kojarzony jest z Neptunem, a nie jest kojarzony ze Stołem Napoleona mimo, że oba elementy występują w Gdańsku. Jednakże jakby dać dzieciom w szkole czytanki z tym Stołem to on kojarzyłby się im z Gdańskiem a nie Neptun...

          Można pokazać różnorodność, lecz musi być wspólny mianownik (np. czcionka, kolorystyka i ogólny charakter). Przyrównując: teraz kampania wygląda jak prezentacja wykładowcy, który na każdym slajdzie pokazuje inny layout... bo niby ładniej.

          Niespójność nie wróży dobrze wydanym pieniądzom.

          • 0 0

  • (1)

    Ehh gdyby to miasto zylo to zadna reklama nie bylaby potrzebna.
    Ten milion powinien isc na wsparcie np. mlodych artystow, na jakies happeningi , imprezy artystyczne. Moze jakas forma stypendiow dla uliczych tworcow. W ten sposob mozna by przyciagac tworcow, studentow sztuk pieknych, mlodych aktorow z calego swiata.
    To byloby miasto wolnosci.
    Teraz jestesmy sredniakiem, ktory chce osiagnac sukces wspierajac sie srednia reklama. Kto sie na to nabierze?

    • 0 0

    • My nie jesteśmy nawet średniakiem.... ba kto przyjedzie z zagranicy tutaj studiować? Nasze trójmiejskie i polskie uczelnie są II lub III ligą światową.Żadna z polskich uczelni(uniwersytet,politechnika) nie znajduje się na liście 100 najlepszych szkół na świecie.Metody dydaktyczne przestarzałe(tam stawia się w procesie dydaktycznym na badania a w Polsce na teorię).
      Nikt nie ocenia kadry naukowej(kompetencji),brak atrakcyjnego systemu stypendialnego...itd.
      Zresztą gdzie ci nowi absolwenci znajdą pracę w Gdańsku w Biedronce? Czas pozyskać inwestorów i opracować spójną politykę rozwoju miasta oraz regionu. A kwota 120 tysięcy za tak beznadziejny filmik jest śmieszna...za 1/2 tej kwoty można było zrobić coś znacznie lepszego zlecając pracę którejś trójmiejskiej uczelni w ramach warsztatów praktycznych.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane