• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Linia tramwajowa na Morenę gotowa w 33 proc. Trwa układanie torowiska

Maciej Naskręt
7 lipca 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 

Prace na budowie linii tramwajowej między pętlą na Siedlcach a przystankiem PKM.

Na Siedlcach i Morenie trwa budowa 3,5-kilometrowej linii tramwajowej, która połączy górny taras z centrum Gdańska i dodatkowo umożliwi dotarcie do przystanku PKM. Sprawdziliśmy postęp prac. Inwestycja tramwajowa gotowa jest w 33 proc.



Czy nowa linia tramwajowa odkorkuje ulice górnego tarasu?

W ciągu ul. Rakoczego zobacz na mapie Gdańska, ul. Nowolipie zobacz na mapie Gdańskaczęści ul. Kartuskiej zobacz na mapie Gdańska - fragment od pętli Siedlce zobacz na mapie Gdańska do budowanego przystanku PKM Brętowo zobacz na mapie Gdańska - trwa budowa linii, która umożliwi zjazd tramwajem z górnego tarasu do centrum Gdańska, unikając przy tym korków. Przedsięwzięcie, którego inwestorem jest miejska spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne, pochłonie 116 mln zł. Wykonawcą jest firma MTM z Gdyni.

Prace przy budowie linii tramwajowej toczą się zgodnie z harmonogramem. - Ogółem zaawansowanie rzeczowe prac wynosi blisko 34 proc. Z kolei upływ czasu od rozpoczęcia prac to 7,5 miesiąca, czyli 34 proc. czasu umownego - wyjaśnia Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy miejskiej spółki Gdańskie Inwestycje Komunalne.

Co dotychczas wykonano?

Najbardziej zaawansowane spośród wszystkich prac na budowie linii są prace przy przebudowie sieci uzbrojenia podziemnego, w tym te z usunięciem kolizji tych sieci na całej długości inwestycji. Niemal gotowe są już sieci gazowe. Do ich zakończenia potrzeba ok. 10 proc. prac. Znacznie mniej wykonano, jeśli chodzi o sieci wodociągowe - 55 proc. W około 60-70 proc. zrealizowane są zadania związane z kanalizacją deszczową i sanitarną, a także sieci ciepłownicze.

Powyższe roboty wykonuje się w szczególności w pobliżu przystanku PKM Brętowo zobacz na mapie Gdańska, ul. Bulońskiej zobacz na mapie Gdańska, ul. Belgradzkiej zobacz na mapie Gdańska, ul. Piekarniczej zobacz na mapie Gdańska i na odcinku od pętli Siedlce zobacz na mapie Gdańska do ul. Łostowickiej zobacz na mapie Gdańska.


Nieco więcej do wykonania zostało specjalistom od sieci elektroenergetycznych. W 25 proc. gotowe są roboty trakcyjne - posadowiono słupy trakcyjne i trakcyjno-oświetleniowe na pętli Siedlce oraz w ul. Nowolipie i ul. Rakoczego na odcinku od ul. Schuberta do ul. Kolumba. Na podobnym poziomie - 23 proc. - wykonano oświetlenie uliczne.

Niemal gotowe są kable trakcyjne zasilające infrastrukturę tramwajową, do zakończenia ich układania pozostało 10 proc. robót. W 45 proc. zrealizowano oświetlenie uliczne. Natomiast do zakończenia prac przy sieciach energetycznych pozostało już tylko 20 proc. robót.



Budowlańcy także mają jeszcze przed sobą wiele pracy. W 20 proc. gotowa jest nowa estakada przy przystanku PKM Brętowo. Wykonano tam fundamenty podpór, a obecnie trwa formowanie podpór. Oprócz tego trwa też szalowanie i zbrojenie płyty estakady.

Zaawansowanie robót przy przebudowie istniejącej estakady w ul. Rakoczego przekroczyło ok.70 proc. Wykonano tam m.in. izolację płyty wraz z ułożeniem wibroizolacji pod konstrukcją torów.

W ramach inwestycji na Morenie powstaje stacja prostownikowa, która zasili w prąd nową linię. Zaawansowanie prac wynosi ok. 28 proc. - wykonano m.in. wykop, płytę betonową, ściany zewnętrzne i wewnętrzne, a także dach obiektu. Przedsięwzięcie zakłada także budowę budynku socjalnego na pętli Siedlce, której zaawansowanie wynosi ok. 18 proc.



Warto też zwrócić uwagę na szeroki zakres robót drogowych, których zaawansowanie wynosi ok. 40 proc. Wykonano nową konstrukcję jezdni do warstwy wiążącej z betonu asfaltowego na ul. Rakoczego (strona zachodnia), na odcinku od ul. Wyrobka do ronda Bulońska oraz (strona wschodnia) na odcinku od istniejącej estakady do ul. Jaśkowa Dolina i od ul. Jaśkowa Dolina do ul. Kolumba. Przebudowano skrzyżowanie ul. Rakoczego z ul. Schuberta i wykonano podbudowę z kruszywa pod pas autobusowo-tramwajowy na odcinku rondo Bulońska do ul. Jaśkowa Dolina,

Pojawiła się też jezdnia tymczasowa w pasie rozdziału ul. Bulońskiej na odcinku od ul. Rakoczego do ul. Marusarzówny oraz w ul. Rakoczego na odcinku od ul. Jaśkowa dolina do ul. Bulońskiej.

Trwają również prace torowe - wykonano je na razie w 15 proc. Wykonawcy udało się zrealizować podbudowę konstrukcji torowiska wraz z odwodnieniem w ciągu ul. Rakoczego na odcinkach: od ul. Bulońskiej do ul. Belgradzkiej i od ul. Piekarniczej do ul. Schuberta oraz wzdłuż ul. Struga na Siedlcach. Ułożono podkłady i szyny na odcinku od ul. Piekarniczej do ul. Schuberta oraz wzdłuż ul. Struga.

Co ciekawe, prace przy układaniu szyn muszą odbywać się w ściśle określonych temperaturach, tak by montowana szyna nie miała temperatury niższej niż 15 lub wyższej niż 30 stopni Celsjusza. Montowanie szyn mimo tych zasad może skutkować uszkodzeniem torowiska - wygięciem szyn.

Zmiany w ruchu z powodu budowy linii

Od soboty ruch na ul. Rakoczego - odcinek od ul. Jaśkowa Dolina do ul. Kolumba (w kierunku Słowackiego) - wrócił z tymczasowej jezdni na przebudowaną. Drogowcom do wykonania pozostały jeszcze warstwy ścieralne, ale te kładzione będą na końcu prac. Skorygowany został także ruch na tymczasowym rondzie, kierowcy wyjeżdżający z ulicy Bulońskiej mają znów do dyspozycji dwa pasy ruchu do włączania się w rondo. Wyjeżdżający z ronda w ul. Bulońską, ze względów bezpieczeństwa, wyjeżdżają jednym pasem, ale będzie się on rozgałęział na dwa pasy ruchu.

Natomiast od najbliższej środy, od godz. 5, zamknięta dla ruchu zostanie jezdnia zachodnia ul. Rakoczego (w kierunku ulicy Kartuskiej) na odcinku od ul. Bulońskiej do ul. Jaśkowa Dolina. Ruch w kierunku centrum poprowadzony będzie po jezdni tymczasowej w pasie rozdziału. Zmianie ulegną przystanki autobusowe: z ul. Kolumba w kierunku centrum zostanie przesunięty w stronę ul. Żylewicza, a przystanek przy Piecewskiej (kierunek Słowackiego) przeniesiony na jezdnię wschodnią przed skrzyżowanie. Zmiany potrwają do połowy września.

Plan budowy

Inwestycja przewiduje przebudowę istniejącej pętli tramwajowej Siedlce na kolejny już w Gdańsku węzeł przesiadkowy tramwaj-autobus.

Z kolei ostatni przystanek w kierunku Niedźwiednika - PKM Brętowo - będzie stanowić nietypowe zwieńczenie trasy w postaci torów odstawczych. Po dojechaniu do nich motorniczy przejdzie do drugiej kabiny na przeciwległym końcu tramwaju i wróci na główny tor w kierunku Siedlec.

Tuż przed przystankiem powstanie estakada, która poprowadzi tramwaje nad jezdnią ul. Rakoczego w kierunku Niedźwiednika i pozwoli im podjechać pod sam przystanek PKM Brętowo.

Nowością będzie też utworzenie wspólnego przystanku tramwajowo-autobusowego Warneńska. Z jednej platformy korzystać będą zarówno autobusy poruszające się po specjalnie przygotowanym torowisku, jak i tramwaje. Ułatwi to przesiadkę pomiędzy tymi środkami transportu.

Planowany termin zakończenia budowy nowej linii tramwajowej to 30 września 2015 r. W tym czasie powinny już kursować składy pociągów PKM.

Miejsca

Opinie (117) 4 zablokowane

  • pomalu (1)

    Powoli znika bangladesz kolo ronda plytowego i pojawil sie pod oponami asfalt rowny brawo

    Dziekujemy ze akurat tu nie bedziemy dobijac koncowek lacznikow amorow itp

    • 91 8

    • asfalt równy...

      Asfalt równy bo mój Franek go walcował. Okazuje się ,że asfalt jest tymczasowy.
      W przyszłym roku będzie docelowy- ścieralny.

      • 4 0

  • co by nie mowic o naszych wladzach (1)

    Mimo wszystko brawo brawo brawo. Czekam na nitke do Fashon House.

    • 106 21

    • i kawałeczek dalej, na wysypisko by mozna bylo małe co nieco zutylizowac

      • 9 3

  • Brawo Gdańsk! (4)

    • 100 15

    • TO lepiej zobacz jak wygląda ul. Piecewska obok Rakoczego - zmora mieszkańców brawo brawo (3)

      Dziury w jezdni są takie że koła się urywają

      • 4 22

      • koła urywaja? to zrob przeglad i wymien wachacze

        • 12 0

      • no jeśli ktoś musi jechać tym odcinkiem 70 km/h to nic dziwnego...

        • 3 0

      • samo się nie zbuduje, więc czego narzekasz mądralo

        • 1 0

  • Dlaczego tory nie biegna dalej na niedzwienik i do wrzeszcza? (11)

    laczac sie z linia na zaspe

    • 91 23

    • (2)

      ...bo jedzie tam PKM-ka?

      • 18 16

      • nic tam nie jedzie (poki co) (1)

        poza tym co to za argument ze bedzie kiedys jechac moze w przyszlosci.
        wzdluz grunwaldzkiej tez jest linia tramwajowa rownolegle do skm.

        • 16 8

        • Przebiegnie z pewnością ładna długa prosta...

          Misza Uszatok

          • 15 0

    • dołączam się do pytania (5)

      dlaczego budując nową słowackiego nikt nie pomyślał o linii tramwajowej tylko jakieś pkm?

      • 14 12

      • i bardzo dobrze! (3)

        Jeśli śledziłeś doniesienia na ten temat, to były plany zbudowania tam linii tramwajowej, ale na całe szczęście zostały odrzucone. Jednak PKM to zupełnie inny standard obsługi podróżnych, a poza tym PKM włącza się w linię Kościerzyna - Gdynia, dając możliwość dojazdu do portu lotniczego zarówno Gdynianom jak i mieszkańcom Kaszub.

        • 24 6

        • A jaki z to standard? (2)

          Ile maja połączeń na chwilę obecną i czym wożą pasażerów? A jakie mają ceny biletów? No i jaką mają częstotliwość kursowania tych swoich mitycznych - jak na razie - pociągów?

          • 6 7

          • A tramwaj?

            Ile pojazdów tramwajowych tam jeździ?

            • 6 2

          • Jesteś głupi czy głupiego udajesz ?

            • 7 1

      • hej młody junaku, smutek zwalcz i strach!

        Budyń pomyślał, ale na szczęście się rozmyślił :)

        • 1 3

    • ... bo będzie nowa politechniczna

      • 6 0

    • Ależ będzie, tylko Nową Politechniczną.

      Na potokowej są za duże nachylenia jak dla zwykłych tramwai. Trzeba by albo serpentynę zrobić, albo specjalnie na ta okazję kupić te z szyna zębatą, jak w Szwajcarii czy San Francisco jeżdżą. A to trochę inwestycja bez sensu w kontekście PKM. Planowana Nowa Politechniczna jest znacznie lepszym rozwiązaniem. Czyli połączenie przez do Studzieńki i dalej do torowiska biegnącego Legionów.

      • 9 1

  • Mieszkam na Morenie na Mysliwskiej (12)

    i nie moge sie doczekac zakonczenia prac. Wreszcie odetchna moje 19" kola i tym samym bede mogl zwiesic karnet w CNFie ;)
    Nie bez znaczenia zostaje fakt, iz w zasiegu kilku minut spacerkiem, bede mial przyctanek PKM, z ktorego dojade do lotniska rowniez w kilka minut, a jestem dosc czestym gosciem lotniska.
    Po 30 wrzesnia 2015r moje zycie zmieni sie na lepsze! ;)

    • 87 23

    • Sopel - narkotykom powiedz NIE (1)

      jak w temacie

      • 27 16

      • Zazywasz - przegrywasz! ;)

        • 16 4

    • O ile dożyjesz ;D..

      • 5 0

    • Morena (6)

      Mieszkasz na Dzielnicy Piecki-Migowo
      Nazwa "Morena" to nazwa jedynie Spółdzielni Mieszkaniowej...

      • 16 19

      • Weż chłopie przestań. (5)

        Nie szkoda Tobie czasu na spamownie?

        • 8 9

        • (4)

          Ma rację. W artykule też pomieszane: nazwa osiedla i dzielnica - Morena i Siedlce.
          Coś jak Gdańsk-Kowale; dzielnica "Morena" nie istnieje, a to, że wszyscy tak potocznie mówią, to tylko z lenistwa lub nieznajomości podziału administracyjnego.

          • 9 6

          • a skad wiesz czy on nie chwali się

            Tym ze mieszka w tej jakze "prestiżowej" lokalizacji jaką jest SM Morena? Moze wlasnie to ze kolega z domków dalej nie moze sie tym pochwalic? Tylko jakieś "Piecki i Migowo".. A on wlasnie na bogato "Na Morenie"mam mieszka!!
            Prawdziwy lokalny patriota!!

            • 9 2

          • Nie pomieszane, tylko zastosowano dwie nazwy używane przez mieszkańców Gdańska. (2)

            Większość gdańszczan mówi "Morena" zamiast "Piecki-Migowo". Znajdź mi na ulicy kogos, kto na pytanie: "Gdzie jedziesz?" odpowie: "Na Piecki-Migowo"... Będą to sporadyczne przypadki. Podbnie dla przeciętnego gdańszczanina Przymorze to Przymorze, Zaspa to Zaspa. Mało kto, w trakcie zwykłej rozmowy, rozróżnia Przymorze Wielkie od Małego, czy Zaspę i Rozstaji.

            • 9 3

            • O Aniołkach i Strzyży nie wspominając. (1)

              Niby osobne dzielnice a 90% ludzi powie Wrzeszcz.

              • 9 0

              • Orunia

                Na Orunie Górną mównią w skrócie Orunia ze względu na nazwę Spóldzielni Mieszkaniowej o nazwie "Orunia" i choć nie ma Administracyjnie Dzielnicy Orunia Górna (bo to jedynie nazwa zwyczajowa tego obszaru) to ważnym punktem jest to że ta część Gdańska Administracyjnie należy do Dzielnicy CHEŁM a nie do Dzielnicy Orunia-św. Wojciech- Lipce!!!
                Ale jak coś złego się tam dzieje to niestety nie mówi się że to na Oruni Górnej czy na Chełmie tylko używa się nazwy Spółdzielni Mieszkaniowej "Orunia"Chociaż to NIE Orunia!
                Taka ciekawostka z nazwami.

                • 3 0

    • Wydział propagandy UM się kłania.....W dodatku niedouczony i hejter (1)

      Jak misiu mieszkasz na Myśliwskiej, to tramwaj na Rakoczego nie będzie potrzebny, bo przystanek PKM na twoje ukochane lotnisko będzie przy Wróbla Stawie.
      Więc zanim znowu zechcesz zabłysnąć (głupotą i szpanem), to pomyśl, poczytaj, jeszcze raz pomyśl i zastanów się, czy warto kolejny raz ośmieszać się.
      A te 19" koła to jakieś takie małe, jak na rower, bo sądząc po treści twojego wpisu tak naprawdę, to na nic lepszego cie nie stać.

      • 6 11

      • Pewnie chodziło

        o koła od wózka niemowlęcego:)

        • 3 0

  • Szyny... (4)

    ....na podkładach można układać praktycznie w każdej temperaturze.Można je również spawać termitowo pod warunkiem,że temperatura w szynie jest wyższa niż +5 stopni i gdy nie są przytwierdzone do podkładów /. Natomiast gdy szyny są przytwierdzone i mają być spawane w temperaturze / w szynie / innej niż tzw.temperatura neutralna / 15-30 stop. / ale wyższej niż wspomniane wcześniej +5 stopni, wówczas należy dokonać w terminie późniejszym regulacji sił podłużnych,czyli czegoś czego nie wykonano kiedyś podczas budowy linii tramwajowej do Świętokrzyskiej

    • 30 3

    • (3)

      Szyny od dawna sa ukladane w systemie plywajacym (na zapinki). Na swietokrzyskiej nie wykonano dylatacji torowej na dlugich odcinkach stad porobily sie tam "eski". Nie bez znaczenia oczywiscie byl termin kladzenia torow. Zima toru bylo mniej na metr bierzacy niz latem :) odcinek na chelm ma sporo dobrze rozmieszczonych dylatacji i nic takiego sie nie dzialo.

      • 10 3

      • Bzdety piszecie.... (1)

        Nie ma czegoś takiego jak system pływający?????na zapinki????.Jest natomiast przytwierdzenie sprężyste,ale i ono generalnie/ po za szczególnymi sytuacjami ruchowymi"/ nie pozwala na pełzanie szyn.Nie ma też czegoś takiego w nazewnictwie dot.nawierzchni kolejowej tudzież tramwajowej dylatacji torowej,jest natomiast tzw.mechanizm wyrównawczy.....ot tak ku pamięci na zaś.

        • 10 0

        • Gdzie inżynierów trzech tam nie wie człowiek co prawdą jest, ot tak ku pamięci:)

          • 11 2

      • metr "bierzący"

        Widocznie pisał to "inrzynier".

        • 6 1

  • Trawmaj powinien "biec" na Niedźwiednik i dalej do Wrzeszcza na Zaspę itd to miałoby sens (10)

    a tak przez lekko megalomański projekt PKM zostaje zaprzepaszczona realna szansa na poprawę komunikacji miejskiej

    • 39 43

    • (1)

      Niedźwiednik jest na górce, jeżeli już tam miałby "biec" to chyba tylko jedna odnoga, i jazda powrotem, bo z Niedźwiednika donikąd siędojechać nie da.

      • 15 2

      • To chociaż niech dodadą autobusy, bo nam tam naprawdę ciężko żyć z tym taborem który jest, a jeszcze mają ograniczyć 183.

        • 7 5

    • SŁUSZNIE ! (7)

      Nie ta trasa ( o PKM ) - zamiast przez Strzyżę i las trasa powinna prowadzić od dworca we Wrzeszczu, skręcać w lewo zaraz za Galerią Bałtycką w Słowackiego, po estakadzie, dalej Słowackiego po estakadzie, w lewo za zb. retencyjnym w Potokową ( po estakadzie ).
      Nasypy i głębokie wykopy "rozcinają" miasto, zabierają mnóstwo terenu ( także pas ca. 200-300 m wzdłuż Potokowej.
      Bardziej na miejscu byłby szybki tramwaj a nie regularna kolej z czerwonymi wiatami z dachami tak wysoko że nikogo i niczego nie zasłonią przed wiatrem, deszczem i śniegiem.
      Tylko że teraz jest już za późno.
      Tak to jest jak każdy projekt w mieście to osobna bajka a nie jednolita spójna całość w.raz z innymi projektami komunikacyjnymi.
      I jeszcze ten autobus jadący z lasu na przystanku Jasień - znaczy bydyń kombinuje żeby wyciąć las przy Dolinie Strzyży.

      • 7 16

      • trasa (1)

        I kto by za to zapłacił? Pkm nad grunwaldzka.. gratuluję intelektu...

        • 10 3

        • Mogło by iść metro tunelem "pod" :P

          • 3 0

      • Tak,tak,"skręcać w lewo zaraz za Galerią Bałtycką",hjehe... A na "estakadę" to pewnie wjeżdżać po ślimaku :) (4)

        Dzięki, uśmiałem się setnie!

        • 16 0

        • zapomniales dopisac, że najlepiej jakby jeszcze do galerii wpadała na chwile, do strefy gastro na czikeny (1)

          • 17 0

          • Kolej Fried Chicken

            • 5 0

        • popatrz się na rzędne terenu (1)

          i wtedy to już nie takie głupie, choć oczywiście znacznie droższe w budowie

          • 0 2

          • Jakoś Niemcy nie zaprojektowali torów po tych "rzędnych terenu",no,ale oni nie mieli kolei skręcającej pod kątem prostym...

            • 5 0

  • a kiedy Traktem pojedzie tramwaj? (6)

    Kiedyś jeździł tą trasą tramwaj. Czy te dzielnice przy Trakcie św. Wojciecha skazane są na walec Panie Budyń?

    • 42 14

    • Orunia (5)

      Na Oruni był tramwaj ale zlikwidowali. Niestety Władze traktują tą część Miasta jak Getto ( miasto kategorii B ). SZKODA, zaledwie 2 km od gdańskiej starówki...

      • 24 3

      • Gdańsk nie ma Starówki, tylko Główne Miasto. Do Starówki jest 333km (Warszawa) (4)

        • 17 9

        • S-ka

          Tramwaj przez TŚW zrobią,ale jak budynki wzdłuż niego się rozsypią i postawią tam apartamenty.UMG czeka tylko na to od bardzo dawna.

          • 1 1

        • (1)

          Słownik języka polskiego nazywa starówką najstarszą dzielnicę miasta z zabytkową zabudową. Oczywiście nie należy mylić gdańskiego Starego Miasta z Głównym Miastem, ale Główne Miasto według mnie można potocznie nazwać starówką (choć prof Januszajtisowi nie bardzo się to podoba, dla niego starówka jest przede wszystkim warszawska). I piszę to jako mieszkaniec Starego Miasta.

          • 8 2

          • a mnie się nie podobaja opinię pana Januszajtisa i tak możemy się kłócić. Zwłaszcza wydał błędną opinie o pętli tramwajowej na Świętokrzyskiej.

            No spójrzmy realnie gdzie są Łostowice, a gdzie jest Orunia Górna?
            Łostowice są kilometr dalej, a ul.Sosnkowskiego na Oruni Górnej leży przy pętli....

            No i co tu dużo gadać? Jeśli powołał się na historię, to ja proponuje jeszcze wrócić do całkiem przedwojennej nazwy Włostowice albo Schonfeld, a Gdańsk nazywać Danzingiem...

            • 0 2

        • jak juz sie czepiasz o szczegóły to bądź dokładny

          Gdańsk nie ma Starówki, ale ma starówkę. Pierwsza to nazwa własna pisana z wielkiej litery i takiej w Gdansku nie ma, a druga to nazwa potoczna Głownego Miasta pisana z małej litery. Czyli wszystko jest ok.

          • 5 2

  • (12)

    no to w przyszłym roku, tramwaj na Morenę, PKM i tulel pod Wisłą. Kuźniczki coraz lepiej wyglądają. Na Dolnym Mieście też się dzieje. Czas na dokończenie trasy z lotniska do stadionu, tramwaj na Niedźwiednik i dokończenie remotu Traktu Św. Wojciecha. Jest co robić

    • 54 3

    • szkoda, że oświetlenie nie jest energooszczędne (2)

      mamy Gdańsku firmy Azo digital oraz Siled

      • 4 10

      • komentarz zawiera lokowanie produktu (1)

        • 11 2

        • tylko wyszydzające wpisy są pozbawione lokowania

          • 5 0

    • w mieście zawsze jest co robić - dalej sobię nie umiem wyobrazić trasy koło polibudy na morene i dalej na ujeściasko
      a jak im się skończą pomysły to rozkopią to co remontowali 15 lat temu

      • 0 8

    • Na Dolnym Mieście (7)

      to trochę taka ściema.Niby coś się dzieje,ale poniżej linii wzroku.Rudery jak są tak i będą,ulice nie wszystkie będą zrobione,brak podłączenia kamienic do ogrzewania przez GPEC,także to tak jakby zrobili torowisko na Morenę,ale z jedną szyną.

      • 2 8

      • (6)

        wolę solidny remont poniżej wzroku niż widoczną tapetę na wysokości wzroku spod której zaraz wyjdzie wilgoć

        • 5 0

        • Mirku (1)

          Masz racje.Od siebie mogę dodać że od dachu też jest wilgoć,a jeszcze jak ktoś nie ogrzewa mieszkania nad tobą bo alkohol go grzeje od ładnych paru lat to i izolacja fundamentów nie pomoże niestety,a takich mieszkań na dolnym jest mnóstwo.

          • 2 0

          • Piter, to nie tylko wina mieszkańców. Dolne Miasto było zniszczone w dużo mniejszym stopniu niż Główne i dlatego nie było remontowane od wielu wielu lat. Mieszkańcy są tacy sami jak na innych osiedlach. Ani lepsi ani gorsi. Wyremontowane budynki są niszczone chyba w mniejszym stopniu niż na Zaspie czy Przymorzu. Problemy o których piszesz dotyczą nas wszystkich w równym stopniu

            • 6 0

        • No i (1)

          solidny remont to owszem byłby gdyby polecieli wszystko po całości od ulic po dachy kamienic,powoli ale systematycznie.

          • 1 0

          • na wszystko trzeba czasu i pieniędzy. Niech zaczną od piwnic i dachów.

            • 0 0

        • (1)

          jeszcze jedno. nie mieszkam na Dolnym Mieście ale mógłbym tam zamieszkać. Sądzę że za 10 lat to będzie świetne miejsce do mieszkania:)

          • 2 1

          • Będzie

            świetnie na pewno,dlatego nie sprzedaje tego mieszkania na dolnym,ale z jego remontem poczekam aż zrobią elewacje.Ocieplenie,które zrobiła mi firma wewnątrz mieszkania nic nie dało mimo solidnego wykonania i materiałów użytych do tego.Było super przez 6 lat :-( ,pozdro Mirku.

            • 0 0

  • Jakoś nik nie myśli o mieszkańcach i Piecewska nie zostanie wyremontowana (7)

    Piecewska na Morenie to "wizytówka" władz miasta - dziury, wyrwy, łaty na łatach

    to jest ulica rodem z PRL'u i kogo to obchodzi że można uszkodzić samochód ?

    • 38 19

    • To oczywiste że lewacka władza nie szanuje własności prywatnej i podatników.

      Więc będzie tak jak jest dotychczas, może rzucą parę łopat asfaltu przed wyborami w największe dziury i na tym się skończy.

      • 3 14

    • piecewska (1)

      no a piecewska nie będzie teraz przypadkiem remontowana w ramach tego budżetu obywatelskiego? Już widzę, że zaczynają zwozić krawężniki i kostki pod chodniki.

      • 3 1

      • Nie będzie zrobiona w tym roku.

        Kto czytał, na co głosuje, to wie. Wniosek dot. opracowania dokumentacji projektowej - i tylko to zostanie zrobione w tym roku. Osobom, które potraktowały hasło "Piecewska" w BO2014 jako remont ulicy, gratuluję :)

        • 2 0

    • (3)

      Piecewska zostanie wyremontowana, to już pewne. Niestety urzędniczyna wymyslił, że ma być dwukierunkowa tym samym przepuszczą ludziom pod oknami kawalkadę samochodów, autobusów, ciężarówek i motorów. Brawo dla pana urzędnika! Proszę go natychmiast zwolnić i nałożyć nań przynajmniej 200 tys kary!

      • 2 4

      • tak, zwłaszcza ciężarówki na pewno będą tamtędy jeździły...a autrobusy już macie, w czym problem?

        • 4 3

      • Remontują ŹLE! Nie remonują - też ŹLE!

        Wyprowadź się poza miasto, najlepiej do lasu, tam nikt nie jeździ, więc nic nie trzeba remontować.

        • 8 1

      • nie "remontują" tylko REMONTUJEMY !!! za nasze pieniądze ta robota lemingi !!! opłacamy z podatków remont i mierne urzędniczyny, nie ma żadnych "onych" !!! to NASZE pieniądze !!!

        • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane