• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Lotnisko w Kosakowie ma poważne problemy. Lotnisko w Rębiechowie rozpoczyna rozbudowę

Patryk Szczerba, Maciej Naskręt
5 lipca 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Terminal pasażerski na lotnisku w Gdyni-Kosakowie. Opóźnia się jego oddanie do użytku, ale niepewna jest także cała przyszłość cywilnego portu lotniczego w Gdyni. Terminal pasażerski na lotnisku w Gdyni-Kosakowie. Opóźnia się jego oddanie do użytku, ale niepewna jest także cała przyszłość cywilnego portu lotniczego w Gdyni.

Czarne chmury zbierają się nad powstającym lotniskiem w Gdyni-Kosakowie. Wykonawca terminalu został wyproszony z placu budowy, a Komisja Europejska ma wątpliwości co do zasadności inwestycji. Ratunkiem dla projektu budowy niewielkiego portu lotniczego w Gdyni może być oddanie go w zarząd portowi lotniczemu w Rębiechowie.



Pierwsze oznaki, że na gdyńskim lotnisku źle się dzieje, pojawiły się na początku czerwca. Wtedy okazało się, że firma Sport Halls nie wybuduje do końca terminala w ramach podpisanej pod koniec 2011 roku umowy. Umowa została bowiem zerwana, obydwie strony przerzucają na siebie winę za zastopowanie prac, sprawa prawdopodobnie skończy się w sądzie. Ponieważ jednak przetarg na nowego wykonawcę prac nie został jeszcze ogłoszony, trudno wierzyć w zapewnienia, że lotnisko zacznie działać pod koniec tego roku.

Komisja Europejska grozi koniecznością zwrotu pomocy

To jednak nic w porównaniu do ostatnich wieści, które nadeszły z Brukseli. Komisja Europejska interesująca się tą inwestycją od dawna, sprawdzi czy przekształcenie lotniska wojskowego w Gdyni-Kosakowie w cywilny port lotniczy jest zgodne z unijnymi przepisami.

Wątpliwości dotyczą sposobu finansowania inwestycji, która powstaje z publicznych pieniędzy, a także szacunków inwestora co do jej rentowności. Urzędnicy europejscy mają wątpliwości, czy wkład kapitałowy samorządów w wysokości 52 mln euro, który został im przedstawiony w dostarczonych we wrześniu 2012 roku dokumentach, pokryje koszty inwestycji oraz koszty operacyjne lotniska w początkowym okresie jego funkcjonowania.

Jeśli urzędnicy KE ostatecznie uznają, że jest to niemożliwe, to taka forma pomocy może okazać się nielegalna. To natomiast oznaczałoby upadłość spółki zarządzającej lotniskiem na granicy Gdyni i Kosakowa, która musiałyby te pieniądze zwrócić.

Czy dwa lotniska w Trójmieście mogą współpracować?

Po oświadczeniu KE gdyński magistrat wydał lakoniczny komunikat. Można przeczytać w nim m.in., że "finansowanie inwestycji lotniska Gdynia-Kosakowo jest realizowane zgodnie z wymogami dotyczącymi pomocy publicznej i prawidłowymi założeniami ekonomicznymi". Dodatkowo padły zapewnienia, że wszystkie dowodzące tego dokumenty trafią do Komisji Europejskiej.

Gdynia prosi o pomoc

Tyle, jeśli chodzi o oficjalne wypowiedzi. Okazuje się jednak, że Gdynia nie bagatelizuje problemów, jakie może mieć ze strony KE. Jeszcze pod koniec czerwca na biurka prezydentów Gdańska, Sopotu oraz prezesa Polskich Portów Lotniczych (wszyscy oni są udziałowcami Portu Lotniczego Gdańsk im. Lecha Wałęsy) trafił list prezydenta Wojciecha Szczurka, w którym proponuje on zawarcie umowy.

Na jej mocy Port Lotniczy Gdańsk miałby pełnić funkcję podmiotu zarządzającego lotniskiem gdyńskim oraz operującego na infrastrukturze portu lotniczego Gdynia-Kosakowo. Prezydent Gdyni zaproponował, by lotnisko w Gdyni było dzierżawione przez port lotniczy w Rębiechowie przez sześć lat.

Co odpowiedzą właściciele Rębiechowa?

Zamieszania z gdyńskim lotniskiem nie chcą komentować władze portu w Rębiechowie. Samorządowcy przyznają, że reakcja Gdyni jest późna, ale dobrze, że się pojawiła. Czas jednak nagli, dlatego nadzwyczajne spotkanie w sprawie przyszłości gdyńskiego lotniska ma się odbyć pod koniec lipca. Jego inicjatorem jest prezydent Wojciech Szczurek.

- Reakcji Komisji Europejskiej można się było spodziewać. To standardowa procedura przy tego typu drogich inwestycjach i konsekwencje działań Gdyni, która mimo narastających wątpliwości, nadal razem z Kosakowem kontynuuje budowę. Wierzę jednak, że uda się znaleźć rozwiązanie i temu ma służyć to spotkanie. Wypracowanie kompromisu jest teraz najważniejsze - zapowiada Mieczysław Struk, marszałek województwa pomorskiego.

Zdaniem marszałka województwa propozycja prezydenta Gdyni jest tylko jednym z wariantów, jakie pod uwagę mogą wziąć władze województwa oraz udziałowcy portu lotniczego w Rębiechowie. Niekoniecznie musi ona zostać zaaprobowana przez pozostałych udziałowców gdańskiego lotniska. Ci mogą nie mieć środków ani ochoty, by wspierać nierentowny port lotniczy w Gdyni-Kosakowie.

- Na pewno potrzebne są dokładne analizy i szacunki dotyczące ruchu pasażerskiego oraz kwestii finansowych. Konieczna będzie współpraca z Ministerstwem Rozwoju Regionalnego oraz Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Przykłady z innych regionów Polski, dotyczące stanu finansowego portów lotniczych nie napawają optymizmem, ale liczę, że nam się uda - zaznacza Struk.

Potrzebna dłuższa perspektywa

W Gdańsku zapowiadają, że są gotowi do rozmów, choć jak mówią samorządowcy, ich efekt ciężko przewidzieć.

- Pierwsze spotkanie ma wyznaczyć kierunki, w których będziemy chcieli iść. Zobaczymy, jakie propozycje przedstawi Gdynia. Na pewno będziemy chcieli poznać założenia biznesplanu i konkretne dane. Zależy nam na trwałości rozwiązania, dlatego propozycja doraźnej, kilkuletniej dzierżawy, nie do końca nam odpowiada. Ważny jest też aspekt ekonomiczny, bo nie możemy na całej operacji stracić - nie ukrywa Andrzej Bojanowski, zastępca prezydenta Gdańska.

Zdaniem władz Sopotu trzeba iść dalej. Rozwiązaniem mogłoby być utworzenie jednej spółki zarządzającej obydwoma portami lotniczymi.

- Wspólny zarząd byłby tylko pudrowaniem problemu. Od samego początku wskazywaliśmy, że budowa cywilnego portu lotniczego w Gdyni to chybiona inwestycja. Działalność dwóch portów lotniczych w tak małej odległości skończyłaby się dofinansowaniem ich z pieniędzy podatników, a na to nie możemy sobie pozwolić. Pewne jest, że w obecnej sytuacji Gdyni będzie trudno obronić przed KE argumenty, że podjęliby się budowy podobnego lotniska w warunkach komercyjnych - argumentuje Bartosz Piotrusiewicz, wiceprezydent Sopotu.

Koszt przystosowania wojskowego lotniska w Kosakowie do ruchu cywilnego wynosi co najmniej ok. 100 mln zł. To wystarczyłoby do przyjęcia pierwszych samolotów z tzw. kodu "B", których rozpiętość skrzydeł nie przekracza 24 metrów. W praktyce oznacza to, że na płycie będą pojawiały się głownie awionetki oraz business jety. Kwota, której dotyczy spór z Komisją Europejską, poza uruchomieniem lotniska cywilnego objęłaby także jego rozbudowę i dostosowanie do przyjmowania także większych samolotów.

Przetarg na rozbudowę terminalu pasażerskiego w Rębiechowie

Rozbudowa Terminalu T2 dotyczy głównie części przylotowej, odlotowej w zakresie ruchu do strefy Schengen oraz budowy łącznika z przystankiem Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Kubatura istniejącego obiektu powiększy się o ok. 30 proc. Na wizualizacji nowa część oznaczona jest jaśniejszym kolorem. Rozbudowa Terminalu T2 dotyczy głównie części przylotowej, odlotowej w zakresie ruchu do strefy Schengen oraz budowy łącznika z przystankiem Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Kubatura istniejącego obiektu powiększy się o ok. 30 proc. Na wizualizacji nowa część oznaczona jest jaśniejszym kolorem.
Tymczasem właśnie ruszył przetarg na wykonanie projektu i rozbudowę terminala pasażerskiego T2 w Rębiechowie.

Przypomnijmy: Terminal T2 został oddany do użytku wiosną 2012 r. (inwestycja pochłonęła wtedy 187 mln zł), w nieco innym kształcie, niż wcześniej planowano. Powód? Zarządca lotniska nie przejął w porę wszystkich terenów, by zmieścić na nich cały obiekt.

Teraz terminal zostanie powiększony.

- Zamówienie zostało ogłoszone w formie przetargu ograniczonego, co oznacza, że wyłanianie wykonawcy będzie prowadzone dwuetapowo. Zapraszamy zainteresowanych wykonawców do składania wniosków do 2 sierpnia, potem zbadamy ich potencjał inwestycyjny - tłumaczy Elżbieta Stangret, przewodnicząca komisji przetargowej z spółki Port Lotniczy Gdańsk.

Do drugiego etapu, po spełnieniu wymogów zawartych w prekwalifikacji, może przejść nawet 20 potencjalnych wykonawców. Wtedy zostaną im przesłane zaproszenia do składania ofert. O wyborze wykonawcy zadecyduje najniższa cena.

- Z uwagi na toczącą się procedurę wyłaniania wykonawcy, nie chcemy ujawniać kwoty przeznaczonej na realizację przedsięwzięcia. Jednak inwestycja będzie finansowana w formule zamkniętej, czyli z obligacji - mówi Tomasz Kloskowski, prezes spółki Port Lotniczy Gdańsk.

Władze lotniska spodziewają się, że pierwszą łopatę na placu budowy będzie można wbić jesienią tego roku. Prace mają potrwać 18 miesięcy i zakończyć się wiosną 2015 r. Zbiegłoby się to z zakończeniem budowy Pomorskiej Kolei Metropolitalnej, która przed terminalem lotniczym będzie miała swoją stację.

Rozbudowa Terminalu T2 dotyczy głównie części przylotowej, odlotowej w zakresie ruchu do strefy Schengen oraz budowy łącznika z przystankiem Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Kubatura istniejącego obiektu powiększy się o ok. 30 proc. Na widocznej obok wizualizacji nowa część oznaczona jest jaśniejszym kolorem.

Opinie (404) ponad 10 zablokowanych

  • Przerost Gdynskich ambicji (31)

    I tyle...

    • 373 88

    • Noo :D

      Myśleli, że sb poradzą. A tu? Co chwilę jakiś problem z tym lotniskiem.

      • 42 9

    • (5)

      nie gdyńskich a szczurzych

      • 65 11

      • (3)

        Nie? Malo gdynian się wypowiada, ze to lotnisko bedzie potrzebne? W ogóle bez rozeznania, ze będą mieć bliżej jakby linie miały dublować połączenie, albo działać na zasadzie autobusu, kolejny przystanek to...albo, ze dzięki temu koszty spadna, jakby lotnisko narzucalo ceny biletów...

        • 23 4

        • zaorać i zasadzić mak... (1)

          a za 15 czytać wasze płacze że taki obiekt został zmarnowany i teraz trzeba wydać mld zł na budowe od zera ;)

          Dzięki takiemu rozumowaniu mamy w tym kraju jak mamy, tylko myslenie krótkoterminowe :/ Idealnym przykłądem są ćmoki z PO, które zdążyły sprzedać pół polski przez 6 lat, reszta z resztą nie lepsza z PiSiorami na czele...

          Ja popieram przebudowę tego lotniska rękoma i nogami, chociaz wolałbym tam tor wyścigowy z prawdziwego zdarzenia ;)

          Ps. KE to się powinna w d*pę pocałować, wydali zgodę na dotowanie? Więc teraz niech nie marudzą... wiele się przez te dwa lata nie zmieniło w sytuacji ekonomicznej i wizji rozwoju regionu :)
          To tak jakby powiedzieli "koniec z kasą na autostrady i macie oddać tą co już wydaliście bo drogi są do d*py" - i to byłoby w pełni uzasadnione bo większego partactwa i wałów na miliardy złotówek jak tam Polska nie pamięta :)

          • 11 23

          • Przecież "przystosowanie" lotniska wojskowego to praktycznie budowa od zera. Jedynie pas się nadawał. No i dlaczego za 15 lat ma być płacz? Przecież na jednym pasie da się obsługiwać 25 mln paxów rocznie.

            Poza tym piszemy tak jakby każde lotnisko było takie samo, jakby przepustowość nie miała znaczenia.

            • 12 2

        • Gdynia na tym tylko zyska.

          • 2 10

      • Proponuję rycynę,

        powinna ulżyć tej części ciała.

        • 0 0

    • I co? Jednak ten brzydki Gdańsk nie jest taki zły. Jak trwoga to do Gdańska. Samemu się babola walnelo, bez pomyslunku, to teraz trzeba ogon podwinac i prosić o pomoc. Tak się kończą nieprzemyślane, chore ambicje.

      • 69 13

    • Nie gdynskich... (4)

      Od poczatku nie rozumialem takiej inwestycji. Za wydane pieniadze wolalbym jako Gdynianin wiecej polaczen autobusowych na lotnisko w Gdansku. Kretynski pomysl!!!

      • 60 7

      • zobaczymy co będzie z Waszym turbo stadionem :)

        to też będzie przerost formy nad treścią...

        • 12 24

      • Taki kretyński, a jeszcze 3-4 lata temu popierany przez Gdańsk, Rębiechowo, województwo i rząd. (2)

        Ww. poparcie wyparowało, gdy pod pretekstem zbliżającego się Euro 2013 rząd dorzucił do rozbudowy Rębiechowa.
        Poparcie dla gdyńskiego lotniska wciąż jest ze strony gdańskich naukowców oraz gdyńskiej opozycji lokalnej (i PO i PiS podkreślały znaczenie tego lotniska podczas ostatniej kampanii samorządowej; na dowód są ulotki wyborcze).

        Po prostu od momentu, gdy Tusk sypnął kasą dla Rębiechowa, zaczęła się walka o tego samego pasażera, a cała personalna pyskówka to zasłona dymna przed walką o kasę. Jak zwykle zresztą, gdy nie wiadomo o co chodzi.

        Ostatnio na ten temat pisało nieco "Wprost".

        • 0 2

        • Jakich naukowców?

          Zobaczył bym te opracowania.

          Tylko nie te z 2008 sprzed kryzysu gdzie zakładano gigantyczny wzrost liczby połączeń w regionie (mówiono o 4 milionach rocznie a nie mamy nawet trzech), który jednak nie nastąpił.

          • 1 0

        • Kolego, poparcie dla lotniska w Kosakowie było ale w formie GA. Nikt znający realia ruchu lotniczego nie popiera budowy drugiego lotniska komunikacyjnego w takiej odległości od istniejącego i rozbudowującego się

          • 0 0

    • jakieś tam lotnisko (3)

      budowali pod warszawką i co i utopili full kasy. Lepiej wybudować tor do wyścigów by te matoły z GWE itp nie ścigali sie po głównych drogach

      • 31 5

      • do debila (2)

        pewnie jezdzisz fiatem Uno i Cie boli ośle

        • 3 18

        • co mnie boli ? fiat łuno ?

          • 2 0

        • a co twoje tico na gazie jest lepsze ?

          • 4 0

    • no wlasnie, gdynia bedzie miec awionetki, a gdynianie wypowiadaja sie, ze sie ciesza, bo beda miec blizej do domu niz z rebiechowa. Jakby mogli sobie wybrac, gdzie ich linia "wyrzuci". Jakby linie lotnicze i samoloty to byl autostop. A jakie plany, ze tanie linie beda latac, ze bedzie taniej. Bzdura. Linia wybierze lotnisko lepiej przystosowane (Gdansk z ILSem), tam, gdzie jest lepsza obsluga, wiekszy ruch, a ceny nie spadna, bo lotnisko ma wplyw tylko na niewielki procent takich oplat. Reszta to koszty linii, ktora sama sobie narzuca. CVeny z wylotem z WAW i WMI nie roznily sie niczym, a niby powinny. I co? Lotnisko jest dopuszczone do ruchu, Ryaz i Wizz nadal lataja z Chopina i nie kwapia sie do powrotu, bo pasazerom to nie pasuje. Wola lata z Wawki, gdzie jest lepsza komunikacja, bo do Modlina ciezko dojechac, godziny niewygodne, dojazd autem problematyczny. I to samo bedzie z gdynia, podniecajcie sie, a ja wam mowie, ze zycie zweryfikuje wasze plany. Moge sie zalozyc, ze bedzie tak jak mowia wasi wlodarze: oni nawet przyznali, ze nie licza, ze lotnisko bedzie rentowne, wiec po co budowac? Zeby miec. I macie malego klocka, a sie podniecacie, ze niby konkurencja dla Gdanska...litosci:) z czym do ludzi. Gdansk po rozbudowie, z nowoczesnymi systemami, wkrotce rekawami, z coraz wieksza siatka polaczen, a Gdynia? awionetki i business jety i tak skonczycie, bo zeby dostosowac lotnisko do rejsowek trzeba wydac kope kasy, a nie tylko 100 banieczek. Proponuje wiec mniej sie puszyc i napisac, bo wam gdynianie, zylka peknie. Nie ma szans na zarobek w tym biznesie.

      • 41 11

    • Wyje ne 100 baniek ale coz nie prezydenta

      • 6 0

    • Czy to nie Gdańsk sądzi że Sopot jest ich dzielnicą? (3)

      lol, hahaha

      • 6 9

      • To gdynianie twierdzą,ze Sopot jest dzielnica Gdańska. Pojecie maja jak amerykanie o świecie...

        • 6 4

      • Myślę, że Sopotu to nie boli, bo wciąż czuje się częścią Freie Stadt Danzig, (1)

        zresztą tak można sądzić po tym, jak ustawia się zwykle linia podziału opinii na tym portalu.

        • 2 1

        • Nie, to po prostu częśc Gdynian (tak z doświadczenia 20%) mająca wyprane umysły przez Szczurka

          szuka za wszelką cenę konfliktu, nie chce się z nikim do około dogadywać podobnie jak UM Gdynia. Oczywiście w Gdańsku też znajdą się takie osoby, ale głównie wśród kiboli a nie osób mentalnie dorosłych.

          Bo jakoś większość ludzi potrafi się dogadać. Gdańsk z Sopotem się dogadują (zarówno urzędy jak i ludzie), zdecydowana większość Gdynian z Gdańszczanami też.

          • 0 0

    • gdański kompleks wiecznie żywy (4)

      a mnie to cieszy, że was moja kochana Gdynia boli :)

      • 5 28

      • kaszubski POmiot ?

        • 1 8

      • Kogo i co boli?

        Przecież u Was coraz gorzej

        • 3 0

      • Święta prawda. Gdy mam wątpliwości co do tego, czy jakaś decyzja Szczuraka jest słuszna, nadstawiam ucha na południe. (1)

        Gdy słyszę szczekanie, wiem, że idziemy w dobrą stronę.

        Naprawdę zacząłbym się martwić, gdyby jakaś gdyńska inwestycja zaczęła być masowo chwalona przez "troskliwych sąsiadów zza miedzy".

        A pomyśleć, że jeszcze 20 lat temu nie wiedziałem nic na temat gdańsko-gdyńskich konfliktów...

        • 0 5

        • Są chwalone.

          Remont teatru muzycznego bo to jedyny taki obiekt w trójmieście (rozumiem, że w tym wypadku ten drobny pożar na budowie to była twoja sprawa), rozbudowa PPNT (choć osobiście trochę socjalizmem mi jedzie od takich obiektów, ale przez większość była witana ciepło) i jeszcze parę innych się znajdzie.

          Ale trudno być radośnie nastawionym do infoboxów i tego lotniska bo takie marnotrawstwo kasy spowalnia całą okolicę. Z tego samego powodu Gdańszczanie na przykład potrafią narzekać na ESC. Nazywamy to obiektywizmem, który stoi w opozycji do kultu urzędnika na czele miasta.

          • 2 0

    • Żaden przerost, tylko dziejowa koneiczność w sytuacji ukatrupienia przemysłu

      Z Gdyni na siłę zrobiono Zoppot. Z wielkiego, polskiego przemysłowego centrum misternie wydziergano pustynię. I to nie wskutek dyrektyw prezydenta Gdyni, a komisarzy, zwłaszcza jednego, rodem z Lublina.

      • 2 4

    • Proponuję jakiś środek na gdańską d*pę, (1)

      skoro aż tak boli.

      Bo ćwierćmilionowa portowa Gdynia powinna zadowolić się samą remizą OSP, skoro obok jest większy Gdańsk?
      To dopiero jest przerost gdańskich ambicji!

      Ciekawe, dlaczego Gdańsk skopiował kilka gdyńskich inwestycji (od parku naukowo-technologicznego poczynając), oczywiście za publiczną kasę z zewnętrznym dofinansowaniem. Z pewnością nie z ambicji.

      • 0 3

      • Bo park w Gdyni był pełny?

        I było cały czas dużo chętnych na tego typu inwestycję?

        • 1 0

  • Jak trwoga to do BOGA. (46)

    Tak się kończą kopiowane "pomysły Szczurka". Gdańsk coś robi, Gdynia po chwili też.. Taka to magia szczurka. Hala Gdańsko - Sopocka w budowie, w Gdyni szybki projekt hali. Stadion w Gdańsku, odrazu pomysł na stadion w Gdyni.. Teraz miało być z lotniskiem, nie pykło ?

    • 287 73

    • ojj soczysty liść dla Szczurka. (1)

      • 75 2

      • Opinia została zablokowana przez moderatora

    • Ale tu spece. Juz wsio przejzeli.

      • 4 17

    • najpierw były projekty w Gdyni a potem u Gdańsku i w Sopocie (7)

      i to inni kopiują Gdynię

      • 21 64

      • haha taaa polecam poszukać, zanim zechce się błysnąć

        • 40 4

      • (5)

        tak..bo jest co kopiowa...chyba te gdynskie zabytki i jedyna atrakcje skwer, z ktorego nawet pasazerowie wycieczkowcow uciekaja do gdanska i sopotu

        • 19 5

        • (4)

          No Wasza powojenna Starówka to zabytek klasy 00.

          • 2 16

          • Przynajmniej było z czego ODBUDOWAĆ.

            • 14 1

          • (1)

            sek w tym, ze nie sama "starowka" gdansk zyje:) Nie wiem w jakim ty swiecie zyjesz skoro masz w Gdansku Starowke;)

            • 2 0

            • no niech będzie gówne miasto, ale wiadomo o co chodzi

              • 0 1

          • starówka?

            chyba miasta pomyliłeś koleś. może jeszcze Planty są w Gdańsku, albo Rynek i Wawel?
            to że w Gdyni z "zabytków" jest jakiś budyneczek przy skwerze i błyskawica, nie zwalnia Was ze znajomości zabytków w kraju

            • 2 1

    • kopiowanie (12)

      może piszesz np. o terminalu kontenerowym (nie była to czysto komercyjna inwestycja prywatnego kapitału).

      Napisał co wiedział

      • 7 14

      • (11)

        terminal kontenerowy był inwestycją prywatną

        • 12 3

        • (10)

          Nie była. Upusty, bonifikaty, itp. to pomoc i tworzenie warunków

          • 6 6

          • (9)

            Na siłę chcesz udowodnić że władze Gdańska po złości zbudowały terminal Gdyni. Ale niestety, tak to w tym przemyśle działa i Gdańsk nie jest wyjątkiem.

            Poza tym jakbyś zauważył to nasze porty dobrze funkcjonują obok siebie a to oznacza ze jest na nie zapotrzebowanie.

            Na drugie lotnisko w małej aglomeracji niestety ale nie ma.

            • 14 6

            • (7)

              Czytaj ze zrozumieniem, nikt tu nie pisze o udowadnianiu tylko o kopiowaniu. To takie proste. Fakt jest fakt.

              Nie interesują mnie władze Gdańska jak i sam Gdańsk, tak samo jak władze Gdyni.

              • 1 9

              • (6)

                Gdzie tu kopiowanie? Terminal był inwestycją prywatnej firmy, to prywatna firma zdecydowała się go wybudować i tyle. A skoro tak to nie z przyczyn ambicjonalnych tylko dlatego że widziała w tym interes. Gdzie tu jest kopiowanie? Czy jak w Gdyni ktoś otworzy przedszkole i dostanie dofinansowanie z miasta po czym w Gdańsku stanie się tak samo to tez nazwiesz to kopiowaniem?

                • 12 2

              • (3)

                W Gdyni też ktoś widział interes w wybudowaniu lotniska, to w Gdańsku od razu afery i próby zablokowania gdyż to "nie zdrowa konkurencja"

                • 0 12

              • Kto widział jaki interes? Jaka prywatna firma zainwestowała w lotnisko w Kosakowie? ŻADNA!

                To inwestycja miejska za którą nie ma żadnych racjonalnych przesłanek, nawet same władze Gdyni lawirują pomiędzy różnymi wersjami w zależności od okolioczności. Przecież wiadomo że jedyną podstawą tej inwestycji są ambicje a nie jakiekolwiek zapotrzebowanie.

                • 12 1

              • (1)

                szczurek widzial interes, ale uzyl ku temu nie swoich pieniedzy...widzisz roznice?

                • 4 1

              • Interes, chyba polityczno-medialny. to lotnisko nie ma szans na siebie zarobić, nie ma na nie zapotrzebowania o czym nie raz wspominali ludzie znający się na lotnictwie, ale trudno uwierzyć że prezydent wydał gdyńską kase tylko po to aby zabłysnąć?

                • 8 1

              • (1)

                Uparty i nadal nie czyta ze zrozumieniem.Więc jeszcze raz niższe podatki, upusty, bonifikaty, etc. to też pomoc miasta prywatnemu kapitałowi. Dotarło w końcu !

                • 0 2

              • Ale w jakim celu? Po toby Gdyni dopiec?

                No nie, bo wtedy nie byłoby prywatnego inwestora. A że był prywatny inwestor chętny zbudować coś na czy miasto zarobi (choćby w formie zatrudnienia) to tylko idiota by nie skorzystał.

                bo to nie Gdańsk poszedł do inwestora tylko inwestor przyszedł do Gdańska.

                Tak samo można mówić w kontekście centrów handlowych, też prywatna inwestycja z upustami (zwolnienia od podatku od nieruchomości itd.) a jakoś nikt nie uważa, że tego Lidla otworzono na złość i jest on kopiowaniem pomysłów.

                • 2 0

            • porty

              nie funkcjonują dobrze obok siebie. tzn może same sobie jakoś funkcjonują, ale jeśli weźmiesz pod uwagę ich wpływ na lokalną infrastrukturę, to okaże się że Gdynia dopłaca kilka milionów raz na parę lat do portu pod postacią remontów estakady. a mieszkańcy obłuża, pogórza, itd stoją w korka i nadal jarają się jaki to gryzoń za.ebisty

              • 3 0

    • (9)

      ale jesteś wy.....any z butów !!! co Gdańsk to Gdynia ???!!! Wolę z lotniska w Gdyni polecieć i mieć dojazd w 5 minut normalnym połączeniem , niż do z***anego rębiechowa zaginać ponad godzinę, by się na to dostać...

      • 7 49

      • Będzie kolej metropolitalna będzie dojazd lux. (3)

        Nie marudź zniesmaczony śledziu.

        • 43 9

        • d*pa będzie bo znów się inwestycja obsra...

          jak większość dużych inwestycji w tym kraju... każdy chce za dużo kasy do kieszeni i tak to jest :)

          • 2 16

        • Opinia została zablokowana przez moderatora

        • Chcesz mi powiedzieć ty i tobie podobni, że latając swoją małą awionetką

          (bo na duże i średnie samoloty jest dużo za wcześnie na dwa lotniska) mam przyjąć dyktat twój i Rębiechowa i tylko tam lądować / startować ? To ma być konkurencja czy nie ? KE przyczepiła się chyba do tego że lotnisko ma nie być tylko dla awionetek. Jeśli ma być tylko dla awionetek to co ? Rębiechowo nie zarobi ?

          • 3 7

      • jaki problem? Zapłaćcie sobie za to lotnisko sami bo nawet Unia ma wątpliwości i utrzymujcie sobie je sami. Za kukułcze jajo Gdańsk i lotnisko Rębiechowo dziękuje.

        • 35 4

      • no, no, bo samolot lapiesz na wystawiony do gory kciuk..albo zamawiasz polaczenie przez telefon, jak taxi;) litosci...wiesz ja se wole wycieczkowce z Tczewa poplynac i co?

        • 11 0

      • (1)

        Hahaha, następny co "woli" sobie polecieć z lotniska do którego ma bliżej. A skąd pomysł że w ogóle będzie tam interesujące cię połączenie? Lotnisko to nie przystanek że sobie wybierzesz ten który masz bliżej. Piszesz tak jakby nagle wszystkie linie miały zdublować połączenia co jest nierealne, albo jakby miały tam przenieść połączenia co jest jeszcze bardziej nierealne.

        • 12 2

        • DArek jesteś urzędasem z Gdańska i trwonisz czas pracy na wpisy, do roboty

          • 0 2

      • 5 minut ???

        gdzie ty chcesz w 5 minut dojechać ? do centrum lekko licząc 20 min... a z rębiechowa do centrum gdyni 45 min. i to jest ta różnica...

        • 4 0

    • (4)

      przeciez hala sportowa w gdynii byla pierwsza
      gdanski propagandzisto

      • 5 21

      • Gdynia była też pierwsza. (1)

        • 22 1

        • najstarsze miasto w polsce, z licznymi zabytkami

          • 20 1

      • (1)

        To że została ukończona pierwsza nie znaczy że pierwsza była planowana.

        • 10 1

        • planować to można i 20 lat...

          • 1 1

    • (4)

      to po cholerę wybudowaliśmy w Gdańsku terminal kontenerowy skoro był w Gdyni?? Zastanów sie lepiej jak spłacisz kredyt za PGE Arne i tym sie martw.

      • 1 18

      • o PGE słyszał cały świat!

        jeszcze trochę i o lotnisku w Gdyni też:P

        • 14 0

      • (1)

        Terminal kontenerowy to była inwestycja prywatna a nie miejska.

        • 15 0

        • poza tym w Gdańsu terminal jest glębokościowy, a nie

          taka kałuża jak w Gdyni, do której nie mogą największe kontenerowce zawijać. Gdzie tu kopiowanie? Kałuży nie kopiowaliśmy.

          • 12 0

      • chociazby po to zeby mogly oceaniczne kontenerowce zawijac

        bo do gdynskiego plytkiego dziadostwa sie nie zmieszcza

        • 13 0

    • dobrze ze nie skopiujemy ECS-a :-) wyjdzie Wam bokiem (1)

      • 2 7

      • Co racja to racja, ecs to bunkier do wyburzenia. Ale gdynia ma tez swij ecs tj. Swojego misia zwanego infoboxem.

        • 10 1

  • (33)

    Ewentualne przejecie tego lotniska dla Rebiechowa byloby katastrofa finansowa. Bo trzeba byloby dokladac do tego terminalu co musialoby sie przelozyc na wzrost oplat lotniskowych a w konsekwencji wzrost cen biletow i byc moze zmniejszenie ruchu pasazerskiego. Wiec mam nadzieje, ze port lotniczy Trojmiasto kijem przez szmate nie tknie tego pomyslu i zostawi ten stumilionowy przyklad marnotrastwa Szczurkowi i jego ekipie. A to mam nadzieje spowoduje znikniecie tej ekipy z politycznej mapy Gdynii dla dobra wszystkich. Problemem pozostanie nadszarpniety wizerunek miasta oraz przy okazji calej aglomeracji. Zwlaszcza, ze Gdynia i Gdansk to liderzy w pozyskiwaniu srodkow unijnych na rozne projekty, a tu taki babol.
    __________________

    • 217 21

    • nie chciałbym aby Rębiechowo dostało to kukułcze jajo, skoro jest to fanaberia Szczurka, to jest to jego problem

      • 74 3

    • co chłopina zrobi jak Gdansk i reszta nie wezma Kossakowa pod swoje skrzydla, bo niby po co? z punktu widzenia Gdasnka jakakolwiek dzialalnosc na tym lotnisku to konkurencja dla Rebiechowa...
      mysle, ze pan prezydent swoje apele kieruje do niewłaściwych osob, ocena infrastruktura czyli glownie terminal może znaleźć jedyne sensowne zagospodarowanie jako czesc infrastruktury OPENERA...innych sensownych opcji wykorzystania nie widze...niestety

      • 50 3

    • (5)

      Komedia. Szczurek najpierw wypiął się na Gdańsk i Rębiechowo, a teraz szuka tu pomocy.

      • 83 4

      • Typowy Wojciech.

        • 27 2

      • a ja myślę że rębiehowo powinn powaznie rozważyć tą opcję (3)

        jeśli Gdynia i tka będzie dopłacać do interesu a miałby dojśc do durnej wojny na wyniszczenie to tak zjedzie z cenami obsługi że w rebiechowie będą komary lądować - zwłąszcza że i pas na babich jest lepszy i lokalizaja jeśli chodzi o warunki atm. :)

        • 5 31

        • tym bardziej

          z ekonomicznego punktu widzenia nie powinno pozwolić konkurencji zacząć oferować swoich usług, a co dopiero w tym pomagać za własne pieniądze...przecież to sie kłóci z ekonomią...

          • 20 1

        • taaak, te legendarne warunki atmosferyczne, gdzie w Gdansku 2-3 razy do roku odwolaja kilka lotow. Gdynia jest tak lepiej przygotowana, ze po przebdowie beda tam mogly awionetki ladowac. no, no...wielki swiat;) co z tego, ze gdynia zejdzie z cenami. Myslisz, ze jak bilet kosztuje 200 zl, to gdynia moze zejsc np. 60%? czlowieku skad ty sie urwales. Przeciez ceny narzuca linia lotnicza, lotnisko ma niewielki wplyw na oplaty, a i tak musi sie trzymac min kwoty, a nie zanizac wg wlasnego uznania i doplacac.

          • 20 0

        • A skąd pomysł że mniejsze lotnisko w Gdyni może tak zejść z cenami, a w Gdańsku nie? Przecież budżety nie są z gumy. Skąd pomysł że pas w Kosakowie jest lepszy? Jest krótszy i nie ma ILSa. Poza tym lotnisko to nie tylko pas, to także drogi kołowania i płyty postojowe. A jeśli Gdynia by chciała przejąć ruch z Rębiechowa to by musiała wpakować wielokrotnie więcej kasy. Bo lotnisko lotnisku nie jest równe. Przecież tu chodzi o przepustowość. Nawet jeżeli Gdynia tak ostro zejdzie z opłatami jeżeli okaże się że trzeba wpakować następne kilkaset milionów żeby ten ruch mógł tam funkcjonować?

          • 28 0

    • (3)

      gdynia = przerost treści nad formą

      • 42 7

      • Raczej przerost ambicji nad możliwościami (1)

        • 39 2

        • Przerost ambicji nad zdrowym rozsądkiem

          • 25 0

      • Wolne miasto gdańsk, szybkie miasto gdynia

        Jak w tytule

        • 0 1

    • Nie widze przeszkod. (19)

      Przykładowo, London Gatwick i Luton wspolpracuja ze soba zarowno jesli chodzi o przesiadki a rowniez o polaczenia. Nie brudza sobie nawzajem. Oczywiscie, że Londyn jest wieksza aglomeracja niz nasze trojmiasto, ale jakby sie postarac to 2 lotniska dla 3miasta moga spowodowac rozwoj naszego pieknego rejonu.
      Nie badzmy juz tacy negatywnie nastawieni w stosunku do Gdyni.

      • 7 44

      • (7)

        2,9 mln. w Rębiechowie w 2012 roku, w tym będzie niewiele ponad 3 mln. - obecna przepustowość Rębiechowa wynosi 5 mln a istnieje dalsza możliwość rozbudowy. Po co komu ten szczurkowy prezent? Rębiechowo poniesie duże koszty żeby tego potworka utrzymywać a na tym stracimy my wszyscy.

        • 35 3

        • buhehe (1)

          jakiej rozbudowy? Gdzie? :)
          Chybaze wielopoziomowe zrobią :D

          • 2 21

          • A takiej rozbudowy że dziś ogłoszono przetarg:

            airport.gdansk.pl/bip/auctions/auct_530_przetarg-pisemny.html

            Przecież od dawna było wiadomo że T2 będzie rozbudowany ponieważ nie został zbudowany w pierwotnie planowanym rozmiarze

            • 22 1

        • nie stracimy, bo budyn to nie samobojca i nie strzeli sobie w stope lotniskiem gdynskim znajac zdanie KE i mieszkancow gdanska i sopotu

          • 20 0

        • Gdzie tu sens, gdzie logika? (3)

          Skoro przepustowość wynosi 5mln, a obecna przepustowość to 3mln i nie zapowiada się na więcej, to po co rozbudowywany jest terminal skoro nawet teraz nie jest wykorzystywany w 100% ?

          • 0 14

          • bo trzeba myśleć przyszłościowo (1)

            nie dalej jak 3-4 lata temu ruch w Rębiechowie to było około 2mln pasażerów i to na starym terminalu.

            • 6 0

            • Nie chodzi o samą przepustowość a o organizację ruchu

              • 6 0

          • Nie chodzi o samą przepustowość, ale o organizację ruchu. To nawet nie jest rozbudowa w sensie dosłownym, tylko dobudowanie brakującej części T2, która była planowana i nie została zrealizowana ze względów własnościowych.

            Teraz jak lądujesz to musisz iść do T1 po bagaż, bo w T2 nie ma hali przylotów. Obecna organizacja nie pozwala na przesiadkę pozostając w strefie bezpieczeństwa. Jeżeli ktoś przylatuje do GDN i ma dalszy lot to musi ponownie przechodzić kontrolę bezpieczeństwa

            • 5 0

      • (2)

        W Polsce na dwa lotniska stać tylko Aglomerację Warszawską i to tylko dlatego, że ma "ruch stołeczny". Jedno lotnisko w Trójmieście spowoduje, że będziemy konkurencyjni dla Poznania, Kaliningradu czy Wilna. Jak będą dwa lotniska to spadniemy do jednej ligi z Bydgoszczą, Lublinem czy Zieloną Górą.

        • 29 3

        • Dwa lotniska ma jeszcze podobno Rzeszów.

          • 0 7

        • jaka konkurencja dla kaliningradu? przeciez oni juz lataja z gdanska, bo jest wiecej polaczen, lepsza oferta turystyczna. A wawke moze i stac na dwa lotniska, ale pasazerowie nie chca wracac do modlina, bo jest zle skomunikowane. Wola latac z wawki, bo latwo dojechac, wszystkie linie pod nosem. sprobuj sie dostac pociagiem z NDM do WAW i przesiasc sie na inny pociag. PAsazerowie wiec zaglosowali, kupujac bilety. Zreszta Ryan odnotowal wzrost sprzedazy, wlasnie przez wyloty z Chopina i obecnie jest najlepsza linia na polskim niebie, wyprzedzajac o kilka tysiecy pax nasz locik.

          • 16 0

      • No ale Pawełku, gdzie Trojmiasto,a gdzie Londyn

        Akurat Gatwick i Luton leżą po przeciwnych stronach piętnastomilionoweja aglomeracji,której główne lotnisko przerzuca tyluż pasażerów rocznie przy obłożeniu 98%. Nijak tego nie porównywać! PS. Bezpośredni autokar zatłoczoną obwodnicą to jeszcze nie "współpraca"

        • 15 3

      • kiedyś

        większość miast europejskich miało po dwa- trzy lotniska, niektóre więcej(np. Berlin- pięć). i po ciężkich stratach lotniska te były zamykane, bo były nieopłacalne- dobre zarządzanie i infrastruktura pozwalają na przepustowość, która się kiedyś nikomu nie śniła na pojedynczym pasie startowym.

        • 15 1

      • (5)

        Ale takie Luton, podrzędne lotnisko dla Londynu robi tyle paxów co Okęcie. Tam jest co dzielić, tam jest ruch low-cost i ruch tradycyjny, a u nas poza Wawą tylko low-cost. Zupełnie nie ta skala

        • 11 0

        • (2)

          porownujmy dalej kilkunastomilionowa metropolie typu londyn z hubem do trojmaista z ok. 700 tys luda;) no bez przesady. Czy tylko ja widze absurd tej sytuacji?:)

          • 14 1

          • (1)

            no nie tylko, przecież o tym napisałem. Poza tym tamte lotniska są bardziej od siebie oddalone niż EPGD i EPOK

            • 8 0

            • Dlatego też powyzsza wypowiedzią ci przytaknelam:-) niektórzy chyba w ogóle nie wiedza jak to działa, .myslac, ze samolot to skm. Ale spoko, nie moja kasa, mogę się założyć o każde pieniądze, ze lotnisko to bedzie niewypał, linie nie rzuca się na Kosakowo, bo nie ma systemów, infrastruktury, dobrego dojazdu, zaplecza. , przyjemnością za kilka lat napisze "a nie mówiłam"?

              • 5 0

        • U nas tylko low cost? (1)

          Masz na myśli LOT, LH czy SAS?

          • 1 3

          • Spójrzmy na skalę. Wizz w 2012 roku zrobił u nas ponad 1,1 mln paxów, Ryan ponad 0,4 mln, a Lufa niecałe 0,2 mln. Z tradycyjnych przewoźników największy był LOT który zrobił 0,36 mln, ale z LOTem nie wiadomo jak będzie.

            A SAS od tanich linii to już się niewiele różni.

            Fakty są takie, że na regionalnych lotniskach w Polsce ruch tradycyjny to drzazgi

            • 6 0

    • przeicez oni sie spotkaja, gdansk pozna plany, a i tak nie wezmie lotniska pod skrzydla. Wiesz nasz budyn musi zagrac, ze nimy gotowy do pomocy, ale on nie jest samobojca. Juz dosyc sobie nabruzdzil w miescie i teraz znajac opinie mieszkancow o lotnisku mialby jeszcze sobie w stope strzelac? Nie wierze. Juz mowia, ze nie interesuje ich krotkoterminowa opieka, ze nie moga stracic. A szczur nie pozwoli na to, zeby gdansk w dalszej perspektywie zarabial i sie "opiekowal" kosakowem. Budyn jaki jest taki jest, ale nie jest w ciemie bity i nie wierze, ze pozwoli sobie na to, zeby wybulic kase na 6 lat, a pozniej oddac pieknie wypieczony torcik gdyni. Bedzie wiec zagrywka polityczna, pogadamy, wysluchamy, no ale sie nie dogadamy. I na to licze, bo przeciez trzeba byc niespelna rozumu, zeby inwestowac w gdynskie lotnisko.

      • 22 2

  • Super, uruchomią połączenie Babie Doły - Matarnia (8)

    i samolotem będziemy latać po kubły na śmieci do IKEi.

    Promocje,Last mynyt i dodatki

    • 254 13

    • (3)

      No jo, kaszubie. My se do was przelecimy na Openera. Macie coś jeszcze w swoim śledziowym menu wartego uwagi?

      • 17 13

      • nie zgadzam się z opinią

        nie zgadzam się z opinią

        • 2 6

      • Ej królu podwórkowy z okolicy ul.Łąkowej. (1)

        O ile mnie pamięć nie myli to wy ochrzciliście się stolicą kaszebe !

        • 1 5

        • myli cię myli, to budyń, a nie mieszkańcy Gdańska oni byli przeciw

          chodziło o posadę dla kaszuba

          • 1 2

    • bardzo dobre (1)

      świetny komentarz! gratuluje:)

      • 10 0

      • Dziękuję :)
        Po prostu nerwy mi puściły.

        • 4 0

    • Na kolana śledziki (1)

      Proście nas o to abyśmy Was przyjęli pod nasze skrzydła.

      • 7 6

      • a ten to pewnie spocony gołąb z filmu Szeregowiec Dolot

        • 0 4

  • Hahahaha Lamy!!! (20)

    My nie mieliśmy żadnych problemów z lotniskiem w Rębiechowie. A wy? Wasze pseudo-lotnisko wciąż nie jest ukończone i ciągle problemy na was zsyła!!!

    • 69 79

    • z czego się śmiać, mieszkam w gdansku i mam...

      ....znajomych w Gdyni, sami stwierdzili, że będzie lipa z lotniskiem, ktoś wyżej napisał-- " Ewentualne przejecie tego lotniska dla Rębiechowa byłoby katastrofa finansowa. Bo trzeba byłoby dokładać do tego terminalu "---
      jakoś średnio mi się podoba dokładanie do czyiś Ambicji, nam wystarczy już ECS !!

      • 41 1

    • radocha (6)

      Co za radość że można w końcu dopiec tej znienawidzonej Gdyni, ale fajnie że można w końcu po niej "pojechać" cały gdańsk tylko czeka na podknięcia , banda frustratów...

      • 13 24

      • Banda frustratów to cb spłodziła. (5)

        A nazwę mojego miasta pisz z dużej litery, bo to nazwa własna. Polskiego nie uczyli co?

        • 16 4

        • Idź ochłoń prosty człowieku :)

          Wypowiedź typowego gdańskiego buraka (do normalnych gdańszczan nic nie mam). Posapać, postękać jak zwykle gdzieś tam liznąć temat ale w gruncie rzeczy nie napisać nic konkretnego :)
          Jak już się napisałeś to dygaj pracować społecznie przy budowie ECS bo ja nie chcę dokładać do tego interesu - a robimy to wszyscy, nie tylko gdańszczanie :)

          • 7 12

        • to pisz od razu:

          Danzig.

          • 7 3

        • polskim patriotą jesteś ? Chyba nie, skoro do największej polskiej

          inwestycji 20-lecia międzywojennego kipiesz z nienawiścią ? Wysuń postulat, skoro Gdańsk wrócił do Polski do Gdynię można zaorać.

          • 5 2

        • Wolne Niemieckie MIasto Gdańsk

          • 5 7

        • zero szacunku

          • 5 0

    • Dobrze tak Szczur-kowi.. (9)

      Jak chciał tak ma.. Nawarzył tego piwa i musi sie teraz go napić... Ale to jest z 2 strony cwaniak.. przez 6 lat chce podrzucić ten trpoblem do Rębiechowa, kotre bd ponosiło dodatkowe (niepotrzebne) koszty, a potem jak by niegy nic Gdynia spowtorem przejmie stri i bd dalej inwestowac kase.. ale tym razem już bez probkemów z unią..

      powiem jedno...

      • 25 4

      • Dokładnie!

        • 8 0

      • Podoba mi się to... (6)

        w Gdański więcej się zamyka niż otwiera, w Gdyni odwrotnie... kto najwięcej płacze? :D

        • 4 15

        • (4)

          zwlaszcza na swietojanskiej, 15 lat temu handlowa ulica z lokalami niemozliwymi do wynajecia, teraz marne knajpy, jakies sklepiki i ty mowisz, ze sie u was dzieje? wy nawet nie macie co turystom zaoferowac, ile mozesz czasu na skwerze chodzic, zabytki macie?:) zwykla sledziownia, nawet na waszym wielkim lotnisku awionetki beda tylko przyjmowac, a was sie Cathay Pacific marzy i emirates...litosci.

          • 12 2

          • (3)

            Co tam na PGR Arina?

            • 0 9

            • (2)

              a super, dziękujemy, niedługo gramy z barca. A co tam u was na stadionie areczki? Jakaś wejherowia zagra czy inna 8 liga?

              • 9 0

              • z barcą zadyszki dziady lechijskie dostaną (1)

                • 2 4

              • Która polska drużyna by nie dostała zadyszki grając z Barcą?

                • 3 0

        • A gdzie tu otwarcie i zamknięcie? Szczurkowi zaczęło się palić pod nogami to teraz udaje wielkiego przyjaciela Gdańska

          • 8 0

      • Ty , od walenia .

        Napisz swój tekst ponownie , lecz w języku polskim , a nie dziwną grypserą .

        • 2 1

    • Rebiechowo bez problemów- wolne żarty (1)

      Mgły, mgły, mgły, super miejsce- w na Babich Dołach ani śladu- a i podejście bezpieczniejsze- z wody- pas lepiej nachylony, w końcu Niemcy budowali, a oni jakoś potrafią:)

      • 0 12

      • No, no u nas takie mgły, ze z roku na rok bijemy rekord w odprawie pasażerów. Kurcze, tak się nie da żyć!

        • 6 0

  • Kosakowo (2)

    żadnego listu nie było, ale teraz widać kto tak naprawdę ma kompleksy

    • 30 34

    • Na wyborczej są nawet cytaty z tego "nieistniejącego" pisma.

      • 23 3

    • no, no nie bylo, a termin ustalono, rzecznik gdanska sie wypowiada, w sopocie tez jakies glosy na nie dochodza..czary...wg was tak wlasnie wyglada tromiasto, tylko gdynia, zamkne oczy reszta nie istnieje

      • 12 1

  • (7)

    Już mam dosyć nagonki na Gdynię; A to się InfoBox nie podoba, a to znowu Opener ma darmowe dowozy uczestników ciągle coś nie tak ; Az strach zaglądać na stronę trójmiasto.pl bo zieje nienawiścią do Gdyni

    • 86 133

    • Ale kto robi nagonkę? Komisja Europejska? (3)

      Komisja uznała, że Gdynia fałszując dokumenty na temat swojej inwestycji i lotniska w Rębiechowie złamała prawo i nie ma powodów, by pozwolić jej władzom marnotrawić publiczne pieniądze na nieracjonalny projekt. Informacja od Komisji Europejskiej sprzed kilku dni trafiła do wszystkich polskich mediów, więc wszystkie trójmiejskie media tę informację podały.

      Wojtek Szczurek wie, że KE ma rację, więc ratując się przed spektakularną klęską swojego niemądrego projektu poprosił o pomoc. Wszystkie media to opisały, bo taka jest ich rola.

      Nie wiem też czemu uważasz, że artykuł o darmowych dowozach uczestników na Openera jest szczcuciem na Gdynię, skoro to modelowy przykład idealnego rozwiązania, które istnieje właśnie w GDYNI, a nie w jakimś innym mieście.

      Pozdrawiam i życzę więcej spokoju w ocenie sytuacji

      • 51 11

      • kłamstwo (2)

        Komisja póki co nic nie UZNAŁA. Wypowiedział się tylko jeden gość własnym zdaniem. To wszystko.

        • 9 26

        • w dodatku nie było mowy o fałszowaniu hehe (1)

          • 6 1

          • a co ma piernik do wiatraka. Pisze o faktach. Temat będzie dopiero rozpatrzony.

            • 3 1

    • A przepraszam co to za argument? Łatwo jakieś konkretne zarzuty odeprzeć przez "mam tego dosyć", tylko że to nie jest odparcie zarzutów. Jak się robi głupoty to się można spodziewać krytyki. To nie jest nagonka na Gdynię tylko bardzo konkretna krytyka konkretnych posunięć

      • 14 6

    • a moze po prostu opisują realną sytuację

      Tyle milionów PR Szczurka wydał na karmie was bajkami ze teraz ciężko otworzyć oczy. Trzeba sie ocknać, wiem ze ciężko przestawić mózg na logiczne myslenie i łatwiej wmawiać sobie ze wszyscy chcą cię obsmarować.
      Taki syndrom Radia Maryja, tam tez tworzy sie wroga aby trzymać ciemny lud w garsci

      • 9 3

    • A jak wladze miasta na 90-lecie Gdyni

      postawia na Kaczych Bukach 40- metrowy wigwam z sukna utkanego przez najslynniejszego tkacza na swiecie Mongolczyka Uzuly Abede zyjacego w Toronto i nazwa to Domem Budowniczego Portu - To tez bedziesz pewnie szczesliwy?

      • 7 1

  • moja opinia (3)

    Tutaj liczą się wyłącznie "public relations" ekipy Szczurka.
    Reszta nie ma znaczenia

    • 87 19

    • może Karnowski to przejmie? (2)

      gdzie dwóch się bije, tam trzeci korzysta..

      • 5 1

      • ja bym całe 3miasto Budyniowi oddał (1)

        tylko czy stać nas na taką zarąbiaszczą koronę żeby było widać kto jest królem tego grodu? ;)

        a tak poważnie, z wszystkich prezydentów 3miasta Szczurek jest najlepszy... a dzięki braku przynależności do POPiSów i innych partii centralnych gdynia moze rozwijać się swoim tempem (chociaż często jej się to utrudnia) :)

        Swoją dorogą po co jest stanowisko prezydenta sopotu? Powienien być radnym Gdańskiej dzielnicy rozrywkowej Sopot i tyle... oszczedności jak się patrzy, a rola ta sama bo tak głęboko weszli w budyniowy tyłek :P

        • 2 10

        • porownaj zarzadzanie wioski do miasta...malym latwiej zarzadzac, mniej kasy trzeba rozdysponowac, o mniej sie bic, jedyne co czytam to to, ze gdynianie sie podniecaja, ze maja nowe drogi, sektor it i imprezy:) jakby drogami czlowiek zyl. Uczycie sie u nas, pracujecie u nas, wiekszosc ludzi z mojej pracy meiszka w Gdyni i okolicch, a pracuje w Gdansku. Ani handel sie u was nie rozwija, swietojanska pada, knajpy marne, na imprezy sie do was nie jezdzi, nie liczac np. openera, a sie jaracie jakbyscie w barcelonie mieszkali:)

          • 15 1

  • innymi słowy (5)

    niech wszyscy zapłacą za lotnisko w Gdyni, a gdy już wyjdzie na prostą, wróci pod zarząd m. Gdynia:)))

    • 127 13

    • pij fante

      chyba ci koza zdechła...

      • 5 16

    • ok... (3)

      tylko dlaczego nikt nie pytał o to przy budowie ECSu albo PGE Areny? Tam tez wszyscy dopłacili i co z tego mamy? stolec :)

      • 7 14

      • ale czy Budyn pisze po cichu blagalne listy do Szczurka o pomoc ?

        PGE, czy Ergo jakie by nie byly, ale zostaly zbudowane, sfinansowane i dzialaja. Nikt nie robil kreatywnej ksiegowosci byle to postawic. Taka "drobna" roznica.

        • 23 1

      • władze samorządowe,a tym bardziej Gdyni niedokładały do stadionu i ECSu (1)

        skończ plesc bzdury

        • 11 0

        • Ale centralne już tak ;)

          • 1 0

  • W ramach sojuszu proponuję wybudować 30km pas startowy - od Rębiechowa do Kosakowa (1)

    Będa mogły na nim lądowac największe samoloty a nawet panamaxy (o ile się wzniosą w niebo)

    • 103 5

    • ........a jeszcze niech zachaczą o Sopot

      pewnie też będą chcieli mieć lotnisko")

      • 19 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane