• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Lotnisko w Gdyni: budowa terminala przerwana

Patryk Szczerba
10 czerwca 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Budowa obiektu, który będzie sercem lotniska Gdynia-Kosakowo przeciągała się. Ostatnie prace wykończeniowe w terminalu wykona już nowa firma. Budowa obiektu, który będzie sercem lotniska Gdynia-Kosakowo przeciągała się. Ostatnie prace wykończeniowe w terminalu wykona już nowa firma.

Firma Sport Halls nie wybuduje do końca terminala na lotnisku w Gdyni Kosakowie zobacz na mapie Gdyni. Umowa pomiędzy zarządem portu lotniczego i spółką została zerwana. Obydwie strony przerzucają na siebie winę za zastopowanie prac, sprawa skończy się prawdopodobnie w sądzie, tymczasem miasto zapewnia, że inwestycja nie jest zagrożona.



Wierzysz, że lotnisko w Gdyni przyjmie pierwsze cywilne samoloty do końca tego roku?

Terminal General Aviation, czyli parterowy obiekt o powierzchni zabudowy 3,9 tys. m kw. i kubaturze 21,3 tys. metrów sześc., zaprojektowany przez warszawskie biuro ATI, miał powstać w ciągu siedmiu miesięcy. Jego koszt to blisko 21 mln zł. Budowa rozpoczęła się na początku 2012 roku. Po jej zakończeniu i instalacji odpowiednich systemów lotnisko miało przyjmować pierwsze samoloty.

Mijały miesiące, a końca prac nie było widać. Jeszcze w lipcu 2012 roku władze Gdyni przekonywały, że zakończenie budowy to kwestia kilkunastu tygodni. Kolejnym terminem był trzeci kwartał. Gdy w ostatnich dniach i ten okazał się zagrożony, wydarzenia potoczyły się błyskawicznie. Prace na lotnisku stanęły.

- Postanowiliśmy zerwać umowę z wykonawcą, który nie dotrzymywał terminów. W ciągu kilku najbliższych tygodni powinna zostać wyłoniona nowa firma, która dokończy budowę. Pozostałe prace wykonywane są zgodnie z harmonogramem - opowiada Piotr Szpajer, kierownik ds. marketingu lotniska w Gdyni.

Z takimi argumentami nie zgadzają się przedstawiciele firmy Sport Halls. Choć przyznają, że prace się przeciągały, obwiniają za taką sytuację projektanta i zarząd portu lotniczego. Współpraca miała nie układać się dobrze od dłuższego czasu.

- Kontakt od dwóch miesięcy był utrudniony. Wielokrotnie występowaliśmy z wnioskami związanymi z brakami w dokumentacji projektowej. Była ona niekompletna od samego początku. Bezskutecznie. Przyjęliśmy to zlecenie, licząc, że dzięki współpracy z inwestorem uda się uszczegółowić projekt, co okazało się niemożliwe. Co więcej, wszczętych zostało około 30 protokołów konieczności wykonania robót dodatkowych. Nie wszystkie zostały podpisane. Nie mieliśmy wyjścia, musieliśmy zerwać umowę - wyjaśnia Krzysztof Łuksza, prezes firmy Sport Halls z Wrocławia.

80 proc. kosztów prac z całej kwoty zostało zapłaconych. Teraz firma czeka na przelanie pieniędzy za prace kwietniowe, których wartość została wyceniona na ponad 800 tys zł. Faktura została wystawiona. Jeśli suma trafi na konto firmy, odpowiednie kwoty mają zostać automatycznie przelane na rachunki podwykonawców. Podobnie ma być z resztą pieniędzy.

Kwestią sporną jest data wypowiedzenia umowy. Firma twierdzi, że wnioskowała o to pierwsza, jeszcze w maju. Miasto przedstawia sytuację inaczej. Spółka miała nie odbierać faksów informujących o wypowiedzeniu umowy, uchylać się od kontaktu. Jej pracownicy tymczasem twierdzą, że pismo z wnioskiem trafiło na biurko prezesa dopiero 3 czerwca.

- Mamy do czynienia z typowym piekłem inwestycyjnym i próbą wymigania się firmy od odpowiedzialności. Wszystko wskazuje na to, że pojawimy się w sądzie, by udowodnić swoje racje. Wykonawca nie podołał zadaniu. Inne budynki, jak chociażby obiekt straży pożarnej, zostały oddane do użytku bez problemu. W przypadku terminala nie mogliśmy czekać, zwłaszcza że wielokrotnie ustępowaliśmy wcześniej - zaznacza Bogusław Stasiak, wiceprezydent Gdyni.

Teraz port lotniczy będzie wyłaniał nowego wykonawcę. Procedura wyboru ma potrwać kilka tygodni. Do piątku na lotnisku trwa wspólna inwentaryzacja pracowników lotniska i firmy, która da odpowiedź na to, ile trzeba będzie jeszcze zapłacić wykonawcy za prace.

- Na szczęście 90 proc. prac jest już wykonanych, w związku z tym oddanie terminala do użytku nie powinno zostać opóźnione. Chcemy dotrzymać przyjętego terminu i to jest teraz najważniejsze - dodaje Stasiak.

W trakcie realizacji, oprócz terminala, znajduje się m.in. budowa bazy paliw, budowa systemu świetlnych pomocy nawigacyjnych. Trwa też wyposażanie lotniska w systemy i urządzenia. Całkowity koszt przystosowania wojskowego lotniska do ruchu cywilnego wraz z okoliczną infrastrukturą to ok. 100 mln zł.

Opinie (381) 5 zablokowanych

  • ciekawe czy powiedzą o tym w infoboksie :) (18)

    hahaha

    • 247 21

    • tam tylko gloryfikują gryzonia (7)

      • 40 5

      • (6)

        Dopiero co został wybrany najlepszym Prezydentem Miasta w Polsce... więc chyba jest kogo gloryfikować.

        • 8 40

        • Bzdura, ranking otwiera Dutkiewicz (1)

          • 22 5

          • O którym rankingu mowa?

            • 2 2

        • (3)

          To tak jak ranking najpiękniejszych ludzi świata, jak patrzysz to nie wiadomo czy się śmiać czy płakać.

          Co niby by miało świadczyć o tym że Szczurek jest najlepszy? Kasa wywalona w zbędne lotnisko?

          • 44 5

          • Dla Ciebie może i zbędne, ale dla innych może być potrzebne. (2)

            Spadaj trollu, bo nudny jesteś z tym wymądrzaniem się na każdy temat. Zwłaszcza, że nic mądrego nie masz do powiedzenia. Ale kaska za każdy post leci.

            • 5 33

            • (1)

              Zbędne dla aglomeracji bo jedno już jest. Czego w tym nie rozumiesz?

              • 28 5

              • a Chicago ile ma lotnisk?

                trójmiasto nie może być gorsze !

                • 15 0

    • W infoboksie tylko o botoksie

      Pozdrawiam

      • 23 3

    • Może powiedzą kto wysyła wypowiedzenia faksem a nie pocztą za zwrotnym poświadczeniem odbioru. Pięknie umowy spisywane

      • 19 1

    • Ktoś mi wytłumaczy po co Gdyni lotnisko ? (4)

      Nie kumam. Z Rębiechowa do Gdyni dojedziesz w 30 - 40 min - obwodnicą. Z Babich Dołów do centrum miasta jakieś 20 - 25. Warto wywalać tyle kasy ?

      • 49 6

      • (2)

        Pewnie ze nie warto. Nie ukrywajmy, to lotnisko powstaje tylko dlatego że istniejące ma "Gdańsk" w nazwie. Rodzi się pytanie czy gdyby nie było Gdańska, Gdyni i Sopotu, tylko jedno duże miasto o jakiejś tam nazwie, to drugie lotnisko też by powstawało?

        To lotnisko jest po to aby Szczurek mógł powiedzieć "my też mamy swoje".

        • 53 6

        • To dla Rysia

          Aby Wojtuś mógł przy drinku klepnąć Rysia w plecy i rzec:
          - Rysiu od jutra lądujesz w Gdyni
          A Rysiu na to:
          - Dzięki Wojuś

          • 24 3

        • Nie tylko w nazwie

          ale i we wlasnosci. Zaraz pewnie sie zaczna komentarze ze to bardzie wasze, ze gdy odwrocisz litery to da sie ulozyc gdynia ze gdyby nie sledziowo to by morza nie bylo...

          • 6 3

      • To lotnisko potrzebne jest Gdyni jak świni siodło.

        Kolejny przejaw megalomani(vide.infobox) władz Gdyni i jej prezydenta.

        • 19 4

    • w infobudzie

      powinna być specjalna - główna sala z listą inwestycji, które które władza spartaczyła. LISTA BYŁABY BARDZO DŁUGA.

      • 22 2

    • zalało? Czy Gdańsk na złość wylał budyń na płytę lotniska?

      • 6 5

    • wieśniaku z wejcherowa to polub bo ze sledziowa nigdzie nie polecisz

      • 3 4

  • Co na to prof. prezydent Szczurek w końcu to jego priorytetowa ,najważniejsza inwestycja (33)

    oczywiście obok infoboxu ,jestem z Wejherowa i chce latać z Gdyni po calej Europie,z Gdańska nie polece bo nie lubie tego miasta

    • 94 163

    • Wstyd i hańba ,takie marnotrawienie publicznych pieiędzy na jakieś fanaberie (9)

      a tymczasem,Gdynia upada ,bezrobocie,marazm i brak inwestycji niszczą to miasto

      • 64 19

      • ciebie juz zniszczyło widze.. (1)

        ..

        • 9 28

        • szczurek, nie odpisuj...

          • 26 4

      • gul ci skacze (4)

        Że Gdynia doskonale sobie radzi nawet bez pomocy rudego. Ten popapraniec wyprzedał resztę naszego kraju, pomaga budyniowi w chorej rywalizacji z sąsiadującym miastem, a ty się podniecasz, że premier faworyzuje kolesi. A tak na margimesie na konkurencji zyskują konsumenci, więc nie marudź , bo za jakiś czas może sam polecisz z Gdyni bo zwyczajnie będzie taniej

        • 15 41

        • (2)

          A co to znaczy doskonale sobie radzi? Topienie kasy w inwestycyjnym dublu ma o tym świadczyć?

          I co znaczy że "rudy" wyprzedał resztę naszego kraju? Masz na myśli prywatyzację? Dziwne, że w kraju który przez 45 lat przekonywał się o "efektywności" państwowej własności jeszcze się nie pogodził z własnością prywatną.

          I kto tu z kim rywalizuje? Gdańsk z Sopotem zawsze potrafił się dogadać, natomiast Gdynia woli działać w pojedynkę.

          Odnośnie konkurencji w kontekście lotnisk to pamiętaj że klientami lotniska nie są pasażerowie tylko linie lotnicze.

          Nie zdajesz sobie sprawy z kilku rzeczy:

          Po pierwsze, na lotniskach wyraźnie działa efekt skali, tzn im większe lotnisko tym niższy może być koszt jednostkowy obsługi pasażera. Dlatego np w Berlinie budują jedno wielkie lotnisko i planują zamknąć mniejsze.

          Po drugie, w tym kraju przy przewadze przewoźników niskokosztowych aby port wychodził na zero musi obsługiwać około miliona pasażerów rocznie.

          Po trzecie, często jest tak że samorządy płacą przewoźnikom aby zechcieli latać z danego lotniska, oficjalnie płacąc im za "promocję".

          Więc dlaczego Kosakowo by miało być tańsze od Rębiechowo, skoro Rębiechowo jest teraz jednym z najtańszych lotnisk w Polsce? Oczywiście może zjechać z opłatami lotniskowymi, ale to będzie się wiązało z dopłatami do lotniska za co realnie zapłacą sami gdynianie, którzy już wcześniej zapłacili za budowę praktycznie od podstaw tego lotniska.

          Więc jaki z tego realny zysk nawet jeżeli jakiś bilet będzie 10zł tańszy?

          Konkurencja między lotniskami tak blisko położonymi sprowadzać się może do licytacji na dopłaty dla przewoźników, a to przecież idzie z naszej kieszeni.

          Więc może się dobrze zastanów komu to lotnisko ma służyć?

          • 42 5

          • o toć to chyba sam Bąk pisał ;)

            • 3 10

          • taka sytuacja miała miejsce chociażby w Hiszpani i skończyło się na tym że połowa lotnisk musiała albo ograniczyć mocno loty albo po prostu zamknąć działalność. w jednym i w drugim przypadku efekt jest taki że się po prostu nie opłaca budować lotnisk co pies szczeknie, bo to są publiczne inwestycje, którym ciężko jest wyjść na prostą w obecnej sytuacji

            • 19 0

        • hahahaha

          skorzystac to moga moje dzieci beda mialy gdzie puszczac latawce.

          • 8 0

      • Jeśli lotnisko w Kosakowie chociaż w 5-10% przyczyni się do obniżenia cen biletów (1)

        to może warto było.

        • 0 10

        • z jakiego powodu by mialy byc tansze bilety? dwa komunikacyjne lotniska obok siebie to pretekst dla linii lotniczysz aby wyciagac kase od samorzadow. poza tym zapominasz ze lotnisko nie powstaje za darmo. i jego utrzymanie tez nie bedzie darmowe.

          • 9 0

    • I to jest powód (1)

      dlaczego potrzebujemy drugiego lotniska w aglomeracji. Teraz czekamy aż ktoś przestanie lubić jednocześnie Gdańsk i Kosakowo wtedy będzie szansa na trzeci aerodrom.

      • 64 1

      • tylko że jak wszystkie będą budowane w takim tempie

        to jest szansa że trzecie powstanie na koniec tego stulecia

        • 11 0

    • Lubię Wejherowo bo ... (1)

      ... koleś z Wejherowa ma płaszcz włożony w spodnie ;)

      • 80 2

      • Popieram opinię ;)

        • 24 2

    • (5)

      Wiem, że to prowokacja ale sporo ludzi myśli podobnie. Tylko że lotnisko to jedno a połączenia to drugie. To że w Gdyni odpalą za jakiś czas lotnisko nie będzie znaczyło że będą tam nowe ani obecnie istniejące połączenia

      • 33 0

      • (4)

        Dokładnie. To linie lotnicze zdecydują. Będzie jak Modlin, gdzie latały tylko ryany i wizzy. Czas pokaże czy szczurek miał racje. Ja obstawiam, ze słabo się skończy i dużego ruchu nie bedziem

        • 29 1

        • (3)

          Ryany i Wizzy to główni przewoźnicy na wszystkich regionalnych lotniskach w Polsce. Tylko pytanie co by miało spowodować, że z GDN przesiądą się do Kosakowa

          • 27 0

          • taniej? (2)

            • 2 3

            • Tak jak wcześniej pisałem, im większe lotnisko tym może mieć niższy koszt obsługi pasażera. Więc jakie są szanse na to, że małe lotnisko 20 km od jednego z największych i najtańszych w kraju przebije je ceną i w dodatku będzie na tyle dużo zarabiać aby w realnej perspektywie czasowej zwrócił się koszt jego budowy?

              To tak jakbyś wybudował restaurację po to aby mieć tańszy obiad

              • 9 0

            • Czyli rozumiem od otwarcia w Gdyni mamy nowy podatek dla mieszkańców, lotniskowe?

              Tak by było na nim dla przewoźników taniej niż w Gdańsku.

              Ile rocznie? stówka? dwie? od mieszkańca.

              • 2 0

    • Wejherowo Smiechowo Naj Naj (1)

      Malo kto z Wejherowa lubi 1000 letnie miasta jak Gdansk czy Krakow. Ja lubie Wejherowo chociaz jestem z Gdanska... :)

      • 19 4

      • pewnikiem z Grudziądza albo innej Ostródy jesteś. Prawdziwi z Gdańska nie lubią Wejherowa,przecież.

        • 0 0

    • do Bydgoszczy bede jezdził latać, a w Gdańsku nie wsiąde....... (1)

      buhahaha o to uboczny produkt szczurzego PRu.

      Powinni za to żadać odszkodowań od UM Gdynia- "Trwałe uszkodzenie mózgu na wskutek wmawiania ludziom nieprawdziwych rzeczy"

      Gdańskofobia - choroba powstała w UM Gdynia na wskutek niedorzecznego kompleksu małego ptaszka u szefa UM Gdynia

      • 50 3

      • Dokładnie tak jak piszesz. Kompleksy przeszkadzają współpracy, a na tym traci z kolei każdy mieszkaniec Trójmiasta. Dubluje się inwestycję aby nie być gorszym, tak jakby brak lotniska z nazwą swojego miasta oznaczał że miasto jest gorsze. Bzdura. Lotniska oddziałują na cały obszar, tak więc Gdynia ma już lotnisko, podobnie jak Sopot, jak Gdańsk czy Wejherowo.

        Co to drugie lotnisko ma wnieść? To przecież tak jakby wybudować za ciężką kasę drugi dworzec kolejowy 500 metrów od istniejącego i spodziewać się dzięki temu jakiegoś ułatwienia dla pasażerów

        • 40 0

    • 90% gotowe, baranie!

      co sie miotasz? Słonce świeci, idź na plaże.

      • 6 17

    • Sopt

      Ty wiesz dlaczego nie chcesz latac z Gdańska, bo takie buraki jak ty muszą miec paszpart żeby wpuścić takiego buca do królewskiego miasta - Hamie

      • 8 4

    • Śmiech (3)

      To trochę sobie poczekasz kolego bo lotnisko w Gdyni jeszcze długo długo nie będzie wykonywało samolotów rejsowych tylko prywatne i Cargo. Jak jesteś taki obrażalski to kup sobie bilet na pociąg a nie wypisujesz bzdury jak dziecko

      • 9 0

      • (2)

        Cargo zdaje się to tez od kodu C w górę. Nikt Cessnami nie wysyła towaru

        • 5 1

        • Ale Saab 340 to jeszcze chyba nie kod C. (1)

          Rozpiętość skrzydeł nieco ponad 21 metrów. Kod C zaczyna sie od 24 metrów.Sprint air ma takie Cargo min.

          • 0 0

          • Zgadza się, Saab 340 to kod B, a Sprint Air ma 7 takich samolotów w wersji towarowej. Oczywiście, jak się uprzesz to możesz rozwozić towar nawet seicento, jednak nie zmienia to faktu że skala takiego przewozu towaru jest znikoma.

            Ile lotnisko zarobi na lotach cargo samolotami które mogą zabrać kilka ton na krzyż? A jeżeli te loty faktycznie będą takie częste to przewoźnikowi zamiast latać w tą i z powrotem bardziej opłaci się latać rzadziej ale większym samolotem, a jeżeli Gdynia nie będzie miała odpowiedniej certyfikacji to wybierze Gdańsk

            • 3 0

    • Hola , hola, Szczurek nie jest profesorem. (1)

      • 3 0

      • na uniwersytecie gdyńskim jest...

        a to, że nie ma takiego, świadczy tylko o tym, że przez Gdańsk nie powstał

        • 2 0

    • Rejestracja GWE i wszystko w temacie

      Wiejska hołota na Gdańskich ulicach - nóż sie na takich w kieszeni otwiera samoczynnie

      • 0 0

  • (3)

    Typowy polscy partacze. Wygrywają przetarg a potem nie potrafią dokończyć budowy bo ich to przerasta. Ustawa o ZP do kosza!

    • 74 29

    • misiek - do ZOO!

      Oto prawdopodobny scenariusz - bierzemy temat za niską cenę, taką żeby wygrać. potem zatrudniamy na budowę prawnika i piszemy od 1 dnia budowy pisma z roszczeniami aż się odkujemy. Jak inwestor się da zrobić/ma słabą lub niedokładną dokumentację to albo a) płaci za roboty dodatkowe b) nie chce płacić wtedy żeby nie wtopić zrywamy kontrakt i do sądu.
      Po artykule powyżej widać że ziścił się ppkt b).
      Jest jeszcze inna forma dorobienia na kontakcie - dobrze znana z TV - bierzemy małych podwykonawców i ... wykańczamy po kolei nie płacąc. Dlaczego małych - żeby nie mieli kasy na prawnika, sądy itp.

      • 18 1

    • Trochę inaczej, pierwsza i podstawowa wina to brak pieniędzy dla podwykonawców

      a bardziej bark pieniędzy na zakup matermiałów na dokończenie prac. Większość firm (podwykonawców) jest zadużonych w hurtowniach. A dlaczego tak jest ? A dlatego że inwestor nie płaci albo główny wykonawca. Dlatego że biorą pieniądze i inwestują w inne rzeczy niż lostnisko.

      • 4 0

    • mylisz się

      to urzędy nie ogarniają

      • 0 0

  • Ile można jechać na samym PR (15)

    odpowiedź brzmi: aż cię nie odwołają ze stanowiska prezydenta za niegospodarność i nie postawią przed sądem

    • 91 23

    • po nim niestety przyjdzie przyjaciel królika (9)

      bo oni wszyscy z jednej kliki - kolesie

      • 13 5

      • Raczej

        z jednej klatki

        • 6 2

      • (6)

        z gdanska wyslemy im budynia

        • 4 8

        • lepiej na marsa go wyślijcie albo do wawy... (5)

          gdynia sobie świetnie radzi bez niego i pleców w PO :)

          • 0 10

          • (4)

            To jest naprawdę fenomen. Budyń w Gdańsku buduje ECS - cały gdańsk oburzony. Szczurek buduje lotnisko - większość gdynian zadowolona. To co w Gdańsku jest marnotrawstwem u was jest "radzeniem sobie". To już zakrawa na fanatyzm.

            • 13 1

            • mam przypuszczenia, że ECS będzie więcej zarabiał niż to lotnisko (1)

              Lotnisko Gdynia im. Barei

              • 3 0

              • za czasów Barei było to ważne ze względów strategicznych lotnisko wojskowe.

                • 0 0

            • "Szczurek buduje lotnisko - większość Gdynian zadowolona." (1)

              -bo w Gdyni jest dużo ludzi przedsiębiorczych i inicjatywnych a w Gdańsku zdecydowanie mniej i do tego niezadowolonych i roszczeniowych. Na fanatyzm zakrawa fakt, że mała grupka ludzi z dostępem do internetu chce decydować o racjonalnym wykorzystaniu istniejącego lotniska.

              • 1 4

              • Ludzie przedsiębiorczy powinni przede wszystkim kalkulować co się opłaca a co nie. Ci ludzie przecież jedno lotnisko już mają.

                I błędem jest mówienie o Kosakowie jako o ISTNIEJĄCYM lotnisku. To było lotnisko wojskowe, z punktu widzenia lotnictwa cywilnego był więc tam jedynie pas startowy. A ten jest zaledwie ułamkiem kosztów budowy całego lotniska. Więc całą resztę, budynki techniczne, drogi kołowania, płytę postojową, terminal, trzeba było wybudować od nowa. Więc gadanie o istniejącym lotnisku świadczy o ignorancji.

                Poza tym nie tylko budowa ale także utrzymanie lotniska kosztuje. Dokładanie co roku ciężkich milionów do czegoś co w sąsiedztwie już jest i z powodzeniem obsługuje cały region twoim zdaniem świadczy o przedsiębiorczości?

                • 0 0

      • z jednej druzyny - to harcerze....

        ZHR

        • 3 0

    • (4)

      Gdyński PR jest tak doskonały, że gdynianie (nie wszyscy rzecz jasna) z niegospodarności swojego el presidente się cieszą

      • 23 2

      • (3)

        Drogi dziurawe, swietojanska, kiedyś ulica handlowa nr 1 trójmiasta, dziś wieje tam nuda, dobrych sklepów brak. No, ale szczurek wygrał w 1 turze i jedzie na tej opinii jako najlepszy. A co wy tam najlepszego macie? Prace, szkoły, kina, teatry? Litosci

        • 17 1

        • czy ona była taka handlowa? (2)

          znam gdynian jeżdżących za PRL na zakupy do Wrzeszcza

          • 1 1

          • zapytaj swojej mamy

            Za PRLu na zakupy obuwia , odzieży, do Baltony i Peweksu i przy okazji na dobry obiad i dobre lody jeździło się z Gdańska i Sopotu do Gdyni, Bo w tym mieście najwięcej i za komuny było prywatnej inicjatywy z doświadczeniem z przedwojny. Ja nie znam Gdynian jeżdżących na zakupy do Gdańska.

            • 0 1

          • Świętojańska tętniła życiem jeszcze w latach 90. Pamiętam bo sam tam jeździłem z rodziną na zakupy jako dzieciak. A teraz... cóż, smutno. Ale trzeba też wiedzieć że nieco zmienił się model handlu

            • 0 0

  • Lotnisko Gdynia Kosakowo (15)

    ... pierwsze w Europie, na które nie da się dojechać tylko trzeba dolecieć

    • 219 29

    • (12)

      Droga dojazdowa jest w budowie ...
      Także spokojnie dojazd będzie

      • 12 28

      • A jak będzie przebiegała ta droga? (6)

        • 14 1

        • (5)

          Z tego co czytałem mają być dwie drogi dojazdowe od Kosakowa i od Obłuża od strony Szperka czy jak to się tam nazywa.
          Poczekamy zobaczymy niech pierw skończą budować wszystko niech to otworzą i wtedy będzie się oceniać pracę itp itd

          • 11 11

          • (2)

            od strony szperka to nie jest zadna alternatywna droga. tu nowa droga potrzebna jest bezposrednio z obwodnicy, bo estakada juz jest zakorokana nawet bez remontow...

            • 14 2

            • (1)

              Miejmy nadzieję,że zrobią jakieś dobre połączenie z lotniskiem.Pożyjemy zobaczymy

              • 3 4

              • A po co wam? Macie prywatne samoloty by stamtąd latać?

                • 23 1

          • (1)

            najpierw niech skończą cała inwestycję a później pogadamy i będziemy marudzić

            • 2 6

            • piszesz o drodze czy lotnisku?

              • 4 0

      • w budowie??? (2)

        w rozsypce raczej.
        Na estakade nie licz a kolejka to hohohohohoł

        • 14 0

        • (1)

          No ok może im tam budowa nie idzie ale to wina wykonawcy

          • 1 7

          • to inwestor nie sprawuje nadzoru?

            • 6 0

      • Tylko podstawowa kwestia - czy ta droga powstaje tylko ze względu na lotnisko?

        • 6 0

      • Dokładnie, tyle, że dojazd skończy się 200m od budynku lotniska,

        a do tego dojazdu, trzeba będzie dojechać obecnymi drogami.

        • 7 0

    • Szczurek jako pionier w świecie otworzy gminną spółkę transportową, zakupi helikoptery będzie woził pasażerów na to swoje

      lotnisko we wsi Kosakowo

      • 17 3

    • Tez uwazam to za poroniony pomysl. Nawet jesli dociagna tam 2 pasmowa droge /w co uwierze dopiero jak zobacze/ to i tak dla wiekszosci 3miasta /i rowniez Gdyni/ bedzie to lotnisko w nigdzie.

      • 7 1

  • Czy zwołano już sztab antykryzysowy w UM Gdynia?

    Bo to wygląda na szeroką skalę zakrojony spisek przeciwko prezydentowi tego lądowiska, tfu - chciałem rzec - miasta.

    • 48 11

  • Prezes, Gryzoń (4)

    i wszystko jasne. Pieniądze w błoto

    • 66 31

    • A może sobie prezydencik wybuduje lotnisko na Wiczlinie będzie miał bliżej do Europy (1)

      • 16 1

      • Najlepiej na swojej działce pardon na działce żony, bo Szczurek zarabia rocznie 157 tys

        i biedaczek niczego nie ma przynajmniej w deklaracji majątkowej

        • 13 2

    • (1)

      powiec to gryzoniowi

      • 4 0

      • powieC?

        • 4 0

  • na cholerę w takim zaściankowym Trójmieście (12)

    dwa lotniska??

    • 117 69

    • Po to byś się pytał

      • 9 9

    • niebedzie Pendolino to sobie do Gdyni samolotem z Gdańska polecisz :)

      za 500zł w jedna stronę :)POlitycy chętnie skorzystają w końcu latają na koszt podatnika.

      • 28 3

    • po to żeby oba były nierentowne (4)

      i po żeby Gdynia dopłacała do niego grube miliony, zamiast doprowadzić szybką kolejkę do Rębiechowa a środki przezanczyć na nowy szpital miejski, rewitalizację Chylonii czy 100 innych naprawdę istotnych spraw dla miasta. Szczurek się wypalił, starcił kontakt z rzeczywistością i powinien odejść.

      • 62 7

      • zaskoczyles mnie :)

        to sa jeszcze ludzie, ktorzy mysla... ;-)

        • 28 0

      • Racja (2)

        Szczurek podpadł mi wówczas kiedy wybudował ta ścieżkę - bezsensowną zresztą - przy estakadzie. Po co?

        • 26 0

        • (1)

          Żebyś dojechał rowerem na lotnisko. Do użytku oddadzą ją razem z lotniskiem.

          • 15 0

          • Na tej ścieżce samoloty miały lądować ale okazało się, że jest za wąska:P

            • 4 0

    • (2)

      To zależy w jakim momencie pada pytanie. Raz miało to być lotnisko zapasowe dla Rębiechowa chociaż to nierealne ze względu na politykę linii lotniczych. Raz miało być drugie lotnisko na Euro. Innym razem argumentem za budową Kosakowa był zapchany terminal w Rębiechowie chociaż wiadomo było że ma być rozbudowane, poza tym taniej jest rozbudować istniejące niż budować inne od nowa.

      Tak więc nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie. Za każdym razem pojawia się inna bezsensowna argumentacja.

      • 28 4

      • (1)

        Była jeszcze mgła.

        • 14 0

        • A tak, zapomniałem. Tylko że w GDN jest ILS, a liczba mgieł jest prawie taka sama w Kosakowie co w Rębiechowie

          • 15 0

    • nowe lotnisko (1)

      nowe stołki dla krewnych i znajomych

      • 9 0

      • To już taniej by było dać im fikcyjną posadę w UM

        • 9 0

  • To jest unas normalka Lotnsko w Warszawce stało nieczynne 5lat bo była przepychanka z firmą bco przetarg wygrała (2)

    W POlsce tylko układziki i kolesie polityków zarabiaja kase .Raczej kradna miliony

    • 38 13

    • a co ma gdyńska Samorządność wspólnego z tą całą POlską?

      • 7 0

    • Jakie lotnisko w Warszawce, co ty pitolisz,

      • 0 0

  • Ja bym sprawdził (5)

    czy Gdańsk nie ma udziałów w tej firmie budowlanej.

    • 67 32

    • Nie ma, ale Śląsk i Lechia wiadomo ;-)

      Pozdro

      • 12 1

    • (1)

      natomiast Gdynia ma udziały w lotnisku dla którego buduje konkurencję

      • 24 2

      • w ekipie sprzatajacej na nocki

        • 4 0

    • to jedyne logiczne wytłumaczenie :) (1)

      Nie ma innej możliwości ... przecież to niedorzeczne, żeby Szczurek coś źle zrobił.

      • 14 1

      • cement

        • 3 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane